Olympische spelen Londen 2012

Discussies over alle andere sporten!
Gebruikersavatar
ronnyguitar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 19:20
Locatie: bad zwischenahn - duitsland
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door ronnyguitar »

was hier op de duitse televisie een prachtige uitzending,en geen gelul tussendoor ......... ook de show was magistraal, leuke camerashots, prima sound (sorry herr nachbar) kreeg een beetje een pink-floyd the wall gevoel,ook de openingsceremonie was puik complimentje voor die limeys vanuit de duitse lage landen, wij hebben genoten.

enigste heel klein minpuntje: het niet optreden van de stones en elton john daar hebben die twee acts een eigen doelpunt gescoord !
NU OKTOBER-AKTIE BIJ TJK !! KIJK BIJ REGELS EN MEDEDELINGEN ETC.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13244
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door Pol »

ronnyguitar schreef:enigste heel klein minpuntje: het niet optreden van de stones en elton john daar hebben die twee acts een eigen doelpunt gescoord !
Stones hebben natuurlijk al hele tijd niet meer opgetreden, Elton John was eerst betrokken maar kon zich niet vinden in de vormgeving meen ik.

Maar goed, het land heeft zoveel grote namen voortgebracht, je kan een hele lijst met sterren maken die er niet bij waren: Coldplay, Pink Floyd, David Bowie (al heeft die meen ik ook al heel lang niet meer gespeeld), Radiohead, Eric Clapton, Duran Duran, Adele, Blur etc. Ik vond wat er stond echter wel een aardige dwarsdoorsnede. Super om The Who te zien trouwens.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20466
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door Mark Ariaans »

Pink Floyd heeft natuurlijk op een recente actie na ook al tijden niet meer in die samenstelling opgetreden. Drummer van Pink Floyd was er overigens wel bij tijdens 'Wish you were here'. Maar wel beetje vreemd dat ze in elk geval Gilmour niet wisten te strikken.

En Adele is hoogzwanger.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13244
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door Pol »

Mark Ariaans schreef:En Adele is hoogzwanger.
Die heeft dezelfde adviseur qua contraceptie planning als de Argentijnse hockey keepster?

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13244
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door Pol »

Coldplay doet de Paralympics hoor ik net van een kenner.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20466
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door Mark Ariaans »

Blur stond trouwens gisteren tijdens de sluitingsceremonie als hoofdact in Hyde Park, de feestplek voor Londenaren die geen stadionkaarten hadden. Daar waren ook ondermeer Joy Division en de Specials.

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door CHEF »

Ik ben blij man

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 14997
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door necnmgn »

CHEF schreef:Ik ben blij man
:hail:

Gebruikersavatar
jacojans
Berichten: 1410
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:27
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door jacojans »

Mooie emotie bij Jacco, Dorian en vooral Epke toen ze hun lintje kregen.

DR
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door DR »

Mark Ariaans schreef:Blur stond trouwens gisteren tijdens de sluitingsceremonie als hoofdact in Hyde Park, de feestplek voor Londenaren die geen stadionkaarten hadden. Daar waren ook ondermeer Joy Division en de Specials.
Joy Division?

DR
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door DR »

Hoe kunnen wij in godsnaam bij een eventuele olympische spelen soortgelijke ceremonien houden. Optredens van Marianne Weber, Niek en Simon en Koos Alberts?

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door ApophisEire »

DR schreef:Hoe kunnen wij in godsnaam bij een eventuele olympische spelen soortgelijke ceremonien houden. Optredens van Marianne Weber, Niek en Simon en Koos Alberts?
LA The Voices, De Toppers en Fransje Bauer gaek, je weet!

Nederland is helaas niet geschikt om een organisatie van zulk formaat te kunnen faciliteren
Het EK is denk ik het maximale wat het land aan zou kunnen financieel, logistiek en organisatorisch
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13244
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door Pol »

ApophisEire schreef:
DR schreef:Hoe kunnen wij in godsnaam bij een eventuele olympische spelen soortgelijke ceremonien houden. Optredens van Marianne Weber, Niek en Simon en Koos Alberts?
LA The Voices, De Toppers en Fransje Bauer gaek, je weet!

Nederland is helaas niet geschikt om een organisatie van zulk formaat te kunnen faciliteren
Het EK is denk ik het maximale wat het land aan zou kunnen financieel, logistiek en organisatorisch
Dat is onzin. Ik ben er heilig van overtuigd dat NL dit aan zou kunnen. Denk wel dat het een nationaal iets moet worden en niet alleen Amsterdam.

Gebruikersavatar
jacojans
Berichten: 1410
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:27
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door jacojans »

DR schreef:Hoe kunnen wij in godsnaam bij een eventuele olympische spelen soortgelijke ceremonien houden. Optredens van Marianne Weber, Niek en Simon en Koos Alberts?
Kane, Anouk, Racoon, Golden earring?

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door ApophisEire »

Pol schreef:
ApophisEire schreef:
DR schreef:Hoe kunnen wij in godsnaam bij een eventuele olympische spelen soortgelijke ceremonien houden. Optredens van Marianne Weber, Niek en Simon en Koos Alberts?
LA The Voices, De Toppers en Fransje Bauer gaek, je weet!

Nederland is helaas niet geschikt om een organisatie van zulk formaat te kunnen faciliteren
Het EK is denk ik het maximale wat het land aan zou kunnen financieel, logistiek en organisatorisch
Dat is onzin. Ik ben er heilig van overtuigd dat NL dit aan zou kunnen. Denk wel dat het een nationaal iets moet worden en niet alleen Amsterdam.
Ok leg mij dan uit hoe jij denkt dat Nederland dit kan organiseren?
Het land is dusdanig klein dat het inderdaad al heel snel Landelijk wordt
Daardoor wordt logistiek een issue zoals men ook al zag tijdens het EK in 2000
De wegen in Nederland zijn nog niet op niveau om de huidige normale drukte aan te kunnen laat staan de OS drukte of WK drukte
Het geld dat geinvesteerd zou moeten worden om de boel op orde te krijgen en te organiseren is een investering die onverantwoord is gezien de grote tekorten
Zo kan ik nog wel wat zaken aangeven, maar ik hoor dus graag van jou hoe jij dat ziet (wellicht heb ik het wel mis en overtuig je mij)
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Gebruikersavatar
ronnyguitar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 19:20
Locatie: bad zwischenahn - duitsland
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door ronnyguitar »

jacojans schreef:
DR schreef:Hoe kunnen wij in godsnaam bij een eventuele olympische spelen soortgelijke ceremonien houden. Optredens van Marianne Weber, Niek en Simon en Koos Alberts?
Kane, Anouk, Racoon, Golden earring?
ilse de lange, dj tiesto, andre rieux ga zo maar door..........

en het feit dat wij de beste camera,film- en geluidstechnici van de wereld hebben
logistiek gaat het moeilijk worden maar nederlanders zijn zeer inventief !!
NU OKTOBER-AKTIE BIJ TJK !! KIJK BIJ REGELS EN MEDEDELINGEN ETC.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13244
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door Pol »

ApophisEire schreef:Ok leg mij dan uit hoe jij denkt dat Nederland dit kan organiseren?
Het land is dusdanig klein dat het inderdaad al heel snel Landelijk wordt
Daardoor wordt logistiek een issue zoals men ook al zag tijdens het EK in 2000
De wegen in Nederland zijn nog niet op niveau om de huidige normale drukte aan te kunnen laat staan de OS drukte of WK drukte
Het geld dat geinvesteerd zou moeten worden om de boel op orde te krijgen en te organiseren is een investering die onverantwoord is gezien de grote tekorten
Zo kan ik nog wel wat zaken aangeven, maar ik hoor dus graag van jou hoe jij dat ziet (wellicht heb ik het wel mis en overtuig je mij)
Logistiek een issue tijdens EK2000? Dat is nieuw.

Ik denk dat als je alle faciliteiten van NL op een rijtje zet dat je niet voor Londen hoeft onder te doen. Maar je moet het inderdaad spreiden. Zo'n beachvolleybal stadion in Den Haag zetten. Ruitersport stadion in Den Bosch (al eerder gedaan). Alle teamsporten verdelen over het land. Olympisch stadion in A'dam, zwemstadion in Rotterdam, wielerstadion in Utrecht (ik roep maar wat). Olympisch dorp in Amstelveen. Etc, etc

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door ApophisEire »

Pol schreef:
ApophisEire schreef:Ok leg mij dan uit hoe jij denkt dat Nederland dit kan organiseren?
Het land is dusdanig klein dat het inderdaad al heel snel Landelijk wordt
Daardoor wordt logistiek een issue zoals men ook al zag tijdens het EK in 2000
De wegen in Nederland zijn nog niet op niveau om de huidige normale drukte aan te kunnen laat staan de OS drukte of WK drukte
Het geld dat geinvesteerd zou moeten worden om de boel op orde te krijgen en te organiseren is een investering die onverantwoord is gezien de grote tekorten
Zo kan ik nog wel wat zaken aangeven, maar ik hoor dus graag van jou hoe jij dat ziet (wellicht heb ik het wel mis en overtuig je mij)
Logistiek een issue tijdens EK2000? Dat is nieuw.

Ik denk dat als je alle faciliteiten van NL op een rijtje zet dat je niet voor Londen hoeft onder te doen. Maar je moet het inderdaad spreiden. Zo'n beachvolleybal stadion in Den Haag zetten. Ruitersport stadion in Den Bosch (al eerder gedaan). Alle teamsporten verdelen over het land. Olympisch stadion in A'dam, zwemstadion in Rotterdam, wielerstadion in Utrecht (ik roep maar wat). Olympisch dorp in Amstelveen. Etc, etc
Ja tijdens het EK was het vaak een chaos op de weg die problemen veroorzaakte
Fans, officials, allemaal last ervan gehad (niet zo erg als in Zuid Adrika)
Waarom denk je dat ze voor de WK bid dus als extra eis kregen dat er een rijstrook volledig aan de FIFA toegekend moest worden?
Dat had te maken met de problemen van het EK en vooral het WK in ZA
Er was wel degelijk een logistieke issue dus

Maar zoals ik zei, het idee vind ik wel prima
Ik vrees echter dat de uitvoering niet haalbaar zou zijn
En hoe overtuig je de mensen van een investering van miljarden terwijl iedereen moet inleveren momenteel?
Zie dat niet gebeuren
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Gebruikersavatar
ronnyguitar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 19:20
Locatie: bad zwischenahn - duitsland
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door ronnyguitar »

waarom altijd dat calimero gevoel ??
ik denk dat de meeste problemen uit het linkse politieke hoekje zouden komen, en dat ieder duivenmelkerclubje met meer dan 20 leden wel iets zullen vinden om een grote mond op te zetten.
als je die badgasten kan overtuigen dat er ook iets positiefs zou kunnen zijn met de ol.spelen, dat hetdan goed mogelijk is.
NU OKTOBER-AKTIE BIJ TJK !! KIJK BIJ REGELS EN MEDEDELINGEN ETC.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door Tiel »

ronnyguitar schreef:waarom altijd dat calimero gevoel ??
ik denk dat de meeste problemen uit het linkse politieke hoekje zouden komen, en dat ieder duivenmelkerclubje met meer dan 20 leden wel iets zullen vinden om een grote mond op te zetten.
als je die badgasten kan overtuigen dat er ook iets positiefs zou kunnen zijn met de ol.spelen, dat hetdan goed mogelijk is.
U hoeft dan ook niet mee te betalen :biggrin: :wink:

Van mij mag het komen ik zou het geweldig vinden.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
ronnyguitar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 19:20
Locatie: bad zwischenahn - duitsland
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door ronnyguitar »

beste tiel, de enigsten die mij U mogen noemen zijn de stropdassen van de belastingen (dat verlang ik zelfs) :biggrin:
meebetalen zou ik ook, zowel direct als indirect (denkertje)

laat maar komen die spelen !

groetjes, ronny
Laatst gewijzigd door ronnyguitar op di 14 aug 2012, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
NU OKTOBER-AKTIE BIJ TJK !! KIJK BIJ REGELS EN MEDEDELINGEN ETC.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13244
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door Pol »

ApophisEire schreef:Ja tijdens het EK was het vaak een chaos op de weg die problemen veroorzaakte
Fans, officials, allemaal last ervan gehad (niet zo erg als in Zuid Adrika)
Waarom denk je dat ze voor de WK bid dus als extra eis kregen dat er een rijstrook volledig aan de FIFA toegekend moest worden?
Dat had te maken met de problemen van het EK en vooral het WK in ZA
Er was wel degelijk een logistieke issue dus
Ik heb tijdens Euro 2000 15 wedstrijden (dagelijks dus) gezien en nauwelijks iets gemerkt. Die extra rijstrook is een eis van de FIFA, heeft niets met NL te maken. In Londen waren er ook Olympic lanes. Dat zal inderdaad een eis worden maar is geen diskwalificatie van de infrastructuur in NL. Die is meer dan uitstekend.
ApophisEire schreef:Maar zoals ik zei, het idee vind ik wel prima
Ik vrees echter dat de uitvoering niet haalbaar zou zijn
En hoe overtuig je de mensen van een investering van miljarden terwijl iedereen moet inleveren momenteel?
Zie dat niet gebeuren
Dat zal altijd een issue blijven. Lijkt me nu wereldwijd een vraagstuk dus ook niet NL specifiek. Overigens zou een bid pas voor 2028 zijn, dus we hebben nog even.

@ Tiel en Ronnyguitar: Spelen in NL zou fantastisch zijn. Ik was er in Londen voor het eerst bij en waar ik normaal al enorm geniet van de speciale sfeer van een WK (waar ik er een paar meer van gezien heb), was ik echt onder de indruk van de OS en alles er omheen. Zou een enorme verrijking voor ons land zijn. Bring it on!

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4435
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door Ron Delgado »

Het zou een goede reden zijn om een fatsoenlijk lightrail traject in de Randstad aan te leggen. In London zullen de bezoekers ook niet met de auto zijn rondgetrokken.
Get up! Stay on the scene.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13244
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door Pol »

Ron Delgado schreef:Het zou een goede reden zijn om een fatsoenlijk lightrail traject in de Randstad aan te leggen. In London zullen de bezoekers ook niet met de auto zijn rondgetrokken.
Wij wel (deels). Geen goed idee. :brancard:

Gebruikersavatar
MojoMojo
Berichten: 2080
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 18:40
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Olympische spelen Londen 2012

Bericht door MojoMojo »

DR schreef:Hoe kunnen wij in godsnaam bij een eventuele olympische spelen soortgelijke ceremonien houden. Optredens van Marianne Weber, Niek en Simon en Koos Alberts?
Waarom zou Nederland ook met grote muziekoptredens moeten komen dan? Toevallig is muziek het nummer 1 export-product van Engeland. Heel de wereld kent de grote artiesten die Engeland heeft voortgebracht. Alleen de Verenigde Staten zouden dit eventueel kunnen evenaren (en die hebben daarnaast nog meer dingen, bijvoorbeeld acteurs etc.)

Ook ik betwijfel of Nederland een evenement van deze grootte kan organiseren, maar natuurlijk kunnen we niet concurreren met Engeland wat betreft muziek. Dat hoeft ook helemaal niet. Over 4 jaar gaan we naar Rio.. In de sluitingsceremonie kwam daar een of andere gladjakker optreden, die kende ook niemand. Zij hebben echter wel Pélé en het carnaval in Rio. Zo heeft elk land wel iets om trots op te zijn.
The name's so nice, you say it twice..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten