Ik snap geloof ik niet wat je probeert te zeggen. Ik vraag waar de boosheid tegen boos vandaan komt, en dan kom jij met hoe extreemrechts opkomt door het thema migratie.Polleke schreef: ↑za 10 mei 2025, 00:58OK... ff terug naar de basis.... Donald Trump is verkozen in Amerika vanwege twee redenen: de inflatie en migratie. In Duitsland groeit de AFD enorm, vanwege migratie. In Frankrijk is het om de 6 jaar billenknijpen of Le Pan de grootste wordt: vanwege migratie. In Nederland won de PVV: vanwege migratie... Europees breedt won de rechterflank flink: vanwege migratie en een van de hoofdredenen van Brexit was: migratie.
Wat is jouw uitleg hiervan?
Politiek
Re: Politiek
- Bottendaal
- Contacteer:
Graag even terug naar de basis.Ayub schreef: ↑za 10 mei 2025, 18:52Ik snap geloof ik niet wat je probeert te zeggen. Ik vraag waar de boosheid tegen boos vandaan komt, en dan kom jij met hoe extreemrechts opkomt door het thema migratie.Polleke schreef: ↑OK... ff terug naar de basis.... Donald Trump is verkozen in Amerika vanwege twee redenen: de inflatie en migratie. In Duitsland groeit de AFD enorm, vanwege migratie. In Frankrijk is het om de 6 jaar billenknijpen of Le Pan de grootste wordt: vanwege migratie. In Nederland won de PVV: vanwege migratie... Europees breedt won de rechterflank flink: vanwege migratie en een van de hoofdredenen van Brexit was: migratie.
Migratie is geen probleem, maar mensen geloven graag dat migratie wél een probleem is, want dan kunnen ze de schuld van de problemen waar ze vaak ook zelf van aan de basis staan, afschuiven op anderen; ze stemmen op partijen die migratie een probleem noemen, omdat ze te bang zijn om in de spiegel te kijken.Polleke schreef: ↑za 10 mei 2025, 00:58OK... ff terug naar de basis.... Donald Trump is verkozen in Amerika vanwege twee redenen: de inflatie en migratie. In Duitsland groeit de AFD enorm, vanwege migratie. In Frankrijk is het om de 6 jaar billenknijpen of Le Pan de grootste wordt: vanwege migratie. In Nederland won de PVV: vanwege migratie... Europees breedt won de rechterflank flink: vanwege migratie en een van de hoofdredenen van Brexit was: migratie.
Jammer, vooral voor hunzelf, want als je niet in de spiegel kijkt en handelt op basis van wat je ziet, verbetert je situatie niet.
Al jaren krijgen de nieuwkomers voorrang op woningen terwijl de eigen bevolking geen kant op kan en jaren op een wachtlijst staan.DJTEEF! schreef: ↑za 10 mei 2025, 20:29Migratie is geen probleem, maar mensen geloven graag dat migratie wél een probleem is, want dan kunnen ze de schuld van de problemen waar ze vaak ook zelf van aan de basis staan, afschuiven op anderen; ze stemmen op partijen die migratie een probleem noemen, omdat ze te bang zijn om in de spiegel te kijken.Polleke schreef: ↑za 10 mei 2025, 00:58OK... ff terug naar de basis.... Donald Trump is verkozen in Amerika vanwege twee redenen: de inflatie en migratie. In Duitsland groeit de AFD enorm, vanwege migratie. In Frankrijk is het om de 6 jaar billenknijpen of Le Pan de grootste wordt: vanwege migratie. In Nederland won de PVV: vanwege migratie... Europees breedt won de rechterflank flink: vanwege migratie en een van de hoofdredenen van Brexit was: migratie.
Jammer, vooral voor hunzelf, want als je niet in de spiegel kijkt en handelt op basis van wat je ziet, verbetert je situatie niet.
En als dat al decennia lang het beleid is dan krijg je vanzelf gemor in de samenleving.
Alles komt goed !!
Dit is dus niet waar. Er gaat maar een klein percentage van de sociale huurwoningen naar statushouders. Dat is maar goed ook, want als ze geen voorrang zouden krijgen dan zouden ze jarenlang in een AZC moeten leven, met als gevolg slechtere integratie en meer kosten voor de samenleving, wat de ‘onderbuik’ types dan weer konden gebruiken als argument tegen nieuwkomers.vak Oost schreef: ↑za 10 mei 2025, 21:15Al jaren krijgen de nieuwkomers voorrang op woningen terwijl de eigen bevolking geen kant op kan en jaren op een wachtlijst staan.DJTEEF! schreef: ↑za 10 mei 2025, 20:29Migratie is geen probleem, maar mensen geloven graag dat migratie wél een probleem is, want dan kunnen ze de schuld van de problemen waar ze vaak ook zelf van aan de basis staan, afschuiven op anderen; ze stemmen op partijen die migratie een probleem noemen, omdat ze te bang zijn om in de spiegel te kijken.Polleke schreef: ↑za 10 mei 2025, 00:58OK... ff terug naar de basis.... Donald Trump is verkozen in Amerika vanwege twee redenen: de inflatie en migratie. In Duitsland groeit de AFD enorm, vanwege migratie. In Frankrijk is het om de 6 jaar billenknijpen of Le Pan de grootste wordt: vanwege migratie. In Nederland won de PVV: vanwege migratie... Europees breedt won de rechterflank flink: vanwege migratie en een van de hoofdredenen van Brexit was: migratie.
En als dat al decennia lang het beleid is dan krijg je vanzelf gemor in de samenleving.
Het probleem van het huizen tekort lost zich niet op als een paar statushouders geen voorrang zouden krijgen, het probleem ligt in de basis en dat is te weinig woningen.
Maar goed dat is natuurlijk niet leuk om te zeggen, het is veel makkelijker om te zeggen dat het aan ‘hun’ ligt.
Klopt, Undici. Bovendien vormen asielzoekers slechts 10% van de migranten die naar Nederland komen (en dus gehuisvest moeten worden). Toch hoor ik het kabinet alleen over asielzoekers praten. Voor de rest zijn migranten veelal arbeidsmigranten (die bijvoorbeeld in de vlees- of bloembollenindustrie werken).Undici schreef: ↑zo 11 mei 2025, 08:15Dit is dus niet waar. Er gaat maar een klein percentage van de sociale huurwoningen naar statushouders. Dat is maar goed ook, want als ze geen voorrang zouden krijgen dan zouden ze jarenlang in een AZC moeten leven, met als gevolg slechtere integratie en meer kosten voor de samenleving, wat de ‘onderbuik’ types dan weer konden gebruiken als argument tegen nieuwkomers.vak Oost schreef: ↑za 10 mei 2025, 21:15Al jaren krijgen de nieuwkomers voorrang op woningen terwijl de eigen bevolking geen kant op kan en jaren op een wachtlijst staan.DJTEEF! schreef: ↑za 10 mei 2025, 20:29Migratie is geen probleem, maar mensen geloven graag dat migratie wél een probleem is, want dan kunnen ze de schuld van de problemen waar ze vaak ook zelf van aan de basis staan, afschuiven op anderen; ze stemmen op partijen die migratie een probleem noemen, omdat ze te bang zijn om in de spiegel te kijken.Polleke schreef: ↑za 10 mei 2025, 00:58OK... ff terug naar de basis.... Donald Trump is verkozen in Amerika vanwege twee redenen: de inflatie en migratie. In Duitsland groeit de AFD enorm, vanwege migratie. In Frankrijk is het om de 6 jaar billenknijpen of Le Pan de grootste wordt: vanwege migratie. In Nederland won de PVV: vanwege migratie... Europees breedt won de rechterflank flink: vanwege migratie en een van de hoofdredenen van Brexit was: migratie.
Het probleem van het huizen tekort lost zich niet op als een paar statushouders geen voorrang zouden krijgen, het probleem ligt in de basis en dat is te weinig woningen.
Maar goed dat is natuurlijk niet leuk om te zeggen, het is veel makkelijker om te zeggen dat het aan ‘hun’ ligt.
- Bottendaal
- Contacteer:
Toch is dit ook weer niet het hele verhaal. De afgelopen decennia zijn er heel veel mensen van buiten Nederland in Nederland komen wonen. Asielzoekers danwel arbeidsmigranten. Feit is dat die allemaal een woning moeten hebben, en dat die ook voor meer kinderen zorgen dan de autochtone Nederlandse bevolking.Undici schreef: ↑zo 11 mei 2025, 08:15Dit is dus niet waar. Er gaat maar een klein percentage van de sociale huurwoningen naar statushouders. Dat is maar goed ook, want als ze geen voorrang zouden krijgen dan zouden ze jarenlang in een AZC moeten leven, met als gevolg slechtere integratie en meer kosten voor de samenleving, wat de ‘onderbuik’ types dan weer konden gebruiken als argument tegen nieuwkomers.vak Oost schreef: ↑za 10 mei 2025, 21:15Al jaren krijgen de nieuwkomers voorrang op woningen terwijl de eigen bevolking geen kant op kan en jaren op een wachtlijst staan.DJTEEF! schreef: ↑za 10 mei 2025, 20:29Migratie is geen probleem, maar mensen geloven graag dat migratie wél een probleem is, want dan kunnen ze de schuld van de problemen waar ze vaak ook zelf van aan de basis staan, afschuiven op anderen; ze stemmen op partijen die migratie een probleem noemen, omdat ze te bang zijn om in de spiegel te kijken.Polleke schreef: ↑za 10 mei 2025, 00:58OK... ff terug naar de basis.... Donald Trump is verkozen in Amerika vanwege twee redenen: de inflatie en migratie. In Duitsland groeit de AFD enorm, vanwege migratie. In Frankrijk is het om de 6 jaar billenknijpen of Le Pan de grootste wordt: vanwege migratie. In Nederland won de PVV: vanwege migratie... Europees breedt won de rechterflank flink: vanwege migratie en een van de hoofdredenen van Brexit was: migratie.
De Nederlandse woningmarkt staat al onder druk, door mensen die ouder worden, langer in een woning blijven wonen (ipv bejaardentehuizen), echtscheidingen etc, de aanwas van over de grens komt daar gewoon bij en is dus wel degelijk onderdeel van het probleem.
Extreem rechts..... wow... dat is een statement.Ayub schreef: ↑za 10 mei 2025, 18:52Ik snap geloof ik niet wat je probeert te zeggen. Ik vraag waar de boosheid tegen boos vandaan komt, en dan kom jij met hoe extreemrechts opkomt door het thema migratie.Polleke schreef: ↑za 10 mei 2025, 00:58OK... ff terug naar de basis.... Donald Trump is verkozen in Amerika vanwege twee redenen: de inflatie en migratie. In Duitsland groeit de AFD enorm, vanwege migratie. In Frankrijk is het om de 6 jaar billenknijpen of Le Pan de grootste wordt: vanwege migratie. In Nederland won de PVV: vanwege migratie... Europees breedt won de rechterflank flink: vanwege migratie en een van de hoofdredenen van Brexit was: migratie.
Nederland heeft verre van een 'extreem rechts' historie. Wij zijn juist historisch gezien het land van 'acceptatie'. Duitsland was nog geen 5 jaar geleden het land van 'wir schaffen das'. Inmiddels wint 'rechts' (lees anti migratie partijen) vrijwel elke verkiezing niet alleen in Nederland, maar door heel Europa. Italië, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, de Scandinavische landen, Brexit (het terugpakken van de grenzen), Hongarije, Slowakije.... zelfs Labour won in Groot Britannie niet zonder een statement op migratie.
Waar komt dat vandaan denk je? Waarom gaat dit verder dan alleen Nederland?
Dat is een feit.... woke is ook erg moeilijk om exact uit te leggen. Maar ik denk wel dat Woke een reactie is op iets.Bottendaal schreef: ↑za 10 mei 2025, 10:40Waarom is dat terug naar de basis?Polleke schreef: ↑za 10 mei 2025, 00:58OK... ff terug naar de basis.... Donald Trump is verkozen in Amerika vanwege twee redenen: de inflatie en migratie. In Duitsland groeit de AFD enorm, vanwege migratie. In Frankrijk is het om de 6 jaar billenknijpen of Le Pan de grootste wordt: vanwege migratie. In Nederland won de PVV: vanwege migratie... Europees breedt won de rechterflank flink: vanwege migratie en een van de hoofdredenen van Brexit was: migratie.
Woke is vele malen breder dan migratie.
- Bottendaal
- Contacteer:
Spiritueel…!Polleke schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:04Dat is een feit.... woke is ook erg moeilijk om exact uit te leggen. Maar ik denk wel dat Woke een reactie is op iets.Bottendaal schreef: ↑za 10 mei 2025, 10:40Waarom is dat terug naar de basis?Polleke schreef: ↑za 10 mei 2025, 00:58OK... ff terug naar de basis.... Donald Trump is verkozen in Amerika vanwege twee redenen: de inflatie en migratie. In Duitsland groeit de AFD enorm, vanwege migratie. In Frankrijk is het om de 6 jaar billenknijpen of Le Pan de grootste wordt: vanwege migratie. In Nederland won de PVV: vanwege migratie... Europees breedt won de rechterflank flink: vanwege migratie en een van de hoofdredenen van Brexit was: migratie.
Woke is vele malen breder dan migratie.
Je hebt gelijk, voor de meeste partijen die je noemt zal de term extreem rechts niet juist zijn (radicaal rechts is correcter). Maar ik snap nog steeds niet zo goed waarom je dit punt maakt in reactie op mijn vraag over de woede op woke. Ook een interessant gesprek (volgens mij hebben we hem al eerder gevoerd), maar wel iets anders toch?Polleke schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:03Extreem rechts..... wow... dat is een statement.Ayub schreef: ↑za 10 mei 2025, 18:52Ik snap geloof ik niet wat je probeert te zeggen. Ik vraag waar de boosheid tegen boos vandaan komt, en dan kom jij met hoe extreemrechts opkomt door het thema migratie.Polleke schreef: ↑za 10 mei 2025, 00:58OK... ff terug naar de basis.... Donald Trump is verkozen in Amerika vanwege twee redenen: de inflatie en migratie. In Duitsland groeit de AFD enorm, vanwege migratie. In Frankrijk is het om de 6 jaar billenknijpen of Le Pan de grootste wordt: vanwege migratie. In Nederland won de PVV: vanwege migratie... Europees breedt won de rechterflank flink: vanwege migratie en een van de hoofdredenen van Brexit was: migratie.
Nederland heeft verre van een 'extreem rechts' historie. Wij zijn juist historisch gezien het land van 'acceptatie'. Duitsland was nog geen 5 jaar geleden het land van 'wir schaffen das'. Inmiddels wint 'rechts' (lees anti migratie partijen) vrijwel elke verkiezing niet alleen in Nederland, maar door heel Europa. Italië, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, de Scandinavische landen, Brexit (het terugpakken van de grenzen), Hongarije, Slowakije.... zelfs Labour won in Groot Britannie niet zonder een statement op migratie.
ben wel nieuwsgierig welke partijen je in het huidige bestel dan onder radicaal rechts schaart en welke onder radicaal links.Ayub schreef: ↑di 13 mei 2025, 00:57Je hebt gelijk, voor de meeste partijen die je noemt zal de term extreem rechts niet juist zijn (radicaal rechts is correcter). Maar ik snap nog steeds niet zo goed waarom je dit punt maakt in reactie op mijn vraag over de woede op woke. Ook een interessant gesprek (volgens mij hebben we hem al eerder gevoerd), maar wel iets anders toch?Polleke schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:03Extreem rechts..... wow... dat is een statement.Ayub schreef: ↑za 10 mei 2025, 18:52Ik snap geloof ik niet wat je probeert te zeggen. Ik vraag waar de boosheid tegen boos vandaan komt, en dan kom jij met hoe extreemrechts opkomt door het thema migratie.Polleke schreef: ↑za 10 mei 2025, 00:58OK... ff terug naar de basis.... Donald Trump is verkozen in Amerika vanwege twee redenen: de inflatie en migratie. In Duitsland groeit de AFD enorm, vanwege migratie. In Frankrijk is het om de 6 jaar billenknijpen of Le Pan de grootste wordt: vanwege migratie. In Nederland won de PVV: vanwege migratie... Europees breedt won de rechterflank flink: vanwege migratie en een van de hoofdredenen van Brexit was: migratie.
Zit ik in de buurt als ik stel dat bij jou partijen als FvD, SGP, JA21 en PVV onder radicaal rechts vallen en Denk, PvdD, SP, GL onder radicaal links? Of mis ik er nog een paar?
Geen een natuurlijk. Radicaal/extreem heb je niet in Nederland. Het enige wat hier extreem is, is jodenhaat. Maar dat komt niet vanuit de politieke partijen.
Er is hier onderzoek naar gedaan door politicologen (ik dacht van de UvA), maar ik kan het nu even niet vinden. Ik weet dat het belangrijke verschil tussen radicaal en extreem links/rechts te maken heeft met vergoeilijken van geweld voor het bereiken van doelen, daarom ook dat je in Nederland geen extreem rechts/link hebt. Als ik het me goed herinner werden SP en DENK als radicaal gezien aan de linkerflank, en ik dacht FvD, JA21 en PVV aan de rechter.Curva schreef: ↑di 13 mei 2025, 08:19ben wel nieuwsgierig welke partijen je in het huidige bestel dan onder radicaal rechts schaart en welke onder radicaal links.Ayub schreef: ↑di 13 mei 2025, 00:57Je hebt gelijk, voor de meeste partijen die je noemt zal de term extreem rechts niet juist zijn (radicaal rechts is correcter). Maar ik snap nog steeds niet zo goed waarom je dit punt maakt in reactie op mijn vraag over de woede op woke. Ook een interessant gesprek (volgens mij hebben we hem al eerder gevoerd), maar wel iets anders toch?Polleke schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:03Extreem rechts..... wow... dat is een statement.Ayub schreef: ↑za 10 mei 2025, 18:52Ik snap geloof ik niet wat je probeert te zeggen. Ik vraag waar de boosheid tegen boos vandaan komt, en dan kom jij met hoe extreemrechts opkomt door het thema migratie.Polleke schreef: ↑za 10 mei 2025, 00:58OK... ff terug naar de basis.... Donald Trump is verkozen in Amerika vanwege twee redenen: de inflatie en migratie. In Duitsland groeit de AFD enorm, vanwege migratie. In Frankrijk is het om de 6 jaar billenknijpen of Le Pan de grootste wordt: vanwege migratie. In Nederland won de PVV: vanwege migratie... Europees breedt won de rechterflank flink: vanwege migratie en een van de hoofdredenen van Brexit was: migratie.
Zit ik in de buurt als ik stel dat bij jou partijen als FvD, SGP, JA21 en PVV onder radicaal rechts vallen en Denk, PvdD, SP, GL onder radicaal links? Of mis ik er nog een paar?
Dit is een overzicht tm 2022: https://popu-list.org/
In hun dataset wordt BBB, FVD, PVV en SP als 'radicaal' far left/far right en populistisch gezien.
Deze is ook wel interessant: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/252152 ... belangrijk
en dit over ook links: https://archive.ph/j2kqc
In hun dataset wordt BBB, FVD, PVV en SP als 'radicaal' far left/far right en populistisch gezien.
Deze is ook wel interessant: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/252152 ... belangrijk
Dan vraag ik met wel af waarom een Denk en/of Partij van de Dieren niet radicaal links is..Ayub schreef: ↑di 13 mei 2025, 10:42Dit is een overzicht tm 2022: https://popu-list.org/
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Omdat zij niet pleiten voor het afschaffen van kapitalisme en herverdeling van bezit. Hun agenda gaat vooral over dierenrechten/milieu en antidiscriminatie/minderhedenbeleid.bertje schreef: ↑di 13 mei 2025, 13:07Dan vraag ik met wel af waarom een Denk en/of Partij van de Dieren niet radicaal links is..Ayub schreef: ↑di 13 mei 2025, 10:42Dit is een overzicht tm 2022: https://popu-list.org/
Die andere partijen ook niet voor een vrije markteconomie. Rechts-links is niet meer puur economisch..Jelles schreef: ↑di 13 mei 2025, 15:23Omdat zij niet pleiten voor het afschaffen van kapitalisme en herverdeling van bezit. Hun agenda gaat vooral over dierenrechten/milieu en antidiscriminatie/minderhedenbeleid.bertje schreef: ↑di 13 mei 2025, 13:07Dan vraag ik met wel af waarom een Denk en/of Partij van de Dieren niet radicaal links is..Ayub schreef: ↑di 13 mei 2025, 10:42Dit is een overzicht tm 2022: https://popu-list.org/
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Eens, maar ik vind Denk in dat opzicht vaak nog best meevallen in hun radicalisme. Eerder populistisch naar een specifieke achterban toe.bertje schreef: ↑di 13 mei 2025, 15:25Die andere partijen ook niet voor een vrije markteconomie. Rechts-links is niet meer puur economisch..Jelles schreef: ↑di 13 mei 2025, 15:23Omdat zij niet pleiten voor het afschaffen van kapitalisme en herverdeling van bezit. Hun agenda gaat vooral over dierenrechten/milieu en antidiscriminatie/minderhedenbeleid.bertje schreef: ↑di 13 mei 2025, 13:07Dan vraag ik met wel af waarom een Denk en/of Partij van de Dieren niet radicaal links is..Ayub schreef: ↑di 13 mei 2025, 10:42Dit is een overzicht tm 2022: https://popu-list.org/
PvdD lijkt me inmiddels wel naar radicaal links aan het opschuiven. Ze hebben in ieder geval een steeds groter wordende radicale tak. Die is groter geworden sinds het falen van Bij1 en de boosheid van de radicale tak van GL op de samenwerking met de PvdA en de gematigde standpunten van Timmermans t.o.v. Israël. En ook economisch zijn ze bij de PvdD inmiddels wel steeds dichter tegen het antikapitalisme aanzittend. Beetje de progressieve variant van de SP.
Al moet ik ook zeggen dat de PvdD hier in de raad in Groningen wel regelmatig ook pragmatischer is in de opstelling, maar dat wisselt ook een beetje per afdeling.
Ja eens. Dat zelfde geldt bijvoorbeeld ook voor BBB. Zal ook te maken hebben met 'jongere' partijen waarbij wellicht nog meer verschillen kunnen zitten tussen landelijke en lokale lijn.Gijscoman schreef: ↑di 13 mei 2025, 17:40Eens, maar ik vind Denk in dat opzicht vaak nog best meevallen in hun radicalisme. Eerder populistisch naar een specifieke achterban toe.bertje schreef: ↑di 13 mei 2025, 15:25Die andere partijen ook niet voor een vrije markteconomie. Rechts-links is niet meer puur economisch..Jelles schreef: ↑di 13 mei 2025, 15:23Omdat zij niet pleiten voor het afschaffen van kapitalisme en herverdeling van bezit. Hun agenda gaat vooral over dierenrechten/milieu en antidiscriminatie/minderhedenbeleid.bertje schreef: ↑di 13 mei 2025, 13:07Dan vraag ik met wel af waarom een Denk en/of Partij van de Dieren niet radicaal links is..Ayub schreef: ↑di 13 mei 2025, 10:42Dit is een overzicht tm 2022: https://popu-list.org/
PvdD lijkt me inmiddels wel naar radicaal links aan het opschuiven. Ze hebben in ieder geval een steeds groter wordende radicale tak. Die is groter geworden sinds het falen van Bij1 en de boosheid van de radicale tak van GL op de samenwerking met de PvdA en de gematigde standpunten van Timmermans t.o.v. Israël. En ook economisch zijn ze bij de PvdD inmiddels wel steeds dichter tegen het antikapitalisme aanzittend. Beetje de progressieve variant van de SP.
Al moet ik ook zeggen dat de PvdD hier in de raad in Groningen wel regelmatig ook pragmatischer is in de opstelling, maar dat wisselt ook een beetje per afdeling.