De grote muziek discussie

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
Gebruikersavatar
chica
Berichten: 339
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:04
Locatie: BRG & DL
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door chica »

3 Januari - Ned 3
"Rock! afl.: Rock! The Rolling Stones en het ontstaan van rock
Serie documentaires die verschillende ontwikkelingen in de rockmuziek belicht"
"Voetbal is als een neus... Haal alles eruit wat erin zit"... by teammate Kim :-)

Gebruikersavatar
edwin1971
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:30
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door edwin1971 »

Zo de maand januari zit er weer bijna op en het is weer tijd voor een maandceedee! Eens kijken hoe lang ik het dit jaar weer vol ga houden…er is in ieder geval weer een hoop leuks voorbij gekomen door de koptelefoon deze maand om op een cdtje te mikken.

1. Los Campenisos! – Death to Los Campenisos. Weliswaar het zoveelste bandje uit Engeland maar ik word er in ieder geval vrolijk van.
2. Damien Rice – Rootless Tree. Op verzoek van Sophie een wat ouder nummer maar wel lekker mee schreeuwbaar in het refrein….
3. Voicst – Everyday I work on the road. Eerste single van de nieuwe cd en een fijn nummer om naar te luisteren, wederom onnederlands goed van deze jongens
4. Welle:Erdball – VW kaefer. Een oudje, deze band pas net ontdekt. Lekkere electro met NDW gemixt, erg tof!
5. Underworld – Beautiful Burnout. Ik hou niet zo heel erg van dance maar Underworld heft sinds Born Slippy een special plekje veroverd
6. Das Pop – Fool for love. Wat was hun eerste cd geweldig en wat was hun optreden op de Affaire vreselijk kut…..op zich wel aardig nummer maar lang niet zo bijzonder als hun oude werk
7. Supergrass – Diamond Hoo Ha Man. Is dit Supergrass???? Heeft in de verte wat weg van White Stripes, ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden…nog een paar keertjes luisteren!
8. British Sea Power – Waving Flags. Whooo, dit word een van de knallers van Lowlands! Ik had dit niet verwacht toen ik ze een paar jaar geleden zag in W2 in het voorprogramma van Interpol, deze band heeft echt vooruitgang geboekt.
9. Silverspun Pickups – Lazy Eye. Hoor ik hier Billy van the Smashing Pumpkins? Beter goed gejat dan slecht verzonnen, gewoon een lekker nummer!
10. Frank Black – She Took All the Money. Binnenkort weer in Doornroosje, grote held, maar twijfel of ik ga, vorig jaar was special maar viel ook wel een beetje tegen….
11. Biffy Clyro – Who’s gotta Match. Daar zullen ze bij de Klok voorlopig niet om durven vragen ;-)
12. I Was a Cub Scout – Pink Squares. Ook deze band zie graag terug in augustus in Biddinghuizen, fijn bandje, mooie muziek!
13. Arid – Why Do You Run. Ok, beetje vrouwenmuziek, maar die vent heeft wel een strot zeg….maar nu wat nieuws verzinnen, het truukje is nu wel bekend!
14. Morrissey – That’s how people grow up. Welk truukje The Mozzer ook uithaalt, ik vind het geweldig! Ik hoop dat hij weer een tour gaat doen dit jaar, maar dan wel Paradiso ipv de BijlmerBierBunker!
15. Madrugada – Loow Away Lucifer. Lekker vrolijk nummer….maar ook wel weer lekker zo iets donkers te horen.
16. Colin MacIntyre – Stalker. Maakte eerst muziek onder de naam Mull Historical Society, maar dat lag al een tijdje stil. Ben benieuwd naar de nieuwe cd!
17. The Twilight Sad – And she Would Darken the Memory. Mooie afsluiter! Wat een heerlijk nummer!!!

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10514
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door TT »

Ben op dit moment de nieuwe van Radiohead (In rainbows) aan het luisteren. Je moet er van houden (zoals met alles eigenlijk), maar hij klinkt toch weer lekker hoor....

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15058
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door necnmgn »

TT schreef:Ben op dit moment de nieuwe van Radiohead (In rainbows) aan het luisteren. Je moet er van houden (zoals met alles eigenlijk), maar hij klinkt toch weer lekker hoor....
ik houd er ook wel van maar ik moet wel zeggen dat OK computer de beste is/en waarschijnlijk zal blijven.

Gebruikersavatar
jacojans
Berichten: 1410
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:27
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door jacojans »

Hoorde vanmorgen dat Danny Federici, toetsenist van the E-street band is overleden aan huidkanker. De muziek van Springsteen zal nooit meer hetzelfde klinken, RIP Danny.

L-Eastend
Berichten: 878
Lid geworden op: za 30 jun 2007, 16:46
Locatie: Lauwe
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door L-Eastend »

Ramona schreef:
mad dog schreef:
Ramona schreef:
mad dog schreef:
Ramona schreef:Staan the Ramones in die lijst? Niet? Waardeloos!

... en eens met DR...die nummers horen er ook in, evenals vele anderen, cultuurbarbaren...dus voor mij is zo'n lijstje, waarvan er nog honderden gaan volgen tot eind dit jaar verspilde energie... Maar enjoy voor hen die wel genieten... :mrgreen:
The Ramones staan er wel in hoor... :tong:
:mrgreen:
3x raden wel nummerke... jawel...het enige hitparadenummerke... :tong: :mrgreen:

Maar ok ok...je snapt mijn punt natuurlijk wel... :mrgreen:
Uiteraard, maar als er genoeg mensen om een bepaald nummer vragen bij de vrije keuze komt 'ie gewoon in de lijst te staan. Maar goed, het blijft natuurlijk geen doen om uit àl die mooie muziek die tot op heden gemaakt is 10 nummerkes te kiezen.
Tja...en hoe wordt een nummer bekend bij de massa...die daar dan weer om vraagt...ahwel...
Maar goed ik zit een beetje te dissen en vind 't prima allemaal... Dank voor de tip iig... :tu:

En je hebt gelijk...10 nummerkes kiezen is godsonmogelijk...kan niet eens met de 10 beste van the Ramones komen... :nut: :mrgreen:
inderdaad. The Ramones moet daar zeker in voorkomen. En wat dacht je van The Clash. Maar dan in ieder geval niet met afgelikte nummers als "should I stay" enz.
Het lijstje is van radio 2 toch dus redelijk voorspelbaar
Welcome to the East End

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door Bleum »

Ok Pinkster quizvraag:

Hieronder staan 7 groepen, wat is de overeenkomst tussen die 7?

Fugees
Beatles
LUV
Queen
Bee gees
Genesis
Spice girls
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door Arjan van Hout »

Bleum schreef:Ok Pinkster quizvraag:

Hieronder staan 7 groepen, wat is de overeenkomst tussen die 7?

Fugees
Beatles
LUV
Queen
Bee gees
Genesis
Spice girls
jij hebt een poster van allen op je slaapkamer?

Gebruikersavatar
RwgT
Berichten: 2479
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 19:08
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door RwgT »

Eniesee schreef:
Bleum schreef:Ok Pinkster quizvraag:

Hieronder staan 7 groepen, wat is de overeenkomst tussen die 7?

Fugees
Beatles
LUV
Queen
Bee gees
Genesis
Spice girls
jij hebt een poster van allen op je slaapkamer?
:mrgreen:
And in the end, the love you take, is equal to the love you make.

Jeroentje
Berichten: 1838
Lid geworden op: do 07 jun 2007, 07:04
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door Jeroentje »

Heeft iemand tips voor leuke podcasts?

Ik zoek me rot maar vind de meeste net niks......wat luisteren jullie ?
Even a broken clock is right twice a day.

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door LT »

Ze stonden allemaal tijdens Pinksteren op 1,

of...

In alle groepen zaten leden die op mannen vielen?

:mrgreen:

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door Bleum »

Eniesee schreef:
Bleum schreef:Ok Pinkster quizvraag:

Hieronder staan 7 groepen, wat is de overeenkomst tussen die 7?

Fugees
Beatles
LUV
Queen
Bee gees
Genesis
Spice girls
jij hebt een poster van allen op je slaapkamer?
Bonuspunt voor de humor (LT ook), maar nog steeds niet het goede antwoord gezien. Komop waar blijven de kenners :mrgreen:
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

DR
Berichten: 4805
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door DR »

Een wilde schiet: Zowel de band als een van de bandleden solo hebben een nr 1 hit gehad?

Wyclef Jean heet ie volgens mij
John Lennon
Josee Hoebee
Mercury????
Robyn Gibb
Phil Collins en misschien Peter Gabriel ook nog wel
Mel C

Ik luister zelf nu veel naar de nieuwe dEUS, weer een toppertje. Verder Hot Chip, Britisch Sea Power, Teenagers en Voicst. Nieuwe van The Kooks werd de hemel in geprezen maar vind ik tegenvallen.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door Arjan van Hout »

allen ooit een comeback gemaakt of een reünie gehad?

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15058
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door necnmgn »

DR schreef:Een wilde schiet: Zowel de band als een van de bandleden solo hebben een nr 1 hit gehad?

Wyclef Jean heet ie volgens mij
John Lennon
Josee Hoebee
Mercury????
Robyn Gibb
Phil Collins en misschien Peter Gabriel ook nog wel
Mel C

Ik luister zelf nu veel naar de nieuwe dEUS, weer een toppertje. Verder Hot Chip, Britisch Sea Power, Teenagers en Voicst. Nieuwe van The Kooks werd de hemel in geprezen maar vind ik tegenvallen.
The Kooks vind ik inderdaad ook een beetje tegenvaller Voicst is lekker om te luisteren en ook het album van The Last Shadow Puppets is lekker om te horen :thumbsup:

Gebruikersavatar
RwgT
Berichten: 2479
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 19:08
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door RwgT »

Ik vind de nieuwe The Kooks best goed. :tu: Echter het album van The Last Shadow Puppets is geniaal. :hail:
And in the end, the love you take, is equal to the love you make.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door Bleum »

DR schreef:Een wilde schiet: Zowel de band als een van de bandleden solo hebben een nr 1 hit gehad?

Wyclef Jean heet ie volgens mij
John Lennon
Josee Hoebee
Mercury????
Robyn Gibb
Phil Collins en misschien Peter Gabriel ook nog wel
Mel C

Ik luister zelf nu veel naar de nieuwe dEUS, weer een toppertje. Verder Hot Chip, Britisch Sea Power, Teenagers en Voicst. Nieuwe van The Kooks werd de hemel in geprezen maar vind ik tegenvallen.
Heel goed DR!!! :tu:
Alleen het is gek, maar niet mercury had de nummer 1 solo, maar het was toch echt het kwijlerigge too much love will kill you.....
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door Bleum »

De liefhebbers van Cash & Elvis geef ik nu een gouden tip. Vind je de zuidelijke stem van Elvis mooi, het rouwe van Cash en wil je ook nog een echt fenomenale Rock & roll gitarist horen. Dan moet uje muziek downloaden van het fenomeen Darrel Higham!!! Ben je te lui om te zoeken pm ff dan stuur ik een hele zwik door via msn! Echt top!
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
LvB
Berichten: 1644
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 10:45
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door LvB »

Voor de liefhebbers en geinteresseerden: http://www.missionmetallica.com

Inclusief soundbites van nieuwe nummers. Mijn eerste reactie: :thumbsup:

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12258
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door harold »

Had de site ook al gezien, vind de fragmenten alleen te kort om een goed oordeel te geven.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10514
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door TT »

Heeft iemand toevallig een mooi Oranje-CD'tje dat 'ie wil 'sharen'? Is om in de auto alvast in de stemming te komen voor Nederland - Italie! Heb er tot nu toe maar eentje kunnen vinden (Hollandse Nieuwe) en da's niet echt een topper....

Gebruikersavatar
LvB
Berichten: 1644
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 10:45
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door LvB »

Wraaah, ik heb Backfire! (de cd All Bets Are Off!) herontdekt! Wat een vette band blijft dat ook.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12258
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door harold »

Ik ben op zoek naar de titel en de naam van een band. Ik kan het hier niet zingen ofzo, maar weet alleen dat in het refrein het volgende voorkomt: I said HEEJ!! My liiife is OK!!! Ik wil het echt graag weten, het is een liedje uit de jaren 80 dacht ik, wordt gezongen door een man en het is een vrolijk springnummer. Weet iemand welk nummer/band ik bedoel???

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12258
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door harold »

Stop maar met nadenken, ik weet het al. Het was bananaqueen van Zita Swoon...

Gebruikersavatar
Napoleon
Berichten: 4287
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 00:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De grote muziek discussie

Bericht door Napoleon »

Aanradertje: Vampire Weekend. Beetje Ska-achtig.
Come on Wilfried Bony!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten