IJshockey

Discussies over alle andere sporten!
Gebruikersavatar
Jomano
Berichten: 6052
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 22:21
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Jomano »

NIJMEGEN - IJshockeyclub Nijmegen Devils zal het seizoen waarschijnlijk niet afmaken. Hoofdsponsor Romijnders legt geen extra geld bij om de regerend landskampioen uit de financiële nood te helpen. De volgende stap is volgens secretaris van Devils Ton Leijsen het aanvragen van het faillissement. De kans dat de wedstrijd Tilburg - Nijmegen van aanstaande dinsdag doorgaat, is klein.


De Nijmeegse ijshockeyvereniging kampt met acute liquiditeitsproblemen. Zonder extra geld zal de schuld dit jaar oplopen tot ongeveer 75.000 euro. Romijnders was bereid de helft van dat bedrag ter beschikking te stellen, mits overige sponsoren garant zouden staan voor de andere helft. Dat was niet het geval.

Joop Vullers, voorzitter van de Nederlandse ijshockeybond (NIJB), noemde het vrijdagmorgen ‘een zwarte dag in de Nederlandse ijshockeygeschiedenis’. Volgens hem is het onwaarschijnlijk dat Nijmegen snel zal terugkeren in de eredivisie. “Het verlies van Nijmegen gaat heel zwaar vallen”, aldus de aangeslagen voorzitter. “Je gooit veertig jaar ijshockeyhistorie weg."

Het enige sprankje hoop dat Devils nog heeft, is dat hoofdsponsor Romijnders snel terugkomt op zijn beslissing. Een nieuw overleg tussen het bedrijf en het bestuur van Devils leverde vrijdagmiddag niets op. Toch heeft secretaris Leijsen de moed nog niet helemaal opgegeven: "Veel mensen zullen deze dagen niet bereikbaar zijn", aldus secretaris Leijsen. "Een faillissement vraag je dus niet zomaar aan. We hopen dat een laatste charmeoffensief nog effect heeft. Dit weekeinde zullen we proberen alsnog andere sponsoren over de streep te trekken."
Niet echt verrassend natuurlijk. Ook hier gaat het al jaren moeilijk.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22678
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door burp »

zonde, maar ik kan me nog wel herinneren dat die Moenen club zo af zat te geven op die Emerpors lui over de financiën en dat het toen failliet ging.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Tiel »

Tilburg ook al in grote problemen, weten ook niet of ze het seizoen af kunnen maken. Een kleine sport als IJshockey moet gewoon op amateurbasis, imports met salaris kan gewoon niet goed gaan.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15805
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door pjottr »

:withstupid:

Tuurlijk, dat kan toch niet in Nederland.
Om nog enigszins een paar ploegen te hebben zitten er dit 2 belgische ploegen bij.
Geloof dat ze dan nog niet verder komen dan 6 ploegen.
Daar vallen er nu alweer 2 van om, dat zegt toch genoeg.
Hoop dat er nu eindelijk iemand ( lees bond ) wakker wordt.

Jurdie
Berichten: 1526
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 10:42
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Jurdie »

pjottr schreef::withstupid:

Tuurlijk, dat kan toch niet in Nederland.
Om nog enigszins een paar ploegen te hebben zitten er dit 2 belgische ploegen bij.
Geloof dat ze dan nog niet verder komen dan 6 ploegen.
Daar vallen er nu alweer 2 van om, dat zegt toch genoeg.
Hoop dat er nu eindelijk iemand ( lees bond ) wakker wordt.
Aan het begin van dit seizoen waren het er 9 maar Zoetermeer was naar 6wedstryden ofzo uit de competitie gehaald. Dus het zijn er nu nog 8 maar hoe lang dat nog is weet ik ook niet!!
Dinsdag moeten de 2 tegen elkaar Tilburg-Nijmegen

Gebruikersavatar
EnieSeeVakZ
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 16:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door EnieSeeVakZ »

Dus die wedstrijd aankomende dinsdag gaat gewoon door?!?!
zou mooi zijn, we wouden er namelijk heen.. gaat nijmegen failliet :crazy:
kan nergens vinden of dat die wedstrijd nu wel of niet doorgaat. Iemand die dat toevallig wel weet?

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Tiel »

EnieSeeVakZ schreef:Dus die wedstrijd aankomende dinsdag gaat gewoon door?!?!
zou mooi zijn, we wouden er namelijk heen.. gaat nijmegen failliet :crazy:
kan nergens vinden of dat die wedstrijd nu wel of niet doorgaat. Iemand die dat toevallig wel weet?
Wie is wij?

Nu er geen voetbal is ook nog ijshockey plezier van trouwe supporters gaan verpesten?
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Frans »

Als ik het in de krant lees is er behoorlijk slecht beleid gevoerd.
60 sponsoren waarvan er maar 20 betaald hebben... uitgaan van 1000 bezoekers per wedstrijd a 10 euro.....
NECTheBest

Gebruikersavatar
svenniessee
Berichten: 495
Lid geworden op: ma 16 aug 2010, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door svenniessee »

Tiel schreef:
EnieSeeVakZ schreef:Dus die wedstrijd aankomende dinsdag gaat gewoon door?!?!
zou mooi zijn, we wouden er namelijk heen.. gaat nijmegen failliet :crazy:
kan nergens vinden of dat die wedstrijd nu wel of niet doorgaat. Iemand die dat toevallig wel weet?
Wie is wij?

Nu er geen voetbal is ook nog ijshockey plezier van trouwe supporters gaan verpesten?
Waar slaat die reactie nou op ?
Kom dan maar niet bij ons kijken want anders gaat onze club ook failliet :schater:
On-topic vind ik het wel erg jammer dat de club failliet gaat , vorig jaar ben je nog kampioen en dit jaar zo failliet.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22678
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door burp »

ach ja, en van de zomer weer een nieuwe vereniging opgericht en weer ijshockey onder een nieuwe naam.

Het ijshockey heeft een lange geschiedenis van faillissementen en opnieuw beginnen, maar geen bespeler van het Triavium kost ook handen vol geld.

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door tweety »

Nijmegen speelt in ieder geval nog de uitwedstrijd in Tilburg
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Tiel »

svenniessee schreef:
Tiel schreef:
EnieSeeVakZ schreef:Dus die wedstrijd aankomende dinsdag gaat gewoon door?!?!
zou mooi zijn, we wouden er namelijk heen.. gaat nijmegen failliet :crazy:
kan nergens vinden of dat die wedstrijd nu wel of niet doorgaat. Iemand die dat toevallig wel weet?
Wie is wij?

Nu er geen voetbal is ook nog ijshockey plezier van trouwe supporters gaan verpesten?
Waar slaat die reactie nou op ?
Kom dan maar niet bij ons kijken want anders gaat onze club ook failliet :schater:
On-topic vind ik het wel erg jammer dat de club failliet gaat , vorig jaar ben je nog kampioen en dit jaar zo failliet.
Jij snapt hem dus niet, lees de reakties van Vakz maar eens terug in het topic sfeervak.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
svenniessee
Berichten: 495
Lid geworden op: ma 16 aug 2010, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door svenniessee »

hehe ja dat kan ook , sorry had de reacties niet echt terug gelezen ;)

Gebruikersavatar
EnieSeeVakZ
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 16:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door EnieSeeVakZ »

Tiel schreef:
EnieSeeVakZ schreef:Dus die wedstrijd aankomende dinsdag gaat gewoon door?!?!
zou mooi zijn, we wouden er namelijk heen.. gaat nijmegen failliet :crazy:
kan nergens vinden of dat die wedstrijd nu wel of niet doorgaat. Iemand die dat toevallig wel weet?
Wie is wij?

Nu er geen voetbal is ook nog ijshockey plezier van trouwe supporters gaan verpesten?
nogal voorbarig ofnie? We hebben gister gewoon leuke pot ijshockey gezien, lekker fel, mooie knokpartijtjes, veel goals(alleen helaas niet aan onze zijde). Zat trouwens goed vol daaro, 2000 man.
jammer van de verliespartij.. nu hopen dat die 60 duusend ingezameld ken worden voor 31dec, maar ben bang van niet :td:

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Tiel »

EnieSeeVakZ schreef:
Tiel schreef:
EnieSeeVakZ schreef:Dus die wedstrijd aankomende dinsdag gaat gewoon door?!?!
zou mooi zijn, we wouden er namelijk heen.. gaat nijmegen failliet :crazy:
kan nergens vinden of dat die wedstrijd nu wel of niet doorgaat. Iemand die dat toevallig wel weet?
Wie is wij?

Nu er geen voetbal is ook nog ijshockey plezier van trouwe supporters gaan verpesten?
nogal voorbarig ofnie? We hebben gister gewoon leuke pot ijshockey gezien, lekker fel, mooie knokpartijtjes, veel goals(alleen helaas niet aan onze zijde). Zat trouwens goed vol daaro, 2000 man.
jammer van de verliespartij.. nu hopen dat die 60 duusend ingezameld ken worden voor 31dec, maar ben bang van niet :td:
Ja sorry hoor maar jij bent diegene die het niet erg vind als andere supporters last hebben van jullie groepje.

Daarnaast ben ik gestopt als ijshockeysupporter (alles uit en thuis) omdat bij mij het plezier eraf was doordat het voetbalgespuis (Amsterdam met name, maar hier zeker ook een periode) erbij kwam.
Bij je vrienden in Heerenveen, Geleen en ja ook Tilburg (dat kon toen gewoon) was bepaald gedrag niet uit te leggen. Plotseling kreeg je in stadions uitvakken met hekken erom ipv dat je door elkaar zat. Nu zijn er zelfs al buscombi's geweest. Doodzonde, helemaal objectief ben ik dus niet.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
OAFFERE
Berichten: 4993
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:42
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door OAFFERE »

ik heb het allemaal niet goed gevolgd maar vanavond is de finale van het ijshockey maar daar zit nijmegen toch niet in?

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door tweety »

OAFFERE schreef:ik heb het allemaal niet goed gevolgd maar vanavond is de finale van het ijshockey maar daar zit nijmegen toch niet in?
nee .Tilburg tegen Den haag
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
Larry NEC
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 00:22
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Larry NEC »

Zondagavond naar New York Rangers tegen philadelphia geweest in New York. Echt geweldig. Geweldige atmosfeer en ook een superwedstrijd. Helaas verloor New York wel met 2-3, al stonden ze voor het begin van de laatste periode nog wel met 3-0 achter.

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door CHEF »

Vanavond maakte de hoofsponsor bekend nog een paar jaar door te gaan,mooi bericht voor de nijmeegse sportliefhebbers. Fantastische wedstrijd daarna tegen Den Haag,na een 4-1 achterstand na de eerste periode uiteindelijk met 7-6 gewonnen.

NiMMA_024
Berichten: 6725
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door NiMMA_024 »

CHEF schreef:Vanavond maakte de hoofsponsor bekend nog een paar jaar door te gaan,mooi bericht voor de nijmeegse sportliefhebbers. Fantastische wedstrijd daarna tegen Den Haag,na een 4-1 achterstand na de eerste periode uiteindelijk met 7-6 gewonnen.
klasse.

ik ben al een tijdje niet meer geweest, maar denk dat ik binnenkort wel een wedstrijdje ga kijken.
laatse keer dat ik het triavium in ben geweest was in 2001. maar miste wel mijn maatje naast mij. (mijn vader die in 2000 te vroeg is overleden), en alleen was voor mij de drempel te hoog om daar heen te gaan.

hoop dat die drempel wat lager is ik voor de ingang vh triavium sta.
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

WestHamersUnited
Berichten: 593
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 17:25
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door WestHamersUnited »

NiMMA_024 schreef:
CHEF schreef:Vanavond maakte de hoofsponsor bekend nog een paar jaar door te gaan,mooi bericht voor de nijmeegse sportliefhebbers. Fantastische wedstrijd daarna tegen Den Haag,na een 4-1 achterstand na de eerste periode uiteindelijk met 7-6 gewonnen.
klasse.

ik ben al een tijdje niet meer geweest, maar denk dat ik binnenkort wel een wedstrijdje ga kijken.
laatse keer dat ik het triavium in ben geweest was in 2001. maar miste wel mijn maatje naast mij. (mijn vader die in 2000 te vroeg is overleden), en alleen was voor mij de drempel te hoog om daar heen te gaan.

hoop dat die drempel wat lager is ik voor de ingang vh triavium sta.
Ik weet uit ervaring dat dat juist ook heel goed kan werken! Succes ermee iig!!

NiMMA_024
Berichten: 6725
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door NiMMA_024 »

WestHamersUnited schreef:
NiMMA_024 schreef:
CHEF schreef:Vanavond maakte de hoofsponsor bekend nog een paar jaar door te gaan,mooi bericht voor de nijmeegse sportliefhebbers. Fantastische wedstrijd daarna tegen Den Haag,na een 4-1 achterstand na de eerste periode uiteindelijk met 7-6 gewonnen.
klasse.

ik ben al een tijdje niet meer geweest, maar denk dat ik binnenkort wel een wedstrijdje ga kijken.
laatse keer dat ik het triavium in ben geweest was in 2001. maar miste wel mijn maatje naast mij. (mijn vader die in 2000 te vroeg is overleden), en alleen was voor mij de drempel te hoog om daar heen te gaan.

hoop dat die drempel wat lager is ik voor de ingang vh triavium sta.
Ik weet uit ervaring dat dat juist ook heel goed kan werken! Succes ermee iig!!
thanks west! :tu:
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door tweety »

vanavond er op of er onder , verlies in Tilburg betekent einde seizoen . de halve finale gaat over de best of five en het staat 2-0 in westrijden voor Tilburg , vanavond is de wedstrijd in Tilburg
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Jurdie
Berichten: 1526
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 10:42
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Jurdie »

tweety schreef:vanavond er op of er onder , verlies in Tilburg betekent einde seizoen . de halve finale gaat over de best of five en het staat 2-0 in westrijden voor Tilburg , vanavond is de wedstrijd in Tilburg
Me broer is erheen. Gaat bijna elke wedstryd uit en thuis beker competitie play offs maakt allemaal niet uit is er bijna altijd bij!
Hoop voor hem dat die er vanavond niet weer voor niets is heen gereden.

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door tweety »

Jurdie schreef:
tweety schreef:vanavond er op of er onder , verlies in Tilburg betekent einde seizoen . de halve finale gaat over de best of five en het staat 2-0 in westrijden voor Tilburg , vanavond is de wedstrijd in Tilburg
Me broer is erheen. Gaat bijna elke wedstryd uit en thuis beker competitie play offs maakt allemaal niet uit is er bijna altijd bij!
Hoop voor hem dat die er vanavond niet weer voor niets is heen gereden.
hier kun je het in ieder geval volgen http://www.nijb.nl/nijbsheet.php?GameID=32059 wel af en toe op F5 drukken
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten