Het gaat goed met NEC!

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5078
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door eniesee-elst »

zoete aardbei schreef:
wo 16 feb 2022, 08:37
DJTEEF! schreef:
wo 16 feb 2022, 07:53
Wat een genuil op het forum.

Vorig jaar werden we 7e in de KKD. Nu staan we 8e in de Eredivisie. Er staat eigen jeugd op het veld. Er staan oude NEC-helden op het veld. Er staan groei briljanten op het veld. En iedereen binnen NEC is er van doordrongen dat het voetbal nog wat beter moet. Het gaat goed met NEC!
:withstupid:
:withstupid:

ARoelofs
Berichten: 398
Lid geworden op: zo 01 mar 2009, 20:27
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door ARoelofs »

eniesee-elst schreef:
wo 16 feb 2022, 10:14
zoete aardbei schreef:
wo 16 feb 2022, 08:37
DJTEEF! schreef:
wo 16 feb 2022, 07:53
Wat een genuil op het forum.

Vorig jaar werden we 7e in de KKD. Nu staan we 8e in de Eredivisie. Er staat eigen jeugd op het veld. Er staan oude NEC-helden op het veld. Er staan groei briljanten op het veld. En iedereen binnen NEC is er van doordrongen dat het voetbal nog wat beter moet. Het gaat goed met NEC!
:withstupid:
:withstupid:
:withstupid:

WijchenNEC
Berichten: 2114
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 10:39
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door WijchenNEC »

ARoelofs schreef:
wo 16 feb 2022, 10:21
eniesee-elst schreef:
wo 16 feb 2022, 10:14
zoete aardbei schreef:
wo 16 feb 2022, 08:37
DJTEEF! schreef:
wo 16 feb 2022, 07:53
Wat een genuil op het forum.

Vorig jaar werden we 7e in de KKD. Nu staan we 8e in de Eredivisie. Er staat eigen jeugd op het veld. Er staan oude NEC-helden op het veld. Er staan groei briljanten op het veld. En iedereen binnen NEC is er van doordrongen dat het voetbal nog wat beter moet. Het gaat goed met NEC!
:withstupid:
:withstupid:
:withstupid:
En we kunnen wer het stadion in :tu:

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door De Kletskop »

ARoelofs schreef:
wo 16 feb 2022, 10:21
eniesee-elst schreef:
wo 16 feb 2022, 10:14
zoete aardbei schreef:
wo 16 feb 2022, 08:37
DJTEEF! schreef:
wo 16 feb 2022, 07:53
Wat een genuil op het forum.

Vorig jaar werden we 7e in de KKD. Nu staan we 8e in de Eredivisie. Er staat eigen jeugd op het veld. Er staan oude NEC-helden op het veld. Er staan groei briljanten op het veld. En iedereen binnen NEC is er van doordrongen dat het voetbal nog wat beter moet. Het gaat goed met NEC!
:withstupid:
:withstupid:
:withstupid:
:withstupid: , maar dan mogen we nog wel discussieren over de dingen die beter kunnen en moeten!

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14451
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door Bottendaal »

De Kletskop schreef:
wo 16 feb 2022, 10:35
ARoelofs schreef:
wo 16 feb 2022, 10:21
eniesee-elst schreef:
wo 16 feb 2022, 10:14
zoete aardbei schreef:
wo 16 feb 2022, 08:37
DJTEEF! schreef:
wo 16 feb 2022, 07:53
Wat een genuil op het forum.

Vorig jaar werden we 7e in de KKD. Nu staan we 8e in de Eredivisie. Er staat eigen jeugd op het veld. Er staan oude NEC-helden op het veld. Er staan groei briljanten op het veld. En iedereen binnen NEC is er van doordrongen dat het voetbal nog wat beter moet. Het gaat goed met NEC!
:withstupid:
:withstupid:
:withstupid:
:withstupid: , maar dan mogen we nog wel discussieren over de dingen die beter kunnen en moeten!
Zoals? :wink:

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door burp »

Juist veel genuil over van alles en nog wat is een teken dat het goed gaat met NEC. :biggrin:

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11644
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door DJTEEF! »

De Kletskop schreef:
wo 16 feb 2022, 10:35
ARoelofs schreef:
wo 16 feb 2022, 10:21
eniesee-elst schreef:
wo 16 feb 2022, 10:14
zoete aardbei schreef:
wo 16 feb 2022, 08:37
DJTEEF! schreef:
wo 16 feb 2022, 07:53
Wat een genuil op het forum.

Vorig jaar werden we 7e in de KKD. Nu staan we 8e in de Eredivisie. Er staat eigen jeugd op het veld. Er staan oude NEC-helden op het veld. Er staan groei briljanten op het veld. En iedereen binnen NEC is er van doordrongen dat het voetbal nog wat beter moet. Het gaat goed met NEC!
:withstupid:
:withstupid:
:withstupid:
:withstupid: , maar dan mogen we nog wel discussieren over de dingen die beter kunnen en moeten!
Tuurlijk!

Maar van alleen het negatieve belichten wordt niemand beter. Een beetje nuance mag wel.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door Mark Ariaans »

Ik zou meer vergevingsgezind zijn geweest richting de club als de kersttruien niet binnen no time volledig uitverkocht waren. Amateurisme ten top, een ED club onwaardig.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door mschr »

Mark Ariaans schreef:
ma 21 feb 2022, 15:47
Ik zou meer vergevingsgezind zijn geweest richting de club als de kersttruien niet binnen no time volledig uitverkocht waren. Amateurisme ten top, een ED club onwaardig.
Pff… de truien waren van acryl. Nepkersttruien dus.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door Tiel »

Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door Mark Ariaans »

Nice :hail:

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11644
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door DJTEEF! »

Tiel schreef:
ma 09 mei 2022, 19:09
https://www.ad.nl/video/serie/ontdek-de ... eft-302538

Prachtig.
Vet. Dank voor het delen.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10412
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door TT »

Heel mooi! En niemand kan mooier '55' zeggen dan Hennie Linders :biggrin:

zoete aardbei
Berichten: 7631
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door zoete aardbei »

Mooi stukje.Mossou is een echte liefhebber,denk dat hij ook wel een zwak heeft voor onze club.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door Legendario »

TT schreef:
ma 09 mei 2022, 20:17
Heel mooi! En niemand kan mooier '55' zeggen dan Hennie Linders :biggrin:
Ik vind "vijfentachetig" nog mooier. :hail:
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door De Kletskop »

Legendario schreef:
ma 09 mei 2022, 21:22
TT schreef:
ma 09 mei 2022, 20:17
Heel mooi! En niemand kan mooier '55' zeggen dan Hennie Linders :biggrin:
Ik vind "vijfentachetig" nog mooier. :hail:
Dan blief ik smoandags tuus.

Leuk filmpe :tu:

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door mschr »

Mooie video.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door vak Oost »

Legendario schreef:
ma 09 mei 2022, 21:22
TT schreef:
ma 09 mei 2022, 20:17
Heel mooi! En niemand kan mooier '55' zeggen dan Hennie Linders :biggrin:
Ik vind "vijfentachetig" nog mooier. :hail:
:withstupid:
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
IceQueen
Berichten: 1395
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 18:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door IceQueen »

Gaaf filmpje, bedankt voor het delen Tiel
Ice Ice Baby

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door bertje »

Heel erg nice inderdaad! :sjaal:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9679
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door Gerard Lopez »

https://www.vi.nl/pro/het-sprookje-van- ... n-gebeurde

Zou iemand aub dit VI Pro artikel hier kunnen plaatsen?
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door jackkreta »

Gerard Lopez schreef:
do 14 jul 2022, 20:03
https://www.vi.nl/pro/het-sprookje-van- ... n-gebeurde

Zou iemand aub dit VI Pro artikel hier kunnen plaatsen?
WIJ GAAN EUROPA IN
En toen was het sprookje uit. De uitwedstrijd die NEC ruim dertien jaar geleden speelde tegen Hamburger SV betekende het einde van een memorabele Europese campagne. Ondanks de dubbele nederlaag levert terugdenken aan het tweeluik met de Duitse club nog altijd een grote glimlach op bij betrokkenen aan Nijmeegse kant.
Nu de vakantie is aangebroken trekt ook VI er op uit. In de maand juli maken we een reis door de herinneringen. Aan de hand van indrukwekkende verhalen en foto’s belichten we tal van memorabele Europese trips van Nederlandse clubs. Bekijk hier alle verhalen in deze serie.

Het zijn wedstrijden waarvan de herinneringen nog ieder jaar worden opgehaald. Al toen Hamburger SV in december 2008 uit de koker kwam als tegenstander van NEC klonk er gejuich in het Goffertstadion. Na drie verre trips werd er iets dichter bij huis gespeeld. Als supporter ben je met de auto binnen een uur of vier in Hamburg. ‘We zijn al door, geloof ik’, zei trainer Mario Been droogjes toen hij de reactie van de fans van NEC zag. De Nijmeegse aanhang keek twee maanden uit naar de trip naar het noorden van Duitsland. Sportief viel er echter weinig meer te halen nadat HSV een week voor de wedstrijd in Hamburg al met 0-3 had gewonnen in De Goffert. Het werd vooral een toeristische trip voor de NEC-supporters, die terugkeken op een memorabele Europese campagne.
MAGIE

Misschien was de magie van 2008 uitgewerkt bij NEC. Alles wat de Nijmeegse ploeg in dat jaar aanraakte, veranderde in goud. In het seizoen 2007/08 stond NEC na 22 speelrondes nog op de zeventiende plek. Degradatie dreigde, er was paniek en supporters kwamen in opstand. Maar, zoals Been zei: ‘Alles komt goed.’ Het is inmiddels een legendarische uitspraak. NEC begon weer te winnen en klom uit het dal. De opmars bleek onstuitbaar en de Nijmeegse ploeg kreeg de play-offs in het vizier. Daarin werden uiteindelijk Roda JC Kerkrade, FC Groningen en de verrassende nummer drie NAC Breda verslagen. In De Goffert werd de ploeg van trainer Ernie Brandts zelfs getrakteerd op een 6-0 nederlaag. ‘Het was een fantastische tijd’, glundert Youssef El Akchaoui. De toenmalige linksback van NEC heeft het boek over de Europese campagne nog thuisliggen. Alles kwam goed is de toepasselijke titel.
Als winnaar van de play-offs stroomde NEC in de eerste ronde van het UEFA Cuptoernooi in. Dinamo Boekarest, een jaar eerder nog kampioen van Roemenië, werd door een doelpunt van Jhonny van Beukering geveld, waardoor de ploeg van Been de groepsfase in ging. Dat leverde fraaie affiches op. Op bezoek bij Dinamo Zagreb liet NEC een zege uit de handen glippen (3-2) en na een thuisnederlaag tegen Tottenham Hotspur (0-1) leek uitschakeling al bijna een feit. Maar toen won NEC tot ieders verrassing de uitwedstrijd tegen Spartak Moskou (1-2). ‘In de laatste wedstrijd tegen Udinese moesten wij winnen en Tottenham moest gelijkspelen tegen Spartak’, herinnert El Akchaoui zich nog. Op het moment dat Collins John in Nijmegen de 1-0 maakte, werd het in Londen 2-2.
Als je realistisch keek, waren we altijd de underdog. Maar ja, bij ons wist je het dat seizoen maar nooit
Mario Been
De vreugde-uitbarsting in De Goffert zal Been nooit vergeten. Vlak voordat John NEC op 1-0 zette tegen Udinese, klonk in het stadion de welbekende bel als aankondiging van de tussenstanden op de andere velden. ‘Volgens mij hebben de meeste mensen die goal helemaal niet gezien, omdat ze naar het scherm keken voor de stand bij Spurs-Spartak’, zei de toenmalig NEC-trainer. ‘Dat moment, niet normaal. Dat was een van de mooiste wedstrijden. Udinese kwam met een B-elftal naar Nijmegen, dat scheelde een hoop, maar de manier waarop wij wonnen was geweldig. In de rust stonden we aan de verkeerde kant van de score en zijn we alles op alles gaan spelen. Ik gooide er zelfs nog aan aanvaller bij.’ El Akchaoui herinnert zich de woorden van zijn trainer. ‘Mario zei: “We gaan gewoon 3-4-3 spelen. Succes tegen die Italianen”. We kregen alles mee van wat er in Londen gebeurde.’ Kort na de 1-0 maakte Van Beukering er ook nog 2-0 van en was het zeker: NEC overwinterde in Europa.
Een dag later ging de club in de koker voor de loting, waar HSV als tegenstander uit rolde. Gejuich klonk er bij de fans, vooral vanwege de reisafstand naar Hamburg. ‘We hadden als team wel het gevoel dat we van iedereen konden winnen’, vervolgde Been. ‘Zonder naast onze schoenen te lopen, hoor. Maar we lieten het in de groepsfase zien. Winnen in Moskou, welke Nederlandse club slaagt daarin? We stelden ons ook zo op. In die ploeg zaten Youssef, Potje en Gábor Babos. Die hadden echt het gevoel: Kom maar op. Maar als je realistisch keek, waren we altijd de underdog. HSV was toen een subtopper in de Bundesliga en had veel meer financiële mogelijkheden. Maar ja, bij ons wist je het dat seizoen maar nooit.’
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door jackkreta »

SCHELE DAAN

In Nijmegen werd alles uit de kast getrokken voor het tweeluik met HSV. Het centrum van de stad kleurde rood-groen-zwart, bakkers maakten speciale NEC-taartjes en op de stadsbussen prijkten speciale vlaggetjes. ‘Je merkte dat dit echt iets deed met de hele stad’, zei Patrick Pothuizen. ‘De mensen waren trots op NEC en in Europa hebben we de club op de kaart gezet. Het is heel goed geweest voor de club en de stad en we hebben er mooie dingen aan overgehouden.’ De wedstrijd in Hamburg was daarnaast een speciale voor Erik Langedijk, toen commercieel manager bij NEC. Ook hij wilde uitpakken richting het tweeluik in de knock-outfase. Langedijk dook daarvoor in de huid van zijn alter ego, volkszanger Schele Daan uut de Krayenhofflaan. ‘Naast dat ik ondernemer ben, heb ik ook een geschiedenis met cabaret en op toneel. Eind jaren negentig is Schele Daan ontstaan. Ik trad als hem op tijdens feestjes van Hans van Delft en Marcel Boekhoorn. Als Schele Daan kon ik al die bobo’s op de hak nemen. De naam vindt zijn oorsprong in een ongeluk dat ik op mijn achttiende heb gehad. Ik kreeg een metaalsplinter in mijn oog, waar ik sindsdien niets meer mee zie. Ik voer gesprekken onder drie ogen, zeg ik dan maar.’
Als Schele Daan kwam Langedijk op een lied dat NEC en vooral de supporters vermaak moest bieden in Hamburg. ‘Rob Peters, een bevriende muzikant, zei dat hij een leuke melodie voor me had. Vervolgens heb ik zelf de tekst geschreven en hebben we het opgenomen. Het moest wel klinken, want echt zingen kan ik eigenlijk niet. Het was bedoeld als grap, maar Schele Daan is er wel bekend mee geworden.’ Langedijk zong over de Reeperbahn, de toeristische straat in het centrum van de stad. Naast cafés en andere uitgaansgelegenheden is het ook de plek waar bordelen gevestigd zijn. Het maakte het lied van Langedijk pikant. Met een mix van Duits en Nijmeegs zong hij de NEC’ers richting de Reeperbahn. Ook bij de oosterburen viel het nummer op. ‘We hebben er ook nog een heel primitief filmpje bij gemaakt dat op YouTube al snel meer dan honderdduizend keer werd bekeken. Het werd een hype, de Duitse pers schreef erover. Ik weet nog dat ZDF langskwam in De Goffert. Ik dacht: Die willen Mario Been interviewen. Maar nee, ze kwamen voor mij.’
Schade ist es ja veur Martin Jol
Da auf der Reeperbahn
Ja auf der Reeperbahn
Die wrief echt op sien kale bol
Da auf der Reeperbahn
Eniessee die kumt eraan
Voor Langedijk leverde het succes van het lied een bijzondere dynamiek op. Hij speelde het typetje, maar was ook de commercieel manager die tijdens HSV-NEC gewoon in de sponsorlounge van het Volksparkstadion zat. ‘Op de eretribune zat ik netjes in pak, maar we zijn natuurlijk nog wel de stad in geweest’, zei Langedijk. ‘Ik moest naar die Reeperbahn. Er waren daar zo veel supporters, die vonden het geweldig. In Moskou, Boekarest, Zagreb, we zijn overal geweest.’
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door jackkreta »

Ondank de 3-0 thuisnederlaag in het eerste duel reisde NEC met duizenden fans naar het noorden van Duitsland. ‘Het was de grootste volksverhuizing ooit van NEC-supporters naar een uitwedstrijd’, wist Been. ‘Het was natuurlijk ook niet ver weg. Ik weet nog dat de mensen met duizenden voor ons hotel stonden om ons te steunen. Geweldig. In het stadion zat het hele hoekvak vol en verspreid over het stadion zaten er ook mensen uit Nijmegen. Europees voetbal met NEC is iets unieks, zo vaak maken de mensen dat niet mee. Tijdens de wedstrijd was de sfeer geweldig. Ik denk dat het de mensen niet zo veel meer uitmaakte wat het resultaat zou zijn. De mensen waren trots op hun club, op de prestaties dat seizoen. Het was heel mooi om mee te maken.’
Pothuizen zag dat de mensen er een feest van maakten. ‘En ik geef ze geen ongelijk. Overwintering was al een happening. Dat we beide wedstrijden verloren, boeide eigenlijk niet zo. HSV was op ieder vlak beter. We zijn sportmensen, willen altijd winnen, maar thuis zat dat er al niet in.’ Toch denkt El Akchaoui dat er meer in had gezeten voor NEC. ‘Als we iets minder ontzag hadden gehad voor HSV, hadden we misschien kunnen stunten. HSV had toen echt een goede ploeg. Met Joris Mathijsen, trainer Martin Jol, Zeljko Petrovic (assistent, red.) en Ricardo Moniz (techniektrainer). Zij wilden gewoon die wedstrijd winnen, niet al te veel schade oplopen en weer doorgaan. Ze speelden heel volwassen. Ik heb zelf in Duitsland gespeeld en kan zeggen dat het er daar heel anders aan toegaat dan in Nederland. Ik zag Moniz een dag voor de wedstrijd trainen met een van de spitsen. Dat was gewoon de top, dat zag je. Ik denk dat we daar in Nederland nog iets van kunnen leren.’
Die wissel was afgesproken, maar ik zat ook niet lekker in de wedstrijd
Patrick Pothuizen
Dat HSV in Nijmegen niet eens veel kansen kreeg, maar wel met ruime cijfers won, zei genoeg over de krachtsverhoudingen. ‘In Europese wedstrijden is de intensiteit een stuk lager’, analyseert El Akchaoui. ‘Het is een schaakspel. Wachten op het foutje en daarop anticiperen. In de competitie kun je meer druk zetten en is het anders voetballen. In Europa is het prestatiegericht. Pas als je een goal tegen krijgt, ga je forceren en wordt de kans op de volgende tegengoal groter.’
Pothuizen kan erover meepraten. De routinier bleef in de groepsfase op de bank en speelde eerder alleen als invaller in de uitwedstrijd tegen Dinamo Boekarest. Mede door blessures moest hij in beide duels met HSV starten. ‘Na die 0-3 in Nijmegen zijn we zonder illusies naar Hamburg gegaan. Mooi stadion, goede sfeer, het was toch weer een Europese trip. We gingen natuurlijk nog voor de winst, maar dat gebeurde niet.’ Al na acht minuten was het Pothuizen die in de fout ging. De voormalig verdediger weet het nog goed. ‘Ik keek niet goed om me heen en verloor de bal.’ David Jarolim bediende Olic, die er 1-0 van maakte en zo ook meteen een einde maakte aan het sprankje hoop dat NEC nog had. Been liet Pothuizen in de rust achter in de kleedkamer en bracht Mark Otten in de ploeg. ‘Die wissel was afgesproken’, verdedigt Pothuizen zich. ‘We speelden op zondag weer, daarom ging ik eraf. Maar ik zat ook niet lekker in de wedstrijd.’
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door jackkreta »

REALISTISCH

Het bleef bij 1-0 in Hamburg, waardoor het avontuur van NEC ten einde kwam. ‘Toch vond ik ons niet slecht spelen’, zei Been over de return. ‘Na die 0-3 moet je gewoon realistisch zijn, maar daardoor gingen we wel onbevangen richting de return. We speelden prima mee met HSV, raakten twee keer de paal via Moestafa El Kabir. We hebben ons kranig geweerd.’ El Akchaoui merkte dat zelfs het immer kritische NEC-publiek nu weinig te klagen had. ‘Het zijn kritische mensen en kritisch zijn is goed, maar de mensen wisten ook wel: dit was het dan. We hebben in die periode het publiek voor ons gewonnen. Nog steeds beginnen mensen over die tijd, dat doet me wel iets. Ik was aanvoerder van een leuke, goede groep. Een hoogtepunt? Zonder meer. Hét hoogtepunt, voor mij. We hebben geschiedenis geschreven en daar heb ik deel van mogen uitmaken.’
El Akchaoui, die tegenwoordig actief is als zaakwaarnemer, ziet Been nog altijd als een van de beste trainers met wie hij werkte. ‘Ik hou van die man. Hij is een geweldig persoon en een geweldig mens.’ De trainer dacht ook mee met zijn spelers, bijvoorbeeld na de gewonnen uitwedstrijd tegen Spartak. ‘Mario riep me bij hem. Hij zei, zoals hij vaker deed: “Yous, niemand gaat vanavond uit, want we spelen in het weekend weer”. Ik antwoordde: Trainer, als iedereen uitgaat, dan winnen wij in het weekend. ’s Ochtends zaten we om half negen aan het ontbijt met een walm van alcohol om ons heen. Ik dronk overigens geen druppel, hoor. Nooit gedaan.’
Been stond het oogluikend toe. ‘Ja, ik moet dat toch zeggen als trainer? Ik weet niet eens meer tegen wie we daarna speelden.’ NEC verloor met 1-2 van FC Utrecht. ‘Dat kwam natuurlijk doordat die gasten uitgingen’, grapte Been. ‘Nee joh, ze kenden het klappen van de zweep. Ik denk dat ze tot in de late uurtjes zijn doorgegaan. Het begon al met Marcel Boekhoorn, die gaf na de overwinning een feestje in het hotel voor de businessclub. Hij wilde dat de staf even langskwam, waarna ik vanuit de bus van de spelers hoorde dat ze ook mee wilden. Ze hebben er een mooi feestje van gemaakt.’
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten