Seizoen 2013/2014

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Chuckie
Berichten: 663
Lid geworden op: vr 03 okt 2008, 08:20
Contacteer:

Re: Seizoen 2013/2014

Bericht door Chuckie »

En dat terwijl seizoenkaart wordt afgeschreven net na storting vakantiegeld.....,persoonlijk vind ik dit wel prettig!
Toezichthouder Wwft en supporter NEC

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7133
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Seizoen 2013/2014

Bericht door jetipo »

Polleke schreef:NIJMEGEN - De verkoop van seizoenkaarten van NEC blijft flink achter bij vorig jaar. Half mei, na de sportief gezien dramatische tweede seizoenshelft, zegden 1.500 van de 8.000 vaste toeschouwers hun jaarkaart op.

Nu deze zaterdag de eerste thuiswedstrijd op het programma staat (19.45 uur, tegen FC Groningen), is duidelijk dat er weinig zieltjes zijn teruggewonnen. "We hebben iets meer dan 6.500 seizoenkaarten verkocht", aldus een woordvoerster van de club. Dat betekent een verlies van 325.000 euro.

Zo'n 300 van de 1.500 fans zegden hun seizoenkaart op vanwege de slechte sportieve resultaten, aldus de woordvoerster. Er volgen spoedig belrondes om hen terug te winnen. Vaakst genoemde reden voor opzegging is volgens NEC de economische crisis. Eerder introduceerde de Nijmeegse club al de mogelijkheid om gespreid te betalen. Voor het eerst kan er nu ook een 'halve' seizoenkaart voor de eerste seizoenshelft worden aangeschaft. "Maar 't loopt nog niet storm."

Deze zaterdag zijn alle ticketprijzen verlaagd tot 15 euro.

bron: Gelderlander
Economische crisis? Kan, maar aangezien het landelijk aantal verkochte seizoenkaarten nauwelijks gedaald is, lijkt de economische crisis niet de enige reden. Het lijkt me sterk dat men alleen in Nijmegen vanwege de economische crisis geen kaart meer koopt. Het zal ongetwijfeld voor velen gelden, maar ik vrees dat het afgelopen seizoen de (verzwegen) hoofdreden is.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22813
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Seizoen 2013/2014

Bericht door burp »

jetipo schreef:
Polleke schreef:NIJMEGEN - De verkoop van seizoenkaarten van NEC blijft flink achter bij vorig jaar. Half mei, na de sportief gezien dramatische tweede seizoenshelft, zegden 1.500 van de 8.000 vaste toeschouwers hun jaarkaart op.

Nu deze zaterdag de eerste thuiswedstrijd op het programma staat (19.45 uur, tegen FC Groningen), is duidelijk dat er weinig zieltjes zijn teruggewonnen. "We hebben iets meer dan 6.500 seizoenkaarten verkocht", aldus een woordvoerster van de club. Dat betekent een verlies van 325.000 euro.

Zo'n 300 van de 1.500 fans zegden hun seizoenkaart op vanwege de slechte sportieve resultaten, aldus de woordvoerster. Er volgen spoedig belrondes om hen terug te winnen. Vaakst genoemde reden voor opzegging is volgens NEC de economische crisis. Eerder introduceerde de Nijmeegse club al de mogelijkheid om gespreid te betalen. Voor het eerst kan er nu ook een 'halve' seizoenkaart voor de eerste seizoenshelft worden aangeschaft. "Maar 't loopt nog niet storm."

Deze zaterdag zijn alle ticketprijzen verlaagd tot 15 euro.

bron: Gelderlander
Economische crisis? Kan, maar aangezien het landelijk aantal verkochte seizoenkaarten nauwelijks gedaald is, lijkt de economische crisis niet de enige reden. Het lijkt me sterk dat men alleen in Nijmegen vanwege de economische crisis geen kaart meer koopt. Het zal ongetwijfeld voor velen gelden, maar ik vrees dat het afgelopen seizoen de (verzwegen) hoofdreden is.
rare aanname.

De eigen financiële situatie zal men juist veel minder graag melden in een enquette dan een kortetermijnbeeld wat al een algemeen beeld geworden is. Daarnaast was afgelopen seizoen eigenlijk een goed seizoen wat door onrealistische verwachtingen en een zeer dramatisch slot, spel en resultaten, als een nachtkaars uit ging en dat beeld oproept. Maar een NEC dat zich in februari al veilig gespeeld heeft is eigenlijk ongekend.

Dat Nijmegen zwaarder in de crises zit dan op vele plaatsen is ook logisch omdat Nijmegen op de zorg en het onderwijs na ook helemaal geen banenstad is. Economie en bedrijven zijn decenialang haast scheldwoordenen geweest in de lokale politiek.

Malle Pietje
Berichten: 1231
Lid geworden op: vr 30 jan 2009, 20:59
Contacteer:

Re: Seizoen 2013/2014

Bericht door Malle Pietje »

burp schreef:
jetipo schreef:
Polleke schreef:NIJMEGEN - De verkoop van seizoenkaarten van NEC blijft flink achter bij vorig jaar. Half mei, na de sportief gezien dramatische tweede seizoenshelft, zegden 1.500 van de 8.000 vaste toeschouwers hun jaarkaart op.

Nu deze zaterdag de eerste thuiswedstrijd op het programma staat (19.45 uur, tegen FC Groningen), is duidelijk dat er weinig zieltjes zijn teruggewonnen. "We hebben iets meer dan 6.500 seizoenkaarten verkocht", aldus een woordvoerster van de club. Dat betekent een verlies van 325.000 euro.

Zo'n 300 van de 1.500 fans zegden hun seizoenkaart op vanwege de slechte sportieve resultaten, aldus de woordvoerster. Er volgen spoedig belrondes om hen terug te winnen. Vaakst genoemde reden voor opzegging is volgens NEC de economische crisis. Eerder introduceerde de Nijmeegse club al de mogelijkheid om gespreid te betalen. Voor het eerst kan er nu ook een 'halve' seizoenkaart voor de eerste seizoenshelft worden aangeschaft. "Maar 't loopt nog niet storm."

Deze zaterdag zijn alle ticketprijzen verlaagd tot 15 euro.

bron: Gelderlander
Economische crisis? Kan, maar aangezien het landelijk aantal verkochte seizoenkaarten nauwelijks gedaald is, lijkt de economische crisis niet de enige reden. Het lijkt me sterk dat men alleen in Nijmegen vanwege de economische crisis geen kaart meer koopt. Het zal ongetwijfeld voor velen gelden, maar ik vrees dat het afgelopen seizoen de (verzwegen) hoofdreden is.
rare aanname.

De eigen financiële situatie zal men juist veel minder graag melden in een enquette dan een kortetermijnbeeld wat al een algemeen beeld geworden is. Daarnaast was afgelopen seizoen eigenlijk een goed seizoen wat door onrealistische verwachtingen en een zeer dramatisch slot, spel en resultaten, als een nachtkaars uit ging en dat beeld oproept. Maar een NEC dat zich in februari al veilig gespeeld heeft is eigenlijk ongekend.

Dat Nijmegen zwaarder in de crises zit dan op vele plaatsen is ook logisch omdat Nijmegen op de zorg en het onderwijs na ook helemaal geen banenstad is. Economie en bedrijven zijn decenialang haast scheldwoordenen geweest in de lokale politiek.
Nee hoor. Het is eenvoudiger om het op de crises te gooien. De verkopende partij heeft dan minder argumenten om je over te halen. Daarbij zullen mensen het lastiger vinden zich als successupporter te identificeren door het aanschaffen van een scc te koppelen aan de slechte reeks. Bezuinigen is voor bijna iedereen salonfähig geworden, dus veel minder om je voor te schamen.

NEC heeft zich met het slappe, oeverloze getik rondom de middellijn vervreemdt van de achterban. Het was gewoon oersaai. Dat is de belangrijkste reden.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38488
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Seizoen 2013/2014

Bericht door mschr »

Als vorig seizoen een geslaagd seizoen was, begrijp ik mezelf en de mede-seizoenkaarthouders niet. Mijn en hun gezichten stonden op onweer na alweer een tot in de puntjes uitgevoerde wanvertoning.

groesbeek
Berichten: 272
Lid geworden op: za 18 aug 2007, 15:31
Locatie: groesbeek
Contacteer:

Re: Seizoen 2013/2014

Bericht door groesbeek »

mschr schreef:Als vorig seizoen een geslaagd seizoen was, begrijp ik mezelf en de mede-seizoenkaarthouders niet. Mijn en hun gezichten stonden op onweer na alweer een tot in de puntjes uitgevoerde wanvertoning.

Ik denk dat jij onmiddellijk tekent voor weer 37 punten.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38488
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Seizoen 2013/2014

Bericht door mschr »

Uiteraard, want als we de lijn van het vorig seizoen doortrekken, halen we maximaal vier punten.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22813
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Seizoen 2013/2014

Bericht door burp »

mschr schreef:Als vorig seizoen een geslaagd seizoen was, begrijp ik mezelf en de mede-seizoenkaarthouders niet. Mijn en hun gezichten stonden op onweer na alweer een tot in de puntjes uitgevoerde wanvertoning.
klopt, het einde was schandalig slecht. Maar in de winterstop wederom al veilig zijn zou ik blind voor tekenen.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9384
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Seizoen 2013/2014

Bericht door Polleke »

Malle Pietje schreef: NEC heeft zich met het slappe, oeverloze getik rondom de middellijn vervreemdt van de achterban. Het was gewoon oersaai. Dat is de belangrijkste reden.
:withstupid: .... nog nooit een zin gelezen die het zo krachtig samenvat.... maar ik denk wel dat de economische crisis meespeelt in dat mensen wel twee keer nadenken of een seizoenskaart het nog wel waard is. Ik denk dat het dus een combinatie is van de twee.

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5430
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Seizoen 2013/2014

Bericht door illestyl »

Is dit ons derde shirt?

Afbeelding

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7133
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Seizoen 2013/2014

Bericht door jetipo »

Polleke schreef:
Malle Pietje schreef: NEC heeft zich met het slappe, oeverloze getik rondom de middellijn vervreemdt van de achterban. Het was gewoon oersaai. Dat is de belangrijkste reden.
:withstupid: .... nog nooit een zin gelezen die het zo krachtig samenvat.... maar ik denk wel dat de economische crisis meespeelt in dat mensen wel twee keer nadenken of een seizoenskaart het nog wel waard is. Ik denk dat het dus een combinatie is van de twee.
De reden die hierboven genoemd wordt, is ook de reden van mensen van wie ik weet dat zij hun kaart hebben opgezegd. Daarentegen onderschat ik de invloed van de crisis in een combinatie met bovengenoemde reden ook niet. Hopelijk krijgen we een goed seizoen, waardoor volgend jaar 1500 nieuwe aanmeldingen zijn. Maar als er geen spelers bijkomen, dan zie ik het somber in, ook onder Janssen.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 362
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:56
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Seizoen 2013/2014

Bericht door Frank »

Maar volgens mij is het ook gewoon vraag en aanbod net als in andere branches. Eerst zien dat "het produkt"goed is. Dus gewoon weer een echte pot voetbal waar in ieder geval de bevlogenheid vanaf spat. Mocht het stadion dan nog niet vollopen,kan het ook een idee zijn om prijzen wat te verlagen .......

Gebruikersavatar
H-Zenkamp
Berichten: 2615
Lid geworden op: do 12 jul 2007, 16:11
Locatie: Zetten
Contacteer:

Re: Seizoen 2013/2014

Bericht door H-Zenkamp »

Voor mij persoonlijk lukt het niet om genoeg wedstrijden te zien voor een SCC en ik losse kaarten gewoon veel te duur vind. (inmiddels 20 euro voor de goedkoopste kaart!).
Oh een en steward die je spandoek (gewoon een rood groen zwart doek met plaatsnaam) controleert en daarna uitlacht (in de trend van 'Pff haha wie komt daar nou vandaan en wie zet dat op een spandoek') helpt ook niet.
★★

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Seizoen 2013/2014

Bericht door Arjan van Hout »

H-Zenkamp schreef:Voor mij persoonlijk lukt het niet om genoeg wedstrijden te zien voor een SCC en ik losse kaarten gewoon veel te duur vind. (inmiddels 20 euro voor de goedkoopste kaart!).
Oh een en steward die je spandoek (gewoon een rood groen zwart doek met plaatsnaam) controleert en daarna uitlacht (in de trend van 'Pff haha wie komt daar nou vandaan en wie zet dat op een spandoek') helpt ook niet.
waar kom je vandaan dan?

Gebruikersavatar
Bernd
Berichten: 4991
Lid geworden op: zo 29 jul 2007, 13:52
Contacteer:

Re: Seizoen 2013/2014

Bericht door Bernd »

Eniesee schreef:
H-Zenkamp schreef:Voor mij persoonlijk lukt het niet om genoeg wedstrijden te zien voor een SCC en ik losse kaarten gewoon veel te duur vind. (inmiddels 20 euro voor de goedkoopste kaart!).
Oh een en steward die je spandoek (gewoon een rood groen zwart doek met plaatsnaam) controleert en daarna uitlacht (in de trend van 'Pff haha wie komt daar nou vandaan en wie zet dat op een spandoek') helpt ook niet.
waar kom je vandaan dan?
Arnhem, lijkt me. Prima steward.

Gebruikersavatar
RZG
Berichten: 1696
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 00:04
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Seizoen 2013/2014

Bericht door RZG »

Bernd schreef:
Eniesee schreef:
H-Zenkamp schreef:Voor mij persoonlijk lukt het niet om genoeg wedstrijden te zien voor een SCC en ik losse kaarten gewoon veel te duur vind. (inmiddels 20 euro voor de goedkoopste kaart!).
Oh een en steward die je spandoek (gewoon een rood groen zwart doek met plaatsnaam) controleert en daarna uitlacht (in de trend van 'Pff haha wie komt daar nou vandaan en wie zet dat op een spandoek') helpt ook niet.
waar kom je vandaan dan?
Arnhem, lijkt me. Prima steward.
:schater:
Als je alles geeft, verlies je niets.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten