Tiel schreef: ↑zo 06 sep 2020, 17:45
Nummer 9 schreef: ↑zo 06 sep 2020, 17:27
Tiel schreef: ↑zo 06 sep 2020, 17:16
Legendario schreef: ↑zo 06 sep 2020, 17:11
Tiel schreef: ↑zo 06 sep 2020, 17:06
Legendario schreef: ↑zo 06 sep 2020, 16:58
Leukste race in tijden!
Ik zie liever een resultaat voor Max. 2e plaats weer verder weg. Enkel leuk door een levensgevaarlijke crash. Hamilton laat zien hoeveel beter Mercedes is. Max valt uit met een defect aan de auto, Bottas pakt er punten mee.
Ik hoop ook op een goed resultaat voor Verstappen. Maar als dat niet lukt, is zo'n leuke race een goed alternatief. De crash had minder invloed op het resultaat de (rare) beslissing om de safety car eruit te sturen en de pitstraat te sluiten.
Vind je, de crash zorgde voor een berg gratis pitsstops. Die gooiden de boel volledig doorelkaar.
Red BUll heeft laten zien hoe slecht ze het voorelkaar hebben. Het kleine broertje met OOK een Honda wint. Red Bull is Ferrari niveau aan het worden.
Als je leuk racen wilt zien moet je de F3 kijken op zaterdag en zondagochtend. Altijd prijs, iedere race opnieuw. EN ook nog 2 Nederlanders.
Max heeft een probleem en meteen is Red Bull Ferrari-niveau aan het worden? Ze staan nog steeds tweede bij de constructeurs zonder enig gevaar. Een beetje opportunistisch niet?
Het grootste probleem bij Red Bull is Albon die week-in-week-uit laat zien daar niet thuis te horen. Die jongen moet gewoon teruggezet worden naar Alpha Touri en vervangen worden door Hülkenberg/Vettel/Gasly.
Red Bull staat 2e door Max. Hulkenberg, Vettel of Gasley gaan het niet heel veel beter doen dan Albon. Her verschil tussen Max en Albon was 2 tiende als ik mij niet vergis in kwalificatie. Het is de racer Max die de slechte auto doet verbloemen.
Nu zonder Partymode zal het verschil nog duidelijker worden vrees ik. Zeker in de eerste ronde b.v.. Je mag hopen dat het echt door motorproblemen kwam vanaf ronde 1.
Ik persoonlijk vind dat Red Bull Max lang genoeg heeft afgeremd.
Op dit circuit zijn de verschillen klein omdat het een hoog tempo circuit is. Normaal zit hij er gewoon 0,6/0,7 achter. Op racepace verliest hij nog veel meer en is hij in verschillende rondes gedubbeld door Max. Daarnaast lijkt het me ook niet een jongen die even feedback gaat geven hoe de auto beter kan, in tegenstelling tot een Hülkenberg of Vettel. Hamilton gaf dat eerder al mooi aan. Kvyat en Gasly zijn om minder eruitgegooid. De enige reden waarom Albon nog steeds mag blijven zitten lijkt me omdat Red Bull voor een meerderheid in Thaise handen is.
Dan Monza, dat is geen Red Bull-circuit, dat is al jaren zo. Dus dat ze hier slecht scoren is niet nieuws.
Mercedes is veruit het sterkste team, dat blijft volgend jaar ook nog zo. Wat me wel lijkt is dat Newey zijn beste tijd heeft gehad, maar ondanks dat zijn ze nog steeds het tweede team. Al gaat het volgend jaar nog best lastig worden aangezien McLaren een Mercedes-motor krijgt, die natuurlijk veel beter dan Honda is.
Ferrari is er totaal niet mee te vergelijken. Die hebben vals gespeeld en zijn daardoor lui geworden. Daar is totaal mismanagement.
Max heeft een probleem: hij kan nergens anders naartoe. Zolang Lewis bij Mercedes zit is een komst van Max niet aan de orde. Voor dat team heeft het geen nut om Max naast Lewis te zetten. Ze kunnen er niets mee winnen.