Duiken

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Duiken

Bericht door Demtsjenko »

ik zien regelmatig dat er duikers aanwezig zijn op het forum... daarom maar een duikerstopic... waar duik je, mooie duikstekken, uitrusting, duikreizen, brevettering, gezondheid etc...

ik ben zelf een NAUI rescue-duiker met circa 120 duiken. ik duik regelmatig in de groene heuvels. landen waar ik gedoken heb naast nederland: spanje (l'estartit), turkije (kas), tanzania (mafia island), egypte (hurghada), mexico (cozumel) en over een maandje ga ik de indonesische wateren eens bekijken...

FFC
Berichten: 230
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 13:37
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door FFC »

Het liefst in een emmer Whiskey.
Avoid hangovers.... stay drunk !!!

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door Demtsjenko »

advanced open-keel brevet?

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door Michael »

Ik heb nog nooit gedoken. Heb zelf een paar weken geleden voor het eerst gesnorkeld (great barrier reef) en dat vond ik al geweldig maar lijkt mij fantastisch daar ook te kunnen duiken..

BIESKE
Berichten: 6749
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:40
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door BIESKE »

Heb idd wel een aantal duiken gemaakt. En nog wel op de meest mooie plaatsen. Cozumel (Mexico), Great Barrier Reef (Australie), en op Aruba. Mooiste wat je kunt doen als je op vakantie bent. :tu:

Gebruikersavatar
BiT
Berichten: 3812
Lid geworden op: wo 27 aug 2008, 01:35
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door BiT »

Michael schreef:Ik heb nog nooit gedoken. Heb zelf een paar weken gesnorkeld en dat vond ik al geweldig maar lijkt mij fantastisch daar ook te kunnen duiken..
:withstupid:
Ronnie, Bus 6!

FFC
Berichten: 230
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 13:37
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door FFC »

BiT schreef:
Michael schreef:Ik heb nog nooit gedoken. Heb zelf een paar weken gesnorkeld en dat vond ik al geweldig maar lijkt mij fantastisch daar ook te kunnen duiken..
:withstupid:
Het verschil tussen duiken en snorkelen op het Great Barrier Reef is niet echt groot. Je kunt daar niet zo diep gaan, als op andere plekken.
Avoid hangovers.... stay drunk !!!

Gebruikersavatar
LvB
Berichten: 1644
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 10:45
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door LvB »

FFC schreef:Het liefst in een emmer Whiskey.
Zoek je nog een buddy? :mrgreen:

jpnec
Berichten: 1722
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door jpnec »

FFC schreef:Het liefst in een emmer Whiskey.
Vieze zuiperd, ik weet nog wel een maatje voor je (met hond)

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door Michael »

FFC schreef:
BiT schreef:
Michael schreef:Ik heb nog nooit gedoken. Heb zelf een paar weken gesnorkeld en dat vond ik al geweldig maar lijkt mij fantastisch daar ook te kunnen duiken..
:withstupid:
Het verschil tussen duiken en snorkelen op het Great Barrier Reef is niet echt groot. Je kunt daar niet zo diep gaan, als op andere plekken.
Geen idee, waar ik gesnorkeld heb moest je idd oppassen op sommige plaatsen dat je het koraal niet raakte terwijl je elders wel een aantal meters de diepte in zou kunnen, maar ik was al tevreden met wat ik heb gezien door redelijk aan de oppervlakte te blijven :mrgreen:

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door Demtsjenko »

BiT schreef:
Michael schreef:Ik heb nog nooit gedoken. Heb zelf een paar weken gesnorkeld en dat vond ik al geweldig maar lijkt mij fantastisch daar ook te kunnen duiken..
:withstupid:
voor rond de 350 euro heb je een brevet voor het leven en in het buitenland kan dat nog goedkoper...

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door Demtsjenko »

FFC schreef:
BiT schreef:
Michael schreef:Ik heb nog nooit gedoken. Heb zelf een paar weken gesnorkeld en dat vond ik al geweldig maar lijkt mij fantastisch daar ook te kunnen duiken..
:withstupid:
Het verschil tussen duiken en snorkelen op het Great Barrier Reef is niet echt groot. Je kunt daar niet zo diep gaan, als op andere plekken.
jawel hoor... ook daar kun je gewoon duiken maken van 40+ meter...

FFC
Berichten: 230
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 13:37
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door FFC »

Demtsjenko schreef:
FFC schreef:
BiT schreef:
Michael schreef:Ik heb nog nooit gedoken. Heb zelf een paar weken gesnorkeld en dat vond ik al geweldig maar lijkt mij fantastisch daar ook te kunnen duiken..
:withstupid:
Het verschil tussen duiken en snorkelen op het Great Barrier Reef is niet echt groot. Je kunt daar niet zo diep gaan, als op andere plekken.
jawel hoor... ook daar kun je gewoon duiken maken van 40+ meter...
Maar daar gaan ze met die dagtochten (meestal) niet naartoe.
Avoid hangovers.... stay drunk !!!

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31825
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door vak Oost »

Demtsjenko schreef: ik zien regelmatig dat er duikers aanwezig zijn op het forum... daarom maar een duikerstopic...
waar duik je, mooie duikstekken, uitrusting, duikreizen, brevettering, gezondheid etc...
in 2002 de open water en de advanced open behaald in de wateren rondom phuket,
nu iets van +/- 30 duiken in het boekje staan en voor mij is het een vakantie hobby.
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Steev
Berichten: 1309
Lid geworden op: vr 06 jul 2007, 11:42
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door Steev »

vak Oost schreef:
Demtsjenko schreef: ik zien regelmatig dat er duikers aanwezig zijn op het forum... daarom maar een duikerstopic...
waar duik je, mooie duikstekken, uitrusting, duikreizen, brevettering, gezondheid etc...
in 2002 de open water en de advanced open behaald in de wateren rondom phuket,
nu iets van +/- 30 duiken in het boekje staan en voor mij is het een vakantie hobby.
Al mooie zeemeerminnetjes gespot? :foto: ;)

Ben zelf niet verder dan snorkelen bij Hurghada zo'n reef, maar wanneer ik grote vissen zie ga ik weer terug aan boord :schater:

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door Demtsjenko »

nee... wel deze... die waren rond de 1.50 à 2 meter lang...

Afbeelding

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31825
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door vak Oost »

rakkers, deze vakantie ga ik de wateren besnuffelen rondom koh samui en koh phangan

en ik zal laaters voor de liefhebbers verslag uit brengen over de verschillende duiksite's.
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door Demtsjenko »

tja.. wij wilden weer naar indonesie, maar ivm zwangerschap mijden we maar even malaria-gebied en omdat we bezig zijn met een huis is het maar de vraag of we uberhaupt op vakantie gaan dit jaar...

heb wel afgelopen weekend in Goch in een plas gelegen (Gochness) voor de eerste duik van mijn vijfde duikopleiding (master scubadiver)... best aardig daar. duikcentrum wordt gerund door een nederlander. prima voor mekaar...

Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7104
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door Sandertjuh85 »

ik ben doodsbang in water waar ik niet kan staan of me ergens vast kan houden. Mij zou je nooit zien duiken :biggrin:

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door Demtsjenko »

ik ook als ik niet kan zien wat er onder me zit, maar dat probleem heb je bij duiken niet... zo gauw je onder water bent is dat gevoel verdwenen... ik vind het ook vreselijk om een plas over te zwemmen... vroeger vond ik het duikgat van een zwembad al eng... :redface:

Gebruikersavatar
diablo
Berichten: 304
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 14:03
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door diablo »

ik ben vanacht in bed gedoken, hoopte een meerminnetje te spotten maar verder als een walvis ben ik niet gekomen :jestera:
was getekend....

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door Demtsjenko »

in november weer een weekje naar hurghada... 6 dagen duiken in de rode zee... voor de 4e keer met funnydivers... 170 euro voor 12 duiken, taxi naar de haven en lunch op de boot... da's geen geld...

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door tweety »

ik ben wel een paar keer met m'n zatte kop van de fiets afgeduikeld . Maar dat telt niet he? :biggrin:
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
Niekski
Berichten: 199
Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 13:32
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door Niekski »

Demtsjenko schreef:in november weer een weekje naar hurghada... 6 dagen duiken in de rode zee... voor de 4e keer met funnydivers... 170 euro voor 12 duiken, taxi naar de haven en lunch op de boot... da's geen geld...
Das inderdaad geen geld. ben helaas al sinds vorig seizoen niet meer wezen duiken en tot nu toe alleen binnen Nederland.
Wisselen!!

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Duiken

Bericht door Demtsjenko »

omdat ik over twee weekjes weer ga duiken ben ik er weer mee bezig... even een duikpaspoortje gemaakt:

duikt sinds: 2004
brevettering: NAUI scubadiver, NAUI advanced scubadiver, NAUI master scubadiver, NAUI rescuediver, NAUI nitroxdiver
gedoken in: nederland, belgië, duitsland, spanje, turkije, egypte, tanzania, mexico, indonesië
aantal duiken: 163
diepste duik: 43 meter

eigen uitrusting
pakken: camaro hydronomic 7, camaro shorty, camaro skinsuit, camaro icevest, camaro cap, camaro boots, camaro gloves, seemann gloves
maskers: subgear devil, scubapro ?, oceanic ?
vinnen: scubapro twin jet max, omersub ocean fly
bcd: oceanic chute 3
automaat: oceanic CDX 5, oceanic GT tweede trap en octopus, omersub mano- en dieptemeter
computer: suunto mosquito
fles: 12 liter lang
lamp: subgear prolight XP, ledlenser frogman
mes: omersub miniblade blunt

fotootje van mezelf...
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten