Het gaat goed met NEC!

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
RwgT
Contacteer:

Re: Het gaat goed met NEC!

Bericht door RwgT » do 31 jan 2019, 18:07

Bernd schreef:
ma 14 jan 2019, 13:40
Ik zie discussies over de teloorgang van NEC met lede ogen aan. Nu is De Gier weer de gebeten hond, daarvoor Lijnders, Hyballa, Oversier, Paes, Aalbers etc.. Vergeet ik vast nog namen die er de laatste jaren uit moesten en gingen. Het leidt de aandacht af van het veel ernstiger en dieper probleem van de club.

NEC heeft de boot gemist en staat al lang, heel lang stil. In het gouden jaar 2007 dacht ik echt dat we door zouden stoten. Het gebeurde niet. We hebben daarna nog een paar leuke jaren gehad. Maar toen kwam de pijn.

Op het juiste moment geen nieuw stadion. Had er al jaren moeten staan en inderdaad, net zoals Ajax, Vitesse, Twente, Groningen, Den Haag, AZ en Heerenveen op een bedrijventerrein of aan de rand van de stad. NEC heeft die keuze, net als Sparta, De Graafschap en Cambuur niet gemaakt.

Toen kwam daar ineens de volslagen ridicule discussie over het balkenshirt. We hadden een zeer herkenbaar shirt, een shirt waar (voor NEC) grote successen mee zijn gevierd, maar ineens kwam de balkenshirt aan de orde. Het geeft toch de kneuterigheid weer.

Er is geen geld en de voorwaarden om echt mee te gaan doen hebben we laten lopen. We hebben geen visie die verwacht mag worden bij een top tienstad, we hebben een verouderd stadion, geen NEC-gevoel in Nijmegen (LUX, Mariken- en 7Heuvelenloop en Vierdaagse zijn toch hipper) en al helemaal geen uithangbord. Van Delft was de laatste. Een laatste bindmiddel (de derby) is nu ook weg.

Of het gekeerd kan worden? De eerste stap is denk ik een grote nieuwe leider die opstaat en met passie en durf een nieuwe weg in slaat. Ik denk dat die niet gaat komen. En dat betekent nog jaren eerstedivisie. Of erger.
Volledig mee eens.

Met de toevoeging dat een vernieuwd stadion in het park mijns inziens had gekund en kan, mits de visie en wil er is.

RwgT
Contacteer:

Bericht door RwgT » do 31 jan 2019, 18:08

Het getal 15 was jarenlang het rugnummer van Jack de Gier bij NEC en 'al het goede in drieën'. Dit wordt de ommekeer. Zonder enig sarcasme: hup Jack!

Brabander
Contacteer:

Bericht door Brabander » vr 01 feb 2019, 09:08

Toch ben ik van mening dat NEC een flinke en trouwe achterban heeft. Als het weer wat gaat lopen dan zit De Goffert ook weer snel vol.
Ik hoop nog steeds op een verandering in het bestuur en dat er een keuze gemaakt wordt voor een bepaalde spelstijl die herkenbaar is voor waar NEC voor moet staan. Passie, Strijd en 100% inzet!
Daarnaast is er bij NEC natuurlijk al jaren het probleem met de verschillende sponsoren die allemaal beleid willen uitvoeren maar aan de andere kant er te weinig (behalve Marcel Boekhoorn) geld in willen steken om er een grote club van te maken.
Het is, in het huidige voetbal, niet meer weg te denken dat je een grote sponsor hebt (een consortium of een multi miljonair uit een discutabel land) om de selectie te ondersteunen en wellicht een stadion te kopen!
Vergeet de nostalgie want daar ga je als club aan ten onder!

Legendario
Contacteer:

Bericht door Legendario » vr 01 feb 2019, 09:47

Brabander schreef:
vr 01 feb 2019, 09:08
Toch ben ik van mening dat NEC een flinke en trouwe achterban heeft. Als het weer wat gaat lopen dan zit De Goffert ook weer snel vol.
Ik hoop nog steeds op een verandering in het bestuur en dat er een keuze gemaakt wordt voor een bepaalde spelstijl die herkenbaar is voor waar NEC voor moet staan. Passie, Strijd en 100% inzet!
Daarnaast is er bij NEC natuurlijk al jaren het probleem met de verschillende sponsoren die allemaal beleid willen uitvoeren maar aan de andere kant er te weinig (behalve Marcel Boekhoorn) geld in willen steken om er een grote club van te maken.
Het is, in het huidige voetbal, niet meer weg te denken dat je een grote sponsor hebt (een consortium of een multi miljonair uit een discutabel land) om de selectie te ondersteunen en wellicht een stadion te kopen!
Vergeet de nostalgie want daar ga je als club aan ten onder!
Welke enorme sponsor of rijke eigenaar hebben Zwolle, VVV, Excelsior, Heerenveen, Heracles, Groningen, Willem II?
Disfruta de cada vez que veas un nuevo amanecer. Pues, te ha tocado vivir un día más.

Nijmegen0413
Contacteer:

Bericht door Nijmegen0413 » di 19 mar 2019, 12:14

Na een snelle blik op onze selectie wordt ik stiekem toch wel een klein beetje vrolijk.
Indien iedereen fit is beschikken we over een sterk en talentvolle geraamte waar je of jaren mee vooruit kan, of aardig wat geld voor kan vangen.
Alblas, Kvida, Bossaerts, Sabak, Tresor, Okita en Romeny zie ik allemaal potentiele eredivisie spelers in.
Tel daarbij op dat gigantisch grote talenten nadrukkelijk aan de deur kloppen (van Rooij, Musaba, Hoogveld, Proper, van Ottele, etc.) en er is genoeg ruimte voor optimisme.
Mocht NEC ''per ongeluk'' promoveren kun je wellicht ook nog een Bruijn of een Druijf nog wat langer behouden.
Dan staat er toch wel stiekem een erg talentvolle ploeg waar het Nijmeegse publiek zich ongetwijfeld mee kan identificeren.
Tel daarbij op dat er ook een duidelijk systeem en spelopvatting aanwezig is (sinds kort) en dat voetballend de stijgende lijn in is gezet en je word er vanzelf weer optimistisch van.

HUP NEC! :sjaal:

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje » di 19 mar 2019, 15:01

Nijmegen0413 schreef:
di 19 mar 2019, 12:14
Na een snelle blik op onze selectie wordt ik stiekem toch wel een klein beetje vrolijk.
Indien iedereen fit is beschikken we over een sterk en talentvolle geraamte waar je of jaren mee vooruit kan, of aardig wat geld voor kan vangen.
Alblas, Kvida, Bossaerts, Sabak, Tresor, Okita en Romeny zie ik allemaal potentiele eredivisie spelers in.
Tel daarbij op dat gigantisch grote talenten nadrukkelijk aan de deur kloppen (van Rooij, Musaba, Hoogveld, Proper, van Ottele, etc.) en er is genoeg ruimte voor optimisme.
Mocht NEC ''per ongeluk'' promoveren kun je wellicht ook nog een Bruijn of een Druijf nog wat langer behouden.
Dan staat er toch wel stiekem een erg talentvolle ploeg waar het Nijmeegse publiek zich ongetwijfeld mee kan identificeren.
Tel daarbij op dat er ook een duidelijk systeem en spelopvatting aanwezig is (sinds kort) en dat voetballend de stijgende lijn in is gezet en je word er vanzelf weer optimistisch van.

HUP NEC! :sjaal:
Eens, en dan schiet me weer te binnen dat we Jack de Gier als trainer hebben. Dan schieten de tranen me weer in de ogen..
Eens(Y)

pjottr
Contacteer:

Bericht door pjottr » di 19 mar 2019, 16:01

het nu ook weer nadrukkelijk lonken naar futuralis maakt duidelijk dat de jeugd weinig kans gaat krijgen en we voorlopig ook geen td meer mogen begroeten.
weer lekker op zoek naar buitenkansjes.... :redface:

zuurpruim
Contacteer:

Bericht door zuurpruim » di 19 mar 2019, 16:33

pjottr schreef:
di 19 mar 2019, 16:01
het nu ook weer nadrukkelijk lonken naar futuralis maakt duidelijk dat de jeugd weinig kans gaat krijgen en we voorlopig ook geen td meer mogen begroeten.
De investeerders willen maar een ding, promoveren.Dan kan jacky Bongers weer de dikke lul uithangen in de stad.Ik hoop maar dat Wilco ze in het gareel kan houden maar vrees het ergste.

vak Oost
Contacteer:

Bericht door vak Oost » di 19 mar 2019, 16:53

zuurpruim schreef:
di 19 mar 2019, 16:33
pjottr schreef:
De investeerders willen maar een ding, promoveren.Dan kan jacky Bongers weer de dikke lul uithangen in de stad.Ik hoop maar dat Wilco ze in het gareel kan houden maar vrees het ergste.
En wil jij niet promoveren dan ?
Het zal me reet oxideren.

zuurpruim
Contacteer:

Bericht door zuurpruim » di 19 mar 2019, 17:05

vak Oost schreef:
di 19 mar 2019, 16:53
zuurpruim schreef:
di 19 mar 2019, 16:33
pjottr schreef:
En wil jij niet promoveren dan ?
Nou dit jaar hoeft van mij niet nee.Er is geen enkel beleidsplan,niks. Plus, en ik herhaal mijzelf keer op keer, vind ik dat de jeugd ingepast moet worden.Dat is in de eredivisie stukken moeilijker.En als je toch promoveert en Jack blijft trainer kan je dat laatste al helemaal op je buik schrijven. Kortom,zonder basis nu naar de eredivisie en je bent binnen 2 jaar weer terug bij af.

Juul

Bericht door Juul » di 19 mar 2019, 19:47

zuurpruim schreef:
di 19 mar 2019, 17:05
...zonder basis nu naar de eredivisie en je bent binnen 2 jaar weer terug bij af.
Het zou kunnen dat NEC weer terug bij af is bij promotie, maar de reden daarvoor kan net zo goed liggen bij de keuze voor jeugdspelers en de investeerders op non-actief zetten. Diverse keren heb ik de afgelopen twintig jaar gelezen dat zonder de investeerders het betaald voetbal in Nijmegen al lang opgehouden was te bestaan. Het klinkt ook als een persoonlijke vete bij jou.

Pol
Contacteer:

Bericht door Pol » di 19 mar 2019, 19:50

Juul schreef:
di 19 mar 2019, 19:47
zuurpruim schreef:
di 19 mar 2019, 17:05
...zonder basis nu naar de eredivisie en je bent binnen 2 jaar weer terug bij af.
Het zou kunnen dat NEC weer terug bij af is bij promotie, maar de reden daarvoor kan net zo goed liggen bij de keuze voor jeugdspelers en de investeerders op non-actief zetten. Diverse keren heb ik de afgelopen twintig jaar gelezen dat zonder de investeerders het betaald voetbal in Nijmegen al lang opgehouden was te bestaan. Het klinkt ook als een persoonlijke vete bij jou.
Een echt bewijs van die stelling is er nooit geleverd. En als het al ooit zo ver gekomen is, dan kwam dat doordat de club zichzelf met gelden van diezelfde personen in de schulden had gestoken.

Juul

Bericht door Juul » di 19 mar 2019, 20:00

Pol schreef:
di 19 mar 2019, 19:50
Een echt bewijs van die stelling is er nooit geleverd. En als het al ooit zo ver gekomen is, dan kwam dat doordat de club zichzelf met gelden van diezelfde personen in de schulden had gestoken.
En dat kun je wel bewijzen?

In dit artikel zegt vd Kerkhof van Futuralis het volgende:

Daarna werd het overgebleven salarispotje nog wat aangevuld door investeerders, die bij NEC traditiegetrouw ook meedenken en -praten
over het technisch beleid. 'Maar die investeerders hebben de club weI jarenlang gedekt', weet Van Kerkhof. 'Zonder hen was
NEC er niet eens meer geweest.'

Maar afgezien van het aanvullen van het salarisplafond en het betalen van alle transfer en schulden, is het kommer en kwel dankzij de investeerders.

Special Guest
Contacteer:

Bericht door Special Guest » wo 20 mar 2019, 08:23

Als je investeerders de ruimte geeft om inspraak te laten hebben is het einde zoek. Dat is de grote fout van NEC. Investeren prima. Bemoeienis NEE. Dan maar minder investeerders. Neuzen allemaal dezelfde kant op. De eigen technische staf bepaald. Niet de investeerders of afgevaardigde daarvan. Zolang we mee huppelen met de wensen van de investeerders wordt het nooit wat. Als ze dat willen moeten ze echt instappen en de club overnemen. Dan kunnen zei het beleid bepalen.

Zico
Contacteer:

Bericht door Zico » wo 20 mar 2019, 08:23

Juul schreef:
di 19 mar 2019, 20:00
Pol schreef:

Daarna werd het overgebleven salarispotje nog wat aangevuld door investeerders, die bij NEC traditiegetrouw ook meedenken en -praten
over het technisch beleid. 'Maar die investeerders hebben de club weI jarenlang gedekt', weet Van Kerkhof. 'Zonder hen was

Maar afgezien van het aanvullen van het salarisplafond en het betalen van alle transfer en schulden, is het kommer en kwel dankzij de investeerders.
Het is natuurlijk maar hoe je kommer en kwel omschrijft. Maar sinds de investeerders zich nadrukkelijker met het beleid zijn gaan bemoeien, zijn we twee keer gedegradeerd, hebben we een heel batterij aan overbetaalde huurlingen voorbij zien komen, heeft ons imago flinke deuken opgelopen, zijn we een trainerskerkhof geworden en tenslotte op een absoluut dieptepunt in de laatste kwart eeuw beland.

Dus zelfs als ik meega in jouw naïeve verhaal, en alles van de investeerders betalen als een schenking zie waar ze niets voor terug willen, dan nog moet ik concluderen dat we er niets mee zijn opgeschoten.

Juul

Bericht door Juul » wo 20 mar 2019, 09:11

Zico schreef:
wo 20 mar 2019, 08:23
Dus zelfs als ik meega in jouw naïeve verhaal, en alles van de investeerders betalen als een schenking zie waar ze niets voor terug willen, dan nog moet ik concluderen dat we er niets mee zijn opgeschoten.
Ten eerste is dit niet mijn naïeve verhaal maar het naïeve verhaal van Futuralis (en het naïeve verhaal van tig andere betrokkenen). Ten tweede heb ik nergens beweerd dat de investeerders schenkingen deden waarvoor ze niks terug wilden.

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje » wo 20 mar 2019, 09:13

Juul schreef:
di 19 mar 2019, 20:00
Pol schreef:

Omdat er voldoende clubs zijn met veel minder supporters en zonder investeerders ook gewoon op de been blijven. Misschien dat je dan elk jaar om promotie/degradatie moet spelen, maar dat is echt wel mogelijk hoor. Gewoon niet meer uitgeven dan dat er binnen komt.
Eens(Y)

Pol
Contacteer:

Bericht door Pol » wo 20 mar 2019, 09:47

Juul schreef:
wo 20 mar 2019, 09:11
Zico schreef:
Ten eerste is dit niet mijn naïeve verhaal maar het naïeve verhaal van Futuralis (en het naïeve verhaal van tig andere betrokkenen). Ten tweede heb ik nergens beweerd dat de investeerders schenkingen deden waarvoor ze niks terug wilden.
Maar dat is precies mijn punt. De investeerders hebben toegestaan en zelfs gestimuleerd dat er structureel meer werd uitgegeven dan er binnen kwam en hebben vervolgens onze club gered door de schulden waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn om te zetten in aandelen.

zuurpruim
Contacteer:

Bericht door zuurpruim » wo 20 mar 2019, 10:56

Pol schreef:
wo 20 mar 2019, 09:47
Juul schreef:
wo 20 mar 2019, 09:11
Zico schreef:
Maar dat is precies mijn punt. De investeerders hebben toegestaan en zelfs gestimuleerd dat er structureel meer werd uitgegeven dan er binnen kwam en hebben vervolgens onze club gered door de schulden waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn om te zetten in aandelen.
En door dat laatste kom je er niet meer vanaf en hebben ze een hele dikke vinger in de pap .Ik geloof er helemaal niets van dat een van Schaik, die toch al wat jaartjes meeloopt in de voetballerij, nu opeens om Futuralis heeft geroepen. Dat was het troetelkindje van Harold Bons en uit zijn koker zal het nu ook wel weer komen.

BasNijmegen
Contacteer:

Bericht door BasNijmegen » wo 20 mar 2019, 12:38

[positieve noot]

9 wedstrijden ongeslagen :sjaal:

[/positieve noot]

mschr
Contacteer:

Bericht door mschr » wo 20 mar 2019, 12:53

Compleet mee eens! We spelen het beste voetbal van de afgelopen 2 jaar. Gedurfd, naar voren, met leuke acties, er staat zelfs nu een NEC-er rond de middenlijn bij een corner van de tegenstander. Het lijkt wel alsof er een elftal staat met een idee. Kortom, het gaat goed. Uitstekend zelfs!

Nijmegen0413
Contacteer:

Bericht door Nijmegen0413 » wo 20 mar 2019, 12:57

pjottr schreef:
Futuralis haalt juist i.p.v. de Darri's, Achahbar's, Sanniez', Overtooms, etc. andere spelers.
NEC zal/kan gewoon aangeven dat zij 3/4 jongens door willen laten stromen en als opvulling laten fungeren i.p.v. derde rangs buitenlanders.

Plaats reactie