Het is als ik persoonlijk spreek wel gigantisch hinderlijk dat je tegenwoordig eigenlijk bij elke uitspraak in je achterhoofd bezig bent of je niet iemand (of een groep(je)) ergens beledigd hebt en een kans loopt daar op dat moment (of nog erger, tijden later) mee om je oren wordt geslagen. Als er dan weer iemand of een groepje de gekweste pias gaat uithangen gaan bij mij wel de nekharen overeind staan. Je kan eigenlijk gewoon niet meer als "doorsnee Nederlander" jezelf zijn, het land waar vrijheid van meningsuiting een groot goed is en je eigenlijk inmiddels zonder tussenkomst van een rechter kaltgestellt wordt. Alles en iedereen moet politiek correct zijn, dat is überhaupt belangrijker geworden dan de kwaliteiten van iemand. Als je een keer de grens met je tenen hebt getreden wordt je gecanceld (of minimaal krijg je oproepen), excuses stellen niks meer voor.Ayub schreef: ↑di 06 mei 2025, 10:01Ik heb er echt wel begrip voor dat er mensen zoals jij zijn die vinden dat het doorslaat. En ik denk dat het een goede inhoudelijke discussie kan opleveren waar dan die grens ligt. Maar wat ik niet goed snap is dat er zo veel mensen zijn die er zo’n enorme boosheid over ervaren. Dat iemand vind dat je meer rekening met bepaalde mensen dan dat jij vindt is toch geen reden tot haat? Die persoon streeft naar een meer gelijkwaardige samenleving, dat is in principe toch lovenswaardig, ook al ben je van mening dat diegene daarin verdergaat dan nodig?De Kletskop schreef: ↑di 06 mei 2025, 07:51Rekening houden met minderheden lijkt me niet meer dan normaal, maar het slaat gewoon compleet door. Daarom heeft het zo'n gevoelig randje bij velen.Ayub schreef: ↑ma 05 mei 2025, 11:52Ik snap echt wel dat het vervelend is als je het gevoel krijg als iets wordt opgedrongen, maar zelf zie ik niet dat dat nou zo extreem gebeurt, dus ik ben wel benieuwd hoe je dat in de praktiek ziet. Ik denk dat 'woke' heel erg gaat over een behoefte om rekening te houden met minderheden, dus in die zin vraag je er iets mee van anderen, maar ik vind opdringen dan wel weer wat stellig verwoordPolleke schreef: ↑ma 05 mei 2025, 11:39Omdat ze het proberen op te dringen aan anderen.....Ayub schreef: ↑ma 05 mei 2025, 10:59Misschien maar even hierheen verplaatsen, maar ik snap hier dus oprecht weinig van. Waar komt die boosheid vandaan? Ik snap echt wel dat je het misschien overdreven vind en 'woke' onnodig of doorgeschoten vindt, maar waarom zijn mensen er zo boos over? In principe gaat het over anderen die meer fatsoen en gelijkwaardigheid nastreven? Dat is toch in principe lovenswaardig, ook al vind je zelf dat het niet nodig is?WijchenNEC schreef: ↑ma 05 mei 2025, 10:52
Deugen en woke staat voor velen tegenwoordig gewoon gelijk aan alles wat ze kut vinden helaas
De Aziatische en Afrikaanse poppetjes op de Efteling bij Carnaval Festival die verboden zijn, sprookjes boeken waar verhalen of afbeeldingen aangepast moesten worden om stereotypen te vermijden.
Genderneutrale toiletten
Zogenaamd gevoelige termen die aangepast moeten worden.
Zwarte piet.
De perfecte verdeling tussen man/vrouw/licht/donker/allochtoon/autochtoon op tv, in reclames, programma's, zelfs in besturen, overal, om maar niemand tegen de schenen te schoppen.
Het is drammen drammen drammen, afturven en weer door naar het volgende, en daarom voelt dit voor velen als opgedrongen.
En dan laat ik het aller aller ergste nog even weg, Leonne Stentler die analyseert bij NOS Studio Sport, niet omdat ze zo goed is, maar omdat ze vrouw is.
En dan zie je dagelijks overal dat ze 2000 km verderop zwaar oorlog aan het voeren, als ome Vladimir hier ooit een keer aan de grens staat lacht hij je heel hard uit met je ontevreden toontje (en dan protesteren ze ook nog eens tegen militaire oefeningen, ook zo lachwekkend). Dat contrast met deze "problemen" is zo gigantisch uit verhouding dat het nogal steekt..