Degradatie NEC 2013/2014

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
jasper491
Berichten: 3374
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 10:56

Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door jasper491 »

De persconferentie is om onduidelijke redenen afgelast..

Ookak
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:54
Contacteer:

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door Ookak »

Veld staat blank, niet van de regen maar de vele tranen...

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door Legendario »

:slot: We hebben al negentien soortgelijke topics waarin dit soort zaken besproken worden.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

jasper491
Berichten: 3374
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 10:56

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door jasper491 »

Nee hoor, er is geen degradatietopic.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door jackkreta »

Laatst gewijzigd door jackkreta op ma 12 mei 2014, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door Legendario »

jackameland schreef:Mooie column van Wilfried de Jong:
http://www.nrc.nl/Wilfried/2014/05/12/nijmegen-huilt/
De pagina die u heeft opgevraagd bestaat niet, of bestaat niet meer.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door jackkreta »

jackameland schreef:Mooie column van Wilfried de Jong:
http://www.nrc.nl/wilfried/2014/05/12/nijmegen-huilt/
Aangepast, link doet het nu wel.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door Legendario »

jackameland schreef:
jackameland schreef:Mooie column van Wilfried de Jong:
http://www.nrc.nl/wilfried/2014/05/12/nijmegen-huilt/
Aangepast, link doet het nu wel.
:tu: Thanks
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door Kanchelskis »

jasper491 schreef:De persconferentie is om onduidelijke redenen afgelast..
Waar staat dat?

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15805
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door pjottr »

hoorde ik ook net, zonder opgaaf van redenen.

RobertvdW
Berichten: 1453
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 11:09
Contacteer:

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door RobertvdW »

Ik denk, dat er intern nog veel overleg nodig is; er moeten vervolgens enkele zware beslissingen genomen worden.

Gebruikersavatar
ellokko
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 13:33
Locatie: maarssen
Contacteer:

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door ellokko »

Kanchelskis schreef:
jasper491 schreef:De persconferentie is om onduidelijke redenen afgelast..
Waar staat dat?
Lex lammers via twitter.
Een goede schwalbe is ook een kunst!!!!!!!

jbnmgn

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door jbnmgn »

Legendario schreef:
jackameland schreef:Mooie column van Wilfried de Jong:
http://www.nrc.nl/Wilfried/2014/05/12/nijmegen-huilt/
De pagina die u heeft opgevraagd bestaat niet, of bestaat niet meer.
Die van hierboven wel, maar voor de zekerheid hier de tekts:

Nijmegen huilt


Het wordt pas echt hartverscheurend als een zoontje zijn vader moet troosten op een voetbaltribune.

Als zo’n jongen met zijn rood-groene NEC-sjaal om zijn dunne nek geknoopt, zijn pa op de schouder gaat slaan. Samen treuren bij het zien van hun lievelingsspelers die janken op het veld.




NEC had gisteren moeten winnen om degradatie uit de eredivisie te ontlopen. Maar de 114-jarige club uit Nijmegen verloor met 1-3, van Sparta.

Een NEC-speler ligt op zijn rug en verbergt met de armen het verdriet op zijn gezicht. Het is Jeffrey Leiwakabessy, een trouwe verdediger die zijn carrière begon bij de Nijmeegse club. De buik van Leiwa liegt niet; onder het shirt gaat hij onregelmatig op en neer.

Wanneer houdt het huilen op?

Nijmegen is een van de fijnste middelgrote steden van het land. Ik heb regelmatig mogen optreden tijdens het literaire festival De Wintertuin. En als je geluk had, hoorde je daar de duistere stem van ereburger H.H. ter Balkt. En anders kon je ’s nachts als een blinde de gebeitelde letters van zijn gedichten voelen op plaquettes in de stad.

Als ik Nijmegen met de auto binnenrijd, zie ik altijd een groot bord staan waarop te lezen is tegen wie NEC de eerstvolgende thuiswedstrijd speelt. Tegen Ajax, FC Twente of tegen regiorivaal Vitesse.

Het stadion heet De Goffert, een naam die mooi klinkt van lelijkheid.

Het aankondigingsbord krijgt een hele andere dimensie als ik er volgend seizoen langs kom: NEC tegen Achilles ’29. Het zal pijn doen aan mijn ogen.

Op het veld is NEC-keeper Kalle Johnsson met zijn rug tegen de doelpaal gaan zitten. Hij heeft zijn shirt voor zijn gezicht getrokken. Achter hem staren trouwe supporters voor zich uit met roodomrande ogen.

Wanneer houdt het huilen op?

Supporters kinkelen de ruiten van de kleedkamer in. Voor de televisiecamera doet NEC-verdediger Rens van Eijden zijn verhaal in een live-uitzending. Hij probeert zich te beheersen, maar de woorden zitten al in zijn hoofd: „Het is voor iedereen… eh… kut.”

Klote was niet hard genoeg. Balen ook niet. Het woord moest schuren. Het moest pijn doen. Dus werd het … eh… dit.

De laatste keer dat ik in Nijmegen was, sliep ik in een hotel aan de Waal. De volgende ochtend hoorde ik dat de stad een nieuwe brug in gebruik nam, De Oversteek. Het was een moderne overspanning die vanaf de uiterwaarden opsteeg om na het hoogste punt boven de rivier weer te kunnen landen op de kade.

Nijmegen, levendige stad aan het water, met het herstelde centrum na een bombardement in 1944, met die bruggen, het groene achterland, die vrije geesten: het heeft werkelijk alles.

Behalve een eredivisieclub.

Huilen mag.

jbnmgn

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door jbnmgn »

Wat een ramp: we zijn gedegradeerd. En als je het hele seizoen nog eens doorneemt dan hing het al veel langer in de lucht. Maar dan nog hou je hoop. Dan nog denk je tegen beter weten in: Sparta.....aaaaah makkie. Niet dus.

Huilend heb ik in de rust het stadion verlaten, ik kon er niet meer tegen. En buiten het stadion zie je heel veel mensen met betraande ogen, hoofdschuddend weglopen. Kinderen die lopen te huilen aan de hand van Papa. Werkelijk te triest voor woorden.
En wat het ergste is: Het was totaal niet nodig, deze degradatie, als we maar een selectie hadden gehad die op zijn minst eergevoel hadden gehad, die wilden knokken en strijden voor de punten, die passie en liefde voor het spel konden opbrengen. Maar nee, wij hebben een selectie (op een enkeling na) die het geen ene ruk interesseert dat we degraderen, die alleen maar aan het eind van de maand kijken of het salaris wel gestort is, die liever lui dan moe zijn. Overbetaalde zakkenvullers die als passanten door Ophof en Co. gehaald zijn om maar wat te doen, maar waarvan klaarblijkelijk ruim van te voren al bekend was dat het geen versterkingen waren maar puur aanvullingen op het aantal spelers in de selectie.
Niet te begrijpen dit. Hoe kan een complete selectie geen offday maar een offseizoen hebben? Hoe kan een trainer die er geen kloot van snapte vervangen worden door een trainer die er nog veel minder van snapt.
Hoe kan een zeer goede TS (Carlos) vervangen worden door een nietszeggende onbenul (Edo).
Hoe kan het zijn dat de rest van de TS (Jack, Ron enz) niet eerder ingegrepen hebben door zowel Pastoor als Janssen eens flink wakker te schudden?

En dan vindt het bestuur het gek dat supporters hun emotie niet meer in bedwang kunnen houden. Het is niet goed wat er gebeurd is, en je mag het ook niet goed praten, maar het is wel heel erg begrijpelijk. Ik vindt vernielingen en fysiek geweld ten alle tijden verwerpelijk, maar ik kan me de opgekropte emoties die exploderen als een bom als het eindsignaal klinkt wel heel goed voorstellen. Nogmaals: ik keur het absoluut niet goed, maar ik vindt wel dat het bestuur zich achter de oren moet krabben en moet bedenken wie de uiteindelijke veroorzakers zijn van deze emotiebom.
En dan niet meteen gaan lopen schreeuwen dat de boosdoeners aangepakt gaan worden en stadionverboden uit gaan delen maar even goed nadenken voordat je dergelijke maatregelen gaat nemen.

Tijd voor bezinning, voor iedereen, het bestuur, de ts, de spelers, de sponsoren, de supporters enz. Iedereen moet uithuilen en opnieuw beginnen. En dan beginnen met een schone lei, hopen dat de investeerders ons niet laten vallen en geld willen steken in het opbouwen van een financieel maar zeker ook van een sportief sterk NEC die in staat moet worden gesteld volgend seizoen weer terug te keren in de Eredivisie.

Tot volgend seizoen.

RobertvdW
Berichten: 1453
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 11:09
Contacteer:

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door RobertvdW »

jbnmgn schreef:
Legendario schreef:
jackameland schreef:Mooie column van Wilfried de Jong:
http://www.nrc.nl/Wilfried/2014/05/12/nijmegen-huilt/
De pagina die u heeft opgevraagd bestaat niet, of bestaat niet meer.
Die van hierboven wel, maar voor de zekerheid hier de tekts:

Nijmegen huilt


Het wordt pas echt hartverscheurend als een zoontje zijn vader moet troosten op een voetbaltribune.

Als zo’n jongen met zijn rood-groene NEC-sjaal om zijn dunne nek geknoopt, zijn pa op de schouder gaat slaan. Samen treuren bij het zien van hun lievelingsspelers die janken op het veld.




NEC had gisteren moeten winnen om degradatie uit de eredivisie te ontlopen. Maar de 114-jarige club uit Nijmegen verloor met 1-3, van Sparta.

Een NEC-speler ligt op zijn rug en verbergt met de armen het verdriet op zijn gezicht. Het is Jeffrey Leiwakabessy, een trouwe verdediger die zijn carrière begon bij de Nijmeegse club. De buik van Leiwa liegt niet; onder het shirt gaat hij onregelmatig op en neer.

Wanneer houdt het huilen op?

Nijmegen is een van de fijnste middelgrote steden van het land. Ik heb regelmatig mogen optreden tijdens het literaire festival De Wintertuin. En als je geluk had, hoorde je daar de duistere stem van ereburger H.H. ter Balkt. En anders kon je ’s nachts als een blinde de gebeitelde letters van zijn gedichten voelen op plaquettes in de stad.

Als ik Nijmegen met de auto binnenrijd, zie ik altijd een groot bord staan waarop te lezen is tegen wie NEC de eerstvolgende thuiswedstrijd speelt. Tegen Ajax, FC Twente of tegen regiorivaal Vitesse.

Het stadion heet De Goffert, een naam die mooi klinkt van lelijkheid.

Het aankondigingsbord krijgt een hele andere dimensie als ik er volgend seizoen langs kom: NEC tegen Achilles ’29. Het zal pijn doen aan mijn ogen.

Op het veld is NEC-keeper Kalle Johnsson met zijn rug tegen de doelpaal gaan zitten. Hij heeft zijn shirt voor zijn gezicht getrokken. Achter hem staren trouwe supporters voor zich uit met roodomrande ogen.

Wanneer houdt het huilen op?

Supporters kinkelen de ruiten van de kleedkamer in. Voor de televisiecamera doet NEC-verdediger Rens van Eijden zijn verhaal in een live-uitzending. Hij probeert zich te beheersen, maar de woorden zitten al in zijn hoofd: „Het is voor iedereen… eh… kut.”

Klote was niet hard genoeg. Balen ook niet. Het woord moest schuren. Het moest pijn doen. Dus werd het … eh… dit.

De laatste keer dat ik in Nijmegen was, sliep ik in een hotel aan de Waal. De volgende ochtend hoorde ik dat de stad een nieuwe brug in gebruik nam, De Oversteek. Het was een moderne overspanning die vanaf de uiterwaarden opsteeg om na het hoogste punt boven de rivier weer te kunnen landen op de kade.

Nijmegen, levendige stad aan het water, met het herstelde centrum na een bombardement in 1944, met die bruggen, het groene achterland, die vrije geesten: het heeft werkelijk alles.

Behalve een eredivisieclub.

Huilen mag.

Huilen mag.

Maar als de tranen opgedroogd zijn, komt het levendige te voorschijn en begint het herstel.

dan openbaart zich een taaiheid, een onverzettelijkheid.

Met bloed, zweet en tranen zal tot stand komen, dat die levendige stad, die werkelijk alles heeft,

zeventien eredivisieclubs met vastberadenheid zal verwelkomen.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door Kanchelskis »

ellokko schreef:
Kanchelskis schreef:
jasper491 schreef:De persconferentie is om onduidelijke redenen afgelast..
Waar staat dat?
Lex lammers via twitter.
Zullen wel de afkoopsommen van Ophof en Janssen vast moeten stellen. Hun posities zijn onhoudbaar. Ophof neemt de verantwoordelijkheid niet om op te stappen, daarmee wordt de afkoopsom hoger. Zou hem sieren als die zelf op zou stappen, gratis en voor niets!

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15805
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door pjottr »

dat gaat ie niet doen, en Anton ook niet.
wordt dus weer op de blote knietjes naar Boekhoorn & co....oh wacht, die hebben ze zelf aangesteld :angryfire:

Gebruikersavatar
DownUnder
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 29 feb 2012, 15:52
Contacteer:

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door DownUnder »

Records zijn er om gebroken te worden :-(
Seizoen 2013-2014:
- de meeste tegendoelpunten
- de minste overwinningen
- de meeste gelijke spelen
- geen enkele wedstrijd de "nul" gehouden
- de meeste penalties gemist
- de meeste spelers tussentijds aangetrokken
- de meeste nationaliteiten
- trainer het snelst ontslagen
- twee have finales gehaald en verloren (beker en nacompetitie)

En wat krijgen we terug?
1 jaar Belgisch zeikbier
2x derby (Groesbeek, Oss)
4x naar Limburg (Roda, VVV, Fortuna, MVV).

Een troost: slechter kan het niet dus is het nu tijd voor de grote schoonmaak.
Doe joe spiek dutsj?

NiMMA_024
Berichten: 6725
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door NiMMA_024 »

Buiten alles wat gezegd is over de degradatie van onze club, mag er ook een vinger gewezen worden naar de gemeente.
Als die hadden meegwerkt had NEC al in een uitgebreide stadion gespeeld met 2e ring wat niet mogelijk bleek. Daarna het TIP verhaal met alle eisen van dien aan het adres van NEC. Wellicht kwam die sanering nu goed van pas want anders had NEC er financieel slechter voor gestaan, maar aan de andere kant had NEC er ook beter voor kunnen staan met die uitbreiding van business faciliteiten en extra capaciteit.

Maar de hoofdschuldigen zitten nu in het torentje.
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
bulletje
Berichten: 229
Lid geworden op: do 06 jan 2011, 13:40
Contacteer:

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door bulletje »

DownUnder schreef:Records zijn er om gebroken te worden :-(
Seizoen 2013-2014:
- de meeste tegendoelpunten
- de minste overwinningen
- de meeste gelijke spelen
- geen enkele wedstrijd de "nul" gehouden
- de meeste penalties gemist
- de meeste spelers tussentijds aangetrokken
- de meeste nationaliteiten
- trainer het snelst ontslagen
- twee have finales gehaald en verloren (beker en nacompetitie)

En wat krijgen we terug?
1 jaar Belgisch zeikbier
2x derby (Groesbeek, Oss)
4x naar Limburg (Roda, VVV, Fortuna, MVV).

Een troost: slechter kan het niet dus is het nu tijd voor de grote schoonmaak.

Maar liefst 3 derby's de Graafschap ook nog.
Laat het hier verder bij voordat ik dingen ga schreeuwen waar is spijt van krijg

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26832
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door De Kletskop »

pjottr schreef:dat gaat ie niet doen, en Anton ook niet.
wordt dus weer op de blote knietjes naar Boekhoorn & co....oh wacht, die hebben ze zelf aangesteld :angryfire:
Precies, dus ga er maar vanuit dat iedereen treurig genoeg in zijn zetel blijft.

Gebruikersavatar
East-Side-Nmgn
Berichten: 479
Lid geworden op: do 17 nov 2011, 07:10
Locatie: Nijmegen

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door East-Side-Nmgn »

Niks daarvan. Ophof moet er gewoon uit. Hij heeft nu 10.000 man tegenover zich gezet.
moven met die man. :angryfire: :bye:

geert
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 13 apr 2014, 11:06
Locatie: cuijk
Contacteer:

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door geert »

East-Side-Nmgn schreef:Niks daarvan. Ophof moet er gewoon uit. Hij heeft nu 10.000 man tegenover zich gezet.
moven met die man. :angryfire: :bye:
:withstupid: was niet een gedeelte, maar een heel stadion wat tegen hem keerde

Eddy TT
Berichten: 905
Lid geworden op: di 15 jan 2008, 13:14

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door Eddy TT »

JANK. Volgend jaar Jong Twente uit, Jong Ajax uit op te toekomst, Jong PSV. Op de fiets naar Groesbeek. :angryfire: Ik moet er nog niet aan denken.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Degradatie NEC 2013/2014

Bericht door Kanchelskis »

Eddy TT schreef:JANK. Volgend jaar Jong Twente uit, Jong Ajax uit op te toekomst, Jong PSV. Op de fiets naar Groesbeek. :angryfire: Ik moet er nog niet aan denken.
Zijn inderdaad schijtwedstrijden. Anderzijds zitten er ook "gewoon prima" wedstrijden bij.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten