Sponsoring bij N.E.C.

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door Frans »

Vips en bedrijven laten NEC in de steek

NIJMEGEN - Het aantal leden van de Ondernemerssociëteit Regio Nijmegen (OSRN), de club van trouwe sponsors van NEC, loopt snel terug. Sinds juli is sprake van een daling van zo’n tien procent. De sponsortribune in de Goffert oogt sinds het nieuwe seizoen dan ook akelig leeg.

Dat is niet alleen slecht voor de sfeer, hierdoor loopt de club ook nog eens heel wat geld mis. Want de vips en de bedrijven die lid zijn van de sponsorclub betalen voor twee stoelen al snel 6.000 euro. Het ontbreken van een commerciële shirtsponsor raakt NEC ook stevig: NEC mist hierdoor zeker 6 ton aan inkomsten.

Directeur Jacco Swart is bezorgd over deze ontwikkelingen. Om voor een ommekeer te zorgen heeft NEC recentelijk versterking gezocht op commercieel gebied. Onder anderen Theo Lemmen, oud-directeur van de Dar, gaat met nog twee ondernemers aan de slag om op korte termijn nieuwe sponsors te werven.

Daarnaast werkt NEC aan een nieuw commercieel concept voor de toekomst. Tal van mensen uit de wereld van de vrijetijdsmarkt zijn hierbij betrokken. Swart: „De markt vraagt om een nieuwe benadering. De vernieuwing van het stadion is hierbij essentieel. De uitstraling, de beleving moet beter. We moeten onze gasten tijdens, rondom en buiten de wedstrijd meer kunnen bieden dan nu.”

Er is ook positief financieel nieuws: de transferopbrengsten zijn nu hoger dan ooit.

Lees in de edities in de regio Nijmegen van zaterdag 3 september meer over de financiële toekomst en aandeelhouders van NEC
De Gelderlander vandaag en morgen....
NECTheBest

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door Frans »

Hierover kunnen we flink discussieren denk ik.... ik vind het nogal wat.....
NECTheBest

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door ApophisEire »

Ik vind de benaming dat de sponsors NEC in de steek laten een beetje veroordelend
Kijk, de economie is op dit moment niet erg fijn en bedrijven die moeten kosten besparen en dan zijn dingen zoals sponsoring snel als eerste aan de beurt
Het is uiteraard een hele slechte situatie, maar om nu te zeggen dat ze NEC in de steek laten...Ik weet het nog niet zo!

Wel hoop ik met de recente ontwikkelingen dat er weer een impuls gegeven wordt aan NEC en dat sponsors dan weer terug gaan komen.
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door Frans »

6 ton tekort voor een hoofdsponsor.
6 ton tekort door 'gewone' sponsoren.

Ergens gaat er iets duidelijk niet goed op commercieel gebied.....
NECTheBest

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door ApophisEire »

Frans schreef:6 ton tekort voor een hoofdsponsor.
6 ton tekort door 'gewone' sponsoren.

Ergens gaat er iets duidelijk niet goed op commercieel gebied.....
Absoluut, maar vind jij dat je die verantwoordelijkheid moet leggen bij de sponsors of bij de commerciele afdeling van NEC?

Ik denk toch eerder bij NEC dan bij de sponsors
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door Bleum »

ApophisEire schreef:
Frans schreef:6 ton tekort voor een hoofdsponsor.
6 ton tekort door 'gewone' sponsoren.

Ergens gaat er iets duidelijk niet goed op commercieel gebied.....
Absoluut, maar vind jij dat je die verantwoordelijkheid moet leggen bij de sponsors of bij de commerciele afdeling van NEC?

Ik denk toch eerder bij NEC dan bij de sponsors
De directie van NEC wordt afgerekend op de resultaten, niet de sponsors. Dat het jammer is dat sponsors vertrekken is duidelijk. Die 3 nieuwe mensen die bij komen springen vind ik opvallend. Dat is voor mij een signaal dat ergens de alarmbellen m.b.t. het commerciele beleid zijn afgegaan.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door Legendario »

Frans schreef:6 ton tekort voor een hoofdsponsor.
6 ton tekort door 'gewone' sponsoren.

Ergens gaat er iets duidelijk niet goed op commercieel gebied.....
Ik weet niet waar je de 6 ton tekort door gewone sponsoren vandaan haalt? Las in een ander stuk met dezelfde strekking dat het ontbreken van een hoofdsponsor samen met het lagere aantal leden van de OSRN zorgt voor een totaal tekort van 6 ton. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
RobinLDS
Berichten: 514
Lid geworden op: zo 23 dec 2007, 16:18
Contacteer:

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door RobinLDS »

En pas stond er nog zo'n pipo in de VI te verkondigen dat de Nederlandse clubs veeeeeeel meer zouden kunnen verdienen met de juiste aanpak. Laten ze die dan lekker inhuren, die 3 zullen het ook wel niet gratis doen.
NEC hoort in de Goffert!

Gebruikersavatar
Sjaakie
Berichten: 3284
Lid geworden op: ma 12 apr 2010, 10:23

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door Sjaakie »

Dit is al jaren lang een zorgenkindje, door het sportieve succes van een paar jaar terug werd het tijdelijk verbloemd maar als succes dan uitblijft en je krijgt er een crisis overheen dan lopen ze ook net zo snel weer de deur uit. Het vinden van een fatsoenlijke hoofdsponsor is al zolang als ik me kan heugen een probleem, met alle respect voor de mensen die zijn aangesteld maar er moet echt een zwaargewicht op die positie komen

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door valkhof »

Frans schreef:Hierover kunnen we flink discussieren denk ik.... ik vind het nogal wat.....
ik ook, je koopt er niks voor maar dit is overal zo. maar je kunt om de 10 jaar je stadion zo verbouwen dat er meer te doen is voor publiek en sponsors, maar waar houdt het dan op? moeten we dan om de 10 jaar een nieuw stadionconcept bouwen? het voetbal zal centraal moeten staan, maar dat is weer niet interesant voor de sponsors want die kijken vrijwel niet naar de wedstrijd. maar ja voordat voetbal weer centraal zal staan zal iedereen, elke club in de wereld gas terug moeten nemen en allemaal te gelijkertijd maar dat gebeurd never nooit niet.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door Bleum »

Jacco schreef:
Swart: „De markt vraagt om een nieuwe benadering. De vernieuwing van het stadion is hierbij essentieel. De uitstraling, de beleving moet beter. We moeten onze gasten tijdens, rondom en buiten de wedstrijd meer kunnen bieden dan nu.”
Hoezo nieuwe benadering? Nieuw stadion ok, maar de beleving beter en gasten meer bieden is toch geen nieuwe benadering? Was toch altijd al belangrijk?

Of zijn de kleinere sponsors steeds vergeten door NEC?
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Sjaakie
Berichten: 3284
Lid geworden op: ma 12 apr 2010, 10:23

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door Sjaakie »

Bleum schreef:
Jacco schreef:
Swart: „De markt vraagt om een nieuwe benadering. De vernieuwing van het stadion is hierbij essentieel. De uitstraling, de beleving moet beter. We moeten onze gasten tijdens, rondom en buiten de wedstrijd meer kunnen bieden dan nu.”
Hoezo nieuwe benadering? Nieuw stadion ok, maar de beleving beter en gasten meer bieden is toch geen nieuwe benadering? Was toch altijd al belangrijk?

Of zijn de kleinere sponsors steeds vergeten door NEC?
Het is constant achter de feiten aanlopen. Ingrijpen als het te laat is. Commerciële mensen wegbezuinigen om vervolgens zware verliezen te lijden op die afdeling, het is een never ending story en daarom moet er dieper ingegrepen worden dan alleen wat commerciële versterking. Zonder specifieke mensen aan te vallen vind ik wel dat het goed zou zijn als er op sommige posities binnen de organisatie wat doorstroming zou plaats vinden om nieuwe inzichten in te winnen, na zoveel jaar houdt het gewoon op en is vers bloed nodig om verder te kunnen groeien

sanchez-torres
Berichten: 879
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 21:00
Contacteer:

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door sanchez-torres »

Bleum schreef:
Jacco schreef:
Swart: „De markt vraagt om een nieuwe benadering. De vernieuwing van het stadion is hierbij essentieel. De uitstraling, de beleving moet beter. We moeten onze gasten tijdens, rondom en buiten de wedstrijd meer kunnen bieden dan nu.”
Hoezo nieuwe benadering? Nieuw stadion ok, maar de beleving beter en gasten meer bieden is toch geen nieuwe benadering? Was toch altijd al belangrijk?

Of zijn de kleinere sponsors steeds vergeten door NEC?
NEC heeft een jaar geleden een aantal commercieel medewerkers ontslagen ivm de bezuinigingen. Deze mensen waren aanspreekpunt en bindmiddel voor de OSRN. Samen met de lastige economische situatie zorgt dat er nu voor dat er problemen komen. Is het verhaal van de kip en het ei. Een keuze die nu dus heel erg verkeerd uitpakt!

Vadocz_NEC
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 31 aug 2011, 19:28
Contacteer:

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door Vadocz_NEC »

Er hangt gewoon veel af van de uitbereiding van het stadion en de voorzieningen voor sponsers/ supporters!! En zo lang dat klote groen links dwars blijft liggen, kan het nog wel even duren voor dit er komt. NEC loopt al jaren achter de feiten aan, en dit is het resultaat. Ik hoop dat het nog mee valt allemaal, maar dat er nog steeds geen hoofdsponser is zegt veel. Al is de hele economie daar oorzaak nummer 1 van, denk ik.

Maar ik vind het ook raar dat er een voorzitter zit die je nooit ziet of hoort..........

Gjalt
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 10:59
Contacteer:

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door Gjalt »

Legendario schreef:
Frans schreef:6 ton tekort voor een hoofdsponsor.
6 ton tekort door 'gewone' sponsoren.

Ergens gaat er iets duidelijk niet goed op commercieel gebied.....
Ik weet niet waar je de 6 ton tekort door gewone sponsoren vandaan haalt? Las in een ander stuk met dezelfde strekking dat het ontbreken van een hoofdsponsor samen met het lagere aantal leden van de OSRN zorgt voor een totaal tekort van 6 ton. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Ik denk dat je het goed hebt begrepen. Anders zou 10 procent van 'gewone' sponsoren 6 ton vertegenwoordigen; waarmee alle 'gewone' sponsoren goed zouden zijn voor 6 miljoen. Helaas niet het geval, lijkt me.

jbnmgn

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door jbnmgn »

Bleum schreef:
Jacco schreef:
Swart: „De markt vraagt om een nieuwe benadering. De vernieuwing van het stadion is hierbij essentieel. De uitstraling, de beleving moet beter. We moeten onze gasten tijdens, rondom en buiten de wedstrijd meer kunnen bieden dan nu.”
Hoezo nieuwe benadering? Nieuw stadion ok, maar de beleving beter en gasten meer bieden is toch geen nieuwe benadering? Was toch altijd al belangrijk?

Of zijn de kleinere sponsors steeds vergeten door NEC?
Dat een nieuw stadion voor het voortbestaan van NEC van groot belang is, dat is wel duidelijk. Er wordt alleen op korte termijn geen ruk mee gedaan. Dus moet je hopen op geldelijke steun van buitenaf, dus sponsors.
En daarbij gaat vrijwel altijd de meeste aandacht uit naar grote sponsoren, en worden de kleiner nogal eens vergeten en dat is slecht, heel slecht.
Valt een "kleinere' sponsor weg dan heb je meestal nog een flink aantal kleinere over, maar valt een grote sponsor weg dan is het gat in de begroting meteen duidelijk aanwezig en vrijwel niet meer op korte termijn te overbruggen.
Ik zou b.v. liever 50 sponsors hebben van 10.000 euro dan 2 van 250.000 euro.
Maar we zitten nu eenmaal in een crisis periode die nog steeds niet is afgelopen. Investeerders die zich op de aandelenmarkt begeven hebben vele procenten van hun geld als sneeuw voor de zon zien verdwijnen, en hebben dus ook geen of veel minder geld over voor sponsoring.

De hoop is nu gevestigd op het aantrekken van de economie en de snelheid van handelen van de gemeente nijmegen en de partners voor de bouw van het stadion om hier op korte termijn tot een besluit te komen.

Poort5
Berichten: 2529
Lid geworden op: do 03 feb 2011, 21:19
Contacteer:

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door Poort5 »

Een paar jaar geleden was het nog een 'must' voor zakenmensen om in een (nieuw) stadion 'erbij te zijn'. Een soort hype. Mensen die voorheen niets met voetbal (in ons geval NEC) hadden wilden er ineens bijhoren. Die hype is nu voorbij. Met alle respect, maar een aantal van die sponsors was gewoon 'passant'. Dat is inherent aan het hedendaagse voetbal (en w.s. ook andere sporten).

Gebruikersavatar
Super-Simr
Berichten: 3712
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:43
Contacteer:

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door Super-Simr »

In Nijmegen heerst geen topsport-klimaat. De lokale overheid stimuleert dit ook niet en er is sowieso weinig bedrijvigheid in de regio... Wij morgen het hebben van gulle gevers die ook nog eens fan zijn. Is het Nimweegs lot!
Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door mschr »

sanchez-torres schreef: NEC heeft een jaar geleden een aantal commercieel medewerkers ontslagen ivm de bezuinigingen. Deze mensen waren aanspreekpunt en bindmiddel voor de OSRN. Samen met de lastige economische situatie zorgt dat er nu voor dat er problemen komen. Is het verhaal van de kip en het ei. Een keuze die nu dus heel erg verkeerd uitpakt!
Mensen willen in de watten gelegd worden. Mensen met meer geld willen beter in de watten gelegd worden. Bezuinigen op de commerciële afdeling is dan ook financiële zelfmoord. Net zoals het sportieve zelfmoord zal blijken te zijn om de voetbalschool te kortwieken zoals de bezuinigingen van dit jaar.

Super-Simr schreef:In Nijmegen heerst geen topsport-klimaat. De lokale overheid stimuleert dit ook niet en er is sowieso weinig bedrijvigheid in de regio... Wij morgen het hebben van gulle gevers die ook nog eens fan zijn. Is het Nimweegs lot!
Compleet mee eens.

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7155
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door karlo »

Bleum schreef:
ApophisEire schreef:
Frans schreef:6 ton tekort voor een hoofdsponsor.
6 ton tekort door 'gewone' sponsoren.

Ergens gaat er iets duidelijk niet goed op commercieel gebied.....
Absoluut, maar vind jij dat je die verantwoordelijkheid moet leggen bij de sponsors of bij de commerciele afdeling van NEC?

Ik denk toch eerder bij NEC dan bij de sponsors
De directie van NEC wordt afgerekend op de resultaten, niet de sponsors. Dat het jammer is dat sponsors vertrekken is duidelijk. Die 3 nieuwe mensen die bij komen springen vind ik opvallend. Dat is voor mij een signaal dat ergens de alarmbellen m.b.t. het commerciele beleid zijn afgegaan.
afgelopen weken hebben we ontzetend veel media aandacht gehad omdat we onze keeper goed hebben kunnen verkopen.
echter tot mijn grote verbazing,zie ik babos voor het eerst sinds tijden weer onder de lat staan,echter wel zonder shirtreclame.
dit kan in mijn ogen echt niet, en als ik dan nu lees dat sponsors nec in de steek laten,verbaast mij dit niets ,als dit de manier is van nec hoe ze met sponsors omgaan weet ik genoeg.
aan de ene kant zijn we goed bezig om spelers te verkopen,en overal op te bezuinigen.
en aan de andere kant zien we de inkomsten dalen, ik vind dat diegene die hier verantwoordelijk voor is, zijn eigen conclusies maar moet trekken,of met een heel plausibel verhaal moet komen.
ik vind de manier waarop nec nu de noodklok luid wel heel erg mosterd na de maaltijd.
Het blijft toch je club.

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door LT »

Nijmeegs lot? Als ik de businessclub van een vereniging als Heracles zie en ik vergelijk dat met onze Gaanderij; dan schieten je de tranen in de ogen. Commercieel zijn er nauwelijks stappen gemaakt de afgelopen jaren en dat zie je terug door sponsoren die zich terugtrekken.

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door Frans »

En wie zwaait daar de scepter? Juist, een Nijmegenaar: Rob Toussaint.
Die vertrok een jaar geleden weer bij N.E.C. en daar is géén opvolger voor aangesteld......
NECTheBest

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door Harold Bastiaans »

Even los van de ontstane commotie, de OSRN is een onafhankelijke sponsorgroep die wel gelieerd is aan NEC uiteraard, maar ook op andere platforms actief is.

NEC en commercie is al jaren waardeloos, het is dat er aardige mensen op de "vloer" werken, anders was dit al veel eerder gebeurd. Gisteren gesproken met een vriend die jaren OSRN lid is geweest, heeft afgelopen seizoen opgezegd, en word ook niet opnieuw benaderd van hoe en waarom hij stopt, nee deze klant krijgt gewoon het hele pakket weer opgestuurd alsof hij nooit heeft opgezegd.

Als er klanten opzeggen moet er iemand binnen de organisatie zijn die zich afvraagt waarom iemand stopt om 12000 euro belangeloos in NEC te steken.

de kritische supporters worden al niet meer gehoord, daar voelt de organisatie namelijk niks voor, de kritische sponsor word ook niet beluisterd, en dat voel je wel als club.

Eigen schuld dikke bult....
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

jbnmgn

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door jbnmgn »

LT schreef:Nijmeegs lot? Als ik de businessclub van een vereniging als Heracles zie en ik vergelijk dat met onze Gaanderij; dan schieten je de tranen in de ogen. Commercieel zijn er nauwelijks stappen gemaakt de afgelopen jaren en dat zie je terug door sponsoren die zich terugtrekken.
En ben je wel eens bij Heerenveen geweest? Dat is helemaal TOP! Daar voelen sponsoren zich welkom. Hier heeft het allemaal te maken met een "verouderd" stadion met daarin veel te weinig ruimte voor buisiness seats en buisiness loges.
Je kunt wel alles afschuiven op de "verantwoordelijken" maar daar heeft het minder mee te maken dan dat sommogen hier durven beweren.
Het klopt wel dat een figuur als die Marijn misschien wel meer met de sponsoren op had dan diegene die er nu zit, maar dan nog is nogmaals alles innerent aan de huidige zeer slechte economie en alles wat daar mee samenhangt.

jbnmgn

Re: Sponsoring bij N.E.C.

Bericht door jbnmgn »

Harold, ForzaNEC.nl schreef:Even los van de ontstane commotie, de OSRN is een onafhankelijke sponsorgroep die wel gelieerd is aan NEC uiteraard, maar ook op andere platforms actief is.

NEC en commercie is al jaren waardeloos, het is dat er aardige mensen op de "vloer" werken, anders was dit al veel eerder gebeurd. Gisteren gesproken met een vriend die jaren OSRN lid is geweest, heeft afgelopen seizoen opgezegd, en word ook niet opnieuw benaderd van hoe en waarom hij stopt, nee deze klant krijgt gewoon het hele pakket weer opgestuurd alsof hij nooit heeft opgezegd. Dat is idd een schande, dat lijkt dan verdomd veel op de gang van zaken van o.a. UPC en dergelijke, zeer amateuristich.

Als er klanten opzeggen moet er iemand binnen de organisatie zijn die zich afvraagt waarom iemand stopt om 12000 euro belangeloos in NEC te steken.

de kritische supporters worden al niet meer gehoord, daar voelt de organisatie namelijk niks voor, de kritische sponsor word ook niet beluisterd, en dat voel je wel als club.

Eigen schuld dikke bult....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bertje, K0kkieniesee, zoete aardbei en 18 gasten