Rockconcert en festivaltopic

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
TT
Contacteer:

Re: Rockconcert en festivaltopic

Bericht door TT »

DJTEEF! schreef:
za 13 jan 2024, 08:09
Mark Ariaans schreef:
za 13 jan 2024, 00:06
De Red show van De Staat net achter de rug. Zo, wat vet!! Van alle albums minimaal een nummer gespeeld. 'Meet the devil' nog nooit eerder live gezien. En mijn set compleet, want eindelijk met alle bandleden op de foto. En dat was pas de eerste avond van de drie. Wat een band.
Was het uitverkocht daaro?

Ik ga volgende week naar geel hier.
Cool Mark! Ik ga zaterdag ook naar geel.

Mark Ariaans
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Mark Ariaans »

Red en Yellow wel, Blue nog niet.

Mark Ariaans
Beheerder
Contacteer:

Red, Yellow en Blue achter de rug. Wat een gave concerten! Zal geen spoilers geven, maar zelfs een nummer gehad dat ze nog nooit eerder live gespeeld hebben. Blue is krankzinnig gaaf. Heb nu ook een setlist met alle handtekeningen. Wat een weekend.

jackkreta
Contacteer:

Bericht door jackkreta »

Mark Ariaans schreef:
ma 15 jan 2024, 00:39
Red, Yellow en Blue achter de rug. Wat een gave concerten! Zal geen spoilers geven, maar zelfs een nummer gehad dat ze nog nooit eerder live gespeeld hebben. Blue is krankzinnig gaaf. Heb nu ook een setlist met alle handtekeningen. Wat een weekend.
Gaaf man!
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

harold
Contacteer:

Bericht door harold »

Heb ze in 2022 drie keer gezien (Dauwpop, 013 en voorprogramma Biffy Clyro). Echt een vette live-act inderdaad en Torre is een prachtige vent.

Maar ik dacht eigenlijk dat het minder leuk zou zijn met die drie verschillende (kleuren) shows. Het lijkt mij leuker om bij een show alle genres te horen en niet bijvoorbeeld alleen de dansbare nummers.

DJTEEF!
Contacteer:

Bericht door DJTEEF! »

harold schreef:
ma 15 jan 2024, 19:43
Heb ze in 2022 drie keer gezien (Dauwpop, 013 en voorprogramma Biffy Clyro). Echt een vette live-act inderdaad en Torre is een prachtige vent.

Maar ik dacht eigenlijk dat het minder leuk zou zijn met die drie verschillende (kleuren) shows. Het lijkt mij leuker om bij een show alle genres te horen en niet bijvoorbeeld alleen de dansbare nummers.
De variatie vond ik ook altijd leuk, dus ik ben benieuwd!

Mark Ariaans
Beheerder
Contacteer:

harold schreef:
ma 15 jan 2024, 19:43

Alle drie de shows waren fantastisch. Zowel rood als geel waren uitermate dansbaar, en blauw was simpelweg schitterend. Wil geen setlists en dergelijke weggeven, want dat is wellicht niet leuk voor diegenen die naar Doornroosje gaan. Maar eerlijk waar, het was een fantastisch weekend.

Mark Ariaans
Beheerder
Contacteer:

Nou Doornroosje is geweest kan hij denk ik wel?

Was echt top in Londen. Zaterdag bij rood al meteen een foto gescoord met Tim (en een photobomb van Torre) want die ontbrak nog in mijn verzameling.

Blauw was mijn persoonlijke favoriet. Twee drumstellen (!), waarvoor ze speciaal Bram Hakkens hadden ingevlogen. Luther was gemaakt hiervoor, maar het klonk de hele avond echt onmeunig vet.

Na afloop nog leuk praatje gemaakt met Bram. Rocco beklaagde zich over dronken Schotten maar leek tevreden met de 2-2 tegen Feyenoord. En ik heb een setlist van blauw met de handtekeningen van alle bandleden (incluis Bram Hakkens) die ingelijst boven mijn bureau gaat. Echt een topweekend.

harold
Contacteer:

Bericht door harold »

Gaaf man. Wat ik mij afvraag, hoe populair is De Staat in het buitenland? Is toch een sound die ook internationaal goed moet aanslaan. Hier verkopen ze met gemak de grotere zalen uit. Maar hoeveel mensen waren er in Londen? En hoe zou dat verder in Europa zijn?

DR
Contacteer:

Bericht door DR »

Buitenland is toch een ander verhaal. Zelfs een baanbrekende Nederlandse band als de Urban Dance Squad kwam er internationaal niet doorheen.

Mark Ariaans
Beheerder
Contacteer:

harold schreef:
vr 26 jan 2024, 07:32
Gaaf man. Wat ik mij afvraag, hoe populair is De Staat in het buitenland? Is toch een sound die ook internationaal goed moet aanslaan. Hier verkopen ze met gemak de grotere zalen uit. Maar hoeveel mensen waren er in Londen? En hoe zou dat verder in Europa zijn?
Helaas is de concurrentie groot. Heb ze twee keer in Manchester gezien en nu drie keer in Londen, maar dat zijn standaard zaaltjes met een capaciteit van 300-500 man. Londen was max 375, geloof ik, en blauw was niet helemaal uitverkocht. Rocco zei nog dat hij op zondag zijn kont niet kon keren op het podium met die twee drumstellen en dat hij uitkeek naar meer ruimte in Doornroosje. Voordeel is wel dat je daardoor na elke set ruim de tijd krijgt voor een praatje en een foto, want ze komen altijd naar de merch stand na afloop. Maar de aantallen zijn echt miniem vergeleken met NL, Belgie enz. Niemand kent ze hier als je de naam noemt.

TT
Contacteer:

Bericht door TT »

Mark Ariaans schreef:
vr 26 jan 2024, 08:41
harold schreef:
vr 26 jan 2024, 07:32
Helaas is de concurrentie groot. Heb ze twee keer in Manchester gezien en nu drie keer in Londen, maar dat zijn standaard zaaltjes met een capaciteit van 300-500 man. Londen was max 375, geloof ik, en blauw was niet helemaal uitverkocht. Rocco zei nog dat hij op zondag zijn kont niet kon keren op het podium met die twee drumstellen en dat hij uitkeek naar meer ruimte in Doornroosje. Voordeel is wel dat je daardoor na elke set ruim de tijd krijgt voor een praatje en een foto, want ze komen altijd naar de merch stand na afloop. Maar de aantallen zijn echt miniem vergeleken met NL, Belgie enz. Niemand kent ze hier als je de naam noemt.
De gele show gezien in Doornroosje. Was (zoals altijd bij de Staat) retestrak. Zaten een paar rustigere stukken in (waaronder een lang uitgerekt Habibi), dat had voor mij persoonlijk niet gehoeven. In ieder geval de hele avond genoten. Zelfs na 10+ keer live gezien, van het oude Doornroosje en de Vereeniging tot Pink- en Appelpop. Vond het vooral ook prettig dat er veel 'oudere' nummers tussen zaten ook.

jackkreta
Contacteer:

Bericht door jackkreta »

Fantastische liveband, vorige keer in de Arena ook gezien:
https://www.ad.nl/show/australische-roc ... 1f32fe3f53

https://youtu.be/s3nEAmt5AZ8

Bovenstaande clip is uit de tour van1978 en ze dedenook de Vereeniging aan, voor mij hardste concert ever.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

harold
Contacteer:

Bericht door harold »

Heb ze nog in de oude Goffert gezien bij Monsters of Rock. Maar AC/DC niet zo mijn ding.

Zaterdag Frozen Soul in Doornroosje gezien. Was moddervet!

Plaats reactie