Politiek

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.

Ik heb gestemd op:

VVD
15
15%
PvdA
9
9%
CDA
3
3%
PVV
19
19%
D’66
9
9%
SP
5
5%
GL
6
6%
CU
2
2%
PvdD
6
6%
50+
1
1%
FVD
3
3%
JA21
5
5%
SGP
0
Geen stemmen
Denk
0
Geen stemmen
Anders
15
15%
 
Totaal aantal stemmen: 98

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16436
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door jackkreta »

hoMer schreef:
do 29 apr 2021, 14:35
bertje schreef:
do 29 apr 2021, 11:59
Ongekend dat ze in deze crisistijd ze de waardevolle tijd aan dit soort onzin gaan besteden. Kappen met die onzin en gewoon het land gaan regeren svp..
Waarom vind je dit onzin? Lijkt me goed dat de onderste steen boven komt in het verhaal, omdat dat 'regeren' er de afgelopen tien jaar voor heeft gezorgd dat duizenden gezinnen kapot zijn gemaakt.
:withstupid:
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22673
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door burp »

hoMer schreef:
do 29 apr 2021, 14:35
bertje schreef:
do 29 apr 2021, 11:59
Ongekend dat ze in deze crisistijd ze de waardevolle tijd aan dit soort onzin gaan besteden. Kappen met die onzin en gewoon het land gaan regeren svp..
Waarom vind je dit onzin? Lijkt me goed dat de onderste steen boven komt in het verhaal, omdat dat 'regeren' er de afgelopen tien jaar voor heeft gezorgd dat duizenden gezinnen kapot zijn gemaakt.
dat gebeurde al veel langer en er was juist uit die commissie al duidelijk geworden dat dat op wel meer punten geheel fout zat dan enkel bij de regering (oa de uitvoeringsdiensten, tweede kamer zelf en de rechtspraak).

Onzin is wat stellig, maar dat het ondertussen vooral veel geschreeuw en beeldspraak is (om maar lekker in de media te komen die daar ook maar wat graag aan bijdragen) en bijna geen inhoud is weer een understatement. Ondertussen is het oplossen ook compleet verlamd en het opbouwen naar de toekomst (juist nu) aardig stilgelegd.

Kappen met de vormdiscussies en gewoon weer eens iets inhoudelijks gaan doen is genuanceerder maar ook zeer nodig.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13334
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Pol »

Legendario schreef:
do 29 apr 2021, 11:50
Curva schreef:
do 29 apr 2021, 09:24
Straks om 11 uur het volledig dystopische debat over de notulen m.b.t. toeslagenaffaire waarin Rutte, Kaag, Segers en Hoekstra in hun rol als gekozen 2e kamerlid moeten oordelen over Rutte, Kaag, Segers en Hoekstra in hun rol als ministers waarin ze de de tweede kamer willen uitschakelen door de leden van de coalitiepartijen in de 2e kamer wilsonbekwaam te maken en diezelfde 2e kamer niet te voorzien van de gevraagde informatie waartoe ze wel wettelijk verplicht zijn.

Complete tijdverspilling....overigens heeft Klaver ook ooit zijn tweedekamergenoten opgedragen hun bek te houden omdat ze graag wilden meeregeren in een volgend kabinet en daarom niet al te kritisch mochten zijn.(Zihni Özdil)
Nee, Rutte en consorten zitten er vandaag als demissionair kabinet. Hun fracties oordelen over hun functioneren als kabinet. De uitkomst zal weinig verrassend zijn inderdaad.
Inderdaad. Vooral omdat het land al heeft laten zien niets om deze praktijken en het vernielen van duizenden gezinnen te geven door deze regering een mandaat voor de komende vier jaar te geven.

Gebruikersavatar
IceQueen
Berichten: 1395
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 18:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door IceQueen »

Dit land krijgt de regering die het verdient
Ice Ice Baby

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16436
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door jackkreta »

IceQueen schreef:
za 01 mei 2021, 18:00
Dit land krijgt de regering die het verdient
:withstupid:
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Curva »

"Hier scheiden onze wegen" betekent in Kaag's wereld "ik zet ff een grote bek op voor de bühne maar ik ga lekker met een onbetrouwbare leugenaar regeren"

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14453
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Bottendaal »

Curva schreef:
za 01 mei 2021, 23:22
"Hier scheiden onze wegen" betekent in Kaag's wereld "ik zet ff een grote bek op voor de bühne maar ik ga lekker met een onbetrouwbare leugenaar regeren"
:withstupid:
Het is wat dat betreft écht een grote poppenkast. Ik kan er helaas niks anders van maken.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Demtsjenko »

Het is vast onderdeel van haar nieuwe leiderschap... wij, het gepeupel, snappen dat niet...

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31649
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door vak Oost »

Demtsjenko schreef:
zo 02 mei 2021, 18:30
Het is vast onderdeel van haar nieuwe leiderschap... wij, het gepeupel, snappen dat niet...
Het gepeupel hep feesboek en tjerrie.
Alles komt goed !!

jallah
Berichten: 2548
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 18:59
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door jallah »

vak Oost schreef:
wo 05 mei 2021, 06:53
Demtsjenko schreef:
zo 02 mei 2021, 18:30
Het is vast onderdeel van haar nieuwe leiderschap... wij, het gepeupel, snappen dat niet...
Het gepeupel hep feesboek en tjerrie.
mainstream media is genoeg om tot logische conclussies te komen hoor.. 😇 ik zou zeggen, probeer het eens! weet zeker dat ook jou conclussie zal zijn dat het 1 grote puinhoop is in de politiek en de niet meelopende politici worden weg gezet als "extreem rechts", of worden buiten gesloten met een 'functie elders'.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32441
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door bertje »

jallah schreef:
wo 05 mei 2021, 12:01
vak Oost schreef:
wo 05 mei 2021, 06:53
Demtsjenko schreef:
zo 02 mei 2021, 18:30
Het is vast onderdeel van haar nieuwe leiderschap... wij, het gepeupel, snappen dat niet...
Het gepeupel hep feesboek en tjerrie.
mainstream media is genoeg om tot logische conclussies te komen hoor.. 😇 ik zou zeggen, probeer het eens! weet zeker dat ook jou conclussie zal zijn dat het 1 grote puinhoop is in de politiek en de niet meelopende politici worden weg gezet als "extreem rechts", of worden buiten gesloten met een 'functie elders'.
Dat het een puinhoop is in tijden van crisis is niet zo verbazingwekkend, er moeten ook nogal wat impopulaire en drastische keuzes gemaakt worden die tot weerstand leiden en waar mensen (terecht) kritisch naar kijken. Dat is wat anders dan de compleet doorgeslagen complottheorieën waar steeds meer mensen door de sociale media achteraan huppelen. Ga voor de lol eens de docu van Filemon Wesselink kijken hierover, die doet dat heel mooi en open minded, al zal dat bij voorbaat al een kansloos verhaal zijn omdat het van de NPO komt en dat mainstream media is..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

jallah
Berichten: 2548
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 18:59
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door jallah »

bertje schreef:
wo 05 mei 2021, 12:13
jallah schreef:
wo 05 mei 2021, 12:01
vak Oost schreef:
wo 05 mei 2021, 06:53
Demtsjenko schreef:
zo 02 mei 2021, 18:30
Het is vast onderdeel van haar nieuwe leiderschap... wij, het gepeupel, snappen dat niet...
Het gepeupel hep feesboek en tjerrie.
mainstream media is genoeg om tot logische conclussies te komen hoor.. 😇 ik zou zeggen, probeer het eens! weet zeker dat ook jou conclussie zal zijn dat het 1 grote puinhoop is in de politiek en de niet meelopende politici worden weg gezet als "extreem rechts", of worden buiten gesloten met een 'functie elders'.
Dat het een puinhoop is in tijden van crisis is niet zo verbazingwekkend, er moeten ook nogal wat impopulaire en drastische keuzes gemaakt worden die tot weerstand leiden en waar mensen (terecht) kritisch naar kijken. Dat is wat anders dan de compleet doorgeslagen complottheorieën waar steeds meer mensen door de sociale media achteraan huppelen. Ga voor de lol eens de docu van Filemon Wesselink kijken hierover, die doet dat heel mooi en open minded, al zal dat bij voorbaat al een kansloos verhaal zijn omdat het van de NPO komt en dat mainstream media is..
het is ook wel erg snel moeilijk voor ze.. deze crissis is het resultaat van jaren lang wanbeleid.. dus in jou ogen is het logisch dat het een puinhoop is omdat ze lastige keuzes moeten maken doordat ze er een puinhoop van hebben gemaakt... :crazy: als je alleen al kijkt wat het nederlandse volk al die jaren heeft afgedragen onder kabinet rutte dan had er niet een crissis mogen zijn.. waar is dat geld gebleven dan? ojaa zuid europa.. 'voor de handel'.. om nog maar niet te spreken over hoe het er voor staat met 'ons' pensioen geld als wij straks met pensioen mogen.. als we de 70 al mogen halen..

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31649
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door vak Oost »

De Niburu wappies van virus onzin hebben weer eens geen gelijk gekregen bij de rechter, friet deu piepel.
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14453
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Bottendaal »

vak Oost schreef:
ma 10 mei 2021, 13:12
De Niburu wappies van virus onzin hebben weer eens geen gelijk gekregen bij de rechter, friet deu piepel.
https://m.youtube.com/watch?v=IOKmGyYfuko
vriendenpiepol!!!

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32441
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door bertje »

Bottendaal schreef:
ma 10 mei 2021, 13:19
vak Oost schreef:
ma 10 mei 2021, 13:12
De Niburu wappies van virus onzin hebben weer eens geen gelijk gekregen bij de rechter, friet deu piepel.
https://m.youtube.com/watch?v=IOKmGyYfuko
vriendenpiepol!!!
Fruits des Pieplul!
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Curva »

bertje schreef:
ma 10 mei 2021, 13:32
Bottendaal schreef:
ma 10 mei 2021, 13:19
vak Oost schreef:
ma 10 mei 2021, 13:12
De Niburu wappies van virus onzin hebben weer eens geen gelijk gekregen bij de rechter, friet deu piepel.
https://m.youtube.com/watch?v=IOKmGyYfuko
vriendenpiepol!!!
Fruits des Pieplul!
Friemel Pieper!

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22673
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door burp »

Jan Paternotte NEC fan?
Werd bij OP1 op gezinspeeld omdat hij zo blij was met de promotie.

In z'n profiel zie ik alleen geen enkele link met Nijmegen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Paternotte

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Curva »

burp schreef:
wo 09 jun 2021, 23:54
Jan Paternotte NEC fan?
Werd bij OP1 op gezinspeeld omdat hij zo blij was met de promotie.

In z'n profiel zie ik alleen geen enkele link met Nijmegen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Paternotte
Hoop t niet....

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31649
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door vak Oost »

Ze hebben weer een prachtig plan, er komen 2 nieuwe kerncentrales in ons kikkerlandje,
die krengen kosten 10 a 15 miljard per stuk en het kost jaren tot dat ze in bedrijf zijn.

Voor die 30 miljard kan je toch beter alle bruikbare daken in het land vol gooien met zonnepanelen ?!?
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13334
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Pol »

vak Oost schreef:
wo 15 dec 2021, 15:25
Ze hebben weer een prachtig plan, er komen 2 nieuwe kerncentrales in ons kikkerlandje,
die krengen kosten 10 a 15 miljard per stuk en het kost jaren tot dat ze in bedrijf zijn.

Voor die 30 miljard kan je toch beter alle bruikbare daken in het land vol gooien met zonnepanelen ?!?
Nee, de opbrengst is onvergelijkbaar

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door DR »

Pol schreef:
wo 15 dec 2021, 15:50
vak Oost schreef:
wo 15 dec 2021, 15:25
Ze hebben weer een prachtig plan, er komen 2 nieuwe kerncentrales in ons kikkerlandje,
die krengen kosten 10 a 15 miljard per stuk en het kost jaren tot dat ze in bedrijf zijn.

Voor die 30 miljard kan je toch beter alle bruikbare daken in het land vol gooien met zonnepanelen ?!?
Nee, de opbrengst is onvergelijkbaar
En je kunt natuurlijk ook beide doen.

Gebruikersavatar
IceQueen
Berichten: 1395
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 18:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door IceQueen »

Ik ben benieuwd hoe ze de ministerposten gaan opvullen, zou Bruls naar Den Haag gaan?
Ice Ice Baby

zoete aardbei
Berichten: 7636
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door zoete aardbei »

IceQueen schreef:
wo 15 dec 2021, 17:41
Ik ben benieuwd hoe ze de ministerposten gaan opvullen, zou Bruls naar Den Haag gaan?
Hij heeft er alles aan gedaan in ieder geval,onze Sheriff Hubert.Helaas heeft het CDA niet zoveel posten vermoed ik.Alhoewel,als opvolger van Grapperhaus.Maar dat lijkt mij een type,verslaafd aan het pluche.

zoete aardbei
Berichten: 7636
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door zoete aardbei »

vak Oost schreef:
wo 15 dec 2021, 15:25
Ze hebben weer een prachtig plan, er komen 2 nieuwe kerncentrales in ons kikkerlandje,
die krengen kosten 10 a 15 miljard per stuk en het kost jaren tot dat ze in bedrijf zijn.

Voor die 30 miljard kan je toch beter alle bruikbare daken in het land vol gooien met zonnepanelen ?!?
Wat denk je dat de beveiliging gaat kosten?In deze maffe tijden kan je van alles verwachten.En we komen al zo'n beetje op alle justitie posities tekort.
Of gaan we daar ook een agent met een mountainbike neerzetten.

Gebruikersavatar
Nummer 9
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 12:48
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Nummer 9 »

zoete aardbei schreef:
wo 15 dec 2021, 18:27
IceQueen schreef:
wo 15 dec 2021, 17:41
Ik ben benieuwd hoe ze de ministerposten gaan opvullen, zou Bruls naar Den Haag gaan?
Hij heeft er alles aan gedaan in ieder geval,onze Sheriff Hubert.Helaas heeft het CDA niet zoveel posten vermoed ik.Alhoewel,als opvolger van Grapperhaus.Maar dat lijkt mij een type,verslaafd aan het pluche.
Als de helft van het kabinet vrouw moet zijn, vrees ik dat we hier niet van hem afkomen. Minister van volksgezondheid lijkt me wel wat voor hem. Alhoewel het best komt hij tot zijn recht bij Verkeer en Waterstaat. Als het in Limburg weer eens overstroomt kan hij prima dienen als nooddijk. :wink:
いつでも戦える

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten