Wat bedoel je met 'hij wil het liefste dat de PVV wordt buitengesloten'? Hij is het niet met ze eens en vind het een verwerpelijke partij, dan is het toch logisch dat hij niet wil dat ze aan de macht komen? Net als die 2.4 miljoen wordt in iedere coalitie een groot aantal kiezers 'uitgesloten' (om die terminologie aan te houden). Het huidige kabinet heeft 88 zetels (in de huidige peilingen aanzienlijk minder). Al die andere zetels staan dus voor mensen die volgens jou worden uitgesloten?Polleke schreef: ↑za 06 jul 2024, 12:29Ik zeg nergens dat hij een coalitie moet ondersteunen. Ik zeg dat hij de partijen veroordeeld die dat wel doen en dat hij het liefste wilt dat de PVV buitengesloten wordt. En dan sluit je dus 2.4 miljoen mensen uit.Ayub schreef: ↑za 06 jul 2024, 12:18Het gaat er toch in de Nederlandse politiek om dat je een coalitie vormt met partijen waar je het enigszins eens zal worden. Het zou echt extreem raar zijn als Timmermans nu Wilders of de coalitie zou gaan steunen omdat er veel stemmen die kant op zijn gegaan. Partijen verkondigen hun standpunt, en krijgen op basis daarvan stemmen en dus zetels. Ze komen vervolgens op voor de mensen die op hun hebben gestemd omdat ze het met je eens zijn, niet voor de mensen die NIET op je hebben gestemd. Op dezelfde manier zou Wilders nooit met D66 samenwerken. Dat heeft niets te maken met negeren of uitsluiten van de kiezer, dat heeft te maken met het vertegenwoordigen van JOUW kiezer. Iedere andere manier van politiek voeren zou populistisch en ondemocratisch zijn.Polleke schreef: ↑za 06 jul 2024, 11:59Er is niks mis met oppositie voeren. Maar ik erger me dood aan die man, en dat zeg ik na 20 jaar PvdA stemmen. Hij accepteert simpelweg de verkiezingsuitslag niet, is witheet op de VVD, NRC en BBB omdat ze puur de Nederlandse richtlijnen volgen van een kabinet vormen met de grootste partij. Hij wil feitelijk dat de PVV uitgesloten wordt, waarmee hij de stem van ruim 2.4 miljoen Nederlanders wil negeren en uitsluiten. Hij roept dat de PVV 1 miloen Nederlanders wilt uitsluiten, en sluit zelf liever 2,4 miljoen Nederlanders uit. Dat is geen oppositie-voeren meer. Ik zie in hem dezelfde woede als bij Melkert nadat Fortuyn de verkiezingen won. Hij snapt er echt helemaal niks van. Hij snapt het echt niet gewoon, dan is het trieste aan het hele verhaal.Midas schreef: ↑za 06 jul 2024, 11:33Jetten heeft volgens mij gewoon een tijd bij prorail gewerkt, wilders niet die is militair geweest en sindsdien beroepspoliticus.FC Hilversum schreef: ↑za 06 jul 2024, 11:15Lachwekkend om de te zeggen dat het onze eigen schuld is door pvv te stemmen. Nee de overige partijen gedragen zich fTsoenlijk en komen inhoudelijk met oplossingen? Die timmermans die meteen weer begint te schreeuwen omdat hij zijn zin niet heeft gekregen. Het is toch een grote wanvertoning! We zouden de politiek anders moeten inrichten, gewoon moeten minimum leeftijd van bijvoorbeeld 40 jaar oud zijn zodat de mensem in de kamer ook zelf eerst een normale baan hebben gehad. Zo’n klaver heeft en jetten hebben nog nooit een commercieel bedrijf van dichtbij gezien. Maar bepalen wel wat deze bedrijven moeten doen.bertje schreef: ↑vr 05 jul 2024, 15:33
Het is wel tot een schrijnend niveau afgedaald. Wij Nederlanders hebben er zelf om gevraagd door massaal op Wilders te stemmen, maar mijn god. Naast Wilders, Agema en Bosma lijkt het wel of geen enkele PVV'er de basisschool heeft afgemaakt. En die moeten dan deels komend jaar ons land gaan besturen, dat gaat echt een gênante bedoening worden. En dan dat Twittergedrag, kan er niet een wet komen die politici verbied op Twitter te zitten? En al die linkse partijen lekker mee heulen in de manier van politiek bedrijven wat de PVV al jaren doet. Het gaat al lang niet meer over de inhoud, maar elkaar pakken op oude uitspraken, elkaar zo hard mogelijk dissen tijdens een debat, een zo stevig mogelijke tweet of TikTok filmpje eruit gooien om steun te scoren. De inhoud is een ondergeschoven kindje, en dat in deze tijden. Zien die snuiters in Den Haag dat zelf niet??
En Timmermans voert gewoon oppositie, of is dat ineens niet meer OK? Hij vertegenwoordigt mijn stem op een goede manier - fuck dit bruinrechtse racisten kabinet.
Laat ik het eens omdraaien: Stel PvdA/GL wordt bij de volgende verkiezingen de grootste. Moet Wilders dan opeens pro-immigratie worden? Moet VVD dan opeens voor hogere inkomstenbelasting worden? Dat slaat toch helemaal nergens op?
Ook zeg ik dat hij het onderwerp negeert. Mensen die tegen migratie automatisch afdoet als racisten, helemaal als de oorzaak van 'het tegen zijn' om cultuur of religie gaat. Ik heb Wilders nog nooit iets horen zeggen over iemands huidskleur.
En dat hij negeert niet alleen wat er gaande is in heel Europa, maar vooral waarom dat gebeurd. Dan sta je met je beide beentjes niet in de maatschappij. Het gaat mij om het puur negeren van de oorzaken, de redenen van dit alles. Maar het ondertussen wel veroordelen.
Laat ik het anders vragen: Hoe vind jij dat een oppositieleider zich nu zou moeten gedragen tegenover coalitiepartijen waarmee hij het grondig oneens is? Voorbeeld van Wilders aanhouden? Die heeft jarenlang de kiezers van grotere partijen 'uitgesloten' toch, door zo hevig oppositie te voeren?
Ja maar nogmaals, dat is toch hoe het werkt in de politiek? Je spreekt je uit voor de thema's die je belangrijk vind. Als hij dit thema volgens jou negeert zal dat misschien stemmen kosten, maar hij heeft toch totaal geen verplichting om een thema te behandelen?Polleke schreef: ↑za 06 jul 2024, 12:29Ook zeg ik dat hij het onderwerp negeert. Mensen die tegen migratie automatisch afdoet als racisten, helemaal als de oorzaak van 'het tegen zijn' om cultuur of religie gaat. Ik heb Wilders nog nooit iets horen zeggen over iemands huidskleur.
En dat hij negeert niet alleen wat er gaande is in heel Europa, maar vooral waarom dat gebeurd. Dan sta je met je beide beentjes niet in de maatschappij. Het gaat mij om het puur negeren van de oorzaken, de redenen van dit alles. Maar het ondertussen wel veroordelen.
Dat hij mensen die tegen migratie zijn automatisch afdoet als racisten hebben we het volgens mij eerder over gehad. Dat is gewoon echt onzin.