Met aquaplaning nemen ze geen risico meer, vandaar code rood.Bottendaal schreef: ↑zo 27 aug 2023, 20:46Echt zonde dat men tegenwoordig met wat regen meteen een rode vlag zwaait.
Vroeger leverde die races juist spektakel op. Dan verlaat de voorspelbaarheid het circuit, en komt het aan op de wagenbeheersing, en het kiezen van het juiste moment om van banden te wisselen etc. Dan maar even wat minder hard de bocht in, dan maar een extra SC. Juist in die races gebeurde er vroeger nog eens wat. En het is nou niet dat in die tijd, bij dergelijke races, de een na de ander zwaargewond of door de baan verliet, dus zo onveilig was het allemaal niet.
Autosport
Re: Autosport
Alles komt goed !!
- Bottendaal
- Berichten: 13958
- Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
- Contacteer:
Re: Autosport
Nee dat snap ik wel enigszins, maar het duurde allemaal wel heel lang. Het regende al 10min niet meer voordat ze weer startten. Waarvoor zijn die blauwe banden nog? Daar rijden ze nooit op.vak Oost schreef: ↑zo 27 aug 2023, 22:17Met aquaplaning nemen ze geen risico meer, vandaar code rood.Bottendaal schreef: ↑zo 27 aug 2023, 20:46Echt zonde dat men tegenwoordig met wat regen meteen een rode vlag zwaait.
Vroeger leverde die races juist spektakel op. Dan verlaat de voorspelbaarheid het circuit, en komt het aan op de wagenbeheersing, en het kiezen van het juiste moment om van banden te wisselen etc. Dan maar even wat minder hard de bocht in, dan maar een extra SC. Juist in die races gebeurde er vroeger nog eens wat. En het is nou niet dat in die tijd, bij dergelijke races, de een na de ander zwaargewond of door de baan verliet, dus zo onveilig was het allemaal niet.
Re: Autosport
Klopt, dat duurde veel te lang. Gaf alle teams wel de tijd om de auto's te repareren.Bottendaal schreef: ↑ma 28 aug 2023, 18:18Nee dat snap ik wel enigszins, maar het duurde allemaal wel heel lang. Het regende al 10min niet meer voordat ze weer startten. Waarvoor zijn die blauwe banden nog? Daar rijden ze nooit op.vak Oost schreef: ↑zo 27 aug 2023, 22:17Met aquaplaning nemen ze geen risico meer, vandaar code rood.Bottendaal schreef: ↑zo 27 aug 2023, 20:46Echt zonde dat men tegenwoordig met wat regen meteen een rode vlag zwaait.
Vroeger leverde die races juist spektakel op. Dan verlaat de voorspelbaarheid het circuit, en komt het aan op de wagenbeheersing, en het kiezen van het juiste moment om van banden te wisselen etc. Dan maar even wat minder hard de bocht in, dan maar een extra SC. Juist in die races gebeurde er vroeger nog eens wat. En het is nou niet dat in die tijd, bij dergelijke races, de een na de ander zwaargewond of door de baan verliet, dus zo onveilig was het allemaal niet.
- Bottendaal
- Berichten: 13958
- Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
- Contacteer:
Re: Autosport
Het wordt er allemaal zo voorspelbaar door.E.B schreef: ↑ma 28 aug 2023, 18:31Klopt, dat duurde veel te lang. Gaf alle teams wel de tijd om de auto's te repareren.Bottendaal schreef: ↑ma 28 aug 2023, 18:18Nee dat snap ik wel enigszins, maar het duurde allemaal wel heel lang. Het regende al 10min niet meer voordat ze weer startten. Waarvoor zijn die blauwe banden nog? Daar rijden ze nooit op.vak Oost schreef: ↑zo 27 aug 2023, 22:17Met aquaplaning nemen ze geen risico meer, vandaar code rood.Bottendaal schreef: ↑zo 27 aug 2023, 20:46Echt zonde dat men tegenwoordig met wat regen meteen een rode vlag zwaait.
Vroeger leverde die races juist spektakel op. Dan verlaat de voorspelbaarheid het circuit, en komt het aan op de wagenbeheersing, en het kiezen van het juiste moment om van banden te wisselen etc. Dan maar even wat minder hard de bocht in, dan maar een extra SC. Juist in die races gebeurde er vroeger nog eens wat. En het is nou niet dat in die tijd, bij dergelijke races, de een na de ander zwaargewond of door de baan verliet, dus zo onveilig was het allemaal niet.
Juist die regen is een factor die de hele bende nog eens op zn kop kan zetten. (Ja ook letterlijk

- Justian
- Moderator
- Berichten: 3277
- Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:56
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
Re: Autosport
Hoofdzaak is de hoeveelheid spray die dan van de banden afkomt en het zicht 0 wordt. Als er dan ook nog auto's van de baan raken worden de situaties te gevaarlijk en is er kans op ernstig letsel bij de coureurs.Bottendaal schreef: ↑ma 28 aug 2023, 18:18Nee dat snap ik wel enigszins, maar het duurde allemaal wel heel lang. Het regende al 10min niet meer voordat ze weer startten. Waarvoor zijn die blauwe banden nog? Daar rijden ze nooit op.vak Oost schreef: ↑zo 27 aug 2023, 22:17Met aquaplaning nemen ze geen risico meer, vandaar code rood.Bottendaal schreef: ↑zo 27 aug 2023, 20:46Echt zonde dat men tegenwoordig met wat regen meteen een rode vlag zwaait.
Vroeger leverde die races juist spektakel op. Dan verlaat de voorspelbaarheid het circuit, en komt het aan op de wagenbeheersing, en het kiezen van het juiste moment om van banden te wisselen etc. Dan maar even wat minder hard de bocht in, dan maar een extra SC. Juist in die races gebeurde er vroeger nog eens wat. En het is nou niet dat in die tijd, bij dergelijke races, de een na de ander zwaargewond of door de baan verliet, dus zo onveilig was het allemaal niet.
Re: Autosport
Plus ik meen gehoord te hebben dat de full wets echt dramatisch zijn en dat de coureurs liever op intermediates rijden. Maar met die hoeveelheid spray is dat inderdaad levensgevaarlijk.Justian schreef: ↑ma 28 aug 2023, 22:22Hoofdzaak is de hoeveelheid spray die dan van de banden afkomt en het zicht 0 wordt. Als er dan ook nog auto's van de baan raken worden de situaties te gevaarlijk en is er kans op ernstig letsel bij de coureurs.Bottendaal schreef: ↑ma 28 aug 2023, 18:18Nee dat snap ik wel enigszins, maar het duurde allemaal wel heel lang. Het regende al 10min niet meer voordat ze weer startten. Waarvoor zijn die blauwe banden nog? Daar rijden ze nooit op.vak Oost schreef: ↑zo 27 aug 2023, 22:17Met aquaplaning nemen ze geen risico meer, vandaar code rood.Bottendaal schreef: ↑zo 27 aug 2023, 20:46Echt zonde dat men tegenwoordig met wat regen meteen een rode vlag zwaait.
Vroeger leverde die races juist spektakel op. Dan verlaat de voorspelbaarheid het circuit, en komt het aan op de wagenbeheersing, en het kiezen van het juiste moment om van banden te wisselen etc. Dan maar even wat minder hard de bocht in, dan maar een extra SC. Juist in die races gebeurde er vroeger nog eens wat. En het is nou niet dat in die tijd, bij dergelijke races, de een na de ander zwaargewond of door de baan verliet, dus zo onveilig was het allemaal niet.
- Bottendaal
- Berichten: 13958
- Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
- Contacteer:
Re: Autosport
Maar waarvoor zijn die full wets dan?LvB schreef: ↑di 29 aug 2023, 08:36Plus ik meen gehoord te hebben dat de full wets echt dramatisch zijn en dat de coureurs liever op intermediates rijden. Maar met die hoeveelheid spray is dat inderdaad levensgevaarlijk.Justian schreef: ↑ma 28 aug 2023, 22:22Hoofdzaak is de hoeveelheid spray die dan van de banden afkomt en het zicht 0 wordt. Als er dan ook nog auto's van de baan raken worden de situaties te gevaarlijk en is er kans op ernstig letsel bij de coureurs.Bottendaal schreef: ↑ma 28 aug 2023, 18:18Nee dat snap ik wel enigszins, maar het duurde allemaal wel heel lang. Het regende al 10min niet meer voordat ze weer startten. Waarvoor zijn die blauwe banden nog? Daar rijden ze nooit op.vak Oost schreef: ↑zo 27 aug 2023, 22:17Met aquaplaning nemen ze geen risico meer, vandaar code rood.Bottendaal schreef: ↑zo 27 aug 2023, 20:46Echt zonde dat men tegenwoordig met wat regen meteen een rode vlag zwaait.
Vroeger leverde die races juist spektakel op. Dan verlaat de voorspelbaarheid het circuit, en komt het aan op de wagenbeheersing, en het kiezen van het juiste moment om van banden te wisselen etc. Dan maar even wat minder hard de bocht in, dan maar een extra SC. Juist in die races gebeurde er vroeger nog eens wat. En het is nou niet dat in die tijd, bij dergelijke races, de een na de ander zwaargewond of door de baan verliet, dus zo onveilig was het allemaal niet.
Spektakel en onvoorspelbaarheid leverde dat op

Re: Autosport
Die zijn dus voor als er echt heel veel regenwater is.Bottendaal schreef: ↑di 29 aug 2023, 09:14Maar waarvoor zijn die full wets dan?
Spektakel en onvoorspelbaarheid leverde dat op![]()
Maar als de coureurs er alleen in het hoogst noodzakelijke geval mee willen rijden, dan is het aan Pirelli om betere regenbanden te maken.
Dit zei Verstappen eerder deze maand: "Het verschil tussen de regenbanden en de inters is gewoon te groot. Eigenlijk is het probleem dat je die inters meteen wil hebben omdat die sneller zijn, maar soms kan je die niet nemen omdat er teveel water op de baan ligt. Maar die full wets moet je eigenlijk alleen gebruiken als je bijna als een boot over het circuit gaat, wat dan eigenlijk alweer een rode vlag betekent."
Re: Autosport
Volgens mij is het vooral om het zicht te doen. De banden valt wel op te lossen, maar het zicht is bar slecht bij zulk weer. Ze gaan echt geen risico's nemen op een grote crash.LvB schreef: ↑di 29 aug 2023, 10:49Die zijn dus voor als er echt heel veel regenwater is.Bottendaal schreef: ↑di 29 aug 2023, 09:14Maar waarvoor zijn die full wets dan?
Spektakel en onvoorspelbaarheid leverde dat op![]()
Maar als de coureurs er alleen in het hoogst noodzakelijke geval mee willen rijden, dan is het aan Pirelli om betere regenbanden te maken.
Dit zei Verstappen eerder deze maand: "Het verschil tussen de regenbanden en de inters is gewoon te groot. Eigenlijk is het probleem dat je die inters meteen wil hebben omdat die sneller zijn, maar soms kan je die niet nemen omdat er teveel water op de baan ligt. Maar die full wets moet je eigenlijk alleen gebruiken als je bijna als een boot over het circuit gaat, wat dan eigenlijk alweer een rode vlag betekent."
Re: Autosport
FF de race bekijken en om 9:30 op het veld bij De Bataven 

Re: Autosport
Alonso! 

Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast