IJshockey

Discussies over alle andere sporten!
vak O
Berichten: 182
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:34
Contacteer:

IJshockey

Bericht door vak O »

Aankomende week word er veel meer duidelijk wat de toekomst betreft van Nijmegen , er is een groep ijshockeyliefhebbers die er alles aan doen om volgend seizoen weer echt nijmeegs te krijgen met nijmeegse jongens en een paar harde canadezen .
Ik hoop dat deze nieuwe groep t lukt om alles op poten te krijgen ,zelf heb ik er alle vertrouwen in!!!

vak O
Berichten: 182
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:34
Contacteer:

Re: ijshockey in Nijmegen

Bericht door vak O »

De Nederlandse IJshockeybond heeft het lidmaatschap van Nijmegen Emperors opgezegd. Aanleiding is de mededeling van ijshal het Triavium geen ijs meer te verhuren aan de groep die de afgelopen jaren het ijshockey in Nijmegen regelde. Daarmee komt de weg vrij voor de nieuwe initiatiefnemers.


Dat heeft het bestuur van de Nederlandse IJshockeybond met unanieme stemmen besloten. De beslissing betekent waarschijnlijk de nekslag voor plannen van de groep rond Jan Driessen. Hoewel afgelopen maand de BV rond de Emperors failliet was verklaard, bleef de stichting die lid is van de Nederlandse IJshockeybond gewoon bestaan. Van daaruit wilde de groep een doorstart realiseren.
De ijshal in Nijmegen, het Triavium, liet echter vorige week weten hier in geen geval aan mee te willen werken. ‘Ik doe geen zaken meer met Emperors of een afgeleide daarvan. Ik heb al verscheidene malen per brief aangegeven bij de stichting Emperors en bij diens bv's dat ik ze geen ijs meer zal verhuren. Op die brieven is nooit een antwoord gekomen. Ze blijken niet voldoende betrouwbaar om zaken mee te doen', liet ijsbaandirecteur Wim van Duijnhoven van Triavium vorige week in dagblad de Gelderlander weten.

Zonder ijs is het niet mogelijk om ijshockey te spelen, wat voor de NIJB reden is om in actie te komen. De bond maakt daarbij gebruik van de opzegtermijn zoals die in de reglementen is opgenomen. De stichting van de Emperors is per 1 juli 2007 geen lid meer van de bond en kan dus ook geen team meer inschrijven voor de Eredivisie. Naar verluid werden er na het veto van de ijsbaan pogingen gedaan elders in Nederland ijs te verwerven. Ook werden via contacten bij de gemeente geprobeerd het Triavium op andere gedachten te brengen.

De nieuwe initiatiefgroep die twee weken geleden voor het eerst naar buiten trad, krijgt de medewerking van het ijsbaan. Zo wordt de vaste speelavond van het Nijmeegse ijshockey, de vrijdag, voorlopig vrijgehouden. Als de nieuwe organisatie voldoet aan een aantal voorwaarden kan deze groep ijstijd krijgen bij de baan in Nijmegen. De nieuwe groep wil door middel van een coöperatie komend seizoen een team in de Eredivisie brengen. Uiterlijk op 1 juli wil deze groep zekerheid bieden over de continuatie van het topijshockey in de Keizerstad.


Ik juich dit toe!!!!!! :cheer:

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: ijshockey in Nijmegen

Bericht door Don Corleone »

vak O schreef:De Nederlandse IJshockeybond heeft het lidmaatschap van Nijmegen Emperors opgezegd. Aanleiding is de mededeling van ijshal het Triavium geen ijs meer te verhuren aan de groep die de afgelopen jaren het ijshockey in Nijmegen regelde. Daarmee komt de weg vrij voor de nieuwe initiatiefnemers.


Dat heeft het bestuur van de Nederlandse IJshockeybond met unanieme stemmen besloten. De beslissing betekent waarschijnlijk de nekslag voor plannen van de groep rond Jan Driessen. Hoewel afgelopen maand de BV rond de Emperors failliet was verklaard, bleef de stichting die lid is van de Nederlandse IJshockeybond gewoon bestaan. Van daaruit wilde de groep een doorstart realiseren.
De ijshal in Nijmegen, het Triavium, liet echter vorige week weten hier in geen geval aan mee te willen werken. ‘Ik doe geen zaken meer met Emperors of een afgeleide daarvan. Ik heb al verscheidene malen per brief aangegeven bij de stichting Emperors en bij diens bv's dat ik ze geen ijs meer zal verhuren. Op die brieven is nooit een antwoord gekomen. Ze blijken niet voldoende betrouwbaar om zaken mee te doen', liet ijsbaandirecteur Wim van Duijnhoven van Triavium vorige week in dagblad de Gelderlander weten.

Zonder ijs is het niet mogelijk om ijshockey te spelen, wat voor de NIJB reden is om in actie te komen. De bond maakt daarbij gebruik van de opzegtermijn zoals die in de reglementen is opgenomen. De stichting van de Emperors is per 1 juli 2007 geen lid meer van de bond en kan dus ook geen team meer inschrijven voor de Eredivisie. Naar verluid werden er na het veto van de ijsbaan pogingen gedaan elders in Nederland ijs te verwerven. Ook werden via contacten bij de gemeente geprobeerd het Triavium op andere gedachten te brengen.

De nieuwe initiatiefgroep die twee weken geleden voor het eerst naar buiten trad, krijgt de medewerking van het ijsbaan. Zo wordt de vaste speelavond van het Nijmeegse ijshockey, de vrijdag, voorlopig vrijgehouden. Als de nieuwe organisatie voldoet aan een aantal voorwaarden kan deze groep ijstijd krijgen bij de baan in Nijmegen. De nieuwe groep wil door middel van een coöperatie komend seizoen een team in de Eredivisie brengen. Uiterlijk op 1 juli wil deze groep zekerheid bieden over de continuatie van het topijshockey in de Keizerstad.


Ik juich dit toe!!!!!! :cheer:

hoevaak is Nijmegen al wel niet falliet verklaard?
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

Necco
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 11:27
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door Necco »

Vaak, maar dit is geen faillisement...


Hoop wel dat er een doorstart komt, avondje ijshockey is toch altijd wel erg gezellig. Vooral als je met mensen gaat die er helemaal niets van snappen
Soms is `t beter iets moois te verliezen dan dat je `t nooit hebt gehad

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22627
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door burp »

dat hele triavium is zelfd e nekslag voor het ijshockey geweest; veel duurder dan heyendaal en een hoop lui komen gewoon niet naar dukenburg ervoor. Daarnaast natuurlijk al jaren wanbeleid en noodgrepen.

Gewoon een compleet nieuwe organisatie regelen, nieuwe naam, alleen maar NL spelers en desnoods in de eerste divisie gaan spelen maar wel een band met het publiek, stad regelen.

vak O
Berichten: 182
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:34
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door vak O »

Dat is ook waar nu naar toe gewerkt word een nieuwe naam nieuwe organisatie en veel heel veel nijmeegse jongens aangevuld met bijv. een Steve Kruize die graag nog een jaar in Nijmegen wil spelen en daar komen de mensen voor kijken

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 966
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:58
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door Daan »

vak O schreef:Dat is ook waar nu naar toe gewerkt word een nieuwe naam nieuwe organisatie en veel heel veel nijmeegse jongens aangevuld met bijv. een Steve Kruize die graag nog een jaar in Nijmegen wil spelen en daar komen de mensen voor kijken
En moet dat team (weer) bovenin kunne meedraaien?

vak O
Berichten: 182
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:34
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door vak O »

Daan schreef:
vak O schreef:Dat is ook waar nu naar toe gewerkt word een nieuwe naam nieuwe organisatie en veel heel veel nijmeegse jongens aangevuld met bijv. een Steve Kruize die graag nog een jaar in Nijmegen wil spelen en daar komen de mensen voor kijken
En moet dat team (weer) bovenin kunne meedraaien?

Niet noodzakelijk maar we willen wel spektakel dus dat je naar huis gaat dat ze wel alles hebben gegeven en niet zoals dit jaar met die bange zweden die niks kunnen uitdelen , we willen weer naar t canadeese ijshockey toe.
Maar de plannen zijn wel goed , ik heb er goed gevoel bij alles hangt natuurlijk ook af van de publieke belangstelling .
De insteek is ook om de seizoenkaarten en de entree goedkoop te maken zodat we meer publiek krijgen en dus meer sfeer

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door CHEF »

vak O schreef:
Daan schreef:
vak O schreef:Dat is ook waar nu naar toe gewerkt word een nieuwe naam nieuwe organisatie en veel heel veel nijmeegse jongens aangevuld met bijv. een Steve Kruize die graag nog een jaar in Nijmegen wil spelen en daar komen de mensen voor kijken
En moet dat team (weer) bovenin kunne meedraaien?

Niet noodzakelijk maar we willen wel spektakel dus dat je naar huis gaat dat ze wel alles hebben gegeven en niet zoals dit jaar met die bange zweden die niks kunnen uitdelen , we willen weer naar t canadeese ijshockey toe.
Maar de plannen zijn wel goed , ik heb er goed gevoel bij alles hangt natuurlijk ook af van de publieke belangstelling .
De insteek is ook om de seizoenkaarten en de entree goedkoop te maken zodat we meer publiek krijgen en dus meer sfeer
Mascotte erbij halen

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 966
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:58
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door Daan »

vak O schreef:
Daan schreef:
vak O schreef:Dat is ook waar nu naar toe gewerkt word een nieuwe naam nieuwe organisatie en veel heel veel nijmeegse jongens aangevuld met bijv. een Steve Kruize die graag nog een jaar in Nijmegen wil spelen en daar komen de mensen voor kijken
En moet dat team (weer) bovenin kunne meedraaien?

Niet noodzakelijk maar we willen wel spektakel dus dat je naar huis gaat dat ze wel alles hebben gegeven en niet zoals dit jaar met die bange zweden die niks kunnen uitdelen , we willen weer naar t canadeese ijshockey toe.
Maar de plannen zijn wel goed , ik heb er goed gevoel bij alles hangt natuurlijk ook af van de publieke belangstelling .
De insteek is ook om de seizoenkaarten en de entree goedkoop te maken zodat we meer publiek krijgen en dus meer sfeer
Klinkt goed! :tu:

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door Bleum »

Daan schreef:
vak O schreef:

Niet noodzakelijk maar we willen wel spektakel dus dat je naar huis gaat dat ze wel alles hebben gegeven en niet zoals dit jaar met die bange zweden die niks kunnen uitdelen , we willen weer naar t canadeese ijshockey toe.
Maar de plannen zijn wel goed , ik heb er goed gevoel bij alles hangt natuurlijk ook af van de publieke belangstelling .
De insteek is ook om de seizoenkaarten en de entree goedkoop te maken zodat we meer publiek krijgen en dus meer sfeer
Klinkt goed! :tu:
:withstupid: Ben een paar keer wezen kijken, maar 12 euro gaat nergens over.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

BIESKE
Berichten: 6749
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:40
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door BIESKE »

burp schreef:dat hele triavium is zelfd e nekslag voor het ijshockey geweest
:withstupid: :withstupid:

vak O
Berichten: 182
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:34
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door vak O »

Bleum schreef:
Daan schreef:
vak O schreef:

Niet noodzakelijk maar we willen wel spektakel dus dat je naar huis gaat dat ze wel alles hebben gegeven en niet zoals dit jaar met die bange zweden die niks kunnen uitdelen , we willen weer naar t canadeese ijshockey toe.
Maar de plannen zijn wel goed , ik heb er goed gevoel bij alles hangt natuurlijk ook af van de publieke belangstelling .
De insteek is ook om de seizoenkaarten en de entree goedkoop te maken zodat we meer publiek krijgen en dus meer sfeer
Klinkt goed! :tu:
:withstupid: Ben een paar keer wezen kijken, maar 12 euro gaat nergens over.
dat willen ze echt ver naar beneden halen ik dacht naar de 7,50 zoiets maar nog even afwachten

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10403
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door TT »

Het beste wat ze kunnen doen is die hele boel een keer opdoeken.....Er is daar volgens mij nog geen jaar voorbij gegaan zonder dat er een faillisement dreigt. Altijd wel iets aan de hand.....

Gebruikersavatar
Jomano
Berichten: 6052
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 22:21
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door Jomano »

TT schreef:Het beste wat ze kunnen doen is die hele boel een keer opdoeken.....Er is daar volgens mij nog geen jaar voorbij gegaan zonder dat er een faillisement dreigt. Altijd wel iets aan de hand.....
Lijkt vitesse wel. :yes:

vak O
Berichten: 182
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:34
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door vak O »

T enige verschil is bij t voetbal mag je miljoenenschulden hebben maar als je bij t ijshockey 20.000 eurotjes tekort komt is t gelijk over en uit , dat is t verschil.
MAAR IK HEB VERTROUWEN!!!!!!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door Harold Bastiaans »

Bleum schreef:
Daan schreef:
vak O schreef:

Niet noodzakelijk maar we willen wel spektakel dus dat je naar huis gaat dat ze wel alles hebben gegeven en niet zoals dit jaar met die bange zweden die niks kunnen uitdelen , we willen weer naar t canadeese ijshockey toe.
Maar de plannen zijn wel goed , ik heb er goed gevoel bij alles hangt natuurlijk ook af van de publieke belangstelling .
De insteek is ook om de seizoenkaarten en de entree goedkoop te maken zodat we meer publiek krijgen en dus meer sfeer
Klinkt goed! :tu:
maar 12 euro gaat nergens over.
Klopt, maar dat is met alles. Alsof NEC voor de betalende supporters zoveel brengt.
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

vak O
Berichten: 182
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:34
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door vak O »

Het bestuur van Emperors IJshockey Nijmegen heeft het IJshockeyinitiatief Moenen anno 2007, de groep rond initiatiefnemer Ronald Diehle, uitgenodigd om samen het ijshockeyseizoen 2007-2008 op te zetten.

Emperors doet dit vanuit het belang van het Nijmeegse ijshockey nadat de Gemeente Nijmegen beide partijen voorstelde om een onderlinge competitie aan te gaan.

Kernpunt in de discussie is de beschikbaarheid van ijs. Onlangs liet de directeur van het Triavium weten het ijs onder geen beding aan Emperors te willen verhuren. Omdat er een overduidelijke verantwoordelijkheid is van de Gemeente Nijmegen voor het Nijmeegse IJshockey én de handelwijze van de directeur van het Triavium legde Emperors dit punt bij de wethouder op tafel. Deze bedacht een regeling waarbij beide partijen een “businessplan” opstellen en aanbieden aan de directeur van het Triavium. Deze mag de plannen beoordelen en op basis daarvan kiezen wie het ijs mag huren. Aspecten van het plan zijn de binding van de groep met Nijmegen, de samenwerking met de Vereniging voor Jeugdijshockey in Nijmegen, de deugdelijkheid van het bestuur, de transparantie van de organisatie, de beschikbaarheid van een licentie van de NIJB, de duurzaamheid van het beleid en de sponsorovereenkomsten en de transparantie van de bedrijfsvoering.

Emperors vindt het hoogst opmerkelijk dat beide groepen door de Gemeente Nijmegen tegen elkaar worden uitgespeeld met als mogelijk resultaat dat er helemaal géén ijshockey in Nijmegen zal zijn. Daarnaast vreest Emperors dat de directeur van het Triavium zwaar bevooroordeeld is getuige zijn uitlatingen in de regionale pers dat Emperors absoluut niet in aanmerking komt voor het huren van ijs. Onlangs nog bood de hoofdsponsor van Emperors deze directeur aan om de ijshuur van het gehele seizoen vooruit te betalen. Dit aanbod werd zonder meer van tafel geveegd.

Emperors heeft een gezonde begroting en goede plannen gereed maar wil eerst een ultieme poging doen om door samenwerking een nog beter perspectief voor het komende seizoen te creëren. Het bestuur ziet uit naar de reactie van het IJshockeyinitiatief Moenen.


IK BEN BENIEUWD WAT HIER UIT GAAT KOMEN

zimmy
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:17

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door zimmy »

Ut was in de tijd van de Vissers al strontniks!!
Zal ook nooit wa worden , verkopen en geld aan NEC schenken!!! :lol:

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door tweety »

zimmy schreef:Ut was in de tijd van de Vissers al strontniks!!
Zal ook nooit wa worden , verkopen en geld aan NEC schenken!!! :lol:
waar slaat dat nou op ? de tijd van Vissers is de mooiste tijd die we in Nimweegs ijshockey meegemaakt hebben , : een leuke pleg met Nijmeegse jongens aangevuld met goede Canadezen , en verschrikkelijk gezellige ijshal etc . ik wou dat die tijd nog eens terugkwam en iemand die nou roept dat is niet heeft het toen niet meegemaakt
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

BIESKE
Berichten: 6749
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:40
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door BIESKE »

tweety schreef:
zimmy schreef:Ut was in de tijd van de Vissers al strontniks!!
Zal ook nooit wa worden , verkopen en geld aan NEC schenken!!! :lol:
waar slaat dat nou op ? de tijd van Vissers is de mooiste tijd die we in Nimweegs ijshockey meegemaakt hebben , : een leuke pleg met Nijmeegse jongens aangevuld met goede Canadezen , en verschrikkelijk gezellige ijshal etc . ik wou dat die tijd nog eens terugkwam en iemand die nou roept dat is niet heeft het toen niet meegemaakt
:withstupid: :withstupid: Als je niet weet waar je over praat, hou dan alstublieft de mond dicht.

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door Danish Dynamite »

tweety schreef:
zimmy schreef:Ut was in de tijd van de Vissers al strontniks!!
Zal ook nooit wa worden , verkopen en geld aan NEC schenken!!! :lol:
waar slaat dat nou op ? de tijd van Vissers is de mooiste tijd die we in Nimweegs ijshockey meegemaakt hebben , : een leuke pleg met Nijmeegse jongens aangevuld met goede Canadezen , en verschrikkelijk gezellige ijshal etc . ik wou dat die tijd nog eens terugkwam en iemand die nou roept dat is niet heeft het toen niet meegemaakt
:withstupid: :withstupid: :withstupid:

Maar volgens mij hebben we met "zimmy" een nieuwe "spits" teruggekregen..... :bigcry:

Gebruikersavatar
mad dog
Berichten: 3067
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:18
Locatie: De Steeg
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door mad dog »

Blauw Wit 7 schreef:
tweety schreef:
zimmy schreef:Ut was in de tijd van de Vissers al strontniks!!
Zal ook nooit wa worden , verkopen en geld aan NEC schenken!!! :lol:
waar slaat dat nou op ? de tijd van Vissers is de mooiste tijd die we in Nimweegs ijshockey meegemaakt hebben , : een leuke pleg met Nijmeegse jongens aangevuld met goede Canadezen , en verschrikkelijk gezellige ijshal etc . ik wou dat die tijd nog eens terugkwam en iemand die nou roept dat is niet heeft het toen niet meegemaakt
:withstupid: :withstupid: :withstupid:

Maar volgens mij hebben we met "zimmy" een nieuwe "spits" teruggekregen..... :bigcry:
Ben d'r ook bang voor. Ook in de tennis-topic al zo'n nuttige reactie. Als je niks zinnigs te zeggen hebt, doe het dan ook niet!
einde van deze poging.....

zimmy
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:17

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door zimmy »

Ik zou willen dat mijn leerlingen op het KG lyceum zo'n intelligentiepeil bezaten!
Chapeaux jongens welk een iq.
Ik heb die prutsers van Heyendaal al zien klooien toen jullie nog in de box scheten!
:lol:

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: IJshockey in Nijmegen

Bericht door tweety »

zimmy schreef:Ik zou willen dat mijn leerlingen op het KG lyceum zo'n intelligentiepeil bezaten!
Chapeaux jongens welk een iq.
Ik heb die prutsers van Heyendaal al zien klooien toen jullie nog in de box scheten!
:lol:
wat wil jij nou eigenlijk ?
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten