Vuurwerk-discussie

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door Tiel »

jetipo schreef:Gewoon verbieden.

Iedereen een mooi, gezond en gelukkig 2018! Hopelijk brengt het NEC veel voorspoed.
Hoe zie je dat voor je? Zowel het vuurwerk als het tijdstip waarop het afgestoken werd is verboden. Er wordt niet gehandhaafd, dat is het probleem.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door Juul »

Judgement Day hier. Voor de overlevers... een gelukkig NEC-jaar 2018!

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6999
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door jetipo »

Tiel schreef:
jetipo schreef:Gewoon verbieden.

Iedereen een mooi, gezond en gelukkig 2018! Hopelijk brengt het NEC veel voorspoed.
Hoe zie je dat voor je? Zowel het vuurwerk als het tijdstip waarop het afgestoken werd is verboden. Er wordt niet gehandhaafd, dat is het probleem.
Je bent niet op de hoogte van de lopende vuurwerkdiscussie mbt het verbieden?
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door Juul »

jetipo schreef:
Tiel schreef:
jetipo schreef:Gewoon verbieden.

Iedereen een mooi, gezond en gelukkig 2018! Hopelijk brengt het NEC veel voorspoed.
Hoe zie je dat voor je? Zowel het vuurwerk als het tijdstip waarop het afgestoken werd is verboden. Er wordt niet gehandhaafd, dat is het probleem.
Je bent niet op de hoogte van de lopende vuurwerkdiscussie mbt het verbieden?
Of... we sluiten de discussie en wensen NEC en elkaar een mooi & succesvol 2018?

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door Tiel »

jetipo schreef:
Tiel schreef:
jetipo schreef:Gewoon verbieden.

Iedereen een mooi, gezond en gelukkig 2018! Hopelijk brengt het NEC veel voorspoed.
Hoe zie je dat voor je? Zowel het vuurwerk als het tijdstip waarop het afgestoken werd is verboden. Er wordt niet gehandhaafd, dat is het probleem.
Je bent niet op de hoogte van de lopende vuurwerkdiscussie mbt het verbieden?
Jawel maar dat is totaal zinloos als je niet handhaaft en dat is wat ze nu niet doen. Alle ellende van vuurwerk is met verboden vuurwerk (dat wat sowieso blijft) en daar doen ze niets aan. Sterker nog door alle belachelijke rgels op het legale vuurwerk hebben ze het zelfs in de hand gewerkt.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Vuurwerk-discussie

Bericht door Arjan van Hout »

Bij ons vandaag mooi vuurwerk en normaal. M’n dochter voor de eerste keer wakker gemaakt en die vondt het geweldig.... overigens zelf niks afgestookt maar genoten van de buren

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31645
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door vak Oost »

Tiel schreef:Er wordt niet gehandhaafd, dat is het probleem.
En hoe denk je te willen handhaven, op elke hoek van de straat een politie agent ?
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door Tiel »

vak Oost schreef:
Tiel schreef:Er wordt niet gehandhaafd, dat is het probleem.
En hoe denk je te willen handhaven, op elke hoek van de straat een politie agent ?
Dan heeft verbieden dus geen zin.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31645
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door vak Oost »

Tiel schreef:
vak Oost schreef:
Tiel schreef:Er wordt niet gehandhaafd, dat is het probleem.
En hoe denk je te willen handhaven, op elke hoek van de straat een politie agent ?
Dan heeft verbieden dus geen zin.
Dan helpt nog 1 ding - in europa dat spul in de ban doen ...
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door Tiel »

vak Oost schreef:
Tiel schreef:
vak Oost schreef:
Tiel schreef:Er wordt niet gehandhaafd, dat is het probleem.
En hoe denk je te willen handhaven, op elke hoek van de straat een politie agent ?
Dan heeft verbieden dus geen zin.
Dan helpt nog 1 ding - in europa dat spul in de ban doen ...
:withstupid: Maar dat gaat niet gebeuren. Vergeleken bij de rest van Europa worden er in Nederland toch enkel maar trek touwtjes verkocht.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Janssen
Berichten: 3198
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:52
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door Janssen »

Tiel schreef:
harold schreef:Janssen net zo goed.
Die overleden vader die was pas gek. Maar dat zegt helemaal niemand.
Oh dat zeg ik ook hoor. Empatisch vermogen of niet; dat boeit me geen flikker. Zulke gasten zonder verstand zijn beter af zo....
En dan praten we niet eens over het feit dat hij minstens 3 keer de wet overtreed. Maar ja dat moet allemaal maar kunnen. Maar mij en Tiel voor mensen zonder verstand uitmaken dat is heel logisch....Ach ja, ik neem het maar met een korreltje kruit wat hier allemaal geschreven wordt. Moeten jullie ook maar doen in dit nieuwe jaar :biggrin:

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8873
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door JBNMGN »

Tiel schreef:
vak Oost schreef:
Tiel schreef:
vak Oost schreef:
Tiel schreef:Er wordt niet gehandhaafd, dat is het probleem.
En hoe denk je te willen handhaven, op elke hoek van de straat een politie agent ?
Dan heeft verbieden dus geen zin.
Dan helpt nog 1 ding - in europa dat spul in de ban doen ...
:withstupid: Maar dat gaat niet gebeuren. Vergeleken bij de rest van Europa worden er in Nederland toch enkel maar trek touwtjes verkocht.
En toch is er voor 68 miljoen de lucht in geschoten, denk je dat daar ooit een verbod tegen komt? En dan zit daar denk ik nog niet eens bij wat er in Duitsland en Belgie gekocht wordt door Nederlanders.
Ben het weekend in Scheveningen geweest en daar leek het wel of de 2e wereldoorlog werd gehouden, dat is geen vuurwerk meer maar dat zijn gewoon mortiergranaten.

Afbeelding

Maar de palletverbranding mocht er weer zijn.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6999
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door jetipo »

Verschillende mensen mishandeld omdat ze een opmerking maakten over vuurwerk. Dieptepunt in Bemmel waar een vader in het bijzijn van zijn gezin mishandeld werd. Enkele jongens gooide vuurwerk naar het gezin en de vader maakte daar terecht een opmerking over. Verder weer veel gewonden door vooral legaal vuurwerk, met name bij omstanders/kijkers. Veel oogletsel, Nederland is dit jaar de nr 1 mbt oogletsel in Europa. Iedere keer zorgen de afstekers voor genoeg argumenten en draagvlak (neemt ook ieder jaar toe) om particulier afsteken te verbieden.

Particulier afsteken verbieden: in Frankrijk en Zwitserland werkt het al jaren prima, ook handhaving gaat daar uitstekend (dus Tiel, het is prima te regelen, heeft misschien tijd nodig) . Op vastgestelde plaatsen door professionals af laten steken. Wil je kijken, ga je kijken, wil je niet ga je niet. Degenen die toch illegaal afsteken en gepakt worden zeer hard straffen, net als in...Zwitserland en Frankrijk. Zeer hoge en harde straffen schrikt de grootste groep hardnekkige figuren, na een verbod, genoeg af blijkt uit cijfers uit die landen. De schade die je dan voorkomt nog niet eens meegeteld. Ook beter voor fauna en milieu. Kwestie van tijd voordat Nederland volgt.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door Tiel »

jetipo schreef:Verschillende mensen mishandeld omdat ze een opmerking maakten over vuurwerk. Dieptepunt in Bemmel waar een vader in het bijzijn van zijn gezin mishandeld werd. Enkele jongens gooide vuurwerk naar het gezin en de vader maakte daar terecht een opmerking over. Verder weer veel gewonden door vooral legaal vuurwerk, met name bij omstanders/kijkers. Veel oogletsel, Nederland is dit jaar de nr 1 mbt oogletsel in Europa. Iedere keer zorgen de afstekers voor genoeg argumenten en draagvlak (neemt ook ieder jaar toe) om particulier afsteken te verbieden.

Particulier afsteken verbieden: in Frankrijk en Zwitserland werkt het al jaren prima, ook handhaving gaat daar uitstekend (dus Tiel, het is prima te regelen, heeft misschien tijd nodig) . Op vastgestelde plaatsen door professionals af laten steken. Wil je kijken, ga je kijken, wil je niet ga je niet. Degenen die toch illegaal afsteken en gepakt worden zeer hard straffen, net als in...Zwitserland en Frankrijk. Zeer hoge en harde straffen schrikt de grootste groep hardnekkige figuren, na een verbod, genoeg af blijkt uit cijfers uit die landen. De schade die je dan voorkomt nog niet eens meegeteld. Ook beter voor fauna en milieu. Kwestie van tijd voordat Nederland volgt.
:withstupid: Tuurlijk maar nu doen ze niets. Gisteren hebben ze bij mij wel 50 cobra's afgestoken, dan bel je omdat je bang bent dat er iets gebeurt (en nee ik ga er niet naartoe want je kunt niet praten met mensen die niet luisteren). Eerste vraag: moet er een ambulance komen? Nee ik meld het om dat juist te voorkomen. Oh daar hebben we geen tijd voor. Begrijpelijk maar er wordt dus niet gehandhaafd. Dat zal moeten veranderen. Als je verboden vuurwerk afsteekt breng je anderen in gevaar dat moet je niet afdoen met een waarschuwing. Ik weet zeker als ik met een pistool in de lucht was gaan schieten dat er 10 politiewagens waren gekomen. Is dat gevaarlijker?

En tuurlijk zijn wij nr 1 met oogletsel. Wordt er ergens anders ook zoveel particulier afgestoken als hier (zet trouwens een bril op of blijf binnen, tis zo simpel.)
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door harold »

Hier in Druten op veel plaatsen prachtig groot vuurwerk. Familieleden op verschillende plaatsen in het dorp hebben ervan genoten. Het leek soms wel het vuurwerk van de zomerfeesten, vraag mij af wie daar zoverl geld allemaal in steken. Maar mooi was het! :tu:
Zou toch jammer zijn als dat straks over een jaar of 10 allemaal verleden tijd is, alleen maar omdat een paar randdebielen zich niet kunnen gedragen.

Gebruikersavatar
Wim1970
Berichten: 1054
Lid geworden op: wo 19 apr 2017, 10:11

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door Wim1970 »

Ik heb zelf al een grote pijl met een goede knaller erop.. zegt mn vrouw. Dus veel vuurwerk tussen de lakens :) :biggrin:
Veni, Vidi, Vagina..., Wim kwam en zag dat het kut was

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8873
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door JBNMGN »

Wim1970 schreef:Ik heb zelf al een grote pijl met een goede knaller erop.. zegt mn vrouw. Dus veel vuurwerk tussen de lakens :) :biggrin:
Bij deze ben je nu al door mij uitgeroepen tot de meest irritante, misselijkmakende, wanstaltige kloothommel van 2018.
Gefeliciteerd!
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Janssen
Berichten: 3198
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:52
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door Janssen »

JBNMGN schreef:
Wim1970 schreef:Ik heb zelf al een grote pijl met een goede knaller erop.. zegt mn vrouw. Dus veel vuurwerk tussen de lakens :) :biggrin:
Bij deze ben je nu al door mij uitgeroepen tot de meest irritante, misselijkmakende, wanstaltige kloothommel van 2018.
Gefeliciteerd!
:jestera: Ik moet hier toch echt om lachen. Ik vond het wel een leuke opmerking tussendoor maar er zijn toch ook echt mensen hier met een kort lontje.....Whahahaaaaa :lol:

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door DR »

Wim1970 schreef:Ik heb zelf al een grote pijl met een goede knaller erop.. zegt mn vrouw. Dus veel vuurwerk tussen de lakens :) :biggrin:
Hmmm, je leek mij meer een trekrotje.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8873
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door JBNMGN »

Janssen schreef:
JBNMGN schreef:
Wim1970 schreef:Ik heb zelf al een grote pijl met een goede knaller erop.. zegt mn vrouw. Dus veel vuurwerk tussen de lakens :) :biggrin:
Bij deze ben je nu al door mij uitgeroepen tot de meest irritante, misselijkmakende, wanstaltige kloothommel van 2018.
Gefeliciteerd!
:jestera: Ik moet hier toch echt om lachen. Ik vond het wel een leuke opmerking tussendoor maar er zijn toch ook echt mensen hier met een kort lontje.....Whahahaaaaa :lol:
Nee hoor dat korte lontje valt wel mee, het gaat mij erom dat wim1970 niets ander kan dan zwakzinnige vunzige opmerkingen maken, en dat moet maar eens stoppen.
En ik ben, als ik het zo her en der lees, niet de enige die er zo over denkt.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
Wim1970
Berichten: 1054
Lid geworden op: wo 19 apr 2017, 10:11

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door Wim1970 »

Janssen schreef:
JBNMGN schreef:
Wim1970 schreef:Ik heb zelf al een grote pijl met een goede knaller erop.. zegt mn vrouw. Dus veel vuurwerk tussen de lakens :) :biggrin:
Bij deze ben je nu al door mij uitgeroepen tot de meest irritante, misselijkmakende, wanstaltige kloothommel van 2018.
Gefeliciteerd!
:jestera: Ik moet hier toch echt om lachen. Ik vond het wel een leuke opmerking tussendoor maar er zijn toch ook echt mensen hier met een kort lontje.....Whahahaaaaa :lol:
:withstupid:
Veni, Vidi, Vagina..., Wim kwam en zag dat het kut was

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door jackkreta »

DR schreef:
Wim1970 schreef:Ik heb zelf al een grote pijl met een goede knaller erop.. zegt mn vrouw. Dus veel vuurwerk tussen de lakens :) :biggrin:
Hmmm, je leek mij meer een trekrotje.
:withstupid: :biggrin:
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31645
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door vak Oost »

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/al ... ~ac51abd2/

In Nijmegen komt een totaalverbod op het afsteken van consumentenvuurwerk, in navolging van Amsterdam, Rotterdam en Apeldoorn.
Een grote meerderheid in de raad heeft daar woensdagavond voor gekozen na een fel debat.
Alles komt goed !!

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door DR »

vak Oost schreef:
do 05 mar 2020, 06:25
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/al ... ~ac51abd2/

In Nijmegen komt een totaalverbod op het afsteken van consumentenvuurwerk, in navolging van Amsterdam, Rotterdam en Apeldoorn.
Een grote meerderheid in de raad heeft daar woensdagavond voor gekozen na een fel debat.
Een grote meerderheid in de raad heeft daar woensdagavond voor gekozen na een fel debat. Hoe moet ik me dat voorstellen? Een Louis de Funes achtige voorstander van vuurwerk die fulmineert tegen de rest van de gemeenteraad? Maar hoe dan ook, knalvuurwerk en vuurpijlen waren landelijk al verboden, daar komen in Nijmegen dan Fonteinen, Sterretjes en Knalerwten bij. Ik neem aan dat er ook een verbod op verkoop van vuurwerk in het land komt?

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: Vuurwerk-discussie

Bericht door BennyT »

DR schreef:
do 05 mar 2020, 08:04
vak Oost schreef:
do 05 mar 2020, 06:25
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/al ... ~ac51abd2/

In Nijmegen komt een totaalverbod op het afsteken van consumentenvuurwerk, in navolging van Amsterdam, Rotterdam en Apeldoorn.
Een grote meerderheid in de raad heeft daar woensdagavond voor gekozen na een fel debat.
Een grote meerderheid in de raad heeft daar woensdagavond voor gekozen na een fel debat. Hoe moet ik me dat voorstellen? Een Louis de Funes achtige voorstander van vuurwerk die fulmineert tegen de rest van de gemeenteraad? Maar hoe dan ook, knalvuurwerk en vuurpijlen waren landelijk al verboden, daar komen in Nijmegen dan Fonteinen, Sterretjes en Knalerwten bij. Ik neem aan dat er ook een verbod op verkoop van vuurwerk in het land komt?
Zat er natuurlijk aan te komen met onze linkse rakkers... Ria en de honden zijn er niet rouwig om..ze beginnen altijd te blaffen tijdens oudjaarsavond.. nu dan eindelijk rust.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten