Het probleem is alleen dat de plaatselijke politiek niets doet. Er mogen inmiddels op bepaalde universiteiten geen kerstboom meer geplaatst worden omdat we daarmee de buitenlander kwesten, er zijn echter op die universiteiten wel gebedsruimtes gemaakt…. Ja daar mag iedereen van elk geloof gebruik van maken is dan de uitleg! Ja dikke lul….. we zijn zo gewend geraakt aan het feit dat alles inmiddels racisme is en dat elke opmerking vrouw onvriendelijk is geworden dat we inmiddels een deugmaatschappij zijn geworden. Eigenlijk worden we min of meer gedwongen om allemaal Johnny te zijn, hup nec roepen, flink klappen en zeggen jammer volgende keer hopen we dat we winnen.E.B schreef: ↑wo 26 feb 2025, 10:42Gelukkig is Kanaleneiland niet de norm. En zo zijn er heel veel wijken die met problemen kampen. We grappen hier wel eens over het programma van vroeger "Probleemwijken". Maar ook dat stond niet representatief voor heel Nederland en bevestigd maar weer eens dat dit van alle tijden is en we ook onder de Nederlanders een hoop rotte appels hebben en hadden.
Ik snap ook dat als je in Kanaleneiland woont je niks met mijn stuk tekst wil of kan. De problemen daar moeten zeker aangepakt worden, maar dat moet de lokale politiek doen. Ze hebben de problemen daar ook in de hand gewerkt. Ook in de Schilderswijk waar 60 jaar geleden alle arbeidsmigranten werden gehuisvest. We zitten hier echter met mensen op het forum die daar niet wonen, maar schetsen alsof heel Nederland een Kanaleneiland is. Dat is gewoonweg niet waar. En het is al helemaal onjuist als deze wijken als voorbeeld worden aangegrepen om bepaalde problemen in Nederland te verklaren dan wel op te lossen. Woningnood, hoge inflatie, problemen in de zorg, problemen met migratie.. Staat er allemaal los van.
En wat nu vooral gebeurt in de maatschappij, bij de politiek maar ook soms hier doet me denken aan deze clip van "Get the picture": https://youtu.be/ce9Z5L-92pE?si=2lVfoAacpkrmSo3h
Opmerkelijk nieuws (deel 2)
-
- Contacteer:
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Dus eigenlijk is de oplossing: Alle buitenlanders én vrouwen eruit.FC Hilversum schreef: ↑wo 26 feb 2025, 13:01Het probleem is alleen dat de plaatselijke politiek niets doet. Er mogen inmiddels op bepaalde universiteiten geen kerstboom meer geplaatst worden omdat we daarmee de buitenlander kwesten, er zijn echter op die universiteiten wel gebedsruimtes gemaakt…. Ja daar mag iedereen van elk geloof gebruik van maken is dan de uitleg! Ja dikke lul….. we zijn zo gewend geraakt aan het feit dat alles inmiddels racisme is en dat elke opmerking vrouw onvriendelijk is geworden dat we inmiddels een deugmaatschappij zijn geworden. Eigenlijk worden we min of meer gedwongen om allemaal Johnny te zijn, hup nec roepen, flink klappen en zeggen jammer volgende keer hopen we dat we winnen.E.B schreef: ↑wo 26 feb 2025, 10:42Gelukkig is Kanaleneiland niet de norm. En zo zijn er heel veel wijken die met problemen kampen. We grappen hier wel eens over het programma van vroeger "Probleemwijken". Maar ook dat stond niet representatief voor heel Nederland en bevestigd maar weer eens dat dit van alle tijden is en we ook onder de Nederlanders een hoop rotte appels hebben en hadden.
Ik snap ook dat als je in Kanaleneiland woont je niks met mijn stuk tekst wil of kan. De problemen daar moeten zeker aangepakt worden, maar dat moet de lokale politiek doen. Ze hebben de problemen daar ook in de hand gewerkt. Ook in de Schilderswijk waar 60 jaar geleden alle arbeidsmigranten werden gehuisvest. We zitten hier echter met mensen op het forum die daar niet wonen, maar schetsen alsof heel Nederland een Kanaleneiland is. Dat is gewoonweg niet waar. En het is al helemaal onjuist als deze wijken als voorbeeld worden aangegrepen om bepaalde problemen in Nederland te verklaren dan wel op te lossen. Woningnood, hoge inflatie, problemen in de zorg, problemen met migratie.. Staat er allemaal los van.
En wat nu vooral gebeurt in de maatschappij, bij de politiek maar ook soms hier doet me denken aan deze clip van "Get the picture": https://youtu.be/ce9Z5L-92pE?si=2lVfoAacpkrmSo3h
Alleen werken er veel vrouwen in de zorg. Hoe gaan we dat oplossen? Want betreffende de zorg zijn er ook de nodige aandachtspunten. Zoals een tekort aan personeel..
Gewoon alle nutteloze lui het land uit flikkeren, ongeacht afkomst, religie of levensovertuiging, geheel conform artikel 1 van de grondwet.E.B schreef: ↑wo 26 feb 2025, 13:19Dus eigenlijk is de oplossing: Alle buitenlanders én vrouwen eruit.FC Hilversum schreef: ↑wo 26 feb 2025, 13:01Het probleem is alleen dat de plaatselijke politiek niets doet. Er mogen inmiddels op bepaalde universiteiten geen kerstboom meer geplaatst worden omdat we daarmee de buitenlander kwesten, er zijn echter op die universiteiten wel gebedsruimtes gemaakt…. Ja daar mag iedereen van elk geloof gebruik van maken is dan de uitleg! Ja dikke lul….. we zijn zo gewend geraakt aan het feit dat alles inmiddels racisme is en dat elke opmerking vrouw onvriendelijk is geworden dat we inmiddels een deugmaatschappij zijn geworden. Eigenlijk worden we min of meer gedwongen om allemaal Johnny te zijn, hup nec roepen, flink klappen en zeggen jammer volgende keer hopen we dat we winnen.E.B schreef: ↑wo 26 feb 2025, 10:42Gelukkig is Kanaleneiland niet de norm. En zo zijn er heel veel wijken die met problemen kampen. We grappen hier wel eens over het programma van vroeger "Probleemwijken". Maar ook dat stond niet representatief voor heel Nederland en bevestigd maar weer eens dat dit van alle tijden is en we ook onder de Nederlanders een hoop rotte appels hebben en hadden.
Alleen werken er veel vrouwen in de zorg. Hoe gaan we dat oplossen? Want betreffende de zorg zijn er ook de nodige aandachtspunten. Zoals een tekort aan personeel..
Oh nee wacht......laat maar
Misschien zou wel een cursus weerbaarheid helpen voor alle tere zieltjes die zich door het minste of geringste gekwetst voelen.
Als er een partij zou zijn als de FAG (fuck alle gekwetsten) zou ik neigen daarop te stemmen.
Flikker op met je gekwetst zijn door een symbool uit een religie die anders is dan de jouwe, door een opmerking, door kritiek, door cartoons, door een schaars geklede dame op het strand, door weet ik veel wat, tyf op, stelletje jankers. Als we onze vrijheid van meningsuiting moet inperken om sneue jankers te pleasen is het einde zoek.
Maar nu gaan er 2 dingen door elkaar heen. Waar we het over hadden heeft niets met een deugmaatschappij te maken. En van 2 kanten wordt er hard geschreeuwd. De ambassadeurs van de "wokecultuur" en de felle tegenstanders. Beiden voelen zich blijkbaar niet gehoord of gezien en gaan steeds harder schreeuwen. Maar vooralsnog zijn beide kampen niet de meerderheid van de bevolking. Je hoort of ziet ze alleen meer en meer. Ze krijgen veel aandacht.Curva schreef: ↑wo 26 feb 2025, 13:22Gewoon alle nutteloze lui het land uit flikkeren, ongeacht afkomst, religie of levensovertuiging, geheel conform artikel 1 van de grondwet.E.B schreef: ↑wo 26 feb 2025, 13:19Dus eigenlijk is de oplossing: Alle buitenlanders én vrouwen eruit.FC Hilversum schreef: ↑wo 26 feb 2025, 13:01Het probleem is alleen dat de plaatselijke politiek niets doet. Er mogen inmiddels op bepaalde universiteiten geen kerstboom meer geplaatst worden omdat we daarmee de buitenlander kwesten, er zijn echter op die universiteiten wel gebedsruimtes gemaakt…. Ja daar mag iedereen van elk geloof gebruik van maken is dan de uitleg! Ja dikke lul….. we zijn zo gewend geraakt aan het feit dat alles inmiddels racisme is en dat elke opmerking vrouw onvriendelijk is geworden dat we inmiddels een deugmaatschappij zijn geworden. Eigenlijk worden we min of meer gedwongen om allemaal Johnny te zijn, hup nec roepen, flink klappen en zeggen jammer volgende keer hopen we dat we winnen.E.B schreef: ↑wo 26 feb 2025, 10:42Gelukkig is Kanaleneiland niet de norm. En zo zijn er heel veel wijken die met problemen kampen. We grappen hier wel eens over het programma van vroeger "Probleemwijken". Maar ook dat stond niet representatief voor heel Nederland en bevestigd maar weer eens dat dit van alle tijden is en we ook onder de Nederlanders een hoop rotte appels hebben en hadden.
Misschien zou wel een cursus weerbaarheid helpen voor alle tere zieltjes die zich door het minste of geringste gekwetst voelen.
Als er een partij zou zijn als de FAG (fuck alle gekwetsten) zou ik neigen daarop te stemmen.
Flikker op met je gekwetst zijn door een symbool uit een religie die anders is dan de jouwe, door een opmerking, door kritiek, door cartoons, door een schaars geklede dame op het strand, door weet ik veel wat, tyf op, stelletje jankers. Als we onze vrijheid van meningsuiting moet inperken om sneue jankers te pleasen is het einde zoek.
Maar zoals alles onder racisme wordt geschaard lees ik hier, wordt er net zo goed veel op "woke" gegooid. Zo ga je er wel uitkomen in een samenleving.
Laten we samen toch vallen en wonen we nu in een leving.E.B schreef: ↑wo 26 feb 2025, 13:44Maar nu gaan er 2 dingen door elkaar heen. Waar we het over hadden heeft niets met een deugmaatschappij te maken. En van 2 kanten wordt er hard geschreeuwd. De ambassadeurs van de "wokecultuur" en de felle tegenstanders. Beiden voelen zich blijkbaar niet gehoord of gezien en gaan steeds harder schreeuwen. Maar vooralsnog zijn beide kampen niet de meerderheid van de bevolking. Je hoort of ziet ze alleen meer en meer. Ze krijgen veel aandacht.Curva schreef: ↑wo 26 feb 2025, 13:22Gewoon alle nutteloze lui het land uit flikkeren, ongeacht afkomst, religie of levensovertuiging, geheel conform artikel 1 van de grondwet.E.B schreef: ↑wo 26 feb 2025, 13:19Dus eigenlijk is de oplossing: Alle buitenlanders én vrouwen eruit.FC Hilversum schreef: ↑wo 26 feb 2025, 13:01Het probleem is alleen dat de plaatselijke politiek niets doet. Er mogen inmiddels op bepaalde universiteiten geen kerstboom meer geplaatst worden omdat we daarmee de buitenlander kwesten, er zijn echter op die universiteiten wel gebedsruimtes gemaakt…. Ja daar mag iedereen van elk geloof gebruik van maken is dan de uitleg! Ja dikke lul….. we zijn zo gewend geraakt aan het feit dat alles inmiddels racisme is en dat elke opmerking vrouw onvriendelijk is geworden dat we inmiddels een deugmaatschappij zijn geworden. Eigenlijk worden we min of meer gedwongen om allemaal Johnny te zijn, hup nec roepen, flink klappen en zeggen jammer volgende keer hopen we dat we winnen.E.B schreef: ↑wo 26 feb 2025, 10:42Gelukkig is Kanaleneiland niet de norm. En zo zijn er heel veel wijken die met problemen kampen. We grappen hier wel eens over het programma van vroeger "Probleemwijken". Maar ook dat stond niet representatief voor heel Nederland en bevestigd maar weer eens dat dit van alle tijden is en we ook onder de Nederlanders een hoop rotte appels hebben en hadden.
Maar zoals alles onder racisme wordt geschaard lees ik hier, wordt er net zo goed veel op "woke" gegooid. Zo ga je er wel uitkomen in een samenleving.
Of beleving, net wat je er van maakt.
Beleving klinkt prima. Gezien het niet meer gaat om feiten, maar alleen om wat je voelt. Lost meteen het probleem van desinformatie of het verdraaien van feiten op.burp schreef: ↑wo 26 feb 2025, 13:52Laten we samen toch vallen en wonen we nu in een leving.E.B schreef: ↑wo 26 feb 2025, 13:44Maar nu gaan er 2 dingen door elkaar heen. Waar we het over hadden heeft niets met een deugmaatschappij te maken. En van 2 kanten wordt er hard geschreeuwd. De ambassadeurs van de "wokecultuur" en de felle tegenstanders. Beiden voelen zich blijkbaar niet gehoord of gezien en gaan steeds harder schreeuwen. Maar vooralsnog zijn beide kampen niet de meerderheid van de bevolking. Je hoort of ziet ze alleen meer en meer. Ze krijgen veel aandacht.Curva schreef: ↑wo 26 feb 2025, 13:22Gewoon alle nutteloze lui het land uit flikkeren, ongeacht afkomst, religie of levensovertuiging, geheel conform artikel 1 van de grondwet.E.B schreef: ↑wo 26 feb 2025, 13:19Dus eigenlijk is de oplossing: Alle buitenlanders én vrouwen eruit.FC Hilversum schreef: ↑wo 26 feb 2025, 13:01Het probleem is alleen dat de plaatselijke politiek niets doet. Er mogen inmiddels op bepaalde universiteiten geen kerstboom meer geplaatst worden omdat we daarmee de buitenlander kwesten, er zijn echter op die universiteiten wel gebedsruimtes gemaakt…. Ja daar mag iedereen van elk geloof gebruik van maken is dan de uitleg! Ja dikke lul….. we zijn zo gewend geraakt aan het feit dat alles inmiddels racisme is en dat elke opmerking vrouw onvriendelijk is geworden dat we inmiddels een deugmaatschappij zijn geworden. Eigenlijk worden we min of meer gedwongen om allemaal Johnny te zijn, hup nec roepen, flink klappen en zeggen jammer volgende keer hopen we dat we winnen.E.B schreef: ↑wo 26 feb 2025, 10:42Gelukkig is Kanaleneiland niet de norm. En zo zijn er heel veel wijken die met problemen kampen. We grappen hier wel eens over het programma van vroeger "Probleemwijken". Maar ook dat stond niet representatief voor heel Nederland en bevestigd maar weer eens dat dit van alle tijden is en we ook onder de Nederlanders een hoop rotte appels hebben en hadden.
Of beleving, net wat je er van maakt.
https://www.ad.nl/buitenland/china-spre ... ~aa143054/
Zal Trump nu net zo'n grote bek gaan hebben als tegen Zelensky?
Hij komt gewoon zijn woord na: America first. Hij wil dat de oorlogen die hem hinderen stoppen: de oorlog in Oekraine en de oorlog in Gaza. Als je kiest voor America first, dan heb je zero interesse in Oekraine. Het kost hem geld, dat is wat hij ziet. Hij heeft geen intyersee in de veiligheid van Europa, de rije keuze van Oekraine maakt hem geen snars uit.E.B schreef: ↑wo 05 mar 2025, 18:15https://www.ad.nl/buitenland/china-spre ... ~aa143054/
Ik denk serieus dat hij wilt dat die oorlog stopt met een overgave van Oekraine. Land opgeven: prima. Als hij die grondstoffen maar krijgt. Voor Amerika. Het maakt hem geen snars uit wat de gevolgen zijn voor die mensen, of voor Europa. Hij ziet geen mogelijkheid dat die oorlog te winnen valt
Ook in Gaza.. hij ziet geen optie dat die bevolking daar blijft en een toekomst. Dus weg met die mensen.
Het is hoe hij denkt... conflicten weg, dan kan hij zakelijk gaan denken.
Polleke schreef: ↑do 06 mar 2025, 00:57Hij komt gewoon zijn woord na: America first. Hij wil dat de oorlogen die hem hinderen stoppen: de oorlog in Oekraine en de oorlog in Gaza. Als je kiest voor America first, dan heb je zero interesse in Oekraine. Het kost hem geld, dat is wat hij ziet. Hij heeft geen intyersee in de veiligheid van Europa, de rije keuze van Oekraine maakt hem geen snars uit.E.B schreef: ↑wo 05 mar 2025, 18:15https://www.ad.nl/buitenland/china-spre ... ~aa143054/
Ik denk serieus dat hij wilt dat die oorlog stopt met een overgave van Oekraine. Land opgeven: prima. Als hij die grondstoffen maar krijgt. Voor Amerika. Het maakt hem geen snars uit wat de gevolgen zijn voor die mensen, of voor Europa. Hij ziet geen mogelijkheid dat die oorlog te winnen valt
Ook in Gaza.. hij ziet geen optie dat die bevolking daar blijft en een toekomst. Dus weg met die mensen.
Het is hoe hij denkt... conflicten weg, dan kan hij zakelijk gaan denken.

Hij is en blijft een zakenman
Mooi toch? Hadden wij maar zo'n man aan het roer: .Tyson schreef: ↑do 06 mar 2025, 01:04Polleke schreef: ↑do 06 mar 2025, 00:57Hij komt gewoon zijn woord na: America first. Hij wil dat de oorlogen die hem hinderen stoppen: de oorlog in Oekraine en de oorlog in Gaza. Als je kiest voor America first, dan heb je zero interesse in Oekraine. Het kost hem geld, dat is wat hij ziet. Hij heeft geen intyersee in de veiligheid van Europa, de rije keuze van Oekraine maakt hem geen snars uit.E.B schreef: ↑wo 05 mar 2025, 18:15https://www.ad.nl/buitenland/china-spre ... ~aa143054/
Het is hoe hij denkt... conflicten weg, dan kan hij zakelijk gaan denken.![]()
"Netherlands first". Lekker zijn portemonnee vullen en die van zijn rijke vriendjes. En ondertussen ontstaat het ene na het andere conflict. Bewijst maar weer waarom hij zo'n waardeloze zakenman was. Kon zijn casinoketen nog niet rendabel maken en het ene na het andere bedrijf van hem ging kapot. De burger in Amerika voelt het ondertussen ook meer en meer gezien de boodschappenprijzen stijgen. Koers van de dollar is gezakt, aandelen dalen. De man verkoopt gemiddeld 21 leugens per dag. Dus wat komt hij precies na? Want jullie trappen in zijn woorden "America First" ook nog. Treurig.
Gelukkig zijn er wel minder Mexicanen over de muur geklommen

Ja. Een hele slechte zakenman.Tyson schreef: ↑do 06 mar 2025, 01:04Polleke schreef: ↑do 06 mar 2025, 00:57Hij komt gewoon zijn woord na: America first. Hij wil dat de oorlogen die hem hinderen stoppen: de oorlog in Oekraine en de oorlog in Gaza. Als je kiest voor America first, dan heb je zero interesse in Oekraine. Het kost hem geld, dat is wat hij ziet. Hij heeft geen intyersee in de veiligheid van Europa, de rije keuze van Oekraine maakt hem geen snars uit.E.B schreef: ↑wo 05 mar 2025, 18:15https://www.ad.nl/buitenland/china-spre ... ~aa143054/
Slecht mens...maar geen slecht zakenmanDJTEEF! schreef: ↑do 06 mar 2025, 07:39Ja. Een hele slechte zakenman.Tyson schreef: ↑do 06 mar 2025, 01:04Polleke schreef: ↑do 06 mar 2025, 00:57Hij komt gewoon zijn woord na: America first. Hij wil dat de oorlogen die hem hinderen stoppen: de oorlog in Oekraine en de oorlog in Gaza. Als je kiest voor America first, dan heb je zero interesse in Oekraine. Het kost hem geld, dat is wat hij ziet. Hij heeft geen intyersee in de veiligheid van Europa, de rije keuze van Oekraine maakt hem geen snars uit.E.B schreef: ↑wo 05 mar 2025, 18:15https://www.ad.nl/buitenland/china-spre ... ~aa143054/
Welke successen dan als zakenman? Het verkochte vastgoed in New York? De ondernemingen die daadwerkelijk ondernemerschap vragen, zoals zijn vliegtuigmaatschappij, wodka-merk, steaks, casino, Universiteit en nog redelijk wat andere dingen, zijn allemaal geflopt. Die man is een hoop poeha.Jeroenmgn schreef: ↑do 06 mar 2025, 13:18Slecht mens...maar geen slecht zakenmanDJTEEF! schreef: ↑do 06 mar 2025, 07:39Ja. Een hele slechte zakenman.Tyson schreef: ↑do 06 mar 2025, 01:04Polleke schreef: ↑do 06 mar 2025, 00:57Hij komt gewoon zijn woord na: America first. Hij wil dat de oorlogen die hem hinderen stoppen: de oorlog in Oekraine en de oorlog in Gaza. Als je kiest voor America first, dan heb je zero interesse in Oekraine. Het kost hem geld, dat is wat hij ziet. Hij heeft geen intyersee in de veiligheid van Europa, de rije keuze van Oekraine maakt hem geen snars uit.E.B schreef: ↑wo 05 mar 2025, 18:15https://www.ad.nl/buitenland/china-spre ... ~aa143054/

Een patjepeëer uit de categorie omhooggevallen autohandelaar
-
- Contacteer:
Ongeleid projectiel, gaat als olifant in porseleinkast net zo als de Chinese Russische en Noord-Koreaanse clowns.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Je kan zeggen wat je wil over Trump en op vrijwel alles ben ik het compleet met hem oneens, maar hij is wel een man van daden en niet alleen van woorden zoals de politiek tegenwoordig eigenlijk structureel is. Vooral het ontmantelen van het ambtenarenapparaat vind ik heel interessant, want het stikt in de ambtenarij van chefs lege dozen. Dat mag van mij in Nederland ook een keer heel hard opgeschudt worden, dan is het daar een mooie testcase waar dit op uit gaat draaien.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Mee eens dat bureaucratie aangepakt mag worden. Net als dat je een werkgroep hebt over een werkgroep die gaat over een werkgroep. Alleen Trump gaat gewoon met een bulldozer door het ambtelijk apparaat, bestuurd door dorpsgek Musk en zien later wel weer wat de schade is.bertje schreef: ↑vr 07 mar 2025, 15:55Je kan zeggen wat je wil over Trump en op vrijwel alles ben ik het compleet met hem oneens, maar hij is wel een man van daden en niet alleen van woorden zoals de politiek tegenwoordig eigenlijk structureel is. Vooral het ontmantelen van het ambtenarenapparaat vind ik heel interessant, want het stikt in de ambtenarij van chefs lege dozen. Dat mag van mij in Nederland ook een keer heel hard opgeschudt worden, dan is het daar een mooie testcase waar dit op uit gaat draaien.
Overigens drukt hij ook gewoon het vangnet voor Veteranen de kop in. Van financiële ondersteuning tot psychische ondersteuning. Amerikaanse Veteranen die gevochten hebben voor het land zet hij in hun ondergoed. Voor zover weer America First.. Maar daadkrachtig is het wel!
Vandaar ook m'n eerste zin. Ik volg die ontwikkelingen daar wel met interesse, maar er gebeurt eindelijk weer eens wat na jaren aanmodderen en niet vooruit komen. Wat mij betreft is het ook vooral zaak om zsm als Europa zoveel mogelijk los te komen van de VS. Het is sowieso te triest voor woorden dat wij als Europa compleet afhankelijk zijn van een stel cowboys terwijl wij tig maal meer historie hebben en ook qua grootte vergelijkbaar zijn.E.B schreef: ↑vr 07 mar 2025, 16:03Mee eens dat bureaucratie aangepakt mag worden. Net als dat je een werkgroep hebt over een werkgroep die gaat over een werkgroep. Alleen Trump gaat gewoon met een bulldozer door het ambtelijk apparaat, bestuurd door dorpsgek Musk en zien later wel weer wat de schade is.bertje schreef: ↑vr 07 mar 2025, 15:55Je kan zeggen wat je wil over Trump en op vrijwel alles ben ik het compleet met hem oneens, maar hij is wel een man van daden en niet alleen van woorden zoals de politiek tegenwoordig eigenlijk structureel is. Vooral het ontmantelen van het ambtenarenapparaat vind ik heel interessant, want het stikt in de ambtenarij van chefs lege dozen. Dat mag van mij in Nederland ook een keer heel hard opgeschudt worden, dan is het daar een mooie testcase waar dit op uit gaat draaien.
Overigens drukt hij ook gewoon het vangnet voor Veteranen de kop in. Van financiële ondersteuning tot psychische ondersteuning. Amerikaanse Veteranen die gevochten hebben voor het land zet hij in hun ondergoed. Voor zover weer America First.. Maar daadkrachtig is het wel!
Het is natuurlijk ook maar de vraag in hoeverre Amerika vooruit komt hier mee. En eens. Ik vind ook dat we in Nederland te lang op een ei broeden. Dus hopelijk gaat de Nederlandse politiek en Europese politiek daadkrachtiger worden, maar niet zoals Trump met rotte eieren gooien.bertje schreef: ↑vr 07 mar 2025, 16:16Vandaar ook m'n eerste zin. Ik volg die ontwikkelingen daar wel met interesse, maar er gebeurt eindelijk weer eens wat na jaren aanmodderen en niet vooruit komen. Wat mij betreft is het ook vooral zaak om zsm als Europa zoveel mogelijk los te komen van de VS. Het is sowieso te triest voor woorden dat wij als Europa compleet afhankelijk zijn van een stel cowboys terwijl wij tig maal meer historie hebben en ook qua grootte vergelijkbaar zijn.E.B schreef: ↑vr 07 mar 2025, 16:03Mee eens dat bureaucratie aangepakt mag worden. Net als dat je een werkgroep hebt over een werkgroep die gaat over een werkgroep. Alleen Trump gaat gewoon met een bulldozer door het ambtelijk apparaat, bestuurd door dorpsgek Musk en zien later wel weer wat de schade is.bertje schreef: ↑vr 07 mar 2025, 15:55Je kan zeggen wat je wil over Trump en op vrijwel alles ben ik het compleet met hem oneens, maar hij is wel een man van daden en niet alleen van woorden zoals de politiek tegenwoordig eigenlijk structureel is. Vooral het ontmantelen van het ambtenarenapparaat vind ik heel interessant, want het stikt in de ambtenarij van chefs lege dozen. Dat mag van mij in Nederland ook een keer heel hard opgeschudt worden, dan is het daar een mooie testcase waar dit op uit gaat draaien.
Ik heb ook geen idee hoor, maar daar gebeurt tenminste iets. Stilstand is achteruitgang, daar kijken we in Nederland inmiddels al jaren naar en er verandert geen reet. Ik verwacht bijvoorbeeld niet dat er in zaken als de woningnood, Groningen, toeslagenaffaire enz. hier veel vooruitgang gaat komen de komende jaren, wat ik enorm schrijnend vind voor een ontwikkeld land als Nederland. En dat komt oa omdat hier alles en iedereen ergens wat van moet vinden, er 4369826790786 rapporten worden opgesteld die vervolgens in een la verdwijnen en er een ambtenarenapparaat is dat je in een houdgreep kan nemen als ze er zaken gebeuren waar ze geen zin in hebben. Je hebt bij NEC ook wel gezien wat er gebeurt als er een veel te grote groep mensen overal wat van vinden en er talloze lagen/commissies zijn waar je doorheen moet om iets gedaan te krijgen. Één grote chaos en stilstand tot achteruitgang. Sinds we de boel vereenvoudigd hebben is de weg omhoog ingezet..E.B schreef: ↑vr 07 mar 2025, 16:30Het is natuurlijk ook maar de vraag in hoeverre Amerika vooruit komt hier mee. En eens. Ik vind ook dat we in Nederland te lang op een ei broeden. Dus hopelijk gaat de Nederlandse politiek en Europese politiek daadkrachtiger worden, maar niet zoals Trump met rotte eieren gooien.bertje schreef: ↑vr 07 mar 2025, 16:16Vandaar ook m'n eerste zin. Ik volg die ontwikkelingen daar wel met interesse, maar er gebeurt eindelijk weer eens wat na jaren aanmodderen en niet vooruit komen. Wat mij betreft is het ook vooral zaak om zsm als Europa zoveel mogelijk los te komen van de VS. Het is sowieso te triest voor woorden dat wij als Europa compleet afhankelijk zijn van een stel cowboys terwijl wij tig maal meer historie hebben en ook qua grootte vergelijkbaar zijn.E.B schreef: ↑vr 07 mar 2025, 16:03Mee eens dat bureaucratie aangepakt mag worden. Net als dat je een werkgroep hebt over een werkgroep die gaat over een werkgroep. Alleen Trump gaat gewoon met een bulldozer door het ambtelijk apparaat, bestuurd door dorpsgek Musk en zien later wel weer wat de schade is.bertje schreef: ↑vr 07 mar 2025, 15:55Je kan zeggen wat je wil over Trump en op vrijwel alles ben ik het compleet met hem oneens, maar hij is wel een man van daden en niet alleen van woorden zoals de politiek tegenwoordig eigenlijk structureel is. Vooral het ontmantelen van het ambtenarenapparaat vind ik heel interessant, want het stikt in de ambtenarij van chefs lege dozen. Dat mag van mij in Nederland ook een keer heel hard opgeschudt worden, dan is het daar een mooie testcase waar dit op uit gaat draaien.
Klopt. Overal is wel een belangengroep voor. We hebben ook veel te veel politieke partijen, die soms op details verschillen. Ook dat draagt bij aan de stroperigheid van zaken. En dan is er een rapport ergens over en blijft het zolang liggen dat er weer een nieuw rapport moet worden opgesteld. Tenenkrommend.bertje schreef: ↑vr 07 mar 2025, 16:43Ik heb ook geen idee hoor, maar daar gebeurt tenminste iets. Stilstand is achteruitgang, daar kijken we in Nederland inmiddels al jaren naar en er verandert geen reet. Ik verwacht bijvoorbeeld niet dat er in zaken als de woningnood, Groningen, toeslagenaffaire enz. hier veel vooruitgang gaat komen de komende jaren, wat ik enorm schrijnend vind voor een ontwikkeld land als Nederland. En dat komt oa omdat hier alles en iedereen ergens wat van moet vinden, er 4369826790786 rapporten worden opgesteld die vervolgens in een la verdwijnen en er een ambtenarenapparaat is dat je in een houdgreep kan nemen als ze er zaken gebeuren waar ze geen zin in hebben. Je hebt bij NEC ook wel gezien wat er gebeurt als er een veel te grote groep mensen overal wat van vinden en er talloze lagen/commissies zijn waar je doorheen moet om iets gedaan te krijgen. Één grote chaos en stilstand tot achteruitgang. Sinds we de boel vereenvoudigd hebben is de weg omhoog ingezet..E.B schreef: ↑vr 07 mar 2025, 16:30Het is natuurlijk ook maar de vraag in hoeverre Amerika vooruit komt hier mee. En eens. Ik vind ook dat we in Nederland te lang op een ei broeden. Dus hopelijk gaat de Nederlandse politiek en Europese politiek daadkrachtiger worden, maar niet zoals Trump met rotte eieren gooien.bertje schreef: ↑vr 07 mar 2025, 16:16Vandaar ook m'n eerste zin. Ik volg die ontwikkelingen daar wel met interesse, maar er gebeurt eindelijk weer eens wat na jaren aanmodderen en niet vooruit komen. Wat mij betreft is het ook vooral zaak om zsm als Europa zoveel mogelijk los te komen van de VS. Het is sowieso te triest voor woorden dat wij als Europa compleet afhankelijk zijn van een stel cowboys terwijl wij tig maal meer historie hebben en ook qua grootte vergelijkbaar zijn.E.B schreef: ↑vr 07 mar 2025, 16:03Mee eens dat bureaucratie aangepakt mag worden. Net als dat je een werkgroep hebt over een werkgroep die gaat over een werkgroep. Alleen Trump gaat gewoon met een bulldozer door het ambtelijk apparaat, bestuurd door dorpsgek Musk en zien later wel weer wat de schade is.bertje schreef: ↑vr 07 mar 2025, 15:55Je kan zeggen wat je wil over Trump en op vrijwel alles ben ik het compleet met hem oneens, maar hij is wel een man van daden en niet alleen van woorden zoals de politiek tegenwoordig eigenlijk structureel is. Vooral het ontmantelen van het ambtenarenapparaat vind ik heel interessant, want het stikt in de ambtenarij van chefs lege dozen. Dat mag van mij in Nederland ook een keer heel hard opgeschudt worden, dan is het daar een mooie testcase waar dit op uit gaat draaien.
Stilstand is in sommige situaties achteruitgang, maar achteruitgang is zéker achteruitgang. Onder het mom “er gebeurt tenminste iets kun je wel heel veel goedpraten natuurlijk. “Ja we bombarderen wel ons eigen land plat, maar er gebeurt tenminste iets en stilstand is achteruitgang”bertje schreef: ↑vr 07 mar 2025, 16:43Ik heb ook geen idee hoor, maar daar gebeurt tenminste iets. Stilstand is achteruitgang, daar kijken we in Nederland inmiddels al jaren naar en er verandert geen reet. Ik verwacht bijvoorbeeld niet dat er in zaken als de woningnood, Groningen, toeslagenaffaire enz. hier veel vooruitgang gaat komen de komende jaren, wat ik enorm schrijnend vind voor een ontwikkeld land als Nederland. En dat komt oa omdat hier alles en iedereen ergens wat van moet vinden, er 4369826790786 rapporten worden opgesteld die vervolgens in een la verdwijnen en er een ambtenarenapparaat is dat je in een houdgreep kan nemen als ze er zaken gebeuren waar ze geen zin in hebben. Je hebt bij NEC ook wel gezien wat er gebeurt als er een veel te grote groep mensen overal wat van vinden en er talloze lagen/commissies zijn waar je doorheen moet om iets gedaan te krijgen. Één grote chaos en stilstand tot achteruitgang. Sinds we de boel vereenvoudigd hebben is de weg omhoog ingezet..E.B schreef: ↑vr 07 mar 2025, 16:30Het is natuurlijk ook maar de vraag in hoeverre Amerika vooruit komt hier mee. En eens. Ik vind ook dat we in Nederland te lang op een ei broeden. Dus hopelijk gaat de Nederlandse politiek en Europese politiek daadkrachtiger worden, maar niet zoals Trump met rotte eieren gooien.bertje schreef: ↑vr 07 mar 2025, 16:16Vandaar ook m'n eerste zin. Ik volg die ontwikkelingen daar wel met interesse, maar er gebeurt eindelijk weer eens wat na jaren aanmodderen en niet vooruit komen. Wat mij betreft is het ook vooral zaak om zsm als Europa zoveel mogelijk los te komen van de VS. Het is sowieso te triest voor woorden dat wij als Europa compleet afhankelijk zijn van een stel cowboys terwijl wij tig maal meer historie hebben en ook qua grootte vergelijkbaar zijn.E.B schreef: ↑vr 07 mar 2025, 16:03Mee eens dat bureaucratie aangepakt mag worden. Net als dat je een werkgroep hebt over een werkgroep die gaat over een werkgroep. Alleen Trump gaat gewoon met een bulldozer door het ambtelijk apparaat, bestuurd door dorpsgek Musk en zien later wel weer wat de schade is.bertje schreef: ↑vr 07 mar 2025, 15:55Je kan zeggen wat je wil over Trump en op vrijwel alles ben ik het compleet met hem oneens, maar hij is wel een man van daden en niet alleen van woorden zoals de politiek tegenwoordig eigenlijk structureel is. Vooral het ontmantelen van het ambtenarenapparaat vind ik heel interessant, want het stikt in de ambtenarij van chefs lege dozen. Dat mag van mij in Nederland ook een keer heel hard opgeschudt worden, dan is het daar een mooie testcase waar dit op uit gaat draaien.

Dat gezegd hebbende: een stukje ondernemersgeest in het Nederlandse overheidswezen zou niet verkeerd zijn inderdaad. En laten we hopen dat de schade die Trump berokkend vooral aan eigen land is en dat we er hier zoals jullie ook aangeven zelfstandiger van worden.
De politiek hier in ons land kan een voorbeeld nemen aan Trump , de man is daadkrachtig en lult er niet omheen, en het is geen oorlogshitser