Politiek

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.

Ik heb gestemd op:

VVD
15
15%
PvdA
9
9%
CDA
3
3%
PVV
19
19%
D’66
9
9%
SP
5
5%
GL
6
6%
CU
2
2%
PvdD
6
6%
50+
1
1%
FVD
3
3%
JA21
5
5%
SGP
0
Geen stemmen
Denk
0
Geen stemmen
Anders
15
15%
 
Totaal aantal stemmen: 98

Gebruikersavatar
floris
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 20 jul 2007, 11:28
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door floris »

Heel leuk dat Super-Simr nu voor de tweede keer een officiele VVD-poster hier post, maar dat hoort natuurlijk niet op dit forum thuis. (spam)

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door ApophisEire »

floris schreef:Heel leuk dat Super-Simr nu voor de tweede keer een officiele VVD-poster hier post, maar dat hoort natuurlijk niet op dit forum thuis. (spam)
Hij ventileert een mening in een topic dat over politiek gaat
Ik zie nergens dat hij zijn visie of partij opdringt aan andere mensen
Dus ik zie dit niet als spam noch zie ik dit als een probleem en dus zal ik (kan niet spreken voor de andere mods) dus niet ingrijpen in deze
Andere mensen ventileren ook hun mening over partijen en hun visie (inderdaad zonder plaatjes) en de essentie is daartvan hetzelfde
Zolang mensen hier vrij hun mening kunnen vertolken en op een civiele manier erover kunnen praten onderling is er geen issue
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door jd »

mschr schreef:
De Kletskop schreef:
N.E.C. schreef:Waarom zou de VVD als grote winnaar met 2 linkse partijen in een kabinet gaan?
Sinds wanneer is D66 een links partij?
Inderdaad. D66 is progressief: voor abortus, euthanasie en coffeeshop, maar is sociaal-economisch zo rechts als de neten.
Inderdaad progressief als speerpunt. Economisch rechts en sociaal centum/links.

Gebruikersavatar
MarcoNMGN
Berichten: 2082
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:16
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door MarcoNMGN »

Ramona schreef:Afbeelding


Tja...
Helaas is dit niet het landelijke beeld! :'(
brrrrrrrrrr je moet er toch niet aan denken!
Nijmegen is een fantastische stad, alleen die politieke keuzes doen pijn aan mijn ogen.
Bjorn

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22806
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door burp »

toch raar dat nu bij de formatie de kamer het voortouw moet nemen.
Dat gaat dan in de persoon van de voorzitter Verbeet maar die is wel weer (vertrekkend) lid namens de PvdA.

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door jd »

Mja, heeft als kamervoorzitter toch wel laten zien dat haar partijvoorkeur niet meespeelt denk ik.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11765
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door DJTEEF! »

Goede verkiezingsuitslag voor GroenLinks, als je het mij vraagt.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15960
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door pjottr »

Waarom is dat een goede uitslag voor GL ?
Ben serieus benieuwd naar je argumenten hiervoor.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Demtsjenko »

Strooper schreef:
Pol schreef:Denk ook dat er een gigantisch potentieel voor een fatsoenlijk alternatief aan de rechterkant is, een soort groen rechts. Misschien moet D66 meer in dat gat duiken.
Groen Rechts werd zelfs omarmd door Rutte in 2008: http://nos.nl/video/13416-rutte-vvd-lan ... echts.html

Daarna is de VVD onder Rutte echter steeds meer naar rechts geschoven om de PVV-kiezer weer terug te winnen, met als gevolg dat de VVD tegenwoordig net zo rechts is als dat de SP links is.
aan de VVD is momenteel inderdaad niets groens te ontdekken... kilometers extra asfalt erbij (waarvan we al sinds de jaren 70 weten dat dat slechts een houdbaarheid heeft van maximaal 10 jaar, want dan staat ook dat vol met auto's...), lekker 130 rijden en toch wel 2 minuten winnen op bijvoorbeeld de afsluitdijk... alle subsidies op vormen van groene energie in de ban doen, zoals zonnepanelen (een alternatief voor de stijgende energieprijzen is er dan nauwelijks, want financieel geen gewin)... ruimtelijke ordening zo inrichten dat vrijwel geen enkel natuurgebied meer gevrijwaard is van toekomstige bebouwing...

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13385
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Pol »

Demtsjenko schreef:
Strooper schreef:
Pol schreef:Denk ook dat er een gigantisch potentieel voor een fatsoenlijk alternatief aan de rechterkant is, een soort groen rechts. Misschien moet D66 meer in dat gat duiken.
Groen Rechts werd zelfs omarmd door Rutte in 2008: http://nos.nl/video/13416-rutte-vvd-lan ... echts.html

Daarna is de VVD onder Rutte echter steeds meer naar rechts geschoven om de PVV-kiezer weer terug te winnen, met als gevolg dat de VVD tegenwoordig net zo rechts is als dat de SP links is.
aan de VVD is momenteel inderdaad niets groens te ontdekken... kilometers extra asfalt erbij (waarvan we al sinds de jaren 70 weten dat dat slechts een houdbaarheid heeft van maximaal 10 jaar, want dan staat ook dat vol met auto's...), lekker 130 rijden en toch wel 2 minuten winnen op bijvoorbeeld de afsluitdijk... alle subsidies op vormen van groene energie in de ban doen, zoals zonnepanelen (een alternatief voor de stijgende energieprijzen is er dan nauwelijks, want financieel geen gewin)... ruimtelijke ordening zo inrichten dat vrijwel geen enkel natuurgebied meer gevrijwaard is van toekomstige bebouwing...
:withstupid: Voor mij was dit, naast de ergernis over twee jaar vozen met de PVV, reden te verhuizen van de VVD naar D66.

Gebruikersavatar
Super-Simr
Berichten: 3721
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:43
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Super-Simr »

floris schreef:Heel leuk dat Super-Simr nu voor de tweede keer een officiele VVD-poster hier post, maar dat hoort natuurlijk niet op dit forum thuis. (spam)
Het spijt me Floris. Achteraf gezien heb ik ook ontzettend veel spijt dat ik jou en anderen, misschien iets meer links georiënteerde mensen, voor de kop heb gestoten met die enorm confronterende VVD-posters..... :???:
Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door jd »

Je stoot me niet tegen de kop. Vraag me alleen wel af wat jij de toegevoegde waarde vind om lukraak verkiezingsslogans te posten op een forum dat er is voor discussie. Kan me er niet aan storen, maar een beetje raar is het wel toch? Vooral als je verder niets meldt.

Gebruikersavatar
Super-Simr
Berichten: 3721
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:43
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Super-Simr »

jd schreef:Je stoot me niet tegen de kop. Vraag me alleen wel af wat jij de toegevoegde waarde vind om lukraak verkiezingsslogans te posten op een forum dat er is voor discussie. Kan me er niet aan storen, maar een beetje raar is het wel toch? Vooral als je verder niets meldt.
Die posters spreken voor zich. Bovendien als ik ze plaats zal het ook wel mijn mening zijn... Zou anders een beetje vreemd zijn.
Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!

(Y)Sfeervak(Y)
Berichten: 980
Lid geworden op: do 10 feb 2011, 15:41
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door (Y)Sfeervak(Y) »

ApophisEire schreef:Onrealistisch zal het zijn, maar ik zou GRAAG een coalitie zien van VVD, PvdA, SP en PVV

De redenen hierachter is dat ik alle vier de partijen goede en slechte punten vind hebben in hun campagne
Mochten we dus die vier gecombineerd kunnen laten regeren dan denk ik dat we van beide kanten de beste opties in ieder geval bespreekbaar op tafel kunnen krijgen
Nu ben ik normaliter anti PVV, maar ik zou graag de anti EU stem van de PVV sterk vertegenwoordigd hebben in een coalitie
Daarnaast ben ik ook geen linkse fan, maar vind ik dat de SP een perfecte partij is om ook vanuit de linkse hoek de rem er af en toe flink op te gooien en dus ook een goede partij voor een coalitie
Dan kom je dus op de twee grootste partijen en dus ook de balngrijkste gegadigden in deze coalitie
VVD en PvdA zouden mijn inziens heel goed elkaar in balans houden gezien hun campagnepunten, dan krijg je ten minste niet de directe overslag naar de een of andere kant, maar een uitgedokterde variant waarbij beide partijen dus hun gram kunnen halen zonder dat beide kanten benadeeld worden

Dat zou voor mij dus de ideale coalitie zijn op dit moment, maar ik vrees dat het enorm onrealistisch is dus blijft het bij de papieren variant hier op het forum
:withstupid:

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door jd »

Super-Simr schreef:
jd schreef:Je stoot me niet tegen de kop. Vraag me alleen wel af wat jij de toegevoegde waarde vind om lukraak verkiezingsslogans te posten op een forum dat er is voor discussie. Kan me er niet aan storen, maar een beetje raar is het wel toch? Vooral als je verder niets meldt.
Die posters spreken voor zich. Bovendien als ik ze plaats zal het ook wel mijn mening zijn... Zou anders een beetje vreemd zijn.
Heb toch inhoudelijk gereageerd op zo'n poster, jij gaat daar niet op in. Je mening neerplempen is wat anders dan een discussie voeren of ideeën uitwisselen. Waar een forum voor is.

Je moet het zelf weten, en zoals ik zei, ik kan me er niet aan storen. Maar als het je mening is en mensen reageren erop, doe er dan ook wat mee. Dom slogans overnemen en er verder niets mee doen, dát is pas vreemd.

Gebruikersavatar
floris
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 20 jul 2007, 11:28
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door floris »

Super-Simr schreef:
floris schreef:Heel leuk dat Super-Simr nu voor de tweede keer een officiele VVD-poster hier post, maar dat hoort natuurlijk niet op dit forum thuis. (spam)
Het spijt me Floris. Achteraf gezien heb ik ook ontzettend veel spijt dat ik jou en anderen, misschien iets meer links georiënteerde mensen, voor de kop heb gestoten met die enorm confronterende VVD-posters..... :???:
Nou ja, zo'n ramp is het natuurlijk verder niet... maar goed ik vind het een goedkope manier om met die posters je mening op te dringen. Overigens erger ik me er uiteraard wel aan dat de VVD dit weer gewonnen heeft. :wink:

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Demtsjenko »

ik snap er dan ook weinig van, want ze hebben helemaal niets klaargespeeld als naar hun verkiezingsprogramma wordt gekeken... de enige reden die ik kan bedenken is dat rechtsstemmend nederland als de dood was voor een grote SP, zoals de media in eerste instantie voorspelden en dus massaal de VVD hebben 'geboost'... misschien moet het maar eens afgelopen zijn met al die polls, voorspellingen, etc. vanaf zo'n 5 weken voor de verkiezingen... deze manier van verslaggeven werkt alleen maar strategisch stemgedrag in de hand... en of we daar nu zo blij mee moeten zijn... stemmen uit angst en strategie in plaats van overtuiging en idealen past op zich wel in het tijdsbeeld...

Gebruikersavatar
floris
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 20 jul 2007, 11:28
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door floris »

Wat de peilingen betreft, zou het mij weinig verbazen dat wanneer de verkiezingen nog drie dagen later zouden zijn, VVD en PvdA richting de 50 zetels waren gegaan...
Zelf vind ik het prettig dat je in Nederland uit verschillende partijen kunt kiezen, zorgt voor een zekere matigende invloed op het regeringsbeleid en daarmee stabiliteit.

Gebruikersavatar
Nijmegen 1
Berichten: 844
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 22:13

Re: Politiek

Bericht door Nijmegen 1 »

Ach het is niet helemaal gelopen als ik het gehoopt.
Maar het is natuurlijk wel heel mooi dat die comunistische partij van mevrouw Sap ook een kopje kleiner is gemaakt.
En dat die gluiperd van een Pechthold niet zo groot is geworden als ik had gevreesd.
En het is ook fijn de de christelijke een toontje lager zingen.
Als is het wel weer angstig dat die achtelijke SGP een zetel meer heeft.
Is het toch nog wel een beetje goed gekomen.
En nu maar hopen dat we niet te veel worden geplukt.
Niemand is belangrijker dan je zelf!
Zelfs de koning en de koningin niet!

ernie

Re: Politiek

Bericht door ernie »

Nijmegen 1 schreef:Ach het is niet helemaal gelopen als ik het gehoopt.
Maar het is natuurlijk wel heel mooi dat die comunistische partij van mevrouw Sap ook een kopje kleiner is gemaakt.
En dat die gluiperd van een Pechthold niet zo groot is geworden als ik had gevreesd.
En het is ook fijn de de christelijke een toontje lager zingen.
Als is het wel weer angstig dat die achtelijke SGP een zetel meer heeft.
Is het toch nog wel een beetje goed gekomen.
En nu maar hopen dat we niet te veel worden geplukt.
:biggrin:

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32899
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door bertje »

ernie schreef:
Nijmegen 1 schreef:Ach het is niet helemaal gelopen als ik het gehoopt.
Maar het is natuurlijk wel heel mooi dat die comunistische partij van mevrouw Sap ook een kopje kleiner is gemaakt.
En dat die gluiperd van een Pechthold niet zo groot is geworden als ik had gevreesd.
En het is ook fijn de de christelijke een toontje lager zingen.
Als is het wel weer angstig dat die achtelijke SGP een zetel meer heeft.
Is het toch nog wel een beetje goed gekomen.
En nu maar hopen dat we niet te veel worden geplukt.
:biggrin:
Lol, allerlei fantastische one liners aan elkaar geregen, bravo! :hail:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22806
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door burp »

http://www.nu.nl/nieuws/2909070/zetel-p ... links.html

pvda maar 38 zetels, gl toch 4
Leuk zeg, die lijstverbindingen.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9367
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Polleke »

burp schreef:http://www.nu.nl/nieuws/2909070/zetel-p ... links.html

pvda maar 38 zetels, gl toch 4
Leuk zeg, die lijstverbindingen.
achja, hij had ook van de VVD af kunnen gaan.

Persoonlijk ben ik voor een kabinet met VVD, PvdA, D66 en SP.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38469
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door mschr »

burp schreef:http://www.nu.nl/nieuws/2909070/zetel-p ... links.html

pvda maar 38 zetels, gl toch 4
Leuk zeg, die lijstverbindingen.
Ik vind het lief. GroenLinks had te veel verloren. DA's ook niet goed.

Gebruikersavatar
Nijmegen 1
Berichten: 844
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 22:13

Re: Politiek

Bericht door Nijmegen 1 »

bertje schreef:
ernie schreef:
Nijmegen 1 schreef:Ach het is niet helemaal gelopen als ik het gehoopt.
Maar het is natuurlijk wel heel mooi dat die comunistische partij van mevrouw Sap ook een kopje kleiner is gemaakt.
En dat die gluiperd van een Pechthold niet zo groot is geworden als ik had gevreesd.
En het is ook fijn de de christelijke een toontje lager zingen.
Als is het wel weer angstig dat die achtelijke SGP een zetel meer heeft.
Is het toch nog wel een beetje goed gekomen.
En nu maar hopen dat we niet te veel worden geplukt.
:biggrin:
Lol, allerlei fantastische one liners aan elkaar geregen, bravo! :hail:
Als ze dat in de politiek ook eens zouden doen.
Minder lullen en meer en directer tot daden over gaan en niet tot het eeuwige gezwets met dure woorden die ze zelf soms niet snappen!
Niemand is belangrijker dan je zelf!
Zelfs de koning en de koningin niet!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten