Op vakantie

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
Pol
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door Pol »

Goffert schreef:
za 08 aug 2020, 18:49
Wie in Frankrijk en Italië is geweest weet nu dat de mondkapjes dus inderdaad schijnveiligheid zijn. Ja, iedereen draagt ze zonder problemen. En nee, niemand houdt afstand. Daarnaast doen ze hun mondkapje pas fatsoenlijk op zodra ze de colaatjes (bediening) serveren en draagt de helft ze onder hun neus.

En nee, ik ben geen aanhanger van Viruswaanzin.
En toch vind ik het wel prettig. Gewoon invoeren in NL.

Tiel
Contacteer:

Bericht door Tiel »

Pol schreef:
zo 09 aug 2020, 01:00
Goffert schreef:
za 08 aug 2020, 18:49
Wie in Frankrijk en Italië is geweest weet nu dat de mondkapjes dus inderdaad schijnveiligheid zijn. Ja, iedereen draagt ze zonder problemen. En nee, niemand houdt afstand. Daarnaast doen ze hun mondkapje pas fatsoenlijk op zodra ze de colaatjes (bediening) serveren en draagt de helft ze onder hun neus.

En nee, ik ben geen aanhanger van Viruswaanzin.
En toch vind ik het wel prettig. Gewoon invoeren in NL.
Het is maar hoe je ermee omgaat. Als niemand zich aan de max.snelheid houdt treden we ook.op ipv het schijnveiligheid te noemen .
Nuilen: Het maakt meer kapot dan je lief is.

Demtsjenko
Contacteer:

Bericht door Demtsjenko »

Er kan bij verkeersovertredingen worden opgetreden omdat de maximumsnelheid wettelijk is vastgelegd. Ook is volkomen duidelijk dat houden aan de maximumsnelheid het aantal verkeersdoden omlaag brengt. Bij de mondkapjes zie je juist dat mensen de overige corona-regels aan hun laars lappen, waaronder afstand houden. Sommige mensen wanen zich onkwetsbaar met een mondkapje (onder hun neus of zelfs kin). Vandaar schijnveiligheid. In Frankrijk zag ik nog heel veel ‘traditionele’ begroetingen (handen geven en kussen op de wang). Vaak werd dan even het mondkapje onder de kin getrokken of bungelde het aan één oor (want corona krijg je natuurlijk niet van een bekende...).

Pol
Contacteer:

Bericht door Pol »

Je hoeft natuurlijk niet mee te doen aan dergelijke begroetingen. In NL wordt er in bv supermarkten ook geen anderhalve meter afstand gehouden, is ook onmogelijk. Als ik en de ander dan een mondkapje op hebben voel ik me toch een stuk veiliger. Lijkt me ook vrij vanzelfsprekend als de overdracht op die manier gaat, juist daarvoor is de afstand regel. Dus of dat dan schijn is of niet, gewoon invoeren. In mijn optiek ontstaat overigens schijnveiligheid door niks te dragen en te doen alsof er niks aan de hand is. Ik heb het idee dat men er in bv Duitsland en Italië meer mee bezig is dan in NL.

jallah
Contacteer:

Bericht door jallah »

Pol schreef:
wo 12 aug 2020, 08:28
Je hoeft natuurlijk niet mee te doen aan dergelijke begroetingen. In NL wordt er in bv supermarkten ook geen anderhalve meter afstand gehouden, is ook onmogelijk. Als ik en de ander dan een mondkapje op hebben voel ik me toch een stuk veiliger. Lijkt me ook vrij vanzelfsprekend als de overdracht op die manier gaat, juist daarvoor is de afstand regel. Dus of dat dan schijn is of niet, gewoon invoeren. In mijn optiek ontstaat overigens schijnveiligheid door niks te dragen en te doen alsof er niks aan de hand is. Ik heb het idee dat men er in bv Duitsland en Italië meer mee bezig is dan in NL.
als iedereen die er om roept, er gewoon 1 op zet.. dan hoeven ze het, en niet in te voeren.. en is het al de helft 'veiliger'. win win situatie.. maar schijnbaar vallen ze dan uit de toon, omdat er nog mensen zijn die hem niet op doen.. feit is dat ik continu mensen op het nieuws zie roepen terwijl ze er zelf geen dragen.. of roepen dat er teveel mensen in de stad lopen, terwijl ze er zelf bij staan..

De Kletskop
Contacteer:

Bericht door De Kletskop »

Dat laatste vooral.
Gister nog klaagde iemand tegen me dat ze een ijsje ging halen, en dat ze het schandalig vond dat het er zo druk was in deze corona tijd :crazy:

jallah
Contacteer:

Bericht door jallah »

De Kletskop schreef:
wo 12 aug 2020, 13:45
Dat laatste vooral.
Gister nog klaagde iemand tegen me dat ze een ijsje ging halen, en dat ze het schandalig vond dat het er zo druk was in deze corona tijd :crazy:
:lol:

jetipo
Contacteer:

Bericht door jetipo »

Misschien ter afleiding een driegangendiner in ons aller heilige bloedkuul?

https://www.gelderlander.nl/nec/driegan ... ~ada76c0b/
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Tiel
Contacteer:

Bericht door Tiel »

jallah schreef:
wo 12 aug 2020, 10:41
Pol schreef:
wo 12 aug 2020, 08:28
als iedereen die er om roept, er gewoon 1 op zet.. dan hoeven ze het, en niet in te voeren.. en is het al de helft 'veiliger'. win win situatie.. maar schijnbaar vallen ze dan uit de toon, omdat er nog mensen zijn die hem niet op doen.. feit is dat ik continu mensen op het nieuws zie roepen terwijl ze er zelf geen dragen.. of roepen dat er teveel mensen in de stad lopen, terwijl ze er zelf bij staan..
Moet je voor de gein is kijken hoe mensen met een kapje aangekeken worden. Alsof ze gek zijn, want die 2e golf komt toch niet, toch Jallah?

Mensen zijn klaar met Corona ze zijn het zat. Stel je voor dat die mensen een keer echt ziek worden, stoppen ze dan ook halverwege de behandeling?
Nuilen: Het maakt meer kapot dan je lief is.

pjottr
Contacteer:

Bericht door pjottr »

Corona is helaas voor die mensen geen tv die je uitzet.

Plaats reactie