In that case.. not too bad actuallyDJTEEF! schreef: ↑za 10 mei 2025, 20:22It is not a tail…Ayub schreef: ↑za 10 mei 2025, 18:59Clearly.PopeLeoXIV schreef: ↑za 10 mei 2025, 00:42Hello! I'm an abroad fan who has been watching N.E.C. over the past year and fell in love with the club.
Love the idea and always appreciate the interest in the club from fans abroad. For me the bottom part (the black tail) is a bit too big, otherwise cool designPopeLeoXIV schreef: ↑za 10 mei 2025, 00:42
I also work as a graphic designer. I have tried to make a new crest for the club in my free time and found this thread.
It takes inspiration from a lot of the historic badges the club has had.
What do you guys think of it?
Een ander logo of het huidige logo behouden?
Re: Een ander logo of het huidige logo behouden?
Het eerste wat mij te binnenschoot, was 'mooi AI design'...
Wat mij betreft is het logo dat we nu al zo'n 25 jaar hebben ook al 25 jaar een enorme aanfluiting. Straalt helemaal niks uit en lijkt op iets dat LEGO of Playmobil hadden kunnen bedenken voor een lijn voetbalspeelgoed.
Nu snap ik dat je niet weer een hele discussie wilt hebben, maar iets vets doen voor het 125-jarige bestaan kan natuurlijk wel. Zat andere clubs die dat ook doen.
Zomaar even een voorzetje (voor op een uitshirt of 3e shirt):

Nu snap ik dat je niet weer een hele discussie wilt hebben, maar iets vets doen voor het 125-jarige bestaan kan natuurlijk wel. Zat andere clubs die dat ook doen.

-
- Contacteer:
Mooi logo, al zou je wellicht ipv Sportclub NEC er NEC Nijmegen van kunnen maken.Heseveld schreef: ↑ma 12 mei 2025, 16:43Wat mij betreft is het logo dat we nu al zo'n 25 jaar hebben ook al 25 jaar een enorme aanfluiting. Straalt helemaal niks uit en lijkt op iets dat LEGO of Playmobil hadden kunnen bedenken voor een lijn voetbalspeelgoed.
![]()
Schitterend.
- Marcelinho04
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Me likey!
…en tot slot eis ik een fatsoenlijk logo voor onze club.
Weer een logoHeseveld schreef: ↑ma 12 mei 2025, 16:43Wat mij betreft is het logo dat we nu al zo'n 25 jaar hebben ook al 25 jaar een enorme aanfluiting. Straalt helemaal niks uit en lijkt op iets dat LEGO of Playmobil hadden kunnen bedenken voor een lijn voetbalspeelgoed.
![]()

Laten het houden op wat we nu hebben, iedereen kent het.
Misschien voor 125 jaar het allereerste logo weer gebruiken maar verder houden zoals het nu is. Of je het mooi vindt of niet, smaken verschillen, dit is nou eenmaal ons logo.
Mensen tot 35 kennen niet anders.
Laatst gewijzigd door Johnny op za 14 jun 2025, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
"I was raised outta steel, here in the swamps of Nijmegen.’ (Springsteen 2024)
Wel mooi gemaakt, maar het dit logo klopt eigenlijk ook niet meer. Het is nu NEC en niet SC NEC. In mijn directe omgeving is eigenlijk iedereen er unaniem over eens dat het balkenlogo hrt mooiste logo is dat we gehad hebben. Hoop dat NEC deze weer invoert.Heseveld schreef: ↑ma 12 mei 2025, 16:43Wat mij betreft is het logo dat we nu al zo'n 25 jaar hebben ook al 25 jaar een enorme aanfluiting. Straalt helemaal niks uit en lijkt op iets dat LEGO of Playmobil hadden kunnen bedenken voor een lijn voetbalspeelgoed.
![]()
Makkers, staakt uw wild geraas
-
- Contacteer:
Laten we asjeblieft weer stevig aan het huidige prut-logo gaan rammelen. En laten we hier pas mee stoppen als het eindelijk is aangepast. Vanaf dag 1 is het gedrocht mij een doorn in het oog. Het jubileum van 125 jaar is een goede aanleiding. (….Te beginnen anders op een jubileumshirt?)
Je woord "weer" is precies de kern, niet weer een nieuw logo. We hebben er genoeg gehad. Huidig logo is prima. Al 25 jaar ons logo.caravaggio schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:13Laten we asjeblieft weer stevig aan het huidige prut-logo gaan rammelen. En laten we hier pas mee stoppen als het eindelijk is aangepast. Vanaf dag 1 is het gedrocht mij een doorn in het oog. Het jubileum van 125 jaar is een goede aanleiding. (….Te beginnen anders op een jubileumshirt?)
Ik vind dit Croky logo echt spuuglelijk.Johnny schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:43Je woord "weer" is precies de kern, niet weer een nieuw logo. We hebben er genoeg gehad. Huidig logo is prima. Al 25 jaar ons logo.caravaggio schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:13Laten we asjeblieft weer stevig aan het huidige prut-logo gaan rammelen. En laten we hier pas mee stoppen als het eindelijk is aangepast. Vanaf dag 1 is het gedrocht mij een doorn in het oog. Het jubileum van 125 jaar is een goede aanleiding. (….Te beginnen anders op een jubileumshirt?)
Wat moet het dan worden? We hebben geen logo-historie.P. schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:46Ik vind dit Croky logo echt spuuglelijk.Johnny schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:43Je woord "weer" is precies de kern, niet weer een nieuw logo. We hebben er genoeg gehad. Huidig logo is prima. Al 25 jaar ons logo.caravaggio schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:13Laten we asjeblieft weer stevig aan het huidige prut-logo gaan rammelen. En laten we hier pas mee stoppen als het eindelijk is aangepast. Vanaf dag 1 is het gedrocht mij een doorn in het oog. Het jubileum van 125 jaar is een goede aanleiding. (….Te beginnen anders op een jubileumshirt?)
Dit logo is top! Mooier dan al die oude hansopjes.
- Legendario
- Contacteer:
Laat de seizoenskaarthouders er maar over stemmen. Alle vertrouwen in dat zij opnieuw een fantastische keuze zullen maken, zoals ze ook bij het balkenshirt deden.Polleke schreef: ↑za 14 jun 2025, 12:48Wat moet het dan worden? We hebben geen logo-historie.P. schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:46Ik vind dit Croky logo echt spuuglelijk.Johnny schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:43Je woord "weer" is precies de kern, niet weer een nieuw logo. We hebben er genoeg gehad. Huidig logo is prima. Al 25 jaar ons logo.caravaggio schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:13Laten we asjeblieft weer stevig aan het huidige prut-logo gaan rammelen. En laten we hier pas mee stoppen als het eindelijk is aangepast. Vanaf dag 1 is het gedrocht mij een doorn in het oog. Het jubileum van 125 jaar is een goede aanleiding. (….Te beginnen anders op een jubileumshirt?)
Maar dat mag je hier niet zeggen.
-
- Contacteer:
Moeilijk hoef het niet te zijn. Zolang het maar niet ontworpen is door de dochter van de voorzitter of een eerste jaars aan een grafische vooropleiding zit je al goed. Want elk ander logo is al snel beter dan het huidige logo. Sterker nog...ik zie ons shirt liever zonder logo, dan met het huidige logo!
Zonder logocaravaggio schreef: ↑za 14 jun 2025, 13:51Moeilijk hoef het niet te zijn. Zolang het maar niet ontworpen is door de dochter van de voorzitter of een eerste jaars aan een grafische vooropleiding zit je al goed. Want elk ander logo is al snel beter dan het huidige logo. Sterker nog...ik zie ons shirt liever zonder logo, dan met het huidige logo!

Quick 1888 heeft nog een mooier logo dan dat kinder variant die wij hebben...
Deze hele zin is puur geschreven om mij te laten reageren.Legendario schreef: ↑za 14 jun 2025, 12:52Laat de seizoenskaarthouders er maar over stemmen. Alle vertrouwen in dat zij opnieuw een fantastische keuze zullen maken, zoals ze ook bij het balkenshirt deden.Polleke schreef: ↑za 14 jun 2025, 12:48Wat moet het dan worden? We hebben geen logo-historie.P. schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:46Ik vind dit Croky logo echt spuuglelijk.Johnny schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:43Je woord "weer" is precies de kern, niet weer een nieuw logo. We hebben er genoeg gehad. Huidig logo is prima. Al 25 jaar ons logo.caravaggio schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:13Laten we asjeblieft weer stevig aan het huidige prut-logo gaan rammelen. En laten we hier pas mee stoppen als het eindelijk is aangepast. Vanaf dag 1 is het gedrocht mij een doorn in het oog. Het jubileum van 125 jaar is een goede aanleiding. (….Te beginnen anders op een jubileumshirt?)
- Bottendaal
- Contacteer:
Polleke schreef: ↑za 14 jun 2025, 14:31Deze hele zin is puur geschreven om mij te laten reageren.Legendario schreef: ↑za 14 jun 2025, 12:52Laat de seizoenskaarthouders er maar over stemmen. Alle vertrouwen in dat zij opnieuw een fantastische keuze zullen maken, zoals ze ook bij het balkenshirt deden.Polleke schreef: ↑za 14 jun 2025, 12:48Wat moet het dan worden? We hebben geen logo-historie.P. schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:46Ik vind dit Croky logo echt spuuglelijk.Johnny schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:43Je woord "weer" is precies de kern, niet weer een nieuw logo. We hebben er genoeg gehad. Huidig logo is prima. Al 25 jaar ons logo.caravaggio schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:13Laten we asjeblieft weer stevig aan het huidige prut-logo gaan rammelen. En laten we hier pas mee stoppen als het eindelijk is aangepast. Vanaf dag 1 is het gedrocht mij een doorn in het oog. Het jubileum van 125 jaar is een goede aanleiding. (….Te beginnen anders op een jubileumshirt?)

- jackkreta
- Contacteer:
Bij deze.Polleke schreef: ↑za 14 jun 2025, 14:31Deze hele zin is puur geschreven om mij te laten reageren.Legendario schreef: ↑za 14 jun 2025, 12:52Laat de seizoenskaarthouders er maar over stemmen. Alle vertrouwen in dat zij opnieuw een fantastische keuze zullen maken, zoals ze ook bij het balkenshirt deden.Polleke schreef: ↑za 14 jun 2025, 12:48Wat moet het dan worden? We hebben geen logo-historie.P. schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:46Ik vind dit Croky logo echt spuuglelijk.Johnny schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:43Je woord "weer" is precies de kern, niet weer een nieuw logo. We hebben er genoeg gehad. Huidig logo is prima. Al 25 jaar ons logo.caravaggio schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:13Laten we asjeblieft weer stevig aan het huidige prut-logo gaan rammelen. En laten we hier pas mee stoppen als het eindelijk is aangepast. Vanaf dag 1 is het gedrocht mij een doorn in het oog. Het jubileum van 125 jaar is een goede aanleiding. (….Te beginnen anders op een jubileumshirt?)
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.
- Legendario
- Contacteer:
Ik had me er meer van voorgesteld.Polleke schreef: ↑za 14 jun 2025, 14:31Deze hele zin is puur geschreven om mij te laten reageren.Legendario schreef: ↑za 14 jun 2025, 12:52Laat de seizoenskaarthouders er maar over stemmen. Alle vertrouwen in dat zij opnieuw een fantastische keuze zullen maken, zoals ze ook bij het balkenshirt deden.Polleke schreef: ↑za 14 jun 2025, 12:48Wat moet het dan worden? We hebben geen logo-historie.P. schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:46Ik vind dit Croky logo echt spuuglelijk.Johnny schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:43Je woord "weer" is precies de kern, niet weer een nieuw logo. We hebben er genoeg gehad. Huidig logo is prima. Al 25 jaar ons logo.caravaggio schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:13Laten we asjeblieft weer stevig aan het huidige prut-logo gaan rammelen. En laten we hier pas mee stoppen als het eindelijk is aangepast. Vanaf dag 1 is het gedrocht mij een doorn in het oog. Het jubileum van 125 jaar is een goede aanleiding. (….Te beginnen anders op een jubileumshirt?)
Maar dat mag je hier niet zeggen.
P. schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:46Ik vind dit Croky logo echt spuuglelijk.Johnny schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:43Je woord "weer" is precies de kern, niet weer een nieuw logo. We hebben er genoeg gehad. Huidig logo is prima. Al 25 jaar ons logo.caravaggio schreef: ↑za 14 jun 2025, 11:13Laten we asjeblieft weer stevig aan het huidige prut-logo gaan rammelen. En laten we hier pas mee stoppen als het eindelijk is aangepast. Vanaf dag 1 is het gedrocht mij een doorn in het oog. Het jubileum van 125 jaar is een goede aanleiding. (….Te beginnen anders op een jubileumshirt?)

Heeft qua omlijning hetzelfde als het logo wat we het langst gehad hebben.
Neem deze 2 desnoods als inspiratie.
Ik vind het huidige logo ook niet mooi. En dat het al 25 jaar het logo is, wil nog niet zeggen dat er geen ander mag komen.
Deze is ooit ontworpen door studenten voor een opdracht voor de opleiding .grafische vormgeving. Misschien nog een jaartal erin?

Deze is ooit ontworpen door studenten voor een opdracht voor de opleiding .grafische vormgeving. Misschien nog een jaartal erin?

Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.