De investeerders

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14449
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Bottendaal »

bertje schreef:
wo 20 jan 2021, 13:35
zoete aardbei schreef:
wo 20 jan 2021, 13:21
bertje schreef:
wo 20 jan 2021, 12:09
Bottendaal schreef:
wo 20 jan 2021, 00:26
mschr schreef:
di 19 jan 2021, 14:49
Eigen vermogen: Cambuur 10 K, NEC -4,0 M
Netto-omzet food & beverage: Cambuur 438 K, NEC 1,3 M
Netto-omzet wedstrijdbaten: Cambuur 1,3 M, NEC 856 K
Huisvestingskosten: Cambuur 424 K, NEC 1,1 M
Loonkosten: Cambuur 3,3 M, NEC 4,3 M
Verkoopkosten: Cambuur 491 K, NEC 2,2 M
Afschrijving: Cambuur 60 K, NEC 93 K
Rente: Cambuur —-, NEC 550 K

Wij betalen te veel aan loon- en verkoopkosten. Onze seizoenkaarten zijn veel te goedkoop. Daartegenover staat dat we meer zuipen en vreten dan de Friezen.
En veel te veel rente betalen!
Afbeelding
Legend!Aflevering Assen toch?Dat was de ergste.Die gast met die hond die afgemaakt moest worden; waarom heb je geen werk? Werk?Dat is niet voor mij weggelegd.Ze zouden de uitkeringen hoger moeten maken,dan krijg je deze rotzooi niet. :schater:
Willem uit Den Bosch, de pedo die z'n vingers (of wat anders) in zijn stiefdochter stak, maar z'n straf had gehad waarna de moeder bij hem bleef. Na deze uitzending ontpopte een heksenjacht in Den Bosch en kwamen er (weer) rellen, waarna de serie stopte. Eeuwig zonde inderdaad, als iemand ooit aan zichzelf twijfelt is dit de perfecte remedie. Assen is ook legend inderdaad met Bart de uitkeringtrekker wiens hond duidelijk geen pitbullachtige is, of Geert die met 2 kratten bier in de auto van Maastricht naar Groningen reed "gwon". En Woensel met hoerenloper Kees (de enige die wel werkt) die zijn microfoon aan laat terwijl hij een hoer aandouwt. En dit is allemaal nog geen 20 jaar geleden, onwerkelijk eigenlijk..
Niet meer terug te zien...

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Tiel »

Bottendaal schreef:
wo 20 jan 2021, 15:24
bertje schreef:
wo 20 jan 2021, 13:35
zoete aardbei schreef:
wo 20 jan 2021, 13:21
bertje schreef:
wo 20 jan 2021, 12:09
Bottendaal schreef:
wo 20 jan 2021, 00:26
mschr schreef:
di 19 jan 2021, 14:49
Eigen vermogen: Cambuur 10 K, NEC -4,0 M
Netto-omzet food & beverage: Cambuur 438 K, NEC 1,3 M
Netto-omzet wedstrijdbaten: Cambuur 1,3 M, NEC 856 K
Huisvestingskosten: Cambuur 424 K, NEC 1,1 M
Loonkosten: Cambuur 3,3 M, NEC 4,3 M
Verkoopkosten: Cambuur 491 K, NEC 2,2 M
Afschrijving: Cambuur 60 K, NEC 93 K
Rente: Cambuur —-, NEC 550 K

Wij betalen te veel aan loon- en verkoopkosten. Onze seizoenkaarten zijn veel te goedkoop. Daartegenover staat dat we meer zuipen en vreten dan de Friezen.
En veel te veel rente betalen!
Afbeelding
Legend!Aflevering Assen toch?Dat was de ergste.Die gast met die hond die afgemaakt moest worden; waarom heb je geen werk? Werk?Dat is niet voor mij weggelegd.Ze zouden de uitkeringen hoger moeten maken,dan krijg je deze rotzooi niet. :schater:
Willem uit Den Bosch, de pedo die z'n vingers (of wat anders) in zijn stiefdochter stak, maar z'n straf had gehad waarna de moeder bij hem bleef. Na deze uitzending ontpopte een heksenjacht in Den Bosch en kwamen er (weer) rellen, waarna de serie stopte. Eeuwig zonde inderdaad, als iemand ooit aan zichzelf twijfelt is dit de perfecte remedie. Assen is ook legend inderdaad met Bart de uitkeringtrekker wiens hond duidelijk geen pitbullachtige is, of Geert die met 2 kratten bier in de auto van Maastricht naar Groningen reed "gwon". En Woensel met hoerenloper Kees (de enige die wel werkt) die zijn microfoon aan laat terwijl hij een hoer aandouwt. En dit is allemaal nog geen 20 jaar geleden, onwerkelijk eigenlijk..
Niet meer terug te zien...
Probleem wijken op Youtube, veel plezier.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door bertje »

Bottendaal schreef:
wo 20 jan 2021, 15:24
bertje schreef:
wo 20 jan 2021, 13:35
zoete aardbei schreef:
wo 20 jan 2021, 13:21
bertje schreef:
wo 20 jan 2021, 12:09
Bottendaal schreef:
wo 20 jan 2021, 00:26
mschr schreef:
di 19 jan 2021, 14:49
Eigen vermogen: Cambuur 10 K, NEC -4,0 M
Netto-omzet food & beverage: Cambuur 438 K, NEC 1,3 M
Netto-omzet wedstrijdbaten: Cambuur 1,3 M, NEC 856 K
Huisvestingskosten: Cambuur 424 K, NEC 1,1 M
Loonkosten: Cambuur 3,3 M, NEC 4,3 M
Verkoopkosten: Cambuur 491 K, NEC 2,2 M
Afschrijving: Cambuur 60 K, NEC 93 K
Rente: Cambuur —-, NEC 550 K

Wij betalen te veel aan loon- en verkoopkosten. Onze seizoenkaarten zijn veel te goedkoop. Daartegenover staat dat we meer zuipen en vreten dan de Friezen.
En veel te veel rente betalen!
Afbeelding
Legend!Aflevering Assen toch?Dat was de ergste.Die gast met die hond die afgemaakt moest worden; waarom heb je geen werk? Werk?Dat is niet voor mij weggelegd.Ze zouden de uitkeringen hoger moeten maken,dan krijg je deze rotzooi niet. :schater:
Willem uit Den Bosch, de pedo die z'n vingers (of wat anders) in zijn stiefdochter stak, maar z'n straf had gehad waarna de moeder bij hem bleef. Na deze uitzending ontpopte een heksenjacht in Den Bosch en kwamen er (weer) rellen, waarna de serie stopte. Eeuwig zonde inderdaad, als iemand ooit aan zichzelf twijfelt is dit de perfecte remedie. Assen is ook legend inderdaad met Bart de uitkeringtrekker wiens hond duidelijk geen pitbullachtige is, of Geert die met 2 kratten bier in de auto van Maastricht naar Groningen reed "gwon". En Woensel met hoerenloper Kees (de enige die wel werkt) die zijn microfoon aan laat terwijl hij een hoer aandouwt. En dit is allemaal nog geen 20 jaar geleden, onwerkelijk eigenlijk..
Niet meer terug te zien...
Op dumpert staan ze allemaal op Assen na. Assen staat daarentegen wel weer op YouTube. Geen dank en snel in favorieten zetten! :wink:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

zoete aardbei
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door zoete aardbei »

bertje schreef:
wo 20 jan 2021, 16:25
Bottendaal schreef:
wo 20 jan 2021, 15:24
bertje schreef:
wo 20 jan 2021, 13:35
zoete aardbei schreef:
wo 20 jan 2021, 13:21
bertje schreef:
wo 20 jan 2021, 12:09
Bottendaal schreef:
wo 20 jan 2021, 00:26


En veel te veel rente betalen!
Afbeelding
Legend!Aflevering Assen toch?Dat was de ergste.Die gast met die hond die afgemaakt moest worden; waarom heb je geen werk? Werk?Dat is niet voor mij weggelegd.Ze zouden de uitkeringen hoger moeten maken,dan krijg je deze rotzooi niet. :schater:
Willem uit Den Bosch, de pedo die z'n vingers (of wat anders) in zijn stiefdochter stak, maar z'n straf had gehad waarna de moeder bij hem bleef. Na deze uitzending ontpopte een heksenjacht in Den Bosch en kwamen er (weer) rellen, waarna de serie stopte. Eeuwig zonde inderdaad, als iemand ooit aan zichzelf twijfelt is dit de perfecte remedie. Assen is ook legend inderdaad met Bart de uitkeringtrekker wiens hond duidelijk geen pitbullachtige is, of Geert die met 2 kratten bier in de auto van Maastricht naar Groningen reed "gwon". En Woensel met hoerenloper Kees (de enige die wel werkt) die zijn microfoon aan laat terwijl hij een hoer aandouwt. En dit is allemaal nog geen 20 jaar geleden, onwerkelijk eigenlijk..
Niet meer terug te zien...
Op dumpert staan ze allemaal op Assen na. Assen staat daarentegen wel weer op YouTube. Geen dank en snel in favorieten zetten! :wink:
Hoertje van Assen

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14449
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Bottendaal »

Tiel schreef:
wo 20 jan 2021, 15:44
Bottendaal schreef:
wo 20 jan 2021, 15:24
bertje schreef:
wo 20 jan 2021, 13:35
zoete aardbei schreef:
wo 20 jan 2021, 13:21
bertje schreef:
wo 20 jan 2021, 12:09
Bottendaal schreef:
wo 20 jan 2021, 00:26


En veel te veel rente betalen!
Afbeelding
Legend!Aflevering Assen toch?Dat was de ergste.Die gast met die hond die afgemaakt moest worden; waarom heb je geen werk? Werk?Dat is niet voor mij weggelegd.Ze zouden de uitkeringen hoger moeten maken,dan krijg je deze rotzooi niet. :schater:
Willem uit Den Bosch, de pedo die z'n vingers (of wat anders) in zijn stiefdochter stak, maar z'n straf had gehad waarna de moeder bij hem bleef. Na deze uitzending ontpopte een heksenjacht in Den Bosch en kwamen er (weer) rellen, waarna de serie stopte. Eeuwig zonde inderdaad, als iemand ooit aan zichzelf twijfelt is dit de perfecte remedie. Assen is ook legend inderdaad met Bart de uitkeringtrekker wiens hond duidelijk geen pitbullachtige is, of Geert die met 2 kratten bier in de auto van Maastricht naar Groningen reed "gwon". En Woensel met hoerenloper Kees (de enige die wel werkt) die zijn microfoon aan laat terwijl hij een hoer aandouwt. En dit is allemaal nog geen 20 jaar geleden, onwerkelijk eigenlijk..
Niet meer terug te zien...
Probleem wijken op Youtube, veel plezier.
:eek: Ben ik in de war met een andere legendarische serie die ik een tijd geleden gezocht heb...
Maar :tu:

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14449
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Bottendaal »

bertje schreef:
wo 20 jan 2021, 16:25
Bottendaal schreef:
wo 20 jan 2021, 15:24
bertje schreef:
wo 20 jan 2021, 13:35
zoete aardbei schreef:
wo 20 jan 2021, 13:21
bertje schreef:
wo 20 jan 2021, 12:09
Bottendaal schreef:
wo 20 jan 2021, 00:26


En veel te veel rente betalen!
Afbeelding
Legend!Aflevering Assen toch?Dat was de ergste.Die gast met die hond die afgemaakt moest worden; waarom heb je geen werk? Werk?Dat is niet voor mij weggelegd.Ze zouden de uitkeringen hoger moeten maken,dan krijg je deze rotzooi niet. :schater:
Willem uit Den Bosch, de pedo die z'n vingers (of wat anders) in zijn stiefdochter stak, maar z'n straf had gehad waarna de moeder bij hem bleef. Na deze uitzending ontpopte een heksenjacht in Den Bosch en kwamen er (weer) rellen, waarna de serie stopte. Eeuwig zonde inderdaad, als iemand ooit aan zichzelf twijfelt is dit de perfecte remedie. Assen is ook legend inderdaad met Bart de uitkeringtrekker wiens hond duidelijk geen pitbullachtige is, of Geert die met 2 kratten bier in de auto van Maastricht naar Groningen reed "gwon". En Woensel met hoerenloper Kees (de enige die wel werkt) die zijn microfoon aan laat terwijl hij een hoer aandouwt. En dit is allemaal nog geen 20 jaar geleden, onwerkelijk eigenlijk..
Niet meer terug te zien...
Op dumpert staan ze allemaal op Assen na. Assen staat daarentegen wel weer op YouTube. Geen dank en snel in favorieten zetten! :wink:
:tu: Dankuuuu

Brabander
Berichten: 1576
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Brabander »

Super, deze afleveringen. Ik moet toch ook nog wel lachen als ik de stakkers zie bij Man Bijt Hond komen.
Geweldig dat soort programma's! :hail:

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door jackkreta »

In welke aflevering zit Marcel Boekhoorn?
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door bertje »

jackkreta schreef:
do 21 jan 2021, 10:04
In welke aflevering zit Marcel Boekhoorn?
De overheid en instanties investeert in dat soort gasten, maar ook in NEC. Dus eigenlijk zijn de overheid en instanties ook investeerders?
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14449
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Bottendaal »

bertje schreef:
do 21 jan 2021, 12:07
jackkreta schreef:
do 21 jan 2021, 10:04
In welke aflevering zit Marcel Boekhoorn?
De overheid en instanties investeert in dat soort gasten, maar ook in NEC. Dus eigenlijk zijn de overheid en instanties ook investeerders?
Zo is het maar net!

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10411
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door TT »

Op Telegraaf.nl een verhaal met Marcel Boekhoorn, met als titel:

'De grenzeloze clubliefde van Marcel Boekhoorn: "Hierom redden ik N.E.C." '

https://www.telegraaf.nl/sport/11896900 ... dde-ik-nec

Kan iemand dat knippen/plakken? Wellicht gaat het alleen over die welbekende afspraak met zijn vader...

Gebruikersavatar
van Rijswijk
Berichten: 694
Lid geworden op: za 25 okt 2008, 14:19
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door van Rijswijk »

Marcel Boekhoorn is een van de meest succesvolle en rijkste ondernemers van Nederland. Het bezit van een voetbalclub, à la Roman Abramovich, heeft hij niet nodig en ambieert hij niet. Maar op het moment dat in zijn stad Nijmegen het groen-rode voetbalbolwerk op een faillissement afstevende, besloot hij een héél grote hand uit te steken. Een exclusieve ontmoeting met de superfan in De Goffert.

Welkom in de bloedkuul’ staat er met rode graffiti-letters op de zwarte wand van de spelerstunnel, die in het Goffert-stadion diep beneden het straatniveau ligt. De verwondering is in het gezicht van Marcel Boekhoorn te zien. De ogen van de Nijmegenaar bekijken alles wat er op de nieuwe wand door supporters is gemaakt.

Hij vindt het indrukwekkend. „Ik ben hier nog nooit geweest, hè. Echt, zelfs niet in de kleedkamer.” Daar komt deze middag snel verandering in. Boekhoorn, die er staat omdat de fotograaf het een mooie plek vindt voor de foto, wordt mee de gang in genomen en keert even later terug als hij ook nog wat handen van spelers net voor de middagtraining heeft geschud.

Het tafereel bewijst hoe ver hij een paar decennia, waarin hij wel scheutig tekorten aanvulde en dus in totaal miljoenen in de club pompte, op gepaste afstand is gebleven. Er zijn weinigen die het hem nadoen. Bij het gros van de investeerders of financiers in het voetbal geldt: wie betaalt bepaalt. Maar niet in het geval van de man die als vijfjarige al met zijn vader naar NEC ging en die uit pure clubliefde betaald voetbal in het Goffert-park levend hield.

„Vaak als mensen een club financieel steunen, willen ze ook invloed. Maar daar hoef je bij mij niet bang voor te zijn, want ik wil helemaal geen formele rol. Ik ben geen commissaris of directeur. Laat mij maar lekker op de achtergrond. Een groot ego is de basis voor je ondergang.”

Als hij de grijns op het gezicht van zijn gehoor ziet bij die laatste opmerking, moet hij zelf ook even lachen. Maar het is wel een levensmotto voor hem. „Ja echt, het is dodelijk. Je moet weten waar je vandaan komt en altijd dicht bij jezelf blijven.”

Dat hij nu een keer in de krant komt, is daarom een primeur. Hij geeft nu eenmaal zeer zelden interviews, niet over zijn zaken en niet over zijn privéleven. Nu hij de club heeft geholpen met de financiële herstructurering en grote problemen heeft opgelost, is het goed om zijn rol en kijk op de toekomst toch eens te belichten.

In de tijd die we met hem doorbrengen blijkt meer dan ooit dat hij los van zijn zakelijke kant een gezellig mens is. Een man met pretogen, die kostelijk vertelt over de meest zalige uren met zijn vrienden van vroeger die nog steeds zijn vrienden zijn. Over zijn skybox in het stadion die hij de ’kroeg’ noemt en waar volkszangers worden uitgenodigd die ’een bosje rode rozen’ zingen en de lampen laten slingeren.

De voetballiefhebber Boekhoorn is een man die graag wil delen, die zijn vrienden van vroeger ook mee laat vliegen in zijn eigen vliegtuig voor een weekje op de boot in Ibiza of naar de sneeuw. Maar die ook grote bewondering heeft voor iedere vrijwilliger bij NEC en de mensen in de stad Nijmegen Eredivisie-voetbal gunt. „Een van de mooiste dingen van deze club is hoe iedereen betrokken is en hoe iedereen zijn of haar steentje wil bijdragen”, aldus de Nijmegenaar.

„Ik heb de mazzel dat ik de club financieel kan steunen, maar vergeet niet hoe belangrijk de support is van de talloze vrijwilligers, de medewerkers en natuurlijk de fans. Wij staan met z’n allen achter NEC en we geven allemaal wat we kunnen geven. En dat doen we nu met extra enthousiasme, want die vier jaren in de Keuken Kampioen Divisie waren niet om aan te gluren…”

Eigenlijk ben ik al sinds mijn geboorte met het NEC-virus geïnfecteerd”, zegt Boekhoorn. „Want de club was álles voor mijn vader. Als klein kind ging ik al met mijn vader mee naar de oude Goffert en hadden we kaarten voor Staanplaatsen Oost. Dus ik kom hier al 56 jaar.”

„We woonden dicht bij de Hazenkamp en dat is duizend meter van het oude Goffert-stadion, waar we altijd voetbalden. Ik ben letterlijk bij het stadion opgegroeid. Nee, NEC 1 heb ik nooit gehaald. Ik was goed in tafeltennis, ben zelfs eens Gelders kampioen geweest, maar vanaf mijn vijftiende voetbalde ik al in een vriendenteam. Op het moment dat ik geen geld had, waren dat al mijn vrienden, het zijn altijd mijn vrienden gebleven en ze gaan nu elke thuiswedstrijd mee naar NEC.”

Wat het hem gekost heeft de investeerders van het spelersfonds hun geld terug te geven en NEC een solide basis in de Eredivisie en voor de komende jaren te geven, houdt hij voor zichzelf. Het gaat om miljoenen. Toch had hij geen drang om de club te kopen.

Boekhoorn: „Ik wil de club niet bezitten. Laten we eerlijk zijn: de club is van de fans, van de gemeenschap en daar moet je gewoon van afblijven. Ik vind dat een club niet aan een persoon toebehoort en zou nooit NEC willen hebben. Wel wil ik wat terugdoen voor de gemeenschap.”

„Mijn vader is 84 geworden, 75 jaar lid van NEC geweest en hij kwam hier altijd. Hij zei op zijn sterfbed tegen me: ’Marcel, je hebt veel geld verdiend en veel aan de gemeenschap te danken, dus zorg even dat het goed gaat met de club. Hou NEC overeind.’ En ik denk dat ik dat wel ben nagekomen tot nu toe.”

Voor een man die 600 uur per jaar vliegt, die een eigen Jet bezit en de wereld rondgaat om al zijn bedrijven met duizenden werknemers en een miljardenomzet te bezoeken, en vakantie viert in de mooiste oorden op aarde is het opmerkelijk met hoeveel liefde hij nog over de oudste en volgens hem ook gezelligste stad van Nederland spreekt.

„In Nijmegen hebben we de Vierdaagse en dat is de enige week in het jaar dat ik nóóit naar het buitenland ben. Een betere sfeer dan tijdens de Vierdaagse van Nijmegen is onmogelijk. Het is beter dan St. Tropez, Ibiza of whatever. Met vrienden en supporters lekker een biertje drinken en plezier maken. Dat is toch geweldig? Net als de voetbalclub zit de Vierdaagse in mijn hart.”

Mede dankzij zijn bijdragen staat NEC zaterdagavond weer op het hoogste niveau in het betaalde voetbal, meteen tegen regerend kampioen Ajax in de Johan Cruijff ArenA waar zijn vriend Sjaak Swart hem zal ontvangen. Swart op zijn beurt krijgt in de Champions League regelmatig een uitnodiging om met Boekhoorn in diens eigen vliegtuig mee te reizen naar uitwedstrijden van Ajax. Maar hij is ook te vinden bij belangrijke wedstrijden van PSV en als hij bijvoorbeeld in Londen is, probeert hij daar een stadion te bezoeken. „NEC is natuurlijk mijn club, maar ik ben gewoon een enorme voetbalfan”, aldus de ondernemer.

„Ik probeer bij NEC alle thuiswedstrijden te bezoeken, maar dat is onmogelijk, omdat ik over de hele wereld bedrijven heb en ik heel veel aan het reizen ben. Zaterdag bij Ajax-NEC ben ik er duizend procent zeker.”

„De clubliefde voor NEC gaat wel zover, dat ik voor de play-offwedstrijd tegen Roda JC met mijn vliegtuig uit Tsjechië kwam om dat duel te kunnen meemaken. En tegen NAC in de finale was het erop of eronder en daar moést ik bij zijn. Ik zat op het puntje van mijn stoel. Vloeken en schelden past niet bij mijn karakter, maar ik ben een emotionele man, die wel degelijk baalt als een stekker als we verliezen en zich ontlaadt als we winnen.”

„Na de promotie was het de eerste keer dat ik in de kleedkamer kwam, omdat Wilco (algemeen directeur Van Schaik, red.) me er naartoe haalde. En ik bemoei me ook niet met de trainer en de opstelling. Dat geloof ik allemaal wel.”
Held!

Gebruikersavatar
denniesee
Berichten: 3152
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:05
Locatie: NIJMEGEN
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door denniesee »

Dank u!
NIJMEGEN=Keizerstad der Keizersteden

Gebruikersavatar
van Rijswijk
Berichten: 694
Lid geworden op: za 25 okt 2008, 14:19
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door van Rijswijk »

denniesee schreef:
za 14 aug 2021, 10:17
Dank u!
Alstu! :sjaal:
Held!

Gebruikersavatar
E.B.
Berichten: 4984
Lid geworden op: di 03 aug 2021, 15:10
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door E.B. »

Mooie man. Zoals hij achter NEC staat hoop ik dat we aankomend seizoen met zijn allen achter NEC staan. Nuilen hoort bij de club, maar laten we het team een keer onvoorwaardelijk steunen zoals Boekhoorn dat ook doet. Dat de Bloedkuul een seizoen lang de Bloedkuul is en niet 90% van de wedstrijden Bloedsaai of Bloedirritant.

hupie
Berichten: 1661
Lid geworden op: do 18 sep 2008, 15:05
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door hupie »

:sjaal: Mooie kerel en een echte fan!

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door jackkreta »

van Rijswijk schreef:
za 14 aug 2021, 10:22
denniesee schreef:
za 14 aug 2021, 10:17
Dank u!
Alstu! :sjaal:
:tu: Bedankt!
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: De investeerders

Bericht door flipsen »

jackkreta schreef:
za 14 aug 2021, 10:58
van Rijswijk schreef:
za 14 aug 2021, 10:22
denniesee schreef:
za 14 aug 2021, 10:17
Dank u!
Alstu! :sjaal:
:tu: Bedankt!
Mooi stuk uit de Telegraaf…
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door burp »

Mooi verhaal, de strekking is helemaal helder.
Voor het eerst dit en dat klopt misschien niet helemaal, in z'n enthousiasme is hij wel vaker bij dingen geweest, maar daar gaat het niet om.

En hij heeft dus de overige investeerders van het spelersfonds uitgekocht. En dat is wel nieuw. Dat scheelt ook direct een hele hoop meningen en invloeden van mensen die er weliswaar met geld in zaten (die we daar ook dankbaar voor moeten zijn en aan wiens betrokkenheid helemaal niets af te dingen valt), maar wel met 'oud geld' waar al heel lang niets meer bijgekomen was. Wilco zal er blij mee zijn want minder poppetjes met invloeden was ook zijn doel.

Gebruikersavatar
Theodorus
Berichten: 1724
Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 11:18

Re: De investeerders

Bericht door Theodorus »

burp schreef:
za 14 aug 2021, 12:20
Mooi verhaal, de strekking is helemaal helder.
Voor het eerst dit en dat klopt misschien niet helemaal, in z'n enthousiasme is hij wel vaker bij dingen geweest, maar daar gaat het niet om.

En hij heeft dus de overige investeerders van het spelersfonds uitgekocht. En dat is wel nieuw. Dat scheelt ook direct een hele hoop meningen en invloeden van mensen die er weliswaar met geld in zaten (die we daar ook dankbaar voor moeten zijn en aan wiens betrokkenheid helemaal niets af te dingen valt), maar wel met 'oud geld' waar al heel lang niets meer bijgekomen was. Wilco zal er blij mee zijn want minder poppetjes met invloeden was ook zijn doel.
:lol: dat was ook precies de bedoeling van Marcel, wijlen GDL had dit natuurlijk anders gezien. Maar met Wilco aan het stuur en Ted en Fred in de gelederen, moet dit eindelijk eens goedkomen met NEC. Alleen nu het STADION nog!!
Ik versta je niet, ik heb een banaan in mijn oor.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6999
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door jetipo »

van Rijswijk schreef:
za 14 aug 2021, 10:16
Marcel Boekhoorn is een van de meest succesvolle en rijkste ondernemers van Nederland. Het bezit van een voetbalclub, à la Roman Abramovich, heeft hij niet nodig en ambieert hij niet. Maar op het moment dat in zijn stad Nijmegen het groen-rode voetbalbolwerk op een faillissement afstevende, besloot hij een héél grote hand uit te steken. Een exclusieve ontmoeting met de superfan in De Goffert.

Welkom in de bloedkuul’ staat er met rode graffiti-letters op de zwarte wand van de spelerstunnel, die in het Goffert-stadion diep beneden het straatniveau ligt. De verwondering is in het gezicht van Marcel Boekhoorn te zien. De ogen van de Nijmegenaar bekijken alles wat er op de nieuwe wand door supporters is gemaakt.

Hij vindt het indrukwekkend. „Ik ben hier nog nooit geweest, hè. Echt, zelfs niet in de kleedkamer.” Daar komt deze middag snel verandering in. Boekhoorn, die er staat omdat de fotograaf het een mooie plek vindt voor de foto, wordt mee de gang in genomen en keert even later terug als hij ook nog wat handen van spelers net voor de middagtraining heeft geschud.

Het tafereel bewijst hoe ver hij een paar decennia, waarin hij wel scheutig tekorten aanvulde en dus in totaal miljoenen in de club pompte, op gepaste afstand is gebleven. Er zijn weinigen die het hem nadoen. Bij het gros van de investeerders of financiers in het voetbal geldt: wie betaalt bepaalt. Maar niet in het geval van de man die als vijfjarige al met zijn vader naar NEC ging en die uit pure clubliefde betaald voetbal in het Goffert-park levend hield.

„Vaak als mensen een club financieel steunen, willen ze ook invloed. Maar daar hoef je bij mij niet bang voor te zijn, want ik wil helemaal geen formele rol. Ik ben geen commissaris of directeur. Laat mij maar lekker op de achtergrond. Een groot ego is de basis voor je ondergang.”

Als hij de grijns op het gezicht van zijn gehoor ziet bij die laatste opmerking, moet hij zelf ook even lachen. Maar het is wel een levensmotto voor hem. „Ja echt, het is dodelijk. Je moet weten waar je vandaan komt en altijd dicht bij jezelf blijven.”

Dat hij nu een keer in de krant komt, is daarom een primeur. Hij geeft nu eenmaal zeer zelden interviews, niet over zijn zaken en niet over zijn privéleven. Nu hij de club heeft geholpen met de financiële herstructurering en grote problemen heeft opgelost, is het goed om zijn rol en kijk op de toekomst toch eens te belichten.

In de tijd die we met hem doorbrengen blijkt meer dan ooit dat hij los van zijn zakelijke kant een gezellig mens is. Een man met pretogen, die kostelijk vertelt over de meest zalige uren met zijn vrienden van vroeger die nog steeds zijn vrienden zijn. Over zijn skybox in het stadion die hij de ’kroeg’ noemt en waar volkszangers worden uitgenodigd die ’een bosje rode rozen’ zingen en de lampen laten slingeren.

De voetballiefhebber Boekhoorn is een man die graag wil delen, die zijn vrienden van vroeger ook mee laat vliegen in zijn eigen vliegtuig voor een weekje op de boot in Ibiza of naar de sneeuw. Maar die ook grote bewondering heeft voor iedere vrijwilliger bij NEC en de mensen in de stad Nijmegen Eredivisie-voetbal gunt. „Een van de mooiste dingen van deze club is hoe iedereen betrokken is en hoe iedereen zijn of haar steentje wil bijdragen”, aldus de Nijmegenaar.

„Ik heb de mazzel dat ik de club financieel kan steunen, maar vergeet niet hoe belangrijk de support is van de talloze vrijwilligers, de medewerkers en natuurlijk de fans. Wij staan met z’n allen achter NEC en we geven allemaal wat we kunnen geven. En dat doen we nu met extra enthousiasme, want die vier jaren in de Keuken Kampioen Divisie waren niet om aan te gluren…”

Eigenlijk ben ik al sinds mijn geboorte met het NEC-virus geïnfecteerd”, zegt Boekhoorn. „Want de club was álles voor mijn vader. Als klein kind ging ik al met mijn vader mee naar de oude Goffert en hadden we kaarten voor Staanplaatsen Oost. Dus ik kom hier al 56 jaar.”

„We woonden dicht bij de Hazenkamp en dat is duizend meter van het oude Goffert-stadion, waar we altijd voetbalden. Ik ben letterlijk bij het stadion opgegroeid. Nee, NEC 1 heb ik nooit gehaald. Ik was goed in tafeltennis, ben zelfs eens Gelders kampioen geweest, maar vanaf mijn vijftiende voetbalde ik al in een vriendenteam. Op het moment dat ik geen geld had, waren dat al mijn vrienden, het zijn altijd mijn vrienden gebleven en ze gaan nu elke thuiswedstrijd mee naar NEC.”

Wat het hem gekost heeft de investeerders van het spelersfonds hun geld terug te geven en NEC een solide basis in de Eredivisie en voor de komende jaren te geven, houdt hij voor zichzelf. Het gaat om miljoenen. Toch had hij geen drang om de club te kopen.

Boekhoorn: „Ik wil de club niet bezitten. Laten we eerlijk zijn: de club is van de fans, van de gemeenschap en daar moet je gewoon van afblijven. Ik vind dat een club niet aan een persoon toebehoort en zou nooit NEC willen hebben. Wel wil ik wat terugdoen voor de gemeenschap.”

„Mijn vader is 84 geworden, 75 jaar lid van NEC geweest en hij kwam hier altijd. Hij zei op zijn sterfbed tegen me: ’Marcel, je hebt veel geld verdiend en veel aan de gemeenschap te danken, dus zorg even dat het goed gaat met de club. Hou NEC overeind.’ En ik denk dat ik dat wel ben nagekomen tot nu toe.”

Voor een man die 600 uur per jaar vliegt, die een eigen Jet bezit en de wereld rondgaat om al zijn bedrijven met duizenden werknemers en een miljardenomzet te bezoeken, en vakantie viert in de mooiste oorden op aarde is het opmerkelijk met hoeveel liefde hij nog over de oudste en volgens hem ook gezelligste stad van Nederland spreekt.

„In Nijmegen hebben we de Vierdaagse en dat is de enige week in het jaar dat ik nóóit naar het buitenland ben. Een betere sfeer dan tijdens de Vierdaagse van Nijmegen is onmogelijk. Het is beter dan St. Tropez, Ibiza of whatever. Met vrienden en supporters lekker een biertje drinken en plezier maken. Dat is toch geweldig? Net als de voetbalclub zit de Vierdaagse in mijn hart.”

Mede dankzij zijn bijdragen staat NEC zaterdagavond weer op het hoogste niveau in het betaalde voetbal, meteen tegen regerend kampioen Ajax in de Johan Cruijff ArenA waar zijn vriend Sjaak Swart hem zal ontvangen. Swart op zijn beurt krijgt in de Champions League regelmatig een uitnodiging om met Boekhoorn in diens eigen vliegtuig mee te reizen naar uitwedstrijden van Ajax. Maar hij is ook te vinden bij belangrijke wedstrijden van PSV en als hij bijvoorbeeld in Londen is, probeert hij daar een stadion te bezoeken. „NEC is natuurlijk mijn club, maar ik ben gewoon een enorme voetbalfan”, aldus de ondernemer.

„Ik probeer bij NEC alle thuiswedstrijden te bezoeken, maar dat is onmogelijk, omdat ik over de hele wereld bedrijven heb en ik heel veel aan het reizen ben. Zaterdag bij Ajax-NEC ben ik er duizend procent zeker.”

„De clubliefde voor NEC gaat wel zover, dat ik voor de play-offwedstrijd tegen Roda JC met mijn vliegtuig uit Tsjechië kwam om dat duel te kunnen meemaken. En tegen NAC in de finale was het erop of eronder en daar moést ik bij zijn. Ik zat op het puntje van mijn stoel. Vloeken en schelden past niet bij mijn karakter, maar ik ben een emotionele man, die wel degelijk baalt als een stekker als we verliezen en zich ontlaadt als we winnen.”

„Na de promotie was het de eerste keer dat ik in de kleedkamer kwam, omdat Wilco (algemeen directeur Van Schaik, red.) me er naartoe haalde. En ik bemoei me ook niet met de trainer en de opstelling. Dat geloof ik allemaal wel.”
Dank voor het plaatsen!


Op pagina 54 staat ook iets over de financiële herstructurering. Zou iemand dat ook kunnen plaatsen?
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
van Rijswijk
Berichten: 694
Lid geworden op: za 25 okt 2008, 14:19
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door van Rijswijk »

’Club was onbestuurbaar’
Boekhoorn nu meer betrokken, NEC financieel gezond gemaakt
door Marcel van der Kraan

en Mike Verweij

NIJMEGEN Voor het eerst in zijn leven is Marcel Boekhoorn meer betrokken bij de organisatie van NEC. Het was broodnodig, omdat de structuur van de club te ingewikkeld was en tot chaos leidde.
NEC was in zijn ogen onbestuurbaar geworden. Boekhoorn: „In alle bescheidenheid, ik heb nogal wat bedrijven vanaf niks opgebouwd en groot gemaakt. Eerst moet je gewoon een goede structuur neerzetten. Dat hebben we gedaan en ik denk dat alle stakeholders achteraf ook zeggen: dit is goed zo, veel beter bestuurbaar.”

Hij somt op hoe het was. Je had een stichting, een rvc, een benoemingscommissie, een amateurtak, aandeelhouders, een spelersfonds en ereleden, die allemaal iets vonden en soms zelfs een veto hadden. „Iedereen bemoeide zich ermee. Het was chaos durf ik wel te zeggen.”

„Er moest ook een financiële herstructurering komen, want de club stond er gewoon heel erg slecht voor en er moest iets gebeuren. Daar heb ik bij geholpen. NEC staat er nu weer strak voor en we kunnen door. Ik heb het eigen vermogen versterkt en de leden van het spelersfonds afgelost. Met zo veel belanghebbenden die iets te zeggen hadden, moest ik iedereen tevredenstellen. Ze hebben hun geld terug gehad, plus iets extra.”

Draagvlak was voor Boekhoorn essentieel. „Het is een hobby, hè! Ik heb geen zin om hier ruzie te maken. Ik hou van de club, maar ben niet van plan hier elke week te komen en problemen te hebben. Ik ben weliswaar een grote fan van NEC, maar ik heb ook nog een bedrijf dat ik moet runnen. Dat heeft prioriteit en daar gaat natuurlijk het merendeel van mijn aandacht naartoe. Iedereen is trots op deze club en kijkt vol verlangen naar het nieuwe seizoen.”

„Ik was een relatieve buitenstaander, dus kon met een relatief frisse blik naar binnen kijken” vervolgt Boekhoorn. „Tot vorig jaar heb ik me nooit ergens mee bemoeid. Nu wel, informeel. Als ze niet hadden gedaan wat ik had geadviseerd, had ik wel gezien hoe het was gegaan. Maar ik heb niks afgedwongen. Nooit. Dat wil ik ook helemaal niet.”

Hij heeft ontelbare bedrijven gekocht, doorgelicht, verbeterd en succesvol gemaakt om ze daarna vaak met enorme winsten door te verkopen. Al blijft de voetbalwereld in zijn ogen onvergelijkbaar met het zakenleven. AZ dient voor hem als voorbeeld. „Dat vind ik een organisatie en een streefmodel, waar we hier naartoe zouden moeten. Een goede opleiding, goed management en een prima organisatie, waardoor je als voetbalclub niet meer afhankelijk bent van sponsors en mensen met geld. Een club moet zichzelf kunnen bedruipen. Dat is mijn uitgangspunt.”

„Ik heb Fred Rutten er eerst als adviseur bijgehaald. Fred heeft een blauwdruk van een succesvolle club gemaakt, is ook met Ted van Leeuwen (technisch directeur, red.) gekomen en zo is het balletje gaan rollen. Net zoals bij een bedrijf, waar ik instap, geldt dat ik goede mensen om me heen verzamel.”

„Ik kwam bij Fred terecht, omdat hij een op en top vakman is, die diepgaande kennis van het voetbal en het voetbalbedrijf heeft. Hij kent de valkuilen en weet wie de goede en slechte mensen zijn. Ik heb hem daarna op verzoek van de rvc gevraagd commissaris te worden.”

„Ik heb in deze periode wel veel contact met Ted van Leeuwen, op dit moment zelfs dagelijks. Er moeten aankopen worden gedaan en die hebben natuurlijk financiële consequenties. Dus moeten we even overleggen, maar Ted gaat erover welke speler we wel of niet moeten hebben. Daar heb ik ook helemaal geen tijd voor. Ted is een enorme vakman, in wie ik alle vertrouwen heb. De meeste uren gaan naar mijn bedrijven. Wilco van Schaik is commercieel ijzersterk en heeft een grote gunfactor. Maar bovenal is hij een goede verbindingsman. Wilco is in staat alle partijen aan elkaar te koppelen, waardoor er evenwicht ontstaat. Alle neuzen staan dezelfde kant op, doordat hij een motivator en charismatisch leider is.”
Held!

Gebruikersavatar
van Rijswijk
Berichten: 694
Lid geworden op: za 25 okt 2008, 14:19
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door van Rijswijk »

’Compleet anders dan Van Seumeren’
NIJMEGEN NEC-directeur Wilco van Schaik heeft ervaring met een vermogende ondernemer die zijn ziel en zaligheid geeft voor de voetbalclub in zijn stad. Van Schaik werkte jarenlang met FC Utrecht-eigenaar Frans van Seumeren.„Ze zijn allebei ondernemers van wie ik leer. Mensen die ik respecteer en met wie ik een enorme persoonlijke klik mee heb. Marcel daagt uit, heeft een enorme drive, wil winnen en ik vind het mooi om dit in de club te krijgen. We kunnen gelukkig veel meer gebruikmaken van alle knowhow van Marcel dan hiervoor. Zonder dat hij een officiële functie wil”, vertelt Van Schaik.

„De samenwerking met Marcel is gebaseerd op vertrouwen. Het klikt, ook als mens. Af en toe hebben we ook discussies, maar er is altijd respect. De betrokkenheid van Frans en Marcel is hetzelfde, maar de rol compleet anders. Van Seumeren was veel vaker aanwezig bij de gesprekken met spelers, ook met trainers en zat in de rvc. Dat wil Marcel gewoon niet en ik denk dat deze rol hem past. Hij is nog wereldburger, Frans had FC Utrecht en kwam doordeweeks wel wel eens langs. Daar heeft Marcel geen tijd voor. Deze mensen – uit de stad, die midden in de samenleving staan – gun je elke club.”

„Marcel zet ons ook op scherp. Hij wil het voetbalbedrijf beter leren kennen. Hij is nieuwsgierig, wil leren en weten hoe het hier allemaal werkt. Soms stelt hij kritische vragen, maar wél de goede vragen. Dat is alleen maar goed en nodig om te verbeteren.”
Held!

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door jackkreta »

:tu:
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31645
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door vak Oost »

jackkreta schreef:
za 14 aug 2021, 10:58
van Rijswijk schreef:
za 14 aug 2021, 10:22
denniesee schreef:
za 14 aug 2021, 10:17
Dank u!
Alstu! :sjaal:
:tu: Bedankt!
:withstupid: Dat is flink wat type werk geweest :wink:
Alles komt goed !!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten