%%^*^ UPC

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door vak Oost »

Ontvangst Net5 erg slecht
door Hans Walraven


Donderdag, 26 juli 2007 - NIJMEGEN - Een aantal tv - zenders is in Nijmegen erg slecht te ontvangen. Wie afstemt op Net5, CNN, RTL 7, TMF of MTV kan last hebben van vage of weglopende beelden, 'sneeuw', of in een enkel geval zelfs helemaal geen beeld krijgen.

De problemen doen zich voor in heel Nijmegen, zo blijkt uit de tientallen reacties van lezers op een oproep op de site van De Gelderlander. Bewoners van Lindenholt tot de binnenstad, van Wolfskuil tot Lent lieten weten dat de gewone, analoge ontvangst van een of meerdere van de genoemde zenders al maanden zeer te wensen overlaat. Sommigen hebben het over een storing die al zeker een half jaar duurt. Vooral de slechte ontvangst van NetS5 en CNN zit de gedupeerden hoog. 'Raar dat je voor zenders moet betalen waar je eigenlijk geen gebruik van kunt maken', meldt een lezer uit Nijmegen-Oost.

Overigens hebben niet alleen Nijmegenaren klachten over de technische kwaliteit van de doorgegeven tv-zenders. In Beuningen blijken er regelmatig problemen te zijn met de ontvangst van Een, het eerste Belgische kanaal, in Wijchen willen RTL5 en Veronica nogal eens te storen.

Een paar van de mensen die op de oproep reageerden, veronderstelt dat kabelbedrijf UPC, verantwoordelijk voor de doorgifte van de radio- en tv-zenders in deze regio, met opzet niets doet aan de klachten. 'UPC wil gewoon digitale televisie door de strot duwen', schrijft iemand uit de Voorstenkamp. 'Daar wordt meer geld aan verdiend', denkt een ander. Bij digitale televisie doen zich deze problemen niet voor.

UPC is om commentaar gevraagd maar was gisteren niet in staat te reageren.
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door burp »

net5 en cnn viel wel op te lossen met die nieuwe kabels van http://www.stai.nl maar daarna zijn Ned1 en TMF idd nog erg brak qua kwaliteit.

K03N
Berichten: 5064
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door K03N »

Gisteravond stroom uitgevallen hier in hatert :angryfire: nog meer mensen last van gehad op het forum?

wist niet waar ik het moest plaatsen dus doe ik het maar hier

Gebruikersavatar
Jeroen
Beheerder
Berichten: 2491
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 20:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door Jeroen »

Ik ook. Van 22.30 tot 23.30u.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door vak Oost »

krijg nog wel eens een telefoontje van en over upc
en dan de vraag: wat vind u van upc ?
antwoord: vind er niets van want ben geen lid meer
wedervraag: en waarom bent u dan geen lid meer ?
antwoord: omdat jullie me gek bellen met stompzinnige vragen
en dan even stilte - upc wenst u nog een fijne middag
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
BiT
Berichten: 3812
Lid geworden op: wo 27 aug 2008, 01:35
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door BiT »

Ik ben 2 weken geleden verhuist en moest van XMS (wat helemaal GEWELDIG is) naar UPC.
Inderdaad de kanalen die hierboven staan hebben een erg slechte kwaliteit...

Ben blij als die verbouwing is afgelopen en ik weer naar m'n oude huis terug kan :) (Maar dat heeft niets met die kanalen te maken. TV kijk ik toch nooit)
Ronnie, Bus 6!

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door Michael »

Heb ook XMS. Op zich prima behalve teletekst op digitale tv en telefoon krijg ik niet voor elkaar. Nu bel ik toch meeste mobiel en ben ik daar erg laks in maar toch :)

NiMMA_024
Berichten: 6725
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door NiMMA_024 »

K03N schreef:Gisteravond stroom uitgevallen hier in hatert :angryfire: nog meer mensen last van gehad op het forum?

wist niet waar ik het moest plaatsen dus doe ik het maar hier
lindenholt ook, moest hier de wekker opnieuw zetten, gebeurd alleen als die van t stroom af is, maar heeft niet lang geduurd.
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

NiMMA_024
Berichten: 6725
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door NiMMA_024 »

NiMMA_024 schreef:
K03N schreef:Gisteravond stroom uitgevallen hier in hatert :angryfire: nog meer mensen last van gehad op het forum?

wist niet waar ik het moest plaatsen dus doe ik het maar hier
lindenholt ook, moest hier de wekker opnieuw zetten, gebeurd alleen als die van t stroom af is, maar heeft niet lang geduurd die storing.
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
Jomano
Berichten: 6052
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 22:21
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door Jomano »

NiMMA_024 schreef:
K03N schreef:Gisteravond stroom uitgevallen hier in hatert :angryfire: nog meer mensen last van gehad op het forum?

wist niet waar ik het moest plaatsen dus doe ik het maar hier
lindenholt ook, moest hier de wekker opnieuw zetten, gebeurd alleen als die van t stroom af is, maar heeft niet lang geduurd.
Ahum, kijk eens naar de datum van KO3N's berichtje.......

Nielosss
Berichten: 381
Lid geworden op: ma 06 jul 2009, 14:05
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door Nielosss »

vak Oost schreef:krijg nog wel eens een telefoontje van en over upc
en dan de vraag: wat vind u van upc ?
antwoord: vind er niets van want ben geen lid meer
wedervraag: en waarom bent u dan geen lid meer ?
antwoord: omdat jullie me gek bellen met stompzinnige vragen
en dan even stilte - upc wenst u nog een fijne middag
Goed geantwoord!
Life is whatever you make it, be true don't fake it.. HERE WE ARE AGAIN

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door Don Corleone »

een aantal vraag en antwoorden mbt HDTV, toch de nieuwe standaard die gaat komen.
UPC gaat in komenden maanden de RTL zenders ook in HD doorgeven.

http://www.publiekeomroep.nl/page/nieuws/artikel/427
UPDATE: De NPO geeft antwoord op zes veelgestelde vragen over HDTV
Met de afsluiting van de Tour de France 2009 heeft de publieke omroep dit weekend zijn eerste reeks reguliere High Definition uitzendingen op Nederland 1, 2 en 3 volbracht. Met het aantal programma’s dat in HD-kwaliteit wordt uitgezonden neemt echter ook het aantal publieksvragen over HDTV bij de publieke omroep toe. Daarom hier een aantal antwoorden op veelgestelde vragen over High Definition programmering bij de publieke omroep.

Wilt u meer weten over HDTV? Kijk dan eerst naar eerdere nieuwsartikelen en/of onze veelgestelde vragen.

1. Welke programma’s worden momenteel in HD-kwaliteit uitgezonden?
De uitzendingen rondom de 96e Tour de France (NOS) vormde de aftrap voor regulier aanbod van HDTV in Nederland. Hoewel er nog geen overzicht bestaat van welke programma’s al in HD-kwaliteit zijn en welke niet, zal het aantal programma’s dat in volwaardig HD wordt uitgezonden vanaf nu stapsgewijs toenemen. Steeds meer publieke omroepen zullen overgaan tot het produceren (of laten produceren) van HD programma’s. Daarnaast is de NPO druk bezig om alle buitenlandse series en films, indien beschikbaar, in HD aan te kopen.

2. Hoe kan het dat de kwaliteit van sommige HDTV-kanalen per kanaal verschilt?
Momenteel zijn er twee verschillende soorten HDTV: beeld dat met HD-apparatuur wordt opgenomen (het zogenaamde ‘originele HD-beeld’), en beeld dat niet met HD-apparatuur wordt opgenomen maar later wordt opgewaardeerd naar HD-kwaliteit (het zogenaamde ‘upconverted’ beeld). In het eerste geval kan de bandbreedte die wordt gebruikt om uit te zenden een rol spelen. Zo zenden sommige kanalen via de satelliet in 16 Mb/s uit. Doordat de publieke omroep een zo groot mogelijk publiek wil bereiken zenden wij, in overleg met de distributeurs, in 12 Mb/s uit. Het is onze wens om deze snelheid te verhogen, maar het is nog niet duidelijk wanneer dit technisch haalbaar is. In het tweede geval is de opnameapparatuur bepalend: upconverted beeld zal altijd kwalitatief iets minder sterk zijn als origineel HD-beeld. Steeds meer publieke omroepen zullen daarom overgaan tot het geleidelijk meer produceren (of laten produceren) van HD-programma’s.

3. Hoe kan het dat de beeldstandaard voor sommige kabelaars en satellietaanbieders wordt aangepast?
Een deel van het HD-materiaal dat bij ons binnen komt heeft een onhandelbare hoge standaard voor sommige distributeurs ten opzichte van ander materiaal. Dit omvat onder meer sommige binnenkomende live uitzendingen (zoals de Tour de France) en aangekocht beeld. De publieke omroep moet de onhandelbare hoge standaard van dit materiaal voor kabelaars en satellietaanbieders omzetten naar iets dat zij kunnen verzenden naar de eindgebruiker. Het originele materiaal is simpelweg te groot om door deze aanbieders te kunnen worden verzonden. Het converteren van dergelijk beeldmateriaal wordt ook bij buitenlandse landelijke omroepen als oplossing toegepast.

4. Mijn geluid loopt soms niet synchroon met het HD-beeld op Nederland 1, 2 of 3. Hoe kan dit?
Deze problemen zijn door technische aanpassingen inmiddels verholpen.

5. Ik kan geen Teletekst of gesproken ondertiteling op de HD-kanalen ontvangen. Is dit binnenkort wel mogelijk?
Tijdens het uitzenden wordt Teletekst wel degelijk meegestuurd, maar helaas in een vorm die niet door alle Settopboxen wordt ondersteund. Per 1 september 2009 wordt er een nieuw systeem in gebruik genomen waarmee Teletekst als standaard DVB dienst wordt meegestuurd en door bijna alle typen settopbox wordt ondersteund. Helaas zijn er settopboxen in gebruik die ook dan niet met meegestuurde teletekst signalen kunnen omgaan. Op deze settopboxen moet u terugschakelen naar het gewone TV signaal om teletekst te kunnen bekijken. Dit geldt ook voor DVB ondertiteling. Gesproken Ondertiteling vereist jammer genoeg een grotere aanpassing in de uitzendstraat. Momenteel wordt hier hard aan gewerkt, zodat begin volgend jaar ook Gesproken Ondertiteling op een standaardmanier in de HD-kanalen is verwerkt.

6. Wanneer een film in Full HD wordt uitgezonden, wordt op mijn scherm het beeld weergegeven in 4:3, waardoor er links en rechts twee zwarte balken ontstaan. Dit kan ik met de instellingen van de set-upbox of mijn tv niet weg krijgen. Hoe komt dit?
Veel programma’s worden nu nog geconverteerd van SD- naar HD-kwaliteit. Ongeveer 5 tot 10% van alle uitgezonden programma’s bestaat nog uit 4:3-programmamateriaal, waarbij met zwarte balken links en rechts een standaard HDTV-signaal wordt gemaakt met 16:9 aspect-ratio. Uw HDTV-ontvanger is niet in staat er een ander formaat van te maken. HDTV is namelijk per definitie altijd 16:9. Zolang er naar HDTV geconverteerde 4:3-programma’s worden uitgezonden zal dit probleem blijven bestaan en moet u terugschakelen naar het SD-kanaal om de zwarte balken weg te krijgen. Natuurlijk streven wij ernaar om zo weinig mogelijk in 4:3 uit te zenden, maar dit is in enkele gevallen onvermijdelijk. De enige mogelijkheid is het weglaten van delen boven en onder in beeld. Dit achten wij echter onwenselijk.
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

schuumke
Berichten: 712
Lid geworden op: wo 08 jul 2009, 12:28
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door schuumke »

Ik dacht, ach laat ik Sport 1 er maar bijnemen... Kan je hun &%^$^*# kanaal 1 & 2 niet ontvangen, signaal verlies melding. Alles vervangen, duurste kabels, alles mooi afgeschermd, UPC versterker gekocht á 50,- pleuro, bellen met de klantenservice wat me al 60,- heeft gekost en nog niks. Ben er helemaal klaar mee nu, maar weer opgezegd. Meer mensen hebben er last van en er gewoon niks aan doen, verrekte mongol zooi %^&$#$& UPC!

Gebruikersavatar
BiT
Berichten: 3812
Lid geworden op: wo 27 aug 2008, 01:35
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door BiT »

KPN is ook lekker bezig.. Ze hebben ons internet afgesloten.
Zonder enkele reden :\

Ben nu al 3 dagen aan het bellen maar tot nu toe heeft het nog geen hol geholpen. Schijtzooi. Ben blij als ik weer bij XMS zit.
Ronnie, Bus 6!

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door Don Corleone »

schuumke schreef:Ik dacht, ach laat ik Sport 1 er maar bijnemen... Kan je hun &%^$^*# kanaal 1 & 2 niet ontvangen, signaal verlies melding. Alles vervangen, duurste kabels, alles mooi afgeschermd, UPC versterker gekocht á 50,- pleuro, bellen met de klantenservice wat me al 60,- heeft gekost en nog niks. Ben er helemaal klaar mee nu, maar weer opgezegd. Meer mensen hebben er last van en er gewoon niks aan doen, verrekte mongol zooi %^&$#$& UPC!
dan zit er toch ergens een slecht contact waardoor je iinstraling hebt op de frequentie van die 2 kanalen, en een verstreker lost btw niets op tegen instraling.

ik zeg dit niet om te stangen, maar zo werkt de techniek nu eenmaal.
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

schuumke
Berichten: 712
Lid geworden op: wo 08 jul 2009, 12:28
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door schuumke »

Don Corleone schreef:
schuumke schreef:Ik dacht, ach laat ik Sport 1 er maar bijnemen... Kan je hun &%^$^*# kanaal 1 & 2 niet ontvangen, signaal verlies melding. Alles vervangen, duurste kabels, alles mooi afgeschermd, UPC versterker gekocht á 50,- pleuro, bellen met de klantenservice wat me al 60,- heeft gekost en nog niks. Ben er helemaal klaar mee nu, maar weer opgezegd. Meer mensen hebben er last van en er gewoon niks aan doen, verrekte mongol zooi %^&$#$& UPC!
dan zit er toch ergens een slecht contact waardoor je iinstraling hebt op de frequentie van die 2 kanalen, en een verstreker lost btw niets op tegen instraling.

ik zeg dit niet om te stangen, maar zo werkt de techniek nu eenmaal.
Monteur is geweest, heeft alles doorgemeten en kan geen kink in de kabel vinden... nou jij weer.

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door Don Corleone »

schuumke schreef:
Don Corleone schreef:
schuumke schreef:Ik dacht, ach laat ik Sport 1 er maar bijnemen... Kan je hun &%^$^*# kanaal 1 & 2 niet ontvangen, signaal verlies melding. Alles vervangen, duurste kabels, alles mooi afgeschermd, UPC versterker gekocht á 50,- pleuro, bellen met de klantenservice wat me al 60,- heeft gekost en nog niks. Ben er helemaal klaar mee nu, maar weer opgezegd. Meer mensen hebben er last van en er gewoon niks aan doen, verrekte mongol zooi %^&$#$& UPC!
dan zit er toch ergens een slecht contact waardoor je iinstraling hebt op de frequentie van die 2 kanalen, en een verstreker lost btw niets op tegen instraling.

ik zeg dit niet om te stangen, maar zo werkt de techniek nu eenmaal.
Monteur is geweest, heeft alles doorgemeten en kan geen kink in de kabel vinden... nou jij weer.
instraling kun je niet meten.
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door vak Oost »

fuk tele2
televisie storing in nijmegen
:2up:
Alles komt goed !!

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: %%^*^ UPC

Bericht door jsentani »

vak Oost schreef:fuk tele2
televisie storing in nijmegen
:2up:
Tele 2 storing??
Dit is een %$&%#@* UPC onderwerp, misschien een %#^@%*&$ Tele 2 onderwerp openen?
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door vak Oost »

jsentani schreef:
vak Oost schreef:fuk tele2
televisie storing in nijmegen
:2up:
Tele 2 storing??
Dit is een %$&%#@* UPC onderwerp, misschien een %#^@%*&$ Tele 2 onderwerp openen?
ik zal forum beheer vragen of ze er %%^*^ UPC / tele2 van kunnen maken :wink:
Alles komt goed !!

SamSam
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door SamSam »

Jullie mogen niet praten..
Telfort is echt kut. Mijn Internet ligt er al weken half uit.
- Chuck Norris counted to infinity - twice.

Chuck Norris can tie his shoes with his feet.

jpnec
Berichten: 1722
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door jpnec »

SamSam schreef:Jullie mogen niet praten..
Telfort is echt kut. Mijn Internet ligt er al weken half uit.
Krijg je met die goedkope troep...

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: %%^*^ UPC

Bericht door Kanchelskis »

Telfort internet heb ik nog nooit iemand positief over gehoord..

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door Jackiegoal »

Kanchelskis schreef:Telfort internet heb ik nog nooit iemand positief over gehoord..
Wij zijn gedwongen overgestapt naar Telfort en ook erg ontevreden geweest, maar ze hebben veel aan hun service verbeterd het afgelopen jaar. Nog steeds een afrader met een overbezette betaalde helpdesk, maar wij hebben tegenwoordig geen problemen meer.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: %%^*^ UPC

Bericht door Legendario »

Jackiegoal schreef:
Kanchelskis schreef:Telfort internet heb ik nog nooit iemand positief over gehoord..
Wij zijn gedwongen overgestapt naar Telfort en ook erg ontevreden geweest, maar ze hebben veel aan hun service verbeterd het afgelopen jaar. Nog steeds een afrader met een overbezette betaalde helpdesk, maar wij hebben tegenwoordig geen problemen meer.
Is nog altijd beter dan een onderbezette betaalde helpdesk. :wink:
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten