Zo zou ik pro Israelbetogers niet willen noemen.
Opmerkelijk nieuws (deel 2)
- jackkreta
- Contacteer:
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.
Het is toch wat met dat tuig!
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/bo ... a07825334/
- jackkreta
- Contacteer:
Zo zou ik NS-personeel niet willen noemen.Tyson schreef: ↑ma 07 okt 2024, 22:31Het is toch wat met dat tuig!
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.
Vieze respectloze schoften zijn hetTyson schreef: ↑ma 07 okt 2024, 22:31Het is toch wat met dat tuig!
- Bottendaal
- Contacteer:
Redelijk flauwe en ongepaste grap. Maar als het Palestina betreft lijkt veel getolereerd.jackkreta schreef: ↑ma 07 okt 2024, 22:34Zo zou ik NS-personeel niet willen noemen.Tyson schreef: ↑ma 07 okt 2024, 22:31Het is toch wat met dat tuig!
1200 doden, en dan een jaar later op die dag actie voeren voor de verantwoordelijken…
Ik kan me niet voorstellen hoe het zou zijn als mensen hier actievoeren voor Rusland op de dag dan MH17 neergehaald werd. Hoeveel sympathie zou dat opwekken?
Het aanvallen van mensen die met een Joodse vlag door Amsterdam liepen. Het besmeuren van een grote Joodse vlag met rode verf tijdens de herdenking op de Dam. Blijkbaar door een hooglerares van de Universiteit van Utrecht, dus moet je nagaan. 95% is gekleed met gezichtsbedekkende kleding. Wat mij betreft al reden om ze direct op te pakken. Het zijn geen vredelievende demonstranten, maar terroristen. Dat hebben we al eerder kunnen zien. Behandel ze dan maar ook zo.Bottendaal schreef: ↑di 08 okt 2024, 06:30Redelijk flauwe en ongepaste grap. Maar als het Palestina betreft lijkt veel getolereerd.jackkreta schreef: ↑ma 07 okt 2024, 22:34Zo zou ik NS-personeel niet willen noemen.Tyson schreef: ↑ma 07 okt 2024, 22:31Het is toch wat met dat tuig!
1200 doden, en dan een jaar later op die dag actie voeren voor de verantwoordelijken…
Ik kan me niet voorstellen hoe het zou zijn als mensen hier actievoeren voor Rusland op de dag dan MH17 neergehaald werd. Hoeveel sympathie zou dat opwekken?
Extreem links heeft iets gemeenschappelijks gevonden met radicale moslims: jodenhaat..
Walgelijk volk om op 7 oktober te provoceren.
Walgelijk volk om op 7 oktober te provoceren.
Vooral walgelijk dat de demonstranten bestaan uit veelal jongvolwassenen en de slachtoffers op 7 oktober een jaar geleden in Israël veelal dezelfde doelgroep betrof. Die het leven aan het vieren waren op een festival. De dood daarvan moffel je even aan de kant, terwijl (zoals in een column vanochtend stond) leed geen wedstrijd is. Deze demonstranten moeten zich kapotschamen. Je zou verwachten dat deze groep ruimdenken is, maar ademen bekrompenheid uit. Gepaard met intimidatie, provocatie en geweld. En ze krijgen alle ruimte daarvoor.
Het bijzonderste is dat de meeste van de demonstranten hier in een willekeurig land waar de moslims het meest vertegenwoordigd daar binnen de kortste keren vast gezet worden, zwaar gestraft worden, de doodstraf krijgen of gewoon gelyncht worden. Maar dat lijken ze zich niet te realiseren ofzo..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Ik vind deze protesten zeer ongepast (zeker op deze dag). Het is alsof je de vlag gaat uithangen op 911, Maar ik sta wel perplex dat de steun voor Israel (ook hier) zo groot is.
Er is zeker kritiek te uiten op de regering van Netanyahu en de manier waarop Israël zich momenteel verdedigt (ik denk dat het anders moet), maar steun aan het enige democratische land in dat deel van de wereld lijkt me niet heel raar?
Ik sta hier neutraal in. De initiële actie van Hamas is afgrijselijk en hoe Israel daarna huishoudt is ook afschuwelijk. Mijn verbazing gaat vooral er ook naar uit dat hele grote delen van de demonstranten zelf als nog minder dan honden behandeld zouden worden door de groep waarvoor ze proberen op te komen. En dat ze blijkbaar daarvoor ook nog eens over lijken gaan door op zo'n gevoeldige dag te demonstreren. Weer een bevestiging dat de hoger opgeleide links georienteerde echt geen benul heeft wat er in de maatschappij allemaal speelt maar blind achter dromerige idealen aan blijft gaan. Dat is eigenlijk minimaal net zo gevaarlijk en misschien nog wel gevaarlijker als die coronawappies..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Maar dat is toch helemaal niet het punt.
Het gaat er bij deze doelgroep vooral om dat ze zichzelf aantoonbaar legitimeren als guttmensch.
Liefst met aandacht in de pers en vervolgens uitgemolken op de socials.
Dat geeft weer een bepaalde status binnen de eigen kringen en schept de weg naar de betere baantjes binnen de bekende organisaties die hieruit hun aanwas halen.
Grootste probleem is de falende media.
Die pakken hier weer enorm groot mee uit, zie bijvoorbeeld DG.
Daar overheerst het ophef=clicks=geld-principe boven de journalistieke waarden.
Dat wil niet zeggen dat je er helemaal niet over moet berichten, maar de manier waarop is wel een keuze.
En op deze manier faciliteren de media eigenlijk weer nieuwe zo extreem mogelijke protesten en wordt deze cirkel in stand gehouden.
Het gaat er bij deze doelgroep vooral om dat ze zichzelf aantoonbaar legitimeren als guttmensch.
Dat geeft weer een bepaalde status binnen de eigen kringen en schept de weg naar de betere baantjes binnen de bekende organisaties die hieruit hun aanwas halen.
Dat wil niet zeggen dat je er helemaal niet over moet berichten, maar de manier waarop is wel een keuze.
En op deze manier faciliteren de media eigenlijk weer nieuwe zo extreem mogelijke protesten en wordt deze cirkel in stand gehouden.
Dat begint al op de basisschool, die ouders pushen de school/leraar voor een hoger niveau. Uiteindelijk behalen ze allemaal rond hun 30ste een diploma om vervolgens de wijsheid zogenaamd in pacht te hebben. Maar die 100k aan studieschuld aftikken beginnen ze niet aan, waarvan ze hebben geleefd tot hun 30ste.bertje schreef: ↑di 08 okt 2024, 12:44Ik sta hier neutraal in. De initiële actie van Hamas is afgrijselijk en hoe Israel daarna huishoudt is ook afschuwelijk. Mijn verbazing gaat vooral er ook naar uit dat hele grote delen van de demonstranten zelf als nog minder dan honden behandeld zouden worden door de groep waarvoor ze proberen op te komen. En dat ze blijkbaar daarvoor ook nog eens over lijken gaan door op zo'n gevoeldige dag te demonstreren. Weer een bevestiging dat de hoger opgeleide links georienteerde echt geen benul heeft wat er in de maatschappij allemaal speelt maar blind achter dromerige idealen aan blijft gaan. Dat is eigenlijk minimaal net zo gevaarlijk en misschien nog wel gevaarlijker als die coronawappies..
- Bottendaal
- Contacteer:
Kan het ook dat Israel én Hamas fout zijn en fout doen?
Of moet je een van beide partijen steunen?
Of betekent afkeur van de ene partij automatisch steun voor de andere partij?
Ik vind het allemaal bekrompen, territoriale, middeleeuwse honden daar in het gebied.
burp schreef: ↑di 08 okt 2024, 12:55Maar dat is toch helemaal niet het punt.
-
- Contacteer:
Bottendaal schreef: ↑di 08 okt 2024, 15:50Kan het ook dat Israel én Hamas fout zijn en fout doen?
Ik vind het allemaal bekrompen, territoriale, middeleeuwse honden daar in het gebied.
Het is sowieso een vrij bizarre mix van fanatieke moslims, anti-establishment antifa en een kliek van hoogopgeleide linkse mensen (met name vrouwen) die de Palestijnen als hun ultieme rechtvaardigheidstaak zien.bertje schreef: ↑di 08 okt 2024, 12:44Ik sta hier neutraal in. De initiële actie van Hamas is afgrijselijk en hoe Israel daarna huishoudt is ook afschuwelijk. Mijn verbazing gaat vooral er ook naar uit dat hele grote delen van de demonstranten zelf als nog minder dan honden behandeld zouden worden door de groep waarvoor ze proberen op te komen. En dat ze blijkbaar daarvoor ook nog eens over lijken gaan door op zo'n gevoeldige dag te demonstreren. Weer een bevestiging dat de hoger opgeleide links georienteerde echt geen benul heeft wat er in de maatschappij allemaal speelt maar blind achter dromerige idealen aan blijft gaan. Dat is eigenlijk minimaal net zo gevaarlijk en misschien nog wel gevaarlijker als die coronawappies..
-
- Contacteer:
Dat vat het inderdaad vrij aardig samen.Cupfighter schreef: ↑di 08 okt 2024, 17:29Bottendaal schreef: ↑di 08 okt 2024, 15:50Kan het ook dat Israel én Hamas fout zijn en fout doen?
Er woedt een veenbrand in ons weelderige, schatrijke, decadente land. We vallen om van de welvaart, en juist de mensen die rust moeten brengen (politici) laten het compleet afweten - ze stoken de zaak op - links en rechts. En dan de (social) media - blerk…over hoeveel mensen ging het gister? Nederland was aan het werk of op vakantie of aan het wandelen in het bos of op bezoek bij opa en oma. En ‘s-avonds zeggen media en politici dat we een groot probleem hebben…schaam je.burp schreef: ↑di 08 okt 2024, 12:55Maar dat is toch helemaal niet het punt.
Dat is een mening. Ik vind het een waardeloze samenvatting. De staat Israël gelijkstellen met Hamas (die enkel uit is op de vernietiging van Israël) is niet meer dan dwaasheid ten top.WijchenNEC schreef: ↑di 08 okt 2024, 18:11Dat vat het inderdaad vrij aardig samen.Cupfighter schreef: ↑di 08 okt 2024, 17:29Bottendaal schreef: ↑di 08 okt 2024, 15:50Kan het ook dat Israel én Hamas fout zijn en fout doen?
-
- Contacteer:
En Israel wil Hamas en Hezbollah totaal vernietigen.
Een overleden roker is geen onruststoker.