Op vakantie

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door Legendario »

NiMMA_024 schreef:
do 16 mar 2023, 12:20
Voor de 2e maal in Salvador de Bahia (Brazilië) geweest (gisteren terug) en daar dit jaar een wedstrijd bezocht van EC Bahia (City Group).
Helaas met 0-3 verloren van Fortaleza in de copa do Nordeste. Maar wat een stadion en een sfeer zeg en ja, ook dat is een tricolor.

In elke winkelcentrum een winkel of stand van de EC waar je echt hele leuke merch kan kopen welke ik dan ook weer gedaan heb.
Ja, hetzelfde Salvador waar Michael Jackson waar deels de videoclip "They don't really care about us" op genomen is, ook het zelfde Salvador waar Siert de Vos was en een leuk item gemaakt heeft voor VI voorafgaand een wedstrijd van Oranje.
https://www.youtube.com/watch?v=k2hwRz1OHT8

5 weken van huis geweest, lekker eten, mooie stranden, nog meer schoonfamilie ontmoet, vrienden voor het leven gemaakt en het carnaval gevierd. Het carnaval wat toch "iets" anders is als ons Knotsenburg en ook totaal niet te vergelijken met wat je ziet over Rio de Janeiro. Het zijn mobiele concerten waar je om de 20-30 minuten een wagen met een topartiest voorbij ziet komen. Ik heb een filmpje daarover op YouTube geplaatst: https://www.youtube.com/watch?v=EnI8VNgG7r8

Ja, de vooroordelen over de grote steden in Brazilië zijn waar, het is crimineel en alleen gaan of met alleen een Nederlandse partner zou ik afraden, al zijn er ook rustige plekken waar je wel veilig bent, maar dat zijn de touristische dorpjes aan zee waar het ook goed toeven is met de mooiste wateren. Gelukkig mijn partner en/of schoonfamilie en vrienden om mij heen als we gingen stappen. Zou zo het eerste vliegtuig terug willen pakken.

Kan nog wel even doorgaan over de mooie vakantie daar.
5 weken? Gaaf!
Salvador de Bahia is inderdaad een van de leukste steden die ik ken. Als het geen carnaval is, zijn ze er voor aan het oefenen. Heel vrolijke sfeer in de stad! En de bakermat van de capoeira, dat zie je ook op elk plein en in elk park.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

NiMMA_024
Berichten: 6725
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door NiMMA_024 »

Legendario schreef:
zo 19 mar 2023, 20:22
NiMMA_024 schreef:
do 16 mar 2023, 12:20
Voor de 2e maal in Salvador de Bahia (Brazilië) geweest (gisteren terug) en daar dit jaar een wedstrijd bezocht van EC Bahia (City Group).
Helaas met 0-3 verloren van Fortaleza in de copa do Nordeste. Maar wat een stadion en een sfeer zeg en ja, ook dat is een tricolor.

In elke winkelcentrum een winkel of stand van de EC waar je echt hele leuke merch kan kopen welke ik dan ook weer gedaan heb.
Ja, hetzelfde Salvador waar Michael Jackson waar deels de videoclip "They don't really care about us" op genomen is, ook het zelfde Salvador waar Siert de Vos was en een leuk item gemaakt heeft voor VI voorafgaand een wedstrijd van Oranje.
https://www.youtube.com/watch?v=k2hwRz1OHT8

5 weken van huis geweest, lekker eten, mooie stranden, nog meer schoonfamilie ontmoet, vrienden voor het leven gemaakt en het carnaval gevierd. Het carnaval wat toch "iets" anders is als ons Knotsenburg en ook totaal niet te vergelijken met wat je ziet over Rio de Janeiro. Het zijn mobiele concerten waar je om de 20-30 minuten een wagen met een topartiest voorbij ziet komen. Ik heb een filmpje daarover op YouTube geplaatst: https://www.youtube.com/watch?v=EnI8VNgG7r8

Ja, de vooroordelen over de grote steden in Brazilië zijn waar, het is crimineel en alleen gaan of met alleen een Nederlandse partner zou ik afraden, al zijn er ook rustige plekken waar je wel veilig bent, maar dat zijn de touristische dorpjes aan zee waar het ook goed toeven is met de mooiste wateren. Gelukkig mijn partner en/of schoonfamilie en vrienden om mij heen als we gingen stappen. Zou zo het eerste vliegtuig terug willen pakken.

Kan nog wel even doorgaan over de mooie vakantie daar.
5 weken? Gaaf!
Salvador de Bahia is inderdaad een van de leukste steden die ik ken. Als het geen carnaval is, zijn ze er voor aan het oefenen. Heel vrolijke sfeer in de stad! En de bakermat van de capoeira, dat zie je ook op elk plein en in elk park.
Hele gave stad, en de barretjes in het oude centrum met uitzicht op de haven is adembenemend mooi. Op sommige pleinen terrassen met livebands die Forro muziek spelen.

De kustplaatsen in Bahia zijn erg mooi. Vorig jaar Praia do Forte, Morro do Sao Paulo (niet de grote stad), Porto Seguro waar je prima kan vertoeven zonder teveel druk hoeven te maken om de zaken zoals veiligheid. Dit jaar zijn er nog Jacuippe en het rustige Garajuba bijgekomen.

Zoals gezegd, de grote steden komt erg veel criminaliteit voor, maar daar kan je zelf op voorbereiden en dan kan je toch een veilige en leuke vakantie hebben. Je moet niet alleen de rijke westerse toerist uithangen. Als blanke man van 1.96m val ik al genoeg op, dus moet niet nog meer aandacht trekken, en dat is wat de Brazilianen zelf ook tegen mij gezegd hebben. Ik ben zelf geen moment bang geweest, ook al wordt er wel bekeken. Maar als je niets kan laten zien van waarde, laten ze je wel met rust. Mijn ervaring. In Nederland gebeuren ook genoeg dingen. Alleen het verschil is, dat ik hier de taal spreek en weet waar ik moet zijn als er wat is.

Leuk dat je daar ook geweest bent. Welke plaatsen heb je buiten Salvador bezocht?
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

NiMMA_024
Berichten: 6725
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door NiMMA_024 »

bertje schreef:
zo 19 mar 2023, 18:33
Over een maandje na de derby een maand lang de oostkust van Australië gaan verkennen (Sydney - Cairns). Heel erg veel zin in! Iemand misschien nog tips die niet alom bekend zijn?
De Goldcoast, erg gaaf!
Ben er als jong menneke geweest met de familie.
Heeft veel indruk op mij gemaakt.

Van Sydney naar Surfers Paradise waar toendertijd de serie Paradise Beach werd opgenomen. Vele pretparken en waterparken.
Byron Bay, Coffs Harbour (The Clog Barn), port Macquirie kan je leuke stops maken.

Wens je heel veel plezier!
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door Curva »

Ik ga vanavond naar de pennymarkt in Kranenburg, telt dat ook?
*jaloerse modus uit*

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11643
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door DJTEEF! »

Legendario schreef:
zo 19 mar 2023, 20:16
DR schreef:
zo 19 mar 2023, 11:19
harold schreef:
zo 19 mar 2023, 10:55
Klinkt goed. Alleen dat criminele staat me niet aan.
Dat is Latijns Amerika helaas. Mooie landen, mooie sfeer, mooie mensen maar van Tijuana in het noorden tot Vuurland in het zuiden lopen er teveel boefjes rond. Altijd met een groep op stap, alleen goed over goed verlichte hoofdstraten lopen en goed luisteren naar de locale bewoners waar je beter niet heen kunt gaan.
Mwah. Er zijn genoeg landen die prima te doen zijn als Cuba, Peru, Bolivia.

Andere landen moet je niet heengaan als je bang aangelegd bent. Maar mijn ervaring is dat het allemaal nou ook weer niet zo erg is. Wel altijd logisch nadenken natuurlijk en inderdaad goed luisteren naar bewoners.
Ik ben in 2008-2009 een half jaar naar Zuid Amerika (Argentinië, Bolivia, Peru en Equador) geweest en vond het geweldig: leukste half jaar van mijn leven.

Buenos Aires is de leukste stad waar ik ooit geweest ben; Patagonië is ontzettend ruig, nooit vettere hikes gemaakt dan daar; Bolivia is met afstand het mooiste land waar ik ooit geweest ben, wat een landschappen; de Machu Pichu viel zelfs na Bolivia niet tegen; en Equador is supergevarieerd (stranden, vulkanen, Amazone). Ik zou zo terug gaan.

Mastacraker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 11 feb 2023, 14:41
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door Mastacraker »

NiMMA_024 schreef:
do 16 mar 2023, 12:20
Voor de 2e maal in Salvador de Bahia (Brazilië) geweest (gisteren terug) en daar dit jaar een wedstrijd bezocht van EC Bahia (City Group).
Helaas met 0-3 verloren van Fortaleza in de copa do Nordeste. Maar wat een stadion en een sfeer zeg en ja, ook dat is een tricolor.
Ik ben in Divinopolis geweest daar werd een wedstrijd van Cruzero uitgezonden.(club van Ronaldo)
Sta je dan met je Balkenshirt tussen alleen maar blauw.

NiMMA_024
Berichten: 6725
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Op vakantie

Bericht door NiMMA_024 »

Mastacraker schreef:
di 04 jul 2023, 23:34
NiMMA_024 schreef:
do 16 mar 2023, 12:20
Voor de 2e maal in Salvador de Bahia (Brazilië) geweest (gisteren terug) en daar dit jaar een wedstrijd bezocht van EC Bahia (City Group).
Helaas met 0-3 verloren van Fortaleza in de copa do Nordeste. Maar wat een stadion en een sfeer zeg en ja, ook dat is een tricolor.
Ik ben in Divinopolis geweest daar werd een wedstrijd van Cruzero uitgezonden.(club van Ronaldo)
Sta je dan met je Balkenshirt tussen alleen maar blauw.
nice! :tu:
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten