Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
Gebruikersavatar
Nijmegen 1
Berichten: 844
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 22:13

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Nijmegen 1 »

Mark Ariaans schreef:
Demtsjenko schreef: de christenen kennen nog het nieuwe testament... en dat kan bijna gezien worden als een hippie bijbel met veel blijheid en naastenliefde... bij de koran ontbreekt dat hele stuk...
Vandaar dat Jezus en Maria meer in de Koran voorkomen dan in het nieuwe Testament? Jezus is een erkende profeet in Islam, alleen stellen Moslims dat het Nieuwe Testament in delen afwijkt van het geaccepteerde 'woord van God' omdat het pas vele honderden jaren na de beschreven gebeurtenissen is samengesteld door de katholieke kerk en er bepaalde passages weggesneden zijn, terwijl andere passages van veel latere origine ingevoegd zijn. Een belangrijk twistpunt bijv is dat Christenen stellen dat Jezus de zoon van God is, terwijl Moslims stellen dat hij een profeet is, net als Mohammed.
Dus Jezus was ook een pedofiel?
Die profeet was toch met een kind van 13 getrouwd.
Niemand is belangrijker dan je zelf!
Zelfs de koning en de koningin niet!

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20548
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Mark Ariaans »

Zinnige bijdrages tot dusverre, Nijmegen1.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Arjan van Hout »

Mark Ariaans schreef:Zinnige bijdrages tot dusverre, Nijmegen1.
Ik stel voor het niet te veel aandacht te geven

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17926
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Demtsjenko »

Mark Ariaans schreef:
Demtsjenko schreef: de christenen kennen nog het nieuwe testament... en dat kan bijna gezien worden als een hippie bijbel met veel blijheid en naastenliefde... bij de koran ontbreekt dat hele stuk...
Vandaar dat Jezus en Maria meer in de Koran voorkomen dan in het nieuwe Testament? Jezus is een erkende profeet in Islam, alleen stellen Moslims dat het Nieuwe Testament in delen afwijkt van het geaccepteerde 'woord van God' omdat het pas vele honderden jaren na de beschreven gebeurtenissen is samengesteld door de katholieke kerk en er bepaalde passages weggesneden zijn, terwijl andere passages van veel latere origine ingevoegd zijn. Een belangrijk twistpunt bijv is dat Christenen stellen dat Jezus de zoon van God is, terwijl Moslims stellen dat hij een profeet is, net als Mohammed.
ja... en in de hadith staat dat jezus zal terugkeren als de vernietiger van het christendom... tot zover de naastenliefde... de onderdrukking van christenen en andere minderheden kan rechtstreeks uit deze heilige geschriften gehaald worden... helemaal als dat gekoppeld wordt aan de koran uitspraak (woord van god, kan niet aan getornd worden) dat een moslim nooit bevriend mag zijn met een jood of met een christen...

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door tweety »

DJTEEF! schreef:
Eniesee schreef:
harold schreef:
trouwehond schreef:Parijs Brussel
Verbaas me niks als de 100 e 4 daagse een doelwit is deze zomer .
Dat roep ik al zo lang. Veel mensen op de been, vrij toegankelijk én veel buitenlandse militairen...
Zo zijn er nog veel meer doelwitten te bedenken. En juist dat moeten we niet doen denk ik. Proberen zo normaal mogelijk doorgaan met leven en alleen heel allert zijn. Zowel burgers als overheid... Ik denk dat de vierdaagse net zoveel kans maakt aks ieder ander sportevenement en ook nu niet veel meer kans dan de jaren hiervoor.
Ik denk niet dat de Vierdaagse hoog op de extremisten bucket list staat. Nijmegen is voor ons het centrum van het universum, maar voor de rest van de wereld is het een nietszeggend gat. Het EK voetbal, de Tour de France en een Gaypride in Amsterdam lijken me voor de hand liggendere doelwitten.

Neemt niet weg dat het te belachelijk voor woorden is dat we hierover moeten nadenken.
Maar afgezien of de Vierdaagse een doelwit is denk ik dat als er voor die tijd nog iets gebeurt het weldegelijk niet doorgaat , simpel dat ze dan hier niet het risico willen lopen . Je zal de verantwoordelijkheid maar hebben .....
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

NiMMA_024
Berichten: 6731
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door NiMMA_024 »

NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Arjan van Hout »

tweety schreef:
DJTEEF! schreef:
Eniesee schreef:
harold schreef:
trouwehond schreef:Parijs Brussel
Verbaas me niks als de 100 e 4 daagse een doelwit is deze zomer .
Dat roep ik al zo lang. Veel mensen op de been, vrij toegankelijk én veel buitenlandse militairen...
Zo zijn er nog veel meer doelwitten te bedenken. En juist dat moeten we niet doen denk ik. Proberen zo normaal mogelijk doorgaan met leven en alleen heel allert zijn. Zowel burgers als overheid... Ik denk dat de vierdaagse net zoveel kans maakt aks ieder ander sportevenement en ook nu niet veel meer kans dan de jaren hiervoor.
Ik denk niet dat de Vierdaagse hoog op de extremisten bucket list staat. Nijmegen is voor ons het centrum van het universum, maar voor de rest van de wereld is het een nietszeggend gat. Het EK voetbal, de Tour de France en een Gaypride in Amsterdam lijken me voor de hand liggendere doelwitten.

Neemt niet weg dat het te belachelijk voor woorden is dat we hierover moeten nadenken.
Maar afgezien of de Vierdaagse een doelwit is denk ik dat als er voor die tijd nog iets gebeurt het weldegelijk niet doorgaat , simpel dat ze dan hier niet het risico willen lopen . Je zal de verantwoordelijkheid maar hebben .....
Dus jij denkt dat alle grote evenementen worden afgelast de komende jaren als er nog een aanslag gebeurt?

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door tweety »

Dat denk ik ja . Maar als jij denkt dat dat niet zo is geloof ik jou
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Pol »

tweety schreef:Dat denk ik ja . Maar als jij denkt dat dat niet zo is geloof ik jou
Dat lijkt me verstandig. Evenementen worden alleen afgelast bij een zeer concrete terreur dreiging. En terecht, anders is het doel van de terroristen bereikt.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9347
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Polleke »

Demtsjenko schreef:
Gijscoman schreef:
Demtsjenko schreef:
Gijscoman schreef:
Demtsjenko schreef: het is natuurlijk wel zo dat de islam vanaf het ontstaan verweven is met bloedvergieten... altijd en overal... en veel meer dan de andere wereldgeloven...
Dit is feitelijk niet waar. Om alvast een voorbeeld te geven: het kalifaat, dat tot in Spanje kwam is lange tijd een vooral voor die tijd bijzonder tolerant gebied geweest (tot 750 het Ummayyad kalifaat; later het Kalifaat van Cordoba). Joden, Christenen, etc. konden er leven (zoals ook later in het Ottomaanse Rijk verschillende religieuze groepen zonder problemen konden leven en zelfs hun eigen rechtspraak, leiders, etc. hadden). Pas nadat de Berberstammen Almoravides (11e eeuw) en Almohades (12e eeuw) kwamen, opvallend genoeg vanuit dezelfde regio, waar nu ook moslimfundamentalisten gematigde moslims aanvallen rond Timboektoe enzo, kwam er intolerantie en vervolging van mensen met een ander geloof.
uhm... deze kalifaten ontstonden ook door expansiedrift en overheersing van de lokale bevolking... dat op zich is al een daad van agressie... dat is sommige streken dit vrij geruisloos ging doet dan niet ter zake...
Leg de focus dan niet op het geloof. De volledige mensheid is vanaf het begin al bezig met expansiedrift en overheersing.
huh? we hadden het over islam en het gewelddadige karakter er van... ik geef slechts aan dat de islam, het ontstaan ervan en de verspreiding ervan is doordrenkt van geweld... en nog steeds is dat een aspect dat er enorm mee verweven is.
Het christendom ook..... https://www.youtube.com/watch?v=rWuXpfXSl5Y, Waren het de christelijken niet die de Kruistochten deden.. zijn het de Joden niet die Israel stichtte in een gebied wat alleen op basis van geschriften van hen was, maar historisch gezien al enkele eeuwen niet meer... religie en geweld zijn altijd aan elkaar verbonden geweest, omdat als je een ding geloofd.. je niet kan accepteren dat een ander iets anders geloofd. Omdat een doel van elke religie is om je geloof 'met een ander te delen'. Geweld is een ding... maar kan je openlijk homo zijn in de bijbelbelt, of daar op zondag de was uithangen? Acceptatie van anders denkende is voor een religieus mens extreem zwaar.

Er zitten uiteraard verschillen, en dat zit hem meer in cultuur en opleiding. Hoger opgeleide mensen zijn vaak toleranter tegenover anderen. Het westen is relatief hoog opgeleid. Dan heb ik het over vrij opleiden, niet opleiden in een religieuze setting. Je ziet ook in Nederland... het zijn Marokkanen die de meeste problemen (relatief) veroorzaken. Maar het is ook een specifieke groep, mensen uit de arme achterstandswijken... met weinig perspectief, waar criminaliteit om de hoek ligt. Er zijn weinig Marokkanen uit Wassenaar die problemen veroorzaken, dat zijn degene uit kanaaleiland, overvecht, de bijlmer, schildersbuurt.... Ik ben zelf jeugdtrainer... cultuur komt daar snel naar voren.. de meeste Nederlandse tieners kan je publiekelijk aanspreken... de meeste buitenlandse jongens hebben daar cultureel moeite mee... als je ze 1 op 1 hetzelfde verteld reageren ze positief en doen ze er wat mee, dan wordt hun trots niet gekrengd... hoeven ze zich niet tov de rest te manifesteren. Dat is geen religie, dat is cultuur.

Andere voorbeelden: Er zijn veel culturen waar sterk leiderschap, een hiërarchische structuur, de basis is van hoe mensen cultureel naar leiderschap kijken. Neem Rusland, relatief rijk, goed opgeleid.. maar na 500 jaar van Tsaren en communistische leiders wordt Poetin als een held gezien ook al weet ie vrijheid na vrijheid af te pakken. Duitsland, 2e wereldoorlog.... Hitler kwam democratisch aan de macht in een land dat sterk leiderschap boven alles stelde. Dat is cultuur. Amerika.. ook een voorbeeld, als je goed naar het Amerikaanse politieke systeem kijkt is het een levensgevaarlijk systeem. George Busch werd president met minder stemmen dan All Gore. Maar het feit dat Amerika zo'n passie heeft voor vrijheden en democratie zorgt ervoor dat elke president met geaccepteerd wordt. Cultuur kan gelukkig ook wijzigen, en dat is gekoppeld aan kansen en welvaart.. Duitsland is het perfecte voorbeeld.

Ik neem de Islam niks kwalijk... ik heb de Koran gelezen, net als dat ik de bijbel heb gelezen. Beide boeken zijn in zoveel aspecten vergelijkbaar, namelijk dat ieder weldenkend mens ziet dat het geschreven is in een volstrekt andere tijd, gericht op het beantwoorden van vragen en met de cultuur van die tijd in het achterhoofd. De Koran praat amper over geweld, net als de Bijbel, maar beide boeken stellen wel regels die gevolgd MOETEN worden. De uitleg ervan is cultureel bepaald.

Simpele antwoorden zijn er niet... militair vind ik dat IS vol aangepakt moet worden. Maar daarnaast hebben we een verantwoording om er simpelweg voor te zorgen dat er geen kansarme mensen meer zijn in de wereld. Ik ben fel tegenstander van religieuze scholen.. iedereen mag religieus zijn, maar religie en onderwijs gaan niet samen. Ik vind, meer naar NEC getrokken, dat de oefenpot tegen Anderlecht gewoon door moet gaan, net als dat ik vind dat de wedstrijd Duitsland - Nederland nooit afgelast had mogen worden. Ik ben totaal niet bang, ik heb enkele Moslim vrienden.. we hebben soms heerlijke discussies.. en ik snap soms geen kloot van ze. Maar dit zijn geen gewelddadige mensen....

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7105
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door jetipo »

Leuk verhaal Polleke, maar geen kansarme mensen in de wereld? En dat in een wereld die gestoeld is op het kapitalisme. Alles, maar dan ook echt alles draait om geld. Ook bij die zogenaamd religieuze figuren met hun gewelddadige ideeën.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door tweety »

Pol schreef:
tweety schreef:Dat denk ik ja . Maar als jij denkt dat dat niet zo is geloof ik jou
Dat lijkt me verstandig. Evenementen worden alleen afgelast bij een zeer concrete terreur dreiging. En terecht, anders is het doel van de terroristen bereikt.
We zullen het zien . Ik hoop van harte dat ik het fout heb . Ik hoop het liefste dat we er niet achterkomen simpelweg omdat er niets meer gebeurt
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20548
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Mark Ariaans »

tweety schreef:
Pol schreef:
tweety schreef:Dat denk ik ja . Maar als jij denkt dat dat niet zo is geloof ik jou
Dat lijkt me verstandig. Evenementen worden alleen afgelast bij een zeer concrete terreur dreiging. En terecht, anders is het doel van de terroristen bereikt.
We zullen het zien . Ik hoop van harte dat ik het fout heb . Ik hoop het liefste dat we er niet achterkomen simpelweg omdat er niets meer gebeurt
Je hebt statistisch gezien veel meer kans om onder een auto te lopen dan om het leven te komen door een terroristische aanslag. Zoals Pol al zei, preventief afgelasten van evenementen is precies waar terroristen op uit zijn. Niet zo veel naar de popi media luisteren, die koesteren dit soort angstbeelden want het verkoopt kranten en geeft internet hits. Neem een voorbeeld aan de mensen in Parijs die daags na de aanslagen dar massaal de straat op gingen en weer concerten gingen bezoeken.

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door tweety »

Mark Ariaans schreef:
tweety schreef:
Pol schreef:
tweety schreef:Dat denk ik ja . Maar als jij denkt dat dat niet zo is geloof ik jou
Dat lijkt me verstandig. Evenementen worden alleen afgelast bij een zeer concrete terreur dreiging. En terecht, anders is het doel van de terroristen bereikt.
We zullen het zien . Ik hoop van harte dat ik het fout heb . Ik hoop het liefste dat we er niet achterkomen simpelweg omdat er niets meer gebeurt
Je hebt statistisch gezien veel meer kans om onder een auto te lopen dan om het leven te komen door een terroristische aanslag. Zoals Pol al zei, preventief afgelasten van evenementen is precies waar terroristen op uit zijn. Niet zo veel naar de popi media luisteren, die koesteren dit soort angstbeelden want het verkoopt kranten en geeft internet hits. Neem een voorbeeld aan de mensen in Parijs die daags na de aanslagen dar massaal de straat op gingen en weer concerten gingen bezoeken.
Moet je ook eens uitleggen aan al die nabestaanden van die slachtoffers
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Arjan van Hout »

tweety schreef:
Mark Ariaans schreef:
tweety schreef:
Pol schreef:
tweety schreef:Dat denk ik ja . Maar als jij denkt dat dat niet zo is geloof ik jou
Dat lijkt me verstandig. Evenementen worden alleen afgelast bij een zeer concrete terreur dreiging. En terecht, anders is het doel van de terroristen bereikt.
We zullen het zien . Ik hoop van harte dat ik het fout heb . Ik hoop het liefste dat we er niet achterkomen simpelweg omdat er niets meer gebeurt
Je hebt statistisch gezien veel meer kans om onder een auto te lopen dan om het leven te komen door een terroristische aanslag. Zoals Pol al zei, preventief afgelasten van evenementen is precies waar terroristen op uit zijn. Niet zo veel naar de popi media luisteren, die koesteren dit soort angstbeelden want het verkoopt kranten en geeft internet hits. Neem een voorbeeld aan de mensen in Parijs die daags na de aanslagen dar massaal de straat op gingen en weer concerten gingen bezoeken.
Moet je ook eens uitleggen aan al die nabestaanden van die slachtoffers
Helemaal met mark eens. En jouw opmerking snap ik niet, hebben we ook aan de nabestaanden van alle verkeersslachtoffers uitleggen dat we gewoon doorgaan met autorijden ?

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door tweety »

Ik vind er nog wel een wezenlijk verschil tussen een verkeers slachtoffer of slachtoffers van extreem geweld ( oorlogshandelingen?)
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12590
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Curva »

"De wereld draait door" Fidan Ekiz over haar vader : "...die had na Charles heb echt zoiets van ik kan m'n koffers wel pakken want hoe moet dat straks, de positie van moslims, we liggen steeds meer onder vuur"


Volgens mij heb je het dan niet helemaal begrepen......

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17926
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Demtsjenko »

Polleke... Ik ga een heel eind met je mee, maar stellen dat er nauwelijks gesproken wordt over geweld in de koran doet me vermoeden dat je hem niet gelezen hebt...

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Arjan van Hout »

tweety schreef:Ik vind er nog wel een wezenlijk verschil tussen een verkeers slachtoffer of slachtoffers van extreem geweld ( oorlogshandelingen?)
Er is wel een verschil, maar voor de nabestaanden is het even erg hoor. Ga jij dan maar eens aan nabestaanden van verkeersslachtoffers uitleggen dat we wel maatregelen nemen om te voorkomen dat anderen dood gaan (slachtoffers terrorisme) maar dat we dat bij hun niet doen omdat .........?? (Het minder erg vinden ofzo?)

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door tweety »

Eniesee schreef:
tweety schreef:Ik vind er nog wel een wezenlijk verschil tussen een verkeers slachtoffer of slachtoffers van extreem geweld ( oorlogshandelingen?)
Er is wel een verschil, maar voor de nabestaanden is het even erg hoor. Ga jij dan maar eens aan nabestaanden van verkeersslachtoffers uitleggen dat we wel maatregelen nemen om te voorkomen dat anderen dood gaan (slachtoffers terrorisme) maar dat we dat bij hun niet doen omdat .........?? (Het minder erg vinden ofzo?)
Hoef jij mij niet uit te leggen hoor . Ik hoor namelijk ook bij die nabestaande van een dodelijk verkeers slachtoffer . Vandaar dat ik deze discussie hierbij laat als je het niet erg vind
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Arjan van Hout »

tweety schreef:
Eniesee schreef:
tweety schreef:Ik vind er nog wel een wezenlijk verschil tussen een verkeers slachtoffer of slachtoffers van extreem geweld ( oorlogshandelingen?)
Er is wel een verschil, maar voor de nabestaanden is het even erg hoor. Ga jij dan maar eens aan nabestaanden van verkeersslachtoffers uitleggen dat we wel maatregelen nemen om te voorkomen dat anderen dood gaan (slachtoffers terrorisme) maar dat we dat bij hun niet doen omdat .........?? (Het minder erg vinden ofzo?)
Hoef jij mij niet uit te leggen hoor . Ik hoor namelijk ook bij die nabestaande van een dodelijk verkeers slachtoffer . Vandaar dat ik deze discussie hierbij laat als je het niet erg vind
Tuurlijk niet.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26893
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door De Kletskop »

Eniesee schreef:
Mark Ariaans schreef:
Nijmegen 1 schreef:Kut geloven.
Zijn de grootste oorzaak van ellende op de wereld.
Nee hoor.

42,5 miljoen doden onder Stalin, 38 miljoen onder Mao Zedong, 21 miljoen onder Hitler, 10 miljoen onder Chiang Kai-shek, 2 miljoen onder Pol Pot. Het aantal doden in religieus gemotiveerde oorlogen, zelfs als je de kruistochten zou meetellen, komen nog niet eens in de buurt.

Het is allemaal verschrikkelijk, begrijp me niet verkeerd, maar dit soort generalisaties helpen niks.
:withstupid: probeerde ik ook al uit te leggen, maar dat komt niet in het straatje van sommige uit. Die willen graag de islam of het geloof overal de schuld van geven.....[/quote :withstupid: ]

Gebruikersavatar
Nijmegen 1
Berichten: 844
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 22:13

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Nijmegen 1 »

De Kletskop schreef:
Eniesee schreef:
Mark Ariaans schreef:
Nijmegen 1 schreef:Kut geloven.
Zijn de grootste oorzaak van ellende op de wereld.
Nee hoor.

42,5 miljoen doden onder Stalin, 38 miljoen onder Mao Zedong, 21 miljoen onder Hitler, 10 miljoen onder Chiang Kai-shek, 2 miljoen onder Pol Pot. Het aantal doden in religieus gemotiveerde oorlogen, zelfs als je de kruistochten zou meetellen, komen nog niet eens in de buurt.

Het is allemaal verschrikkelijk, begrijp me niet verkeerd, maar dit soort generalisaties helpen niks.
:withstupid: probeerde ik ook al uit te leggen, maar dat komt niet in het straatje van sommige uit. Die willen graag de islam of het geloof overal de schuld van geven.....[/quote :withstupid: ]
Die"kut" geloven hebben en doen nog steeds hun wil opleggen bij anders denkende.
Dat deden de christelijke geloven en dat doet de moslim geloven nog steeds.
Daardoor kwam en komt de meeste ellende uit voort.
Maar er mag niets van gezegd worden vooral bij de islam is er dan sprake van discriminatie.
De tijd van pamperen,theedrinken en wegkijken is nu hopelijk voorbij.
Hoop dat bij de wegkijk en goedpraat politiekepartijen de oogkleppen eindelijk afgaan.
Niemand is belangrijker dan je zelf!
Zelfs de koning en de koningin niet!

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Arjan van Hout »

Nijmegen 1 schreef:
De Kletskop schreef:
Eniesee schreef:
Mark Ariaans schreef:
Nijmegen 1 schreef:Kut geloven.
Zijn de grootste oorzaak van ellende op de wereld.
Nee hoor.

42,5 miljoen doden onder Stalin, 38 miljoen onder Mao Zedong, 21 miljoen onder Hitler, 10 miljoen onder Chiang Kai-shek, 2 miljoen onder Pol Pot. Het aantal doden in religieus gemotiveerde oorlogen, zelfs als je de kruistochten zou meetellen, komen nog niet eens in de buurt.

Het is allemaal verschrikkelijk, begrijp me niet verkeerd, maar dit soort generalisaties helpen niks.
:withstupid: probeerde ik ook al uit te leggen, maar dat komt niet in het straatje van sommige uit. Die willen graag de islam of het geloof overal de schuld van geven.....[/quote :withstupid: ]
Die"kut" geloven hebben en doen nog steeds hun wil opleggen bij anders denkende.
Dat deden de christelijke geloven en dat doet de moslim geloven nog steeds.
Daardoor kwam en komt de meeste ellende uit voort.
Maar er mag niets van gezegd worden vooral bij de islam is er dan sprake van discriminatie.
De tijd van pamperen,theedrinken en wegkijken is nu hopelijk voorbij.
Hoop dat bij de wegkijk en goedpraat politiekepartijen de oogkleppen eindelijk afgaan.
Je weet niet wat je schrijft, heeft ook geen zin om met je in discussie te gaan want je hebt oogkleppen op. Ik wens je succes met je eenzijdige manier van denken. Mij zul je niet meer horen om jou wat wijzer te maken.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31792
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door vak Oost »

Nijmegen 1 schreef:Hoop dat bij de wegkijk en goedpraat politiekepartijen de oogkleppen eindelijk afgaan.
Je hebt liever een maatschappij met op elke hoek een controle post die alleen Henk en Ingrid doorgang verleent vanwege hun blonde haren en blauwe ogen ?
Alles komt goed !!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten