Wielrennen

Discussies over alle andere sporten!
Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12479
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Stefannec »

Mark Ariaans schreef:
burp schreef:Armstrong legend!

Als je van alle spuiters en slikkers in het peleton verreweg de allerbeste bent, dan komt die eer hem gewoon toe. Praktisch iedereen gebruikt al sinds Zoetemelk en daarvoor al dus ipv daar nou ineens zo moralistisch hypocriet over te gaan doen kunnen we ook gewoon accepteren dat het er tot de invoering van dat bloedpaspoort gewoon standaard bij hoorde (alleen niemand wilde het horen). En ook daar zullen ze wel weer wat op vinden.
Ja, zo kun je ook je oogkleppen ophouden. Probleem is dat Armstrong een belangrijke spil was in het in stand houden van deze hele dopingmolen, zelfs lang nadat hij al gestopt was. Het stilschreeuwen en kapot maken van carrieres van masseuses, teamgenoten, en ander gelieerd personeel. Dat iedereen gebruikte is leuk, dat is het soort argument dat men na de Tweede Wereldoorlog ook met plezier opgooide: iedereen deed het, iedereen was schuldig. Dat hij van alle gebruikers de beste was is leuk voor hem, maar dat maakt hem natuurlijk niet ineens minder verantwoordelijk. Juist Armstrong met zijn uitstraling en macht had de boel kunnen laten klappen, maar in plaats daarvan is hij mede schuldig aan het totaal ongeloofwaardig en verguisd maken van zijn sport. 'Legend' inderdaad, pffft.
Waar het omgaat is dat iedereen nu geschokt is, en dat vind ik hypocriet.
Iedereen met een beetje verstand had dit zelf ook wel kunnen bedenken.
Elke grote renner gebruikte dus, lijkt me zo logisch als 1+1 2 is dat LA ook gebruikte.
Jippiekajee motherfucker!!!

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38429
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door mschr »

Dat veel renners doping gebruiken, weet ik ook. Maar de schaamteloosheid waarmee Lance alles organiseerde en criticasters terroriseerde is schokkend en stuitend. Daarom is de man een maffioso.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Tiel »

Mark Ariaans schreef:
Tiel schreef: Tja over 5 jaar is Sky aan de beurt, of is het nu wel opeens normaal om veel beter te zijn dan de rest?
Geen idee, dat zien we over 5 jaar dan wel. Zie niet helemaal hoe dit relevant is voor de discussie over Armstrong?
Jij doet net alsof Armstrong de eerste was en het had kunnen laten stoopen, waarom zijn Hinault, Fignon, Merkx, Zoetemelk etc. etc. niet zo aangepakt? Simpel het was niet zo makkelijk te vinden, niet te controleren. Ze hebben exact hetzelfde gedaan. En zijn trouwens vaak zat gepakt.

Is Armstrong nu de spil? Armstrong was niet de eerste en ook niet de laaste, wel de beste!
Laatst gewijzigd door Tiel op vr 18 jan 2013, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20553
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Mark Ariaans »

Stefannec schreef: Waar het omgaat is dat iedereen nu geschokt is, en dat vind ik hypocriet.
Serieus? Wie is er geschokt dan? Heb tot dusverre nog geen enkele krant opengeslagen of website bekeken waar men 'geschokt' reageert. Ik zie overal slechts een gezonde dosis cynisme en veel 'he he, dat werd tijd' opmerkingen. Maar krijg nou niet bepaald de indruk dat er erg veel mensen verrast zijn door de bekentenis. Ja, -dat- hij bekend heeft wellicht, maar niet over het gegeven dat hij gebruikt heeft.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22789
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door burp »

mschr schreef:Dat veel renners doping gebruiken, weet ik ook. Maar de schaamteloosheid waarmee Lance alles organiseerde en criticasters terroriseerde is schokkend en stuitend. Daarom is de man een maffioso.
juist dat deel moet eigenlijk nog aangetoond worden, vooralsnog weten we nu alleen dat hij dus ook gebruikte (duh sherlocks).

Het hypocriete is dat iedereen maar wat graag decennialang de kop in het zand gestoken heeft en er gebruik van gemaakt hebben (pers, netwerken, sponsors) terwijl ze allang onraad roken (of dat hadden moeten doen). Diezelfde lui hangen nu het heilige boontje uit en lopen voorop met het aan de schandpaal nagelen.

Zo'n Rabobank heeft jarenlang gewoon een fietsend drugskartel gefinancierd en daar nog veel voordeel uitgetrokken ook. Waar het te gek werd (Rasmussen/ Dekker) werd ff snel ingegrepen en nu loopt men mooi weer te spelen met een marketing truc van white-label ploeg (het is nog gewoon hetzelfde maar zonder de naam van de bank er op).

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20553
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Mark Ariaans »

Tiel schreef: Jij doet net alsof Armstrong de eerste was en het had kunnen laten stoopen,
De discussie ging over dat Armstrong nog altijd een 'legende' zou zijn, daar reageerde ik op. Jouw reactie leek meer een algemene opmerking dan een direct commentaar op mijn post, daarom snapte ik niet waarom je mij quote. Nog steeds niet, trouwens, al ben ik het in de algemeenheid uiteraard wel eens met je opmerking.

Gebruikersavatar
Steev
Berichten: 1309
Lid geworden op: vr 06 jul 2007, 11:42
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Steev »

Tiel schreef:
Mark Ariaans schreef:
Tiel schreef: Tja over 5 jaar is Sky aan de beurt, of is het nu wel opeens normaal om veel beter te zijn dan de rest?
Geen idee, dat zien we over 5 jaar dan wel. Zie niet helemaal hoe dit relevant is voor de discussie over Armstrong?
Jij doet net alsof Armstrong de eerste was en het had kunnen laten stoopen, waarom zijn Hinault, Fignon, Merkx, Zoetemelk etc. etc. niet zo aangepakt? Simpel het was niet zo makkelijk te vinden, niet te controleren. Ze hebben exact hetzelfde gedaan. En zijn trouwens vaak zat gepakt.

Is Armstrong nu de spil? Armstrong was niet de eerste en ook niet de laaste, wel de beste!
Het is nu beter te traceren met bloedpaspoorten en andere controles het hele jaar door. Plus de klimtijden op grote colls zijn nu aanmerkelijk langzamer dan in de tijd van Lance. Dus ik geloof wel dat er op dit moment een goede weg ingeslagen is en dat het gebruik minder is (schoon noem ik het niet). Dat een gek het nog steeds wil proberen snap ik, maar de kans om gepakt te worden is vandaag de dag groter dan ooit.

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12479
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Stefannec »

burp schreef:
mschr schreef:Dat veel renners doping gebruiken, weet ik ook. Maar de schaamteloosheid waarmee Lance alles organiseerde en criticasters terroriseerde is schokkend en stuitend. Daarom is de man een maffioso.
juist dat deel moet eigenlijk nog aangetoond worden, vooralsnog weten we nu alleen dat hij dus ook gebruikte (duh sherlocks).

Het hypocriete is dat iedereen maar wat graag decennialang de kop in het zand gestoken heeft en er gebruik van gemaakt hebben (pers, netwerken, sponsors) terwijl ze allang onraad roken (of dat hadden moeten doen). Diezelfde lui hangen nu het heilige boontje uit en lopen voorop met het aan de schandpaal nagelen.

Zo'n Rabobank heeft jarenlang gewoon een fietsend drugskartel gefinancierd en daar nog veel voordeel uitgetrokken ook. Waar het te gek werd (Rasmussen/ Dekker) werd ff snel ingegrepen en nu loopt men mooi weer te spelen met een marketing truc van white-label ploeg (het is nog gewoon hetzelfde maar zonder de naam van de bank er op).

Zucht, Rabobank als sponsor heeft er oprecht niks van geweten denk ik. Misschien dat een ploegleider of arts wat wist maar ik denk dat het bij lange na niet zo was als bij bijv. US Postal gebeurde. Dat blijkt ook wel uit de verklaringen van de renners die gebruikt hebben.

Geloof bijvoorbeeld ook niet dat Erik Beurkink zijn renners heef aangezet tot doping gebruik zoals een Bruineel. Aangezien Breukink een aanbieding om voor Postal te komen werken afgeslagen heeft omdat hij zich niet in de werkwijze van Bruineel kon vinden.
Dat misschien iedereen gebruikte kan maar ik denk dat er weldegelijk verschil za tussen ploegen en hun dopingbeleid
Jippiekajee motherfucker!!!

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Don Corleone »

Stefannec schreef:
burp schreef:
mschr schreef:Dat veel renners doping gebruiken, weet ik ook. Maar de schaamteloosheid waarmee Lance alles organiseerde en criticasters terroriseerde is schokkend en stuitend. Daarom is de man een maffioso.
juist dat deel moet eigenlijk nog aangetoond worden, vooralsnog weten we nu alleen dat hij dus ook gebruikte (duh sherlocks).

Het hypocriete is dat iedereen maar wat graag decennialang de kop in het zand gestoken heeft en er gebruik van gemaakt hebben (pers, netwerken, sponsors) terwijl ze allang onraad roken (of dat hadden moeten doen). Diezelfde lui hangen nu het heilige boontje uit en lopen voorop met het aan de schandpaal nagelen.

Zo'n Rabobank heeft jarenlang gewoon een fietsend drugskartel gefinancierd en daar nog veel voordeel uitgetrokken ook. Waar het te gek werd (Rasmussen/ Dekker) werd ff snel ingegrepen en nu loopt men mooi weer te spelen met een marketing truc van white-label ploeg (het is nog gewoon hetzelfde maar zonder de naam van de bank er op).

Zucht, Rabobank als sponsor heeft er oprecht niks van geweten denk ik. Misschien dat een ploegleider of arts wat wist maar ik denk dat het bij lange na niet zo was als bij bijv. US Postal gebeurde. Dat blijkt ook wel uit de verklaringen van de renners die gebruikt hebben.

Geloof bijvoorbeeld ook niet dat Erik Beurkink zijn renners heef aangezet tot doping gebruik zoals een Bruineel. Aangezien Breukink een aanbieding om voor Postal te komen werken afgeslagen heeft omdat hij zich niet in de werkwijze van Bruineel kon vinden.
Dat misschien iedereen gebruikte kan maar ik denk dat er weldegelijk verschil za tussen ploegen en hun dopingbeleid
waar rook is is vuur, wanneer je miljoenen pompt in het wielrennen het het stinkt, dan ga je toch eea navragen/ oonderzoeken.

breukink heeft met bruyneel gefietst, ONCE, zouden ze daar ook niet iets hebben gedaan?
blijft breukink de ideale schoonzoon in de zaak rasmussen?
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31806
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door vak Oost »

Super-Simr schreef:Hij blijft in mijn ogen een fenomeen.
fenomeen ? een huichelaar dat is het ! :pukeface: een tour de france met pek en veren zou tie moeten krijgen
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Super-Simr
Berichten: 3720
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:43
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Super-Simr »

vak Oost schreef:
Super-Simr schreef:Hij blijft in mijn ogen een fenomeen.
fenomeen ? een huichelaar dat is het ! :pukeface: een tour de france met pek en veren zou tie moeten krijgen
De hele (top van de) wielerwereld bestaat uit gebruikers... Zijn minder niet-gebruikers dan gebruikers in de Tour (of Vuelta, Giro, et cetera).
Wake up!
Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31806
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door vak Oost »

Super-Simr schreef:
vak Oost schreef:
Super-Simr schreef:Hij blijft in mijn ogen een fenomeen.
fenomeen ? een huichelaar dat is het ! :pukeface: een tour de france met pek en veren zou tie moeten krijgen
De hele (top van de) wielerwereld bestaat uit gebruikers...
Zijn minder niet-gebruikers dan gebruikers in de Tour (of Vuelta, Giro, et cetera). Wake up!
de gehele wielersport neem ik al langer niet meer serieus ... stelletje liegende anabole junkies
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
EK
Berichten: 681
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 21:41
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door EK »

Het meest trieste aan dit alles is dat hij nu alweer dagenlang in het middelpunt van de belangstelling staat. Armstrong hier, Armstrong daar, Armstrong is overal. En die verschrikkelijke Oprah profiteert lekker mee.

Mij lijkt het een veel betere optie om Armstrong vanaf nu dood te negeren. Alles wat ie ook doet of zegt, schouders ophalen, een keer goed gapen en doorgaan met waar je mee bezig bent. Dat is de enige behandeling die hij verdient.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Pol »

Super-Simr schreef:
vak Oost schreef:
Super-Simr schreef:Hij blijft in mijn ogen een fenomeen.
fenomeen ? een huichelaar dat is het ! :pukeface: een tour de france met pek en veren zou tie moeten krijgen
De hele (top van de) wielerwereld bestaat uit gebruikers... Zijn minder niet-gebruikers dan gebruikers in de Tour (of Vuelta, Giro, et cetera).
Wake up!
Dat zal misschien best zo geweest zijn in die tijd, maar dat maakt het niet ok. Sterker nog, het betekent waarschijnlijk dat er talentvolle schone renners zijn geweest die niet eens in de buurt van de top konden komen en dus een glansrijke carriere verpest hebben zien worden door Lance en zijn mannen (en inderdaad talloze andere teams en renners, no doubt).

Wat ik naast dit feit Armstrong ook erg kwalijk neem is dat hij als zijn eerlijkheid in twijfel werd getrokken (terecht zo blijkt nu), rücksichtslos in de aanval ging en op alle mogelijke manieren probeerde die mensen kapot te maken (Betsy Andreu, Emma O'Reilly, David Walsh). Zelfs toen de Usada met een vuistdik rapport op de stoep stond, wilde hij van geen wijken weten en dreigde met van alles en nog wat. En die hele periode zichzelf als een heilige neerzetten met zijn Livestrong organisatie en family values. Wat een genante show is dat geweest, zeg.

En nu, ja nu kan de man niet anders meer dan schoon schip maken, aangezien zijn reputatie volledig ten gronde is gericht. Dit is geen eerlijkheid, dit is gewoon een nieuwe strategie. Walgelijk.

Gebruikersavatar
RZG
Berichten: 1696
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 00:04
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door RZG »

Don Corleone schreef:
Stefannec schreef:
burp schreef:
mschr schreef:Dat veel renners doping gebruiken, weet ik ook. Maar de schaamteloosheid waarmee Lance alles organiseerde en criticasters terroriseerde is schokkend en stuitend. Daarom is de man een maffioso.
juist dat deel moet eigenlijk nog aangetoond worden, vooralsnog weten we nu alleen dat hij dus ook gebruikte (duh sherlocks).

Het hypocriete is dat iedereen maar wat graag decennialang de kop in het zand gestoken heeft en er gebruik van gemaakt hebben (pers, netwerken, sponsors) terwijl ze allang onraad roken (of dat hadden moeten doen). Diezelfde lui hangen nu het heilige boontje uit en lopen voorop met het aan de schandpaal nagelen.

Zo'n Rabobank heeft jarenlang gewoon een fietsend drugskartel gefinancierd en daar nog veel voordeel uitgetrokken ook. Waar het te gek werd (Rasmussen/ Dekker) werd ff snel ingegrepen en nu loopt men mooi weer te spelen met een marketing truc van white-label ploeg (het is nog gewoon hetzelfde maar zonder de naam van de bank er op).

Zucht, Rabobank als sponsor heeft er oprecht niks van geweten denk ik. Misschien dat een ploegleider of arts wat wist maar ik denk dat het bij lange na niet zo was als bij bijv. US Postal gebeurde. Dat blijkt ook wel uit de verklaringen van de renners die gebruikt hebben.

Geloof bijvoorbeeld ook niet dat Erik Beurkink zijn renners heef aangezet tot doping gebruik zoals een Bruineel. Aangezien Breukink een aanbieding om voor Postal te komen werken afgeslagen heeft omdat hij zich niet in de werkwijze van Bruineel kon vinden.
Dat misschien iedereen gebruikte kan maar ik denk dat er weldegelijk verschil za tussen ploegen en hun dopingbeleid
waar rook is is vuur, wanneer je miljoenen pompt in het wielrennen het het stinkt, dan ga je toch eea navragen/ oonderzoeken.

breukink heeft met bruyneel gefietst, ONCE, zouden ze daar ook niet iets hebben gedaan?
blijft breukink de ideale schoonzoon in de zaak rasmussen?
Kan niet anders... http://www.dopingzaak.nl/blog/2012/09/20/once/
Als je alles geeft, verlies je niets.

Gebruikersavatar
Larry NEC
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 00:22
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Larry NEC »

Pol schreef:
Super-Simr schreef:
vak Oost schreef:
Super-Simr schreef:Hij blijft in mijn ogen een fenomeen.
fenomeen ? een huichelaar dat is het ! :pukeface: een tour de france met pek en veren zou tie moeten krijgen
De hele (top van de) wielerwereld bestaat uit gebruikers... Zijn minder niet-gebruikers dan gebruikers in de Tour (of Vuelta, Giro, et cetera).
Wake up!
Dat zal misschien best zo geweest zijn in die tijd, maar dat maakt het niet ok. Sterker nog, het betekent waarschijnlijk dat er talentvolle schone renners zijn geweest die niet eens in de buurt van de top konden komen en dus een glansrijke carriere verpest hebben zien worden door Lance en zijn mannen (en inderdaad talloze andere teams en renners, no doubt).

Wat ik naast dit feit Armstrong ook erg kwalijk neem is dat hij als zijn eerlijkheid in twijfel werd getrokken (terecht zo blijkt nu), rücksichtslos in de aanval ging en op alle mogelijke manieren probeerde die mensen kapot te maken (Betsy Andreu, Emma O'Reilly, David Walsh). Zelfs toen de Usada met een vuistdik rapport op de stoep stond, wilde hij van geen wijken weten en dreigde met van alles en nog wat. En die hele periode zichzelf als een heilige neerzetten met zijn Livestrong organisatie en family values. Wat een genante show is dat geweest, zeg.

En nu, ja nu kan de man niet anders meer dan schoon schip maken, aangezien zijn reputatie volledig ten gronde is gericht. Dit is geen eerlijkheid, dit is gewoon een nieuwe strategie. Walgelijk.
:withstupid: Dit is zo waar!

Mensen die Armstrong nu nog een held noemen of een fenomeen weten niet wat ze zeggen. Tuurlijk, het hele peloton gebruikte maar het was wel diegene met het beste dopingprogramma die won (en dus ook heeft gewonnen, 7x zelfs). Armstrong mogen ze van mij part verder aan de schandpaal nagelen, ze andere zeges en al het prijzengeld afpakken. Wat een idioot.

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5427
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door illestyl »

Wielrennen? Wie kijkt dat nog? En als je al een wielerfanaat bent dan moet je maar al die middeltjes op de koop toe nemen, want 99% gebruikt als een Jules Deelder of een Herman Brood. Het laatste wat je moet doen als wielerfanaat is klagen om Armstrong, i.i.g. als je jezelf serieus neemt.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31806
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door vak Oost »

Larry NEC schreef:Mensen die Armstrong nu nog een held noemen of een fenomeen weten niet wat ze zeggen.
Tuurlijk, het hele peloton gebruikte maar het was wel diegene met het beste dopingprogramma die won (en dus ook heeft gewonnen, 7x zelfs).
Armstrong mogen ze van mij part verder aan de schandpaal nagelen, ze andere zeges en al het prijzengeld afpakken. Wat een idioot.
hij heeft nix meer 7x de tour de france gewonnen, hij is zijn titels inmiddels kwijt en verders :withstupid:
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Larry NEC
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 00:22
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Larry NEC »

illestyl schreef:Wielrennen? Wie kijkt dat nog? En als je al een wielerfanaat bent dan moet je maar al die middeltjes op de koop toe nemen, want 99% gebruikt als een Jules Deelder of een Herman Brood. Het laatste wat je moet doen als wielerfanaat is klagen om Armstrong, i.i.g. als je jezelf serieus neemt.
Weet je wat het is, ik ben een wielerfanaat. Ik fiets zelf tussen de 3000-7000km per jaar en heb echt affiniteit met de sport. Het feit dat mensen als Armstrong en ook een Mercxk of Ullrich de sport schaden met hun dopinggebruik vind ik best wel vervelend (op zijn zachtst gezegd). Klagen doe ik dus en ik neem mijzelf tot op zekere hoogte daarin wel serieus. Ik weet hoe zwaar het is (op profniveau iig 400x zwaarder dan een potje voetbal) en daarom is het ook zo een mooie (kijk)sport. Dat jij wielrennen niet waardeert prima maar maak de sport niet zwart. Gaan we namelijk dezelfde controles ook invoeren in schaatsen, zwemmen, marathonlopen etc. dan worden daarin ook veel mensen gepakt. Dit is niet alleen een probleem van het wielrennen, het is een probleem van de sport in het algemeen. Misschien is het bij het wielrennen erger maar ik ben er stellig van overtuigt dat de zwembaden een stuk leger zouden zijn en er veel meer Pechstein gevallen voor zouden komen bij het schaatsen bij eenzelfde controle-intensiteit als bij het wielrennen.

BIESKE
Berichten: 6749
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:40
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door BIESKE »

Larry NEC schreef:
illestyl schreef:Wielrennen? Wie kijkt dat nog? En als je al een wielerfanaat bent dan moet je maar al die middeltjes op de koop toe nemen, want 99% gebruikt als een Jules Deelder of een Herman Brood. Het laatste wat je moet doen als wielerfanaat is klagen om Armstrong, i.i.g. als je jezelf serieus neemt.
Weet je wat het is, ik ben een wielerfanaat. Ik fiets zelf tussen de 3000-7000km per jaar en heb echt affiniteit met de sport. Het feit dat mensen als Armstrong en ook een Mercxk of Ullrich de sport schaden met hun dopinggebruik vind ik best wel vervelend (op zijn zachtst gezegd). Klagen doe ik dus en ik neem mijzelf tot op zekere hoogte daarin wel serieus. Ik weet hoe zwaar het is (op profniveau iig 400x zwaarder dan een potje voetbal) en daarom is het ook zo een mooie (kijk)sport. Dat jij wielrennen niet waardeert prima maar maak de sport niet zwart. Gaan we namelijk dezelfde controles ook invoeren in schaatsen, zwemmen, marathonlopen etc. dan worden daarin ook veel mensen gepakt. Dit is niet alleen een probleem van het wielrennen, het is een probleem van de sport in het algemeen. Misschien is het bij het wielrennen erger maar ik ben er stellig van overtuigt dat de zwembaden een stuk leger zouden zijn en er veel meer Pechstein gevallen voor zouden komen bij het schaatsen bij eenzelfde controle-intensiteit als bij het wielrennen.
:withstupid: Kijk al weer uit naar maart, wanneer de wedstrijden weer beginnen............ondanks alle ellende. Ik irriteer mezelf alleen mateloos aan het wijzende vingertje in Belgie. Zullen ze daar dan niet begrijpen dat Boonen, Museeuw, Merkx, VDB (2x) en consorten ook niet op een boterham met pindakaas wedstrijden hebben gewonnen of winnen.

semnec
Berichten: 686
Lid geworden op: di 15 jan 2013, 10:42
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door semnec »

zometeen op rtl7 de bekentenis van Danny Nelissen

Poort5
Berichten: 2552
Lid geworden op: do 03 feb 2011, 21:19
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Poort5 »

vak Oost schreef:
Larry NEC schreef:Mensen die Armstrong nu nog een held noemen of een fenomeen weten niet wat ze zeggen.
Tuurlijk, het hele peloton gebruikte maar het was wel diegene met het beste dopingprogramma die won (en dus ook heeft gewonnen, 7x zelfs).
Armstrong mogen ze van mij part verder aan de schandpaal nagelen, ze andere zeges en al het prijzengeld afpakken. Wat een idioot.
hij heeft nix meer 7x de tour de france gewonnen, hij is zijn titels inmiddels kwijt en verders :withstupid:
:withstupid:

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12607
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Curva »

BIESKE schreef:
Larry NEC schreef:
illestyl schreef:Wielrennen? Wie kijkt dat nog? En als je al een wielerfanaat bent dan moet je maar al die middeltjes op de koop toe nemen, want 99% gebruikt als een Jules Deelder of een Herman Brood. Het laatste wat je moet doen als wielerfanaat is klagen om Armstrong, i.i.g. als je jezelf serieus neemt.
Weet je wat het is, ik ben een wielerfanaat. Ik fiets zelf tussen de 3000-7000km per jaar en heb echt affiniteit met de sport. Het feit dat mensen als Armstrong en ook een Mercxk of Ullrich de sport schaden met hun dopinggebruik vind ik best wel vervelend (op zijn zachtst gezegd). Klagen doe ik dus en ik neem mijzelf tot op zekere hoogte daarin wel serieus. Ik weet hoe zwaar het is (op profniveau iig 400x zwaarder dan een potje voetbal) en daarom is het ook zo een mooie (kijk)sport. Dat jij wielrennen niet waardeert prima maar maak de sport niet zwart. Gaan we namelijk dezelfde controles ook invoeren in schaatsen, zwemmen, marathonlopen etc. dan worden daarin ook veel mensen gepakt. Dit is niet alleen een probleem van het wielrennen, het is een probleem van de sport in het algemeen. Misschien is het bij het wielrennen erger maar ik ben er stellig van overtuigt dat de zwembaden een stuk leger zouden zijn en er veel meer Pechstein gevallen voor zouden komen bij het schaatsen bij eenzelfde controle-intensiteit als bij het wielrennen.
:withstupid: Kijk al weer uit naar maart, wanneer de wedstrijden weer beginnen............ondanks alle ellende. Ik irriteer mezelf alleen mateloos aan het wijzende vingertje in Belgie. Zullen ze daar dan niet begrijpen dat Boonen, Museeuw, Merkx, VDB (2x) en consorten ook niet op een boterham met pindakaas wedstrijden hebben gewonnen of winnen.
En vergeet Gilbert niet....hoe die de laatste keer de cauberg opging was ook niet menselijk. eerst een seizoen alle klassiekers winnen, daarna niks meer presteren en daarna als een god wereldkampioen worden.
Toch ben ik ook nog een groot wielerfan, en heb zelf ook bijna alle cols die in de tour en giro voorkomen al een keer voor m n rekening genomen en mede daardoor heb ik echt respect voor de profs die er overheen gaan. Itt veel van die over het paard getilde jankers van voetballertjes.

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Danish Dynamite »

Mooi interview met Nelissen, en zeker ook de discussie daar achteraan. :tu:

Samnec
Berichten: 3380
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 20:49
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Samnec »

Danish Dynamite schreef:Mooi interview met Nelissen, en zeker ook de discussie daar achteraan. :tu:
:withstupid: Respect daarvoor!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten