De financiële situatie bij NEC

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door mschr »

In het jaarverslag staat dat meer dan de helft van de kosten bestaat uit overige bedrijfskosten, waarvan meer dan de helft bestaat uit verkoopkosten (3 mln). Verkoopkosten? Zijn dat betalingen aan spelersmakelaars?

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door flipsen »

mschr schreef:
za 29 dec 2018, 17:50
In het jaarverslag staat dat meer dan de helft van de kosten bestaat uit overige bedrijfskosten, waarvan meer dan de helft bestaat uit verkoopkosten (3 mln). Verkoopkosten? Zijn dat betalingen aan spelersmakelaars?
dat vermoed ik wel, voor strikken en inpakpapier lijkt me een beetje veel :schater:
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5095
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door eniesee-elst »

mschr schreef:
za 29 dec 2018, 17:50
In het jaarverslag staat dat meer dan de helft van de kosten bestaat uit overige bedrijfskosten, waarvan meer dan de helft bestaat uit verkoopkosten (3 mln). Verkoopkosten? Zijn dat betalingen aan spelersmakelaars?
'Vorderingen uit transferactiviteiten 2.472.018' Het aandeel van de transfersommen voor de investeerders dus.

Waar ze overigens grotendeels vanaf zijn, godzijdank: N.E.C. heeft 22% van
haar toekomstige transferrechten weer terug verkregen waardoor bij toekomstige transfers N.E.C.
netto meer rendement over gaat houden.

En daar plukken we gelijk de vruchten van:
Na afloop van het boekjaar 1 juli 2017 tot en met 30 juni 2018 zijn er zowel bij Nijmegen Eendracht
Combinatie B.V. als bij derde partijen spelers verkocht waarvoor Nijmegen Eendracht Combinatie B.V.
recht heeft op een substantieel bedrag aan vergoedingssommen.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door zuurpruim »

Ik heb er nog maar kort ingezeten maar het ziet er niet fraai uit,een negatief eigen vermogen van 3 mln euro inmiddels.
Verder vraag ik mij werkelijk af waarom die kwibus van een Oversier riep dat er geen directe noodzaak was tot verkoop,dan ben je gewoon je eigen supporters aan het bedonderen.
Afgaande op het jaarverslag hebben ze de polonaise gelopen bij de verkoop van Ferdi.
Dan de horeca,een commerciële bedrijfstak die afgelopen jaar welgeteld 300 euro heeft opgeleverd,dan heb je Bongers rondlopen en dan hou je dit over,onbegrijpelijk.
En wederom wordt er gerept over het belang van de jeugdopleiding en de doorstroming.

Samenvattend zijn we zolang we in de Juup spelen gewoon verplicht ieder jaar onze beste speler(s) te verkopen willen we niet een krankzinnig slecht EV gaan opbouwen.

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5095
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door eniesee-elst »

zuurpruim schreef:
za 29 dec 2018, 18:42
Ik heb er nog maar kort ingezeten maar het ziet er niet fraai uit,een negatief eigen vermogen van 3 mln euro inmiddels.
Verder vraag ik mij werkelijk af waarom die kwibus van een Oversier riep dat er geen directe noodzaak was tot verkoop,dan ben je gewoon je eigen supporters aan het bedonderen.
Afgaande op het jaarverslag hebben ze de polonaise gelopen bij de verkoop van Ferdi.
Dan de horeca,een commerciële bedrijfstak die afgelopen jaar welgeteld 300 euro heeft opgeleverd,dan heb je Bongers rondlopen en dan hou je dit over,onbegrijpelijk.
En wederom wordt er gerept over het belang van de jeugdopleiding en de doorstroming.

Samenvattend zijn we zolang we in de Juup spelen gewoon verplicht ieder jaar onze beste speler(s) te verkopen willen we niet een krankzinnig slecht EV gaan opbouwen.
Een omzet van 8,8 miljoen in de KKD moet in principe ruim voldoende zijn om je eigen broek op te houden en mee te doen om de bovenste plekken. We kunnen alleen niet vanaf 0 beginnen helaas

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door zuurpruim »

eniesee-elst schreef:
za 29 dec 2018, 18:52
zuurpruim schreef:
za 29 dec 2018, 18:42
Ik heb er nog maar kort ingezeten maar het ziet er niet fraai uit,een negatief eigen vermogen van 3 mln euro inmiddels.
Verder vraag ik mij werkelijk af waarom die kwibus van een Oversier riep dat er geen directe noodzaak was tot verkoop,dan ben je gewoon je eigen supporters aan het bedonderen.
Afgaande op het jaarverslag hebben ze de polonaise gelopen bij de verkoop van Ferdi.
Dan de horeca,een commerciële bedrijfstak die afgelopen jaar welgeteld 300 euro heeft opgeleverd,dan heb je Bongers rondlopen en dan hou je dit over,onbegrijpelijk.
En wederom wordt er gerept over het belang van de jeugdopleiding en de doorstroming.

Samenvattend zijn we zolang we in de Juup spelen gewoon verplicht ieder jaar onze beste speler(s) te verkopen willen we niet een krankzinnig slecht EV gaan opbouwen.
Een omzet van 8,8 miljoen in de KKD moet in principe ruim voldoende zijn om je eigen broek op te houden en mee te doen om de bovenste plekken. We kunnen alleen niet vanaf 0 beginnen helaas
maar zonder verkopen ga je ruim meer dan een miljoen per jaar de mist in.het is maar de vraag of Boekhoorn dat allemaal wil blijven ophoesten.
En vergis je niet in de teruglopende supportersaantallen,sponsoren etc. als we lang in de Juup blijven.Dan ga je richting 5,6 miljoen als je niet uitkijkt.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22783
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door burp »

even vrij snel doorheen gegaan, maar het is allemaal vrij treurig. Haal er wel wat opmerkelijke dingen uit.

bestuursverslag: helaas, helaas, helaas
stadion wordt cruciaal gezien maar zit echt geen schot in
sluitende exploitatie doel, grappig lukt al sinds Jacco Swart niet

risico's: aandeel van de club in transferopbrengsten afnemend, aandeel investeerders neemt toe
nu 2,9 miljoen negatief eigen vermogen, verlies ruim 1 miljoen en dit jaar meer

8) voorzieningen: Boekhoorn heeft 785k aan achtergestelde leningen + aandeel transferrechten (21,19%) + 10) Schulden aan verbonden partijen 771k omgezet in een skybox+catering voor de komende 23 jaar twv 2.2 miljoen
9) lenigen verbonden partijen: Waarschijnlijk ook Boekhoorn heeft het netto jaarverlies van 1 miljoen direct weer aan de club geleend tegen 3% af te lossen in 19/20 middels transferopbrengen (zit waarschijnlijk in bovenstaande)

Extra lening gemeente. De periode dat de huur niet betaald werd?
Transferrechten meer in eigen hand, mede door deal met Boekhoorn. Nog maar 8,81% extern, was 30%.

wedstrijdbaten flink omlaag, sponsoring en media vrij stabiel maar merchandise stelt echt geen kont voor qua omzet
Personeel. Snap de Overige personeelskosten niet helemaal. Flink gestegen en wat doen lease-kosten hierbij?
Van Schaik en Oversier kosten samen € 274.000

NEC Horeca BV draagt nu wel positief bij aan het resultaat
achterstallig dividend (5%) op cumulatief preferente aandelen bedraagt € 968.281. Zal dus tzt wel weer een aandelenrondje aankomen.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door zuurpruim »

burp schreef:
za 29 dec 2018, 19:12
even vrij snel doorheen gegaan, maar het is allemaal vrij treurig. Haal er wel wat opmerkelijke dingen uit.

bestuursverslag: helaas, helaas, helaas
stadion wordt cruciaal gezien maar zit echt geen schot in
sluitende exploitatie doel, grappig lukt al sinds Jacco Swart niet

risico's: aandeel van de club in transferopbrengsten afnemend, aandeel investeerders neemt toe
nu 2,9 miljoen negatief eigen vermogen, verlies ruim 1 miljoen en dit jaar meer

8) voorzieningen: Boekhoorn heeft 785k aan achtergestelde leningen + aandeel transferrechten (21,19%) + 10) Schulden aan verbonden partijen 771k omgezet in een skybox+catering voor de komende 23 jaar twv 2.2 miljoen
9) lenigen verbonden partijen: Waarschijnlijk ook Boekhoorn heeft het netto jaarverlies van 1 miljoen direct weer aan de club geleend tegen 3% af te lossen in 19/20 middels transferopbrengen (zit waarschijnlijk in bovenstaande)

Extra lening gemeente. De periode dat de huur niet betaald werd?
Transferrechten meer in eigen hand, mede door deal met Boekhoorn. Nog maar 8,81% extern, was 30%.

wedstrijdbaten flink omlaag, sponsoring en media vrij stabiel maar merchandise stelt echt geen kont voor qua omzet
Personeel. Snap de Overige personeelskosten niet helemaal. Flink gestegen en wat doen lease-kosten hierbij?
Van Schaik en Oversier kosten samen € 274.000

NEC Horeca BV draagt nu wel positief bij aan het resultaat
achterstallig dividend (5%) op cumulatief preferente aandelen bedraagt € 968.281. Zal dus tzt wel weer een aandelenrondje aankomen.
Uit alles blijkt gewoon dat deze club nog bestaat dankzij Boekhoorn.Overigens is verlies draaien qua horeca natuurlijk een schande,daar moet veel meer uit te halen zijn.
En dan de overige personeelskosten,daar verbaas ik mij al jaren over,ik heb Mschr er ook weleens over gehoord.dat is een hele vreemde gang van zaken.Overigens verbaas ik mij erover dat we nog steeds in staat zijn om een 'zwaargewicht"als van Schaik te betalen.Die zal tegen de 2 ton aanzitten en ongetwijfeld een of andere bonusregeling hebben.Dat is heel veel geld voor een armlastige KKD club.
Als ik alles overzie dan begrijp ik nu helemaal niks meer voor het blijven van De Gier.
Iedere speler speelt beneden zijn niveau dus de transferwaarde van deze selectie is nihil.En jeugd stroomt onder Jack helemaal niet door.
Ik hoop dat dit raadsel ooit wordt opgelost.

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9803
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Gerard Lopez »

Tja, heel triest allemaal.

Heel fijn dat we de transferrechten weer grotendeels in eigen handen hebben, maar dat nou net op een moment dat we geen enkele speler in huis hebben die voor een substantiële transfer in aanmerking komt na dit seizoen. :party:
Braken voor 2 ton naar Den Bosch stelt weinig voor en daar maak je geen winst op vergeleken met de aankoopsom.

Overigens verbaast het me dat Boekhoorn "moeilijk" doet over bedragen van 1 miljoen. Hij geeft zulke bedragen niet maar wil ze alleen lenen en vraagt nog rente ook? Johan Derksen zei toch altijd dat hij het bijpaste (en daaruit maakte ik op dat het telkens giften waren).
When Wilco talks, people listen!

ForzaVakZ
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 29 mei 2008, 19:12

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door ForzaVakZ »

Gerard Lopez schreef:
zo 30 dec 2018, 02:16
Tja, heel triest allemaal.

Heel fijn dat we de transferrechten weer grotendeels in eigen handen hebben, maar dat nou net op een moment dat we geen enkele speler in huis hebben die voor een substantiële transfer in aanmerking komt na dit seizoen. :party:
Braken voor 2 ton naar Den Bosch stelt weinig voor en daar maak je geen winst op vergeleken met de aankoopsom.

Overigens verbaast het me dat Boekhoorn "moeilijk" doet over bedragen van 1 miljoen. Hij geeft zulke bedragen niet maar wil ze alleen lenen en vraagt nog rente ook? Johan Derksen zei toch altijd dat hij het bijpaste (en daaruit maakte ik op dat het telkens giften waren).
Wat boekhoorn betreft. Volgens doet hij dat juist om nog enige zeggenschap te hebben over wat er gebeurd. Als je alles direct als gift doet dat heb je helemaal niks te vertellen.
Het feit dat hij achtergestelde lening van 2,2 miljoen kwijtscheld ten behoeve van een levenslange skybox zegt dat hij voldoende betrokken is. Tuurlijk heeft hij meer dan genoeg geld om ineens alles op te kopen, af te lossen, stadion te kopen en op te knappen en een spelersbudget neer te leggen waar op Ajax en PSV na de eredivisie alleen maar van kan dromen maar helaas heeft hij daar geen zin in. Het is geen sobere man zoals van Seumeren maar een levensgenieter en actieve zaken man die geen tijd heeft voor voetbal en NEC.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door mschr »

burp schreef:
za 29 dec 2018, 19:12




Extra lening gemeente. De periode dat de huur niet betaald werd?


Yep. Een lening die verstrekt werd omdat NEC anders nooit en te nimmer in categorie 2 terecht zou komen en de licentie mogelijk zou gaan verliezen. Wie nu nog durft te beweren dat de gemeente NEC in de weg staat, moet in een dwangbuis naar het dichtstbijzijnde Pieter Baan Centrum gestuurd worden. Het is trouwens een lening met een absurd laag rentepercentage (2%) en het is een lening die NEC nooit en te nimmer gaat aflossen.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door zuurpruim »

Deze club hangt echt van leningen aan elkaar :brancard:
Overigens heeft Boekie niet alleen levenslang de skybox maar ook de catering erbij.
Dan is er maar een nieuwe trainer denkbaar;Jan Evers! :party:

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15940
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door pjottr »

1 miljoen verlies gecamoufleerd door 2 miljoen aan transferinkomsten dus.
Deze selectie vertegenwoordigd op het moment nauwelijks transferwaarde en de selectie is stukken duurder met grootverdieners als vd Berg en v Eijden.
We hebben alles zo ongeveer al beleend, dus zeg het maar ....hoe gaan we 2019 overleven ?

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7116
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door jetipo »

pjottr schreef:
zo 30 dec 2018, 12:58
1 miljoen verlies gecamoufleerd door 2 miljoen aan transferinkomsten dus.
Deze selectie vertegenwoordigd op het moment nauwelijks transferwaarde en de selectie is stukken duurder met grootverdieners als vd Berg en v Eijden.
We hebben alles zo ongeveer al beleend, dus zeg het maar ....hoe gaan we 2019 overleven ?
Overname?
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20552
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Mark Ariaans »

Of wellicht gewoon eens leven binnen je mogelijkheden?

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door flipsen »

jetipo schreef:
zo 30 dec 2018, 13:01
pjottr schreef:
zo 30 dec 2018, 12:58
1 miljoen verlies gecamoufleerd door 2 miljoen aan transferinkomsten dus.
Deze selectie vertegenwoordigd op het moment nauwelijks transferwaarde en de selectie is stukken duurder met grootverdieners als vd Berg en v Eijden.
We hebben alles zo ongeveer al beleend, dus zeg het maar ....hoe gaan we 2019 overleven ?
Overname?
Een rijke Rus , Chinees, of wat dan ook ..
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15940
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door pjottr »

Mark Ariaans schreef:
zo 30 dec 2018, 13:09
Of wellicht gewoon eens leven binnen je mogelijkheden?
:withstupid:

Wij leven al jaren op te grote voet, en op die grote voet weten we nog nauwelijks te presteren.
Zolang er geen structureel fatsoenlijk beleid is kun je je euro's net zo goed gebruiken om je open haard te stoken.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Pol »

flipsen schreef:
zo 30 dec 2018, 13:12
jetipo schreef:
zo 30 dec 2018, 13:01
pjottr schreef:
zo 30 dec 2018, 12:58
1 miljoen verlies gecamoufleerd door 2 miljoen aan transferinkomsten dus.
Deze selectie vertegenwoordigd op het moment nauwelijks transferwaarde en de selectie is stukken duurder met grootverdieners als vd Berg en v Eijden.
We hebben alles zo ongeveer al beleend, dus zeg het maar ....hoe gaan we 2019 overleven ?
Overname?
Een rijke Rus , Chinees, of wat dan ook ..
Doe maar een zuinige Hollander

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15940
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door pjottr »

doe maar onze vriend van Heracles...

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door mschr »

Mark Ariaans schreef:
zo 30 dec 2018, 13:09
Of wellicht gewoon eens leven binnen je mogelijkheden?
Ik zou dan zeggen: om te beginnen de verkoopkosten van meer dan 3 mln terugbrengen naar nul.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7116
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door jetipo »

Er is geen enkele organisatie die met deze financiële cijfers toekomstperspectief heeft. Integendeel. Normale crediteuren/schuldeisers hadden al lang faillissement aangevraagd!
NEC ligt aan het infuus en dat kan niet meer.

Er zijn volgens mij 2 mogelijkheden:
1.NEC gaat zelf ingrijpen en gaat herstructureren of zelf faillissement aanvragen en daarna doorstart maken.

2. NEC laat zich overnemen door een financieel sterke partij.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15940
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door pjottr »

En jij denkt dat jij jezelf failliet kan laten verklaren en een doorstart kunt maken met behoud van je licentie ?
Volgens mij vergeet je even dat RBC ook opnieuw moest beginnen in de 4e klasse zondag ....

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15940
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door pjottr »

En jij denkt dat jij jezelf failliet kan laten verklaren en een doorstart kunt maken met behoud van je licentie ?
Volgens mij vergeet je even dat RBC ook opnieuw moest beginnen in de 4e klasse zondag ....

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7116
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door jetipo »

pjottr schreef:
zo 30 dec 2018, 14:57
En jij denkt dat jij jezelf failliet kan laten verklaren en een doorstart kunt maken met behoud van je licentie ?
Volgens mij vergeet je even dat RBC ook opnieuw moest beginnen in de 4e klasse zondag ....
Je kunt jezelf altijd failliet laten verklaren. De consequenties dien je dan te aanvaarden. Je kunt ook failliet verklaard worden. Wat is erger?

Daarbij vergeet je mogelijkheid 2 die ik gegeven heb, maar eigenlijk geef je zelf het antwoord al.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Pol »

jetipo schreef:
zo 30 dec 2018, 13:54
Er is geen enkele organisatie die met deze financiële cijfers toekomstperspectief heeft. Integendeel. Normale crediteuren/schuldeisers hadden al lang faillissement aangevraagd!
NEC ligt aan het infuus en dat kan niet meer.

Er zijn volgens mij 2 mogelijkheden:
1.NEC gaat zelf ingrijpen en gaat herstructureren of zelf faillissement aanvragen en daarna doorstart maken.

2. NEC laat zich overnemen door een financieel sterke partij.
Als we stijf bovenaan hadden gestaan, had je de financiële situatie niet als een probleem gezien.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten