NEC - vrouwen voetbal
NEC - vrouwen voetbal
Met de verlenging van het ESPN contract worden voortaan alle wedstrijden uit de vrouwen eredivisie live uitgezonden.
Er wordt steeds meer geïnvesteerd in het vrouwen voetbal. Moet je als NEC niet uitkijken dat je straks achter iedereen aanhobbelt?
(Geen idee of hier al een topic over bestaat, ik kon hem niet vinden)
Er wordt steeds meer geïnvesteerd in het vrouwen voetbal. Moet je als NEC niet uitkijken dat je straks achter iedereen aanhobbelt?
(Geen idee of hier al een topic over bestaat, ik kon hem niet vinden)
-
- Contacteer:
Re: NEC - vrouwen voetbal
Nee vrouwenvoetbal is werkelijk niet om aan te gluren. Daarnaast willen de dames net zoveel verdienen als de mannen terwijl het niveau niet hoger is dan een plaatselijk amateurelftal op zaterdagmiddag.
Ben er zelf groot voorstander van. Het vrouwenvoetbal is nog in opbouw, zodat het nog geen afgesloten geheel is, waar je niet meer tussenkomt. Sterker nog, met gedegen beleid en wat geluk is het misschien zelfs mogelijk de top van Nederland te bereiken, waar het mannenteam dat realistisch gezien nooit zal kunnen bereiken.
Je hebt verder volgens mij ook wel kennis en kunde in de omgeving (o.a. Ellen van Eldik, die ook nog lang bij NEC werkzaam was) en er zijn ook al wel wat goede spelers uit de omgeving doorgebroken bij andere ploegen, dus dat biedt eveneens hoop op sportief succes.
Vrouwenvoetbal trekt doorgaans ook een wat ander publiek, waardoor je als NEC ook een nog groter gedeelte van Nijmegen kan bereiken.
Tegelijkertijd moet je, als je ervoor gaat, er ook echt vol en met goed beleid voor gaan. En dat is gezien de huidige omstandigheden nog niet echt mogelijk. Eerst eigen stadion en financieel stabiel worden en dan op dat vlak groeien. Het maken van plannen en misschien enig voorwerk (meisjesteam in de jeugdopleiding?) kan echter wel al helpen, zodat je snel kan doorpakken. En dat zal ook bij de gemeenteraad wel op enige sympathie kunnen rekenen.
Maar belangrijker dan al het voorgaande is, dat ik het gewoon heel fijn en waardevol zou vinden als ook meisjes ervan kunnen dromen om voor NEC te spelen, zoals ik als klein jongetje daar tegen beter weten in ook van droomde.
Je hebt verder volgens mij ook wel kennis en kunde in de omgeving (o.a. Ellen van Eldik, die ook nog lang bij NEC werkzaam was) en er zijn ook al wel wat goede spelers uit de omgeving doorgebroken bij andere ploegen, dus dat biedt eveneens hoop op sportief succes.
Vrouwenvoetbal trekt doorgaans ook een wat ander publiek, waardoor je als NEC ook een nog groter gedeelte van Nijmegen kan bereiken.
Tegelijkertijd moet je, als je ervoor gaat, er ook echt vol en met goed beleid voor gaan. En dat is gezien de huidige omstandigheden nog niet echt mogelijk. Eerst eigen stadion en financieel stabiel worden en dan op dat vlak groeien. Het maken van plannen en misschien enig voorwerk (meisjesteam in de jeugdopleiding?) kan echter wel al helpen, zodat je snel kan doorpakken. En dat zal ook bij de gemeenteraad wel op enige sympathie kunnen rekenen.
Maar belangrijker dan al het voorgaande is, dat ik het gewoon heel fijn en waardevol zou vinden als ook meisjes ervan kunnen dromen om voor NEC te spelen, zoals ik als klein jongetje daar tegen beter weten in ook van droomde.
het is wel al op meerdere plekken besproken.
Idealiter had NEC destijds zowel het beloftenteam als de vrouwen van Achilles '29 overgenomen.
Dan had je een beloftenteam in de pyramide en een vrouwenteam in de Eredivisie.
De tijd en het geld was er niet naar, heel begrijpelijk. Maar een gemiste kans is het wel.
Historisch gezien was NEC (ja via de sportclub) juist een voorloper op het gebied van vrouwenvoetbal.
En in de persoon van oud-international Ellen van Eldik was de kennis ook in huis.
Vanuit de KNVB en maatschappelijk wordt het steeds belangrijker.
Vanaf komend jaar kan je niet meer instomen in de Eredivisie maar kom je in de Eerste divisie tussen vooral Jong teams
Het tv contract geeft dit u al aan.
En het zal niet lang meer duren voordat een licentie eis van de KNVB voor de Eredivisie ook het hebben (of snel oprichten) van een vrouwenteam zal bevatten.
Dus ja, je loopt als club nu gigantisch achter.
Idealiter had NEC destijds zowel het beloftenteam als de vrouwen van Achilles '29 overgenomen.
Dan had je een beloftenteam in de pyramide en een vrouwenteam in de Eredivisie.
De tijd en het geld was er niet naar, heel begrijpelijk. Maar een gemiste kans is het wel.
Historisch gezien was NEC (ja via de sportclub) juist een voorloper op het gebied van vrouwenvoetbal.
En in de persoon van oud-international Ellen van Eldik was de kennis ook in huis.
Vanuit de KNVB en maatschappelijk wordt het steeds belangrijker.
Vanaf komend jaar kan je niet meer instomen in de Eredivisie maar kom je in de Eerste divisie tussen vooral Jong teams
Het tv contract geeft dit u al aan.
En het zal niet lang meer duren voordat een licentie eis van de KNVB voor de Eredivisie ook het hebben (of snel oprichten) van een vrouwenteam zal bevatten.
Dus ja, je loopt als club nu gigantisch achter.
Vrouwenvoetbal met mannenvoetbal vergelijken is idioot. Het gaat erom dat er een nieuwe voetbaltak geopend is, die steeds populairder wordt. En NEC heeft ook jonge meisjes als supporter. Dit gaat straks, in de verdere toekomst, ook commercieel iets betekenen.FC Hilversum schreef: ↑ma 18 sep 2023, 15:26Nee vrouwenvoetbal is werkelijk niet om aan te gluren. Daarnaast willen de dames net zoveel verdienen als de mannen terwijl het niveau niet hoger is dan een plaatselijk amateurelftal op zaterdagmiddag.
Maar laten we het niet doen, want FC Hilversum vindt vrouwenvoetbal niet om aan te zien. Topargument.

Ik denk als je structueel geld tekort komt, dat het niet heel handig is om +/- 20 vrouwen en bijkomende staff onder contract te hebben staan, dat is op jaarbasis toch een flinke som met geld.
Maar ik zou het wel kijken op tv als de NEC dames in de Eredivisie spelen.
Er komt geen hond op af waarom zullen we dan een vrouwenelftal moeten hebben?
Omdat andere dat wel hebben?
Lekker tijd en energie in het eerste steken want daar is ook nog genoeg te doen...
En dan komt ook nog het financiële aspect pm de hoek kijken we kunnen onze broek nu al niet zelf ophouden
Omdat andere dat wel hebben?
Lekker tijd en energie in het eerste steken want daar is ook nog genoeg te doen...
En dan komt ook nog het financiële aspect pm de hoek kijken we kunnen onze broek nu al niet zelf ophouden
-
- Contacteer:
Geef eens een voorbeeld waar het vrouwenteam van een profclub net zoveel wil verdienen als het manneteam? Dit lijkt me totale onzin namelijk, kan me niet voorstellen dat er ergens vrouwen zulke onrealistische verwachtingen hebben.FC Hilversum schreef: ↑ma 18 sep 2023, 15:26Nee vrouwenvoetbal is werkelijk niet om aan te gluren. Daarnaast willen de dames net zoveel verdienen als de mannen terwijl het niveau niet hoger is dan een plaatselijk amateurelftal op zaterdagmiddag.
-
- Contacteer:
DRS schreef: ↑ma 18 sep 2023, 16:42Ik denk als je structueel geld tekort komt, dat het niet heel handig is om +/- 20 vrouwen en bijkomende staff onder contract te hebben staan, dat is op jaarbasis toch een flinke som met geld.

Nogal kortzichtige reactie. Het gaat er vooral om of je (op termijn) een sluitende begroting kan creëren. En die kans wordt natuurlijk steeds groter want de media aandacht en daarmee sponsoring neemt toe. Ik kijk er ook niet naar, maar er zijn in Nederland ongeveer net zoveel vrouwen/meisjes dan mannen/jongens. Niet bepaald een kleine markt dus. Een goed vrouwenteam in de ED geeft goede exposure voor de club. NEC zal ook hier de boot missen. Mijn inschatting is dat we over 5 of 10 jaar nog een halfslachtige poging zien om alsnog aan te haken. Ongetwijfeld met een prachtig 3-4 of 5 jaren plan van Wilco.DRS schreef: ↑ma 18 sep 2023, 16:42Ik denk als je structueel geld tekort komt, dat het niet heel handig is om +/- 20 vrouwen en bijkomende staff onder contract te hebben staan, dat is op jaarbasis toch een flinke som met geld.
Ik heb begrepen dat er ism de amateurtak gekeken wordt of dat op poten gezet kan worden, daar is al een damesteam. Is blijkbaar ook een vereiste als je Europees wil gaan dat je investeert in het vrouwenvoetbal..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Hoezo kortzichtig? Als jou uitgaven patroon zo is dat je jaarlijks geld tekort komt en mensen moeten jou elk jaar overeind houden, dan neem jij toch ook niet wat extra abonnementen op je naam? Gewoon dom om met geld te spelen wat er niet is.Zico schreef: ↑ma 18 sep 2023, 17:05Nogal kortzichtige reactie. Het gaat er vooral om of je (op termijn) een sluitende begroting kan creëren. En die kans wordt natuurlijk steeds groter want de media aandacht en daarmee sponsoring neemt toe. Ik kijk er ook niet naar, maar er zijn in Nederland ongeveer net zoveel vrouwen/meisjes dan mannen/jongens. Niet bepaald een kleine markt dus. Een goed vrouwenteam in de ED geeft goede exposure voor de club. NEC zal ook hier de boot missen. Mijn inschatting is dat we over 5 of 10 jaar nog een halfslachtige poging zien om alsnog aan te haken. Ongetwijfeld met een prachtig 3-4 of 5 jaren plan van Wilco.DRS schreef: ↑ma 18 sep 2023, 16:42Ik denk als je structueel geld tekort komt, dat het niet heel handig is om +/- 20 vrouwen en bijkomende staff onder contract te hebben staan, dat is op jaarbasis toch een flinke som met geld.
Verder heb ik niks tegen het vrouwen voetbal, ik zou ook wel willen dat NEC een dames team heeft. Maar dan moet er wel geld voor zijn.
Nogmaals, het is een grote markt die enorm in de lift zit en alleen maar zal groeien, media aandacht en sponsoring zullen alleen maar verder toenemen. Het zijn dus niet alleen maar kosten. Dat is wat er kortzichtig aan is.DRS schreef: ↑ma 18 sep 2023, 17:26Hoezo kortzichtig? Als jou uitgaven patroon zo is dat je jaarlijks geld tekort komt en mensen moeten jou elk jaar overeind houden, dan neem jij toch ook niet wat extra abonnementen op je naam? Gewoon dom om met geld te spelen wat er niet is.Zico schreef: ↑ma 18 sep 2023, 17:05Nogal kortzichtige reactie. Het gaat er vooral om of je (op termijn) een sluitende begroting kan creëren. En die kans wordt natuurlijk steeds groter want de media aandacht en daarmee sponsoring neemt toe. Ik kijk er ook niet naar, maar er zijn in Nederland ongeveer net zoveel vrouwen/meisjes dan mannen/jongens. Niet bepaald een kleine markt dus. Een goed vrouwenteam in de ED geeft goede exposure voor de club. NEC zal ook hier de boot missen. Mijn inschatting is dat we over 5 of 10 jaar nog een halfslachtige poging zien om alsnog aan te haken. Ongetwijfeld met een prachtig 3-4 of 5 jaren plan van Wilco.DRS schreef: ↑ma 18 sep 2023, 16:42Ik denk als je structueel geld tekort komt, dat het niet heel handig is om +/- 20 vrouwen en bijkomende staff onder contract te hebben staan, dat is op jaarbasis toch een flinke som met geld.
Verder heb ik niks tegen het vrouwen voetbal, ik zou ook wel willen dat NEC een dames team heeft. Maar dan moet er wel geld voor zijn.
Okee TumbaZico schreef: ↑ma 18 sep 2023, 17:42Nogmaals, het is een grote markt die enorm in de lift zit en alleen maar zal groeien, media aandacht en sponsoring zullen alleen maar verder toenemen. Het zijn dus niet alleen maar kosten. Dat is wat er kortzichtig aan is.DRS schreef: ↑ma 18 sep 2023, 17:26Hoezo kortzichtig? Als jou uitgaven patroon zo is dat je jaarlijks geld tekort komt en mensen moeten jou elk jaar overeind houden, dan neem jij toch ook niet wat extra abonnementen op je naam? Gewoon dom om met geld te spelen wat er niet is.Zico schreef: ↑ma 18 sep 2023, 17:05Nogal kortzichtige reactie. Het gaat er vooral om of je (op termijn) een sluitende begroting kan creëren. En die kans wordt natuurlijk steeds groter want de media aandacht en daarmee sponsoring neemt toe. Ik kijk er ook niet naar, maar er zijn in Nederland ongeveer net zoveel vrouwen/meisjes dan mannen/jongens. Niet bepaald een kleine markt dus. Een goed vrouwenteam in de ED geeft goede exposure voor de club. NEC zal ook hier de boot missen. Mijn inschatting is dat we over 5 of 10 jaar nog een halfslachtige poging zien om alsnog aan te haken. Ongetwijfeld met een prachtig 3-4 of 5 jaren plan van Wilco.DRS schreef: ↑ma 18 sep 2023, 16:42Ik denk als je structueel geld tekort komt, dat het niet heel handig is om +/- 20 vrouwen en bijkomende staff onder contract te hebben staan, dat is op jaarbasis toch een flinke som met geld.
Pff geen argumenten meer, sufkutDRS schreef: ↑ma 18 sep 2023, 17:47Okee TumbaZico schreef: ↑ma 18 sep 2023, 17:42Nogmaals, het is een grote markt die enorm in de lift zit en alleen maar zal groeien, media aandacht en sponsoring zullen alleen maar verder toenemen. Het zijn dus niet alleen maar kosten. Dat is wat er kortzichtig aan is.DRS schreef: ↑ma 18 sep 2023, 17:26Hoezo kortzichtig? Als jou uitgaven patroon zo is dat je jaarlijks geld tekort komt en mensen moeten jou elk jaar overeind houden, dan neem jij toch ook niet wat extra abonnementen op je naam? Gewoon dom om met geld te spelen wat er niet is.Zico schreef: ↑ma 18 sep 2023, 17:05Nogal kortzichtige reactie. Het gaat er vooral om of je (op termijn) een sluitende begroting kan creëren. En die kans wordt natuurlijk steeds groter want de media aandacht en daarmee sponsoring neemt toe. Ik kijk er ook niet naar, maar er zijn in Nederland ongeveer net zoveel vrouwen/meisjes dan mannen/jongens. Niet bepaald een kleine markt dus. Een goed vrouwenteam in de ED geeft goede exposure voor de club. NEC zal ook hier de boot missen. Mijn inschatting is dat we over 5 of 10 jaar nog een halfslachtige poging zien om alsnog aan te haken. Ongetwijfeld met een prachtig 3-4 of 5 jaren plan van Wilco.DRS schreef: ↑ma 18 sep 2023, 16:42Ik denk als je structueel geld tekort komt, dat het niet heel handig is om +/- 20 vrouwen en bijkomende staff onder contract te hebben staan, dat is op jaarbasis toch een flinke som met geld.
-
- Contacteer:
De dames van het Nederlandselftal hebben dit aangekaart!WijchenNEC schreef: ↑ma 18 sep 2023, 16:47Geef eens een voorbeeld waar het vrouwenteam van een profclub net zoveel wil verdienen als het manneteam? Dit lijkt me totale onzin namelijk, kan me niet voorstellen dat er ergens vrouwen zulke onrealistische verwachtingen hebben.FC Hilversum schreef: ↑ma 18 sep 2023, 15:26Nee vrouwenvoetbal is werkelijk niet om aan te gluren. Daarnaast willen de dames net zoveel verdienen als de mannen terwijl het niveau niet hoger is dan een plaatselijk amateurelftal op zaterdagmiddag.
Ik zou een vrouwenteam mooi vinden, maar we hebben er op dit moment geen geld voor, aangezien we nog steeds geen zwarte cijfers schrijven. De mediaanbegroting in de Eredivisie voor vrouwen is 450.000 euro en het gemiddelde zelfs 800.000 euro. Dat krijg je er echt niet uit met sponsoring en kaartverkoop.
Met Schöne en Proper wassen we elke club de oren!
-
- Contacteer:
ik volg het niet heel goed ,maar de jonge talenten rennen binnen no time naar het buitenland toch.Zico schreef: ↑ma 18 sep 2023, 17:42Nogmaals, het is een grote markt die enorm in de lift zit en alleen maar zal groeien, media aandacht en sponsoring zullen alleen maar verder toenemen. Het zijn dus niet alleen maar kosten. Dat is wat er kortzichtig aan is.DRS schreef: ↑ma 18 sep 2023, 17:26Hoezo kortzichtig? Als jou uitgaven patroon zo is dat je jaarlijks geld tekort komt en mensen moeten jou elk jaar overeind houden, dan neem jij toch ook niet wat extra abonnementen op je naam? Gewoon dom om met geld te spelen wat er niet is.Zico schreef: ↑ma 18 sep 2023, 17:05Nogal kortzichtige reactie. Het gaat er vooral om of je (op termijn) een sluitende begroting kan creëren. En die kans wordt natuurlijk steeds groter want de media aandacht en daarmee sponsoring neemt toe. Ik kijk er ook niet naar, maar er zijn in Nederland ongeveer net zoveel vrouwen/meisjes dan mannen/jongens. Niet bepaald een kleine markt dus. Een goed vrouwenteam in de ED geeft goede exposure voor de club. NEC zal ook hier de boot missen. Mijn inschatting is dat we over 5 of 10 jaar nog een halfslachtige poging zien om alsnog aan te haken. Ongetwijfeld met een prachtig 3-4 of 5 jaren plan van Wilco.DRS schreef: ↑ma 18 sep 2023, 16:42Ik denk als je structueel geld tekort komt, dat het niet heel handig is om +/- 20 vrouwen en bijkomende staff onder contract te hebben staan, dat is op jaarbasis toch een flinke som met geld.
Dat ging om de premies voor het spelen voor het Nederlands Elftal; niet om clubsalarissen. Die clubsalarissen zijn erg laag en zullen in de komende jaren vast wel stijgen, maar gelijk aan mannensalarissen zal dat niet worden. Tenzij er opeens een beweging komt om de mannensalarissen ook eens te beperken, want die zijn natuurlijk wel in toenemende mate debiel aan het worden.FC Hilversum schreef: ↑ma 18 sep 2023, 18:21De dames van het Nederlandselftal hebben dit aangekaart!WijchenNEC schreef: ↑ma 18 sep 2023, 16:47Geef eens een voorbeeld waar het vrouwenteam van een profclub net zoveel wil verdienen als het manneteam? Dit lijkt me totale onzin namelijk, kan me niet voorstellen dat er ergens vrouwen zulke onrealistische verwachtingen hebben.FC Hilversum schreef: ↑ma 18 sep 2023, 15:26Nee vrouwenvoetbal is werkelijk niet om aan te gluren. Daarnaast willen de dames net zoveel verdienen als de mannen terwijl het niveau niet hoger is dan een plaatselijk amateurelftal op zaterdagmiddag.
-
- Contacteer:
De salarissen van de mannen gaan idd helemaal nergens meer over. Maar met de woke beweging is het een kwestie van tijd voor de discussie van vrouwen salarissen in het voetbal zullen beginnenGijscoman schreef: ↑ma 18 sep 2023, 18:36Dat ging om de premies voor het spelen voor het Nederlands Elftal; niet om clubsalarissen. Die clubsalarissen zijn erg laag en zullen in de komende jaren vast wel stijgen, maar gelijk aan mannensalarissen zal dat niet worden. Tenzij er opeens een beweging komt om de mannensalarissen ook eens te beperken, want die zijn natuurlijk wel in toenemende mate debiel aan het worden.FC Hilversum schreef: ↑ma 18 sep 2023, 18:21De dames van het Nederlandselftal hebben dit aangekaart!WijchenNEC schreef: ↑ma 18 sep 2023, 16:47Geef eens een voorbeeld waar het vrouwenteam van een profclub net zoveel wil verdienen als het manneteam? Dit lijkt me totale onzin namelijk, kan me niet voorstellen dat er ergens vrouwen zulke onrealistische verwachtingen hebben.FC Hilversum schreef: ↑ma 18 sep 2023, 15:26Nee vrouwenvoetbal is werkelijk niet om aan te gluren. Daarnaast willen de dames net zoveel verdienen als de mannen terwijl het niveau niet hoger is dan een plaatselijk amateurelftal op zaterdagmiddag.
-
- Contacteer:
Wat volgens mij een reële eis is, is dat een vergelijkbaar % van de omzet die het nationaal vrouwenteam maakt naar de speelsters gaat als dat het bij de mannen het geval is. In absolute bedragen gelijk lijkt me ook bij het nationale team een nogal debiele eis, ik hoop dat ze dat zelf ook inzienFC Hilversum schreef: ↑ma 18 sep 2023, 18:49De salarissen van de mannen gaan idd helemaal nergens meer over. Maar met de woke beweging is het een kwestie van tijd voor de discussie van vrouwen salarissen in het voetbal zullen beginnenGijscoman schreef: ↑ma 18 sep 2023, 18:36Dat ging om de premies voor het spelen voor het Nederlands Elftal; niet om clubsalarissen. Die clubsalarissen zijn erg laag en zullen in de komende jaren vast wel stijgen, maar gelijk aan mannensalarissen zal dat niet worden. Tenzij er opeens een beweging komt om de mannensalarissen ook eens te beperken, want die zijn natuurlijk wel in toenemende mate debiel aan het worden.FC Hilversum schreef: ↑ma 18 sep 2023, 18:21De dames van het Nederlandselftal hebben dit aangekaart!WijchenNEC schreef: ↑ma 18 sep 2023, 16:47Geef eens een voorbeeld waar het vrouwenteam van een profclub net zoveel wil verdienen als het manneteam? Dit lijkt me totale onzin namelijk, kan me niet voorstellen dat er ergens vrouwen zulke onrealistische verwachtingen hebben.FC Hilversum schreef: ↑ma 18 sep 2023, 15:26Nee vrouwenvoetbal is werkelijk niet om aan te gluren. Daarnaast willen de dames net zoveel verdienen als de mannen terwijl het niveau niet hoger is dan een plaatselijk amateurelftal op zaterdagmiddag.

- Legendario
- Contacteer:
Als het criterium is dat we niet meedoen aan dingen waar we structureel geld te kort komen, kunnen we beter met de heren stoppen.
Maar dat mag je hier niet zeggen.
dat zou pas een statement zijn.Legendario schreef: ↑ma 18 sep 2023, 20:09Als het criterium is dat we niet meedoen aan dingen waar we structureel geld te kort komen, kunnen we beter met de heren stoppen.

Stoppen met de mannen en alleen verder gaan met NEC als vrouwenteam.
Mannen zijn toch kansloos. We worden toch nooit kampioen zelfs niet na ruim 100 jaar ten strijde trekken.

Precies. En als straks de beker weer begint willen de meesten daar niet eens aan meedoen zodat we ons sparen voor die competitie waarin we nooit wat winnen.burp schreef: ↑ma 18 sep 2023, 20:26dat zou pas een statement zijn.Legendario schreef: ↑ma 18 sep 2023, 20:09Als het criterium is dat we niet meedoen aan dingen waar we structureel geld te kort komen, kunnen we beter met de heren stoppen.![]()
Stoppen met de mannen en alleen verder gaan met NEC als vrouwenteam.
Mannen zijn toch kansloos. We worden toch nooit kampioen zelfs niet na ruim 100 jaar ten strijde trekken.![]()
Ik heb gezegt toch hoe ik erover denk. Dat jij met speculaties komt dat het allemaal wel winst gevend gaat worden betwijfel ik.Zico schreef: ↑ma 18 sep 2023, 17:49Pff geen argumenten meer, sufkutDRS schreef: ↑ma 18 sep 2023, 17:47Okee TumbaZico schreef: ↑ma 18 sep 2023, 17:42Nogmaals, het is een grote markt die enorm in de lift zit en alleen maar zal groeien, media aandacht en sponsoring zullen alleen maar verder toenemen. Het zijn dus niet alleen maar kosten. Dat is wat er kortzichtig aan is.DRS schreef: ↑ma 18 sep 2023, 17:26Hoezo kortzichtig? Als jou uitgaven patroon zo is dat je jaarlijks geld tekort komt en mensen moeten jou elk jaar overeind houden, dan neem jij toch ook niet wat extra abonnementen op je naam? Gewoon dom om met geld te spelen wat er niet is.Zico schreef: ↑ma 18 sep 2023, 17:05Nogal kortzichtige reactie. Het gaat er vooral om of je (op termijn) een sluitende begroting kan creëren. En die kans wordt natuurlijk steeds groter want de media aandacht en daarmee sponsoring neemt toe. Ik kijk er ook niet naar, maar er zijn in Nederland ongeveer net zoveel vrouwen/meisjes dan mannen/jongens. Niet bepaald een kleine markt dus. Een goed vrouwenteam in de ED geeft goede exposure voor de club. NEC zal ook hier de boot missen. Mijn inschatting is dat we over 5 of 10 jaar nog een halfslachtige poging zien om alsnog aan te haken. Ongetwijfeld met een prachtig 3-4 of 5 jaren plan van Wilco.DRS schreef: ↑ma 18 sep 2023, 16:42Ik denk als je structueel geld tekort komt, dat het niet heel handig is om +/- 20 vrouwen en bijkomende staff onder contract te hebben staan, dat is op jaarbasis toch een flinke som met geld.