Balkenshirt terug in de goffert

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door Legendario »

Eniesee schreef:
Mark Ariaans schreef:Tja, lid van een groepering... Ik vind dat wel meevallen, hoor. In de eerste plaats zijn dit allemaal gewoon fans met hun eigen mening en hun eigen kennissenkring. Maar door specifiek mensen te vragen uit diverse herkenbare groepen pak je en passant een grotere klankgroep mee en weet je je bovendien verzekerd van meerdere opinies en invalshoeken. Als men bijvoorbeeld persoon X van de hazekamptribune in de rvs zou kiezen, hoe lang dan voordat men in vak M begint te klagen dat 'de hazenkamp wel vertegenwoordigd is maar vak M niet'? Hoe veel man wil je in de rvs hebben voordat je je vertegenwoordigd voelt?
12500 ongeveer..... Maargoed blijkbaar snap je niet wat ik bedoel, of mag ik niet vinden wat ik vind. Ik vraag me dus af of alle invalshoeken en meningen aan bod komen in de RvS. Ik weet dat niet en heb nu doordat het balkenshirt (waar ik niet op tegen ben) er door is gedrukt het idee dat het te eenzijdig is in d RvS
Dus als er individuele personen in de RvS zitten voel je je beter vertegenwoordigd dan door de SV of HKN die in principe alle bij hun aangesloten supporters vertegenwoordigen?
Laatst gewijzigd door Legendario op za 05 dec 2015, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door Bleum »

eniesee-elst schreef:Wat ik nogsteeds niet begrijp. Waarom eerst invoeren en dan stemmen over 1e of 2e shirt inplaats van eerst stemmen en dan eventueel invoeren?
Volgens mij zou dat zou gekund hebben als je pas een jaar in dit shirt had gespeeld. Hoe moeten mensen oordelen over een nieuw balkenshirt als niemand NEC erin heeft zien spelen? Dan krijg je nooit een gelijkwaardige stemming en krijg je daar weer achteraf gezeik over. Daarnaast is mijn verwachting niet dat de uitslag een 90-10 procent gaat worden. Moet je bij een 60-40 uitslag de minderheid van 3000 man maar compleet gaan negeren? Dit is een compromis en een compromis kent ook nadelen. Maar ik proef een beetje uit jouw reacties dat jouw bezwaar 'm zit in het feit dat er een balkenshirt komt. Ik denk dat straks het overgrote deel van de supporters een shirt heeft waar hij/zij iets mee heeft. Lijkt mij prima.
Laatst gewijzigd door Bleum op za 05 dec 2015, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door Bleum »

Legendario schreef:
Eniesee schreef:
Mark Ariaans schreef:Tja, lid van een groepering... Ik vind dat wel meevallen, hoor. In de eerste plaats zijn dit allemaal gewoon fans met hun eigen mening en hun eigen kennissenkring. Maar door specifiek mensen te vragen uit diverse herkenbare groepen pak je en passant een grotere klankgroep mee en weet je je bovendien verzekerd van meerdere opinies en invalshoeken. Als men bijvoorbeeld persoon X van de hazekamptribune in de rvs zou kiezen, hoe lang dan voordat men in vak M begint te klagen dat 'de hazenkamp wel vertegenwoordigd is maar vak M niet'? Hoe veel man wil je in de rvs hebben voordat je je vertegenwoordigd voelt?
12500 ongeveer..... Maargoed blijkbaar snap je niet wat ik bedoel, of mag ik niet vinden wat ik vind. Ik vraag me dus af of alle invalshoeken en meningen aan bod komen in de RvS. Ik weet dat niet en heb nu doordat het balkenshirt (waar ik niet op tegen ben) er door is gedrukt het idee dat hetefing te eenzijdig is in d RvS
Dus als er individuele personen in de RvS zitten voel je je beter vertegenwoordigd dan door de SV of HKN die in principe alle bij hun aangesloten supporters vertegenwoordigd?
:withstupid: daarnaast wat is het verschil tussen individuele supporter van de sv en individuele supporter van vak F? Het lijkt wel of supporters van de rvs geen supporters zijn. Kom eens met een goed alternatief zou ik zeggen. En lukt dat niet sluit je aan bij een geleding, benader een geleding of kom zelf met een groep en vraag een lidmaatschap van rvs aan.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5078
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door eniesee-elst »

Bleum schreef:
eniesee-elst schreef:Wat ik nogsteeds niet begrijp. Waarom eerst invoeren en dan stemmen over 1e of 2e shirt inplaats van eerst stemmen en dan eventueel invoeren?
Volgens mij zou dat zou gekund hebben als je pas een jaar in dit shirt had gespeeld. Hoe moeten mensen oordelen over een nieuw balkenshirt als niemand NEC erin heeft zien spelen? Dan krijg je nooit een gelijkwaardige stemming en krijg je daar weer achteraf gezeik over. Daarnaast is mijn verwachting niet dat de uitslag een 90-10 procent gaat worden. Moet je bij een 60-40 uitslag de minderheid van 3000 man maar compleet gaan negeren? Dit is een compromis en een compromis kent ook nadelen. Maar ik proef een beetje uit jouw reacties dat jouw bezwaar 'm zit in het feit dat er een balkenshirt komt. Ik denk dat straks het overgrote deel van de supporters een shirt heeft waar hij/zij iets nee heeft. Lijkt mij prima.
De afgelopen jaren mochten we stemmen op het ontwerp. Wat mij betreft had daar voor volgend jaar prima een balkenshirt tussen gekund als optie. Na een jaar stemmen kan ook maar maak dan wel daadwerkelijk een keuze tussen één van de twee.
Nu wordt er een comprimis gesloten zonder dat de stem van de meerderheid uberhaupt gehoord is. Ik krijg meer het idee dat de RVS sowieso het balkenshirt wilde herinvoeren.
Mijn bezwaar zit hem niet in het feit dat er een balkenshirt komt, het ontwerp van LEF vind ik prachtig, mijn bezwaar zit hem erin dat dit niet democratisch gebeurd. En dat het comprimis, eigenlijk spelen in twee thuisshirts, geen duurzame oplossing is. De discussie over het 'ware' shirt gaat blijven. En alle argumenten over identiteit, herkenbaarheid etc. gaan niet meer op als je in twee shirts gaat spelen.
Laatst gewijzigd door eniesee-elst op za 05 dec 2015, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door Tiel »

eniesee-elst schreef:
Bleum schreef:
eniesee-elst schreef:Wat ik nogsteeds niet begrijp. Waarom eerst invoeren en dan stemmen over 1e of 2e shirt inplaats van eerst stemmen en dan eventueel invoeren?
Volgens mij zou dat zou gekund hebben als je pas een jaar in dit shirt had gespeeld. Hoe moeten mensen oordelen over een nieuw balkenshirt als niemand NEC erin heeft zien spelen? Dan krijg je nooit een gelijkwaardige stemming en krijg je daar weer achteraf gezeik over. Daarnaast is mijn verwachting niet dat de uitslag een 90-10 procent gaat worden. Moet je bij een 60-40 uitslag de minderheid van 3000 man maar compleet gaan negeren? Dit is een compromis en een compromis kent ook nadelen. Maar ik proef een beetje uit jouw reacties dat jouw bezwaar 'm zit in het feit dat er een balkenshirt komt. Ik denk dat straks het overgrote deel van de supporters een shirt heeft waar hij/zij iets nee heeft. Lijkt mij prima.
De afgelopen jaren mochten we stemmen op het ontwerp. Wat mij betreft had daar voor volgend jaar prima een balkenshirt tussen gekund als optie.
Nu wordt er een comprimis gesloten zonder dat de stem van de meerderheid uberhaupt gehoord is. Ik krijg meer het idee dat de RVS sowieso het balkenshirt wilde herinvoeren.
Mijn bezwaar zit hem niet in het feit dat er een balkenshirt komt, het ontwerp van LEF vind ik prachtig, mijn bezwaar zit hem erin dat dit niet democratisch gebeurd. En dat het comprimis, eigenlijk spelen in twee thuisshirts, geen duurzame oplossing is. De discussie over het 'ware' shirt gaat blijven.
Wat je ook doet die gaat nooit weg.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

RobertvdW
Berichten: 1453
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 11:09
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door RobertvdW »

Bleum schreef:Robertvdw wat ik zo vervelend vind is dat jij persoonlijke aannames als feiten wil doen overkomen. Op die manier kun je nooit met respect voor ieders persoonlijke keuze argumenten uitwisselen. Dan blijft het bij uithalen en verdedigen.

Je spreekt van een b-groep als een zwaar georganiseerde groep. Maar op enkele initiatiefnemers van de website na is de rest gewoon supporter met een voorkeur. Als dat een groep is dan zijn de huidige shirt liefhebbers ook een groep met een duidelijke pr afdeling.

En dan dat bewerken noemen. Ik denk dat het probleem dan eerder liggen bij anderen die moeilijk met een andere mening kunnen omgaan. Ik persoonlijk heb geen enkele moeite met voorkeuren voor een ander shirt, mits daarbij wel de juiste feiten als argumenten worden genoemd. Waar de aanname vandaan komt waarom er geen respect is voor andere shirts is mij een raadsel en haal ik nergens uit deze discussie. Pure op niks gebaseerde aanname. Ik heb andere voorkeuren en argumenten, maar heb niets tegen andere NEC shirts, integendeel heb de meeste in mijn kast hangen.

De RVS bestaat uit diverse groepen supporters bij NEC. Zij vertegenwoordigen zeker een algemeen belang. Misschien zijn ze juist daarom wel tot dit compromis gekomen en hebben ze niet het huidige shirt laten inruilen voor het balkenshirt maar luisteren ze naar argumenten van beide groepen en zorgen ze dat er een keuze komt.

De opmerking "wat ik zo hier en daar hoor, heb ik mijn twijfels!" Ook dit weer een uiterst suggestieve aanname.
De RvC en directie staan achter het voorstel van de RVS.



Ik vind een discussie op basis van argumenten met jou prima. Maar Robert als jij met dit soort aannames blijft komen en maar met verwijten komt richting balkenshirt liefhebbers (en dus eigenlijk precies doet wat je anderen verwijt) dan heeft het weinig zin.
Bleum schreef:omzetten
Ik ben het volstrekt oneens met jouw opmerkingen. In mijn stukjes geef ik mijn mening duidelijk; ik gebruik bewust regelmatig dat woord en ook de afkorting m.i. feiten worden als feiten gepresenteerd en niet als aannames. Ik gebruik hierbij diverse herdenkingsboeken, clubbladen, enz. Je moet je eens afvragen of jezelf door bepaalde opmerkingen de N.E.C.-geschiedenis wel recht doet, b.v. jouw reaktie op mijn stukje over het 115 (110!) bestaan. het gebrek aan respect voor andere shirts is geen aanname, maar komt o.a. uit interviews in de gelderlander (b.v. van de heer Muller). Ergerlijk zoals deze man reageert.
Wat de RVS betreft: ik kan notulen lezen, maar verder wordt ik als supporter vooraf over zaken die spelen zeer slecht geinformeerd. ik heb N.E.C. een keer een brief geschreven en daarin aangegeven dat ik mij niet vertegenwoordigt voel door één van de huidige supportersgroepen; ik heb gevraagd ook een plaats voor mensen buiten deze groepen in te ruimen. ik heb geen antwoord gekregen!
Je schrijft: "De opmerking "wat ik zo hier en daar hoor, heb ik mijn twijfels!" Ook dit weer een uiterst suggestieve aanname." Wel, ik heb ook, zoals dat tegenwoordig heet, mijn netwerk. En daaruit krijg ik zeer betrouwbare informatie. Daaruit trek ik mijn conclusies.

Tot slot (ik ben nog lang niet volledig):ik kom niet met aannames; ik verwijt B-liefhebbers niets. Ik geef mijn mening en als jij dat opvat dat je daarmee anderen verwijten maakt, dan zijn we op deze wereld druk bezig elkaar van alles te verwijten. Om te eindigen met jouw laatste zin: beeldvorming oproepen is gemakkelijk; je toont daarmee geen respect voor mijn mening. Met die laatste zin baan je de weg vrij om een verdere discussie uit de weg te gaan.
Ik vind het irritant, dat ik als supporter met een zeer lang N.E.C. verleden, waarin ik allerlei taken binnen de club heb gedaan, serieus te horen krijg, dat je geen echte N.E.C.- er bent als je tegen het B-shirt bent (bij een training). En ja, ik volg N.E.C zeer nauw en betrokken; ken de historie zeer goed en weet dat het met de aannames die jij suggereert wel meevalt.

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12454
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door Stefannec »

Eniesee schreef:Ik kan Robert deels wel begrijpen. Er is een RvS in het leven geroepen met daarin een aantal mensen. Die mensen zitten erin omdat ze bijv. een website hebben of vanuit de sup. Ver. Maar hoe en wat is mij eigenlijk ook onduidelijk. Er wordt nooit over gecommuniceerd en er is geen (gefaciliteerde) mogelijkheid om aan de RvS je stem te laten horen of ze vragen ook niet de stem van de rest van de supporters. Ik voel me als supporter iig niet vertegenwoordigd door de RvS en ik weet dat dat voor vele geld. Heel veel mensen weten niet eens van het bestaan van de RvS af. Dit groepje mag wel meedenken met NEC onder de noemer, de stem van de supporters. En in dat groepje zitten volgens mij allemaal echt NEC supporters die ook nog eens vaak meer doen dan alleen wedstrijden bezoeken en dat is zeer te prijzen, maar ik denk dat die vaak maar een deel van het geluid van de supporters vertegenwoordigen. Nu wordt er een shirt doorgedrukt (zo voelt het iig) waar misschien heel veel mensen het niet mee eens zijn. ik ben een zwevende kiezer voor de duidelijkheid, maar heb nu het gevoel dat mijn stem me ontnomen is (voor of tegen dat maakt dus niet uit) en de stemming voor 1e of 2e vind ik een wassen neus.
Nee het zit mij helemaal niet lekker hoe dit soort zaken geregeld gaan worden. Het riekt erg naar dat NEC een bepaalde groep supporters belangrijker vind dan de rest. Dan was een klankbordgroep denk ik veel en veel representatiever want daar zaten veel meer onafhankelijke supporters in.
:withstupid:
Beter had het niet verwoord kunnen worden ik heb precies hetzelfde gevoel.
Jippiekajee motherfucker!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
Beheerder
Berichten: 2491
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 20:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door Jeroen »

NEC wil graag een klankbord, een groep die meepraat, een groep die initiatieven in de vergadering brengt. Een raad met individuen is vooralsnog niet voor gekozen, want dan krijg je ook hele procedures (en discussies) wie er in moet zitten. Daarom is gekozen voor de verschillende geledingen: SV, HKN, DTH, Forza, 50+, ESU, Zifo en Bloedkuul. Met al deze groepen mag je wel verwachten dat dit een brede vertegenwoordiging van de supporters weerspiegelt. HKN, ESU en 50+ maken door diverse redenen geen deel meer uit. De andere geledingen zijn prima benaderbaar en dan hoop je dat je ook die mening vertegenwoordigt.

Als je geleding uit 2500 supporters bestaat, blijft het natuurlijk lastig om ook altijd namens die groep te spreken. In het kader van balkenshirt is het initiatief van Danny Hoekman in de vergadering ingebracht en daar is een aantal weken over gesproken. RvS en NEC zullen straks twee ontwerpen bepalen (modern balkenshirt en nieuwe versie huidig shirt) en uiteindelijk beslissen de supporters.

De vraag is natuurlijk ook of je je kan indentificeren met een klankbordgroep of andere supportersraad, als je er zelf ook niet inzit. Maar je kan echt niet zeggen dat we onbereikbaar zijn. Vertegenwoordigers van iedere geleding, of dat nu SV is (Harold en ik), DTH (Bleum) of Bloedkuul (Hans), via mail, Twitter of Facebook kan je altijd vragen stellen.

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12454
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door Stefannec »

De B-shirt liever hebbers zijn IMO wel boventallig vertegenwoordigt in de RVS.
Maar ze hebben hun doel voor elkaar het B-shirt is er door gedrukt (althans zo voelt het).
Jippiekajee motherfucker!!!

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door Legendario »

RobertvdW schreef:Wat de RVS betreft: ik kan notulen lezen, maar verder wordt ik als supporter vooraf over zaken die spelen zeer slecht geinformeerd. ik heb N.E.C. een keer een brief geschreven en daarin aangegeven dat ik mij niet vertegenwoordigt voel door één van de huidige supportersgroepen; ik heb gevraagd ook een plaats voor mensen buiten deze groepen in te ruimen. ik heb geen antwoord gekregen!
Maar NEC kan niet voor iedereen die zich niet vertegenwoordigd voelt een plekje inruimen. Zijn er veel mensen die zich niet vertegenwoordigd voelen, dan kunnen deze mensen samen een geleding oprichten en toegang vragen tot de RvS.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
Jeroen
Beheerder
Berichten: 2491
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 20:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door Jeroen »

Stefannec schreef:De B-shirt liever hebbers zijn IMO wel boventallig vertegenwoordigt in de RVS.
Maar ze hebben hun doel voor elkaar het B-shirt is er door gedrukt (althans zo voelt het).
De nieuwe versies van het balkenshirt zijn bij een meerderheid positief ontvangen, ook bij de club.

RobertvdW
Berichten: 1453
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 11:09
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door RobertvdW »

Jeroen schreef:NEC wil graag een klankbord, een groep die meepraat, een groep die initiatieven in de vergadering brengt. Een raad met individuen is vooralsnog niet voor gekozen, want dan krijg je ook hele procedures (en discussies) wie er in moet zitten. Daarom is gekozen voor de verschillende geledingen: SV, HKN, DTH, Forza, 50+, ESU, Zifo en Bloedkuul. Met al deze groepen mag je wel verwachten dat dit een brede vertegenwoordiging van de supporters weerspiegelt. HKN, ESU en 50+ maken door diverse redenen geen deel meer uit. De andere geledingen zijn prima benaderbaar en dan hoop je dat je ook die mening vertegenwoordigt.

Als je geleding uit 2500 supporters bestaat, blijft het natuurlijk lastig om ook altijd namens die groep te spreken. In het kader van balkenshirt is het initiatief van Danny Hoekman in de vergadering ingebracht en daar is een aantal weken over gesproken. RvS en NEC zullen straks twee ontwerpen bepalen (modern balkenshirt en nieuwe versie huidig shirt) en uiteindelijk beslissen de supporters.

De vraag is natuurlijk ook of je je kan indentificeren met een klankbordgroep of andere supportersraad, als je er zelf ook niet inzit. Maar je kan echt niet zeggen dat we onbereikbaar zijn. Vertegenwoordigers van iedere geleding, of dat nu SV is (Harold en ik), DTH (Bleum) of Bloedkuul (Hans), via mail, Twitter of Facebook kan je altijd vragen stellen.
"Uiteindelijk beslissen de supporters", schrijf je. Volstrekt onduidelijk is wat in dit geval onder supporters wordt verstaan.
- Zijn dat de leden van de huidige supportersgroepe?
- Zijn dat de seizoenkaarthouders
- Zijn dat de seizoenkaarthouders èn de clubcardhouders?"
- Zijn dat alle Nijmegenaren e.o. die N.E.C een warm hart toedragen?
- En wat is de inbreng van de amateur-afdeling van N.E.C, waarmee het b.v. nauw samenwerkt? Moeten zij het shirt dat gekozen wordt ook gaan dragen? Eenheid van tenue?
- En op welke wijze worden de verkiezingen gehouden? En hoe zit het met het toezicht op een correcte procedure en een juiste gang van zaken.?

Initiatiefgroep, RvS, N.E.C.: waar blijven jullie met de antwoorden op deze m.i. zeer belangrijke vragen. Of, om een keer cynisch te zijn, is het al een uitgemaakte zaak, zoals de heer Muller in De Gelderlander aangeeft?

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door Arjan van Hout »

Legendario schreef:
Eniesee schreef:
Mark Ariaans schreef:Tja, lid van een groepering... Ik vind dat wel meevallen, hoor. In de eerste plaats zijn dit allemaal gewoon fans met hun eigen mening en hun eigen kennissenkring. Maar door specifiek mensen te vragen uit diverse herkenbare groepen pak je en passant een grotere klankgroep mee en weet je je bovendien verzekerd van meerdere opinies en invalshoeken. Als men bijvoorbeeld persoon X van de hazekamptribune in de rvs zou kiezen, hoe lang dan voordat men in vak M begint te klagen dat 'de hazenkamp wel vertegenwoordigd is maar vak M niet'? Hoe veel man wil je in de rvs hebben voordat je je vertegenwoordigd voelt?
12500 ongeveer..... Maargoed blijkbaar snap je niet wat ik bedoel, of mag ik niet vinden wat ik vind. Ik vraag me dus af of alle invalshoeken en meningen aan bod komen in de RvS. Ik weet dat niet en heb nu doordat het balkenshirt (waar ik niet op tegen ben) er door is gedrukt het idee dat het te eenzijdig is in d RvS
Dus als er individuele personen in de RvS zitten voel je je beter vertegenwoordigd dan door de SV of HKN die in principe alle bij hun aangesloten supporters vertegenwoordigen?
Eh heb ik dat ergens gezegd of waaruit trek je deze conclusie ?

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door Bleum »

eniesee-elst schreef: De afgelopen jaren mochten we stemmen op het ontwerp. Wat mij betreft had daar voor volgend jaar prima een balkenshirt tussen gekund als optie. Na een jaar stemmen kan ook maar maak dan wel daadwerkelijk een keuze tussen één van de twee.
Nu wordt er een comprimis gesloten zonder dat de stem van de meerderheid uberhaupt gehoord is. Ik krijg meer het idee dat de RVS sowieso het balkenshirt wilde herinvoeren.
Mijn bezwaar zit hem niet in het feit dat er een balkenshirt komt, het ontwerp van LEF vind ik prachtig, mijn bezwaar zit hem erin dat dit niet democratisch gebeurd. En dat het comprimis, eigenlijk spelen in twee thuisshirts, geen duurzame oplossing is. De discussie over het 'ware' shirt gaat blijven. En alle argumenten over identiteit, herkenbaarheid etc. gaan niet meer op als je in twee shirts gaat spelen.
Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat democratie is. In de hele geschiedenis van de club is er nooit een stemming geweest vooraf onder supporters over het basisontwerp van het thuisshirt. De club heeft dat eigenhandig zonder ruggenspraak meerdere malen veranderd. Pas de laatste jaren zie je dat de club de supporters mee laat stemmen, maar dan gaat het niet over de basis, maar over de details. Skyline hier, kraagje zo, en vogel daar. Dat is natuurlijk compleet wat anders dan de supporters een stem geven over wat het basisshirt moet worden. De RVS heeft hiervoor een advies gegeven en dat heeft NEC overgenomen.

Als je nu dus voor het eerst als supporter vooraf een beslissing mag maken dan moet je beide shirts wel een zo eerlijk mogelijke kans geven om zo eerlijk mogelijk te kunnen stemmen. Als 1 van de opties is om het shirt er op een plaatje even bij doen als optie dan is dat in mijn ogen niet gepast, omdat je dan zoals ik al eerder schreef geen gelijkwaardige stemming hebt. Dan moet je beide shirts ook echt gezien hebben op het veld.
Het is logisch dat mensen in het begin het idee hebben dat de club met twee thuisshirts speelt, maar ik ben er van overtuigd dat na verloop van tijd de positie van de shirts steeds duidelijker zal worden. Je speelt dan na een tijdje niet meer met twee thuisshirts, maar met 1 krachtig en herkenbaar thuisshirt en een 1 krachtig en herkenbaar uitshirt.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door Bleum »

Stefannec schreef:De B-shirt liever hebbers zijn IMO wel boventallig vertegenwoordigt in de RVS.
Maar ze hebben hun doel voor elkaar het B-shirt is er door gedrukt (althans zo voelt het).
Er is een advies gegeven door de RVS en de directie heeft dat advies in goed gezamenlijk overleg overgenomen, dekt beter de lading.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
Beheerder
Berichten: 2491
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 20:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door Jeroen »

RobertvdW schreef:"Uiteindelijk beslissen de supporters", schrijf je. Volstrekt onduidelijk is wat in dit geval onder supporters wordt verstaan.
- Zijn dat de leden van de huidige supportersgroepe?
- Zijn dat de seizoenkaarthouders
- Zijn dat de seizoenkaarthouders èn de clubcardhouders?"
- Zijn dat alle Nijmegenaren e.o. die N.E.C een warm hart toedragen?
- En wat is de inbreng van de amateur-afdeling van N.E.C, waarmee het b.v. nauw samenwerkt? Moeten zij het shirt dat gekozen wordt ook gaan dragen? Eenheid van tenue?
- En op welke wijze worden de verkiezingen gehouden? En hoe zit het met het toezicht op een correcte procedure en een juiste gang van zaken.?

Initiatiefgroep, RvS, N.E.C.: waar blijven jullie met de antwoorden op deze m.i. zeer belangrijke vragen. Of, om een keer cynisch te zijn, is het al een uitgemaakte zaak, zoals de heer Muller in De Gelderlander aangeeft?
Ik kan daar makkelijk antwoord op geven. De wijze van stemming moet nog worden bepaald.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door Bleum »

Eniesee schreef:
Legendario schreef:
Eniesee schreef:
Mark Ariaans schreef:Tja, lid van een groepering... Ik vind dat wel meevallen, hoor. In de eerste plaats zijn dit allemaal gewoon fans met hun eigen mening en hun eigen kennissenkring. Maar door specifiek mensen te vragen uit diverse herkenbare groepen pak je en passant een grotere klankgroep mee en weet je je bovendien verzekerd van meerdere opinies en invalshoeken. Als men bijvoorbeeld persoon X van de hazekamptribune in de rvs zou kiezen, hoe lang dan voordat men in vak M begint te klagen dat 'de hazenkamp wel vertegenwoordigd is maar vak M niet'? Hoe veel man wil je in de rvs hebben voordat je je vertegenwoordigd voelt?
12500 ongeveer..... Maargoed blijkbaar snap je niet wat ik bedoel, of mag ik niet vinden wat ik vind. Ik vraag me dus af of alle invalshoeken en meningen aan bod komen in de RvS. Ik weet dat niet en heb nu doordat het balkenshirt (waar ik niet op tegen ben) er door is gedrukt het idee dat het te eenzijdig is in d RvS
Dus als er individuele personen in de RvS zitten voel je je beter vertegenwoordigd dan door de SV of HKN die in principe alle bij hun aangesloten supporters vertegenwoordigen?
Eh heb ik dat ergens gezegd of waaruit trek je deze conclusie ?
Arjan jij zit notabene in een adviesgroep van de supportersvereniging, waar jij je kennelijk toe geroepen voelt als lid om je vereniging te helpen en waar jij diverse overleggen mee voert, vragen stelt en advies geeft. Op het moment dat diezelfde personen van de SV van dat overleg aansluiten bij de RVS, dan ken je ze opeens niet meer, weet je niet hoe je ze moet benaderen en voel je je opeens niet meer door ze vertegenwoordigd. Vind ik best vreemd.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12454
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door Stefannec »

Bleum schreef:
Stefannec schreef:De B-shirt liever hebbers zijn IMO wel boventallig vertegenwoordigt in de RVS.
Maar ze hebben hun doel voor elkaar het B-shirt is er door gedrukt (althans zo voelt het).
Er is een advies gegeven door de RVS en de directie heeft dat advies in goed gezamenlijk overleg overgenomen, dekt beter de lading.
Zeg ook niet dat het er doorgedrukt is maar het voelt zo.
Jippiekajee motherfucker!!!

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10411
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door TT »

Bleum schreef:
Eniesee schreef:
Legendario schreef:
Eniesee schreef:
Mark Ariaans schreef:Tja, lid van een groepering... Ik vind dat wel meevallen, hoor. In de eerste plaats zijn dit allemaal gewoon fans met hun eigen mening en hun eigen kennissenkring. Maar door specifiek mensen te vragen uit diverse herkenbare groepen pak je en passant een grotere klankgroep mee en weet je je bovendien verzekerd van meerdere opinies en invalshoeken. Als men bijvoorbeeld persoon X van de hazekamptribune in de rvs zou kiezen, hoe lang dan voordat men in vak M begint te klagen dat 'de hazenkamp wel vertegenwoordigd is maar vak M niet'? Hoe veel man wil je in de rvs hebben voordat je je vertegenwoordigd voelt?
12500 ongeveer..... Maargoed blijkbaar snap je niet wat ik bedoel, of mag ik niet vinden wat ik vind. Ik vraag me dus af of alle invalshoeken en meningen aan bod komen in de RvS. Ik weet dat niet en heb nu doordat het balkenshirt (waar ik niet op tegen ben) er door is gedrukt het idee dat het te eenzijdig is in d RvS
Dus als er individuele personen in de RvS zitten voel je je beter vertegenwoordigd dan door de SV of HKN die in principe alle bij hun aangesloten supporters vertegenwoordigen?
Eh heb ik dat ergens gezegd of waaruit trek je deze conclusie ?
Arjan jij zit notabene in een adviesgroep van de supportersvereniging, waar jij je kennelijk toe geroepen voelt als lid om je vereniging te helpen en waar jij diverse overleggen mee voert, vragen stelt en advies geeft. Op het moment dat diezelfde personen van de SV van dat overleg aansluiten bij de RVS, dan ken je ze opeens niet meer, weet je niet hoe je ze moet benaderen en voel je je opeens niet meer door ze vertegenwoordigd. Vind ik best vreemd.
Kijk, nu wordt het interessant.... :biggrin:

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door CHEF »

RobertvdW schreef: Het onderstreept de drammerige manier waarop deze groep zich manifesteert.
Doe jij niet hetzelfde in diverse discussies?
Van mij mag je, maar ga anderen geen verwijten maken hiervoor.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door Legendario »

Eniesee schreef:
Legendario schreef:
Eniesee schreef:
Mark Ariaans schreef:Tja, lid van een groepering... Ik vind dat wel meevallen, hoor. In de eerste plaats zijn dit allemaal gewoon fans met hun eigen mening en hun eigen kennissenkring. Maar door specifiek mensen te vragen uit diverse herkenbare groepen pak je en passant een grotere klankgroep mee en weet je je bovendien verzekerd van meerdere opinies en invalshoeken. Als men bijvoorbeeld persoon X van de hazekamptribune in de rvs zou kiezen, hoe lang dan voordat men in vak M begint te klagen dat 'de hazenkamp wel vertegenwoordigd is maar vak M niet'? Hoe veel man wil je in de rvs hebben voordat je je vertegenwoordigd voelt?
12500 ongeveer..... Maargoed blijkbaar snap je niet wat ik bedoel, of mag ik niet vinden wat ik vind. Ik vraag me dus af of alle invalshoeken en meningen aan bod komen in de RvS. Ik weet dat niet en heb nu doordat het balkenshirt (waar ik niet op tegen ben) er door is gedrukt het idee dat het te eenzijdig is in d RvS
Dus als er individuele personen in de RvS zitten voel je je beter vertegenwoordigd dan door de SV of HKN die in principe alle bij hun aangesloten supporters vertegenwoordigen?
Eh heb ik dat ergens gezegd of waaruit trek je deze conclusie ?
Nee, het is een vraag.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door Bleum »

Stefannec schreef:
Bleum schreef:
Stefannec schreef:De B-shirt liever hebbers zijn IMO wel boventallig vertegenwoordigt in de RVS.
Maar ze hebben hun doel voor elkaar het B-shirt is er door gedrukt (althans zo voelt het).
Er is een advies gegeven door de RVS en de directie heeft dat advies in goed gezamenlijk overleg overgenomen, dekt beter de lading.
Zeg ook niet dat het er doorgedrukt is maar het voelt zo.
Ik begrijp best dat jij dat gevoel kan hebben, maar ik geef alleen aan dat het in de praktijk in goed gezamenlijk overleg is gegaan met in het achterhoofd dat welke beslissing je ook neemt m.b.t. het shirt, je nooit iedereen tevreden kunt houden. Overigens kan ik wel zeggen dat de RVS juist wel probeerde te denken aan alle supporters, balk of niet, vandaar ook dit compromis. Als namelijk echt het idee was om het balkenshirt er door te drukken dan was het advies wel geweest balkenshirt in plaats huidige shirt en geen stemming.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11643
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door DJTEEF! »

CHEF schreef:
RobertvdW schreef: Het onderstreept de drammerige manier waarop deze groep zich manifesteert.
Doe jij niet hetzelfde in diverse discussies?
Van mij mag je, maar ga anderen geen verwijten maken hiervoor.
:withstupid:

Robert die klaagt dat anderen drammen. :jestera: :jestera: :jestera:

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door burp »

Die hele RvS was al controversieel. KGB verhaal 2.0 en in hoeverre zelfs individuele leden van de achterliggende groeperingen zich vertegenwoordigd voelen is onduidelijk.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Balkenshirt terug in de goffert

Bericht door Legendario »

burp schreef:Die hele RvS was al controversieel. KGB verhaal 2.0 en in hoeverre zelfs individuele leden van de achterliggende groeperingen zich vertegenwoordigd voelen is onduidelijk.
Als je je niet vertegenwoordigd omdat je bij geen van de groeperingen zit weet je wat je te doen staat.

Als je wel bij een van de groeperingen zit en je niet vertegenwoordigd voelt, dan ligt het probleem bij die groepering en de relatie met zijn leden. Dat kun je noch NEC, noch de RvS kwalijk nemen.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bertje, Javaku, nessaja en 14 gasten