De financiële situatie bij NEC

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22775
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door burp »

Het is helemaal geen opruimen, het is compleet paniekvoetbal.
Ook saneren doe je met beleid.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7109
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door jetipo »

Bottendaal schreef:
do 29 aug 2019, 13:09
Gerard Lopez schreef:
do 29 aug 2019, 02:31
Legendario schreef:
do 29 aug 2019, 00:01
Gerard Lopez schreef:
wo 28 aug 2019, 22:55
Legendario schreef:
wo 28 aug 2019, 19:15
hupie schreef:
wo 28 aug 2019, 19:02


Ik weet het niet zo of dat onterecht en onnadenkend is of niet. Het is nog niet zo lang geleden dat NEC zowel voetbaltechnisch als financieel mijlenver boven ploegen als Emmen, Fortuna, de Graafschap, Top Oss etc. stond. Lijkt mij toch wel een kwestie van een niet al te sterk beleid om met een hogere begroting, behoorlijk wat transfer inkomsten en investeerders die er geld in stoppen zover te zakken.
De jaren dat het sportief goed ging waren juist de jaren met het grootste wanbeleid. Het huidige beleid is juist gericht om de toen aangerichte puinhopen op te ruimen.
Het huidige beleid is erop gericht om de toen aangerichte puinhopen op te ruimen? Je bedoelt het in 2018 met volle verstand aanbieden van langdurige contracten aan Van den Berg, Darri, Bossaerts en een jaar later denken van: oh shit dit kunnen we toch eigenlijk niet betalen en dan lozen met het meegeven van een afkoopsom?
Het is allemaal gedaan met dezelfde hoofdverantwoordelijke, namelijk Van Schaik.
Het huidige beleid inderdaad. 2018 was inderdaad net zo waardeloos. Dit jaar lijkt er inderdaad een kentering te zijn. En daarmee wordt het wanbeleid van de pak 'm beet laatste 20 jaar opgeruimd, 2018 incluis.
Klopt, maar is het niet een beetje raar dat degene die het wanbeleid van vorig jaar nu aan het puinruimen is, degen is die zelf verantwoordelijk was voor dat wanbeleid van 2018?
Mensen mogen niet leren van fouten?
Je vergeet wellicht dat Wilco eindverantwoordelijk is en was, maar dat hij niet in zijn eentje veroorzaker is van het klimaat en de sfeer binnen NEC. Er is járen lang gewerkt met en door de investeerders bij de club. Die gang van zaken draai je niet van de een op de andere dag om als je hier nieuw in stapt.
Ik ben dus juist blij dat Wilco dit oppakt. Of het nou noodgedwongen is of niet. Het gebeurt en hij doet het. Hij had ook zijn biezen kunnen pakken toen de investeerders de hand op de knip legden.
Dan zou er een nieuwe komen, met weer fris vertrouwen van de investeerders en zou het hele festijn weer opnieuw begonnen zijn.
Het enige is dat Wilco nog moet overtuigen dat er ook echt lessen uit het verleden zijn geleerd. Dat men niet bij de minste of geringste buidel van de investeerders weer in die oude trein op dat oude spoor stapt.
:withstupid:
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7109
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door jetipo »

bertje schreef:
do 29 aug 2019, 14:03
burp schreef:
do 29 aug 2019, 13:52
complimenten? :crazy2: :schater:
Ik heb volgens mij nog nooit zo'n wanbeleid gezien bij de club, en ik ga toch echt al wat jaartjes mee.
Dit gaat echt helemaal nergens meer over.

Een voor het huidige NEC dik overbetaalde bestuurder die juist zelf onderdeel is van de problemen, die nu noodgedwongen een beetje z'n eigen straatje loopt schoon te vegen (en daar gezien de overbezetting bij Jong NEC ook nog niet erg in slaagt) omdat hij op andere vlakken niks voor elkaar krijgt. Daar gaan de handjes echt voor op elkaar hoor. :eek:
Neen. Het wanbeleid is al veel langer aan de gang en was veel erger (met als hoogtepunt afgelopen seizoen). De ellende is begonnen op het moment dat de investeerders meer macht kregen en Aalbers en later Pastoor buitenspel zette. Sindsdien heeft er geen TD of trainer hier meer fatsoenlijk kunnen werken, met 2 degradaties tot gevolg. Als toppunt dan nog de buitensporige investeringen afgelopen seizoen inclusief een trainer die hier alleen maar op naam is gehaald. Die puinhopen is men nu rigoureus, maar eindelijk wel daadkrachtig aan het opruimen. En ja, dat gaat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ons dit seizoen kosten, maar het zou eens tijd worden dat de tering naar de nering wordt gezet.
:withstupid:

En laat de moderator(s) de woorden wanbeleid (en ieder synoniem) , paniek en chaos inkv dit topic uit de woordenlijst schrappen. Ben het ook volkomen eens met Bottendaal. Het is geen sinecure om +/- 20 jaar aan aangerichte schade op korte termijn op te ruimen. Tuurlijk zitten er nu nog steeds mensen die medeverantwoordelijk zijn, maar ook deze mensen kunnen veranderen van inzicht.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14538
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Bottendaal »

zuurpruim schreef:
do 29 aug 2019, 15:34
Bottendaal schreef:
do 29 aug 2019, 15:30
burp schreef:
do 29 aug 2019, 13:52
complimenten? :crazy2: :schater:
Ik heb volgens mij nog nooit zo'n wanbeleid gezien bij de club, en ik ga toch echt al wat jaartjes mee.
Dit gaat echt helemaal nergens meer over.

Een voor het huidige NEC dik overbetaalde bestuurder die juist zelf onderdeel is van de problemen, die nu noodgedwongen een beetje z'n eigen straatje loopt schoon te vegen (en daar gezien de overbezetting bij Jong NEC ook nog niet erg in slaagt) omdat hij op andere vlakken niks voor elkaar krijgt. Daar gaan de handjes echt voor op elkaar hoor. :eek:
Ok, Wilco mag de bezuinigingsslag niet uitvoeren.
Wie wel?
Of helemaal geen bezuinigingen uitvoeren? Moet er iemand komen die wel geld los krijgt bij de B’s?

Als Wilco (deels) veroorzaker is van het probleem, moet toch juist híj de rommel opruimen?
(Zo werkt het bij mij in huis in ieder geval. Diegene die rotzooi maakt ruimt het zelf op... )
Maar vind je wat er nu gebeurt opruimen of dreigt het richting onoverzichtelijke chaos te gaan?
Het is wellicht soms iet wat rigoureus, maar als ik thuis flink opruim gooi ik ook wel eens zaken weg waar ik later ‘spijt’ van heb. Maar het ruimt wel op, en biedt ruimte aan nieuwen zaken en ideeën.
Ik heb ook al mijn bedenkingen geuit omtrent het wegsturen van spelers.

Of het nu een onoverzichtelijke chaos wordt zou ik niet durven zeggen. Zo ziet het er voor mij nu niet uit.
Aan het begin van een grote opruiming wordt het soms een nog grotere chaos, om er vervolgens structuur in aan te kunnen brengen.
Pak die overvolle schuur of jaren niet bezochte vliering maar eens aan...
Over een jaar kunnen we meer zeggen over dit beleid en over Wilco. Hij moet wmb ook de tijd en ruimte krijgen om weer iets op te bouwen en te bewijzen dat we de ingeslagen weg blijven volgen. Tot die tijd volg ik het met de nodige reserves/scepsis.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14538
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Bottendaal »

burp schreef:
do 29 aug 2019, 15:59
Het is helemaal geen opruimen, het is compleet paniekvoetbal.
Ook saneren doe je met beleid.
Heb je ook inhoudelijk iets bij te dragen?
Zou je bijvoorbeeld adhv de vragen die ik je eerder stelde kunnen aangeven wat er dan niet deugd, en hoe het eventueel anders zou kunnen?
Alleen roepen dat alles kut is vind ik zo makkelijk. Al doe ik het zelf ook graag, maar wel alleen ergens in de nacht na veel te veel drank...

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door BennyT »

Het blijft allemaal wel erg stil bij NEC...is de licentie nou rond of niet?

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22775
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door burp »

Bottendaal schreef:
do 29 aug 2019, 17:51
burp schreef:
do 29 aug 2019, 15:59
Het is helemaal geen opruimen, het is compleet paniekvoetbal.
Ook saneren doe je met beleid.
Heb je ook inhoudelijk iets bij te dragen?
Zou je bijvoorbeeld adhv de vragen die ik je eerder stelde kunnen aangeven wat er dan niet deugd, en hoe het eventueel anders zou kunnen?
Alleen roepen dat alles kut is vind ik zo makkelijk. Al doe ik het zelf ook graag, maar wel alleen ergens in de nacht na veel te veel drank...
volgens mij ben je aan het verkeerde adres.
Dat heb juist ik nou net al zo vaak inhoudelijk beargumenteerd, zowel aan de hand van de cijfers als aan de hand van wat onze bestuurder gedaan heeft.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14538
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Bottendaal »

burp schreef:
do 29 aug 2019, 18:41
Bottendaal schreef:
do 29 aug 2019, 17:51
burp schreef:
do 29 aug 2019, 15:59
Het is helemaal geen opruimen, het is compleet paniekvoetbal.
Ook saneren doe je met beleid.
Heb je ook inhoudelijk iets bij te dragen?
Zou je bijvoorbeeld adhv de vragen die ik je eerder stelde kunnen aangeven wat er dan niet deugd, en hoe het eventueel anders zou kunnen?
Alleen roepen dat alles kut is vind ik zo makkelijk. Al doe ik het zelf ook graag, maar wel alleen ergens in de nacht na veel te veel drank...
volgens mij ben je aan het verkeerde adres.
Dat heb juist ik nou net al zo vaak inhoudelijk beargumenteerd, zowel aan de hand van de cijfers als aan de hand van wat onze bestuurder gedaan heeft.
Ik houd niet altijd even goed bij wie wat precies zegt. Dus ik zal eens gaan kijken in je oudere posts. Heb je een richting/onderwerp waar ik in moet zoeken?

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7109
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door jetipo »

Bottendaal schreef:
do 29 aug 2019, 20:13
burp schreef:
do 29 aug 2019, 18:41
Bottendaal schreef:
do 29 aug 2019, 17:51
burp schreef:
do 29 aug 2019, 15:59
Het is helemaal geen opruimen, het is compleet paniekvoetbal.
Ook saneren doe je met beleid.
Heb je ook inhoudelijk iets bij te dragen?
Zou je bijvoorbeeld adhv de vragen die ik je eerder stelde kunnen aangeven wat er dan niet deugd, en hoe het eventueel anders zou kunnen?
Alleen roepen dat alles kut is vind ik zo makkelijk. Al doe ik het zelf ook graag, maar wel alleen ergens in de nacht na veel te veel drank...
volgens mij ben je aan het verkeerde adres.
Dat heb juist ik nou net al zo vaak inhoudelijk beargumenteerd, zowel aan de hand van de cijfers als aan de hand van wat onze bestuurder gedaan heeft.
Ik houd niet altijd even goed bij wie wat precies zegt. Dus ik zal eens gaan kijken in je oudere posts. Heb je een richting/onderwerp waar ik in moet zoeken?
Over het algemeen reageert burp altijd constructief. Ik heb eens terug gezocht (behoorlijk ver ook, kostte wat tijd) in het forum, maar ik kan de cijfers en dergelijke in zijn oudere posts niet vinden, want ik was ook benieuwd. Wat wel vaak voorbij kwam is dat Wilco weg moet, maar dit werd over het algemeen niet feitelijke beargumenteerd. Maar het kan uiteraard zijn dat ik posts over het hoofd heb gezien. Kortom: ik ben ook nieuwsgierig.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14538
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Bottendaal »

jetipo schreef:
do 29 aug 2019, 22:04
Bottendaal schreef:
do 29 aug 2019, 20:13
burp schreef:
do 29 aug 2019, 18:41
Bottendaal schreef:
do 29 aug 2019, 17:51
burp schreef:
do 29 aug 2019, 15:59
Het is helemaal geen opruimen, het is compleet paniekvoetbal.
Ook saneren doe je met beleid.
Heb je ook inhoudelijk iets bij te dragen?
Zou je bijvoorbeeld adhv de vragen die ik je eerder stelde kunnen aangeven wat er dan niet deugd, en hoe het eventueel anders zou kunnen?
Alleen roepen dat alles kut is vind ik zo makkelijk. Al doe ik het zelf ook graag, maar wel alleen ergens in de nacht na veel te veel drank...
volgens mij ben je aan het verkeerde adres.
Dat heb juist ik nou net al zo vaak inhoudelijk beargumenteerd, zowel aan de hand van de cijfers als aan de hand van wat onze bestuurder gedaan heeft.
Ik houd niet altijd even goed bij wie wat precies zegt. Dus ik zal eens gaan kijken in je oudere posts. Heb je een richting/onderwerp waar ik in moet zoeken?
Over het algemeen reageert burp altijd constructief. Ik heb eens terug gezocht (behoorlijk ver ook, kostte wat tijd) in het forum, maar ik kan de cijfers en dergelijke in zijn oudere posts niet vinden, want ik was ook benieuwd. Wat wel vaak voorbij kwam is dat Wilco weg moet, maar dit werd over het algemeen niet feitelijke beargumenteerd. Maar het kan uiteraard zijn dat ik posts over het hoofd heb gezien. Kortom: ik ben ook nieuwsgierig.
Dank, ik was er nog niet aan toe gekomen.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door zuurpruim »

of we even 250.000 euro willen aftikken bij de gemeente dus.
gelukkig gaan de onderhandelingen met de Gemeente de goede kant op aldus onze luchtfietser uit utrecht enige tijd geleden.

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door BennyT »

zuurpruim schreef:
di 03 sep 2019, 18:15
of we even 250.000 euro willen aftikken bij de gemeente dus.
gelukkig gaan de onderhandelingen met de Gemeente de goede kant op aldus onze luchtfietser uit utrecht enige tijd geleden.
Wat een zooitje weer! Dit is toch geen fatsoenlijk bestuur mensen! Mn vrouw zei net al dat ze bij de korfbal ook wel eens zo'n type voorzitter hebben gehad..die hebben ze na 2 seizoenen er eigenhandig uitgewerkt. Bleek dat ie uit de kas aan t graaien was geweest..wat een verhaal toch..
Laatst gewijzigd door BennyT op di 03 sep 2019, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door BennyT »

Zou Wilco die 250K eerst nodig hebben voor de licentie/begroting kloppend te krijgen? Daarna met de gemeente stoeien voor de achterstand..

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5095
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door eniesee-elst »

250.000 voor 3 maanden huur? De huur voor het stadion en de Eendracht is 700.000, waar komt de rest vandaan?

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door zuurpruim »

eniesee-elst schreef:
di 03 sep 2019, 18:49
250.000 voor 3 maanden huur? De huur voor het stadion en de Eendracht is 700.000, waar komt de rest vandaan?
niet betaalde betalingsregeling Jupiler league 2014-2015.Overigens is NEC en niet de gemeente verantwoordelijk voor het onderhoud.

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5095
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door eniesee-elst »

zuurpruim schreef:
di 03 sep 2019, 18:53
eniesee-elst schreef:
di 03 sep 2019, 18:49
250.000 voor 3 maanden huur? De huur voor het stadion en de Eendracht is 700.000, waar komt de rest vandaan?
niet betaalde betalingsregeling Jupiler league 2014-2015.Overigens is NEC en niet de gemeente verantwoordelijk voor het onderhoud.
En dat is €300.000 per jaar? :crazy:
Ik hoop maar dat van Schaijk het saneringsbeleid doorzet en we eindelijk een keer van dit gezeik verlost zijn.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15932
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door pjottr »

Nec had de afgelopen 2 maanden maar een prioriteit....de licentie veilig stellen.
De rest moet later dus maar geregeld worden.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20549
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Mark Ariaans »

Geen verrassing natuurlijk. Investeerders willen alleen investeren op het veld, niet in de club.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door zuurpruim »

Mark Ariaans schreef:
di 03 sep 2019, 19:22
Geen verrassing natuurlijk. Investeerders willen alleen investeren op het veld, niet in de club.
Begrijpelijk.Maar dan blijf ik Boekhoorn investeerder en supporter noemen.En Bongers,Bons,investeerders.En bij die laatste zie ik verdomd weinig verschil meer tussen hen en een fatsoenlijke overname kandidaat die zijn papieren op orde heeft.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22775
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door burp »

zuurpruim schreef:
di 03 sep 2019, 18:53
eniesee-elst schreef:
di 03 sep 2019, 18:49
250.000 voor 3 maanden huur? De huur voor het stadion en de Eendracht is 700.000, waar komt de rest vandaan?
niet betaalde betalingsregeling Jupiler league 2014-2015.Overigens is NEC en niet de gemeente verantwoordelijk voor het onderhoud.


Dit is wel even wat anders dan 'we hebben het moeilijk'. Hier had Van Schaik echt beter moeten communiceren.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14538
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Bottendaal »

burp schreef:
di 03 sep 2019, 21:01
zuurpruim schreef:
di 03 sep 2019, 18:53
eniesee-elst schreef:
di 03 sep 2019, 18:49
250.000 voor 3 maanden huur? De huur voor het stadion en de Eendracht is 700.000, waar komt de rest vandaan?
niet betaalde betalingsregeling Jupiler league 2014-2015.Overigens is NEC en niet de gemeente verantwoordelijk voor het onderhoud.


Dit is wel even wat anders dan 'we hebben het moeilijk'. Hier had Van Schaik echt beter moeten communiceren.
Hoe lang is er voor v. Schaik (onder v. Ingen?) geen huur betaald? Toen hadden we toch een veel grotere achterstand waar we nog veel langer niets van hoorden?

Gebruikersavatar
Jomano
Berichten: 6052
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 22:21
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Jomano »

En ALWEER lekker positief in het nieuws. :tu: :tu: :tu:

Het houdt niet op, niet vanzelf!

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7109
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door jetipo »

Jomano schreef:
di 03 sep 2019, 21:28
En ALWEER lekker positief in het nieuws. :tu: :tu: :tu:

Het houdt niet op, niet vanzelf!
Uiteindelijk houdt het op. Of door faillissement of door een eindelijk gezonde club.

Kortom: het wordt weer eens erg duidelijk dat dit seizoen in het teken staat van overleven.
Laatst gewijzigd door jetipo op di 03 sep 2019, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Tim Janssen
Berichten: 4915
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Tim Janssen »

schijnt dat fener ook niet aan zijn verplichtingen voldoet betreft de transfer van ferdi

ForzaVakZ
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 29 mei 2008, 19:12

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door ForzaVakZ »

Onbetrouwbare kut turken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten