Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
Gebruikersavatar
Biarmicus
Berichten: 2340
Lid geworden op: za 02 aug 2008, 20:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Biarmicus »

CHEF schreef:
Biarmicus schreef:
harold schreef:Gaat best wel los in Londen (en nu ook buiten Londen), kan de ''East Side'' :wink: een puntje aan zuigen. Doet me denken aan Parijs een paar jaar geleden...
Is helemaal niet leuk. Een stel kansloze jongeren gaan winkels lopen plunderen en deze in de brand zetten, nou stoer hoor :td:
Tegen zoiets kan je niet hard genoeg optreden,kost handenvol geld.
Ja, als het maar niet over gaat slaan naar andere grote steden zoals Birminghan want dit is allemaal nergens voor nodig.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12256
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door harold »

Biarmicus schreef:
harold schreef:Gaat best wel los in Londen (en nu ook buiten Londen), kan de ''East Side'' :wink: een puntje aan zuigen. Doet me denken aan Parijs een paar jaar geleden...
Is helemaal niet leuk. Een stel kansloze jongeren gaan winkels lopen plunderen en deze in de brand zetten, nou stoer hoor :td:
Uiteraard is dat niet leuk, sterker nog, het is gajes van het ergste soort. Lijkt wel oorlog... Maar het ging mij om de vergelijking met Parijs een aantal jaren geleden. Kansloos tuig ziet de kans om zich, zonder enige rede, helemaal uit te leven. Aanpakken en gericht met rubberen kogels schieten.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20548
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Mark Ariaans »

Vraag me af of de oefeninterland van woensdag nu nog door gaat. Het wordt steeds erger, nu ook al naar Birmingham overgeslagen. Denk niet dat het erg veilig is voor buitenlandse voetbalfans in Londen momenteel.

Gebruikersavatar
Sjaakie
Berichten: 3284
Lid geworden op: ma 12 apr 2010, 10:23

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Sjaakie »


Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20548
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Mark Ariaans »

Nee, is waarschijnlijk ongerelateerd.

Gebruikersavatar
Sjaakie
Berichten: 3284
Lid geworden op: ma 12 apr 2010, 10:23

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Sjaakie »

Maatje van me uit Birmingham stuurde me die link, hij zit er bovenop en middenin... scary shit
Blogje met ooggetuigen verslagen, foto's, video's: http://birminghamriots2011.tumblr.com/

Victor080
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 19:12
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Victor080 »

Zag deze op twitter staan.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -town.html

Is dan wel in Italië.. Ook vrij bizar!

Wat er in Engeland gebeurd is echt rampzalig zeg!
- you must believe you are the best and then make sure you are -

Gebruikersavatar
Biarmicus
Berichten: 2340
Lid geworden op: za 02 aug 2008, 20:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Biarmicus »

Victor080 schreef:Zag deze op twitter staan.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -town.html

Is dan wel in Italië.. Ook vrij bizar!

Wat er in Engeland gebeurd is echt rampzalig zeg!
Die zou je maar tegen komen na een avondje stappen!

trouwehond

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door trouwehond »

Oefeninterland staat op losse schroeven word hoogstwaarschijnlijk afgelast.
Bron: RTL nieuws
omroep Brabant

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26894
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door De Kletskop »

Mark Ariaans schreef:Vraag me af of de oefeninterland van woensdag nu nog door gaat. Het wordt steeds erger, nu ook al naar Birmingham overgeslagen. Denk niet dat het erg veilig is voor buitenlandse voetbalfans in Londen momenteel.
Niks van mee gekregne , maar wat is er loos in London?

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Michael »

Jij volgt het nieuws niet? :crazy:

Iefjuh
Berichten: 55
Lid geworden op: di 05 aug 2008, 10:07
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Iefjuh »

Eens zien hoe lang het duurt voordat het hier 'losgaat'. Hier wonen ook een aantal mensen die het het nieuws uit London kunnen volgen en een aangeboren antiphatie hebben tegen de sterke arm der wet. En daarnaast zullen ze het wel prettig vinden om gratis te shoppen en wat daar kan, kan hier toch ook?
Laatst gewijzigd door Iefjuh op di 09 aug 2011, 10:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26894
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door De Kletskop »

Michael schreef:Jij volgt het nieuws niet? :crazy:
Ehhh....nee , in Stockholm geweest voor werk.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20548
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Mark Ariaans »

W.V.W.3 schreef: Niks van mee gekregne , maar wat is er loos in London?
Jemig WVW, da's een flinke steen waaronder je vanochtend vandaan gekropen bent :biggrin:

Drie dagen geleden wat rellen in Tottenham geweest naar aanleiding van een schietincident waarbij een agent werd verwond en de politie de dader doodschoot. Die rellen zetten zich op zondag door in andere delen van Londen, en gisteren ging het hek helemaal van de dam. Grote plunderingen en vernielingen en brandstichting in diverse Londense wijken, ook problemen in Birmingham en inmiddels geloof ik ook in Bristol en enkele andere plaatsen. Voor zover bekend geen sociaal-economische of politieke achtergrond, dit is puur vandalisme en diefstal op een ongekende schaal.

trouwehond

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door trouwehond »

Iefjuh schreef:Eens zien hoe lang het duurt voordat het hier 'losgaat'. Hier wonen ook een aantal mensen die het het nieuws uit London kunnen volgen en een aangeboren antiphatie hebben tegen de sterke arm der wet. En daarnaast zullen ze het wel prettig vinden om gratis te shoppen en wat daar kan, kan hier toch ook?

of we gaan naar Londen toe en een handje helpen daar, vieze kutwouten hebben me daar al eens vastgezet met een Guns ,N Roses concert de tering voor ze .

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38415
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door mschr »

Iefjuh schreef:Eens zien hoe lang het duurt voordat het hier 'losgaat'. Hier wonen ook een aantal mensen die het het nieuws uit London kunnen volgen en een aangeboren antiphatie hebben tegen de sterke arm der wet. En daarnaast zullen ze het wel prettig vinden om gratis te shoppen en wat daar kan, kan hier toch ook?
Ga eens kijken in een Engelse stad. En vergelijk dat eens met Nederlandse steden. Hatert is een paradijs vergeleken met stadswijken als een Tottenham, Brixton en ga zo maar door.

henkie1234
Berichten: 5620
Lid geworden op: za 04 jul 2009, 16:56
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door henkie1234 »

oefeninterland gaat niet door. Snap het wel maar toch van de zotte hoe die gasten daar bezig zijn.
ze bedenken weer een reden om vernielingen aan te mogen/kunnen richten e.d. Hopelijk worden ze keihard aangepakt. :2up:

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15931
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door pjottr »

mschr schreef:
Iefjuh schreef:Eens zien hoe lang het duurt voordat het hier 'losgaat'. Hier wonen ook een aantal mensen die het het nieuws uit London kunnen volgen en een aangeboren antiphatie hebben tegen de sterke arm der wet. En daarnaast zullen ze het wel prettig vinden om gratis te shoppen en wat daar kan, kan hier toch ook?
Ga eens kijken in een Engelse stad. En vergelijk dat eens met Nederlandse steden. Hatert is een paradijs vergeleken met stadswijken als een Tottenham, Brixton en ga zo maar door.
:withstupid:

En niet alleen London hoor, het begint al in kustplaatsen als Dover en Ramsgate.
Wat dat betreft heb je een hoop troosteloze wijken daar.
Nederland is zo slecht nog niet.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20548
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Mark Ariaans »

mschr schreef: Ga eens kijken in een Engelse stad. En vergelijk dat eens met Nederlandse steden. Hatert is een paradijs vergeleken met stadswijken als een Tottenham, Brixton en ga zo maar door.
Londen is natuurlijk wel een flink stukkie groter dan welke Nederlandse (of Europese) stad ook. Net als Birmingham. Als je steden van gelijke grootte tegenover elkaar zet is er heus niet zo veel verschil tussen Engelse en Nederlandse achterstandswijken. Maar dat het momenteel even goed mis is, dat moge duidelijk zijn.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20548
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Mark Ariaans »

pjottr schreef: Nederland is zo slecht nog niet.
Ik ken in Nederland kleine steden met veel ergere wijken dan steden in Engeland die 3-4 keer zo groot zijn. Dus dat valt op zich best mee. Heb jarenlang in kanaleneiland gewoond, dat vind ik eerlijk gezegd niet geheel onvergelijkbaar in sfeer met het veel grotere tottenham, dat ik redelijk goed ken omdat mijn vriendin daar een tijd woonde.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38415
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door mschr »

De troosteloosheid van Engelse achterstandswijken is gigantisch vergeleken met die in Nederland. In Nederland is Hatert het ergste van het ergste en dat zou in Engeland gewoon een gezellige middenstandswijk zijn. In Engelse achterstandswijken zijn scholen, infrastructuur, woningen enorm slecht. Niet voor niets heeft elke serieuze Britse popband wel een song gemaakt over rellen. Ik noem een Clash (London's burning), The Smiths (Panic), een Kaiser Chiefs (I predict a riot).

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15931
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door pjottr »

heb het met name over de troosteloosheid die je in engeland op heel veel plaatsen zit.
Kansloze estate's en dergelijke.
Denk ook dat de werkelooshied hoger en de sociale zorg juist minder zijn.
Of zie ik dat verkeerd ?

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38415
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door mschr »

pjottr schreef:heb het met name over de troosteloosheid die je in engeland op heel veel plaatsen zit.
Kansloze estate's en dergelijke.
Denk ook dat de werkelooshied hoger en de sociale zorg juist minder zijn.
Of zie ik dat verkeerd ?
Dat zie je niet verkeerd. Al die mensen in de achterstandswijken in Engeland gaan nooit een kans krijgen. Postcodediscriminatie.

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door Michael »

Het zou mij niets verbazen als de voorsteden van parijs zich weer zouden gaan roeren...

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38415
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)

Bericht door mschr »

Michael schreef:Het zou mij niets verbazen als de voorsteden van parijs zich weer zouden gaan roeren...
Onzin. Er zijn geen banden tussen de mensen in Engelse achterstandswijken en de Parijse banlieues. Tenzij ze met elkaar kunnen pingen natuurlijk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten