Ik irriteer me er ook al tijden mateloos aan hoor. En dan heel hard roeptoeteren, maar als je dan de vloer met dat standpunt aanveegt (want een argument komt niet eens, wel vrij essentieel bij "kritisch zijn", maar goed..) komt er geen tegenargument. Dan wordt er direct in de slachtofferrol gekropen want "men mag niet kritisch zijn", krijg je een "jamaar, mijn onderuik" riedel waar je geen hol mee kan, wordt het standpunt nogmaals herhaald alsof het dan wel een argument is of krijg je een of andere wazige tegenvraag die helemaal niets met de discussie te maken heeft.Dirk Eijlander schreef: ↑do 06 feb 2025, 11:55Pfff ik erger me er steeds meer en meer aan en de lol op het forum hier wordt voor mij persoonlijk minder en minder door de overdaad aan negativitet hier. Je mag van mijn best kritisch zijn, maar mensen die met passie voor onze club werken en alles geven de grond intrappen en/of hen zaken persoonlijk kwalijk nemen gaat in mijn ogen echt te ver. Ik denk ook dat de negatievelingen hier niet beseffen wat de gevolgen van hun uitspraken zijn, velen bij ons cluppie kijken hier ook mee of horen het via via of krijgen het mee vanuit de media die de uitspraken hier overnemen. Dat heeft echt meer invloed op de selectie dan sommige denken en helemaal op de momenten dat het niet lekker loopt. Ik besef echt wel dat die reacties komen uit liefde voor de club, maar het is zo niet helpend. In mijn ogen zou je juist als het ff niet draait, gewoon ff je bek moeten houden en positief achter je club moeten gaan staan.
Als ik dan bv. laatst hoor in een interview met dat zo'n gast gewoon zegt dat het merendeel van de supporters Rogier het liefst ziet verdwijnen, schaam ik me echt kapot! Ik denk dat sowieso het merendeel er niet zo over denkt, maar als iemand het niet verdient is het Rogier, die man presteert al jaren bovenmaats en zeker het afgelopen seizoen, dan loopt het ff wat minder en wordt hij gewoon de vuilbak ingetrapt, vind ik echt schandalig!
Ik denk echt niet dat je alle negativitet op andere mediaplatforms kan bannen, maar beste medeforummers hier kunnen we dat wel!
Want het is heel simpel, alles draait om actie/reactie. Vele van ons blijven reageren op bepaalde negatievelingen (heb ik ook regelmatig gedaan), maar ik denk dat daar het probleem zit, ook al heb je een punt om er tegen in te gaan, 'wij' geven hen een podium! Halen wij dat podium weg, dan is de lol er snel af voor de negatievelingen.
Erger je je stelselmatig aan een forummer zet hem dan gewoon eens een keer op de vijandenlijst, dan wordt het hier snel weer een stuk gezelliger en kunnen we met de meerderheid ons cluppie kritisch positief steunen!![]()
![]()
![]()
En natuurlijk, het was de 1e seizoenshelft niet veel met Go Ahead uit als gênant dieptepunt. Dat is geen vrijbrief om maar allerhanden onzin te kunnen roeptoeteren en dan gaan piepen als ze tegengas krijgen. Denk dan even na voor je op verstuur drukt, maar dat is vrees ik iets teveel gevraagd. Het zij zo, ik probeer discussies zoveel mogelijk te vermijden.