Parkeren

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Parkeren

Bericht door jsentani »

De Gemeente Nijmegen, de politie en N.E.C. hebben een gezamenlijke maatregel getroffen om de parkeeroverlast, het zogehete “Wild parkeren” in de wijk de Goffert te verminderen. Aan de Wezenlaan is afgelopen tijd een hekwerkje geplaatst zodat er niet meer op het gras kan worden geparkeerd.
Sinds een aantal weken is de politie begonnen met het beboeten van de “Wild parkeerders”. Binnenkort zal dezelfde maatregel worden getroffen aan de Rentmeesterlaan.
Doordat de parkeerruimte rond om het stadion beperkt is, biedt N.E.C. in samenwerking met FiftyTwoDegrees een fantastische nieuwe parkeermogelijkheid in de parkeergarage van het gebouw.


Wat een kinderachtig gedoe. Nijmegen/nederland weer op z'n smalst. Al 30+ jaar kom ik bij NEC en nog nooit is er problemen geweest met parkeren. Het "wildparkeren" gebeurt inderdaad maar alleen tijdens de wedstrijd. Nooit problemen en het gaat altijd goed.
Nu moeten we ineens gaan handhaven (heeft de politie niets beters te doen?) en kunnen we "fantastisch" betaald parkeren een eind verder op.
Schij uit met dat woord fantastisch en had alles gehouden zoals het is.
Ik vind dat NEC hier totaal niet service gericht bezig is!! :2up: (en verschuil je als NEC niet achter gemeente en politie, je doet gewoon mee).
Bah :pukeface:
Laatst gewijzigd door jsentani op vr 30 apr 2010, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

Gebruikersavatar
rooie
Berichten: 4256
Lid geworden op: ma 07 apr 2008, 11:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door rooie »

Mee eens of niet mee eens, dit is meer een betoog of een klachtenmail dan een topic lijkt me?
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Bleum »

Hij heeft wel gelijk voor die 20 dagen per jaar. Kinderachtige regelneukerij, meer niet.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

degrut
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 19:50
Locatie: Beek
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door degrut »

jsentani schreef:De Gemeente Nijmegen, de politie en N.E.C. hebben een gezamenlijke maatregel getroffen om de parkeeroverlast, het zogehete “Wild parkeren” in de wijk de Goffert te verminderen. Aan de Wezenlaan is afgelopen tijd een hekwerkje geplaatst zodat er niet meer op het gras kan worden geparkeerd.
Sinds een aantal weken is de politie begonnen met het beboeten van de “Wild parkeerders”. Binnenkort zal dezelfde maatregel worden getroffen aan de Rentmeesterlaan.
Doordat de parkeerruimte rond om het stadion beperkt is, biedt N.E.C. in samenwerking met FiftyTwoDegrees een fantastische nieuwe parkeermogelijkheid in de parkeergarage van het gebouw.


Wat een kinderachtig gedoe. Nijmegen/nederland weer op z'n smalst. Al 30+ jaar kom ik bij NEC en nog nooit is er problemen geweest met parkeren. Het "wildparkeren" gebeurt inderdaad maar alleen tijdens de wedstrijd. Nooit problemen en het gaat altijd goed.
Nu moeten we ineens gaan handhaven (heeft de politie niets beters te doen?) en kunnen we "fantastisch" betaald parkeren een eind verder op.
Schij uit met dat woord fantastisch en had alles gehouden zoals het is.
Ik vind dat NEC hier totaal niet service gericht bezig is!! :2up: (en verschuil je als NEC niet achter gemeente en politie, je doet gewoon mee).
Bah :pukeface:
Inderdaad, belachelijk!!!!

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Don Corleone »

ronduit belachelijk, denken ze echt dat "we" allemaal betaald gaan parkeren een kwartier lopen verderop?
nee, je jaagt de mensen nu weer een straat verder op.
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15015
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door necnmgn »

Don Corleone schreef:ronduit belachelijk, denken ze echt dat "we" allemaal betaald gaan parkeren een kwartier lopen verderop?
nee, je jaagt de mensen nu weer een straat verder op.
:withstupid:

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Legendario »

Ik ben het er helemaal mee eens dat het een belachelijke maatregel is, inderdaad gaat het om hoogstens twintig dagen per jaar.

Ik snap wel dat NEC het op deze manier communiceert, al is het "fantastisch" wel erg overdreven geformuleerd. Maar met de uitbreiding van het stadion in het vooruitzicht is NEC er natuurlijk alles aan gelegen om de wijkbewoners te laten zien dat het meedenkt over problemen als parkeeroverlast. Ik denk dan ook dat NEC er alleen aan meewerkt om goodwill te kweken en in het kader daarvan ook communiceert dat het een "gezamenlijke" maatregel is.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
griekje024
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 05 jan 2009, 14:23
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door griekje024 »

erg slecht! hebben ze de mensen die aan de wezelaan wonen wel gevraagd of ze dat willen? Als hun er geen last van hebben laat dan die mensen gewoon parkeren daar. Stom gedoe!! :td: :td: :td:
Nijmegen, The City I live in, The City of Angels.

Gebruikersavatar
BiT
Berichten: 3812
Lid geworden op: wo 27 aug 2008, 01:35
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door BiT »

Allemaal parkeerkaarten van 100 euro kopen! Dan mag je er gratis een kwartier extra bij lopen!!! :tu: :tu: :tu:
Ronnie, Bus 6!

Gebruikersavatar
waalkade
Berichten: 1668
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 19:52

Re: Parkeren

Bericht door waalkade »

men heeft vandaag, tijdens de vrijmarkt, al driftig geoefend. tientallen bonnen uitgeschreven in de omgeving van de goffert.
De Goffert, het hart van Nijmegen

Gebruikersavatar
De Bloedkuul
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 00:33
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door De Bloedkuul »

Wat een achterlijke regelgeving hebben wij hier toch...

Wil je lekker naar NEC gaan kijken, kost je scc al 150 euro en kan je ook nog eens 100 euro per seizoen gaan dokken voor parkeren. Dacht het niet..! Ga wel een wijk verderop staan met mijn auto bij mensen voor de deur, zodat zij hun auto niet meer kwijt kunnen! (Misschien willen zij wel parkeren in 52 Degrees). Niemand heeft er last van als die autos geparkeerd staan op de groenstroken maar wel als ze in een wijk geparkeerd staan.

Het lijkt er dan ook op dat NEC het parkeerprobleem niet wilt oplossen maar alleen maar groter wilt maken! :td:

BELEEF NEC, kom je op een zaterdagavond na een k^twedstrijd terug bij je auto, door 10 regenplassen heen gelopen omdat er geen fatsoenlijk licht is op de bospaden rondom de Goffert, dus extra vervelend, zit er een boete op je auto..(Nog vervelender) Kan me dan voorstellen dat mensen dan liever Eredivisie live aanzetten als naar de Goffert gaan... (en geef die mensen eens ongelijk :tong: )

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Legendario »

Kost dat echt 100 euro per jaar? Voor 17 wedstrijden maal 2 en half uur? Dat is iets van 2,30 euro per uur. :crazy: En op een seizoenskaartprijs van 250 euro is dat wel een aardige toeslag. Daar heb je twee jaar lang de NEC XL-kaart voor. :wink:

Maar ik parkeerde altijd bij Van de Bosch & Jansen, die vast niet meer zo heet. Is net zo ver als 52 Degrees en gratis. Je ontkomt er bij NEC vaak niet aan dat je een eindje moet lopen, maar om nou 100 euro te betalen en dat eind alsnog te moeten lopen...
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
De Bloedkuul
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 00:33
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door De Bloedkuul »

Dacht 5 euro per wedstrijd ofzo, dus 17 x 5 euro (en evt playofwedstrijden) kan het zomaar 100euro worden ja.. (kan me ook vergissen)

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Don Corleone »

NEC zal er wellicht niet veel aan kunnen doen, zoiets lijkt me eerder te komen uit de hoek van GroenLinks ofzo.

Bij onze overburen doen ze het makelijk, daar worden gratis bussen ingezet die oa vanuit Westervoort heen en weer rijden.

Maar ik ga dus inderdaad ook gewoon een straat (of 2) verder staan, net zo ver, of minder zelfs, lopen als 52 en dan hebben andere mensen er maar last van in die straten.
2 oplossingen zijn er, verhuizen naar een lelijk industrie terrein die je kan vol gooien met parkeervelden of lekker toestaan dat 20 van de 365 dagen er een keertje op een groenstrook geparkeerd wordt.
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4818
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door T.I.G.O. »

Parkeer altijd bij het ziekenhuis,10 minuutjes en een zee aan ruimte en goedkoop ik denk per seizoen 25 à 30 euro.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Bleum »

Legendario schreef:Ik ben het er helemaal mee eens dat het een belachelijke maatregel is, inderdaad gaat het om hoogstens twintig dagen per jaar.

Ik snap wel dat NEC het op deze manier communiceert, al is het "fantastisch" wel erg overdreven geformuleerd. Maar met de uitbreiding van het stadion in het vooruitzicht is NEC er natuurlijk alles aan gelegen om de wijkbewoners te laten zien dat het meedenkt over problemen als parkeeroverlast. Ik denk dan ook dat NEC er alleen aan meewerkt om goodwill te kweken en in het kader daarvan ook communiceert dat het een "gezamenlijke" maatregel is.
Klopt helemaal, maar het is wel goodwill tonen over de rug van je eigen supporters. Ik ken oudere supporters die de afstand door het bos nu al een behoorlijke wandeling vinden, wordt nu alleen maar erger. Het is alleen probleemverplaatsing. Sterker nog...Ik denk dat je het voor de buurtbewoners alleen maar nog vervelender maakt, omdat juist die groenstroken niet voor huizen liggen en je daarmee amper iemand tot last bent. Het wordt zo alleen maar drukker voor de deur voor deze buurtbewoners. Het alternatief is ronduit schandalig. 100 euro voor een parkeerplaats ver weg. Dat is geen alternatief, dat is een lachertje.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Super-Simr
Berichten: 3713
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:43
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Super-Simr »

Neem aan dat de gemeente dit ook inziet en dat men in de plannen voor een nieuw stadion ook een zéér grote (ondergrondse) parkeergarage heeft opgenomen.... En ajb niet zo ijsbaan-verhaal (te korte baan voor wedstrijden i.v.m. de kosten); gewoon een garage met afdoende parkeerplaatsen!

Ik kom zelf ook altijd met de auto, maar begrijp de omwonenden wel. Het is ook altijd chaos tijdens wedstrijddagen.
Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Tiel »

Mijn vader stopt met zijn seizoenskaart, hij kan niet meer zo ver lopen. Rentmeesterlaan ging nog wel. Tka invalidenkaart krijg je niet in Tiel als je hem alleen maar nodig hebt om naar NEC te gaan.

Wij waren dan ook voor verplaatsing van het stadion. Het kan gewoon niet meer op deze plaats.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

jbnmgn

Re: Parkeren

Bericht door jbnmgn »

Dat de mensen in die wijk balen als ze thuiskomen en de auto niet kwijt kunnen kan ik nog begrijpen. Immers: jaren geleden hadden ze dat probleem niet omdat toen de meeste huishouden over hooguit 1 auto beschikten. De hele parkeervoorziening in dergelijke wijken is afgestemd op 0,5 auto per woning. En tegenwoordig is dat al 1,8 auto per woning. Dus: te weinig parkeerplaatsen alleen voor de bewoners al.
Maar dat de Gemeente Nijmegen niet in staat is om daar op in te spelen door parkeervoorzieningen te regelen is ronduit belachelijk, want wij, supporters zijn daar de dupe van.
Nu is het wel weer zo dat een paar jaar geleden NEC in samenwerking met de Gemeente Nijmegen dachten een oplossing te hebben door het grote parkeerterrein van NXP (toen nog Philips) in te zetten. Maar dat bleek uit te draaien op een fiasco. Waarom? De mensen hadden geen zin om dat hele stuk door de evnetuele regen helemaal naar de Goffert te lopen. Inzetten van pendelbussen was schijnbaar ook geen optie want dat duurde te lang voordat de supporters in een bus richting stadion konden. En dus is dat toen heel snel weer afgeblazen.
Wat nu? Voor de toekomst zal er toch veel meer parkeergelegenheid moeten komen, zeker als ooit het stadion uitgebreid gaat worden, dan red je het helemaal niet met de huidige voorzieningen. En 52 degrees is dan ook geen oplossing, want buiten dat het parkeren daar belachelijk duur wordt op jaarbasis, is daar ook niet zoveel parkeergelegenheid voor alle auto's.
Onder het voorterrein een flinke parkeergarage is volgens mij de enige oplossing. En tot die tijd? FIETSEN !! :biggrin:

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Don Corleone »

ze hebben het wel eens met bussen willen doen, maar dat kostte mij destijds gewoon 6 strippen heen en terug, veels te duur.
wil je wat doen voor de supporters, dan gratis en VOLDOENDE bussen regelen die naar bepaalde plekken rijden.
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: Parkeren

Bericht door jsentani »

Don Corleone schreef:ze hebben het wel eens met bussen willen doen, maar dat kostte mij destijds gewoon 6 strippen heen en terug, veels te duur.
wil je wat doen voor de supporters, dan gratis en VOLDOENDE bussen regelen die naar bepaalde plekken rijden.
dan wel bussen met een vlaggetje graag :sjaal:
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4437
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Ron Delgado »

Er ligt nog altijd een plan voor een station bij NXP of vdBosch&Janssen. Dat zou voor mensen uit Wijchen en Lent, misschien ook Dukenburg, een oplossing kunnen zijn. Vroeger had bus 5 de kinderboerderij als eindhalte. Ik zou nu de dichtsbijzijnde halte voor NEC-bezoekers zo snel niet weten.
Get up! Stay on the scene.

Gebruikersavatar
Fvijf
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 01 okt 2008, 11:48
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Fvijf »

Er is meer dan genoeg parkeergelegenheid rond de goffert, maar mensen zijn te beroerd om meer dan 5 minuten te lopen. Neem nu de straten om het winkelcentrum steenbokstraat (okapistraat, vossenlaan, kameelstraat etc.), 5 minuten lopen maar daar staat het echt niet vol op wedstrijddagen. Ik vind dat je dan ook niet moet nuilen als je een boete krijgt wanneer je dubbel geparkeerd staat, op het fietspad, op het gras of op een middengeleider staat (slotemaker de bruïneweg).

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Bleum »

Fvijf schreef:Er is meer dan genoeg parkeergelegenheid rond de goffert, maar mensen zijn te beroerd om meer dan 5 minuten te lopen. Neem nu de straten om het winkelcentrum steenbokstraat (okapistraat, vossenlaan, kameelstraat etc.), 5 minuten lopen maar daar staat het echt niet vol op wedstrijddagen. Ik vind dat je dan ook niet moet nuilen als je een boete krijgt wanneer je dubbel geparkeerd staat, op het fietspad, op het gras of op een middengeleider staat (slotemaker de bruïneweg).
Tja je kan de auto ook in Malden zetten. :crazy:
Verwijten maken over parkeren en dan met een alternatief komen dat nog verder lopen is dan 52degrees. Tuurlijk zet je je auto zo dicht mogelijk bij het stadion. Als mensen willen oefenen voor de vierdaagse zijn er betere ideeen.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Fvijf
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 01 okt 2008, 11:48
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Fvijf »

Bleum schreef:
Fvijf schreef:Er is meer dan genoeg parkeergelegenheid rond de goffert, maar mensen zijn te beroerd om meer dan 5 minuten te lopen. Neem nu de straten om het winkelcentrum steenbokstraat (okapistraat, vossenlaan, kameelstraat etc.), 5 minuten lopen maar daar staat het echt niet vol op wedstrijddagen. Ik vind dat je dan ook niet moet nuilen als je een boete krijgt wanneer je dubbel geparkeerd staat, op het fietspad, op het gras of op een middengeleider staat (slotemaker de bruïneweg).
Tja je kan de auto ook in Malden zetten. :crazy:
Verwijten maken over parkeren en dan met een alternatief komen dat nog verder lopen is dan 52degrees. Tuurlijk zet je je auto zo dicht mogelijk bij het stadion. Als mensen willen oefenen voor de vierdaagse zijn er betere ideeen.
Verder ken je stad Nijmegen wel een beetje? :crazy:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten