Die jongen van de stream heeft wel gelijk. Resultaat niet wijzigen, wedstrijdleiding ontslaan.
Tja, en het heeft geen invloed op de uitslag want enkele coureurs hadden nog wel stuivertje kunnen wisselen. Zo kun je dus blijven discussiëren over een grijs gebied. Ook dat "any" en niet "all".
Klopt. Maar dat is net zo krom als Hamilton die buiten de baan gaat en de plek niet aan verstappen hoeft te geven 'omdat hij de tijd later die ronde teruggaf'. Dat is nog nooit zo gedaan en nu ineens wel.
Daarom kun je in den treuren blijven discussiëren. En ik begrijp Mercedes. Maar vaak zat viel het kwartje hun kant op. Nu hebben ze een keer de pech en viel alles vandaag goed voor Max.
Ik begrijp Mercedes niet, heel het seizoen vallen alle beslissingen, vaak discutabel, hun kant uit. Dan moet je nu je waffel houden en je een waardig verliezer tonen. Die toto is verliezen niet meer gewend en denkt op een voetstuk te staan.
Beslissingen dit seizoen hebben juist ook bijgedragen aan dat Mercedes op de laatste dag nog kans maakte. Tuurlijk was Mercedes met de nieuwe motor de laatste races sneller. Maar over het hele seizoen gezien is het kampioenschap niet gestolen en heeft Max én Red Bull deze gewoon verdiend.
Bij een kampioenschap van Hamilton zouden de fans van Max hun woordje ook klaar hebben over de FIA. Maar het "Robbed" vanuit de fans van Hamilton is gewoon lachwekkend. Ze mogen de FIA dankbaar zijn. En alle raceliefhebbers mogen Max dankbaar zijn.
Aan de ene kant uit leedvermaak, maar wat een beleving, wat een passie. Die man vergaat gewoon in deze 1,5 minuut.
De wanhoopspogingen: Gouden beelden!
Masi is bevoegd om een andere beslissing te nemen als wedstrijdleider dan het regelement aangeeft dus dan hoef je er in principe niks meer van te verwachten toch?
De teams wilden ook graag dat er dit seizoen niet onder gele vlag gefinished zou worden. Een logisch gevolg is dus de beslissing van Masi. Verkeer ertussen wat lapped is weg, wat erachter zit niet omdat er geen tijd is om iedereen nog voor de start van de laatste ronde er voor te laten.
In de IndyCar hebben ze die regel bijvoorbeeld dat de race verlengd wordt om niet onder 'geel' te eindigen.
Soms is `t beter iets moois te verliezen dan dat je `t nooit hebt gehad
Masi is bevoegd om een andere beslissing te nemen als wedstrijdleider dan het regelement aangeeft dus dan hoef je er in principe niks meer van te verwachten toch?
De teams wilden ook graag dat er dit seizoen niet onder gele vlag gefinished zou worden. Een logisch gevolg is dus de beslissing van Masi. Verkeer ertussen wat lapped is weg, wat erachter zit niet omdat er geen tijd is om iedereen nog voor de start van de laatste ronde er voor te laten.
In de IndyCar hebben ze die regel bijvoorbeeld dat de race verlengd wordt om niet onder 'geel' te eindigen.
Komt nu vast een paragraafje bij, over geen wereldkampioenschap-beslissende finish achter een SC…
Die inhaalmanouvre is toch het sportmoment van het jaar en Verstappen gaat toch sportman van het jaar worden dat kan toch niet missen, dit is gewoon historie
Masi is bevoegd om een andere beslissing te nemen als wedstrijdleider dan het regelement aangeeft dus dan hoef je er in principe niks meer van te verwachten toch?
De teams wilden ook graag dat er dit seizoen niet onder gele vlag gefinished zou worden. Een logisch gevolg is dus de beslissing van Masi. Verkeer ertussen wat lapped is weg, wat erachter zit niet omdat er geen tijd is om iedereen nog voor de start van de laatste ronde er voor te laten.
In de IndyCar hebben ze die regel bijvoorbeeld dat de race verlengd wordt om niet onder 'geel' te eindigen.
Komt nu vast een paragraafje bij, over geen wereldkampioenschap-beslissende finish achter een SC…
Masi is bevoegd om een andere beslissing te nemen als wedstrijdleider dan het regelement aangeeft dus dan hoef je er in principe niks meer van te verwachten toch?
De teams wilden ook graag dat er dit seizoen niet onder gele vlag gefinished zou worden. Een logisch gevolg is dus de beslissing van Masi. Verkeer ertussen wat lapped is weg, wat erachter zit niet omdat er geen tijd is om iedereen nog voor de start van de laatste ronde er voor te laten.
In de IndyCar hebben ze die regel bijvoorbeeld dat de race verlengd wordt om niet onder 'geel' te eindigen.
Komt nu vast een paragraafje bij, over geen wereldkampioenschap-beslissende finish achter een SC…
Gewoon nooit finishen achter de SC, altijd nog een ronde rijden, net zoals bij de Nascar. En opgelost.
Grappig is het natuurlijk niet, als Lewis zijn plaats terug had moeten geven in de eerste ronde had het maar zo andersom kunnen zijn.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.
Masi is bevoegd om een andere beslissing te nemen als wedstrijdleider dan het regelement aangeeft dus dan hoef je er in principe niks meer van te verwachten toch?
De teams wilden ook graag dat er dit seizoen niet onder gele vlag gefinished zou worden. Een logisch gevolg is dus de beslissing van Masi. Verkeer ertussen wat lapped is weg, wat erachter zit niet omdat er geen tijd is om iedereen nog voor de start van de laatste ronde er voor te laten.
In de IndyCar hebben ze die regel bijvoorbeeld dat de race verlengd wordt om niet onder 'geel' te eindigen.
Komt nu vast een paragraafje bij, over geen wereldkampioenschap-beslissende finish achter een SC…
Gewoon nooit finishen achter de SC, altijd nog een ronde rijden, net zoals bij de Nascar. En opgelost.
Grappig is het natuurlijk niet, als Lewis zijn plaats terug had moeten geven in de eerste ronde had het maar zo andersom kunnen zijn.
De FIA heeft er echt een potje van gemaakt dit seizoen(/de laatste races). Moeten veel meer opstaan, de leiding nemen en de lijnen uitzetten.
Dit scenario had toch ongeveer van tevoren bedacht kunnen worden!? Gaan/kunnen we finishen achter de SC. Gewoon voorafgaand aan het weekend al iets op bedenken en over briefen!
Amateuristische organisatie, en dat voor een sport waar zó veel geld in om gaat…
Dus
Tuurlijk heeft Mercedes een punt. Het is belachelijk dat ze alleen de auto's tussen Hamilton en Verstappen door laten maar niet de rest. Objectief gezien had Hamilton deze race in de knip, zonder de tweede safety car (Verstappen had die 11 seconden nooit meer goed gemaakt) of met de safety car (als ze iedereen hadden doorgelaten dan was de race afgelopen geweest, als ze niemand hadden doorgelaten dan had Verstappen Hamilton in de laatste ronde nooit meer bij kunnen halen). De beslissing om alleen de auto's tussen Verstappen en Hamilton aan de kant te werken is op zijn zachtst gezegd bizar. Maar het gaf wel een prachtige ontknoping Voor F1 als sport is het natuurlijk echter de zoveelste nagel aan de kist, de regels slaan helemaal nergens op.
Alleen zeggen de regels niet dat alle lapped cars voorbij moeten.
Dus het is gewoon volgens de regels gegaan. Er is in dit geval alleen gekozen om auto’s voorbij te laten die directe positie gevechten in de weg zaten.
Wanneer de FIA beslist dat Mercedes een punt heeft, dan kunnen ze dit kampioenschap toch niet meer terugdraaien? Zou toch een doodsteek voor de sport zijn. Bovendien hebben ze hier in Druten dan voor niks al dat vuurwerk afgestoken...
Kan Max dan geen gridstraf of zoiets bij de seizoensopening volgend jaar krijgen?
?? Omdat de Fia fout zit?
Nee, omdat Max misschien een paar centimeter voorbij Lewis was aan het einde van de safetycar periode.
Laat ze dan ook naar de data kijken wellicht remde lewis wel extra hard…..
Wanneer de FIA beslist dat Mercedes een punt heeft, dan kunnen ze dit kampioenschap toch niet meer terugdraaien? Zou toch een doodsteek voor de sport zijn. Bovendien hebben ze hier in Druten dan voor niks al dat vuurwerk afgestoken...
Kan Max dan geen gridstraf of zoiets bij de seizoensopening volgend jaar krijgen?
?? Omdat de Fia fout zit?
Nee, omdat Max misschien een paar centimeter voorbij Lewis was aan het einde van de safetycar periode.
Laat ze dan ook naar de data kijken wellicht remde lewis wel extra hard…..
Dat mag hij, want de voorste auto mag het tempo bepalen. Zolang hij niet stilstaat mag hij remmen wat hij wil.
Tuurlijk heeft Mercedes een punt. Het is belachelijk dat ze alleen de auto's tussen Hamilton en Verstappen door laten maar niet de rest. Objectief gezien had Hamilton deze race in de knip, zonder de tweede safety car (Verstappen had die 11 seconden nooit meer goed gemaakt) of met de safety car (als ze iedereen hadden doorgelaten dan was de race afgelopen geweest, als ze niemand hadden doorgelaten dan had Verstappen Hamilton in de laatste ronde nooit meer bij kunnen halen). De beslissing om alleen de auto's tussen Verstappen en Hamilton aan de kant te werken is op zijn zachtst gezegd bizar. Maar het gaf wel een prachtige ontknoping Voor F1 als sport is het natuurlijk echter de zoveelste nagel aan de kist, de regels slaan helemaal nergens op.
Alleen zeggen de regels niet dat alle lapped cars voorbij moeten.
Dus het is gewoon volgens de regels gegaan. Er is in dit geval alleen gekozen om auto’s voorbij te laten die directe positie gevechten in de weg zaten.
De regels zeggen 'Any lapped cars'. Het verweer van Red Bull is dat any niet hetzelfde is als all, maar mij lijkt in dit geval wel.
En alle lapped cars die niet achteraan het veld rijden, zitten in de weg voor een direct positie gevecht, alleen in dit geval niet om de titelstrijd.
Masi heeft de regels niet helemaal precies gehandhaafd, maar daar heeft hij blijkbaar het recht toe. Dat is de maas in de wet in dit geval en dat heeft prima uitgepakt.
Wanneer de FIA beslist dat Mercedes een punt heeft, dan kunnen ze dit kampioenschap toch niet meer terugdraaien? Zou toch een doodsteek voor de sport zijn. Bovendien hebben ze hier in Druten dan voor niks al dat vuurwerk afgestoken...
Kan Max dan geen gridstraf of zoiets bij de seizoensopening volgend jaar krijgen?
?? Omdat de Fia fout zit?
Nee, omdat Max misschien een paar centimeter voorbij Lewis was aan het einde van de safetycar periode.
Laat ze dan ook naar de data kijken wellicht remde lewis wel extra hard…..
Dat mag hij, want de voorste auto mag het tempo bepalen. Zolang hij niet stilstaat mag hij remmen wat hij wil.
De voorste auto mag het tempo bepalen, maar mag alleen steeds harder gaan rijden en niet meer vertragen.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.
Tuurlijk heeft Mercedes een punt. Het is belachelijk dat ze alleen de auto's tussen Hamilton en Verstappen door laten maar niet de rest. Objectief gezien had Hamilton deze race in de knip, zonder de tweede safety car (Verstappen had die 11 seconden nooit meer goed gemaakt) of met de safety car (als ze iedereen hadden doorgelaten dan was de race afgelopen geweest, als ze niemand hadden doorgelaten dan had Verstappen Hamilton in de laatste ronde nooit meer bij kunnen halen). De beslissing om alleen de auto's tussen Verstappen en Hamilton aan de kant te werken is op zijn zachtst gezegd bizar. Maar het gaf wel een prachtige ontknoping Voor F1 als sport is het natuurlijk echter de zoveelste nagel aan de kist, de regels slaan helemaal nergens op.
Alleen zeggen de regels niet dat alle lapped cars voorbij moeten.
Dus het is gewoon volgens de regels gegaan. Er is in dit geval alleen gekozen om auto’s voorbij te laten die directe positie gevechten in de weg zaten.
De regels zeggen 'Any lapped cars'. Het verweer van Red Bull is dat any niet hetzelfde is als all, maar mij lijkt in dit geval wel.
En alle lapped cars die niet achteraan het veld rijden, zitten in de weg voor een direct positie gevecht, alleen in dit geval niet om de titelstrijd.
Masi heeft de regels niet helemaal precies gehandhaafd, maar daar heeft hij blijkbaar het recht toe. Dat is de maas in de wet in dit geval en dat heeft prima uitgepakt.
Dat zegt de Fia, niet Red Bull.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.
Wanneer de FIA beslist dat Mercedes een punt heeft, dan kunnen ze dit kampioenschap toch niet meer terugdraaien? Zou toch een doodsteek voor de sport zijn. Bovendien hebben ze hier in Druten dan voor niks al dat vuurwerk afgestoken...
Kan Max dan geen gridstraf of zoiets bij de seizoensopening volgend jaar krijgen?
?? Omdat de Fia fout zit?
Nee, omdat Max misschien een paar centimeter voorbij Lewis was aan het einde van de safetycar periode.
Laat ze dan ook naar de data kijken wellicht remde lewis wel extra hard…..
Dat mag hij, want de voorste auto mag het tempo bepalen. Zolang hij niet stilstaat mag hij remmen wat hij wil.
De voorste auto mag het tempo bepalen, maar mag alleen steeds harder gaan rijden en niet meer vertragen.
Is dat zo? In mijn beleving houdt de voorste ook vaak genoeg weer in nadat hij wat gas gegeven heeft.
Tuurlijk heeft Mercedes een punt. Het is belachelijk dat ze alleen de auto's tussen Hamilton en Verstappen door laten maar niet de rest. Objectief gezien had Hamilton deze race in de knip, zonder de tweede safety car (Verstappen had die 11 seconden nooit meer goed gemaakt) of met de safety car (als ze iedereen hadden doorgelaten dan was de race afgelopen geweest, als ze niemand hadden doorgelaten dan had Verstappen Hamilton in de laatste ronde nooit meer bij kunnen halen). De beslissing om alleen de auto's tussen Verstappen en Hamilton aan de kant te werken is op zijn zachtst gezegd bizar. Maar het gaf wel een prachtige ontknoping Voor F1 als sport is het natuurlijk echter de zoveelste nagel aan de kist, de regels slaan helemaal nergens op.
Alleen zeggen de regels niet dat alle lapped cars voorbij moeten.
Dus het is gewoon volgens de regels gegaan. Er is in dit geval alleen gekozen om auto’s voorbij te laten die directe positie gevechten in de weg zaten.
De regels zeggen 'Any lapped cars'. Het verweer van Red Bull is dat any niet hetzelfde is als all, maar mij lijkt in dit geval wel.
En alle lapped cars die niet achteraan het veld rijden, zitten in de weg voor een direct positie gevecht, alleen in dit geval niet om de titelstrijd.
Masi heeft de regels niet helemaal precies gehandhaafd, maar daar heeft hij blijkbaar het recht toe. Dat is de maas in de wet in dit geval en dat heeft prima uitgepakt.
Dat zegt de Fia, niet Red Bull.
Nee, dat zegt Red Bull:
Red Bull’s arguments in defence:
Red Bull argued that
1. “Any” does not mean “all”.
Wanneer de FIA beslist dat Mercedes een punt heeft, dan kunnen ze dit kampioenschap toch niet meer terugdraaien? Zou toch een doodsteek voor de sport zijn. Bovendien hebben ze hier in Druten dan voor niks al dat vuurwerk afgestoken...
Kan Max dan geen gridstraf of zoiets bij de seizoensopening volgend jaar krijgen?
?? Omdat de Fia fout zit?
Nee, omdat Max misschien een paar centimeter voorbij Lewis was aan het einde van de safetycar periode.
Laat ze dan ook naar de data kijken wellicht remde lewis wel extra hard…..
Dat mag hij, want de voorste auto mag het tempo bepalen. Zolang hij niet stilstaat mag hij remmen wat hij wil.
De voorste auto mag het tempo bepalen, maar mag alleen steeds harder gaan rijden en niet meer vertragen.
Dat geldt pas vanaf het moment dat de lichten van de safety car uit zijn.
Dat mag hij, want de voorste auto mag het tempo bepalen. Zolang hij niet stilstaat mag hij remmen wat hij wil.
De voorste auto mag het tempo bepalen, maar mag alleen steeds harder gaan rijden en niet meer vertragen.
Is dat zo? In mijn beleving houdt de voorste ook vaak genoeg weer in nadat hij wat gas gegeven heeft.
Dat zeiden ze gisteren bij Ziggo. Maar ja, Ziggo
Die hadden ook niet in de gaten dat Hamilton geen DRS had in de laatste ronde op Max.
En die hebben Tiel wijsgemaakt dat Verstappen twee van de drie laatste races moest winnen.
Daarom heeft Tiel er weinig verstand van. Die had Ziggo als leerschool. Volgens hem had de actie van Perez geen nut en was de race al gewonnen door Lewis