Parkeren

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Bleum »

Fvijf schreef:
Bleum schreef:
Fvijf schreef:Er is meer dan genoeg parkeergelegenheid rond de goffert, maar mensen zijn te beroerd om meer dan 5 minuten te lopen. Neem nu de straten om het winkelcentrum steenbokstraat (okapistraat, vossenlaan, kameelstraat etc.), 5 minuten lopen maar daar staat het echt niet vol op wedstrijddagen. Ik vind dat je dan ook niet moet nuilen als je een boete krijgt wanneer je dubbel geparkeerd staat, op het fietspad, op het gras of op een middengeleider staat (slotemaker de bruïneweg).
Tja je kan de auto ook in Malden zetten. :crazy:
Verwijten maken over parkeren en dan met een alternatief komen dat nog verder lopen is dan 52degrees. Tuurlijk zet je je auto zo dicht mogelijk bij het stadion. Als mensen willen oefenen voor de vierdaagse zijn er betere ideeen.
Verder ken je stad Nijmegen wel een beetje? :crazy:
Beter dan jou blijkbaar, vanaf de hoofdingang ben je sneller bij 52 degrees, dan bij het winkelcentrum op de steenbokstraat. Vanaf de Hazenkamp is het verschil iets kleiner, maar zelfs dat lijkt korter. En dat A-tje staat niet bij het winkelcentrum waar jij het over hebt. Maar goed, je punt gaat nergens over. De groenstroken zijn naast de goffert en zorgen voor de minste overlast voor bewoners. Het betekent niets anders dan dat juist de mensen op bijvoorbeeld de okapistraat OOK last krijgen van parkeeroverlast door deze maatregel, omdat mensen verder weg moeten parkeren, omdat het op de groenstrook niet meer kan. Gevolg: Meer mensen krijgen nu last van parkeeroverlast voor de deur.
Laatst gewijzigd door Bleum op za 01 mei 2010, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Frans »

NEC zou de route van 52degrees naar de hoofdingang ook aantrekkelijk moeten maken. Een goed begaanbaar pad, goed verlicht, een duidelijke route e.d. Zo ver lopen is het inderdaad niet.
NECTheBest

Gebruikersavatar
Fvijf
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 01 okt 2008, 11:48
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Fvijf »

Bleum schreef:
Fvijf schreef:
Bleum schreef:
Fvijf schreef:Er is meer dan genoeg parkeergelegenheid rond de goffert, maar mensen zijn te beroerd om meer dan 5 minuten te lopen. Neem nu de straten om het winkelcentrum steenbokstraat (okapistraat, vossenlaan, kameelstraat etc.), 5 minuten lopen maar daar staat het echt niet vol op wedstrijddagen. Ik vind dat je dan ook niet moet nuilen als je een boete krijgt wanneer je dubbel geparkeerd staat, op het fietspad, op het gras of op een middengeleider staat (slotemaker de bruïneweg).
Tja je kan de auto ook in Malden zetten. :crazy:
Verwijten maken over parkeren en dan met een alternatief komen dat nog verder lopen is dan 52degrees. Tuurlijk zet je je auto zo dicht mogelijk bij het stadion. Als mensen willen oefenen voor de vierdaagse zijn er betere ideeen.
Verder ken je stad Nijmegen wel een beetje? :crazy:
Beter dan jou blijkbaar, vanaf de hoofdingang ben je sneller bij 52 degrees, dan bij het winkelcentrum op de steenbokstraat. Vanaf de Hazenkamp is het verschil iets kleiner, maar zelfs dat lijkt korter. En dat A-tjhe staat niet bij het winkelcentrum waar jij het over hebt.
Dat A-tje staat op het gebied wat ik bedoel, ik benoem toch ook okapistraat? Ik heb het over de straten in de buurt van het winkelcentrum (referentiepunt?).
Wanneer de poort bij de trainingsvelden open staat, is het 500meter lopen tot de eendracht. Ik zou mensen die trainen voor de vierdaagse adviseren om iets meer te trainen...

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Tiel »

Fvijf schreef:
Bleum schreef:
Fvijf schreef:
Bleum schreef:
Fvijf schreef:Er is meer dan genoeg parkeergelegenheid rond de goffert, maar mensen zijn te beroerd om meer dan 5 minuten te lopen. Neem nu de straten om het winkelcentrum steenbokstraat (okapistraat, vossenlaan, kameelstraat etc.), 5 minuten lopen maar daar staat het echt niet vol op wedstrijddagen. Ik vind dat je dan ook niet moet nuilen als je een boete krijgt wanneer je dubbel geparkeerd staat, op het fietspad, op het gras of op een middengeleider staat (slotemaker de bruïneweg).
Tja je kan de auto ook in Malden zetten. :crazy:
Verwijten maken over parkeren en dan met een alternatief komen dat nog verder lopen is dan 52degrees. Tuurlijk zet je je auto zo dicht mogelijk bij het stadion. Als mensen willen oefenen voor de vierdaagse zijn er betere ideeen.
Verder ken je stad Nijmegen wel een beetje? :crazy:
Beter dan jou blijkbaar, vanaf de hoofdingang ben je sneller bij 52 degrees, dan bij het winkelcentrum op de steenbokstraat. Vanaf de Hazenkamp is het verschil iets kleiner, maar zelfs dat lijkt korter. En dat A-tjhe staat niet bij het winkelcentrum waar jij het over hebt.
Dat A-tje staat op het gebied wat ik bedoel, ik benoem toch ook okapistraat? Ik heb het over de straten in de buurt van het winkelcentrum (referentiepunt?).
Wanneer de poort bij de trainingsvelden open staat, is het 500meter lopen tot de eendracht. Ik zou mensen die trainen voor de vierdaagse adviseren om iets meer te trainen...
Die plaats is 10 x meer belastend voor de buurt dan de Rentmeesterlaan.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Bleum »

Tiel schreef:
Fvijf schreef:
Bleum schreef:
Fvijf schreef:
Bleum schreef:
Fvijf schreef:Er is meer dan genoeg parkeergelegenheid rond de goffert, maar mensen zijn te beroerd om meer dan 5 minuten te lopen. Neem nu de straten om het winkelcentrum steenbokstraat (okapistraat, vossenlaan, kameelstraat etc.), 5 minuten lopen maar daar staat het echt niet vol op wedstrijddagen. Ik vind dat je dan ook niet moet nuilen als je een boete krijgt wanneer je dubbel geparkeerd staat, op het fietspad, op het gras of op een middengeleider staat (slotemaker de bruïneweg).
Tja je kan de auto ook in Malden zetten. :crazy:
Verwijten maken over parkeren en dan met een alternatief komen dat nog verder lopen is dan 52degrees. Tuurlijk zet je je auto zo dicht mogelijk bij het stadion. Als mensen willen oefenen voor de vierdaagse zijn er betere ideeen.
Verder ken je stad Nijmegen wel een beetje? :crazy:
Beter dan jou blijkbaar, vanaf de hoofdingang ben je sneller bij 52 degrees, dan bij het winkelcentrum op de steenbokstraat. Vanaf de Hazenkamp is het verschil iets kleiner, maar zelfs dat lijkt korter. En dat A-tjhe staat niet bij het winkelcentrum waar jij het over hebt.
Dat A-tje staat op het gebied wat ik bedoel, ik benoem toch ook okapistraat? Ik heb het over de straten in de buurt van het winkelcentrum (referentiepunt?).
Wanneer de poort bij de trainingsvelden open staat, is het 500meter lopen tot de eendracht. Ik zou mensen die trainen voor de vierdaagse adviseren om iets meer te trainen...
Die plaats is 10 x meer belastend voor de buurt dan de Rentmeesterlaan.
:withstupid: Dat was ook mijn punt, maar goed dat is blijkbaar minder belangrijk dan een referentiepuntje dat net zo dicht bij de goffert ligt als het winkelcentrum op de steenbokstraat..
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Fvijf
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 01 okt 2008, 11:48
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Fvijf »

Bleum schreef:
Tiel schreef:
Fvijf schreef:
Bleum schreef:Beter dan jou blijkbaar, vanaf de hoofdingang ben je sneller bij 52 degrees, dan bij het winkelcentrum op de steenbokstraat. Vanaf de Hazenkamp is het verschil iets kleiner, maar zelfs dat lijkt korter. En dat A-tjhe staat niet bij het winkelcentrum waar jij het over hebt.
Dat A-tje staat op het gebied wat ik bedoel, ik benoem toch ook okapistraat? Ik heb het over de straten in de buurt van het winkelcentrum (referentiepunt?).
Wanneer de poort bij de trainingsvelden open staat, is het 500meter lopen tot de eendracht. Ik zou mensen die trainen voor de vierdaagse adviseren om iets meer te trainen...
Die plaats is 10 x meer belastend voor de buurt dan de Rentmeesterlaan.
:withstupid: Dat was ook mijn punt, maar goed dat is blijkbaar minder belangrijk dan een referentiepuntje dat net zo dicht bij de goffert ligt als het winkelcentrum op de steenbokstraat..
Haha, jazeker dat was jouw punt... (links- of rechtsom krijg je wel gelijk)

Ik zal wel aan 'mijn punt' vast blijven houden. Ik begrijp niet dat mensen asociaal parkeren, boetes krijgen en klagen bij/over NEC. Terwijl er 200meter verder voldoende plek is.

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door jd »

Bleum schreef:Hij heeft wel gelijk voor die 20 dagen per jaar. Kinderachtige regelneukerij, meer niet.
Ook al vind ik veel van de omwonenden gigantische zeikerds, de parkeeroverlast beperkt zich tegenwoordig niet meer tot 20 dagen per jaar. Wij moeten ons beseffen dat we een aandeel zijn in een groter probleem. En dat probleem hoeven we niet te beperken tot de parkeeroverlast die rondom de wedstrijden veroorzaakt worden, want iedereen weet dat de Goffert tegenwoordig meer en meer gebruikt wordt voor verschillende doeleinden. Om dan te schermen met "onze" overlast die beperkt is tot 20 dagen is krom. Als het 35 weekenden per jaar bij mij voor de deur feest was, had ik het ook niet leuk gevonden als elke organisator riep dat "zijn" overlast slechts één weekend duurde.

Maar laat ze dan de parkeerproblemen rondom de evenementen in het Goffertpark óók aanpakken. Die zijn er de oorzaak van dat de parkeeroverlast de afgelopen jaren een stuk frequenter geworden is. En de beroerde infrastructuur rondom de megaconcerten zorgt natuurlijk voor veel meer overlast dan een wedstrijd op een regenachtige vrijdagavond.

Maarja, een club die onlosmakelijk verbonden is met de Goffert delft tegenwoordig het onderspit tegenover een paar yuppen dat er een paar jaar woont, en over een paar jaar weer weg is. Zwak van de gemeente dat ze dat niet in het juiste perspectief plaatsen.

DR
Berichten: 4808
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door DR »

jd schreef:
Bleum schreef:Hij heeft wel gelijk voor die 20 dagen per jaar. Kinderachtige regelneukerij, meer niet.
Ook al vind ik veel van de omwonenden gigantische zeikerds, de parkeeroverlast beperkt zich tegenwoordig niet meer tot 20 dagen per jaar. Wij moeten ons beseffen dat we een aandeel zijn in een groter probleem. En dat probleem hoeven we niet te beperken tot de parkeeroverlast die rondom de wedstrijden veroorzaakt worden, want iedereen weet dat de Goffert tegenwoordig meer en meer gebruikt wordt voor verschillende doeleinden. Om dan te schermen met "onze" overlast die beperkt is tot 20 dagen is krom. Als het 35 weekenden per jaar bij mij voor de deur feest was, had ik het ook niet leuk gevonden als elke organisator riep dat "zijn" overlast slechts één weekend duurde.

Maar laat ze dan de parkeerproblemen rondom de evenementen in het Goffertpark óók aanpakken. Die zijn er de oorzaak van dat de parkeeroverlast de afgelopen jaren een stuk frequenter geworden is. En de beroerde infrastructuur rondom de megaconcerten zorgt natuurlijk voor veel meer overlast dan een wedstrijd op een regenachtige vrijdagavond.

Maarja, een club die onlosmakelijk verbonden is met de Goffert delft tegenwoordig het onderspit tegenover een paar yuppen dat er een paar jaar woont, en over een paar jaar weer weg is. Zwak van de gemeente dat ze dat niet in het juiste perspectief plaatsen.
Bij de megaconcerten worden de bezoekers die met de auto komen naar parkeerplaatsen ver van de Goffert gebonjoured en dan met bussen naar het park gereden. Ik ben een van jou zogenaamde juppen (waarvoor dank overigens) en kan je verzekeren dat er bij die concerten er geen auto extra in de straat staat. Wil je zo'n oplossing ook voor NEC?
Verder vind ik de reactie van de gemeente ook overdreven, het gaat al jaren goed dus waarom nu ineens die verandering. Ik kan me voorstellen dat als we straks een groter stadion hebben en er 8000 man extra komen er wel iets voor moet veranderen. Maar tot die tijd moet het gewoon kunnen zoals het nu gaat. Er is overigens ook een parkeerterrein naast de SSGN. Gewoon de IJsbeerstraat uitlopen en je bent er al, 5 minuten. Gratis en veel dichterbij dan 52 degrees.

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door jd »

DR schreef:
jd schreef:
Bleum schreef:Hij heeft wel gelijk voor die 20 dagen per jaar. Kinderachtige regelneukerij, meer niet.
Ook al vind ik veel van de omwonenden gigantische zeikerds, de parkeeroverlast beperkt zich tegenwoordig niet meer tot 20 dagen per jaar. Wij moeten ons beseffen dat we een aandeel zijn in een groter probleem. En dat probleem hoeven we niet te beperken tot de parkeeroverlast die rondom de wedstrijden veroorzaakt worden, want iedereen weet dat de Goffert tegenwoordig meer en meer gebruikt wordt voor verschillende doeleinden. Om dan te schermen met "onze" overlast die beperkt is tot 20 dagen is krom. Als het 35 weekenden per jaar bij mij voor de deur feest was, had ik het ook niet leuk gevonden als elke organisator riep dat "zijn" overlast slechts één weekend duurde.

Maar laat ze dan de parkeerproblemen rondom de evenementen in het Goffertpark óók aanpakken. Die zijn er de oorzaak van dat de parkeeroverlast de afgelopen jaren een stuk frequenter geworden is. En de beroerde infrastructuur rondom de megaconcerten zorgt natuurlijk voor veel meer overlast dan een wedstrijd op een regenachtige vrijdagavond.

Maarja, een club die onlosmakelijk verbonden is met de Goffert delft tegenwoordig het onderspit tegenover een paar yuppen dat er een paar jaar woont, en over een paar jaar weer weg is. Zwak van de gemeente dat ze dat niet in het juiste perspectief plaatsen.
Bij de megaconcerten worden de bezoekers die met de auto komen naar parkeerplaatsen ver van de Goffert gebonjoured en dan met bussen naar het park gereden. Ik ben een van jou zogenaamde juppen (waarvoor dank overigens)
Je snapt hoop ik wel dat ik een klein beetje moet generaliseren om een punt te maken. Ik ken er veel die al vele jaren/decennia rondom de Goffert wonen en de overlast altijd hebben weten te relativeren vanuit het oogpunt dat het inderdaad toch maar 20 weekenden per jaar is. Hen viel dan ook altijd op dat degenen die er de grootste moeite mee hadden de nieuwere buurtbewoners waren.
Toch hoor ik die bekenden tegenwoordig vaker klagen, ze vinden dat het zo onderhand zeker 35 van de 52 weekenden per jaar wel íets is. Dat beperkt zich dan uiteraard niet alleen tot de parkeerplaats, maar ook op een normale werkdag er >2 uur over doen om je huis te bereiken ivm. enorme spits door een concert oid. Dan is er ook nog de frequentere geluidsoverlast.
Het is allemaal geen groot probleem, en geen ramp. Maar iedereen kan zich bedenken dat de overlast voor omwonenden van de Goffert de afgelopen jaren alles behalve minder geworden is. En er mag dan ook best met de gemeente bekeken worden hoe parkeer/infrastructurele/geluidsoverlast beperkt mag worden. Daarnaast mag menig omwonende ook best een wat dikkere huid kweken, en even iets vaker bedenken dat ze dondersgoed wisten dat het park niet alleen fantastisch is om naast je deur te hebben, maar dat het ook negatieve consequenties met zich meebrengt waarvan ze zeker op de hoogte waren toen ze zich in de buurt vestigden.
en kan je verzekeren dat er bij die concerten er geen auto extra in de straat staat. Wil je zo'n oplossing ook voor NEC?
En ik kan je verzekeren dat dat niet helemaal klopt, maar ja, een pendeldienst voor NEC is toch helemaal geen slecht idee? De goffert is gewoon kut om te bereiken met het openbaar vervoer, dat kan stukken beter en zal dus ook voor minder overlast kunnen zorgen.
Verder vind ik de reactie van de gemeente ook overdreven, het gaat al jaren goed dus waarom nu ineens die verandering. Ik kan me voorstellen dat als we straks een groter stadion hebben en er 8000 man extra komen er wel iets voor moet veranderen. Maar tot die tijd moet het gewoon kunnen zoals het nu gaat. Er is overigens ook een parkeerterrein naast de SSGN. Gewoon de IJsbeerstraat uitlopen en je bent er al, 5 minuten. Gratis en veel dichterbij dan 52 degrees.
Vind ik ook. De gemeente overdrijft nu, maar ik heb zelfs het vermoeden dat het een beetje "tegemoet komen"van de buurt is, om iets meer draagvlak te creeëren voor het nieuwe stadion. Door de omwonenden op rkomme manier te laten zien dat de gemeente ook met hen rekening gaat houden. Maarja, het moet van alle kanten komen. Omwonenden mogen zich iets meer inleven, iets meer accepteren dat ze ervoor gekozen hebben naast de Goffert te wonen met alle gevolgen van dien. Supporters en bezoekers van evenementen mogen best wat netter parkeren en een blokje verder lopen. En de gemeente mag best voor beter infrastructuur en openbaar vervoer zorgen.

Pikkie
Berichten: 530
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 16:01
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Pikkie »

Door op de Goffert te blijven zul je steeds meer van dit soort problemen krijgen, maar goed de keuzae is gemaakt.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Bleum »

Pikkie schreef:Door op de Goffert te blijven zul je steeds meer van dit soort problemen krijgen, maar goed de keuzae is gemaakt.
Met de keuze voor het stadion op deze plek is niks mis. Je moet je wel bedenken dat het weghalen van weinig tot overlast leidende parkeerplekken het meest domme is dat je kunt doen.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

NiMMA_024
Berichten: 6739
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door NiMMA_024 »

Waarom niet ondergronds parkeren op het voorplein?
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Bleum »

NiMMA_024 schreef:Waarom niet ondergronds parkeren op het voorplein?
Gewoon een grote parkeergarage onder het gras van de goffertwei. Blijft alles mooi groen en heb je voor concerten en NEC een prima parkeeralternatief. Maar goed, zal wel te duur zijn.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
softtail
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:38
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door softtail »

Ik wil wel even de kosten van een parkeergarage hier noemen.
Per parkeerplaats zijn de kosten(dus zonder enige winst van de bouwer) 25.000 euro.
Die kunnen met alle evenementen in de goffert nooit worden terugverdient.
Ook in het centrum waar de garages een hoge bezettingsgraad hebben moet er geld bij.
Dus als parkeren bij 52defrees al te duur is rara wat de kosten van parkeren zijn als er een parkeergarage
wordt gebouwd.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Arjan van Hout »

softtail schreef:Ik wil wel even de kosten van een parkeergarage hier noemen.
Per parkeerplaats zijn de kosten(dus zonder enige winst van de bouwer) 25.000 euro.
Die kunnen met alle evenementen in de goffert nooit worden terugverdient.
Ook in het centrum waar de garages een hoge bezettingsgraad hebben moet er geld bij.
Dus als parkeren bij 52defrees al te duur is rara wat de kosten van parkeren zijn als er een parkeergarage
wordt gebouwd.
tsss als je er voor doordeweeksedagen een transferium voor naar de stad van maakt is het makkelijk haalbaar..................

NiMMA_024
Berichten: 6739
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door NiMMA_024 »

Eniesee schreef:
softtail schreef:Ik wil wel even de kosten van een parkeergarage hier noemen.
Per parkeerplaats zijn de kosten(dus zonder enige winst van de bouwer) 25.000 euro.
Die kunnen met alle evenementen in de goffert nooit worden terugverdient.
Ook in het centrum waar de garages een hoge bezettingsgraad hebben moet er geld bij.
Dus als parkeren bij 52defrees al te duur is rara wat de kosten van parkeren zijn als er een parkeergarage
wordt gebouwd.
tsss als je er voor doordeweeksedagen een transferium voor naar de stad van maakt is het makkelijk haalbaar..................
in combinatie met het TIP is het wel degelijk een haalbare en betaalbare optie! zeker als het stadion ook daadwerkelijk word uitgebreid.
maar de gemeeente nijmegen en daadkracht gaan niet samen.... Daar ligt het probleem!
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
softtail
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:38
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door softtail »

Eniesee schreef:
softtail schreef:Ik wil wel even de kosten van een parkeergarage hier noemen.
Per parkeerplaats zijn de kosten(dus zonder enige winst van de bouwer) 25.000 euro.
Die kunnen met alle evenementen in de goffert nooit worden terugverdient.
Ook in het centrum waar de garages een hoge bezettingsgraad hebben moet er geld bij.
Dus als parkeren bij 52defrees al te duur is rara wat de kosten van parkeren zijn als er een parkeergarage
wordt gebouwd.
tsss als je er voor doordeweeksedagen een transferium voor naar de stad van maakt is het makkelijk haalbaar..................

Kijk even naar het transferium van Lent (wat nota bene gratis is) en dan rijdt nog iedereen door naar het centrum
om te parkeren.
Een transferium voor doordeweeks is niet nodig omdat er dan voldoende parkeercapaciteit in de parkeergarages in het centrum is.

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door jd »

NiMMA_024 schreef:
Eniesee schreef:
softtail schreef:Ik wil wel even de kosten van een parkeergarage hier noemen.
Per parkeerplaats zijn de kosten(dus zonder enige winst van de bouwer) 25.000 euro.
Die kunnen met alle evenementen in de goffert nooit worden terugverdient.
Ook in het centrum waar de garages een hoge bezettingsgraad hebben moet er geld bij.
Dus als parkeren bij 52defrees al te duur is rara wat de kosten van parkeren zijn als er een parkeergarage
wordt gebouwd.
tsss als je er voor doordeweeksedagen een transferium voor naar de stad van maakt is het makkelijk haalbaar..................
in combinatie met het TIP is het wel degelijk een haalbare en betaalbare optie!
Ik wil niet heel lullig zijn, maar als het klopt wat softtail zegt over de kosten, dan is dat dus absoluut niet haalbaar en betaalbaar. Het animo voor een transferium is simpelweg te klein, de meeste bedrijvigheid van Nijmegen vind ook allang niet meer plaats in het centrum. Maar als het 25.000 pér plaats zou kosten om te maken, dan moet die parkeerplek 365 dagen per jaar verkocht zijn, en dan nog duurt het flink voordat het rendabel zou kunnen worden. En dat zie ik niet gebeuren, al zou er 52 weekenden per jaar iets in en rondom de Goffert te doen zijn.

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4446
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Ron Delgado »

Verplaats het treintje om de kinderboerderij naar het pad van 52degrees naar de Goffert. Heb je een ludieke manier om die afstand af te leggen. Laat een paar treintjes heen en weer rijden en klaar is kees. :biggrin:
Get up! Stay on the scene.

Gebruikersavatar
rasputin
Berichten: 2592
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 16:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door rasputin »

paaltjes weer weggehaald aan het einde van de wezenlaan ...
#againstmodernfootball

jbnmgn

Re: Parkeren

Bericht door jbnmgn »

Frans schreef:NEC zou de route van 52degrees naar de hoofdingang ook aantrekkelijk moeten maken. Een goed begaanbaar pad, goed verlicht, een duidelijke route e.d. Zo ver lopen is het inderdaad niet.
Klopt, en trouwens: ook het pad richting hatertseweg vanaf het voorplein mag wel eens een keer verlicht worden. Doe die lampen dan alleen aan als de wedstrijd afgelopen is en het donker is.
EN als je dan geen zin heb om te betalen bij 52 degrees dan kun je ook nog gebruik maken van het grote parkeerterrein van NXP, alleen dan moet je wel weer 5 minuten langer lopen Pffff :biggrin: Of je pakt de fiets. Mogelijkheden zat.

Maar het is wel een feit dat de menden rondom de Goffert wel erg veel te klagen hebben over 1x per 2 weken een beetje parkeeroverlast. Dat zijn allemaal van die gasten die daar niet van oorsprong wonen, want die weten niet beter en klagen volgens mij ook niet.

jbnmgn

Re: Parkeren

Bericht door jbnmgn »

Ron Delgado schreef:Verplaats het treintje om de kinderboerderij naar het pad van 52degrees naar de Goffert. Heb je een ludieke manier om die afstand af te leggen. Laat een paar treintjes heen en weer rijden en klaar is kees. :biggrin:
Dat werkt toch ook niet, de shuttelbus een paar jaar geleden vanaf het toen nog Philips parkeerterrein werd ook een flop.

Gebruikersavatar
rasputin
Berichten: 2592
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 16:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door rasputin »

vanochtend was een aannemer ook paaltjes met draad aan het plaatsen vanaf de hoek Burgemeesterdaleslaan > Rentmeesterlaan. Wordt weer vloeken morgen en zondag voor een aantal vaste parkeerders daar en vervolgens door buurtbewoners die hun auto niet meer kwijt kunnen.

Typisch geval van tube tandpasta politiek, gewoon verplaatsen van het probleem.
#againstmodernfootball

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Bleum »

rasputin schreef:vanochtend was een aannemer ook paaltjes met draad aan het plaatsen vanaf de hoek Burgemeesterdaleslaan > Rentmeesterlaan. Wordt weer vloeken morgen en zondag voor een aantal vaste parkeerders daar en vervolgens door buurtbewoners die hun auto niet meer kwijt kunnen.

Typisch geval van tube tandpasta politiek, gewoon verplaatsen van het probleem.
Welke kant op en hoe ver?
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Tiel »

Bleum schreef:
rasputin schreef:vanochtend was een aannemer ook paaltjes met draad aan het plaatsen vanaf de hoek Burgemeesterdaleslaan > Rentmeesterlaan. Wordt weer vloeken morgen en zondag voor een aantal vaste parkeerders daar en vervolgens door buurtbewoners die hun auto niet meer kwijt kunnen.

Typisch geval van tube tandpasta politiek, gewoon verplaatsen van het probleem.
Welke kant op en hoe ver?
Is toch al veel langer bekend. hele rentmeesterlaan komen paaltjes. Daarom is mijn pa afgehaakt. Hij kan niet meer naar NEC en dat na meer dan 20 jaar. Gemeente bedankt!
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten