ArtNEC schreef: ↑vr 17 mar 2023, 16:00Kijk, zaken in het extreme trekken, dat doet het altijd goed in een discussiebertje schreef: ↑vr 17 mar 2023, 10:25Waarschijnlijk dat niet héél Nederland kon meestemmen over ons shirt maar alleen de seizoenskaarthouders. Zullen we anders ook even heel Europa laten meestemmen de komende 2e Kamerverkiezingen. Dan zal heel Hongarije en Polen wel voor Djerry gaanLegendario schreef: ↑vr 17 mar 2023, 10:11Help me even herinneren, wat was er niet democratisch aan?RobertvdW schreef: ↑vr 17 mar 2023, 09:54Polleke, ik ben het 1000% met je eens. En als dat eerste, historische shirt niet haalbaar zou zijn, dan heb ik de tweede optie: ontwerp een geheel nieuw, eigentijds GGZ-shirt. Overigens: de historische kennis bij menig NEC-supporter en ook een Gelderlander journalist is zeer matig: als Meijer bijtekent voor een jaar, dan zou hij de langst zittende NEC trainer worden. Vergeten we Jan Remmers? van de tweede naar de ere-divisie in 9 jaar!!Polleke schreef: ↑vr 17 mar 2023, 01:46Deze discussie draait om, de leverancier, waar ik echt wel een mening over heb. Ik heb geen enkel probleem met de kwaliteit die de afgelopen jaren gebracht is, maar wel met de levering etc.stiften schreef: ↑do 16 mar 2023, 22:05Het zou mooi zijn als NEC zijn eigen shirts ontwikkeld.
Lijkt me niet zo lastig. Draagt bij aan de cultstatus (wat sowieso een belangrijk doel moet zijn voor een club als NEC),is goed voor de verkoop, en kan ook nog verbonden worden aan een maatschappelijk verhaal over goede werkomstandigheden en lokaal ontwerptalent.
Deze discussie draait niet meer om dat balkenshirt. Ik heb dat opgegeven omdat ik geloof in een democratisch proces (hoe oneerlijk at ook was). Neemt niet weg, dat zelfs een jaar of 4 na die discussie ik blijf bij mijn standpunt: NEC heeft geen traditieshirt en dat balkenshirt heeft het gehaald door de fans uit de jaren 80. NEC heeft geen shirt-historie, geen logo-historie, alleen een clubkleuren historie.
En ik blijf hopen dat NEC terugkeert naar dat shirt dat wél historisch gebaseerd was. Het eerste shirt van onze club.
Terzijde: een oneerlijk, democratisch proces: een rechter zou er gehakt van maken!![]()
![]()
Ik denk dat er voldoende dingen op die stemming aan te merken is:
- Maar twee keuzes, vlakkenshirt of balkenshirt
- Alleen seizoenkaarthouders mochten stemmen
- Nog geen 2000 stemmers in totaal
- De mogelijkheid om te stemmen was nog niets eens week open
- De vraag ging om het thuisshirt voor het volgende seizoen, niet voor een langere periode
- Nadat de (minimale) meerderheid voor het balkenshirt had gekozen, werd vanuit de RvS plotseling het advies gegeven om het shirt voor 5 jaar vast te leggen
- Er is nooit een evaluatie geweest (na 2 jaar)
- De stemming is maar een week van tevoren aangekondigd
- Uit de notulen van de RvS: "Als er gekozen wordt voor het huidige shirt, betekent niet dat het balkenshirt verdwijnt maar dat het niet het eerste officiële shirt is". Echter gold dat andersom niet.

Ik heb er overigens geen enkel probleem mee dat NEC geen shirttraditie heeft. Eerlijk gezegd past dit juist 100% bij de knettergekke club waar wij fan van zijn.