Rockconcert en festivaltopic

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
Gebruikersavatar
jacojans
Berichten: 1410
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:27
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door jacojans »

Ramona schreef:
burp schreef:pearl jam klinkt iig erg vet hier vanaf het balkon :)
Op de wei ook...leuk die toegift van Neil Young! :tu:
:withstupid:

Gebruikersavatar
edwin1971
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:30
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door edwin1971 »

jacojans schreef:ik sluit me helemaal bij je aan Edwin, een fantastisch optreden. Ik dacht alleen dat ze Better man speelden voor een overleden Deense fan wiens familie aanwezig was, maar mis understood denk ik dan. Ook mooi vond ik het moment dat Eddie de maat kwijt was en zei 'de volgende keer koop ik een kaartje om naar jullie te komen luisteren'. Ze hadden er zelf in ieder geval ook veel lol in, dat was wat mij betreft goed te merken. Ook het spetterrende Neil Young slot mocht er zijn.

Om af te kicken heb ik nu nog maar even het Pinkpop-optreden van 2000 opgezet. Wat me nu trouwens wel opviel, meer dan in 2000, is dat het goede muzikanten zijn. Op CD en in 2000 komt het vaak over als een muur van geluid.
Ik moest bij het lopen op het terrein ook nog wel denken aan het ongeval op Roskilde, de barriers rond het voorvak zijn er pas gekomen nadat dit gebeurd was. Het was ook best een trip down to memory lane, heerlijk al die klassiekers van Ten en ook natuurlijk Rearviemirror! In 1994 heb ik Neil Young op Pukkelpop gezien en toen speelde hij uiteraard ook rockin in a free world, maar geweldige toen was dat zijn begeleidingsband Pearl Jam minus Eddie was!

poeh, dit was het beste optreden tot nu toe dit jaar! Volgende week een andere held, Frank Black in Doornroosje

Gebruikersavatar
Ramona
Berichten: 2198
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door Ramona »

Morgen voor het eerst naar Rosrock alwaar oa Bambix, Beans, El Guapo Stuntteam en de Datsuns te horen zullen zijn...ben benieuwd... :beer:

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door Danish Dynamite »

jacojans schreef:ik sluit me helemaal bij je aan Edwin, een fantastisch optreden. Ik dacht alleen dat ze Better man speelden voor een overleden Deense fan wiens familie aanwezig was, maar mis understood denk ik dan. Ook mooi vond ik het moment dat Eddie de maat kwijt was en zei 'de volgende keer koop ik een kaartje om naar jullie te komen luisteren'. Ze hadden er zelf in ieder geval ook veel lol in, dat was wat mij betreft goed te merken. Ook het spetterrende Neil Young slot mocht er zijn.

Om af te kicken heb ik nu nog maar even het Pinkpop-optreden van 2000 opgezet. Wat me nu trouwens wel opviel, meer dan in 2000, is dat het goede muzikanten zijn. Op CD en in 2000 komt het vaak over als een muur van geluid.
Dat zullen ze komend weekend op het Roskilde festival ook wel doen denk ik, waar ze weer voor het eerst optreden sinds het bewuste dramatische incident.

Gebruikersavatar
LvB
Berichten: 1645
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 10:45
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door LvB »

Ramona schreef:Morgen voor het eerst naar Rosrock alwaar oa Bambix, Beans, El Guapo Stuntteam en de Datsuns te horen zullen zijn...ben benieuwd... :beer:
Klinkt leuk.
Bambix heb ik een hele tijd geleden wel eens in de Plu gezien. Erg leuke band!

Gebruikersavatar
edwin1971
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:30
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door edwin1971 »

Blauw Wit 7 schreef:
jacojans schreef:ik sluit me helemaal bij je aan Edwin, een fantastisch optreden. Ik dacht alleen dat ze Better man speelden voor een overleden Deense fan wiens familie aanwezig was, maar mis understood denk ik dan. Ook mooi vond ik het moment dat Eddie de maat kwijt was en zei 'de volgende keer koop ik een kaartje om naar jullie te komen luisteren'. Ze hadden er zelf in ieder geval ook veel lol in, dat was wat mij betreft goed te merken. Ook het spetterrende Neil Young slot mocht er zijn.

Om af te kicken heb ik nu nog maar even het Pinkpop-optreden van 2000 opgezet. Wat me nu trouwens wel opviel, meer dan in 2000, is dat het goede muzikanten zijn. Op CD en in 2000 komt het vaak over als een muur van geluid.
Dat zullen ze komend weekend op het Roskilde festival ook wel doen denk ik, waar ze weer voor het eerst optreden sinds het bewuste dramatische incident.
?? Ze spelen dit weekend nog op Werchter en daarna gaan ze weer terug naar huis, ze hebben eerder deze week wel in Denemarken gespeeld maar dat was in Kopenhagen.

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door Danish Dynamite »

edwin1971 schreef:
Blauw Wit 7 schreef:
jacojans schreef:ik sluit me helemaal bij je aan Edwin, een fantastisch optreden. Ik dacht alleen dat ze Better man speelden voor een overleden Deense fan wiens familie aanwezig was, maar mis understood denk ik dan. Ook mooi vond ik het moment dat Eddie de maat kwijt was en zei 'de volgende keer koop ik een kaartje om naar jullie te komen luisteren'. Ze hadden er zelf in ieder geval ook veel lol in, dat was wat mij betreft goed te merken. Ook het spetterrende Neil Young slot mocht er zijn.

Om af te kicken heb ik nu nog maar even het Pinkpop-optreden van 2000 opgezet. Wat me nu trouwens wel opviel, meer dan in 2000, is dat het goede muzikanten zijn. Op CD en in 2000 komt het vaak over als een muur van geluid.
Dat zullen ze komend weekend op het Roskilde festival ook wel doen denk ik, waar ze weer voor het eerst optreden sinds het bewuste dramatische incident.
?? Ze spelen dit weekend nog op Werchter en daarna gaan ze weer terug naar huis, ze hebben eerder deze week wel in Denemarken gespeeld maar dat was in Kopenhagen.
:oops: Sorry, ik had het Deense artikel verkeerd begrepen, ze hebben afgelopen dinsdag bij hun optreden in "Forum" in Kopenhagen aandacht besteed aan het tragische incident. Dit was wel weer hun 1e optreden in Denemarken sinds het bewuste Roskilde festival.

Gebruikersavatar
Ramona
Berichten: 2198
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door Ramona »

LvB schreef:
Ramona schreef:Morgen voor het eerst naar Rosrock alwaar oa Bambix, Beans, El Guapo Stuntteam en de Datsuns te horen zullen zijn...ben benieuwd... :beer:
Klinkt leuk.
Bambix heb ik een hele tijd geleden wel eens in de Plu gezien. Erg leuke band!
Bambix schopt idd al heel lang dikke konten...heerlijke band en erg sympathieke mensen ook...en vergeet de Datsuns niet...waren weer heeerlijk laatst in Roosje... helaas is Boozed afgelast...spelen in het voorprogramma van Status Quo in Osnabruck...de eikels... ;)
Laatst gewijzigd door Ramona op vr 29 jun 2007, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sven Vermant
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:51
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door Sven Vermant »

Erg goed concert van Pearl Jam gisteren op de Goffertweide.
Strakke performance, goede sfeer, veel goede nummers, geluid was :tu: etc etc
Alleen 1 keer was Eddie ff de tekst bijster maar verder was goed te merken dat de heren er zin in hadden.

Ook zag ik oud speler Bjorn van der Doelen (Doeluhhhhhhhhhhhhh) nog rondlopen bij het concert. :sjaal:

Al met al een geslaagde avond.
And it burns,burns,burns,
the ring of fire,
the ring of fire.

Gebruikersavatar
jacojans
Berichten: 1410
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:27
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door jacojans »

Sven Vermant schreef: Alleen 1 keer was Eddie ff de tekst bijster.
Hij kwam er wel voor uit dat hij de toon niet had en het publiek wel. Zijn opmerking dat hij de volgende keer wel naar ons zou komen luisteren was ook mooi.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10520
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door TT »

Het was gister echt top! Tien keer beter dan de peppers op zondag....dat was vooral lauw, maar Vedder en consorten hadden er zin in....Echt mooi!

NECRulez
Berichten: 580
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:26
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door NECRulez »

Het enige wat PJ gisteren had waar het bij de RHCP aan ontbraken waren fatsoenlijke support acts. Vond Kings of Leon en Incubus dan eigenlijk ook interessanter dan Pearl Jam zelf. En ondanks de automatische piloot vond ik RHCP Zondag toch ook nog een stuk mooier.

@Ramona: The Datsuns, gaaf! Waren erg cool in Doornroosje eerder dit jaar :cheer:
@Edwin: speelt die Frank Black solo eigenlijk ook nog nummers vd Pixies? if so, moet ik 't toch ook maar even gaan overwegen... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Nielsnmgn
Berichten: 372
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 20:07
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door Nielsnmgn »

Hoeveel mensen waren er gisteren eigenlijk bij Pearl Jam? Ook uitverkocht?

BIESKE
Berichten: 6749
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:40
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door BIESKE »

Nielsnmgn schreef:Hoeveel mensen waren er gisteren eigenlijk bij Pearl Jam? Ook uitverkocht?
Volgens de krant zo´n 30.000 mensen

Gebruikersavatar
Nielsnmgn
Berichten: 372
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 20:07
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door Nielsnmgn »

BIESKE schreef:
Nielsnmgn schreef:Hoeveel mensen waren er gisteren eigenlijk bij Pearl Jam? Ook uitverkocht?
Volgens de krant zo´n 30.000 mensen
Valt tegen dan, ik dacht dat er meer mensen op af zouden komen.

Gebruikersavatar
Ramona
Berichten: 2198
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door Ramona »

NECRulez schreef:@Ramona: The Datsuns, gaaf! Waren erg cool in Doornroosje eerder dit jaar :cheer:
Was een fijn feestje idd... :beer:
Hopelijk is het niet al te veel kleumen morgen...na ja...van een dansje maken word ik wel weer warm... :mrgreen:

Gebruikersavatar
edwin1971
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:30
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door edwin1971 »

NECRulez schreef:Het enige wat PJ gisteren had waar het bij de RHCP aan ontbraken waren fatsoenlijke support acts. Vond Kings of Leon en Incubus dan eigenlijk ook interessanter dan Pearl Jam zelf. En ondanks de automatische piloot vond ik RHCP Zondag toch ook nog een stuk mooier.

@Ramona: The Datsuns, gaaf! Waren erg cool in Doornroosje eerder dit jaar :cheer:
@Edwin: speelt die Frank Black solo eigenlijk ook nog nummers vd Pixies? if so, moet ik 't toch ook maar even gaan overwegen... :mrgreen:
dat weet je bij Mr Black nooit...maar ik vind het al een eer om 'm van zo dichtbij te mogen aanschouwen, wat hij dan zingt maakt me dan ff niet uit. Ben toch al druk met foto's maken voor 3voor12 die avond!

Gebruikersavatar
chica
Berichten: 339
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:04
Locatie: BRG & DL
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door chica »

jacojans schreef:ik sluit me helemaal bij je aan Edwin, een fantastisch optreden. Ik dacht alleen dat ze Better man speelden voor een overleden Deense fan wiens familie aanwezig was, maar mis understood denk ik dan. Ook mooi vond ik het moment dat Eddie de maat kwijt was en zei 'de volgende keer koop ik een kaartje om naar jullie te komen luisteren'. Ze hadden er zelf in ieder geval ook veel lol in, dat was wat mij betreft goed te merken. Ook het spetterrende Neil Young slot mocht er zijn.

Om af te kicken heb ik nu nog maar even het Pinkpop-optreden van 2000 opgezet. Wat me nu trouwens wel opviel, meer dan in 2000, is dat het goede muzikanten zijn. Op CD en in 2000 komt het vaak over als een muur van geluid.
:withstupid: Heerlijk avondje PJ. Goed geluid en super sfeer. Op het eind kon je, als je in de pit stond, meebie wel eens een tamboerijn of n fles wijn rijker zijn (zag ik iig vanaf de schermen)! Eddie & Co hebben zich erg goed vermaakt en het was geen gevalletje van standaard even de nummers afdraaien. Mooi moment iid toen Roskilde werd aangehaald. Kreeg het niet helemaal mee dat het om een Nederlandse fan ging; er werd om me heen gebrald "niet lullen, maar spelen" (beetje jammer als je niet tegen bier kunt...). Maar verder super genoten!
"Voetbal is als een neus... Haal alles eruit wat erin zit"... by teammate Kim :-)

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12269
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door harold »

Weet iemand of Rock Werchter ergens te volgen is via internet? Op 3voor12.nl volgens mij niet, weet niet of er in Belgie ook zoiets als 3voor12 is...

Gebruikersavatar
chica
Berichten: 339
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:04
Locatie: BRG & DL
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door chica »

harold schreef:Weet iemand of Rock Werchter ergens te volgen is via internet? Op 3voor12.nl volgens mij niet, weet niet of er in Belgie ook zoiets als 3voor12 is...
http://sites.3fm.nl/page/fs07_nieuws/214848
Kweenie maar volgens kun je zo toch nog n klein beetje sfeer snuiven...:

"29-06-2007 21:22
Op rockwerchter.be kan je live de concerten volgen, pearl jam wordt (waarschijnlijk) om elf uur uitgezonden.. Het concert gister was trouwens het beste wat ik ooit gezien heb dus mensen, enjoy!
Maartje de Boer"
"Voetbal is als een neus... Haal alles eruit wat erin zit"... by teammate Kim :-)

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12269
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door harold »

chica schreef:
harold schreef:Weet iemand of Rock Werchter ergens te volgen is via internet? Op 3voor12.nl volgens mij niet, weet niet of er in Belgie ook zoiets als 3voor12 is...
http://sites.3fm.nl/page/fs07_nieuws/214848
Kweenie maar volgens kun je zo toch nog n klein beetje sfeer snuiven...:

"29-06-2007 21:22
Op rockwerchter.be kan je live de concerten volgen, pearl jam wordt (waarschijnlijk) om elf uur uitgezonden.. Het concert gister was trouwens het beste wat ik ooit gezien heb dus mensen, enjoy!
Maartje de Boer"
Gaat niet lukken, had ik ook al gezien maar dan moet je klant van Belgacom-ADSL zijn. En ik kan de radio wel aanzetten maar wil met name Metallica graag zien.

Gebruikersavatar
Ramona
Berichten: 2198
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door Ramona »

Wow wow wow...wat een geweldig fijn feesie was 't op RosRock...pracht lokatie, tentjes tussen de appelbomen, heerlijke sfeer en fijne bandjes... :thumbsup:
Voor een sfeerimpressie klik...

Gebruikersavatar
NEC kampioen
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 14:30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door NEC kampioen »

Terug van Rock Werchter. Jezus, wat een meesterlijk festival!!!!
En wat heb ik veel goeds gezien, is echt niet meer normaal.
Eerste avond Bjork en Muse. Bjork 1e keer, was erg leuk(ga 'r ook zien in het westerpark) en Muse was zoals altijd weer groots en erg goed.
2e dag was er een van de headliners. Het is toch wel erg prettig als je op een dag achter elkaar: kings of leon, Arctic Monkeys, Queens of the Stone Age en Bloc Party kan zien!! Pearl Jam ook een stukje gekeken maar iets eerder weggegaan, had het wel gezien en het kon mij niet echt bekoren.
3e dag een geweldige tent dag met een lekker optreden van de Klaxons, alleen jammer dat het geluid erg slecht was waardoor het niet het feestje werd wat we hoopte. dat werd het wel bij Goose, fantastisch. Met de hele tent het hele concert helemaal loos. Super!!
Als laatste daar The Good, The Bad and The Queen gezien. Rete strak, ze hebben al een briljante plaat en live kunnen ze het ook(mag ook wel met zulke namen....)
Laatste dag met een leuke !!!, Cold War Kids, The kooks(stonden op het hoofdpodium en deden dat goed!). Een strakke en leuke show van Maximo Park.
Interpol was echt super goed!! Wereld band.
En als afsluiter van het hele festival was Damien Rice perfect. Moest na dit optreden even een uurtje bijkomen, fantastisch mooi!!
Van een afstandje Metellica zitten kijken maar tijdens metallica de auto gepakt en lekker naar huis gereden!
Frank Black, voor degene die gaan, hebben we een klein stukje gezien op het scherm van buiten. Ik weet niet of hij bij de pixies ook zo was, maar het is behoorlijk theatraal. Zeker op het moment dat hij op de grond gaat liggen, blijft liggen en op een lastige manier probeert te zingen. Het kon mij niet overtuigen. Maarja, heb dan ook niet echt goed zitten luisteren

Overigens ook Potje gezien daar..

Gebruikersavatar
edwin1971
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:30
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door edwin1971 »

NEC kampioen schreef:Terug van Rock Werchter. Jezus, wat een meesterlijk festival!!!!
En wat heb ik veel goeds gezien, is echt niet meer normaal.
Eerste avond Bjork en Muse. Bjork 1e keer, was erg leuk(ga 'r ook zien in het westerpark) en Muse was zoals altijd weer groots en erg goed.
2e dag was er een van de headliners. Het is toch wel erg prettig als je op een dag achter elkaar: kings of leon, Arctic Monkeys, Queens of the Stone Age en Bloc Party kan zien!! Pearl Jam ook een stukje gekeken maar iets eerder weggegaan, had het wel gezien en het kon mij niet echt bekoren.
3e dag een geweldige tent dag met een lekker optreden van de Klaxons, alleen jammer dat het geluid erg slecht was waardoor het niet het feestje werd wat we hoopte. dat werd het wel bij Goose, fantastisch. Met de hele tent het hele concert helemaal loos. Super!!
Als laatste daar The Good, The Bad and The Queen gezien. Rete strak, ze hebben al een briljante plaat en live kunnen ze het ook(mag ook wel met zulke namen....)
Laatste dag met een leuke !!!, Cold War Kids, The kooks(stonden op het hoofdpodium en deden dat goed!). Een strakke en leuke show van Maximo Park.
Interpol was echt super goed!! Wereld band.
En als afsluiter van het hele festival was Damien Rice perfect. Moest na dit optreden even een uurtje bijkomen, fantastisch mooi!!
Van een afstandje Metellica zitten kijken maar tijdens metallica de auto gepakt en lekker naar huis gereden!
Frank Black, voor degene die gaan, hebben we een klein stukje gezien op het scherm van buiten. Ik weet niet of hij bij de pixies ook zo was, maar het is behoorlijk theatraal. Zeker op het moment dat hij op de grond gaat liggen, blijft liggen en op een lastige manier probeert te zingen. Het kon mij niet overtuigen. Maarja, heb dan ook niet echt goed zitten luisteren

Overigens ook Potje gezien daar..
Klinkt erg goed! Hoorde vanmiddag wat van Damien Rice op de radio (werchter opname) en dat was inderdaad erg mooi!

Frank Black is solo een stuk anders dan met the Pixies, maar dat mag de pret niet drukken a.s. donderdag! Ben die avond de fotograaf voor 3voor12 A/N, ik zal wel een groothoek nodig hebben om het hele lichaam erop te krijgen....hij is er niet slanker op geworden met de jaren, maar het blijft een held!

Gebruikersavatar
NEC kampioen
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 14:30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door NEC kampioen »

werk jij voor 3v12. Stoer. Je hoofdredacteur was met ons mee dit hele weekend(gaan we al wat meer festivals mee af)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten