De investeerders

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
zoete aardbei
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door zoete aardbei »

Allereerst dank voor het artikel.
verder vind ik het vooral heel goed dat het negatief eigen vermogen is weggewerkt.Althans,een groot deel ervan zo lijkt het.
Dat hing als een molensteen om onze nek.

En hoe platter de organisatie hoe beter voor een profclub.
Ik denk dat Marcel Wilco meer als uithangbord ziet dan als voetbalmens.
Daat heeft hij Ted en Fred voor.

Nu is het afwachten hoe het gaat aflopen met de modernisering van het stadion.Als dat erdoor komt staat niets een gezonde toekomst in de weg.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6999
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door jetipo »

van Rijswijk schreef:
za 14 aug 2021, 14:05
’Club was onbestuurbaar’
Boekhoorn nu meer betrokken, NEC financieel gezond gemaakt
door Marcel van der Kraan

en Mike Verweij

NIJMEGEN Voor het eerst in zijn leven is Marcel Boekhoorn meer betrokken bij de organisatie van NEC. Het was broodnodig, omdat de structuur van de club te ingewikkeld was en tot chaos leidde.
NEC was in zijn ogen onbestuurbaar geworden. Boekhoorn: „In alle bescheidenheid, ik heb nogal wat bedrijven vanaf niks opgebouwd en groot gemaakt. Eerst moet je gewoon een goede structuur neerzetten. Dat hebben we gedaan en ik denk dat alle stakeholders achteraf ook zeggen: dit is goed zo, veel beter bestuurbaar.”

Hij somt op hoe het was. Je had een stichting, een rvc, een benoemingscommissie, een amateurtak, aandeelhouders, een spelersfonds en ereleden, die allemaal iets vonden en soms zelfs een veto hadden. „Iedereen bemoeide zich ermee. Het was chaos durf ik wel te zeggen.”

„Er moest ook een financiële herstructurering komen, want de club stond er gewoon heel erg slecht voor en er moest iets gebeuren. Daar heb ik bij geholpen. NEC staat er nu weer strak voor en we kunnen door. Ik heb het eigen vermogen versterkt en de leden van het spelersfonds afgelost. Met zo veel belanghebbenden die iets te zeggen hadden, moest ik iedereen tevredenstellen. Ze hebben hun geld terug gehad, plus iets extra.”

Draagvlak was voor Boekhoorn essentieel. „Het is een hobby, hè! Ik heb geen zin om hier ruzie te maken. Ik hou van de club, maar ben niet van plan hier elke week te komen en problemen te hebben. Ik ben weliswaar een grote fan van NEC, maar ik heb ook nog een bedrijf dat ik moet runnen. Dat heeft prioriteit en daar gaat natuurlijk het merendeel van mijn aandacht naartoe. Iedereen is trots op deze club en kijkt vol verlangen naar het nieuwe seizoen.”

„Ik was een relatieve buitenstaander, dus kon met een relatief frisse blik naar binnen kijken” vervolgt Boekhoorn. „Tot vorig jaar heb ik me nooit ergens mee bemoeid. Nu wel, informeel. Als ze niet hadden gedaan wat ik had geadviseerd, had ik wel gezien hoe het was gegaan. Maar ik heb niks afgedwongen. Nooit. Dat wil ik ook helemaal niet.”

Hij heeft ontelbare bedrijven gekocht, doorgelicht, verbeterd en succesvol gemaakt om ze daarna vaak met enorme winsten door te verkopen. Al blijft de voetbalwereld in zijn ogen onvergelijkbaar met het zakenleven. AZ dient voor hem als voorbeeld. „Dat vind ik een organisatie en een streefmodel, waar we hier naartoe zouden moeten. Een goede opleiding, goed management en een prima organisatie, waardoor je als voetbalclub niet meer afhankelijk bent van sponsors en mensen met geld. Een club moet zichzelf kunnen bedruipen. Dat is mijn uitgangspunt.”

„Ik heb Fred Rutten er eerst als adviseur bijgehaald. Fred heeft een blauwdruk van een succesvolle club gemaakt, is ook met Ted van Leeuwen (technisch directeur, red.) gekomen en zo is het balletje gaan rollen. Net zoals bij een bedrijf, waar ik instap, geldt dat ik goede mensen om me heen verzamel.”

„Ik kwam bij Fred terecht, omdat hij een op en top vakman is, die diepgaande kennis van het voetbal en het voetbalbedrijf heeft. Hij kent de valkuilen en weet wie de goede en slechte mensen zijn. Ik heb hem daarna op verzoek van de rvc gevraagd commissaris te worden.”

„Ik heb in deze periode wel veel contact met Ted van Leeuwen, op dit moment zelfs dagelijks. Er moeten aankopen worden gedaan en die hebben natuurlijk financiële consequenties. Dus moeten we even overleggen, maar Ted gaat erover welke speler we wel of niet moeten hebben. Daar heb ik ook helemaal geen tijd voor. Ted is een enorme vakman, in wie ik alle vertrouwen heb. De meeste uren gaan naar mijn bedrijven. Wilco van Schaik is commercieel ijzersterk en heeft een grote gunfactor. Maar bovenal is hij een goede verbindingsman. Wilco is in staat alle partijen aan elkaar te koppelen, waardoor er evenwicht ontstaat. Alle neuzen staan dezelfde kant op, doordat hij een motivator en charismatisch leider is.”
:hail: Dank! Super.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
van Rijswijk
Berichten: 694
Lid geworden op: za 25 okt 2008, 14:19
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door van Rijswijk »

Gin dank minse :tu:
Held!

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5078
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door eniesee-elst »

zoete aardbei schreef:
za 14 aug 2021, 15:07
Allereerst dank voor het artikel.
verder vind ik het vooral heel goed dat het negatief eigen vermogen is weggewerkt.Althans,een groot deel ervan zo lijkt het.
Dat hing als een molensteen om onze nek.

En hoe platter de organisatie hoe beter voor een profclub.
Ik denk dat Marcel Wilco meer als uithangbord ziet dan als voetbalmens.
Daat heeft hij Ted en Fred voor.

Nu is het afwachten hoe het gaat aflopen met de modernisering van het stadion.Als dat erdoor komt staat niets een gezonde toekomst in de weg.
:withstupid: het klinkt me als muziek in de oren

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door burp »

Boekhoorn heeft de zilvervloot gekregen voor die tech campus Eindhoven, grotere deal dan Telfort

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Tiel »

burp schreef:
wo 18 aug 2021, 20:07
Boekhoorn heeft de zilvervloot gekregen voor die tech campus Eindhoven, grotere deal dan Telfort
Meer dan 9 nullen. Voor 425 miljoen gekocht.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

GV
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 29 aug 2008, 17:33
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door GV »

Ach, met zo’n suikeroom 14de begroting vd ED. Met een zatte kop kan ik ook van alles roepen. MB, geniet van jouw fortuin.
NEC is weer blij met een habbekrats door verkoop Danjuma.
Laatst gewijzigd door GV op wo 18 aug 2021, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Al 65 NEC’er in ♥️ en nieren

Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5207
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door eniesee12 »

GV schreef:
wo 18 aug 2021, 20:38
Ach, met zo’n suikeroom 14de begroting vd ED. Met een zatte kop kan ik ook van alles roepen. MB, geniet van jouw fortuin.
NEC is weer blij met een habbekrats door verkoop Janduma.
Meermaals zelfs.

Gebruikersavatar
E.B.
Berichten: 4984
Lid geworden op: di 03 aug 2021, 15:10
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door E.B. »

GV schreef:
wo 18 aug 2021, 20:38
Ach, met zo’n suikeroom 14de begroting vd ED. Met een zatte kop kan ik ook van alles roepen. MB, geniet van jouw fortuin.
NEC is weer blij met een habbekrats door verkoop Janduma.
Wat heeft die geroepen met zijn 'zatte kop' dan?

Henkiepenkie
Berichten: 6896
Lid geworden op: ma 14 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Henkiepenkie »

Tiel schreef:
wo 18 aug 2021, 20:14
burp schreef:
wo 18 aug 2021, 20:07
Boekhoorn heeft de zilvervloot gekregen voor die tech campus Eindhoven, grotere deal dan Telfort
Meer dan 9 nullen. Voor 425 miljoen gekocht.
Niet slecht :crazy:

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6999
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door jetipo »

Henkiepenkie schreef:
wo 18 aug 2021, 20:43
Tiel schreef:
wo 18 aug 2021, 20:14
burp schreef:
wo 18 aug 2021, 20:07
Boekhoorn heeft de zilvervloot gekregen voor die tech campus Eindhoven, grotere deal dan Telfort
Meer dan 9 nullen. Voor 425 miljoen gekocht.
Niet slecht :crazy:
https://www.ed.nl/eindhoven/high-tech-c ... ~a70cb12f/
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: De investeerders

Bericht door flipsen »

We gaan samenwerken met BLOX….
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
E.B.
Berichten: 4984
Lid geworden op: di 03 aug 2021, 15:10
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door E.B. »

flipsen schreef:
vr 20 aug 2021, 17:16
We gaan samenwerken met BLOX….
Net als Ajax. Komt er ook een NEC-crypto?

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door burp »

E.B. schreef:
vr 20 aug 2021, 17:23
flipsen schreef:
vr 20 aug 2021, 17:16
We gaan samenwerken met BLOX….
Net als Ajax. Komt er ook een NEC-crypto?
We hadden al NEC Energie, dat ging ook zo goed.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Legendario »

burp schreef:
vr 20 aug 2021, 17:26
E.B. schreef:
vr 20 aug 2021, 17:23
flipsen schreef:
vr 20 aug 2021, 17:16
We gaan samenwerken met BLOX….
Net als Ajax. Komt er ook een NEC-crypto?
We hadden al NEC Energie, dat ging ook zo goed.
Is gewoon een nieuwe sponsor, lijkt me.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door mschr »

flipsen schreef:
vr 20 aug 2021, 17:16
We gaan samenwerken met BLOX….
Verwacht dus heel wat NEC-mailtjes met etherium-, dogecoin-, bitcoin-, petronieuws. Vooral als de koersen omhoog gaan.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14449
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Bottendaal »

Ik kwam dit artikel tegen. Staat me niks van bij…

https://www.hpdetijd.nl/2014-12-04/gord ... ulden-nec/

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door jackkreta »

Bottendaal schreef:
zo 22 aug 2021, 14:09
Ik kwam dit artikel tegen. Staat me niks van bij…

https://www.hpdetijd.nl/2014-12-04/gord ... ulden-nec/
De ironie ontgaat je?
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Tiel »

jackkreta schreef:
zo 22 aug 2021, 14:18
Bottendaal schreef:
zo 22 aug 2021, 14:09
Ik kwam dit artikel tegen. Staat me niks van bij…

https://www.hpdetijd.nl/2014-12-04/gord ... ulden-nec/
De ironie ontgaat je?
:jestera:
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
E.B.
Berichten: 4984
Lid geworden op: di 03 aug 2021, 15:10
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door E.B. »

Bottendaal schreef:
zo 22 aug 2021, 14:09
Ik kwam dit artikel tegen. Staat me niks van bij…

https://www.hpdetijd.nl/2014-12-04/gord ... ulden-nec/
Ik weet dat nog goed. Hij had grootste plannen. Hij wilde toen veel Fransen naar de club halen door samen te werken met PSG. En de naam van onze club veranderen in Gordons Bleus. Daar is het op afgeketst.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14449
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Bottendaal »

jackkreta schreef:
zo 22 aug 2021, 14:18
Bottendaal schreef:
zo 22 aug 2021, 14:09
Ik kwam dit artikel tegen. Staat me niks van bij…

https://www.hpdetijd.nl/2014-12-04/gord ... ulden-nec/
De ironie ontgaat je?
Maar het is HP de Tijd. Een gerenomeerd blad!

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31645
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door vak Oost »

Kan de naam van dit topic niet aangepast worden in: De investeerder.

Aangezien ome Marcel ze allemaal heeft uitgekocht.
Alles komt goed !!

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: De investeerders

Bericht door flipsen »

vak Oost schreef:
vr 27 aug 2021, 13:15
Kan de naam van dit topic niet aangepast worden in: De investeerder.

Aangezien ome Marcel ze allemaal heeft uitgekocht.
ook Jackie Bongers ??
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door jackkreta »

Volkskrant:
NEC mag, ondanks een wat teleurstellend gelijkspel tegen Willem II, tevreden zijn met de seizoenstart. De promovendus dankt de huidige stabiele status vooral aan Marcel Boekhoorn, de flamboyante miljardair met grenzeloze clubliefde.
DIRK JACOB NIEUWBOER

LASSE SCHÖNE IS AANVOERDER EN SPELMAKER VAN NEC. HIJ STROOIT MET VRIJE TRAPPEN EN PASSES. GUUS DUBBELMAN / DE VOLKSKRANT
NEC 0
Willem II 0

Lasse Schöne wil best toegeven dat het beter had gekund, misschien wel gemoeten. Een groot deel van de wedstrijd met 11 tegen 10 spelen en dan eindigt het thuis in 0-0. Maar de Deense routinier van NEC blijft het na afloop van de wedstrijd tegen Willem II herhalen. 'We hebben wel 7 punten uit vier wedstrijden.'

Schöne weet dat voor NEC maar een ding telt dit jaar: vooral niet weer degraderen. Na vier jaar eerste divisie kreeg de club vorig jaar de eredivisie in de schoot geworpen: in de competitie eindige NEC als zevende, maar via de play-offs rolde er toch nog onverwachts promotie uit.

Dat cadeautje wordt in Nijmegen zorgvuldig gekoesterd. Stap voor stap moet NEC uitgebouwd worden tot 'een stabiele eredivisieclub'. Het is de voorspelbare wens van iedere promovendus, maar NEC beschikt over een troefkaart: een miljardair als fan.

Bij NEC zijn de ogen al jaren gericht op de skybox van Marcel Boekhoorn. Meer dan twintig miljoen euro stak hij al in de club, maar na de promotie is er iets veranderd. Hij wil niet meer alleen met zijn portemonnee zwaaien, Boekhoorn trekt in het Goffertpark nu ook aan de touwtjes.

Volgens Jeroen Rengers, voorzitter van de supportersvereniging, merken de fans daar nog niet zoveel van. Maar dat vindt hij eigenlijk wel een goed teken. 'Er is vooral meer rust in de club en dat is heel erg nodig.'

Rengers weet nog goed dat NEC nog weleens in de verleiding kwam om dure spelers aan te trekken, die later als een molensteen om de nek hingen. Ook nu is de begroting opgetrokken (van 8,5 naar 10 miljoen) en er is geïnvesteerd in de spelersgroep, maar er is ook weer niet gesmeten met geld.

Een aantal spelers kwam transfervrij over, drie spelers werden gehuurd, de grootste gok werd genomen met de 22-jarige Magnus Mattson, die overkwam van het Deens Silkeborg en naar verluidt een kleine miljoen euro kostte.

Mattson heeft alleen zijn draai nog niet gevonden en kwam tegen Willem II pas na een uur in het veld, op het moment dat NEC eindelijk wat meer risico begon te nemen. Willem II kwam na 15 minuten met 10 man te staan, nadat keeper Jorn Brondeel rood had gekregen omdat hij buiten de zestien hands maakte.

'Achteraf hadden we misschien wat eerder aan moeten zetten', vindt Schöne. Maar ook in het veld opereert dit NEC behoedzaam. 'Ik vind dat we goed staan', zegt de Deen. 'We hebben geen kans weggeven.'

Achter de schermen is Boekhoorn inmiddels druk bezig de touwtjes naar zich toe te trekken. De clubleiding klaagde de laatste jaren openlijk over de ingewikkelde structuur. Naast Boekhoorn liepen nog meer suikeroompjes. Allemaal met een groot NEC-hart, maar ook allemaal met een eigen mening.

De grootste suikeroom heeft nu iedereen uitgekocht. 'Ze hebben hun geld terug gehad en iets extra', zei hij onlangs in een zeldzaam interview in de Telegraaf. NEC heeft zelf weer alle aandelen in handen, Boekhoorn zegt zelf de club niet te willen bezitten. ' Laten we eerlijk zijn: de club is van de fans, van de gemeenschap en daar moet je gewoon van afblijven.'

Ondertussen zorgt hij er wel voor dat er mensen op plekken komen te zitten, die hij vertrouwt. Zo treedt Fred Rutten binnenkort toe tot de raad van commissarissen. Boekhoorn bepaalt, maar bezweert tegelijkertijd dat hij juist zichzelf overbodig wil maken. Zijn doel: de club moet straks niet meer afhankelijk zijn van 'mensen met geld'.

Dat uitgerekend Boekhoorn de rust moet brengen lijkt gek, want hij is toch die avontuurlijke zakenman, die levensgenieter? De miljardair haalt de roddelbladen met veel jongere vriendinnen, richtte gratis krant De Pers op, probeerde Hema te redden en haalde panda's naar zijn dierentuin Ouwehand.

Maar Boekhoorn is ook de man die in 2012 slim investeerde in de Hightech Campus in Eindhoven en die negen jaar later voor ruim het dubbele verkocht. Saai is het nooit met Boekhoorn, maar NEC mikt vooralsnog op zijn meer geduldige kant.

Tegen Willem II eindigde een bal op de paal en een op de lat. Bij scrimmages voor het doel viel de bal steeds net verkeerd. En de invallende Tilburgse keeper Connor van den Berg had geen beter eredivisiedebuut kunnen maken.

'Hij wilde er ook niet in', zucht Schöne, die nog veel mensen kent uit zijn vorige periode bij de club. 'Het verschil met toen is vier jaar eerste divisie', zegt hij. 'Alles moet nog op gang komen, de hele organisatie. Maar iedereen werkt keihard. En nu staan we hier bijna te balen omdat we niet 9 punten hebben in plaats van 7. Wie had dat van tevoren gedacht?'
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gerd
Berichten: 2754
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 21:34
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Gerd »

Vanochtend in De Gelderlander met veel plezier het artikel gelezen van Lex Lammers, " Vitesse onder de Russen een gesloten bolwerk".
Bedreigingen, de echte clubmensen op een zijspoor gezet, 155 miljoen in 12 jaar door het putje gegaan, weinig seizoenkaarten verkocht, lege plekken in die glasbak, ruzie over het stadion, etc etc. Nu geen Russen meer; club zielloos en stuurloos. Persoonlijk vind ik het niet erg wat zich daar heeft afgespeeld.
Wij hebben ook genoeg te nuilen over onze club. Nec heeft gelukkig nog wel zijn eigen "nuil identiteit". Met 1200 uitsupporters je club steunen ook na een nederlaag is top.En alle lof voor Marcel Boekhoorn voor zijn steun op de achtergrond ( verbouwing kleedkamers, nu weer De Eendracht, misschien straks een paar goede spelers). Wat een verademing t.o.v. andere investeerders. :sjaal:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten