NEC Vrouwenteam

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Gebruikersavatar
casper024
Berichten: 638
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 13:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

NEC Vrouwenteam

Bericht door casper024 »

Nimweegs Nuilen

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door Michael »

Tja, waarom zou je hier geld aan uitgeven? Met alle respect hoor, maar wat stelt die eredivisie voor met 6 teams en voetballen voor 1,5e man en een paardenkop? Dit moeten ze lekker op recreatief niveau houden en laten runnen door amateurs...

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31825
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door vak Oost »

NEC start met vrouwenvoetbal. De eredivisionist begint met regiotrainingen voor meisjes van tien tot twaalf jaar.
Bij succes overweegt de Nijmeegse club op termijn toe te treden tot de eredivisie voor vrouwen.
de jeugd heeft de toekomst
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door Frans »

N.E.C. heeft heel lang een vrouwenteam gehad, speelden zelfs hoofdklasse. Waarom dat destijds gestopt is weet ik eigenlijk niet.
NECTheBest

T.S.
Berichten: 1669
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 14:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door T.S. »

vak Oost schreef:
NEC start met vrouwenvoetbal. De eredivisionist begint met regiotrainingen voor meisjes van tien tot twaalf jaar.
Bij succes overweegt de Nijmeegse club op termijn toe te treden tot de eredivisie voor vrouwen.
de jeugd heeft de toekomst
Bij bijvoorbeeld sv Orion begint het 'meisjes-beleid' nu meer en meer op gang te komen dus hoop dat NEC hierin niet te interessant komt doen want vraag me af of NEC ze meer te bieden heeft. Moet zeggen dat niveau in de afgelopen 5 jaar over het algemeen wel verbeterd is. Bij de Orion Ctjes zijn er zelfs 3 meisjesteams (+ 2 meisjes in de selectie waarvan 1 gewoon met de jongens mee kan (landelijk 3e divisie), dat is op zich ongekend te noemen en dan is het ook logisch dat een club als NEC dit oppikt. Maar goed, we'll see.
Meer positieve beleving in de Goffert!

Gebruikersavatar
Justian
Moderator
Berichten: 3716
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:56
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door Justian »

T.S. schreef:
vak Oost schreef:
NEC start met vrouwenvoetbal. De eredivisionist begint met regiotrainingen voor meisjes van tien tot twaalf jaar.
Bij succes overweegt de Nijmeegse club op termijn toe te treden tot de eredivisie voor vrouwen.
de jeugd heeft de toekomst
Bij bijvoorbeeld sv Orion begint het 'meisjes-beleid' nu meer en meer op gang te komen dus hoop dat NEC hierin niet te interessant komt doen want vraag me af of NEC ze meer te bieden heeft. Moet zeggen dat niveau in de afgelopen 5 jaar over het algemeen wel verbeterd is. Bij de Orion Ctjes zijn er zelfs 3 meisjesteams (+ 2 meisjes in de selectie waarvan 1 gewoon met de jongens mee kan (landelijk 3e divisie), dat is op zich ongekend te noemen en dan is het ook logisch dat een club als NEC dit oppikt. Maar goed, we'll see.
:withstupid:

Bij de Beuningse boys zijn ook al veel meisjes team, en ook hier zijn er enkele meiden die op het hoogste niveau met de jongens meevoetballen.
:sjaal: N.E.C. Nijmegen :sjaal:

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door Harold Bastiaans »

Bij Eendracht 30 in Mook zijn op dit moment 3 meisjes teams, en spelen er 2 meiden mee met zowel de D1 als de C1.
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

SamSam
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door SamSam »

Maarja wat heeft vrouwenvoetbal voor een toekomst? Niemand kijkt ernaar, alleen de duitsers..
Mij kan het niet bekoren dat vrouwenvoetbal..
- Chuck Norris counted to infinity - twice.

Chuck Norris can tie his shoes with his feet.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38469
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door mschr »

SamSam schreef:Maarja wat heeft vrouwenvoetbal voor een toekomst? Niemand kijkt ernaar, alleen de duitsers..
Mij kan het niet bekoren dat vrouwenvoetbal..
In de VS is vrouwenvoetbal populairder dan mannenvoetbal. En bovendien heeft NEC een traditie in vrouwenvoetbal. Begin jaren zeventig kwam uit de Nico de Bree-fanclub het vrouwenteam van NEC voort en daarmee was NEC de eerste profclub met een vrouwenelftal.

SamSam
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door SamSam »

mschr schreef:
SamSam schreef:Maarja wat heeft vrouwenvoetbal voor een toekomst? Niemand kijkt ernaar, alleen de duitsers..
Mij kan het niet bekoren dat vrouwenvoetbal..
In de VS is vrouwenvoetbal populairder dan mannenvoetbal. En bovendien heeft NEC een traditie in vrouwenvoetbal. Begin jaren zeventig kwam uit de Nico de Bree-fanclub het vrouwenteam van NEC voort en daarmee was NEC de eerste profclub met een vrouwenelftal.
Maar ik zeg niks over NEC, ik heb het over vrouwenvoetbal algemeen..
- Chuck Norris counted to infinity - twice.

Chuck Norris can tie his shoes with his feet.

Gebruikersavatar
JdB
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 14:31
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door JdB »

ter volledigheid, op dit moment zijn er 7 eredivisieteams.
KNVB steekt er ook geld in, maar klopt wel. Je hebt er geld voor nodig mochten ze in de toekomst een eredivisieteam op touw zetten.
Daar zal je dan een hoofdsponsor voor nodig hebben.
Achterland is aardig, al zit VVV in de buurt. Maar met FC Gelre, Blauw-Wit en RKHVV op hoog nivo zou het kunnen.

Wat ik niet snap is dat bij De Graafschap het nog niet is; die hebben toch die clemence-ross.... volgens mij is zij ook nog iets bij de vrouweneredivisie. (en die hebben ook Gelre en RKHVV als achterland).

Neemt niet weg dat goed is dat NEC regionale trainingen doet. Kost alleen uren van de trainers en die zijn toch al veelal in dienst en KNVB helpt daarbij.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22806
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door burp »

Frans schreef:N.E.C. heeft heel lang een vrouwenteam gehad, speelden zelfs hoofdklasse. Waarom dat destijds gestopt is weet ik eigenlijk niet.
ik wilde net zeggen, zoiets stond me ook al bij dat het helemaal niet nieuw was en dat ze zelfs zeer hoog gespeeld hadden.

Maar dit betreft dus wel Sportclub NEC en niet de proftak.

Vakkie080
Berichten: 13
Lid geworden op: do 13 okt 2011, 12:40
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door Vakkie080 »

voetbal is voor mannen jaaa

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door Jackiegoal »

SamSam schreef:
mschr schreef:
SamSam schreef:Maarja wat heeft vrouwenvoetbal voor een toekomst? Niemand kijkt ernaar, alleen de duitsers..
Mij kan het niet bekoren dat vrouwenvoetbal..
In de VS is vrouwenvoetbal populairder dan mannenvoetbal. En bovendien heeft NEC een traditie in vrouwenvoetbal. Begin jaren zeventig kwam uit de Nico de Bree-fanclub het vrouwenteam van NEC voort en daarmee was NEC de eerste profclub met een vrouwenelftal.
Maar ik zeg niks over NEC, ik heb het over vrouwenvoetbal algemeen..
Dan klopt het nog niet wat je zegt: in de VS komen de mensen juist voor het vrouwenvoetbal naar de stadions, niet voor het mannenvoetbal.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20569
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door Mark Ariaans »

Vakkie080 schreef:voetbal is voor mannen jaaa
In de VS bepaald niet. Daar zien ze het als een vrouwensport.

Vakkie080
Berichten: 13
Lid geworden op: do 13 okt 2011, 12:40
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door Vakkie080 »

dat klopt wat jij zegt maar daar hebben ze dan ook niks begrepen van voetbal. voetbal is daar voor mietjes.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20569
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door Mark Ariaans »

Bizar genoeg vinden ze american Football dan wel weer voor 'mannen', terwijl dat gewoon een wijvenvariant van rugby is. Hier in Engeland lachen ze zich kapot om dat american football gebeuren.

Vakkie080
Berichten: 13
Lid geworden op: do 13 okt 2011, 12:40
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door Vakkie080 »

Mark Ariaans schreef:Bizar genoeg vinden ze american Football dan wel weer voor 'mannen', terwijl dat gewoon een wijvenvariant van rugby is. Hier in Engeland lachen ze zich kapot om dat american football gebeuren.
ja gekke jongens die amerikanen :crazy2:

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door ApophisEire »

Mark Ariaans schreef:Bizar genoeg vinden ze american Football dan wel weer voor 'mannen', terwijl dat gewoon een wijvenvariant van rugby is. Hier in Engeland lachen ze zich kapot om dat american football gebeuren.
Ik heb beide gespeeld en geloof me, American Football is GEEN wijven variant van rugby.
Rugby is struktureel naar de grond trekken waarbij je in het American Football dus echt een tackle maakt doro je tegenstander.

Ik kan nog wel meer voorbeelden geven of echt in details gaan, maar ik stel je voor om dus beide sporten te beoefenen en dan pas te oordelen.
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door Don Corleone »

ApophisEire schreef:
Mark Ariaans schreef:Bizar genoeg vinden ze american Football dan wel weer voor 'mannen', terwijl dat gewoon een wijvenvariant van rugby is. Hier in Engeland lachen ze zich kapot om dat american football gebeuren.
Ik heb beide gespeeld en geloof me, American Football is GEEN wijven variant van rugby.
Rugby is struktureel naar de grond trekken waarbij je in het American Football dus echt een tackle maakt doro je tegenstander.

Ik kan nog wel meer voorbeelden geven of echt in details gaan, maar ik stel je voor om dus beide sporten te beoefenen en dan pas te oordelen.
hij oordeelt toch niet? geeft alleen aan wat de algemene mening is daar.
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door Don Corleone »

overigens prima om "iets" aan vrouwenvoetbal te doen, tegenwoordig spelen veel meisjes voetbal, dus zit er ook potentieel weer marketing in.
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7199
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door karlo »

Don Corleone schreef:overigens prima om "iets" aan vrouwenvoetbal te doen, tegenwoordig spelen veel meisjes voetbal, dus zit er ook potentieel weer marketing in.
:withstupid:

een succesvol nec damesteam, straalt ook uit naar nec als club in het geheel.
Het blijft toch je club.

Gebruikersavatar
Larry NEC
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 00:22
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door Larry NEC »

ApophisEire schreef:
Mark Ariaans schreef:Bizar genoeg vinden ze american Football dan wel weer voor 'mannen', terwijl dat gewoon een wijvenvariant van rugby is. Hier in Engeland lachen ze zich kapot om dat american football gebeuren.
Ik heb beide gespeeld en geloof me, American Football is GEEN wijven variant van rugby.
Rugby is struktureel naar de grond trekken waarbij je in het American Football dus echt een tackle maakt doro je tegenstander.

Ik kan nog wel meer voorbeelden geven of echt in details gaan, maar ik stel je voor om dus beide sporten te beoefenen en dan pas te oordelen.
:withstupid:
Ga er maar aanstaan als Quarterback. Die krijgen per wedstrijd 50x een linebacker van 150 kilo op volle vaart over zich heen. Ik zou er maar niet om lachen, misschien kan American football nog wel zwaarder ingeschat worden (lichamelijk dan) als rugby. Maar beiden zijn loodzware sporten.
Hier in Amerika wordt voetbal inderdaad gezien als een saaie, langdradige vrouwensport. Maar ja, Amerikanen hebben nu eenmaal weinig smaak :wink:

NiMMA_024
Berichten: 6739
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door NiMMA_024 »

Vind ik Australian (rules) Football toch wel wat heftiger, rugby en AF zijn daarbij vergeleken beide een sport voor jurkjes. :biggrin:
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16578
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: NEC Vrouwenteam

Bericht door jackkreta »

NiMMA_024 schreef:Vind ik Australian (rules) Football toch wel wat heftiger, rugby en AF zijn daarbij vergeleken beide een sport voor jurkjes. :biggrin:
Australian Football Rules, ben fan van Hawthorn. :hail:
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten