Nice!

Dat is een mooi logo, al mis ik de puntjes.
Toen ik naar nec ging voor het eerst was het inderdaad het balkenshirt. Toentertijd echt een gaaf shirt. Daar hadden ze het bij moeten laten.Polleke schreef: ↑zo 15 jun 2025, 02:30Dat is een mooi logo, al mis ik de puntjes.
Ik heb gewoon het gevoel dat een logo (en een shirt) gekoppeld is aan de tijd dat je met NEC bent opgegroeid. Ik weet dat vele dat balkenshirt mooi vinden omdat het dat shirt was van de jaren 80: als je morgen hier een enquete houdt komt dat logo met de drie balkjes waarschijnlijk ook naar voren als het beste logo ooit.
We hebben geen shit historie en geen logo historie. Het huidige logo vind ik persoonlijk ook niet echt mooi. Zelfs de grootste traditieclubs in de wereld vervangen hun logo. Dus ik heb geen probleem met iets nieuws, mits het maar een echte verbetering is.
Dit is het ideale 125 jaar logo, geen ander nieuw brouwselE.B schreef: ↑za 14 jun 2025, 19:56P. schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:46Ik vind dit Croky logo echt spuuglelijk.Johnny schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:43Je woord "weer" is precies de kern, niet weer een nieuw logo. We hebben er genoeg gehad. Huidig logo is prima. Al 25 jaar ons logo.caravaggio schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:13Laten we asjeblieft weer stevig aan het huidige prut-logo gaan rammelen. En laten we hier pas mee stoppen als het eindelijk is aangepast. Vanaf dag 1 is het gedrocht mij een doorn in het oog. Het jubileum van 125 jaar is een goede aanleiding. (….Te beginnen anders op een jubileumshirt?)Als het toch in de huidige stijl moet vind ik het logo van de HKN meer aanspreken.
Heeft qua omlijning hetzelfde als het logo wat we het langst gehad hebben.
Neem deze 2 desnoods als inspiratie.
Het duurt gelukkig nog heel lang tot ik tot die groep behoor. Maar het huidig logo is door dezelfde persoon ontworpen die het logo uit 2000 heeft ontworpen denk ik. Alleen had deze ondertussen een curus Paint voltooid op de PABO. Met die 2 blije papegaaien erin. Groep 4 was toen heel lyrisch...illestyl schreef: ↑zo 15 jun 2025, 12:59Gewoon precies niets veranderen aan het huidige logo.
Al die oude logo's zien er niet uit - al zijn een aantal 70 plussers op dit forum het daar niet mee eens. Maar goed, toen werd de krant ook nog met hand geschreven, kwam de melkboer de lege flessen nog voor de deur omruilen voor volle flessen en ging de jongste van 8 kinderen in een tinnen teil met viezig koud water.
Moet je kijken joh, wat een gedrochten die oude logo's:
Had je het braille snel onder de knie?E.B schreef: ↑zo 15 jun 2025, 13:18Het duurt gelukkig nog heel lang tot ik tot die groep behoor. Maar het huidig logo is door dezelfde persoon ontworpen die het logo uit 2000 heeft ontworpen denk ik. Alleen had deze ondertussen een curus Paint voltooid op de PABO. Met die 2 blije papegaaien erin. Groep 4 was toen heel lyrisch...illestyl schreef: ↑zo 15 jun 2025, 12:59Gewoon precies niets veranderen aan het huidige logo.
Al die oude logo's zien er niet uit - al zijn een aantal 70 plussers op dit forum het daar niet mee eens. Maar goed, toen werd de krant ook nog met hand geschreven, kwam de melkboer de lege flessen nog voor de deur omruilen voor volle flessen en ging de jongste van 8 kinderen in een tinnen teil met viezig koud water.
Nee, maar wel meteen de cupmaat van je vrouw goed.illestyl schreef: ↑zo 15 jun 2025, 13:24Had je het braille snel onder de knie?E.B schreef: ↑zo 15 jun 2025, 13:18Het duurt gelukkig nog heel lang tot ik tot die groep behoor. Maar het huidig logo is door dezelfde persoon ontworpen die het logo uit 2000 heeft ontworpen denk ik. Alleen had deze ondertussen een curus Paint voltooid op de PABO. Met die 2 blije papegaaien erin. Groep 4 was toen heel lyrisch...illestyl schreef: ↑zo 15 jun 2025, 12:59Gewoon precies niets veranderen aan het huidige logo.
E.B schreef: ↑zo 15 jun 2025, 13:27Nee, maar wel meteen de cupmaat van je vrouw goed.illestyl schreef: ↑zo 15 jun 2025, 13:24Had je het braille snel onder de knie?E.B schreef: ↑zo 15 jun 2025, 13:18Het duurt gelukkig nog heel lang tot ik tot die groep behoor. Maar het huidig logo is door dezelfde persoon ontworpen die het logo uit 2000 heeft ontworpen denk ik. Alleen had deze ondertussen een curus Paint voltooid op de PABO. Met die 2 blije papegaaien erin. Groep 4 was toen heel lyrisch...illestyl schreef: ↑zo 15 jun 2025, 12:59Gewoon precies niets veranderen aan het huidige logo.
illestyl schreef: ↑zo 15 jun 2025, 12:59Gewoon precies niets veranderen aan het huidige logo.
Johnny schreef: ↑zo 15 jun 2025, 14:38illestyl schreef: ↑zo 15 jun 2025, 12:59Gewoon precies niets veranderen aan het huidige logo.
niets veranderen aan het huidig logo
![]()
Johnny schreef: ↑zo 15 jun 2025, 14:38illestyl schreef: ↑zo 15 jun 2025, 12:59Gewoon precies niets veranderen aan het huidige logo.
![]()
Ik zeg niet dat het dit voorbeeld moet worden, maar geeft weer wat ik meer zou waarderen aan het logo, dat is duidelijk(er) het wapen van Nijmegen.Jeffry74 schreef: ↑zo 15 jun 2025, 15:52Johnny schreef: ↑zo 15 jun 2025, 14:38illestyl schreef: ↑zo 15 jun 2025, 12:59Gewoon precies niets veranderen aan het huidige logo.
![]()
![]()
Huidige logo bevat echt goede verwijzingen zoals:
Clubnaam, Stad, Romeinen (letters), oprichting, clubkleuren.....
Ik vind het veruit het beste tot nog toe, maar ook ik heb wel een punt van kritiek.
Het logo mist in mijn ogen karakter.
Het is te netjes en dat geldt ook voor de badge op het shirt. Het heeft geen diepte terwijl juist een badge zich daar prima voor leent.
Met een klein beetje diepte (letters, adelaars) en het uiterlijk van een ouderwetse badge krijgt het al meer karakter.
![]()
Het is afwachten met wat ze komen. Maar ik kan me voorstellen dat ze zich gaan richten op de toekomst. Het huidige logo is best kinderlijk en achterhaald. Misschien dat er inderdaad besloten wordt om alles volledig om te gooien.Wijchenunited schreef: ↑zo 15 jun 2025, 09:18Toen ik naar nec ging voor het eerst was het inderdaad het balkenshirt. Toentertijd echt een gaaf shirt. Daar hadden ze het bij moeten laten.Polleke schreef: ↑zo 15 jun 2025, 02:30Dat is een mooi logo, al mis ik de puntjes.
Ik heb gewoon het gevoel dat een logo (en een shirt) gekoppeld is aan de tijd dat je met NEC bent opgegroeid. Ik weet dat vele dat balkenshirt mooi vinden omdat het dat shirt was van de jaren 80: als je morgen hier een enquete houdt komt dat logo met de drie balkjes waarschijnlijk ook naar voren als het beste logo ooit.
We hebben geen shit historie en geen logo historie. Het huidige logo vind ik persoonlijk ook niet echt mooi. Zelfs de grootste traditieclubs in de wereld vervangen hun logo. Dus ik heb geen probleem met iets nieuws, mits het maar een echte verbetering is.
Nu speel je in een gemoderniseerd balkenshirt wat ik echt niet meer van deze tijd vind al komt retro wel weer in!
Dus of ze gaan echt retro style a la balken shirt met BNN/VGZ erop (Nexperia)of ze knallen er gewoon een super dik modern shirt uit.
Ga daar maar niet van uit, huidige logo blijft gewoon. Met een 125 jaar krans er bij. Of het allereerste logo. Iets anders kan ik me niet voorstellen.jetipo schreef: ↑zo 15 jun 2025, 18:03Het is afwachten met wat ze komen. Maar ik kan me voorstellen dat ze zich gaan richten op de toekomst. Het huidige logo is best kinderlijk en achterhaald. Misschien dat er inderdaad besloten wordt om alles volledig om te gooien.Wijchenunited schreef: ↑zo 15 jun 2025, 09:18Toen ik naar nec ging voor het eerst was het inderdaad het balkenshirt. Toentertijd echt een gaaf shirt. Daar hadden ze het bij moeten laten.Polleke schreef: ↑zo 15 jun 2025, 02:30Dat is een mooi logo, al mis ik de puntjes.
Nu speel je in een gemoderniseerd balkenshirt wat ik echt niet meer van deze tijd vind al komt retro wel weer in!
Dus of ze gaan echt retro style a la balken shirt met BNN/VGZ erop (Nexperia)of ze knallen er gewoon een super dik modern shirt uit.
Ook prima.Johnny schreef: ↑zo 15 jun 2025, 19:20Ga daar maar niet van uit, huidige logo blijft gewoon. Met een 125 jaar krans er bij. Of het allereerste logo. Iets anders kan ik me niet voorstellen.jetipo schreef: ↑zo 15 jun 2025, 18:03Het is afwachten met wat ze komen. Maar ik kan me voorstellen dat ze zich gaan richten op de toekomst. Het huidige logo is best kinderlijk en achterhaald. Misschien dat er inderdaad besloten wordt om alles volledig om te gooien.Wijchenunited schreef: ↑zo 15 jun 2025, 09:18Toen ik naar nec ging voor het eerst was het inderdaad het balkenshirt. Toentertijd echt een gaaf shirt. Daar hadden ze het bij moeten laten.Polleke schreef: ↑zo 15 jun 2025, 02:30Dat is een mooi logo, al mis ik de puntjes.
Mooi! Beetje uitgerekt naar mijn smaak, maar met zoiets zou ik zeer content zijn
Klopt. Als ik de skills had dan zou de onderkant van het wapen meer omhoog schuiven en "Nijmegen" en "Since 1900" zoals bij het huidige logo onderin het witte stuk zetten. Maar ik heb die skills dus niet
Het witte lijntje rondom de vogels moet doorlopen. Nu ziet het er rechts raar uit.
Daar ben ik het mee eens, kreeg het eerder niet voor elkaar. Bij benadering wat verder gaan vingerverfen.. Kan het nodige bijgeschaafd worden, maar voor het idee:DJTEEF! schreef: ↑zo 15 jun 2025, 21:50Het witte lijntje rondom de vogels moet doorlopen. Nu ziet het er rechts raar uit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten