in Memoriam

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door Don Corleone »

over de doden niets dan goeds zeggen ze.

als je kijkt naar zijn leven, 50 jaar lang, heeft hij 40 jaar lang top muziek gemaakt, dat wordt herinnert.
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

Gebruikersavatar
NiMwEgUh
Berichten: 3187
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:50
Locatie: NMGN
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door NiMwEgUh »

Niet alleen kwa zingen was die super maar kijk eens wat die wel niet naar goede doelen heeft geschonken en de liedjes die hij ervoor heeft gemaakt.En met die rechtzaken is gewoon allemaal hype geweest geldplukkerij noemen ze zoiets.Maar als er zoveel mensen naar kijken enzo dan zegt het toch wel heel wat.

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door tweety »

Jeroen schreef:Heb een paar reacties weggehaald.
Iedereen die een beetje populair wil doen of wil beledigen doet dit maar op Geenstijl, Voetbalonline of Telegraaf.
:tu: ik weet niet wat er gezegd is maar een beetje respect mag wel
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

SamSam
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door SamSam »

Ik word inmiddels wel een beetje ziek van al die poespas. Hij is dood, iedereen gaat een keer dood.

Ik lees net het bericht van Jeroen, ik weet niet of dit te ongenuanceerd is, maar zo voel ik het.
- Chuck Norris counted to infinity - twice.

Chuck Norris can tie his shoes with his feet.

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door Frans »

Zit CNN te kijken, zeer indrukwekkend!!


Respect!!

Michael RIP!
NECTheBest

L-Eastend
Berichten: 878
Lid geworden op: za 30 jun 2007, 16:46
Locatie: Lauwe
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door L-Eastend »

SamSam schreef:Ik word inmiddels wel een beetje ziek van al die poespas. Hij is dood, iedereen gaat een keer dood.

Ik lees net het bericht van Jeroen, ik weet niet of dit te ongenuanceerd is, maar zo voel ik het.
die poespas is gewoon typisch amerikaans. Die man is jarenlang verketterd in zijn eigen land......
Opvallend was ook dat "Magic Johnson" in zijn speech geen woord over zijn vader over had, terwijl de rest duidelijk ter sprake kwam
Met alle respect voor Michael Jackson
Welcome to the East End

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9351
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door Polleke »

L-Eastend schreef:
SamSam schreef:Ik word inmiddels wel een beetje ziek van al die poespas. Hij is dood, iedereen gaat een keer dood.

Ik lees net het bericht van Jeroen, ik weet niet of dit te ongenuanceerd is, maar zo voel ik het.
die poespas is gewoon typisch amerikaans. Die man is jarenlang verketterd in zijn eigen land......
Opvallend was ook dat "Magic Johnson" in zijn speech geen woord over zijn vader over had, terwijl de rest duidelijk ter sprake kwam
Met alle respect voor Michael Jackson
Ik vond een speech (die emtionale van die vrouw) goed, de rest vond ik Amerikaans.......... en ik haat Amerikaans

Gebruikersavatar
edwin1971
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:30
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door edwin1971 »

L-Eastend schreef:
SamSam schreef:Ik word inmiddels wel een beetje ziek van al die poespas. Hij is dood, iedereen gaat een keer dood.

Ik lees net het bericht van Jeroen, ik weet niet of dit te ongenuanceerd is, maar zo voel ik het.
die poespas is gewoon typisch amerikaans. Die man is jarenlang verketterd in zijn eigen land......
Opvallend was ook dat "Magic Johnson" in zijn speech geen woord over zijn vader over had, terwijl de rest duidelijk ter sprake kwam
Met alle respect voor Michael Jackson
Viel me ook al op dat de vader niet genoemd werd,meer dan terecht (voorzover ik het kan overzien natuurlijk)

Gebruikersavatar
Jeroen
Beheerder
Berichten: 2491
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 20:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door Jeroen »

Wat was er dan Amerikaans aan? Speeches afgewisseld met artiesten die zijn hits zingen. Dat was bij Hazes toch ook? Vond het helemaal niet zo overtrokken.

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door Frans »

Jeroen schreef:Wat was er dan Amerikaans aan? Speeches afgewisseld met artiesten die zijn hits zingen. Dat was bij Hazes toch ook? Vond het helemaal niet zo overtrokken.
:withstupid:
NECTheBest

Gebruikersavatar
NiMwEgUh
Berichten: 3187
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:50
Locatie: NMGN
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door NiMwEgUh »

vond hetzelf wel apart had niet zoveel met hem maar toch heel speciaal.Heeft ook wel veel betekend voor de wereld.En ook hoe het allemaal ging was wel mooi.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: in Memoriam

Bericht door Kanchelskis »

Frans schreef:
Jeroen schreef:Wat was er dan Amerikaans aan? Speeches afgewisseld met artiesten die zijn hits zingen. Dat was bij Hazes toch ook? Vond het helemaal niet zo overtrokken.
:withstupid:
:withstupid: ..Ik ben geen fan van Michael Jackson, ben ook niet echt met hem opgegroeid in tegenstelling tot veel mensen. Maar de manier waarop ze het vanavond brachten vond ik mooi. Ze hebben er gelukkig geen circus van gemaakt..

Achteraf gezien is het jammer dat hij de goot is in getrapt, want het is en blijft een icoon in de muziekwereld. Maar goed..altijd makkelijk praten als iemand overleden is.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16543
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door jackkreta »

SamSam schreef:Ik word inmiddels wel een beetje ziek van al die poespas. Hij is dood, iedereen gaat een keer dood.

Ik lees net het bericht van Jeroen, ik weet niet of dit te ongenuanceerd is, maar zo voel ik het.
:withstupid:
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door LT »

Kanchelskis schreef:
Frans schreef:
Jeroen schreef:Wat was er dan Amerikaans aan? Speeches afgewisseld met artiesten die zijn hits zingen. Dat was bij Hazes toch ook? Vond het helemaal niet zo overtrokken.
:withstupid:
Maar de manier waarop ze het vanavond brachten vond ik mooi. Ze hebben er gelukkig geen circus van gemaakt..

Achteraf gezien is het jammer dat hij de goot is in getrapt, want het is en blijft een icoon in de muziekwereld.
:withstupid: Vond het een hele mooie show. Zat goed in elkaar, vol met respect en mooie stukken!

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door Bleum »

Vond het voor Amerikaanse begrippen best ingetogen. Goede muziek, goede speeches. Alleen die dominee, die Michael verantwoordelijk liet zijn voor de eerste zwarte president en ophrah op tv vond ik over the top.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
TheRealTricolores
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo 04 jul 2007, 07:44
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door TheRealTricolores »

Mooie memorial, geen overdreven poespas. De memorial ging erom de boodschap van jackson door te geven. Mensen moeten niet vergeten dat hij ook een wereldverbeteraar was. Hij was niet zomaar een muzikant.
Mensen die zijn muziek en zijn leven goed kenden weten wat ik bedoel.

Het erge is dus dat er veel mensen zijn die als ze aan michael jackson denken, denken aan een freak of en een pedofiel, terwijl hij niets heeft gedaan. Innocent untill proven guilty. De jongen uit 1993 jordan chandler heeft ook een paar dagen geleden toegegeven dat het allemaal verzonnen was voor het geld.

Dat is wat hem kapot heeft gemaakt, daardoor is die aan de medicijnen geraakt en steeds teruggetrokkener gaan leven. Hoe zou jij het vinden als je juist van kinderen houdt, en kinderen een beter leven wilt geven, en mensen beweren ineens dat je seks met kinderen hebt?

Hierdoor is hij ten onder gegaan.

In ieder geval mooi om te zien dat er ook mensen op het NEC forum hun respect betogen :tu:
donderdag 29 mei 2003

Zondag 18 mei 2008

Zondag 23 mei 2021

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 1087
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 20:39
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door Bert »

TheRealTricolores schreef:Mooie memorial, geen overdreven poespas. De memorial ging erom de boodschap van jackson door te geven. Mensen moeten niet vergeten dat hij ook een wereldverbeteraar was. Hij was niet zomaar een muzikant.
Mensen die zijn muziek en zijn leven goed kenden weten wat ik bedoel.

Het erge is dus dat er veel mensen zijn die als ze aan michael jackson denken, denken aan een freak of en een pedofiel, terwijl hij niets heeft gedaan. Innocent untill proven guilty. De jongen uit 1993 jordan chandler heeft ook een paar dagen geleden toegegeven dat het allemaal verzonnen was voor het geld.

Dat is wat hem kapot heeft gemaakt, daardoor is die aan de medicijnen geraakt en steeds teruggetrokkener gaan leven. Hoe zou jij het vinden als je juist van kinderen houdt, en kinderen een beter leven wilt geven, en mensen beweren ineens dat je seks met kinderen hebt?

Hierdoor is hij ten onder gegaan.

In ieder geval mooi om te zien dat er ook mensen op het NEC forum hun respect betogen :tu:
:withstupid: Ik ben wel met hem '' opgegroeid '' en verbaas me telkens weer hoeveel nummers hij heeft gemaakt. Schitterende nummers zowel ingetogen ballads, popnummers en de laatste die ik hoorde een echt rocknummer : dirty diana

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12595
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door Curva »

...een iets te hoog jezus en god gehalte maar voor de rest kreeg ie alle eer die m toekwam. En op het einde nog een "slik"-moment met z'n dochter (svp dit niet uit de context halen met z'n verleden.....)

Socio
Berichten: 1962
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 12:58
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door Socio »

Ik vond het redelijk ingetogen en op zich (wat ik er van heb gezien, want ik heb het geen 3 uur volgehouden) best mooi en respectvol. Hoewel Mariah Carey die een aanslag op je trommelvliezen doet iets minder van respect voor de overledene getuigd.
Verder kan Earvin Johnson een dikke cheque van KFC tegemoet zien en heb ik via de NOS geleerd dat Brooke Shields behalve Agassi ook Jackson als echtgenoot heeft gehad.

Maar al met al, mooi dat deze herdenking er was voor de vele fans die MJ had. Ook voor de familie hoop ik dat het een prettig afscheid was en dat ze nu alle rust krijgen om hem in eigen kring te begraven. Zoals Marlon terecht opmerkte heeft Michael nu zijn rust verdiend die hij al heel lang wilde hebben. Dat zijn dochter het laatste woord had, vind ik eigenlijk wel passend bij het afscheid van je vader, ook al zou het fijner zijn om dat in kleine kring te mogen doen en niet voor een paar honderd miljoen tv kijkers. Maar wel een lekkere tearjerker al ben ik ook bang dat we komende tijd nog dood worden gegooid met die beelden.

Tot slot nog wel 2 puntjes van kritiek:
1. Ik vind het knap dat je een live-programma kunt ondertitelen, terwijl de ondertitels voorlopen op hetgeen gezegd gaat worden. Was het niet live en liep het achter de feiten aan of was het een tot in de puntjes geregiseerde show waarbij iedereen zonder enige spontaniteit teksten van briefjes op mocht gaan lezen die journalisten allang in bezit hadden?
2. Hoewel ik de grootsheid van Michael Jackson als artiest en entertainer niet tekort wil doen, vind ik het nogal overdreven om op 3 Nederlandse zenders deze show live te brengen, om ergens anders ook nog een concert van hem te hebben en daarna nog op een paar zenders een gezellige nababbel. Misschien is dit een persoonlijk gevoel omdat ik inmiddels wel een beetje Jackson-moe ben, maar ben wel benieuwd hoe respectvol de wereld omgaat als er iemand die nog meer voor de wereldgeschiedenis heeft betekent (bijv. Mandela) zou overlijden.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26903
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door De Kletskop »

jackameland schreef:
SamSam schreef:Ik word inmiddels wel een beetje ziek van al die poespas. Hij is dood, iedereen gaat een keer dood.

Ik lees net het bericht van Jeroen, ik weet niet of dit te ongenuanceerd is, maar zo voel ik het.
:withstupid:
:withstupid: Maar dat komt dan vooral omdat ik niks met Michael Jackson heb.
Mijn vriendin zat te kijken en heb tussendoor een blik op de tv geworpen, heb me kapot geergerd aan het kattegejank van Mariah Carey , en ook dat de hele familie jackson last had van hun ogen.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13366
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door Pol »

Socio schreef:Hoewel ik de grootsheid van Michael Jackson als artiest en entertainer niet tekort wil doen, vind ik het nogal overdreven om op 3 Nederlandse zenders deze show live te brengen, om ergens anders ook nog een concert van hem te hebben en daarna nog op een paar zenders een gezellige nababbel.
:withstupid: Dat je je een ongeluk moet zappen omdat je er niets mee hebt gaat echt nergens over.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17931
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door Demtsjenko »

Socio schreef:Ik vond het redelijk ingetogen en op zich (wat ik er van heb gezien, want ik heb het geen 3 uur volgehouden) best mooi en respectvol. Hoewel Mariah Carey die een aanslag op je trommelvliezen doet iets minder van respect voor de overledene getuigd.
Verder kan Earvin Johnson een dikke cheque van KFC tegemoet zien en heb ik via de NOS geleerd dat Brooke Shields behalve Agassi ook Jackson als echtgenoot heeft gehad.

Maar al met al, mooi dat deze herdenking er was voor de vele fans die MJ had. Ook voor de familie hoop ik dat het een prettig afscheid was en dat ze nu alle rust krijgen om hem in eigen kring te begraven. Zoals Marlon terecht opmerkte heeft Michael nu zijn rust verdiend die hij al heel lang wilde hebben. Dat zijn dochter het laatste woord had, vind ik eigenlijk wel passend bij het afscheid van je vader, ook al zou het fijner zijn om dat in kleine kring te mogen doen en niet voor een paar honderd miljoen tv kijkers. Maar wel een lekkere tearjerker al ben ik ook bang dat we komende tijd nog dood worden gegooid met die beelden.

Tot slot nog wel 2 puntjes van kritiek:
1. Ik vind het knap dat je een live-programma kunt ondertitelen, terwijl de ondertitels voorlopen op hetgeen gezegd gaat worden. Was het niet live en liep het achter de feiten aan of was het een tot in de puntjes geregiseerde show waarbij iedereen zonder enige spontaniteit teksten van briefjes op mocht gaan lezen die journalisten allang in bezit hadden?
2. Hoewel ik de grootsheid van Michael Jackson als artiest en entertainer niet tekort wil doen, vind ik het nogal overdreven om op 3 Nederlandse zenders deze show live te brengen, om ergens anders ook nog een concert van hem te hebben en daarna nog op een paar zenders een gezellige nababbel. Misschien is dit een persoonlijk gevoel omdat ik inmiddels wel een beetje Jackson-moe ben, maar ben wel benieuwd hoe respectvol de wereld omgaat als er iemand die nog meer voor de wereldgeschiedenis heeft betekent (bijv. Mandela) zou overlijden.
natuurlijk is het niet live... als ze een liveuitzending willen ondertitelen dan houden ze de stream even een seconde of 10 vast waarin de ondertitelaar(s) hun werk kunnen doen... daarom heb je in de ondertiteling ook af en toe spelfoutjes... er is geen tijd om de fouten eruit te halen...

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12595
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door Curva »

...als er een wk is ontkom je er ook niet aan....als er wereldwijd 1 miljard mensen hebben gekeken (dat is wat ik op cnn hoorde) dan is dat vast niet omdat je er niet omheen kon zappen maar omdat het gewoon heel veel mensen trekt.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13366
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door Pol »

Curva schreef:...als er een wk is ontkom je er ook niet aan....als er wereldwijd 1 miljard mensen hebben gekeken (dat is wat ik op cnn hoorde) dan is dat vast niet omdat je er niet omheen kon zappen maar omdat het gewoon heel veel mensen trekt.
Ik ontken ook niet dat het veelbekeken was, maar heb wel vraagtekens bij de vele zenders die dit onderwerp oppakten. Om jouw vergelijking door te trekken: een WK krijgt minder aandacht (is bv maar op één NL zender te zien) en zelfs daar kan ik me levendig van voorstellen dat het voor veel mensen een beetje te veel van het goede is.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12595
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: in Memoriam

Bericht door Curva »

Pol schreef:
Curva schreef:...als er een wk is ontkom je er ook niet aan....als er wereldwijd 1 miljard mensen hebben gekeken (dat is wat ik op cnn hoorde) dan is dat vast niet omdat je er niet omheen kon zappen maar omdat het gewoon heel veel mensen trekt.
Ik ontken ook niet dat het veelbekeken was, maar heb wel vraagtekens bij de vele zenders die dit onderwerp oppakten. Om jouw vergelijking door te trekken: een WK krijgt minder aandacht (is bv maar op één NL zender te zien) en zelfs daar kan ik me levendig van voorstellen dat het voor veel mensen een beetje te veel van het goede is.

om daar weer verder op door te gaan : als de omroepen net zoals gisteren het wk ook gratis uit zouden mogen zenden zou het zeker ook op zoveel zenders uitgezonden worden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten