Als je ziet hoe het lespakket is opgebouwd. Enerzijds leggen we overal rubberen stoeptegels neer voor de jeugd, nu komen ze aan met een ander soort rubber.. Schiet mij maar lek.Curva schreef: ↑wo 22 mar 2023, 09:45Die van mij heeft inderdaad zo'n voorlichtingsweek (weet niet of het dat pornopakket van lentekriebels is) maar het enige waarmee hij tot nu toe thuis kwam was "De juffrouw is volgens mij gek op piemels want ze heeft het er de hele tijd over"E.B schreef: ↑di 21 mar 2023, 23:48Die heb ik 2 weken geleden nog op het werk geluisterd met een collega![]()
Maar wie heeft er hier kinderen die in de Lentekriebels week zitten? Kan dochterlief van 7 straks aan de eettafel vertellen hoe je een clitoris kriebelt..
Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
- jackkreta
- Berichten: 15439
- Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
- Locatie: Ierapetra-Kreta
- Contacteer:
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
AAF BRANDT CORSTIUS
'Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd van een zaadlozing is,' aldus Dennis Wiersma (VVD), de minister voor Primair en Voortgezet Onderwijs. Het is een boeiend vragenuur, op de eerste dag van de lente, dus van de Week van de Lentekriebels, dus van de seksuele voorlichting, dus van, al dagen, grote commotie in de Twitterkringen rondom Thierry Baudet (FvD).
Baudet wil de minister aan de tand te voelen over, voorvoelt uw verslaggever, de 3D-clitoris als lesmateriaal, waar half Nederland zich over opwindt. Want iedereen mag weten hoe een piemel eruitziet, maar dat de mensheid uitgelegd zou krijgen hoe een vrouwelijk geslachtsdeel eruitziet is natuurlijk levensgevaarlijk.
Er blijken drie manieren te zijn voor politici om te reageren op de Week van de Lentekriebels. 1. 'Vroeger kregen we seksuele voorlichting van een zenuwachtige biologieleraar en daarna wisten we nog niks, en dat was fantastisch!' 2. 'Hef de Rutgersstichting op.' En 3. 'De Week van de Lentekriebels is verderfelijk, eng en ongetwijfeld pedoseksueel.'
Om met die derde manier te beginnen, dat is de school van Thierry Baudet. Baudet spreekt van 'plaatjesboeken waarin staat hoe je moet pijpen' (hij praat altijd netjes, en nog netter als hij 'pijpen' zegt). Ook bericht hij dat kinderen leren over 'de techniek der geslachtsgemeenschap' en heeft hij gehoord over 'een boek' waarin staat 'dat het heel normaal is om non-binair te zijn'.
Dan gaat hij op volle kracht door over dingen die niks met de Week van de Lentekriebels te maken hebben. Baudet zegt dat kinderen op hun 11de chemisch gecastreerd worden, dat hij 'de rechten van homo's en lesbo's' ondersteunt, en halverwege zijn opsomming zegt hij zomaar: 'Pedofilie moet ook stoppen.'
De vraag van Baudet: 'Is de minister bereid het gehele lespakket van de Week van de Lentekriebels aan de Kamer beschikbaar te stellen?'
Dat zou handig zijn; kunnen we al die gealarmeerde tweets aan feiten toetsen. Dat pakket heeft Dennis Wiersma niet, zegt hij, want het is gemaakt door de Rutgersstichting en niet door het ministerie, maar de minister weet wel wat er is behandeld in groep 2. 'Want daar heb ik zelf affiniteit mee.' Een schattige manier om te vertellen dat je een kind in groep 2 hebt. In groep 2, weet de minister, gaat het over 'het verschil tussen jongens en meisjes' en 'dat ieder zijn eigen grenzen en wensen heeft. En als ouder vind ik dat best belangrijk.' En als hij naar groep 8 kijkt, 'dan gaat het over hoe je verliefd kan worden'. 'Dat transgenderpunt', zoals de minister het noemt, 'zit niet in groep 1 of 2.'
Uw verslaggever is weggedroomd. Hoe je verliefd kan worden. Leer je dat tegenwoordig op school? Hoe dan? Is daar een sluitende theorie over? Een boek? Een 3D-model?
Fleur Agema van de PVV aan het woord. 'In mijn jeugd', memoreert ze, 'kregen we voorlichting in klas 2 van de middelbare school en zaten we giechelend in de klas. Nu leren kinderen over menstruatie, en wat een zaadlozing is. Dat vind ik wat veel en wat jong.'
'Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd van een zaadlozing is, maar ik denk dat het in groep 8 goed is om daar wat over te weten', zegt Dennis Wiersma. 'En over menstruatie.'
Tja, wanneer ga je jongens en meisjes er anders over vertellen - als ze 16 zijn? Stemgerechtigd? Zwanger?
Baudet heeft een uitsmijter. Een kopietje van een illustratie, de bron noemt hij niet. Hij laat het aan de minister zien. Verder ziet niemand het.
'Dit is niet flauw bedoeld', zegt Wiersma, 'Maar ik zie... een boek met een hand erop?' Via de bode gaat het plaatje naar de minister. 'Dit zien ze met 4 jaar!' roept Baudet. Dan zit de tijd erop.
Later blijkt dat het de illustratie te zijn die al dagen op Twitter rondgaat, van een getekende vrouw die met een lange tong aan een piemel likt die ze om duistere redenen op een ijsstokje in haar hand houdt. Tekst: 'Wat is pijpen?'
Jammer genoeg heeft niemand het meer gehad over hoe je verliefd moet worden.
'Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd van een zaadlozing is,' aldus Dennis Wiersma (VVD), de minister voor Primair en Voortgezet Onderwijs. Het is een boeiend vragenuur, op de eerste dag van de lente, dus van de Week van de Lentekriebels, dus van de seksuele voorlichting, dus van, al dagen, grote commotie in de Twitterkringen rondom Thierry Baudet (FvD).
Baudet wil de minister aan de tand te voelen over, voorvoelt uw verslaggever, de 3D-clitoris als lesmateriaal, waar half Nederland zich over opwindt. Want iedereen mag weten hoe een piemel eruitziet, maar dat de mensheid uitgelegd zou krijgen hoe een vrouwelijk geslachtsdeel eruitziet is natuurlijk levensgevaarlijk.
Er blijken drie manieren te zijn voor politici om te reageren op de Week van de Lentekriebels. 1. 'Vroeger kregen we seksuele voorlichting van een zenuwachtige biologieleraar en daarna wisten we nog niks, en dat was fantastisch!' 2. 'Hef de Rutgersstichting op.' En 3. 'De Week van de Lentekriebels is verderfelijk, eng en ongetwijfeld pedoseksueel.'
Om met die derde manier te beginnen, dat is de school van Thierry Baudet. Baudet spreekt van 'plaatjesboeken waarin staat hoe je moet pijpen' (hij praat altijd netjes, en nog netter als hij 'pijpen' zegt). Ook bericht hij dat kinderen leren over 'de techniek der geslachtsgemeenschap' en heeft hij gehoord over 'een boek' waarin staat 'dat het heel normaal is om non-binair te zijn'.
Dan gaat hij op volle kracht door over dingen die niks met de Week van de Lentekriebels te maken hebben. Baudet zegt dat kinderen op hun 11de chemisch gecastreerd worden, dat hij 'de rechten van homo's en lesbo's' ondersteunt, en halverwege zijn opsomming zegt hij zomaar: 'Pedofilie moet ook stoppen.'
De vraag van Baudet: 'Is de minister bereid het gehele lespakket van de Week van de Lentekriebels aan de Kamer beschikbaar te stellen?'
Dat zou handig zijn; kunnen we al die gealarmeerde tweets aan feiten toetsen. Dat pakket heeft Dennis Wiersma niet, zegt hij, want het is gemaakt door de Rutgersstichting en niet door het ministerie, maar de minister weet wel wat er is behandeld in groep 2. 'Want daar heb ik zelf affiniteit mee.' Een schattige manier om te vertellen dat je een kind in groep 2 hebt. In groep 2, weet de minister, gaat het over 'het verschil tussen jongens en meisjes' en 'dat ieder zijn eigen grenzen en wensen heeft. En als ouder vind ik dat best belangrijk.' En als hij naar groep 8 kijkt, 'dan gaat het over hoe je verliefd kan worden'. 'Dat transgenderpunt', zoals de minister het noemt, 'zit niet in groep 1 of 2.'
Uw verslaggever is weggedroomd. Hoe je verliefd kan worden. Leer je dat tegenwoordig op school? Hoe dan? Is daar een sluitende theorie over? Een boek? Een 3D-model?
Fleur Agema van de PVV aan het woord. 'In mijn jeugd', memoreert ze, 'kregen we voorlichting in klas 2 van de middelbare school en zaten we giechelend in de klas. Nu leren kinderen over menstruatie, en wat een zaadlozing is. Dat vind ik wat veel en wat jong.'
'Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd van een zaadlozing is, maar ik denk dat het in groep 8 goed is om daar wat over te weten', zegt Dennis Wiersma. 'En over menstruatie.'
Tja, wanneer ga je jongens en meisjes er anders over vertellen - als ze 16 zijn? Stemgerechtigd? Zwanger?
Baudet heeft een uitsmijter. Een kopietje van een illustratie, de bron noemt hij niet. Hij laat het aan de minister zien. Verder ziet niemand het.
'Dit is niet flauw bedoeld', zegt Wiersma, 'Maar ik zie... een boek met een hand erop?' Via de bode gaat het plaatje naar de minister. 'Dit zien ze met 4 jaar!' roept Baudet. Dan zit de tijd erop.
Later blijkt dat het de illustratie te zijn die al dagen op Twitter rondgaat, van een getekende vrouw die met een lange tong aan een piemel likt die ze om duistere redenen op een ijsstokje in haar hand houdt. Tekst: 'Wat is pijpen?'
Jammer genoeg heeft niemand het meer gehad over hoe je verliefd moet worden.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
https://www.ad.nl/auto/zo-duur-wordt-au ... ~ade77109/
Wat is dit dan? Als dit doorgaat kan ik beter stoppen met werken. Ik kan geen honderden euros per maand betalen naast de benzine en onderhoud.
Wat is dit dan? Als dit doorgaat kan ik beter stoppen met werken. Ik kan geen honderden euros per maand betalen naast de benzine en onderhoud.
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Te achterlijk voor woorden. Dat hele energienetwerk kan het nu al niet aan, stel dat straks alle zakelijke rijders elektrisch moeten rijden. Hoe wil je dat in godsnaam voor elkaar gaan krijgen? Dat is voor mij de reden ook dat ik nooit op dat soort partijen kan stemmen. Hele mooie idealen hoor, alleen zo onrealistisch als de pest..DRS schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:39https://www.ad.nl/auto/zo-duur-wordt-au ... ~ade77109/
Wat is dit dan? Als dit doorgaat kan ik beter stoppen met werken. Ik kan geen honderden euros per maand betalen naast de benzine en onderhoud.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
- Legendario
- Berichten: 15799
- Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
- Locatie: Málaga
- Contacteer:
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Van mij mogen ze mensen met een Kia Picanto gewoon helemaal verbieden nog auto te rijden.DRS schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:39https://www.ad.nl/auto/zo-duur-wordt-au ... ~ade77109/
Wat is dit dan? Als dit doorgaat kan ik beter stoppen met werken. Ik kan geen honderden euros per maand betalen naast de benzine en onderhoud.
Maar dat mag je hier niet zeggen.
-
- Berichten: 574
- Lid geworden op: za 20 aug 2022, 20:35
- Contacteer:
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Curva schreef: ↑wo 22 mar 2023, 09:45Die van mij heeft inderdaad zo'n voorlichtingsweek (weet niet of het dat pornopakket van lentekriebels is) maar het enige waarmee hij tot nu toe thuis kwam was "De juffrouw is volgens mij gek op piemels want ze heeft het er de hele tijd over"E.B schreef: ↑di 21 mar 2023, 23:48Die heb ik 2 weken geleden nog op het werk geluisterd met een collega![]()
Maar wie heeft er hier kinderen die in de Lentekriebels week zitten? Kan dochterlief van 7 straks aan de eettafel vertellen hoe je een clitoris kriebelt..

Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Legendario schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:55Van mij mogen ze mensen met een Kia Picanto gewoon helemaal verbieden nog auto te rijden.DRS schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:39https://www.ad.nl/auto/zo-duur-wordt-au ... ~ade77109/
Wat is dit dan? Als dit doorgaat kan ik beter stoppen met werken. Ik kan geen honderden euros per maand betalen naast de benzine en onderhoud.


Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Ik word ook schijtziek van die laadpalen.bertje schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:54Te achterlijk voor woorden. Dat hele energienetwerk kan het nu al niet aan, stel dat straks alle zakelijke rijders elektrisch moeten rijden. Hoe wil je dat in godsnaam voor elkaar gaan krijgen? Dat is voor mij de reden ook dat ik nooit op dat soort partijen kan stemmen. Hele mooie idealen hoor, alleen zo onrealistisch als de pest..DRS schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:39https://www.ad.nl/auto/zo-duur-wordt-au ... ~ade77109/
Wat is dit dan? Als dit doorgaat kan ik beter stoppen met werken. Ik kan geen honderden euros per maand betalen naast de benzine en onderhoud.
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Van mij mogen ze überhaupt half Nederland verbieden auto te rijden. Mijn grootste ergernis tegenwoordig is ook de bokkenlul die op de cruise control 100 (of zelfs zachter) rijdt op de middelste baan, ook al rijdt er geen hond op de rechterbaan. Die haal ik tegenwoordig uit principe rechts in, dan ben ik maar een asociale weggebruiker.Legendario schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:55Van mij mogen ze mensen met een Kia Picanto gewoon helemaal verbieden nog auto te rijden.DRS schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:39https://www.ad.nl/auto/zo-duur-wordt-au ... ~ade77109/
Wat is dit dan? Als dit doorgaat kan ik beter stoppen met werken. Ik kan geen honderden euros per maand betalen naast de benzine en onderhoud.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Met een beetje pech sta je ook nog eens in de wachtrij om je auto op te laden ja, dat is ook al zo'n ellende dat veel langer duurt dan even je tank vol gooien. Om nog maar te zwijgen dat de elektriciteit die opgewekt wordt grotendeels gewoon nog grijs is, elektrische auto's zwaarder zijn waardoor banden harder slijten enz. Zorg er eerst maar eens voor dat de faciliteiten om elektrisch te rijden in orde zijn en verplicht mensen dan elektrisch te rijden..E.B schreef: ↑wo 22 mar 2023, 11:05Ik word ook schijtziek van die laadpalen.bertje schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:54Te achterlijk voor woorden. Dat hele energienetwerk kan het nu al niet aan, stel dat straks alle zakelijke rijders elektrisch moeten rijden. Hoe wil je dat in godsnaam voor elkaar gaan krijgen? Dat is voor mij de reden ook dat ik nooit op dat soort partijen kan stemmen. Hele mooie idealen hoor, alleen zo onrealistisch als de pest..DRS schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:39https://www.ad.nl/auto/zo-duur-wordt-au ... ~ade77109/
Wat is dit dan? Als dit doorgaat kan ik beter stoppen met werken. Ik kan geen honderden euros per maand betalen naast de benzine en onderhoud.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Wees niet bang, dat gaat op korte termijn ook gebeuren als ze het autorijden onbetaalbaar gaan maken voor de minder bedeelden.bertje schreef: ↑wo 22 mar 2023, 11:06Van mij mogen ze überhaupt half Nederland verbieden auto te rijden. Mijn grootste ergernis tegenwoordig is ook de bokkenlul die op de cruise control 100 (of zelfs zachter) rijdt op de middelste baan, ook al rijdt er geen hond op de rechterbaan. Die haal ik tegenwoordig uit principe rechts in, dan ben ik maar een asociale weggebruiker.Legendario schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:55Van mij mogen ze mensen met een Kia Picanto gewoon helemaal verbieden nog auto te rijden.DRS schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:39https://www.ad.nl/auto/zo-duur-wordt-au ... ~ade77109/
Wat is dit dan? Als dit doorgaat kan ik beter stoppen met werken. Ik kan geen honderden euros per maand betalen naast de benzine en onderhoud.
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Lijkt me wel ideaal als je hem op je werk op kan laden.bertje schreef: ↑wo 22 mar 2023, 11:09Met een beetje pech sta je ook nog eens in de wachtrij om je auto op te laden ja, dat is ook al zo'n ellende dat veel langer duurt dan even je tank vol gooien. Om nog maar te zwijgen dat de elektriciteit die opgewekt wordt grotendeels gewoon nog grijs is, elektrische auto's zwaarder zijn waardoor banden harder slijten enz. Zorg er eerst maar eens voor dat de faciliteiten om elektrisch te rijden in orde zijn en verplicht mensen dan elektrisch te rijden..E.B schreef: ↑wo 22 mar 2023, 11:05Ik word ook schijtziek van die laadpalen.bertje schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:54Te achterlijk voor woorden. Dat hele energienetwerk kan het nu al niet aan, stel dat straks alle zakelijke rijders elektrisch moeten rijden. Hoe wil je dat in godsnaam voor elkaar gaan krijgen? Dat is voor mij de reden ook dat ik nooit op dat soort partijen kan stemmen. Hele mooie idealen hoor, alleen zo onrealistisch als de pest..DRS schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:39https://www.ad.nl/auto/zo-duur-wordt-au ... ~ade77109/
Wat is dit dan? Als dit doorgaat kan ik beter stoppen met werken. Ik kan geen honderden euros per maand betalen naast de benzine en onderhoud.
Electrisch rijden valt buiten mijn budget dus kan er niet over mee praten. Zag laatst wel een Renault Zoë staan, net een brommobiel zo klein haha. Maar dat zijn de goedkoopste electrische autos naar mijn kennis. Wat blijkt nou? Ook al koop je er een uit 2014, je moet die accu leasen bij renault haha. En wat krijg je dan? Een accu met nog maar 40% bereik
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Dat ze maar zorgen dat hij op het werk opgeladen wordt. Bij ons in de wijk worden de normale plekken allemaal ingeruild voor laadpalen. Zelf moet je maar zoeken waar een plek is omdat deze mensen de plek benaderen als een priveparkeerplaats. Er was nooit gedoe met parkeren tot die palen er kwamen.DRS schreef: ↑wo 22 mar 2023, 11:17Lijkt me wel ideaal als je hem op je werk op kan laden.bertje schreef: ↑wo 22 mar 2023, 11:09Met een beetje pech sta je ook nog eens in de wachtrij om je auto op te laden ja, dat is ook al zo'n ellende dat veel langer duurt dan even je tank vol gooien. Om nog maar te zwijgen dat de elektriciteit die opgewekt wordt grotendeels gewoon nog grijs is, elektrische auto's zwaarder zijn waardoor banden harder slijten enz. Zorg er eerst maar eens voor dat de faciliteiten om elektrisch te rijden in orde zijn en verplicht mensen dan elektrisch te rijden..E.B schreef: ↑wo 22 mar 2023, 11:05Ik word ook schijtziek van die laadpalen.bertje schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:54Te achterlijk voor woorden. Dat hele energienetwerk kan het nu al niet aan, stel dat straks alle zakelijke rijders elektrisch moeten rijden. Hoe wil je dat in godsnaam voor elkaar gaan krijgen? Dat is voor mij de reden ook dat ik nooit op dat soort partijen kan stemmen. Hele mooie idealen hoor, alleen zo onrealistisch als de pest..DRS schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:39https://www.ad.nl/auto/zo-duur-wordt-au ... ~ade77109/
Wat is dit dan? Als dit doorgaat kan ik beter stoppen met werken. Ik kan geen honderden euros per maand betalen naast de benzine en onderhoud.
Electrisch rijden valt buiten mijn budget dus kan er niet over mee praten. Zag laatst wel een Renault Zoë staan, net een brommobiel zo klein haha. Maar dat zijn de goedkoopste electrische autos naar mijn kennis. Wat blijkt nou? Ook al koop je er een uit 2014, je moet die accu leasen bij renault haha. En wat krijg je dan? Een accu met nog maar 40% bereik![]()
En elektrisch rijden is de oplossing niet.
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
in 2025 wordt het wel betaalbaarder: https://www.ad.nl/auto/goedkope-elektri ... ~a1c2b224/DRS schreef: ↑wo 22 mar 2023, 11:17Lijkt me wel ideaal als je hem op je werk op kan laden.bertje schreef: ↑wo 22 mar 2023, 11:09Met een beetje pech sta je ook nog eens in de wachtrij om je auto op te laden ja, dat is ook al zo'n ellende dat veel langer duurt dan even je tank vol gooien. Om nog maar te zwijgen dat de elektriciteit die opgewekt wordt grotendeels gewoon nog grijs is, elektrische auto's zwaarder zijn waardoor banden harder slijten enz. Zorg er eerst maar eens voor dat de faciliteiten om elektrisch te rijden in orde zijn en verplicht mensen dan elektrisch te rijden..E.B schreef: ↑wo 22 mar 2023, 11:05Ik word ook schijtziek van die laadpalen.bertje schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:54Te achterlijk voor woorden. Dat hele energienetwerk kan het nu al niet aan, stel dat straks alle zakelijke rijders elektrisch moeten rijden. Hoe wil je dat in godsnaam voor elkaar gaan krijgen? Dat is voor mij de reden ook dat ik nooit op dat soort partijen kan stemmen. Hele mooie idealen hoor, alleen zo onrealistisch als de pest..DRS schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:39https://www.ad.nl/auto/zo-duur-wordt-au ... ~ade77109/
Wat is dit dan? Als dit doorgaat kan ik beter stoppen met werken. Ik kan geen honderden euros per maand betalen naast de benzine en onderhoud.
Electrisch rijden valt buiten mijn budget dus kan er niet over mee praten. Zag laatst wel een Renault Zoë staan, net een brommobiel zo klein haha. Maar dat zijn de goedkoopste electrische autos naar mijn kennis. Wat blijkt nou? Ook al koop je er een uit 2014, je moet die accu leasen bij renault haha. En wat krijg je dan? Een accu met nog maar 40% bereik![]()
Maar ik maak me vooral zorgen om de elektriciteitsnetwerken. Niet voor niets luidt een Liander de noodklok dat je straks storingen gaat krijgen in het stroomnetwerk, het huidige netwerk is totaal niet berekent op ons stroomverbruik. Moet je eens voorstellen hoe dat wordt als iedereen elektrisch gaat rijden, dan moet je capaciteit met een x-factor verhoogd worden..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Ik heb liever dat de mensen bij wie het dun in de broek loopt als ze in de auto stappen ze de sleutels afpakken..Curva schreef: ↑wo 22 mar 2023, 11:15Wees niet bang, dat gaat op korte termijn ook gebeuren als ze het autorijden onbetaalbaar gaan maken voor de minder bedeelden.bertje schreef: ↑wo 22 mar 2023, 11:06Van mij mogen ze überhaupt half Nederland verbieden auto te rijden. Mijn grootste ergernis tegenwoordig is ook de bokkenlul die op de cruise control 100 (of zelfs zachter) rijdt op de middelste baan, ook al rijdt er geen hond op de rechterbaan. Die haal ik tegenwoordig uit principe rechts in, dan ben ik maar een asociale weggebruiker.Legendario schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:55Van mij mogen ze mensen met een Kia Picanto gewoon helemaal verbieden nog auto te rijden.DRS schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:39https://www.ad.nl/auto/zo-duur-wordt-au ... ~ade77109/
Wat is dit dan? Als dit doorgaat kan ik beter stoppen met werken. Ik kan geen honderden euros per maand betalen naast de benzine en onderhoud.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Parkeren in Nijmegen is sws een ramp, je hebt ook vrijwel nooit een eigen oprit.E.B schreef: ↑wo 22 mar 2023, 11:19Dat ze maar zorgen dat hij op het werk opgeladen wordt. Bij ons in de wijk worden de normale plekken allemaal ingeruild voor laadpalen. Zelf moet je maar zoeken waar een plek is omdat deze mensen de plek benaderen als een priveparkeerplaats. Er was nooit gedoe met parkeren tot die palen er kwamen.DRS schreef: ↑wo 22 mar 2023, 11:17Lijkt me wel ideaal als je hem op je werk op kan laden.bertje schreef: ↑wo 22 mar 2023, 11:09Met een beetje pech sta je ook nog eens in de wachtrij om je auto op te laden ja, dat is ook al zo'n ellende dat veel langer duurt dan even je tank vol gooien. Om nog maar te zwijgen dat de elektriciteit die opgewekt wordt grotendeels gewoon nog grijs is, elektrische auto's zwaarder zijn waardoor banden harder slijten enz. Zorg er eerst maar eens voor dat de faciliteiten om elektrisch te rijden in orde zijn en verplicht mensen dan elektrisch te rijden..E.B schreef: ↑wo 22 mar 2023, 11:05Ik word ook schijtziek van die laadpalen.bertje schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:54Te achterlijk voor woorden. Dat hele energienetwerk kan het nu al niet aan, stel dat straks alle zakelijke rijders elektrisch moeten rijden. Hoe wil je dat in godsnaam voor elkaar gaan krijgen? Dat is voor mij de reden ook dat ik nooit op dat soort partijen kan stemmen. Hele mooie idealen hoor, alleen zo onrealistisch als de pest..DRS schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:39https://www.ad.nl/auto/zo-duur-wordt-au ... ~ade77109/
Wat is dit dan? Als dit doorgaat kan ik beter stoppen met werken. Ik kan geen honderden euros per maand betalen naast de benzine en onderhoud.
Electrisch rijden valt buiten mijn budget dus kan er niet over mee praten. Zag laatst wel een Renault Zoë staan, net een brommobiel zo klein haha. Maar dat zijn de goedkoopste electrische autos naar mijn kennis. Wat blijkt nou? Ook al koop je er een uit 2014, je moet die accu leasen bij renault haha. En wat krijg je dan? Een accu met nog maar 40% bereik![]()
En elektrisch rijden is de oplossing niet.
Mee eens, een benzine auto kan nog door de vermaler en je kan er een nieuwe van maken.
Alleen ik zou nooit een auto kiezen met het milieu in het achterhoofd. Ik heb liever een kilometer vreter die wat onzuiniger is dan een uitgeperst 3-cilinder blok met turbo erop. Die gaan nooit die kilometers halen, denk ik.
- jackkreta
- Berichten: 15439
- Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
- Locatie: Ierapetra-Kreta
- Contacteer:
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Of liever dit?jackkreta schreef: ↑wo 22 mar 2023, 10:30AAF BRANDT CORSTIUS
'Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd van een zaadlozing is,' aldus Dennis Wiersma (VVD), de minister voor Primair en Voortgezet Onderwijs. Het is een boeiend vragenuur, op de eerste dag van de lente, dus van de Week van de Lentekriebels, dus van de seksuele voorlichting, dus van, al dagen, grote commotie in de Twitterkringen rondom Thierry Baudet (FvD).
Baudet wil de minister aan de tand te voelen over, voorvoelt uw verslaggever, de 3D-clitoris als lesmateriaal, waar half Nederland zich over opwindt. Want iedereen mag weten hoe een piemel eruitziet, maar dat de mensheid uitgelegd zou krijgen hoe een vrouwelijk geslachtsdeel eruitziet is natuurlijk levensgevaarlijk.
Er blijken drie manieren te zijn voor politici om te reageren op de Week van de Lentekriebels. 1. 'Vroeger kregen we seksuele voorlichting van een zenuwachtige biologieleraar en daarna wisten we nog niks, en dat was fantastisch!' 2. 'Hef de Rutgersstichting op.' En 3. 'De Week van de Lentekriebels is verderfelijk, eng en ongetwijfeld pedoseksueel.'
Om met die derde manier te beginnen, dat is de school van Thierry Baudet. Baudet spreekt van 'plaatjesboeken waarin staat hoe je moet pijpen' (hij praat altijd netjes, en nog netter als hij 'pijpen' zegt). Ook bericht hij dat kinderen leren over 'de techniek der geslachtsgemeenschap' en heeft hij gehoord over 'een boek' waarin staat 'dat het heel normaal is om non-binair te zijn'.
Dan gaat hij op volle kracht door over dingen die niks met de Week van de Lentekriebels te maken hebben. Baudet zegt dat kinderen op hun 11de chemisch gecastreerd worden, dat hij 'de rechten van homo's en lesbo's' ondersteunt, en halverwege zijn opsomming zegt hij zomaar: 'Pedofilie moet ook stoppen.'
De vraag van Baudet: 'Is de minister bereid het gehele lespakket van de Week van de Lentekriebels aan de Kamer beschikbaar te stellen?'
Dat zou handig zijn; kunnen we al die gealarmeerde tweets aan feiten toetsen. Dat pakket heeft Dennis Wiersma niet, zegt hij, want het is gemaakt door de Rutgersstichting en niet door het ministerie, maar de minister weet wel wat er is behandeld in groep 2. 'Want daar heb ik zelf affiniteit mee.' Een schattige manier om te vertellen dat je een kind in groep 2 hebt. In groep 2, weet de minister, gaat het over 'het verschil tussen jongens en meisjes' en 'dat ieder zijn eigen grenzen en wensen heeft. En als ouder vind ik dat best belangrijk.' En als hij naar groep 8 kijkt, 'dan gaat het over hoe je verliefd kan worden'. 'Dat transgenderpunt', zoals de minister het noemt, 'zit niet in groep 1 of 2.'
Uw verslaggever is weggedroomd. Hoe je verliefd kan worden. Leer je dat tegenwoordig op school? Hoe dan? Is daar een sluitende theorie over? Een boek? Een 3D-model?
Fleur Agema van de PVV aan het woord. 'In mijn jeugd', memoreert ze, 'kregen we voorlichting in klas 2 van de middelbare school en zaten we giechelend in de klas. Nu leren kinderen over menstruatie, en wat een zaadlozing is. Dat vind ik wat veel en wat jong.'
'Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd van een zaadlozing is, maar ik denk dat het in groep 8 goed is om daar wat over te weten', zegt Dennis Wiersma. 'En over menstruatie.'
Tja, wanneer ga je jongens en meisjes er anders over vertellen - als ze 16 zijn? Stemgerechtigd? Zwanger?
Baudet heeft een uitsmijter. Een kopietje van een illustratie, de bron noemt hij niet. Hij laat het aan de minister zien. Verder ziet niemand het.
'Dit is niet flauw bedoeld', zegt Wiersma, 'Maar ik zie... een boek met een hand erop?' Via de bode gaat het plaatje naar de minister. 'Dit zien ze met 4 jaar!' roept Baudet. Dan zit de tijd erop.
Later blijkt dat het de illustratie te zijn die al dagen op Twitter rondgaat, van een getekende vrouw die met een lange tong aan een piemel likt die ze om duistere redenen op een ijsstokje in haar hand houdt. Tekst: 'Wat is pijpen?'
Jammer genoeg heeft niemand het meer gehad over hoe je verliefd moet worden.
Veel ouders hebben moeite met hun kinderen vertellen over de uitstervende bloemetjes en bijtjes
De Speld
DIT GESPREK IS 'EEN BEETJE ENG'. GETTY IMAGES
Veel ouders van nu vinden het moeilijk om hun kinderen te vertellen over de uitstervende bloemetjes en bijtjes. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Wageningen.
JOCHEM VAN DEN BERG, JAN VAN TIENEN
'We zien dat ouders het 'ongemakkelijk', 'vreemd', 'raar' en 'een beetje eng' vinden om met hun kinderen te spreken over het massale uitsterven van allerlei bloemen- en bijensoorten', zegt onderzoeker dr. Maya van Best. 'Uit onze resultaten blijkt dat veel mensen het soms wel willen, maar ze ook echt niet weten hoe ze het moeten aangaan. Daaruit komt veel ellende voort.'
Volgens Van Best is het ondanks die mogelijke gêne toch 'ontzettend belangrijk' het gesprek tijdig aan te gaan. 'Op het internet gaan ze toch filmpjes zien van uitstervende insecten en bloemen, dan kun je ze er maar beter op voorbereiden. Je moet zien te voorkomen dat straks de gruwelen ongefilterd binnenkomen.'
Vonneke en Sofiane, ouders van Laila, geven aan echt heel veel moeite te hebben met het spreken over de uitstervende flora en fauna. 'Het is obsceen om het erover te hebben met een kind dat zó jong is. Waarom moet zij daar al mee worden geconfronteerd? Het is goed als kinderen op den duur weten over de uitstervende bloemen en bijen, maar Laila is nog zo verschrikkelijk jong! Moet je een 12-jarige hier echt mee confronteren? Wij weten het niet. Het voelt een beetje alsof je dan de agenda volgt van mensen die je kind willen indoctrineren.'
Volgens onderzoeker Van Best kan je toch niet vroeg genoeg beginnen met voorlichting. 'Kinderen vanaf 8 jaar kunnen dat heel goed aan. Uit onderzoek blijkt zelfs dat ze met betere voorlichting op vroege leeftijd later beter kunnen omgaan met veranderingen in het lichaam en de planeet. Je kan niet vroeg genoeg leren dat nee zeggen tegen klimaatverandering ook echt betekent dat je nee bedoelt.'
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Volgens mij moet je dan de ouders leren hoe dit en wat dan te bespreken met hun kind in plaats van de dit gedwongen bij de leerkrachten neer te leggen. Deze lesstof wordt je door de strot geduwd. Wat me dan nog het meest stoort is dat we kinderboeken, attracties en tekenfilms aanpassen omdat het schadelijk zou zijn, maar ze wel een clitoris op jonge leeftijd onder de neus schuiven en leren hoe je kan genieten van aanrakingen.
En hoe brengen ze dit dan verantwoord? Als je over je piemel wrijft wordt hij dik..bedoel enorm. En als je anale seks hebt is je piemel daarna soms donker, nee zwart, nee..andersgekleurd.
En hoe brengen ze dit dan verantwoord? Als je over je piemel wrijft wordt hij dik..bedoel enorm. En als je anale seks hebt is je piemel daarna soms donker, nee zwart, nee..andersgekleurd.
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Ik kwam dit tegen,
https://www.skoften.net/skft/3064138/op ... tekriebels
wtf - rutgers stichting waar ben je mee bezig ?!?
https://www.skoften.net/skft/3064138/op ... tekriebels
wtf - rutgers stichting waar ben je mee bezig ?!?
Alles komt goed !!
- jackkreta
- Berichten: 15439
- Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
- Locatie: Ierapetra-Kreta
- Contacteer:
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Rutgers haalt de video offline en jij moet hem nog even posten? Vak oost waar ben je mee bezig?!?vak Oost schreef: ↑wo 22 mar 2023, 14:58Ik kwam dit tegen,
https://www.skoften.net/skft/3064138/op ... tekriebels
wtf - rutgers stichting waar ben je mee bezig ?!?
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.
- De Kletskop
- Berichten: 25798
- Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Allemaal begonnen bij de vader van Ton Kas: https://www.google.nl/search?q=ton+kas+ ... Wvc2C2tRzQ
- De Kletskop
- Berichten: 25798
- Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Edit --> https://www.youtube.com/watch?v=pWvc2C2tRzQ&t=59sDe Kletskop schreef: ↑do 23 mar 2023, 05:20Allemaal begonnen bij de vader van Ton Kas: https://www.google.nl/search?q=ton+kas+ ... Wvc2C2tRzQ
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
NEC start deze week een pilot gestart voor de tweedehands ticketverkoop voor seizoenkaarthouders genaamd ‘Tweedekans Verkoop’. Seizoenkaarthouders die niet bij een thuiswedstrijd aanwezig kunnen zijn, krijgen de mogelijkheid om hun plek door te verkopen. Dit kan via de officiële NEC ticketshop.
In plaats van de stadionplek onbenut te laten, wordt supporters nu de mogelijkheid geboden om de plek aan te bieden aan medesupporters. Daartegenover staat dat de seizoenkaarthouder dan een gedeelte van het aanschafbedrag van de seizoenkaart terugkrijgt. De club benadrukt dat je het geld alleen krijgt als de plek ook daadwerkelijk verkocht is.
In het buitenland is de doorverkoop van seizoenkaartplekken een bekend fenomeen, maar in Nederland gebeurt het nog nauwelijks. Alleen de traditionele top drie en NAC maken gebruik van de doorverkoop van seizoenkaartplekken. Voor het duel met PSV van aankomende zaterdag is het al mogelijk om de seizoenkaart aan te bieden voor ‘Tweedekans Verkoop’. De pilot loopt tot het einde van dit seizoen.
NEC hoopt via deze pilot ook mensen die net naast een wedstrijdkaart grijpen via de normale verkoop een extra kans te bieden om toch in het stadion aanwezig te zijn. Zeker bij grote wedstrijden gaat de kaartverkoop vaak vrij hard. De koop en verkoop van de tickets vindt plaats via de NEC ticketshop. Verkopen kunnen alleen seizoenkaarthouders en dus niet de supporters met losse wedstrijdtickets. Alle informatie is te vinden op de website van NEC.
In plaats van de stadionplek onbenut te laten, wordt supporters nu de mogelijkheid geboden om de plek aan te bieden aan medesupporters. Daartegenover staat dat de seizoenkaarthouder dan een gedeelte van het aanschafbedrag van de seizoenkaart terugkrijgt. De club benadrukt dat je het geld alleen krijgt als de plek ook daadwerkelijk verkocht is.
In het buitenland is de doorverkoop van seizoenkaartplekken een bekend fenomeen, maar in Nederland gebeurt het nog nauwelijks. Alleen de traditionele top drie en NAC maken gebruik van de doorverkoop van seizoenkaartplekken. Voor het duel met PSV van aankomende zaterdag is het al mogelijk om de seizoenkaart aan te bieden voor ‘Tweedekans Verkoop’. De pilot loopt tot het einde van dit seizoen.
NEC hoopt via deze pilot ook mensen die net naast een wedstrijdkaart grijpen via de normale verkoop een extra kans te bieden om toch in het stadion aanwezig te zijn. Zeker bij grote wedstrijden gaat de kaartverkoop vaak vrij hard. De koop en verkoop van de tickets vindt plaats via de NEC ticketshop. Verkopen kunnen alleen seizoenkaarthouders en dus niet de supporters met losse wedstrijdtickets. Alle informatie is te vinden op de website van NEC.
Risus abundat in ore stultorum
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Prima ontwikkeling. Iedereen profiteert ervan, inclusief de club.flipsen schreef: ↑di 28 mar 2023, 13:07NEC start deze week een pilot gestart voor de tweedehands ticketverkoop voor seizoenkaarthouders genaamd ‘Tweedekans Verkoop’. Seizoenkaarthouders die niet bij een thuiswedstrijd aanwezig kunnen zijn, krijgen de mogelijkheid om hun plek door te verkopen. Dit kan via de officiële NEC ticketshop.
In plaats van de stadionplek onbenut te laten, wordt supporters nu de mogelijkheid geboden om de plek aan te bieden aan medesupporters. Daartegenover staat dat de seizoenkaarthouder dan een gedeelte van het aanschafbedrag van de seizoenkaart terugkrijgt. De club benadrukt dat je het geld alleen krijgt als de plek ook daadwerkelijk verkocht is.
In het buitenland is de doorverkoop van seizoenkaartplekken een bekend fenomeen, maar in Nederland gebeurt het nog nauwelijks. Alleen de traditionele top drie en NAC maken gebruik van de doorverkoop van seizoenkaartplekken. Voor het duel met PSV van aankomende zaterdag is het al mogelijk om de seizoenkaart aan te bieden voor ‘Tweedekans Verkoop’. De pilot loopt tot het einde van dit seizoen.
NEC hoopt via deze pilot ook mensen die net naast een wedstrijdkaart grijpen via de normale verkoop een extra kans te bieden om toch in het stadion aanwezig te zijn. Zeker bij grote wedstrijden gaat de kaartverkoop vaak vrij hard. De koop en verkoop van de tickets vindt plaats via de NEC ticketshop. Verkopen kunnen alleen seizoenkaarthouders en dus niet de supporters met losse wedstrijdtickets. Alle informatie is te vinden op de website van NEC.
- Gerard Lopez
- Berichten: 7787
- Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
- Contacteer:
Re: Opmerkelijk nieuws (deel 2)
Pol schreef: ↑di 28 mar 2023, 14:48Prima ontwikkeling. Iedereen profiteert ervan, inclusief de club.flipsen schreef: ↑di 28 mar 2023, 13:07NEC start deze week een pilot gestart voor de tweedehands ticketverkoop voor seizoenkaarthouders genaamd ‘Tweedekans Verkoop’. Seizoenkaarthouders die niet bij een thuiswedstrijd aanwezig kunnen zijn, krijgen de mogelijkheid om hun plek door te verkopen. Dit kan via de officiële NEC ticketshop.
In plaats van de stadionplek onbenut te laten, wordt supporters nu de mogelijkheid geboden om de plek aan te bieden aan medesupporters. Daartegenover staat dat de seizoenkaarthouder dan een gedeelte van het aanschafbedrag van de seizoenkaart terugkrijgt. De club benadrukt dat je het geld alleen krijgt als de plek ook daadwerkelijk verkocht is.
In het buitenland is de doorverkoop van seizoenkaartplekken een bekend fenomeen, maar in Nederland gebeurt het nog nauwelijks. Alleen de traditionele top drie en NAC maken gebruik van de doorverkoop van seizoenkaartplekken. Voor het duel met PSV van aankomende zaterdag is het al mogelijk om de seizoenkaart aan te bieden voor ‘Tweedekans Verkoop’. De pilot loopt tot het einde van dit seizoen.
NEC hoopt via deze pilot ook mensen die net naast een wedstrijdkaart grijpen via de normale verkoop een extra kans te bieden om toch in het stadion aanwezig te zijn. Zeker bij grote wedstrijden gaat de kaartverkoop vaak vrij hard. De koop en verkoop van de tickets vindt plaats via de NEC ticketshop. Verkopen kunnen alleen seizoenkaarthouders en dus niet de supporters met losse wedstrijdtickets. Alle informatie is te vinden op de website van NEC.

When Wilco talks, people listen!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast