Op vakantie - Wintersport

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17936
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Op vakantie - Wintersport

Bericht door Demtsjenko »

omdat dit toch wel een speciaal soort vakantie is een nieuw draadje...

ik heb sinds eind 2010 thuis een kleine rondlopen en voorlopig zit wintersport er even niet in, maar mocht het in het verleden wel graag doen. hier kun je al je opmerkingen, vragen en ervaringen kwijt op het gebied van wintersport...

ik ben pas op mijn 19e voor het eerst gaan skiën... met de bus helemaal naar andorra: pal-arinsal...
daarna een aantal keer in frankrijk: les deux alps, les arcs, morillon
oostenrijk: königsleiten
zwitserland: laax

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Op vakantie - Wintersport

Bericht door LT »

Ik heb nog nooit aan wintersport gedaan en zie het mijzelf ook niet snel doen. Skieën lijkt mij niet bevorderlijk voor mijn knieën en enkels en daarnaast hou ik meer van warmte :)

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16545
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Op vakantie - Wintersport

Bericht door jackkreta »

LT schreef:Ik heb nog nooit aan wintersport gedaan en zie het mijzelf ook niet snel doen. Skieën lijkt mij niet bevorderlijk voor mijn knieën en enkels en daarnaast hou ik meer van warmte :)
:withstupid:
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

NiMMA_024
Berichten: 6731
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Op vakantie - Wintersport

Bericht door NiMMA_024 »

jackameland schreef:
LT schreef:Ik heb nog nooit aan wintersport gedaan en zie het mijzelf ook niet snel doen. Skieën lijkt mij niet bevorderlijk voor mijn knieën en enkels en daarnaast hou ik meer van warmte :)
:withstupid:
:withstupid:
Zo maar weer een Gluhwein wegtikken :) Blief je lekker warm van
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32811
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Op vakantie - Wintersport

Bericht door bertje »

jackameland schreef:
LT schreef:Ik heb nog nooit aan wintersport gedaan en zie het mijzelf ook niet snel doen. Skieën lijkt mij niet bevorderlijk voor mijn knieën en enkels en daarnaast hou ik meer van warmte :)
:withstupid:
:withstupid: al heb ik wel prima knieën en enkels..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

endy
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 09 jul 2007, 18:38
Contacteer:

Re: Op vakantie - Wintersport

Bericht door endy »

Ikzelf ben een grote wintersportliefhebber. Ga inmiddels al vanaf mijn 10e oid, dus dat is nu inmiddels al 17 jaar.

Oostenrijk: met overmacht mijn favoriete winter bestemming.
De mensen zijn vriendelijk, het eten is goed, het bier is goed, de appartementen zijn goed, de omstandigheden zijn 9 v/d 10x uitstekend om lekker in te skiën en het is relatief makkelijk en snel bereikbaar met de auto. Mocht je naar een groot skigebied willen, waar je bij wijze van spreken verdwaald kan raken: Wilderkaiser!!! Wilderkaiser!! Wilderkaiser, onthoud die naam mensen! Heerlijke pistes, wel wat toeristisch, maar hier is het genieten. De dorpjes die hier bij liggen zijn bijna allemaal aan te raden. Brixen im thale, Ellmau, Going, Scheffau en Soll ben ik geweest en al deze dorpjes zijn puur op wintersport ingericht. Ik vind het hier echt heerlijk!

Mocht je naar een ander groot gebied willen, kan ik je ook naar het Zillertal. Mayrhofen, Fugen en Gerlos zijn hier de leuke dorpjes. Verder ben ik ook een keer naar Zell am See - Kaprun geweest en hier schijnt het ook goed vertoeven te zijn, maar was toen nog te jong om goed te herinneren.

Frankrijk: toevallig vorig jaar op 31 dec naar le Corbier in het zuiden getuft. Grote chaos op de weg vanwege hevige sneeuwval, bij aankomst waren de kamers nog niet beschikbaar. Vanaf parkeerplaats was het 200 mtr bergop over besneeuwde en ijzige hellingen met ski's en bagages sjouwen. Veel oponthoud bij de recepties. De hotels waren grote zwarte kolossen op een bergheuvel aangeplakt (waren ook in beeld bij de tour de france afgelopen jaar). Dus puur op massatoerisme ingesteld. Ons appartement viel wel mee met een mooi uitzicht. Helaas door de hevige sneeuwval en harde wind waren een groot deel van de pistes afgesloten, wat voor ons helaas betekende dat we 7 dagen op twee afdalingen ons ei kwijt moesten. Niet mijn beste ervaring dus. Volgende keer wordt het gewoon weer lekker Oostenrijk!

Mocht iemand meer informatie hierover willen, laat het me weten! Heb best veel informatie om te geven hierover ;)

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16545
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Op vakantie - Wintersport

Bericht door jackkreta »

Jammer, weekendje Terschelling zit er weer op, met de 14.15 boot naar Harlingen.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten