Trainingskamp winterstop 2013-2014

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5095
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door eniesee-elst »

jackameland schreef:
eniesee-elst schreef:
vak Oost schreef:en dat is hem, 0-1 winst op werder bremen :tu:
Het zegt allemaal weinig maar toch knap!
:withstupid: staat toch leuk tussen de uitslagen van vriendschappelijke wedstrijden :sjaal:
Blijkt maar weer eens wat een Mickey Mouse competitie die Bundesliga is

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5095
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door eniesee-elst »

Eniesee schreef:
eniesee-elst schreef:
vak Oost schreef:en dat is hem, 0-1 winst op werder bremen :tu:
Het zegt allemaal weinig maar toch knap!
t zegt heel veel. NEC speelde verzorgd geconcentreerd aanvallend voetbal en zette op een goede manier druk op de tegenstander bij balverlies. Tegen de nummer 11 van de bundesliga wel te verstaan. 90 minuten de betere ploeg geweest. NEC zou top 10 spelen in duitsland want we zijn beter dan Werder en die staan 11e
Zit Mschr op jou account ofzo met zulke logica? NEC speelde prima en Werder matig, maar het geeft geen enkele garantie voor volgende week.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door Demtsjenko »

jawel, want ik zit weer eens in het stadion...

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31825
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door vak Oost »

Eniesee schreef:
eniesee-elst schreef:
vak Oost schreef:en dat is hem, 0-1 winst op werder bremen :tu:
Het zegt allemaal weinig maar toch knap!
t zegt heel veel. NEC speelde verzorgd geconcentreerd aanvallend voetbal en zette op een goede manier druk op de tegenstander bij balverlies.
Tegen de nummer 11 van de bundesliga wel te verstaan. 90 minuten de betere ploeg geweest.
NEC zou top 10 spelen in duitsland want we zijn beter dan Werder en die staan 11e
NEC legde meer felheid in het spel maar wist tot aan die 1-0 ook nog niet echt gevaarlijk te worden in de 16 van werder bremen,
in de eerste gedeelte van de 2de helft maakte NEC 2 prima kansen die helaas niet konden worden benut, daarna door de wissels werd
werder ook kansrijk door een slippertje achterin, vlak voor tijd kreeg werder nog 2 mogelijkheden maar verzilverde die kansen ook niet
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5095
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door eniesee-elst »

Demtsjenko schreef:jawel, want ik zit weer eens in het stadion...
Zit je nu ook in Spanje dan? :wink:

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door Demtsjenko »

garantie voor volgende week was het toch...?

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5095
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door eniesee-elst »

Demtsjenko schreef:garantie voor volgende week was het toch...?
Dan ben jij toch de garantie en niet deze wedstrijd? :tong:

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15077
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door necnmgn »

eniesee-elst schreef:
necnmgn schreef:
eniesee-elst schreef:
TomMalden schreef:Apart dat Elton niet speelt, ik dacht dat ie minstens een helft mee zou spelen.
:withstupid: Zal wel tekort komen dan
Of het is misschien toch belangrijker om met de huidige selectie zo'n wedstrijd te spelen?
Naja Ophof gaf aan dat hij waarschijnlijk een halve wedstrijd zou spelen tegen Werder....
Gelukkig heet onze trainer anders

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5095
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door eniesee-elst »

necnmgn schreef:
eniesee-elst schreef:
necnmgn schreef:
eniesee-elst schreef:
TomMalden schreef:Apart dat Elton niet speelt, ik dacht dat ie minstens een helft mee zou spelen.
:withstupid: Zal wel tekort komen dan
Of het is misschien toch belangrijker om met de huidige selectie zo'n wedstrijd te spelen?
Naja Ophof gaf aan dat hij waarschijnlijk een halve wedstrijd zou spelen tegen Werder....
Gelukkig heet onze trainer anders
Ik ben niet bekend met Edo zijn trainerskwaliteiten moet ik zeggen :biggrin:

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door Frans »

Ik denk dat ze na een paar dagen meetrainen hebben gezien dat hij geen versterking is. Dan ga je hem ook niet mee laten spelen lijkt me.
NECTheBest

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door Demtsjenko »

ze zochten toch ook geen rechtspoot...

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door Don Corleone »

geen directe versterking, wie weet wel voor volgend jaar, mocht rens weg gaan.
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

Lars
Berichten: 880
Lid geworden op: za 04 sep 2010, 22:45

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door Lars »

Al met al was het een leuke wedstrijd om te zien. Vooral in de eerste helft. Werder werd af en toe suf getkt. Met Haitz in het centrm stond de verdediging goed. Er werd weinig weggegeven. Heel aardig was de invalbeurt van Mulder. Lekker fel en goed en snel in de passing. In deze vorm is hij een waardevolle aanvulling voor het middenveld. Conboy speelde verdienstelijk als back. Maar ik miste hem toch enigszins op het middenveld. Met zijn loopvermogen is hij daar en belangrijke schakel. Verder vond ik Foor een redelijke wedstrijd spelen. Hij liep niet zo het hele veld over en dat komt zijn spel ten goede. Dit was verder niet de wedstrijd van Higdon. Een extra spits die je dan kunt inbrengen, zou toch zeer gewenst zijn.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door Demtsjenko »

een foor die niet alleen het overzicht heeft, maar ook nog eens de rust kan bewaren is een verrijking voor NEC... een foor die net als in het begin van vorig seizoen overal loopt waar hij niet moet lopen verzwakt het middenveld dusdanig dat wedstrijden niet gewonnen kunnen worden. ik hoop dat hij die rust krijgt..., want dat hij kan voetballen staat buiten kijf...

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5095
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door eniesee-elst »

Lars schreef:Al met al was het een leuke wedstrijd om te zien. Vooral in de eerste helft. Werder werd af en toe suf getkt. Met Haitz in het centrm stond de verdediging goed. Er werd weinig weggegeven. Heel aardig was de invalbeurt van Mulder. Lekker fel en goed en snel in de passing. In deze vorm is hij een waardevolle aanvulling voor het middenveld. Conboy speelde verdienstelijk als back. Maar ik miste hem toch enigszins op het middenveld. Met zijn loopvermogen is hij daar en belangrijke schakel. Verder vond ik Foor een redelijke wedstrijd spelen. Hij liep niet zo het hele veld over en dat komt zijn spel ten goede. Dit was verder niet de wedstrijd van Higdon. Een extra spits die je dan kunt inbrengen, zou toch zeer gewenst zijn.
Conboy misten we juist helemaal niet op het middenveld. Nu werd het middenveld tenminste eens niet overlopen door de immer doorjagende en uit positie lopende Conboy en Rieks. In de omschakeling stonden er nu voldoende mensen achter de bal, de balans was stukken beter.

Lars
Berichten: 880
Lid geworden op: za 04 sep 2010, 22:45

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door Lars »

Rieks speelt sowieso in een meer vooruitgeschoven positie, die is er in principe niet voor verdedigend werk voor de achterhoede. Conboy speelt als een soort Holman tussen de linies en doet dat, vind ik zeer goed. Met zijn snelheid, loopvermogen en verdedigende kwaliteiten voegt hij iets extra´s toe aan het middenveld. Persoonlijk zou ik het jammer vinden als hij ten koste van Leiwekabessy weer op de linksback positie zou gaan spelen.

Dave
Berichten: 1324
Lid geworden op: zo 08 nov 2009, 14:26
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door Dave »

Leuk artikel van de Gelderlander.

De nummer 18 van de eredivisie is aangetrokken als schietschijf van Werder.
Maar na pakweg 20 minuten lopen zo ongeveer alle Duitsers een beetje boos rond in Jerez de la Frontera. Een uiterst beleefde, aardige collega uit Bremen lacht er een beetje om. , NEC werd uitgenodigd als ideale sparringpartner”, vertelt hij. ,,Dat zou goed zijn voor het zelfvertrouwen van Werder. Even een Nederlandse club wegzetten. Maar ze lopen alleen maar achter die Hollanders aan. Dit is een kansloos verhaal.”

http://www.gelderlander.nl/sport/nec/ne ... -1.4173310

Dave
Berichten: 1324
Lid geworden op: zo 08 nov 2009, 14:26
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door Dave »

Lex Lammers ‏@LexLammers
#dg #NEC overtuigend tegen Werder. Haitz goed. Koolwijk en Rieks bepalend, Stefanik dynamisch. Elftal staat. Maar nu ook resultaat....

Voor wat het waard is, maar positief nieuws is altijd goed!

Gebruikersavatar
rada
Berichten: 569
Lid geworden op: vr 13 apr 2012, 10:20
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door rada »

Lars schreef:Al met al was het een leuke wedstrijd om te zien. Vooral in de eerste helft. Werder werd af en toe suf getkt. Met Haitz in het centrm stond de verdediging goed. Er werd weinig weggegeven. Heel aardig was de invalbeurt van Mulder. Lekker fel en goed en snel in de passing. In deze vorm is hij een waardevolle aanvulling voor het middenveld. Conboy speelde verdienstelijk als back. Maar ik miste hem toch enigszins op het middenveld. Met zijn loopvermogen is hij daar en belangrijke schakel. Verder vond ik Foor een redelijke wedstrijd spelen. Hij liep niet zo het hele veld over en dat komt zijn spel ten goede. Dit was verder niet de wedstrijd van Higdon. Een extra spits die je dan kunt inbrengen, zou toch zeer gewenst zijn.
conboy en holman kan je echt niet met elkaar vergelijken.Als je hem wil vergelijken met een oudNECer dan vindt ik hem eerder in de buurt komen van Lorenzo Davids.Als links back(Conboy) staat hij heel hoog.Als een soort extra middenvelder vast geplakt aan de zijlijn,zodat foor niet altijd vast geplakt aan de zijlijn hoeft te staan,en een paar meter naar binnen kan staan zodat hij makkelijker kan kaatsen en die back het moeilijker heeft om vol druk op foor te zetten.Enige nadeel met conboy als linksback is dat omdat hij zo hoog staat een snelle rechtsbuiten meer ruimte heeft als hij ervandoor gaat met bal zonder conboy.Een middenvelder moet dat proces altijd goed in de gaten houden.Een beetje pendelen tussen linksachter(als dat nodig is) en het midden houden.Koolwijk.Mulder en Palson zie ik dit wel doen.Jantscher,foor,en stefanik nou juist niet.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15964
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door pjottr »

Als links back(Conboy) staat hij heel hoog[/b]..
Daarom loopt ie qua prestaties ook kilometers achter op de " oude " Leiwa

Gebruikersavatar
rada
Berichten: 569
Lid geworden op: vr 13 apr 2012, 10:20
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door rada »

pjottr schreef:
Als links back(Conboy) staat hij heel hoog[/b]..
Daarom loopt ie qua prestaties ook kilometers achter op de " oude " Leiwa
Verdedigend wel ja.Met leiwa speel je altijd met een 4 mans verdediging,conboy is en blijft verdedigend altijd kwetsbaar.Of hij nou op het middenveld staat of in de verdediging.Het is altijd een risico hem op te stellen.Het kan goed uitpakken ,maar het kan ook behoorlijk slecht uitpakken

zepher hatert
Berichten: 667
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 19:22
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door zepher hatert »

Zie oja jo..ik wil die gezichten wel un zien als niemand reageert

Voorwaarts
Berichten: 4193
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door Voorwaarts »

rada schreef:
pjottr schreef:
Als links back(Conboy) staat hij heel hoog[/b]..
Daarom loopt ie qua prestaties ook kilometers achter op de " oude " Leiwa
Verdedigend wel ja.Met leiwa speel je altijd met een 4 mans verdediging,conboy is en blijft verdedigend altijd kwetsbaar.Of hij nou op het middenveld staat of in de verdediging.Het is altijd een risico hem op te stellen.Het kan goed uitpakken ,maar het kan ook behoorlijk slecht uitpakken
Ofwel Conboy denkt te veel aan aanvallen en te weinig aan verdedigen.
Vind wel dat als hij LB staat, de verdediging dan kwetsbaarder is plus dat de afstand naar voren (en weer terug !) erg groot is. Als hij LM staat dan zijn afstanden kleiner plus dat hij het sneller kan compenseren bij verdedigende fout.
eens een nec-er, altijd een nec-er

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26941
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door De Kletskop »

Voorwaarts schreef: Ofwel Conboy denkt te veel aan aanvallen en te weinig aan verdedigen. .
Dat niet zo zeer, want verdedigend werken schuwen doet ie zeker niet.
Echter heeft ie erg weinig gevoel voor op het juiste moment op de juiste plaats lopen, hij zwemt veels te veel, zowel als back als als middenvelder.

Lars
Berichten: 880
Lid geworden op: za 04 sep 2010, 22:45

Re: Trainingskamp winterstop 2013-2014

Bericht door Lars »

rada schreef:
Lars schreef:Al met al was het een leuke wedstrijd om te zien. Vooral in de eerste helft. Werder werd af en toe suf getkt. Met Haitz in het centrm stond de verdediging goed. Er werd weinig weggegeven. Heel aardig was de invalbeurt van Mulder. Lekker fel en goed en snel in de passing. In deze vorm is hij een waardevolle aanvulling voor het middenveld. Conboy speelde verdienstelijk als back. Maar ik miste hem toch enigszins op het middenveld. Met zijn loopvermogen is hij daar en belangrijke schakel. Verder vond ik Foor een redelijke wedstrijd spelen. Hij liep niet zo het hele veld over en dat komt zijn spel ten goede. Dit was verder niet de wedstrijd van Higdon. Een extra spits die je dan kunt inbrengen, zou toch zeer gewenst zijn.
conboy en holman kan je echt niet met elkaar vergelijken.Als je hem wil vergelijken met een oudNECer dan vindt ik hem eerder in de buurt komen van Lorenzo Davids.Als links back(Conboy) staat hij heel hoog.Als een soort extra middenvelder vast geplakt aan de zijlijn,zodat foor niet altijd vast geplakt aan de zijlijn hoeft te staan,en een paar meter naar binnen kan staan zodat hij makkelijker kan kaatsen en die back het moeilijker heeft om vol druk op foor te zetten.Enige nadeel met conboy als linksback is dat omdat hij zo hoog staat een snelle rechtsbuiten meer ruimte heeft als hij ervandoor gaat met bal zonder conboy.Een middenvelder moet dat proces altijd goed in de gaten houden.Een beetje pendelen tussen linksachter(als dat nodig is) en het midden houden.Koolwijk.Mulder en Palson zie ik dit wel doen.Jantscher,foor,en stefanik nou juist niet.
Ja, natuurlijk, iedere vergelijking gaat wel enigszins mank, ook die van Conboy en Holman. Maar ik doelde voornamelijk op de loopacties in de lengte-as van het veld. Dat deed Holman, zij het op een wat andere manier, ook. Het geeft extra dynamiek aan het middenveld. Je ontwricht daarmee de defensieve stellingen van de tegenstander en creert ruimte. Om die reden zie ik een Conboy graag op het middenveld spelen. Maar zoals anderen opmerken, hij moet zijn acties wel meer doseren, weten wanneer hij het wel en niet kan doen. Daarin kan hij zich nog ontwikkelen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten