Het Koningshuis

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
Gebruikersavatar
Vak-O-Side
Berichten: 704
Lid geworden op: za 08 sep 2012, 21:05
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Het Koningshuis

Bericht door Vak-O-Side »

Hier is nog geen topic van terwijl het het nieuws beheerst. Het is een soort voortdurend verhaal dus dit topic zou ook voor kwesties in de toekomst kunnen liggen. Persoonlijk lijkt me aan topic over het Koningshuis alles behalve overbodig. Het houdt veel mensen bezig en kan in mijn ogen makkelijk buiten de vaste nieuwsitems geplaatst worden. Ik hoop dat deze een kans krijgt en dat het me niet te zwaar wordt aangerekend als deze toch niet aan de eisen voldoet. Ik heb nogal wat koudwatervrees wat betreft het aanmaken van nieuwe topics, maar deze leek mij safe :tu:

Ik voeg geen polls meer toe zonder toestemming. Dus mag of een poll met je favo koningshuislid als opties? Of of je een republikein bent of toch voor het koningshuis bent?

Morgen (eigenlijk vandaag al) stopt onze geliefde Beatrix er mee. Geliefd ja! Want zorgzame moeder des vaderlands. Als een echt vorstin stond zij boven het volk zonder ze als voetveeg te gebruiken. Ze was sociaal, betrokken als mens bij klein groot persoonlijk leed en ook razendpopulair op bijvoorbeeld de Antillen en Suriname. Waar de koningin komt wordt respect geoogsd en dat heeft onze economie ook al miljarden opgeleverd. Ik kan me nog goed herinneren dat ze ingehuldigd werd en heel ons huis versierd was thuis, allemaal hapjes, vrolijkheid :tu: Een soort carnaval :biggrin:

Ik vind het hele afschaffen verhaal van sommigen maar belachelijk. Het geeft zoveel mensen zoveel plezier en een reden om nog mee te tellen in de wereld (als land). Ok, ze moeten wel belasting betalen vind ik. Maar verder hoort een vorst als de koningin of de koning gewoon een vorstelijk salaris te hebben. Per saldo leveren zij ons veel meer op dan ze kosten.

En Wim-Lex? Doe mij Maxima maar :wink: Dat blijft een heerlijk ding. Als je die af kunt pakken :nut: Nee, maar serieus ik wens de nieuwe koning al de wijsheid en bereidheid om mee te groeien met de tijd toe. Met Maxima heeft hij een hele krachtige en pittige dame naast zich. Ook belangrijk!

Bea bedankt voor al die mooie jaren en je hartelijke woorden en gemeende tranen. Wim-Lex succes met de meest eervolle functie van ons land! Vertrouwen!

Dan het feest morgen? Wat gaat iedereen doen? Ik ga met de maten van mijn zwager en mijn zwager de binnenstad van Nijmegen opzoeken en iedere kroeg een biertje armer maken :wink: ben nog nooit uit geweest met koninginnenacht met maten, maar nu kan dat wel en ik ga er met volle teugen van genieten. Wat gaan jul;lie doen? Nog iemand naar Amsterdam?

Veel plezier! History will be writen
Initiatiefnemer biersmilie :bier:

DR
Berichten: 4805
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door DR »

Vele toeristen komen uit landen zonder een koningshuis en vinden het wel spannend. Hebben waarschijnlijk de Sisi films in gedachte. Maar goed, het genereert dus wat toeristen euros en daarmee hebben we ook het enige voordeel van een koningshuis genoemd. Dus om die reden, als ze maar netjes belasting en een zorgpremie gaan betalen, lekker laten zitten. Het is nl verder wel een volkomen achterhaald concept, net zoals een keizer en een Sith Lord.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door Tiel »

DR schreef:Vele toeristen komen uit landen zonder een koningshuis en vinden het wel spannend. Hebben waarschijnlijk de Sisi films in gedachte. Maar goed, het genereert dus wat toeristen euros en daarmee hebben we ook het enige voordeel van een koningshuis genoemd. Dus om die reden, als ze maar netjes belasting en een zorgpremie gaan betalen, lekker laten zitten. Het is nl verder wel een volkomen achterhaald concept, net zoals een keizer en een Sith Lord.
En wie betaald dan hun belasting en zorgpremie. Of ze het nu wel of niet betalen, wij betalen het toch dus wat maakt het uit.

En daarnaast dat beetje kosten op het geheel waar maak je je druk om.

Mensen klaagden over het dure feest van vandaag, zonder te weten waar ze over praten. Vandaag kost 5% extra op dat wat een normale dag de staat kost. Dus wederom waar maakt men zich druk om.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
gladiator
Berichten: 4577
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 00:40
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door gladiator »

Geld verslindende machtsstrijd.... Ik en mijn onderdanen. Walchelijk
Liever niet degraderen dan twee pandaberen

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door Tiel »

gladiator schreef:Geld verslindende machtsstrijd.... Ik en mijn onderdanen. Walchelijk
Het betaaldvoetbal kost meer op jaarbasis...............

Daarnaast jij was toch zo van de leiders. De HKN die de poorten dicht moet houden en alles bepaald voor de rest?
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
rada
Berichten: 569
Lid geworden op: vr 13 apr 2012, 10:20
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door rada »

Als je iedereen in oranje op de dam ziet staan.Het lijkt wel het Noord Korea regime in de lage landen :slot:

Gebruikersavatar
Vak-O-Side
Berichten: 704
Lid geworden op: za 08 sep 2012, 21:05
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door Vak-O-Side »

Tiel schreef:
DR schreef:Vele toeristen komen uit landen zonder een koningshuis en vinden het wel spannend. Hebben waarschijnlijk de Sisi films in gedachte. Maar goed, het genereert dus wat toeristen euros en daarmee hebben we ook het enige voordeel van een koningshuis genoemd. Dus om die reden, als ze maar netjes belasting en een zorgpremie gaan betalen, lekker laten zitten. Het is nl verder wel een volkomen achterhaald concept, net zoals een keizer en een Sith Lord.
En wie betaald dan hun belasting en zorgpremie. Of ze het nu wel of niet betalen, wij betalen het toch dus wat maakt het uit.

En daarnaast dat beetje kosten op het geheel waar maak je je druk om.

Mensen klaagden over het dure feest van vandaag, zonder te weten waar ze over praten. Vandaag kost 5% extra op dat wat een normale dag de staat kost. Dus wederom waar maakt men zich druk om.
:withstupid: dat vind ik dus ook. Geef het volk brood en spelen. Of dat nou voetbal is of toneel of het koningshuis. Mensen moeten elkaar eens wat leren gunnen. Per saldo leveren de Oranjes ons ook een hoop op.
Initiatiefnemer biersmilie :bier:

Poort5
Berichten: 2559
Lid geworden op: do 03 feb 2011, 21:19
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door Poort5 »

Wat een poppenkast! Ons land lijkt op zulke dagen wel één grote open inrichting.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door Tiel »

Poort5 schreef:Wat een poppenkast! Ons land lijkt op zulke dagen wel één grote open inrichting.
Je bedoelt zoals bij een EK of WK voetbal?

Laat mensen toch en gun anderen een iets.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door Tiel »

rada schreef:Als je iedereen in oranje op de dam ziet staan.Het lijkt wel het Noord Korea regime in de lage landen :slot:
Oh staan die mensen daar verplicht? Dat wist ik niet.

Man wij zijn zelfs zo open dat er zelfs vandaag tegen gedemonstreerd mag worden en jij vergelijkt het met Noord Korea. Je weet niet waar je over praat.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Janssen
Berichten: 3201
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:52
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door Janssen »

Ik kies dus ook de kant van vak O, Tiel en DR.
Mooie traditie.

De tegenstanders zullen denk ik nooit Koninginnedag gevierd hebben?
Laatst gewijzigd door Janssen op di 30 apr 2013, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door Tiel »

Janssen schreef:Ik kies dus ook de kans van vak O, Tiel en DR.
Mooie traditie.

De tegenstanders zullen denk ik nooit Koninginnedag gevierd hebben?
Nee joh dat lijkt op Noord Korea. Als NEC ooit weer eens iets wint huldigen we ook niet meer. Kom nou.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
rada
Berichten: 569
Lid geworden op: vr 13 apr 2012, 10:20
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door rada »

Tiel schreef:
rada schreef:Als je iedereen in oranje op de dam ziet staan.Het lijkt wel het Noord Korea regime in de lage landen :slot:
Oh staan die mensen daar verplicht? Dat wist ik niet.

Man wij zijn zelfs zo open dat er zelfs vandaag tegen gedemonstreerd mag worden en jij vergelijkt het met Noord Korea. Je weet niet waar je over praat.
Ze staan er vrijwillig ,maar iedereen betaalt verplicht.Als jij ervoor wil betalen prima.Ik niet.Bea bedankt voor het belasting betalen :2up:

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door Tiel »

rada schreef:
Tiel schreef:
rada schreef:Als je iedereen in oranje op de dam ziet staan.Het lijkt wel het Noord Korea regime in de lage landen :slot:
Oh staan die mensen daar verplicht? Dat wist ik niet.

Man wij zijn zelfs zo open dat er zelfs vandaag tegen gedemonstreerd mag worden en jij vergelijkt het met Noord Korea. Je weet niet waar je over praat.
Ze staan er vrijwillig ,maar iedereen betaalt verplicht.Als jij ervoor wil betalen prima.Ik niet.Bea bedankt voor het belasting betalen :2up:
En de mensen die verplicht betalen voor betaaldvoetbal. Het leger in Afganistan, de hypotheekrente aftrek van een ander, etc.etc.etc. Jij zeikt om dat hele kleine beetje wat het kost. Nogmaals je weet niet waar je over praat. PVV?
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Janssen
Berichten: 3201
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:52
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door Janssen »

Tiel schreef:
rada schreef:
Tiel schreef:
rada schreef:Als je iedereen in oranje op de dam ziet staan.Het lijkt wel het Noord Korea regime in de lage landen :slot:
Oh staan die mensen daar verplicht? Dat wist ik niet.

Man wij zijn zelfs zo open dat er zelfs vandaag tegen gedemonstreerd mag worden en jij vergelijkt het met Noord Korea. Je weet niet waar je over praat.
Ze staan er vrijwillig ,maar iedereen betaalt verplicht.Als jij ervoor wil betalen prima.Ik niet.Bea bedankt voor het belasting betalen :2up:
En de mensen die verplicht betalen voor betaaldvoetbal. Het leger in Afganistan, de hypotheekrente aftrek van een ander, etc.etc.etc. Jij zeikt om dat hele kleine beetje wat het kost. Nogmaals je weet niet waar je over praat. PVV?
:withstupid: Net zo'n raaskal als Wilders.... zucht....

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7197
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door karlo »

Janssen schreef:
Tiel schreef:
rada schreef:
Tiel schreef:
rada schreef:Als je iedereen in oranje op de dam ziet staan.Het lijkt wel het Noord Korea regime in de lage landen :slot:
Oh staan die mensen daar verplicht? Dat wist ik niet.

Man wij zijn zelfs zo open dat er zelfs vandaag tegen gedemonstreerd mag worden en jij vergelijkt het met Noord Korea. Je weet niet waar je over praat.
Ze staan er vrijwillig ,maar iedereen betaalt verplicht.Als jij ervoor wil betalen prima.Ik niet.Bea bedankt voor het belasting betalen :2up:
En de mensen die verplicht betalen voor betaaldvoetbal. Het leger in Afganistan, de hypotheekrente aftrek van een ander, etc.etc.etc. Jij zeikt om dat hele kleine beetje wat het kost. Nogmaals je weet niet waar je over praat. PVV?
:withstupid: Net zo'n raaskal als Wilders.... zucht....
:withstupid:
zeg dan inderdaad niks,
zeiken om het zeiken, en totaal niet weten waat je over praat.
Het blijft toch je club.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31825
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door vak Oost »

liever een traditionele monarchie dan de lege poppenkast van een president
een beter visite kaartje kan een land niet hebben ondanks dat het geld kost
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
emiel-eniesee
Berichten: 498
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 10:52
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door emiel-eniesee »

Van welke club zou Willempie eigenlijk zijn?

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16575
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door jackkreta »

emiel-eniesee schreef:Van welke club zou Willempie eigenlijk zijn?
Estudiantes?
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door Tiel »

jackameland schreef:
emiel-eniesee schreef:Van welke club zou Willempie eigenlijk zijn?
Estudiantes?
Feyenoord :wink: :jestera:
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
gladiator
Berichten: 4577
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 00:40
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door gladiator »

Tiel schreef:
gladiator schreef:Geld verslindende machtsstrijd.... Ik en mijn onderdanen. Walchelijk
Het betaaldvoetbal kost meer op jaarbasis...............

Daarnaast jij was toch zo van de leiders. De HKN die de poorten dicht moet houden en alles bepaald voor de rest?
Leuk bedacht, mAar het is toch wel iets anders. Leiders worden gekozen of hebben deze capaciteiten en hier wordt je koning omdat je toevallig uit een koninklijke kut wordt geboren
Liever niet degraderen dan twee pandaberen

Poort5
Berichten: 2559
Lid geworden op: do 03 feb 2011, 21:19
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door Poort5 »

Tiel schreef:
Poort5 schreef:Wat een poppenkast! Ons land lijkt op zulke dagen wel één grote open inrichting.
Je bedoelt zoals bij een EK of WK voetbal?

Laat mensen toch en gun anderen een iets.
Idd daarmee vergelijkbaar. En het feit dat het m.i. een poppenkast is en het land naar mijn mening op een open inrichting lijkt wil toch niet zeggen dat ik die mensen dat feestje niet gun? Het is gewoon mijn mening, niet meer en niet minder.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31825
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door vak Oost »

gladiator schreef:
Tiel schreef:
gladiator schreef:Geld verslindende machtsstrijd.... Ik en mijn onderdanen. Walchelijk
Het betaaldvoetbal kost meer op jaarbasis...............

Daarnaast jij was toch zo van de leiders. De HKN die de poorten dicht moet houden en alles bepaald voor de rest?
Leuk bedacht, maar het is toch wel iets anders.
Leiders worden gekozen of hebben deze capaciteiten en hier wordt je koning omdat je toevallig uit een koninklijke kut wordt geboren
leiders worden gekozen ... ja klopt, dan denk ik even snel aan een amerika en/of aan frankrijk
neen dan prefereer ik liever een oranje telg als uithangbord voor het koningrijk der nederlanden
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Larry NEC
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 00:22
Contacteer:

Re: Het Koningshuis

Bericht door Larry NEC »

vak Oost schreef:
gladiator schreef:
Tiel schreef:
gladiator schreef:Geld verslindende machtsstrijd.... Ik en mijn onderdanen. Walchelijk
Het betaaldvoetbal kost meer op jaarbasis...............

Daarnaast jij was toch zo van de leiders. De HKN die de poorten dicht moet houden en alles bepaald voor de rest?
Leuk bedacht, maar het is toch wel iets anders.
Leiders worden gekozen of hebben deze capaciteiten en hier wordt je koning omdat je toevallig uit een koninklijke kut wordt geboren
leiders worden gekozen ... ja klopt, dan denk ik even snel aan een amerika en/of aan frankrijk
neen dan prefereer ik liever een oranje telg als uithangbord voor het koningrijk der nederlanden
Ik prefereer een leider die ik democratisch kan kiezen. Ik vind het zo makkelijk om te zeggen dat het koningshuis meer geld op levert of meer aanzien want in mijn ervaring valt dat reuze mee. In Amerika wordt het gezien als een gedateerd concept en in de landen in Zuid-Amerika ook niet minder. Het zal dus 50/50 zijn in de wereld qua aanzien. Daarnaast heb ik ooit een hevig bekritiseerd pseudo-wetenschappelijk artikel gelezen dat het koningshuis verantwoordelijk is voor 1-3% van het BNP maar nergens lees ik of dit niet ook zou kunnen met een gekozen (ceremoniële) president? Als dit percentage natuurlijk al klopt. Ik persoonlijk vind het koningshuis een archaïsch model dat voort gevloeid is uit de tijd van de feodalen. Wat het in de huidige tijd doet, ik heb geen idee.
Echter, ik gun eenieder zijn feest en zolang 50% fanatiek voor een koningshuis is en 30% het leuk vindt dan accepteer ik dat moeiteloos. Zo democratisch ben ik dan wel :wink:

ernie

Re: Het Koningshuis

Bericht door ernie »

Een nationale feestdag vergelijken met Noord-Korea en sommige mensen gaan er serieus op in :biggrin:
Als die zuurpruimen binnen blijven ga ik lekker een biertje drinken vandaag.

Veel plezier allemaal vandaag!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten