Hoofdsponsor

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
E.B
Contacteer:

Re: Hoofdsponsor

Bericht door E.B »

Babos_Forever schreef:
vr 17 mei 2024, 16:08
E.B schreef:
vr 17 mei 2024, 15:55
jackkreta schreef:
vr 17 mei 2024, 15:46
Jeffry74 schreef:
do 16 mei 2024, 23:00
burp schreef:
do 16 mei 2024, 22:38
Dus we hebben nu een dochterbedrijf van een Chinees staatsbedrijf als hoofdsponsor?
Dus eigenlijk zit er een Chinees staatsbedrijf gevestigd in Nijmegen?
Moest Vitesse eens doen.
Ik vind het sowieso al triest dat er mensen zijn die eten bij de Chinees afhalen. Ze martelen en vermoorden de Oeigoeren dus naast saté of sambal aan je bakkes heb je ook bloed aan je handen.
En wie denk je dat jouw broek naait..onderdelen van een auto. Man wat een leven heb je dan als je daarom niet naar de afhaalchinees gaat...
Ik heb even in het labeltje gekeken, maar mijn broek is door kinderhandjes in Bangladesh in elkaar gezet. Verder heb ik alleen een fiets en zijn de versnellingen van het Japanse merk Shimano. Mijn handen zijn schoon.

Jeffry74
Contacteer:

Bericht door Jeffry74 »

bertje schreef:
vr 17 mei 2024, 16:12
Nijmegen0413 schreef:
vr 17 mei 2024, 16:10
JBNMGN schreef:
do 16 mei 2024, 23:03
Nijmegen0413 schreef:
do 16 mei 2024, 16:50
JBNMGN schreef:
do 16 mei 2024, 16:45
Nijmegen0413 schreef:
do 16 mei 2024, 16:36

Hoe kom je bij dat bedrag? Grote duim?
Omdat ik waarschijnlijk meer lees dan jij,
Maar jij kunt waarschijnlijk niet lezen want anders had je wel GELEZEN dat ik schreef: SCHIJNT
The gift that keeps on giving. :schater:

Maar jij leest meer, waar heb je het GELEZEN dan? En ik snap wat SCHIJNT betekend. Maar dan is het toch wel ergens op gebasseerd?
Onder andere in de Gelderlander waar ook staat dat het om een miljoenen deal gaat. Dus gewoon grote mond houden en meer lezen als je dat tenminste kunt
Praat jij altijd zo?
Je mag blij zijn dat hij geen VETGEDRUKTE RODE LETTERS NAAR JOU SCHREEUWT, JA!?
:biggrin:
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.

Polleke
Contacteer:

Bericht door Polleke »

Nijmegen0413 schreef:
JBNMGN schreef:
Nijmegen0413 schreef:
JBNMGN schreef:
do 16 mei 2024, 16:34
Justian schreef:
do 16 mei 2024, 16:26
Nexperia, ben benieuwd hoe lang etc...
In ieder geval tot en met 2027
Schijnt om 1 miljoen per jaar te gaan.

Maar waar blijft verdomme ons nieuwe stadion. De beelden op Facebook bedruegen want daar lijkt het of we gaan verhuizen naar Lent
Maar jij kunt waarschijnlijk niet lezen want anders had je wel GELEZEN dat ik schreef: SCHIJNT

Maar jij leest meer, waar heb je het GELEZEN dan? En ik snap wat SCHIJNT betekend. Maar dan is het toch wel ergens op gebasseerd?
Neem een kamer mensen 😘

JBNMGN
Contacteer:

Bericht door JBNMGN »

Nijmegen0413 schreef:
JBNMGN schreef:
Nijmegen0413 schreef:
JBNMGN schreef:
Nijmegen0413 schreef:
JBNMGN schreef:

Maar waar blijft verdomme ons nieuwe stadion. De beelden op Facebook bedruegen want daar lijkt het of we gaan verhuizen naar Lent

Onder andere in de Gelderlander waar ook staat dat het om een miljoenen deal gaat. Dus gewoon grote mond houden en meer lezen als je dat tenminste kunt
Praat jij altijd zo?
Niet altijd, alleen tegen eikels
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

E.B
Contacteer:

Bericht door E.B »

JBNMGN schreef:
za 18 mei 2024, 17:01
Nijmegen0413 schreef:
JBNMGN schreef:
Nijmegen0413 schreef:
JBNMGN schreef:
Nijmegen0413 schreef:

Praat jij altijd zo?
Lever de shirts van Schuumkes maar weer in. Zo praten we niet tegen elkaar.

DJTEEF!
Contacteer:

Bericht door DJTEEF! »

JBNMGN schreef:
Nijmegen0413 schreef:
JBNMGN schreef:
Nijmegen0413 schreef:
JBNMGN schreef:
Justian schreef:
do 16 mei 2024, 16:26
Nexperia, ben benieuwd hoe lang etc...

MiljoenEN.

JBNMGN
Contacteer:

Bericht door JBNMGN »

E.B schreef:
za 18 mei 2024, 17:11
JBNMGN schreef:
za 18 mei 2024, 17:01
Nijmegen0413 schreef:
JBNMGN schreef:
Nijmegen0413 schreef:
JBNMGN schreef:

Praat jij altijd zo?
Lever de shirts van Schuumkes maar weer in. Zo praten we niet tegen elkaar.
Sorry liet me ff verleiden tot wat grotere reactie. Maar soms heb je dat als mensen te lullig reageren
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

burp
Contacteer:

Bericht door burp »

jackkreta
Contacteer:

Bericht door jackkreta »

Chinees-Nederlandse chipmaker zet naam op NEC-shirt, óók om Nederlandse afkomst te benadrukken
Nexperia is de nieuwe shirtsponsor van de Nijmeegse voetbalclub NEC, en dat is niet toevallig. De Chinees-Nederlandse chipmaker uit Nijmegen zou 1 miljoen euro betalen om drie jaar lang de naam Nexperia te mogen zetten op het uitshirt van NEC. ,,Want we zijn trots op Nijmegen, op onze Nederlandse roots”, zegt een woordvoerder. Want dat laatste is wel een dingetje.

Jacqueline van Ginneken 19-05-24, 07:41
5 REACTIES
De chipproducent kon jarenlang ongestoord zijn werk doen, maar Nexperia ligt nu al enige tijd onder een vergrootglas vanwege de Chinese eigenaar van het bedrijf. Binnen Nederland en Europa zijn er grote zorgen over het verdwijnen van kennis naar China.

Zo moest het bedrijf onder druk van de Britten een chipfabriek in het Verenigd Koninkrijk verkopen vanwege de Chinese link. En vorig jaar was het lang de vraag of Nexperia wel een Delftse start-up Nowi zou mogen overnemen.

Philips
Terwijl de chipmaker uit Nijmegen is geworteld in de stad en in Nederland, benadrukt het bedrijf. Nexperia is een afsplitsing van chipmaker NXP die weer een afsplitsing was van Philips. Het is een bedrijfsonderdeel dat simpele chips maakt die overal in zitten: in auto’s, pc’s, laptops, wasmachines, stofzuigers, broodroosters en strijkbouten. Deze divisie is in 2017 verkocht aan Chinese investeerders die het daarna weer doorverkochten. Nu is Nexperia onderdeel van Wingtech, een Chinees elektronicabedrijf. Oprichter van Wingtech is Zhang Xuezheng, hij woont in Nederland.

,,We hebben ons wereldwijde hoofdkantoor in Nederland. We hebben een Chinese eigenaar en dat beeld, daar willen we wat tegenover zetten. We willen onze zichtbaarheid vergroten en als groot bedrijf iets terugdoen voor de stad en de regio. We hebben Nederlandse roots en zijn al jarenlang actief in de chipsector.”

Talent
Maar dat is niet de belangrijkste reden om shirtsponsor van NEC te worden. Het draait vooral om naamsbekendheid, zegt de woordvoerder. Om zichtbaar te zijn én om talent aan te trekken voor het bedrijf dat in zeven jaar tijd een stormachtige groei doormaakte en van 150 naar ruim 500 werknemers ging. Als shirtsponsor van NEC is Nexperia zichtbaar, ook internationaal. De twee bedrijven hadden elkaar bovendien snel gevonden, want de voetbalclub en de chipmaker zijn bijna buren. Nexperia zetelt op een aantal verdiepingen in kantoorkolos FiftyTwoDegrees en kijkt uit op het Goffertstadion.

Vertrek
Het feit dat Nexperia een driejarig sponsorcontract is aangegaan met de Nijmeegse profclub, is ook een signaal dat de chipmaker voorlopig – in ieder geval de komende paar jaar – in Nijmegen blijft. Onlangs dreigde Nexperia met een vertrek uit de stad. Het bedrijf heeft plannen voor een nieuw gebouw waarmee een investering van 50 miljoen euro is gemoeid. Daarbij is het oog gevallen op de regio Den Bosch, onder meer vanwege betere weg- en spoorverbindingen met de Randstad. Dat is volgens het bedrijf belangrijk voor toekomstige nieuwe werknemers van Nexperia. ,,Over onze verdere toekomst zijn nog gesprekken gaande.”
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

burp
Contacteer:

Bericht door burp »

Diplomaat in de directiekamer van chipgigant Nexperia: ‘Ik zit hier niet vanwege mijn kennis van chips’

INTERVIEW Van chipbedrijf Nexperia had de Jean-Pierre Kempeneers (55) nog nooit gehoord. Maar na jaren in het buitenland als diplomaat en ambassadeur leidt hij sinds een half jaar het Nederlandse chipbedrijf met een Chinese eigenaar, in Nijmegen: ,,Ik heb in het sollicitatiegesprek veel gesproken over China.’’

Jacqueline van Ginneken 17-08-24, 09:20
0 REACTIES
Jean-Pierre Kempeneers voelt zich ‘een expat in eigen land’. Brede lach.

De reden voor het binnenhalen van de Nexperia-topman is duidelijk. Jarenlang kon chipbedrijf Nexperia ongestoord zijn werk gaan, maar sinds een paar jaar ligt het bedrijf onder het vergrootglas van politici. En dat heeft alles te maken met ‘ Wing’, de Chinese eigenaar Wingtech.

Binnen Nederland en Europa zijn er grote zorgen over het verdwijnen van kennis naar China. Het bedrijf heeft veel last van alle ophef. Nexperia ontvangt geen subsidies en wordt buiten de deur gehouden van allerlei onderzoeksinstellingen. Dus dat Nexperia een ervaren diplomaat in huis heeft gehaald, is niet zonder reden. De Chinese eigenaar is de grote olifant in de kamer.

Wil je elke week Het beste van de Gelderlander (Premium) nieuwsbrief ontvangen via e-mail?
Hoe ingewikkeld is dat: een Chinese eigenaar in deze tijd?
,,In het Westen zien ze ons soms, gelukkig niet altijd, als een Chinees bedrijf en in China als een Westers bedrijf. Dat is dus best lastig. Veel van de zorgen die er leven over China, en zeker over Rusland, die deel ik.

Maar, Nexperia maakt heel eenvoudige chips, bijvoorbeeld voor de aan-uitknoppen van apparaten. We produceren er drieduizend producten per seconde. Elf miljoen per uur. Honderd miljard per jaar. We hebben bijna 10 procent van de wereldmarkt in handen en zijn de enige producent in Europa die deze chips op grote schaal kan maken en er nog volop in investeert.”

Onlangs werd Nexperia weer genoemd vanwege chips in Russische drones. Wat vindt u daarvan?
,,Ik vind het echt heel erg dat het gebeurt. We moeten doen wat we kunnen om dit te voorkomen. We hebben natuurlijk directe klanten bij wie we tracken waar onze chips blijven en met wie we contractuele afspraken maken om dit zo goed mogelijk te voorkomen.

Maar we verkopen ook veel via distributiecentra en onze invloed reikt op een gegeven moment niet verder. We kijken nu wel intensief of we de chipszendingen niet nog dieper in de leveringsketen kunnen gaan volgen.”

Wat heeft u de afgelopen maanden gedaan?
,,Wat ik geprobeerd heb te doen, is bewijzen te creëren die onderstrepen dat wij een Nederlands-Europees bedrijf zijn waar helemaal niks mis mee is. En dat doe je door samenwerking te zoeken met de Nederlandse overheid. Dit heeft erin geresulteerd dat ik vorige maand mee ben geweest op een handelsmissie naar de VS; de koning en de koningin waren erbij. Het was voor het eerst dat Nexperia was geaccepteerd om deel te nemen. Dat is natuurlijk het beste bewijs van erkenning.”

Ik hou niet van het woord netwerk, dat heeft iets oppervlak­kigs

Dat heeft u snel voor elkaar. Het werk zit erop?
,,Kijk, ik heb kunnen voortbouwen op het hele goede werk dat al is gedaan. Ik heb van de derde naar de zesde versnelling kunnen schakelen. Dan helpt het dat ik de weg ken in Den Haag. De taal spreek. De mensen ken. En dat er goodwill is. Tien jaar geleden was ik hoofd van het Philips-kantoor in Brussel. Sindsdien ben ik een nog grotere fan van meer kruisbestuiving tussen overheid en bedrijfsleven, voor meer samenwerking.”

Als diplomaat weet u hoe de hazen lopen?
,,Ik hou niet van het woord netwerk, dat heeft iets oppervlakkigs. Maar als je oprecht geïnteresseerd bent in andere mensen, dan voeg je zo langzamerhand mensen toe aan een kring van mensen die je kent. Privé, maar ook in het bedrijfsleven en in de publieke sector, in Nederland en internationaal. En dat is heel erg veel waard. Dat je weet hoe de hazen lopen, dat je de taal spreekt. Wat ik nu feitelijk doe, is diplomatie in het bedrijfsleven.”

Het product is wel anders, namelijk microchips?
,,Mijn Amerikaanse directie-collega vroeg mij in ons sollicitatiegesprek: wat weet je van de semi-conductorindustrie? Ik moest heel hard lachen: ‘Daar weet ik eigenlijk helemaal niets van’. Maar, zei ik, jullie nemen me niet aan voor mijn diepgaande kennis over halfgeleiders. Je moet wel nieuwsgierig genoeg zijn, je moet goede vragen stellen en ook durven te stellen.” (Jean-Pierre Kempeneers is binnengehaald om de contacten met overheden te onderhouden, JvG.]

Wat was uw eerste vraag aan ‘Mr Wing’, de Chinese CEO van Nexperia?
,,Nou, ik heb in het sollicitatiegesprek veel gesproken over China. En hoe dat nou precies zit allemaal. Wat moet ik weten wat ik niet weet bijvoorbeeld? Wat is de invloed van de Chinese staat?”

En wat zei hij?
,,‘Ik ben ondernemer, ik ben een technicus, ik wil zaken doen en heb niks te verbergen’. Hij weet dat hij een goede ondernemer is, een slimme techneut en ik vertrouw hem. En hij weet ook dat er onderwerpen zijn waar hij minder verstand van heeft. Daar huurt hij professionals voor in en daar luistert hij naar.”

Door NEC te sponsoren, willen we laten zien dat wij gecommit­teerd zijn aan Nederland, aan Europa

Bijna dertig jaar heeft u in de buitenlandse dienst gewerkt, u bent diplomaat en ambassadeur geweest, en nu is Nijmegen uw werkplek. Hoe bevalt dat?
,,Het klinkt een beetje raar, maar ik voel me een beetje expat in eigen land. We wonen met heel veel plezier in Den Haag. Maar hier in Nijmegen gaat het allemaal wat gemoedelijker, het is veel persoonlijker.

Hier logeer ik in een hotel, ik ben toch alleen maar aan het werk, en ’s ochtends ga ik hardlopen in het Goffertpark. Drie nachten hier, vier nachten thuis. Dat is prima te doen. Bovendien moet ik vaak in Den Haag zijn voor contacten.”

Kort na uw komst werd Nexperia shirtsponsor van NEC, met de deal is een miljoenenbedrag gemoeid. Waarom?
,,Charles Smit, mijn voorganger, vroeg mij al tijdens de sollicitatieprocedure mee te denken over sponsoring. Vaak doe ik dan even een stapje terug en stel heel basale vragen: waarom willen wij sponsoren, wat willen we ermee bereiken?”

Wat was het antwoord?
,,Meer naamsbekendheid, wij willen laten zien aan Nijmegen en de regio, aan Nederland en aan Europa, dat wij gecommitteerd zijn aan Nederland, aan Europa. Dat doen we door de Hamburg Towers, de basketbalvereniging, te sponsoren in Hamburg, daar hebben we onze grootste fabriek.’’

,,De Hamburg Towers spelen, net zoals NEC, een hele belangrijke rol in de lokale gemeenschap. Ze doen ook veel sociaal-maatschappelijke projecten, wat we heel belangrijk vinden.

Een paar weken geleden hebben we ons hoofdsponsorschap van het Nederlands Paralympisch Huis gelanceerd met het NOC*NSF. Sponsoring doen we ook om te laten zien aan onze mensen wat voor een bedrijf wij zijn en dat ze trots zijn. Proud to work for Nexperia. Ik ben echt trots om te mogen werken voor dit bedrijf.”

Was er bij NEC nog discussie over de Chinese eigenaar?
,,Ik begin er vaak zelf over. Maar ik ben eerst bij drie voetbalwedstrijden geweest, ik ben een enorme sportfan. Daarna zijn we serieus verder gaan praten, samen met mijn collega directeur Nederland Ruben Lichtenberg.

Je moet eerst investeren in de mensen en daarna ga je wat meer over op de inhoud. Je moet een klik hebben. Hetzelfde geldt voor NEC, we doen daarmee wat terug voor de stad, de regio en willen ook bijdragen aan de mooie sociale projecten die ze doen.”

Paspoort Jean-Pierre Kempeneers
Jean Pierre Kempeneers (55) is geboren en getogen in Utrecht. Na de middelbare school ging hij naar Leiden voor een studie rechten. In 1995 volgde hij het ‘diplomatenklasje’, een werk- en ontwikkeltraject voor een internationale carrière bij Buitenlandse Zaken.

Kempeneers woonde en werkte in onder meer in Wenen, Tel Aviv, New York en Warschau. In de tussentijd maakte hij een uitstapje naar Philips in Brussel waar hij 2,5 jaar werkte. Jean-Pierre Kempeneers geeft daarnaast al bijna vijftien jaar loopbaanadviezen aan onder anderen (voormalige ) politici.

Met zijn vrouw Frederiek woont hij in Den Haag, ze hebben samen drie zoons.
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/di ... ~a398d692/

Johnny
Contacteer:

Bericht door Johnny »

Klote nieuws

Tientallen banen op de tocht bij Nijmeegse chipmaker Nexperia: ‘17 procent van personeel moet weg’

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/ti ... ~ac95f84c/
"I was raised outta steel, here in the swamps of Nijmegen.’ (Springsteen 2024)

vak Oost
Contacteer:

Bericht door vak Oost »

Johnny schreef:
za 01 feb 2025, 15:41
Klote nieuws

Tientallen banen op de tocht bij Nijmeegse chipmaker Nexperia: ‘17 procent van personeel moet weg’

Grappig, die foto komt van philips / nxp - fab ICN5 en ik herken daar 2 oud collega's en dat is dus geen Nexperia.
Alles komt goed !!

Johnny
Contacteer:

Bericht door Johnny »

Johnny schreef:
za 01 feb 2025, 15:41
Klote nieuws

Nog meer K-nieuws.

Ontslaggolf bij chipgigant NXP treft mogelijk honderden medewerkers in Nijmegen en Eindhoven

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/on ... ~aebb5626/
"I was raised outta steel, here in the swamps of Nijmegen.’ (Springsteen 2024)

jackkreta
Contacteer:

Bericht door jackkreta »

Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Plaats reactie