't Nuilhoekje

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4435
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

't Nuilhoekje

Bericht door Ron Delgado »

Nou krijg je dankzij het Bel-me-niet-register eindelijk niet meer van die irritante telefoontjes met allerlei verkoopklets, komen ze gewoon weer ouderwets aan de deur zaniken.

Vooral energiemaatschappijen, valt me op!

:angryfire:
Get up! Stay on the scene.

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door ApophisEire »

Ron Delgado schreef:Nou krijg je dankzij het Bel-me-niet-register eindelijk niet meer van die irritante telefoontjes met allerlei verkoopklets, komen ze gewoon weer ouderwets aan de deur zaniken.

Vooral energiemaatschappijen, valt me op!

:angryfire:
Ik krijg ook spam via de post
Postcode lotterij heb ik al meermaals verzocht mijn gegevens uit hun database te verwijderen en te stoppen met mij post sturen
Echter weigeren ze dit te doen en krijg ik dus geaddresseer5de post van ze thuis en ik zie dat als ongewenst en dus spam

Ook de jehova getuiges komen met meer regelmaat aan de deur ook minder prettig

Dus ik deel je sentimenten over het ongevraagd gestoord worden
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12425
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door Curva »

ApophisEire schreef:
Ron Delgado schreef:Nou krijg je dankzij het Bel-me-niet-register eindelijk niet meer van die irritante telefoontjes met allerlei verkoopklets, komen ze gewoon weer ouderwets aan de deur zaniken.

Vooral energiemaatschappijen, valt me op!

:angryfire:
Ik krijg ook spam via de post
Postcode lotterij heb ik al meermaals verzocht mijn gegevens uit hun database te verwijderen en te stoppen met mij post sturen
Echter weigeren ze dit te doen en krijg ik dus geaddresseer5de post van ze thuis en ik zie dat als ongewenst en dus spam

Ook de jehova getuiges komen met meer regelmaat aan de deur ook minder prettig

Dus ik deel je sentimenten over het ongevraagd gestoord worden
collectebus kan ik soms nog wel hebben maar van die gasten die je ergens voor willen laten tekenen omdat ze alleen maandelijkse bijdrages accepteren mogen oprotten wat mij betreft.
Dat zijn vaak niet eens vrijwilligers maar worden ervoor betaald, zoveel hart hebben ze voor hun eigen zaak.....

Gebruikersavatar
Niekski
Berichten: 199
Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 13:32
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door Niekski »

mee eens.

Collectebus wil ik nog n euro of wat in gooien, vrijwilligers die er moeite voor doen, prima.
maar als je ergens voor moet tekenen om maandelijks te doneren, nee danku.
Wisselen!!

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13244
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door Pol »

Niekski schreef:mee eens.

Collectebus wil ik nog n euro of wat in gooien, vrijwilligers die er moeite voor doen, prima.
maar als je ergens voor moet tekenen om maandelijks te doneren, nee danku.
Het probleem is dat er nogal strenge regels aan werving zijn. Zo moet volgens mij binnen een bepaalde tijd nadat het geld binnen is er een besteding aan gegeven zijn. Dat betekent dat fondsen vor hun spreiding continu met de bus langs de deur moeten. Vandaar dat (kleinere) maandelijkse bijdragen beter werken.

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12453
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door Stefannec »

Niekski schreef:mee eens.

Collectebus wil ik nog n euro of wat in gooien, vrijwilligers die er moeite voor doen, prima.
maar als je ergens voor moet tekenen om maandelijks te doneren, nee danku.
Heb ik ook vind het altijd sneu als ik niks in huis heb voor die gasten en dat komt nog wel eens voor.
Jippiekajee motherfucker!!!

NiMMA_024
Berichten: 6723
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door NiMMA_024 »

ApophisEire schreef:
Ron Delgado schreef:Nou krijg je dankzij het Bel-me-niet-register eindelijk niet meer van die irritante telefoontjes met allerlei verkoopklets, komen ze gewoon weer ouderwets aan de deur zaniken.

Vooral energiemaatschappijen, valt me op!

:angryfire:
Ik krijg ook spam via de post
Postcode lotterij heb ik al meermaals verzocht mijn gegevens uit hun database te verwijderen en te stoppen met mij post sturen
Echter weigeren ze dit te doen en krijg ik dus geaddresseer5de post van ze thuis en ik zie dat als ongewenst en dus spam

Ook de jehova getuiges komen met meer regelmaat aan de deur ook minder prettig

Dus ik deel je sentimenten over het ongevraagd gestoord worden
Met Jehova getuigen nooit geen last gehad nadat ik tegen ze zei dat ik een uitgetreden jehova getuige ben. haha.
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door ApophisEire »

NiMMA_024 schreef:
ApophisEire schreef:
Ron Delgado schreef:Nou krijg je dankzij het Bel-me-niet-register eindelijk niet meer van die irritante telefoontjes met allerlei verkoopklets, komen ze gewoon weer ouderwets aan de deur zaniken.

Vooral energiemaatschappijen, valt me op!

:angryfire:
Ik krijg ook spam via de post
Postcode lotterij heb ik al meermaals verzocht mijn gegevens uit hun database te verwijderen en te stoppen met mij post sturen
Echter weigeren ze dit te doen en krijg ik dus geaddresseer5de post van ze thuis en ik zie dat als ongewenst en dus spam

Ook de jehova getuiges komen met meer regelmaat aan de deur ook minder prettig

Dus ik deel je sentimenten over het ongevraagd gestoord worden
Met Jehova getuigen nooit geen last gehad nadat ik tegen ze zei dat ik een uitgetreden jehova getuige ben. haha.
Doe je goed, ik ga de volgende keer zeggen dat ik gewoon liever niet heb dat ik er nog mee lastig gevallen wordt
Vind die boekjes meestal wel vermakelijk om te lezen want ik lees zoveel tegenstrijdige dingen dat het plezier wordt voor me
En vorige keer toen zeiden ze: wat zou jij aan God willen vragen?
Dus ik zei: wat de aangepaste reden van het leven is
Zeggen ze: dat staat in de bijbel etc etc
Ik zeg erop terug: Ik ken de bijbel, heb die gelezen en bijbelstudie en alles gehad, maar ik vind niet dat hetgeen dat er in de bijbel staat op de tijd van nu toepasbaar is
Zeggen ze: ja maar de mensen nu is niet zoals God het gewild heeft
Ik: Dus jullie geven toe dat niet alle antwoorden in de Bijbel staan
Zij: nee alles staat erin
Ik: Maar net geef je toe dat de mensheid niet meer hetzelfde is dus kunnen we niet toepassen
Zij: Nee de mensheid moet zich terug aanpassen naar hetgeen dat in de bijbel staat
Ik: Ow dus de evolutie terugdraaien, dat gaat niet vrees ik
Zij: mensen die in evolutie geloven zijjn sowieso fout

Toen begon ik te lachen en had ze met 1 opmnerking direct stil
De definitie van evolutie is (geleidelijke) ontwikkelingen die de oorspronkelijke variant aanpassen naar een vernieuwde versie
Wij zijn niet meer zoals de mensen van vroeger, wij zijn geevolueerd naar een nieuwe variant en dat heeft niets te maken met de theorie over menselijke evolutie tegenover de bijbel
Het is een pure feit dat de mensheid geevolueerd is sinds vroegere tijden (zoals bijvoorbeeld de oermens)

Zeggen ze, ja dat klopt wel dan ja en liepen weg :biggrin:
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

ernie

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door ernie »

Ik zeg altijd beleefd dat ik geen zin heb, niet geloof en dat dat ook niet gaat gebeuren.
Kost 10 seconden.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20466
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door Mark Ariaans »

ApophisEire schreef: De definitie van evolutie is (geleidelijke) ontwikkelingen die de oorspronkelijke variant aanpassen naar een vernieuwde versie
Hrm, nou, wil geen hele discussie gaan opstarten hier, maar dit rammelt wel erg. Wat is bijv 'oorspronkelijke' in jouw ogen?

Maar goed, snap je punt. Evolutie is overigens inderdaad een feit (voor zover je in de natuurwetenschappen uberhaupt over een 'feit' kunt spreken), alleen de onderliggende mechanismen staan nog ruim open voor discussie.

Gebruikersavatar
rooie
Berichten: 4256
Lid geworden op: ma 07 apr 2008, 11:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door rooie »

Los van het feit waar ik zelf voor sta, als je je een beetje inleest in de evolutie dan is helemaal niet zo zwart-wit. Zo hoeven evolutie en religie elkaar helemaal niet uit te sluiten. Lees maar eens wat van Cees Dekker :wink:
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31623
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door vak Oost »

:offtopic: Dit topic staat al 7 jaar droog
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6973
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door jetipo »

vak Oost schreef:
do 05 dec 2019, 17:50
:offtopic: Dit topic staat al 7 jaar droog
Inderdaad vreemd. Er is buiten NEC om genoeg te nuilen:

Stikstofcrisis/stikstofverbindingen
Vvd
Zorg
Onderwijs
Nutteloze (hobby)jacht
Zwarte Piet
Gele hesjes
Boerenprotest/trekkerterreur
Gasboringen/aardbeving Groningen
Mislukken passend onderwijs
Graaicultuur politici
Vluchtelingen
Commerciële prutfeest kerst
Dierenleed
Etc...
Etc...
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31623
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door vak Oost »

OF wat dacht je van het race verkeer op de waalkade :crazy:
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14428
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door Bottendaal »

Omdat niemand er echt op zit te wachten, hier maar verder:
Gijscoman schreef:
do 18 aug 2022, 18:33
Los van de vraag of een Van Dale-definitie, een Wikipedia-artikel of welke definitie in twee regels dan ook voldoet om een complex fenomeen, dat al decennia lang uitgebreid bediscussieerd wordt, afdoende te duiden, zul je zien dat het Wikipedia-artikel al iets uitgebreider ingaat op de vraag wat racisme is. De Engelse pagina gaat daar zelfs nog uitgebreider op in, maar ook op de Nederlandse pagina staat er al veel meer dat in de gegeven definitie weggelaten wordt.

Verder is de basis van de grap natuurlijk dat zwarte mensen allemaal op elkaar lijken. Het is in principe niet anders dan de grappen, waarbij gedaan wordt alsof alle Oost-Aziaten op elkaar lijken. In beide gevallen breng je mensen volledig terug tot enkel hun huidskleur, waar je maar heel zelden - en toegegeven, toch wel een keer op dit forum in het geval van John Guidetti en Luigi Bruin - mensen ziet die geenszins op elkaar lijkende witte spelers op een gelijke wijze op één hoop gooien.
Maar laten we nou eerlijk zijn, Oost-Aziaten lijken toch ook allemaal op elkaar. Net als Noord-Africanen, en Negroïde mensen. Dat heeft niets met racisme te maken, maar met hun uiterlijk. Én met waar wij wonen en vandaan komen. Voor een Oost-Aziaat lijken alle West-Europeanen op elkaar.
En waarom lijken ze op elkaar? Juist! Omdat de uiterlijke kenmerken overeen komen. Eigenlijk precies het hele idee van op elkaar lijken…
Als je dit zou willen ontkennen gaat er iets mis. En als je vindt dat iemand geen naam van een donkere speler mag noemen wanneer er een donkere speler gezien is, dan gaat er ook wat mis. Dit is namelijk het enige uiterlijke kenmerk dat gegeven is. Het zou nogal vreemd zijn namen als Kerk of Musaba te roepen wanneer er een witte speler gezien is, niet?
Dus wat is het vreemde aan het noemen van namen als er iemand gezien is bij de Goffert?

Soms als je even objectief bekijkt wat er echt gebeurd, valt het wel mee met al dat vermeende racisme… ook al zegt je voorgevoel misschien dat het niet klopt.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door flipsen »

Bottendaal schreef:
do 18 aug 2022, 20:04
Omdat niemand er echt op zit te wachten, hier maar verder:
Gijscoman schreef:
do 18 aug 2022, 18:33
Los van de vraag of een Van Dale-definitie, een Wikipedia-artikel of welke definitie in twee regels dan ook voldoet om een complex fenomeen, dat al decennia lang uitgebreid bediscussieerd wordt, afdoende te duiden, zul je zien dat het Wikipedia-artikel al iets uitgebreider ingaat op de vraag wat racisme is. De Engelse pagina gaat daar zelfs nog uitgebreider op in, maar ook op de Nederlandse pagina staat er al veel meer dat in de gegeven definitie weggelaten wordt.

Verder is de basis van de grap natuurlijk dat zwarte mensen allemaal op elkaar lijken. Het is in principe niet anders dan de grappen, waarbij gedaan wordt alsof alle Oost-Aziaten op elkaar lijken. In beide gevallen breng je mensen volledig terug tot enkel hun huidskleur, waar je maar heel zelden - en toegegeven, toch wel een keer op dit forum in het geval van John Guidetti en Luigi Bruin - mensen ziet die geenszins op elkaar lijkende witte spelers op een gelijke wijze op één hoop gooien.
Maar laten we nou eerlijk zijn, Oost-Aziaten lijken toch ook allemaal op elkaar. Net als Noord-Africanen, en Negroïde mensen. Dat heeft niets met racisme te maken, maar met hun uiterlijk. Én met waar wij wonen en vandaan komen. Voor een Oost-Aziaat lijken alle West-Europeanen op elkaar.
En waarom lijken ze op elkaar? Juist! Omdat de uiterlijke kenmerken overeen komen. Eigenlijk precies het hele idee van op elkaar lijken…
Als je dit zou willen ontkennen gaat er iets mis. En als je vindt dat iemand geen naam van een donkere speler mag noemen wanneer er een donkere speler gezien is, dan gaat er ook wat mis. Dit is namelijk het enige uiterlijke kenmerk dat gegeven is. Het zou nogal vreemd zijn namen als Kerk of Musaba te roepen wanneer er een witte speler gezien is, niet?
Dus wat is het vreemde aan het noemen van namen als er iemand gezien is bij de Goffert?

Soms als je even objectief bekijkt wat er echt gebeurd, valt het wel mee met al dat vermeende racisme… ook al zegt je voorgevoel misschien dat het niet klopt.
Negers en Chinezen vinden dat alle blanken op elkaar lijken….
Risus abundat in ore stultorum

DR
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door DR »

Noord Chinezen vinden dat Zuid Chinezen op Thai en Vietnamezen lijken.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door flipsen »

DR schreef:
vr 19 aug 2022, 11:32
Noord Chinezen vinden dat Zuid Chinezen op Thai en Vietnamezen lijken.
En blanken vinden dat Chinezen en Thai en Vietnamezen op elkaar lijken…..
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14428
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door Bottendaal »

DR schreef:
vr 19 aug 2022, 11:32
Noord Chinezen vinden dat Zuid Chinezen op Thai en Vietnamezen lijken.
Ik vind dat blondharigen op elkaar lijken.

DRS
Berichten: 1478
Lid geworden op: do 22 jun 2017, 22:12
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door DRS »

Ach alles is tegenwoordig racisme volgens de woke-priesters.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door flipsen »

Bottendaal schreef:
vr 19 aug 2022, 13:00
DR schreef:
vr 19 aug 2022, 11:32
Noord Chinezen vinden dat Zuid Chinezen op Thai en Vietnamezen lijken.
Ik vind dat blondharigen op elkaar lijken.
Ik vind dat alle inwoners van Bottendaal op elkaar lijken….
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20466
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door Mark Ariaans »

DRS schreef:
vr 19 aug 2022, 13:52
Ach alles is tegenwoordig racisme volgens de woke-priesters.
Dooddoeners zijn u niet vreemd? Dit vind ik altijd zo'n simplistische visie. Er is meer dan zwart en wit. Wellicht is het de moeite waard dat men zich eens wat meer in de achtergronden verdiept van maatschappelijke onderwerpen en weer leert om begrip op te brengen voor andermans visie in plaats van dit door sociale media aangeleerde emotioneel en intellectueel doodgeslagen one-liner-'debatteren' en clickbait-commentaar.

DRS
Berichten: 1478
Lid geworden op: do 22 jun 2017, 22:12
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door DRS »

Mark Ariaans schreef:
vr 19 aug 2022, 16:17
DRS schreef:
vr 19 aug 2022, 13:52
Ach alles is tegenwoordig racisme volgens de woke-priesters.
Dooddoeners zijn u niet vreemd? Dit vind ik altijd zo'n simplistische visie. Er is meer dan zwart en wit. Wellicht is het de moeite waard dat men zich eens wat meer in de achtergronden verdiept van maatschappelijke onderwerpen en weer leert om begrip op te brengen voor andermans visie in plaats van dit door sociale media aangeleerde emotioneel en intellectueel doodgeslagen one-liner-'debatteren' en clickbait-commentaar.
haha, triggered :biggrin: Ik toon genoeg begrip met mijn belastingcenten. Mensen die hier komen worden beter behandelt dan mensen die hier geboren zijn. Altijd word maar gesuggereerd dat alles en iedereen racistisch is. Maar heel soms denk men ook aan zich eigen, vooral in deze regio waar je letterlijk 16 jaar ingeschreven moet staan voor een huurwoning. Met mij, denken ook mensen van buitenlandse afkomst zo, maar dat terzijde.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20466
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door Mark Ariaans »

Ja, maar nu heb je het over iets heel anders dan 'alles is racisme' wat je eerder zei. Er zijn een hele zwik maatschappelijke problemen, allemaal met hun eigen nuances en complicaties. Dat zal niemand ontkennen, ook deze mythische 'woke' brigade niet. Maar wat nu veelal gebeurt is dat mensen het stempel 'woke' drukken op alles waar ze persoonlijk op tegen zijn en waarbij ze zelf bewust of onbewust toch een oncomfortabel gevoel van stereotypering vergoeilijken met een baggatelliserende dooddoener. Cognitieve dissonantie in actie. "Ik ben geen racist, maar...", "Ik heb niks tegen steuntrekkers, maar...", "Mijn beste vriend is een marokkaan, maar...". Er is heus niks mis met een discussie aangaan over immigranten in bijstandswoningen of de oververtegenwoordiging van gekleurde minderheidsgroepen in gevangenissen zonder meteen op voorhand alle mensen met een andere opvatting weg te zetten als 'woke' (of, vanaf de andere kant gezien, als 'racist'). Probleem is tegenwoordig dat als een standpunt niet in een Whatsappje of Twitter berichtje past, men de interesse alweer verloren heeft. De hele nuance van de discussie is weg (zowel online als in persoon) en elk argument wordt een 'ik tegenover jou' in plaats van dat men probeert elkaars standpunt beter te begrijpen, zelfs als je het er niet mee eens bent.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14428
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: 't Nuilhoekje

Bericht door Bottendaal »

Mark Ariaans schreef:
vr 19 aug 2022, 17:38
Ja, maar nu heb je het over iets heel anders dan 'alles is racisme' wat je eerder zei. Er zijn een hele zwik maatschappelijke problemen, allemaal met hun eigen nuances en complicaties. Dat zal niemand ontkennen, ook deze mythische 'woke' brigade niet. Maar wat nu veelal gebeurt is dat mensen het stempel 'woke' drukken op alles waar ze persoonlijk op tegen zijn en waarbij ze zelf bewust of onbewust toch een oncomfortabel gevoel van stereotypering vergoeilijken met een baggatelliserende dooddoener. Cognitieve dissonantie in actie. "Ik ben geen racist, maar...", "Ik heb niks tegen steuntrekkers, maar...", "Mijn beste vriend is een marokkaan, maar...". Er is heus niks mis met een discussie aangaan over immigranten in bijstandswoningen of de oververtegenwoordiging van gekleurde minderheidsgroepen in gevangenissen zonder meteen op voorhand alle mensen met een andere opvatting weg te zetten als 'woke' (of, vanaf de andere kant gezien, als 'racist'). Probleem is tegenwoordig dat als een standpunt niet in een Whatsappje of Twitter berichtje past, men de interesse alweer verloren heeft. De hele nuance van de discussie is weg (zowel online als in persoon) en elk argument wordt een 'ik tegenover jou' in plaats van dat men probeert elkaars standpunt beter te begrijpen, zelfs als je het er niet mee eens bent.
Daar ben ik het wel mee eens.

(Of is dat te kort en ongenuanceerd? )

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten