Rockconcert en festivaltopic

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
Gebruikersavatar
chica
Berichten: 339
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:04
Locatie: BRG & DL
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door chica »

LvB schreef:Da's een leuke package... Alleen jammer dat Dragonforce een beetje uit de toon valt. Is ook niet helemaal mijn ding. Maar die andere 4 bands zijn :tu:

Chica, jij was ook op DOA '97. Laatste keer Welschap, ik weet het nog goed... m'n eerste festival :)
De mijne ook! En meteen goed ontgroend of moeten we zeggen be-blubberd... Tijdens de optredens vrijdag in de tent ging het goed loos buiten en was het terrein meteen nix meer waard. Wel goeie line up destijds, met oa Machine Head, Type-o, Korn, Tiamat, Sick of it all, Moonspell en Marilyn Manson die de legendarische zin sprak: "You can throw mud, but you can't sing"...
"Voetbal is als een neus... Haal alles eruit wat erin zit"... by teammate Kim :-)

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12269
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door harold »

chica schreef:Marilyn Manson die de legendarische zin sprak: "You can throw mud, but you can't sing"...
Het leek wel of er allemaal vogels richting het podium vlogen (of was ik nou zo stoned :nut: )... En die roadies maar dweilen... :mrgreen:

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31827
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door vak Oost »

net thuis van de rhcp in ons park, het was leuk maar zeker niet groots [imho]
gelukkig stevige hoge schoenen aan gehad want op sommige plekken soppen.
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
NEC kampioen
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 14:30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door NEC kampioen »

heb vanaf 19uur buiten gestaan, DPT geluisterd, geluid is dan natuurlijk niet best maar vond het wel leuk klinken...nog altijd spijt dat ik op lowlands niet de tent in ben gegaan toen..
Het geluid van de RHCP in vergelijking met dat van de DPT stond echt 10 standjes zachter ofzo, echt waardeloos...
maar het klonk inderdaad nou niet bepaald groots enzo nee..

Gebruikersavatar
Nielsnmgn
Berichten: 372
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 20:07
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door Nielsnmgn »

vak Oost schreef:net thuis van de rhcp in ons park, het was leuk maar zeker niet groots [imho]
gelukkig stevige hoge schoenen aan gehad want op sommige plekken soppen.
Groots was het niet maar ik heb me prima vermaakt :beer:
Alleen die vent die in het voorpragramma stond moeten ze verbieden ooit nog ergens op te treden....wat een drama!

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22813
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door burp »

kon er thuis niks van horen terwijl ik bij de stones veel meekreeg en je ook de tekst nog prima kon verstaan.

Gebruikersavatar
jacojans
Berichten: 1410
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:27
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door jacojans »

burp schreef:kon er thuis niks van horen terwijl ik bij de stones veel meekreeg en je ook de tekst nog prima kon verstaan.
:withstupid:

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door Danish Dynamite »

In Lindenholt was het prima te volgen, zelfs het publiek kon je duidelijk horen. :tu:

Jack_Sparrow
Berichten: 564
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:27
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door Jack_Sparrow »

jacojans schreef:
burp schreef:kon er thuis niks van horen terwijl ik bij de stones veel meekreeg en je ook de tekst nog prima kon verstaan.
:withstupid:
Zal er wel aan liggen hoe de wind staat
Savvy?

Mark van den Boogaart the new Doeluh :hail:

NECRulez
Berichten: 580
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:26
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door NECRulez »

En de regen. Althans, neem aan dat bij een band als RHCP het geluid normaal gesproken toch wel goed afgesteld moet zijn. Maar viel allemaal wel 'n beetje tegen. En wat een drukte zeg, Rolling Stones waren er niks bij.

Beide voorprogramma's waren trouwens echt bagger...

Gebruikersavatar
Chiellini
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 14:29
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door Chiellini »

Kon RHCP juist veel beter horen dan DPT. En DPT kan onmogelijk slecht geweest zijn geweest, hoogtepunt Lowlands vorig jaar :hail:

Heb wel veel negatieve dingen gelezen over de Goffert-concerten. Slecht geluid, slechte infrastructuur, slechte opstelling podium..

Gebruikersavatar
NBO-er
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 21:50
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door NBO-er »

Nielsnmgn schreef:
vak Oost schreef:net thuis van de rhcp in ons park, het was leuk maar zeker niet groots [imho]
gelukkig stevige hoge schoenen aan gehad want op sommige plekken soppen.
Groots was het niet maar ik heb me prima vermaakt :beer:
Alleen die vent die in het voorpragramma stond moeten ze verbieden ooit nog ergens op te treden....wat een drama!
:withstupid: haha maar die kerel uit het voorprogramma weet dat nu ook wel denk ik :mrgreen:

DR
Berichten: 4809
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door DR »

Geluid bij de RHCP stond belachelijk laag. Bij een concert moeten de broekspijpen trillen. Wel (mogelijk op routine) technisch goed gespeeld. Had iets meer funk gehoopt, hou nu eenmaal meer van het oudere werk. Voorprogramma helaas gemist, die Mickey Avalon had ik wel willen zien. Schijnt een vriendje van John Frusciante te zijn en vaker in het voorprogramma van de RHCP te spelen. En, verassend, hij is ook vaker uitgefloten. Frusciante schijnt toen een half boekwerk te hebben geschreven waarom ze zijn vriendje niet moeten uitfluiten.

Gebruikersavatar
NEC kampioen
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 14:30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door NEC kampioen »

geluid bij de RHCP stond idd erg zacht. erg slecht

Maar morgen naar het 1e serieuze en mijn 2e festival van t seizoen :sjaal: Rock Werchter is de bestemming. Heb er loei veel zin in met zo'n meesterlijk programma

Ook zijn er alweer wat nieuwe Lowlands namen. De leukste nieuwe: The Shins, The View, The Rake, Alamo Race track en Admiral Freebee.....
Worden veel, heel veel keuzes maken ben ik bang dat weekend

En minder nieuws: editors hebben afgezegd voor Haldern. Toch wel de headliner.. :bigcry:

Gebruikersavatar
jacojans
Berichten: 1410
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:27
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door jacojans »

morgen naar Pearl jam. heb er zin in

Gebruikersavatar
Sven Vermant
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:51
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door Sven Vermant »

jacojans schreef:morgen naar Pearl jam. heb er zin in
Ik ben er ook bij morgen.
Kijk er zeker naar uit.

Zondag al de RHCP gezien. Was een leuk concert maar ik vond het niet super. Had meer van deze jongens verwacht eerlijk gezegd.
And it burns,burns,burns,
the ring of fire,
the ring of fire.

NECRulez
Berichten: 580
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:26
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door NECRulez »

Schijnen ook allemaal problemen binnen de band te zijn; zanger Kiedis is al 'n tijdje ziek, en gitarist Frusciante is gisteren bij een concert ook onwel geworden..

Vananavond idd weer feestje in de Goffert :cheer: niet zo zeer voor Pearl Jam, alswel voor Incubus en Kings of Leon...

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door Arjan van Hout »

Wij gaan ook zo, heb er zin in !!! :cheer: Als k naar buiten kijk, heb ik waarschijnlijk beter voor mekaar dan mn collegaatje die zondag op t veld stond :tu:

Gebruikersavatar
Ramona
Berichten: 2198
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door Ramona »

Zo maar eens een rondje langs hekken gaan maken... ben erg benieuwd naar PJ :beer: ...

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22813
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door burp »

pearl jam klinkt iig erg vet hier vanaf het balkon :)

Gebruikersavatar
Ramona
Berichten: 2198
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door Ramona »

burp schreef:pearl jam klinkt iig erg vet hier vanaf het balkon :)
Op de wei ook...leuk die toegift van Neil Young! :tu:

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12269
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door harold »

Pearl Jam zingt voor overleden Nederlandse fan
Uitgegeven: 28 juni 2007 23:32

NIJMEGEN - Pearl Jam-zanger Eddie Vedder heeft donderdagavond in Nijmegen een eerbetoon gebracht aan een overleden Nederlandse fan. De jongen kwam bijna zeven jaar geleden om het leven tijdens een concert van de band op het Deense Roskilde-festival.

De familie van het slachtoffer was bij het optreden dat Pearl Jam gaf in het Goffertpark. Op verzoek van de zus van de jongen speelde de Amerikaanse band het nummer Better Man.

Vedder kreeg zijn toeschouwers even stil toen hij sprak over de tragische gebeurtenis in 2000, waarbij naast de Nederlander nog acht mensen werden doodgedrukt in de mensenmassa.

(c) ANP






Had er toch wel graag bij willen zijn...

Gebruikersavatar
Ramona
Berichten: 2198
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door Ramona »

harold schreef:Pearl Jam zingt voor overleden Nederlandse fan
Uitgegeven: 28 juni 2007 23:32

NIJMEGEN - Pearl Jam-zanger Eddie Vedder heeft donderdagavond in Nijmegen een eerbetoon gebracht aan een overleden Nederlandse fan. De jongen kwam bijna zeven jaar geleden om het leven tijdens een concert van de band op het Deense Roskilde-festival.

De familie van het slachtoffer was bij het optreden dat Pearl Jam gaf in het Goffertpark. Op verzoek van de zus van de jongen speelde de Amerikaanse band het nummer Better Man.

Vedder kreeg zijn toeschouwers even stil toen hij sprak over de tragische gebeurtenis in 2000, waarbij naast de Nederlander nog acht mensen werden doodgedrukt in de mensenmassa.

(c) ANP






Had er toch wel graag bij willen zijn...
Moooi... :bigcry: :hail:

Gebruikersavatar
edwin1971
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:30
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door edwin1971 »

harold schreef:Pearl Jam zingt voor overleden Nederlandse fan
Uitgegeven: 28 juni 2007 23:32

NIJMEGEN - Pearl Jam-zanger Eddie Vedder heeft donderdagavond in Nijmegen een eerbetoon gebracht aan een overleden Nederlandse fan. De jongen kwam bijna zeven jaar geleden om het leven tijdens een concert van de band op het Deense Roskilde-festival.

De familie van het slachtoffer was bij het optreden dat Pearl Jam gaf in het Goffertpark. Op verzoek van de zus van de jongen speelde de Amerikaanse band het nummer Better Man.

Vedder kreeg zijn toeschouwers even stil toen hij sprak over de tragische gebeurtenis in 2000, waarbij naast de Nederlander nog acht mensen werden doodgedrukt in de mensenmassa.

(c) ANP






Had er toch wel graag bij willen zijn...
dat was dus even een gevalletje kippevel.....het was echt een fantastisch optreden!!! morgen meer (ga nu slapen)

Gebruikersavatar
jacojans
Berichten: 1410
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:27
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door jacojans »

ik sluit me helemaal bij je aan Edwin, een fantastisch optreden. Ik dacht alleen dat ze Better man speelden voor een overleden Deense fan wiens familie aanwezig was, maar mis understood denk ik dan. Ook mooi vond ik het moment dat Eddie de maat kwijt was en zei 'de volgende keer koop ik een kaartje om naar jullie te komen luisteren'. Ze hadden er zelf in ieder geval ook veel lol in, dat was wat mij betreft goed te merken. Ook het spetterrende Neil Young slot mocht er zijn.

Om af te kicken heb ik nu nog maar even het Pinkpop-optreden van 2000 opgezet. Wat me nu trouwens wel opviel, meer dan in 2000, is dat het goede muzikanten zijn. Op CD en in 2000 komt het vaak over als een muur van geluid.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten